Zapletená lepší kola na e-bike

147 nepřečtených
  • Lepší zapletená kola na e-bike – cca 10 000 Kč za sadu.

    Mám toto kolo – najeto 2600 km.

    https://www.akumo.cz/…e-29_z34934/

    Chtěl bych si dát jiná lepší kola.

    Mám uchycení kotouče šesti šrouby a kazetu provedení – ořech – Microspline.

    Abych mohl použít původní kotouč a kazetu 12 rychlostí asi musím hledat s těmito parametry.

    Co byste mi doporučili ? Co jsem se tak díval na Mavic a DT Swiss – tak se mi nejvíc líbí toto DT Swiss H1900 – 35 mm vnitřní šířka ráfku. Je lepší koupit toto 35 mm než třeba užší ráfek 30 mm. Chci dávat nyní bezduše – pneu mám Swalbe 2,6 – 29 palců

    Zatím řeším hlavně zadní kolo, kde mám nyní i problém. Přední mohu dokoupit kdykoliv později. Zadní stojí cca 5790 – přední pak tuším 4500 – dokoupit klidně časem.

    https://www.kupkolo.cz/…x35_z121733/#…

    Nebo je lepší přejít na něco jiného než Shimano Microsplline.

    Případně v akci toto – 8300 Kč, ale musel bych dát kotouč centerlock

    https://www.tsbohemia.cz/…4407_d540942

    Dnes mi dojde základní nařádí a do budoucna si chci servisovat kolo sám.

    Díky za postřehy Petr

    0 0
    • Slavik  

      Začal bych tady:

      https://www.bike-discount.de/…t-rear-wheel?…

      Určitě pro pláště 2,6" vnitřek 35mm a nosnost 150kg.

      Je nějaký důvod měnit Microspline?

      3 0
    •  

      Děkuji – není důvod měnit. Použil bych původní kotouč i kazetu.

      Pokud použiji to z kupkolo – stejná cena jak na bike discount – 5790 tak to mám zítra doma a mohu hned začít jezdit.

      Náboj : Zadní – 12×148mm – Boost ořech Micro spline

      Uchycení kotouče : INTL (6 děr)

      skladem 5 ks

      Kód: W0H1900TFD3SA18362

      EAN: 7613052349640

      5 790 Kč

      Právě nevím zda je lepší vnitřek 35 mm nebo 30, ale asi je to bytelnější.

      A nebo koupit sadu z TS bohemia a musel bych dokoupit oba kotouče na centrerlock

      0 0
    • gemini  

      A co máš za problémy se stávajícím zadním kolem, nebo co od změny očekáváš?

      0 0
    •  

      Problémy – no, strašně mi mlátí hluk od zadního kola. Zjistil jsem po najetí 100 km, že mi to dělá kazeta. 7 kol napevno když přehodím (na tyto převody se nejezdí moc pomalé) tak je klid. Dáš těžší převod 1 – 5 a hrozný ráno. Kazeta nemá vůli do stran, ale mezi koly.

      Objednal jsem si nářadí – stahovák klik, utažení středu a klíč na dotažení kazety – dnes vše dojde.

      Jenže na videu jsem viděl, že koncovka náboje se vyndá lehce a pak vypadne kazeta i s nábojem. Jenže zřejmě mám jinou koncovku a tou malou díru bez povolení matky v kazetě to nešlo ven. Tak jsem trošku zabral a zničil koncovku, kterou nevím zda seženu – možná jo za týden – dva, ale chci jezdit.

      Stejně jsem chtěl kola jednou měnit. Včera došlo mlíko a další věci v pátek a chci přejít na bezduše.

      Dnes dojde nářadí, zkusím dotáhnout kazetu, zda se ta vůle odstraní a tím i hluk a nevím zda na tom mohu jezdit s polovičním osazením na koncovce ???

      Tak bych zítra objednal nové zadní kolo a ve čtvrtek už zase začal jezdit. 5800 na kupkolo – toto opravím a ještě třeba za 1000 Kč prodám.

      Níže foto

      0 1
      • scortis  

        Nevím jak teď ale ty Deore kazety měly problém s nýtováním, tak podívej jestli se jednotlivé pastorky na unašeči nehýbou vůči sobě.

        Jinak teda docela čumím na tu koncovku, tos musel rvát nějakou strašnou silou ne? U všech nábojů co jsem viděl tak pro její sundání/výměnu musíš sundat kazetu.

        0 0
    •  

      Jj na YouTube jsem to viděl sundavat v jednom videu obráceně. Ano přesně pet malých kol se hýbe vůči sobě a dělá to neskutečný hluk v terénu a jezdit od v šestého většího než hluku se nedá. To jedeš jen 15 km v hodině.

      Jo jo vzal jsem to plochy klíčem že strany anle moc silou ne. Protože chci o víkendu už jezdit tak raději koupit zadní nové lepší kolo za 5800 a toto časem opravit a prodat ale jestli je v prdeli kazeta co zjistím dnes tak mohu koupit případně i kola v akci s jiným systémem ořechů atd. Jinak reklamovat nic nebudu mám pro to své důvody

      0 0
    •  

      Nevím kolik by měla kazeta v jízdě pouze terén, šutry, kořeny vydržet. 2500,km a vše povolené a hluk. Tak teď poraďte co mám koupit. Přední kolo zatím nepotřebuji ale ty mavic za 8300 jsou treba obě kola jen ceterlock kotouče. Musel bych měnit i kotouče

      0 1
    •  

      Já bych raději hotové řešení – ihned. Nechci nic přeplétat. Ročně prodám 100 věcí – já tyto kola pak celé střelím -)))

      Tak co je lepší – tento set a koupit kotouče

      https://www.tsbohemia.cz/…4407_d540942

      Nebo jen to zadní kolo a je to – pokud bude tedy kazeta ok – zjistím dnes odpoledne, zda se dá dotáhnout a přestanou se kolečka hýbat.

      https://www.kupkolo.cz/…x35_z121733/#…

      Přední kolo uplně hned nepotřebuji a finančně bych to řešil také raději až časem předek

      Pak bych musel ještě koupit novou kazetu SLX 1500 Kč a nebo XT – 2200

      Pokud kazeta bude dnes ok – mohu na tom jezdit s poškozenou koncovkou, kde je osazení jen z větší části ? Nebo na tom nelze jezdit třeba týden ?

      0 2
      • Azmir  

        To už to nemáš v záruce? Prostě bych to reklamoval nebo zkusil dát do servisu. Takhle vyhazuješ tisíce a ani nevíš jestli důvodně.

        0 0
        •  

          Já si chci věci servisovat sám – naučit se to.

          Servis nemá čas – budu čekat 14 dní.

          Ne záruku neřeš. Má to najeto 2600 km za tři měsíce – vše terén. Co na tom chceš reklamovat. Koupil jsem velice výhodně z obří slevou – nebudu reklamovat přes půl republiky drobnosti. Chci jezdit ..... Třeba už zítra či pozítří

          0 2
          • gemini  

            Tak pak kup zadní kolo, původní oprav a nech si ho do rezervy…Jestli Mavic, nebo DT je asi prašť jako uhoď…

            0 2
    •  

      OK – díky – zkusím ještě zjistit, zda kazeta po utažení přestane mít vůli mezi otáčením s kolečky – pak večer něco objednám.

      Původní kolo bych určitě prodal. Vždy vše prodávám.

      Mavic je pouze centerlock – musel bych měnit i kotouče

      0 0
      • gemini  

        Tak pak máš jasno – DT…

        3 0
    • duk  

      Nechci úplně bořit tvé plány, ale nestačilo by už na začátku dotáhnout tu povolenou kazetu? :-) U nových kol si to sedá celkem běžně.

      0 0
    •  

      Ahoj určitě dobrý nápad, ale já se rozhodl řešit servis až nyní a ještě zničil tu koncovku. Chybama se člověk učí.

      Dnes mi došlo nářadí mám ho v zásilkovně tak zkusím dotáhnout a uvidíme.

      https://www.mtbiker.cz/…-p46669.html

      Jen nevím zda mohu vyjet, když jsem neodborně tu koncovku zničil na půlce to osazení ?

      Za hodinu jsem doma a hned to zkusím dotáhnout, když to bude ok, zkusím nasadit poškozenou koncovku, ale asi se s tím takto nedá jezdit. Tak koncovku objednat výhledově, ale rád bych jezdil už o víkendu. Jezdím denně 50 – 70 km – no a nyní má absťák.

      Na servis se čeká 2 týdny, musím se proto naučit si servisovat sám – omlouvám se, začátky jsou těžké, hned jsem to poničil -)))

      0 0
      • duk  

        Koncovka má zničenou jen prachovku, dosedací plocha, která je důležitá je OK. Dolámal bych ten zbytek, aby tam nebyl otřep a normálně dál jezdil. Samozřejmě sehnat výhledově novou koncovku by bylo optimální, ale celkem dost levných nábojů má to ložisko bez krytí a taky fungují.

        0 0
      • kubad  

        ta koncovka sedí zvenku, a tam kde je poškozená jen na tom vnitřním, úzkém stříbrném osazení – dosedne na vnitřní kroužek ložiska

        , takže to fungovat bude, ale nebude chránit ložisko před bordelem, takže co nejdříve novou

        0 0
    •  

      Chlapi super, právě jsem objednal novou – bude v úterý – 450 kč -(((

      Jdu zkusit dotáhnout kazetu a dám vědět, zda je to vcajku a zkusím to dát do kupy a do úterý bych jezdil a v úterý dám novou koncovku, kdyby odešlo ložisko nevadí. Pracuji v největším obchodě v ČR na ložiska, vše máme skladem SKF apod.

      0 0
    •  

      Tak jsem to lehce stáhnul a pastorky už drželi a nebyla vůle super. Pak jsem to povolil a vložil zpět tu koncovku, ale byla možná křivě nevím. Na matici utahovací jen 3 závity. Určitě jsem to neutahoval 40 Nm a závit stržený. Zřejmě jak jsem na tom jel 100 km tak už byli závity načaté. Takže objednám nové zapletené kolo. Koncovku jsem zrušil a přendám kotouč a kazetu a v pátek snad vyrazím

      0 0
      • kubad  

        koncovka nemá s kazetou a maticí společného, něco s měl blbě zkus to znovu bez koncovkx jestli to jde utáhnout a drží – většinou se strhne závit na matici kazety, ne na ořechu.

        0 0
        •  

          jj strihnul jsem vnější matici na kazetě.

          Do teď už vše utahovat malinko.

          Byli tam 4 závity a jeden zmizel – jsou už jen 3.

          Náhradní matice se asi koupit nedá – takže konec a koupě nového

          0 0
          • ladys  

            40N.m není utáhnout malinko… Bude to držet i na třech. Matice má většinou každý navíc. Napiš do vlákna levné prodám. Nebo objednej novou kazetu, stejně ji budeš brzo měnit. Pokud nehlídáš řetěz, může být klidně po smrti.

            0 0
    •  

      Mohu ještě dotaz, když se podívám na svůj brzdový kotouč tak tam mám SLX – 6 děr.

      Kdybych koupil tyto kola do 180 kg – vážím 99 – za 7600 – všude stojí 10 – 11500

      https://www.tsbohemia.cz/…4407_d540942

      https://www.bike-discount.de/…-ms-wheelset?…

      Tak stačí jen koupit kotouč centerlock a je to také funčkní.

      https://www.kupkolo.cz/…tem_z122472/

      Nebo je lepší varianta to DT

      0 1
      • Azmir  

        Je to pecka cena, hned je ber… Teda co, jenom jdeš měsíc pozdě.

        Proč nevezmeš ty co poslal Slavik, když už chceš za každou cenui vyhazovat peníze oknem. Nevím na co ti budou 2,3 kg těžká downhill kola a nevím proč kdyžtak nevezmeš jenom zadní. Ty si zase pacient.

        5 0
        •  

          Psal jsem SZ

          0 0
        •  

          Jo už to vidím Slavík dával odkaz na kola HX – tedy náboj 350 – a cena 8000 Kč za kolo. Co se dívám všechny kola váží cca 1200 gramů za ks. Opravdu má cenu připlácet za HX místo H – 2500 Kč

          Chtěl jsem zadní nevím do 6000 Kč, přední pak časem vyjde levnějc a nebo nějakou sadu.

          0 0
          • MavasH  

            Tak když už do toho ty love bude vrážet, není lepší koupit něco lepšího, ať je tam cítit nějakej ten upgrade? Než koupit víceméně to samý a třeba za rok to pak prodávat s velkou ztrátou? P.S. A to buď rád, že ještě nikdo nepřišel s karbonovýma kolama :D

            Edit: anebo vzít jenom ořech, jestli's na něm strhl závit…

            0 0
            •  

              Ahoj a co lepšího máš na mysli. Myslel jsem, že výrobci tam dávají ten největší odpad a třeba to kolo z Kupkolo si dost polepším ?

              https://www.kupkolo.cz/…x35_z121733/#…

              0 0
              • Tatut  

                Lepšího https://cykloextra.cz/…9-zadni.html

                0 0
                •  

                  Za 11000 jen zadní je mimo můj rozpocet. Nepotřebuji karbonové ráfky. Mám karbonový rám a pár gramů 200 třeba na jednom kole neresim u e bike. Kde bude Bosch 15.7. U motoru 2025 zvedat výkon na 100Nm.Objednal jsem snad o fous lepší než originál za 7600 sadu Mavic. Ty staré tři měsíce zkusím za 1600 Kč prodat a vyjdou tedy cca na 6000 Kč. V pátek to snad slozim a nahodím poprvé bezduse, dnes mi dojde balíček drobnosti na bezduse.

                  0 0
                  • kubad  

                    Ty Mavíc kola mají vše potřebné v balení, stačí jen tmel :D

                    0 0
                  • Vilém  

                    To jsem zvedav co to odnese tentokrat.

                    1 0
              • kubad  

                jsou to nejlevnější kola od DT Swiss – asi si polepšíš ale ty origo Newmany jsou v podobné kategorii

                1 1
    •  

      Tak kotouče jsou bez sroubku.

      Nový kotouč stojí 400 Kč. Řetěz jsem dával ve 1200,km nový a nyní nám 1400 shimano xt a je jak nový dle merky

      0 0
      • ladys  

        Pokud chceš na někoho reagovat, tak u jeho příspěvku je políčko reagovat…

        0 0
      • kubad  

        kotouče jsou CL

        1 1
        •  

          Prosím ? Takže mám kotouče Center lock ?

          Takže v tom případě můžu vzít tyto kola za 7600 obě a jen přendám kazetu a kotouče ??

          https://www.tsbohemia.cz/…4407_d540942

          0 1
          • kubad  

            Ano

            (na fotkách jsou sice kola na 6 děrové kotouče, ale v popisu píšou CL tak snad )

            0 1
    •  

      https://www.tsbohemia.cz/…4407_d540942

      Jsou to tyto

      https://www.bike-discount.de/…-ms-wheelset?…

      (P00074407)

      To staré kolo někomu prodám na náhradní díly za 500 – ložiska si z toho může vzít, případně ráfek, dráty.

      Ještě jsem dostal dárek vstupenku do veteran muzea, kdybyste někdo chtěl -))) Olomouc

      0 0
      • kubad  

        TSbohemia:

        MAVIC E-DEEMAX 29 PÁR BOOST DISC CENTERLOCK MICRO SPLINE (SHIMANO 12) P00074407

        Bikediscount:

        Mavic E-Deemax 29" Disc CL Shimano MS Wheelset, Manufacturer item no.: P00074407

        jsou to stejné kola :D

        0 1
        •  

          Vždyt vím, jen v počítačové firmě je prodávají za 7600 a všude jinde stojí 11 000 v Německu něco mezi. Už objednáno – nebudu dál špekulovat

          Mohli by to být snad tyto – zde je český popis a česká cena

          https://www.koloshop.cz/…pline/156711?…

          0 0
          •  

            Mám ještě studentskou slevu 800 Kč na syna všude takže cena 7 671 Kč/kss kódemTSBDNY7-MAVIC-20

            už nebudu dál špekulovat – děkuji – pak dám vědět jak to jezdí – snad to dobře namontuji a budu opatrně méně utahovat

            0 0
            • kubad  

              když budeš málo utahovat, budeš zase na začátku se stejným problémem – utahovat tak jak to má být !!!

              0 1
              •  

                Jasný, ale abych to zase nestrhnul – No asi si to udělám v práci – tam máme drahé digitální utahováky a bude

                0 0
                • scortis  

                  Drahý utahovák ale nenahradí nešikovné ruce a nedostatek citu :D Já taky pár věcí málem rozbil, ale když už se v něčem hrabeš a nevíš o tom nic tak je dobré si třeba na youtubu najít video jak se to dělá. Na kola zrovna najdeš návody fakt úplně na všechno.

                  0 0
                  •  

                    Jj už si to studuji na YouTube

                    Moc velkou silou se kazeta neutahuje. Tak nějak akorát

                    Uvidíme zítra co v pátek až mi dojdou kola. Hned nasadim bezduse

                    0 0
                    • parduba  

                      AQ co je utebe velká síla?40Nm jsou 4kila na metrové páce.

                      0 0
    • KoudakT  

      K čemu lepší záplety, když za tebe šlape motor a v podstatě vymazává jakoukoliv nevýhodu rotujících hmot? A proč chceš na kolo za 130 litrů cpát záplety za deset? To tak 50 – 70´, aby to mělo nějaký efekt. Ale ten je pořád umazaný tím motorem…

      3 4
      •  

        Jo jo biocyklista, který viděl e-bike jen z vrtulníku. Proč si tedy v sekci elektrokola ?

        Prostě jsem chtěl jiná kola. Kola za 11500 jsem za 7500 koupil a zítra mi dojdou. Ty stará střelím a bude -)

        Nadřeš se na něm úplně stejně jako na normálním kole. Za 3 hodiny na bio jsem dal 39 km ted dám 67 v terénu.

        Za 4 roky jsem najel 300 km.

        Teď za necelé 3 měsíce 2600 km a to jen proto, že docela pršelo a pořád byla zima na jaře.

        3 9
        • Cavendish  

          To jim nikdy nevysvětlíš, neřeš to. Nechápou, že se na tom můžeš zrasovat úplně stejně, jako na obyč kole. Na e-biku jsem vždy pomalejší než na krosce a paradoxně s vyšším počtem spálených kalorií a tím pádem i vyšším tepovým průměrem :D

          0 2
          • skaj  

            No ale koudak ma o tech kolech uplnou pravdu, navic o zrasovani se vubec nic nepsal. To jste si tam jen dosadili a ted tady kolem toho varite. Ze by porad nekde vzadu v hlave byl za to ekolo stud?:)

            Pro poradek – na ecku taky obcas jezdim, a nevidim na tom vubec nic spatneho… A ano, kdyz chci, je to uplne stejne narocne jako bio.

            4 0
          • gerrard  

            To nikdo nezpochybňuje, že se můžeš na ekole dorasovat víc než na kole. Tady je jenom otázka proč by to člověk vlastně dělal? :) Zatím jediný rozumný důvod měl někdo kdo na tom jezdí takové vraždy co by na normálním kole nedal. Ale koupit si kolo, které ti má ulehčit jízdu a pak se na něm nadřít jak na obyčejném kole? Dyť to nedává smysl.

            6 0
            • skaj  

              Za me to dava smysl treba v tom, ze si pak ten trail dam trikrat misto jen jednou – tady zase uprimne rikam, ze me to zas nebavi na ecku dolu, takze ho beru jen kdyz jede parta eckaru. Pro spoustu lidi pak ze ujedou 80 v kopcich misto 40 po rovine.

              0 0
              • scortis  

                Jak významnej rozdíl je to na éčku? Mě tebou zmiňovaný důvod taky přišel jako jediný co by mi malinko dával smysl.

                0 0
                • skaj  

                  Myslis na trailu? No je to tezky, tahne te to ven ze zatacek, neni to hravy. A ja mam radsi takovy jibbovaci traily, nez palbu. Osobne se mi na tom blbe skace. Zase kdyz jedes bordelem naplno, je tezke ecko pekne stabilni. Ne nahodou na tom sjezdari/enduristi trenujou – takze na nejake pripady to vubec neni spatny. Tezky motor ve spravnem miste, nektera sjezdova kola se presne tam i dovazuji…

                  1 0
                  • e.n.turista  

                    Teď jsem tu viděl nějakého tuším že canyona s malým motorem asi zf a kompaktní baterkou, vypadalo to hodně elegantně a myslím, že by to na trail mohli být dobrý kompromis – snaze nahoru s koloveji hravější dolu

                    Edit tak podle Google to má zatím jen Raymonjestli to ještě potkám, tak to zkusím cvaknout

                    0 0
                    • Esi  

                      Myslíš spectral:ONfly? Jo to vypadá zajímavě, jen to neni moc pro e-cyklisty na tom se musí opravdu šlapat :-)

                      0 0
                    •  

                      Nejezdím traily – jezdím turistické trasy – značky po stromech, které většinou vedou lesníma cestama s kořeny a šutry, plus pole, lesy, háj -)

                      0 1
            • oddie  

              Tuhle jsme si to půjčili v Tatrách, spíš jako relax mezi tůrama. Vyjeli jsme na dvě plesa, kam se může, jen na druhou nejmenší připomoc, takže jsme si i celkem příjemně mákli, a max. jsme dali akorát otravný výjezd po silnici, kde to krásně zkrátilo čas mezi autama. Na to je to fakt dobré. Celkem si dovedu představit na tom jezdit některé výlety nebo třeba dojíždět do práce.

              0 0
              • MartinXXX  

                Jak to myslíš, že se tam může jen na druhou nejnižší připomoc?

                0 0
                • oddie  

                  Normálně, za zatáčkou stojí medvěd a kontroluje to, kdo se fláká a má tam víc, toho sežere.

                  1 0
                  • MartinXXX  

                    Přísné…

                    0 0
                  • KoudakT  

                    Ano. Odtamtud pochází pořekadlo, že pokud ti medvěd žere z ruky, existuje velka pravděpodobnost, že ti bude žrát i z nohy.

                    1 0
                • boo-beek  

                  Popravit ne, milost!

                  X

                  Popravit, ne milost!

                  …má to tam správně, smysl to dává ;)

                  0 0
                  • oddie  

                    Radši mám „Pojďme jíst děti!“ :D

                    1 0
          • Charles2k  

            To mám zcela opačnou zkušenost, na éčku jsem vždy o něco rychlejší než na HT MTB a tepovku mívám tak o 10 nižší. A to jezdím většinově jen s nízkou přípomocí.

            0 0
        • KoudakT  

          Ta schopnost pochopit psaný text v Česku opravdu zaostává.

          Ptám se, jaký je důvod kupovat lepší záplety na kolo, které a řeší následky těžkých rotujících hmot motorem…?

          A znova opakuju: adekvátní záplety na takové kolo jsou 4–5× dražší. Ale jestli máš dojem, že jsi ušetřil v zemi, kde se 60 % zboží prodá za „akční“ ceny, nebudu ti brát tvůj dobrý dojem z výhodné koupě. Na kolo sis koupil úplně stejný šrot, jaký tam byl, jestli sis nepohoršil.

          Ale znova říkám: Je to úplně jedno, protože na ebiku z podstaty věci jsou záplety irelevantní, co se jejich hmotnosti týče.

          7 2
          • gerrard  

            Ty vůbec nepochopils koncept sportovního ebiku. :D

            1 0
            • KoudakT  

              NJ, projednou si odpustim kundeni na ebikery a stejně to dopadne takto… :D

              0 1
          • pocestny  

            Myslím, že tazatel dojebal ořech, a místo opravy ořechu chce prostě koupit celé zadní kolo, plete si centerlock s 6dírou, možná i microspline s XD, místo 40Nm používá „trošku“ … a nakonec kupuje rovnou celý pár kol, hlavně, aby to bylo rychle. Vůbec nejde o „lepší záplety“ ve smyslu „lehčí“, jak to chápeš ty.

            Dále na jeho obranu: Nám to může být úplně šumák, co kupuje, jsou to jeho prachy. Vlastně je nepotřeboval kupovat, ale on to určitě ví. Deemaxy za 7600 samy o sobě jsou docela dobrý kauf. Ten ebajk si tady před hejtrama obhájil sám hodně dobře, za mě teda palec nahoru.

            1 0
            • ladys  

              Nikdo ho nehejtuje, to jsi další co nechápe psaný text.

              0 2
            •  

              Tak dnes jsem nahodil zadní kolo.

              Vy jste mi neřekli, že u nových kol není součástí ta matka – co jsem strhnul závit 40 Nm.

              Naštěstí ze 4 závitů byl stržený jen jeden, tak jsem to na citovku utáhl, kazeta se přestali kolečka vyklat a bylo. Zítra musím obejít prodejny a servisy a koupit si tu matku za 200 kč, abych měl novou a ještě to předělal. Poprvé v životě jsem vyndal duši, dal ventilky z Temu a nafoukal kolo velkou pupičkou, aby si plášt sednul a pěkně zapraskal. Pak jsem nalil mléko 100 ml a dal 3 bary. Koukám jak to fičí ven a ono v plášti jak jsem měl dvě díry v duši byla i obří díra snad 5 mm v plášti. Nechtělo se mi to sundávat a lepit zevtniř, vrazil jsem tam knot, přidal jsem 20 ml mléka a vše se krásně zatáhlo. Pak jsem vyrazil 32 km, aby si mléko sedlo -))))

              Řeknu Vám, zítra předělávám i předek, na bezduších to prostě jede jinak, lépe. Dal jsem 1,5 baru a chovalo se to stejně jako 1,4 s duší. Lépe to jelo, Přes šutry v lese jsem letěl 35, schválně jsem si vybral část, kde je nejvíc kamenů a neprorazil jsem. Takže za mě spokojenost.

              Jinak máte pravdu v nových kolech nic moc navíc nevidím – možná i jsem 7500 vyhodil, ale staré opravím, dokoupím ty dva díly a zkusím to celé prodat za 2500 apod. Mavic za 7500 když stojí normálně 11500 je dobrá cena, mají daleko lépe zpracovanou pásku uvnitř než kola z výroby na Cube. Největší radost mám z bezduší a pak z obří kapsy pod sedlem s temu za 88 Kč. Ta má snad 2 litry, tam se vejde všechno. Konečně nemusím bojovat s místem a případně vozit nějaký batoh -)))

              Jinak na elektrokole se zničíte stejně, ale všichni ho máme proto, že nás nebaví kopce a dáme 2 x delší trasu než bez fyzicky na bio kole. – Za mě at si každý koupí co chce.

              Já měl 3 x stavba od Skalara – za 8 let jsem najel asi 1500 km. Co se mu musí nechat, pak se ty jeho kola na bazaru dobře hned prodali – jinak bych je už ale nechtěl. Pokrok nezastavíš. Do 10 let budete na e-bikách jezdit většina z Vás -)))) Už v mém okolí ze mě měl každý prdel a teď už 2 – 3 přiznali, že si ho do 2 let koupí také -)))

              0 7
              • hawrda  

                Snad to není vzorek typického éčkaře :D

                0 1
                • J1RKA  

                  hadas podle ventilku?

                  0 0
                  •  

                    Jo jo ventilek jsem si koupil moc dlouhý – to se prodá. Lidi koupí všechno – koupím si o 15 – 20 mm kratší -)

                    0 1
              • Emp14  

                Jakpak asi funguje ta teleskopka s tou brašničkou…

                0 0
                • enjoy  

                  Jaká teleskopka??

                  :-DD

                  0 0
                •  

                  Suprově.

                  Teleskop používám pouze při jednom sjezdu roklí a přes potok. Jinak vůbec.

                  Vůbec bych to na kole nepotřeboval.

                  Brašna je určitě lepší než batoh na zádech.

                  Jen škoda, že mám na Cube ovládání na horní rámové trubce a nemůžu si dát druhou taštičku ještě na rám za řidítka -((( Pak už bych uvezl všechno i svačinu -)))))

                  0 2
                  • Tatut  

                    Ja teleskop používám při každém vystupování z kola. Parkovací poloha je teleskop dole :D

                    0 0
                    •  

                      Já vůbec teleskopku nepoužívám. Při sjezdech jsem v pedálech na sedlem. Šrouby 4 mm zaražené v podrážkách a kolo jede super

                      0 3
                      • enjoy  

                        Tak ho začni používat. Protože taková pozice je ve většině případů špatně. Natažené ruce, sedlo na břiše.. To se fakt nedělá vždy a všude.

                        1 0
                        •  

                          Sedlo na břiše fakt nemám, jsem dost vysoko nad sedlem. Teleskopku nepotřebuji. Nebudu ji používat. Díky za rady. Klidně ti ji prodám jestli chceš ????

                          0 5
                          • enjoy  

                            Aha, já myslel sjezdy jako sjezdy. Nepočítal jsem, že myslíš jakože skopce.

                            1 0
                            • J1RKA  

                              pro nekoho sjezd, pro nekoho skopce :D

                              0 0
                      • kubad  

                        zjistíš časem, že je to fajn věc :D

                        2 0
            •  

              Hele ořech je snad v pohodě. Normálně matka má asi 3 – 4 závity a jeden závit upřostřed prostě zmizel. Teď na tom jezdím, když se řadí s rozumem tak to jde, ale zítra dojdou nové matky, tak obě kola nové i staré dám do původního stavu

              0 1
    • enjoy  

      Vy jste mi neřekli, že součástí kol není matice ke kazetě :-)))))))

      Hoši…

      9 0
      •  

        Tak netušil jsem, že to není součástí.

        Psal jsem, že jsem jí strhnul. Naštěstí ta původní do nového náboje šla v pohodě.

        Naopak chválím upozornění že mám kotouče centerlock. Myslel jsem si, že je to nějaká prvovýroba napevno snejtovaná, někde jsem četl popis na své kolo 6 šroubů, tak jsem to vůbec nestudoval fyzicky co tam mám. Až když jsem šel ke kolu zkusit klíč, kterým budu těch 6 šroubů povolovat, tak jste mě správně upozornili že mám centerlock. -))) – Díky – Chtěl jsem jít znovu do garáže a asi bych na to i přišel po povolení, že mám druhý druh, což jsem nakonec šel i zkusit a kotouč hned demontoval.

        Hele tak začínám. Vše je jednou poprvé.

        Když jsem jezdil profi auta na vysílačku – onroad, také byli těžké začátky a po letech to bylo vše brnkačka, motory, regulátory, nastavení geometrie před každou jízdou.

        Servisy na kola jsou plné, čeká se třeba týden – dva, základní věci se musím naučit -))

        Ted ještě musím doladit kliky, jedna vrže, utáhnout pedály, střed a pak zase chvíli jen jezdit.

        Zítra nasadím bezduš i předek a pak to hned hodím na bazar – stará zapletená kola.

        Časem zadní plášt – už není úplně v kondici, ale snad ještě chvíli vydrží.

        0 4
    •  

      Tak matice do starého a nového kola jsem objednal, abych mohl příští týden do nového ale i starého na prodej dát

      https://www.global-sport.cz/…-12sp-slx-xt?…

      0 0
    •  

      Mohu ještě dva dotazy. Až mi dojde nová matka na kazetu na 40 Nm. Mohu použít loctite na upevnění zavitu. Nebo se to tam nedoporučuje. Aby se to nepovolovalo. Vase zkušenost? Co si servisujete doma.

      Druhy dotaz koupil jsem tři klíče, lehce dotahl střed, sundal kliky namazal, vyčistil šroub a zavit a dal loctite.

      Chtěl jsem dát nové kolo i přední a bezduse, ale narazil jsem na to že nemám čím povolit přední kotouč centrlock. Jaký klíč na toto doporučujete? Asi je to nějaký stejný jako na misky apod. Viz matka foto.

      Jinak momentový klíč na stavbu a další sroubky na kole 2–14 Nm si také budu teď objednávat. Asi to mám vše víc utazene tak to chci nastavit tak jak to má být.

      0 1
      • MavasH  

        Locktite se nepoužívá – na CL matici je tenkostěnná podložka, která zamezuje povolení. Na CL matice „na vnější klíč“ se použvá klíč na HTII středové složení.

        0 0
      • Vilém  

        RTFM:

        1 1
        •  

          Nerozumím? RTFM?

          0 1
          • hustolez  

            UTFG :)

            1 0
            •  

              Jj. Měj se v-))))

              0 1
              • Slash  

                RTFM – přečti si návod

                UTFG – vygoogli si to

                1 0
    •  

      Ok, děkuji. Na kazetu tedy dávat loctite nebudu.

      Zkusim to utáhnout nějak z citem a nebo to vezmu do práce a utahnu to tam přesně na 40.

      A ten klíč na přední kotouč si musím ještě koupit zároveň s momentovym klíčem na šroubky po těle kola a zadní odpružení. Kde mám 14 a 18 Nm, sedlovka 6, řídítka 8 atd atd. Teď to mám utazene tak nějak od oka.

      0 1
    •  

      Může být třeba toto na ten přední brzdový kotouč centerlock ?

      https://www.mtbiker.cz/…ii-p462.html?…

      https://www.mtbiker.cz/…-p44342.html?…

      Chci brát tento momentový klíč, takže bych to vzal při jednom. Ať se mi moje nářadí v dílně rozrůstá a v servisu mě nikdy neuvidí.

      https://www.mtbiker.cz/…p139254.html

      Ještě musím vzít půl litr mléka, vzal jsem jen 250 ml a je to jen tak tak

      https://allegro.cz/…0103c863c9fe?…

      0 0
        •  

          Ten klíč z Lídlu je dobrý? Na hobby? Ten co jsem psal si koupit nemůžu. Je tuším do 12 Nm a já mám zadní stavbu 14 a 18Nm.

          Proto by mi nestačil

          Nářadí mám zatím toto

          0 0
          • kondor  

            Někdo tu ten momenťák tu v práci zkoušel na kalibru a vyšel dobře, viz vlákno o momentovým klíči.

            0 0
            • LM  

              Tady je výsledek testu oproti mnohem dražšímu momenťáku a kousek pod tím jsou fotky z měřící mašiny.

              0 0
    •  

      Chlapi – díky. Tak teď jednu historku z tohoto týdne.

      2 kola za 20 000 Kč, nějaký běžný servis tady u nás v Havlíčkově Brodě. Sestřenka prý platila krásných 8000 Kč za obě -( ble

      Mé náklady – 3 klíče značkové od Parktools nebo jak se to jmenuje – 1200 Kč, pak momenták z lidlu za 500 Kč, dále sada z Lidlu za 600 – plus jsem chytl slevový kupon za 200 Kč. V té sadě z lidlu je ten klíč co potřebuji na povolení kotouče, který stojí samotný 230 kč a bič, který stojí 200 kč, tak jsem raději vzal za 600 celou sadu, kde je další matka na utažení kazety jiným způsobem – tuším 1/2 – ne jak ty značkové – ořech tuším 25,4 mm

      https://www.lidl.cz/…4/p100387459

      https://www.lidl.cz/…a/p100387441

      Včera jsem si objednal ještě ořechy a momenták YT-07612 10 – 60 Nm – 1/2 na kotouče, kazetu atd. – 30 – 40 Nm za 850 – mínus slevový kupon na alegro 300 Kč. Momenták byl tedy za krásných 550, plus ořechy 200 Kč

      https://www.automoto-eshop.cz/…4274321.html?…

      Nářadí tedy zatím cca 3000 Kč. Dva momentáky, protože já fakt asi cit nemám.

      Kazetu dám stejně i možná malinko loctite na závity.

      Zvažuji ještě prodat kazetu a koupit novou SLX za 1500.

      Zítra mi dojdou nové matky na kazetu, které jsou součástí kazety – Už vím )))

      Konečně nářadí z lidlu a mohu zítra nahodit bezduše i na předek a komplet kola hodit na bazar. S novými matkami – nevím cena za obě – případně i s kazetou ? Další půllitr mléka je také na cestě.

      Časem až přijde na servis něco dalšího budu kupovat další věci – na brzdy atd. atd.

      Překvapilo mě, máme tady skupinu poloprofi cyklistů, všichni drezy značkový hadry. Ptal jsem se na nářadí, třeba sundat kotouč a nikdo nemá -)))

      Včera jsme s kámošem závodili 50 km na e-čkách docela slušný terén po lesních cestách – místy masakr. Chodci šli krokem aby nespali a my tam letěli 30 – 35 km v hodině. Kolo dostává hodně zabrat. Servis – dotažení, mazání apod. už budu dělat častěji.

      Zajímavé je – originál řetěz KMC – 12 – 1200 km a byl po smrti, měrka skoro zapadla.

      Nyní Shimano XT – 12 Speed – 1600 km, měrka zapadne tak třetina – zcela jiná kvalita.

      Kazeta mi nyní drží na špatně matce bez jednoho závitu, který tam chybí. Nyní jsem najel 40 km a opět se to povolilo. Dotahl jsem a zvolil jiný systém, při přehazování v záběru motoru lehce přestat šlapat a ejhle – 130 km jako fík bez závady, kazeta drží, nikde nic nebouchá.

      Takže celé to bylo způsobené špatným řazením, neúdržbou apod.

      AMEN -)))))))))

      1 8
      • Dvojan1  

        A teď se ozvěte všichni koho to zajímá a kdo se zasmál? Na začátku vlákna nepoznáš ani centerlock a na konci vlákna si nejlepší mechanik na BF.

        4 2
        • enjoy  

          Mě spíš strašně provokuje slovo matka. Matka nás porodila. Neumí držet utaženou kazetu. To umí matice.

          Ale na druhou stranu, všechna čest k vývoji jeho skillu, rovnou jen tak z první předělat kola na bezduše, zaknotovat pláště atd.. nakoupit si „vše“ potřebné v tak krátkém čase… Jestli bude takhle pokračovat dál, máme tu jasného šéfmechanika repre. Trocha ironie, ano :-), ale jisté uznání také :-)

          Nehledě k jeho schopnostem letět po trailu 35km/h, kde se ani nedá pořádně jít pěšky.

          4 1
          •  

            Hele chlapi já jsem hodně veselá a komunikativní kopa.

            Tak nějak se začít musí. Doteď jsem jen uměl vyměnit duši, opravit a vyměnit řetěz. Teď jsem se naučil víc věcí.

            Barák mi také hrubou stavbu postavili zedníci. Pak jsem se s nimi rozloučil a z přidavače byl zedník – pergola, okrasné a podpěrné zdi před domem. Sice jsem to dělal 3 x déle než zedník, ale aspoň to mám rovné, což se o některých říct nedá.

            Jinak my tady v Havlíčkově Brodě umíme. Teď nedávno zubař, co se vše naučil na youtube a jaký to byl pane doktor -)))) Kolik let

            Sranda musí být -)

            PS: ty sjezdy po šutrech omezím. Jezdím moc rychle a kámoši mi říkají, že se zabiju. Musím trošku zpomalit – to máš pravdu

            1 2
          • Vilém  

            Matice, ktera je vlastne sroub.

            1 1
            • enjoy  

              Ne:-), je to matice s vnějším závitem:-D

              2 0
      • DaveCZ  

        Teď už se připravit jen na servis brzd, vidlice, tlumiče a ložisek zadní stavby a máš to všechno pohromadě.

        1 0
        • kubad  

          :D

          0 0
        •  

          Na vidlice máme u nás specialku. To dělat nebudu. Zbytek souhlasím

          Na druhou stranu. Spíš je po 10000,km vyhodim a koupím nový tlumič a vidlici než to opravovat. Fox to má prý drahé

          Ložiska budou v pohodě, pracuji v loziskove firmě.

          Servisy kol u nás i nakupují.

          0 2
          • LM  

            Repas FOX tlumiče a vidlice po 200 hodinách jízdy bude stát tak 1/5 jejich nákupní ceny :-D

            A u ložisek nebývá problém je koupit, ale ta stará vyndat z rámu a nová zalisovat. Bez správného nářadí to může být pěkný porod až neřešitelný problém…

            0 0
            •  

              Nevím tuhle mě strašil kolega že repase stojí 6–7000.

              Třeba zadní tlumič ještě s tou komorou navíc jsem na bike discount viděl za pár korun.

              Servis tlumiču se nechystám dělat. Zbytek snad svedu.

              Dnes budou bezduse a momentakem nastavit momenty na sroubech na kole

              0 2
          • gersa  

            A něco mi říká, že na tom nehodláš nic měnit. TEČKA

            1 0
          • J1RKA  

            takze, jaky nam doporucis loziska, dekuji

            0 0
            •  

              Hele prodáváme ložiska Skf, fag-ina, ntn, nsk, ezo, zkl a nerez isb.

              Já budu asi dávat Skf, možná isb

              Stahovaky tady máme, demontáž by měla být v pohodě. Kdyztak kolega je zkuseny montážnik.

              1 0
              • J1RKA  

                nektery ani neznam, pouzivam vyhradne EZO

                0 0
              • kondor  

                Skf jsem kupoval jednou do HTII středu, za 500 dva kusy a byly suchý jak troud. Ani po doplnění maziva neměly nijak extra dlouhou životnost (cca 6 měsíců). Od té doby beru ložiska z Číny a neřeším kolik toho vydrží.

                1 0
                • J1RKA  

                  tak, skf je hrozna bida :)

                  0 0
                  • skype  

                    SKF je to nejlepší co můžeš sehnat, ovšem nesmí to být fejk, což se dost často stává.

                    1 1
                    • kondor  

                      Je to už pár let a jako normální člověk nemám šanci poznat fejky. Ty co jsem kupoval, byly v krabičce a z velkého obchodu s ložisky a gufery

                      0 0
    •  

      Nevím EZO jsou taková nejlevnější ložiska, která prodáváme. Plus česká ZKL, ale do kol se používají spíš jiné rozměry, které ZKL nevyrábí.

      SKF si všichni chválí, ale jsou drahé – tedy pultová cena. Nově máme Italská NEREZ ISB a vypadají dobře. Pak německý FAG – INA je také dobrý. Až budu ložiska potřebovat tak nějaké na skladě vyberu. Zatím jsou snad ok.

      Dnes dojde menší momenťák a klíč na kotouč, takže budu dávat všude momenty jak mají být a přední bezduš. Plus novou matku na kazetu. Budu utahovat z citem. Větší momenták bude až po neděli tak pak to dotáhnu na 40 Nm.

      0 1
      • J1RKA  

        pecka za kolik tedy mas < EZO 6805–2RS nerez > moc dekuji

        0 1
        • makimaki  

          Kupuji např. pro náboje Bitex zde: https://www.arkov.cz/…o-ezo-208967

          Ale mám to za rohem, poštovné nula.

          0 0
          •  

            Jj Arkov je konkurence

            0 0
          • J1RKA  

            ta tesnici guma, musi bejt navulkanizovana na ocelovym britu, pak to lozisko vydrzi hodne, tohle nevim jestli to spravny

            0 0
        •  

          To ložisko jsme nikdy neměli – máme pouze 2Z – plech nerez za 61,40 bez DPH

          EZO nerez neděláme jen ISB

          a nebo 2RS – Kč 1395,4 – bez DPH -)))

          0 1
    •  

      Tak dnes došlo nářadí. Tak jsem konečně sundal přední kotouč a nahodil i přední kolo na bezduše. Došli i 2 nové matky do kazety. Tak jsem dal novou, dotáhl na citovku rukou a super. Hned jsem dal 40 km.

      Kolo jsem nafouknul bez mléka na 3 bary a nechal pár minut a vůbec to neutíkalo.

      Ztrácí se mi tedy tlak jen v zadním – mám dvě možnosti, buď přidat mléko až mi zítra dojde půllitr, nebo zadní kolo rozdělat a tu díru jak jsem opravoval knotem zalepit zevnitř – zřejmě to tam uchází. Plus kolem ventilku, ale dnes jsem ho rukou přitáhl.

      Kolo na bezduších jede famózně, přesně jak se tady píše v nějakém vláknu.

      Úplně jiná dimenze cyklistiky -))) Stará kola s novými krabicemi hodím na bazar

      0 1
      • brkoslav  

        Neda mi to… nemohlo by to zadní ucházet kvůli montáži ventilku?

        0 0
      • kubad  

        zadní kolo dej do vody a zjisti kudy uchází, pak se dá řešit kde je problém

        1 0
        •  

          Zadní kolo jsem měl ve vodě 2 X a nikde žádný bubliny. Utíká to minimálně 0,5 baru za dva dny.

          Jo jo přední jsem ventilek montoval jinak a věřím že to utíkat nebude. Tady je ten okrouzek na volno, protože pod magnet se mi nevejde dotažení. Zkusím to kolem toho magnetu na ventilku ještě jinak. Včera jsem ventilek právě ještě dotahl. A je tam málo mlika, nemám, ale dnes dojde půl litr. Měl jsem jen 250 ml. Každé kolo 120 a zadní jak utíkalo tak je tam méně. Musím tam dnes přidat

          0 1
          • Dvojan1  

            Ta hmotnost mlíka bude už moc. Tos rovnou mohl dát duše. Co jezdíš za extrém, že nemůžeš mít na ebiku duše? Jen pro pocit, že máš bezduše?

            0 0
            • enjoy  

              Na těch bezduších je to přece úplně jiná jízda.

              0 0
              • J1RKA  

                no, zase zalezi, nakolik to nafoukas :)

                1 0
                • enjoy  

                  No já jezdím duše, ale všichni to říkají:-D

                  0 0
                  • J1RKA  

                    jasny, kouzlo je prave vtom nizkym tlaku, kdy seto odvaluje stejne a lip to podrzi trerba na korenech, a hlavne tmel zalepi i pripadnej defekt, pokud to nabombis, tak tohle kouzlo moc nefunguje :)

                    1 0
            •  

              Mám tam tak 90 ml mlika v zadním.. Dnes tam 30 ml doliju.má tam být 120 ml v 29 šířka 2,6.

              Přesně těžké duše jsem vyndal

              Jezdím tlaky 1,4 předek i zadek a je to super v terénu. Včera prvni jízda obě kola bezduse. Zadní už jezdím asi týden a super. Je to prostě lepší. Kolo je neslysne jak jsem namazal kliky atd.

              Konečně kolo opraveno.

              Náhodou jsem se včera kochal jízdou a přemýšlel jaká je to pohoda, když už si další věci dokážu servisovat sám. Že nemusím dva týdny čekat na předražený servis.

              Musím se naučit ale další věci. Je toho ještě hodně.

              Zvazuji ještě kazetu xt a kotouče xt.

              Pak bych měl xt na kole už všechno. Ale možná až příští sezónu.

              V mém okolí jezdí všichni duse. Já už se k nim nevrátím

              0 1
        •  

          Zadní kolo jsem měl ve vodě 2 X a nikde žádný bubliny. Utíká to minimálně 0,5 baru za dva dny.

          Jo jo přední jsem ventilek montoval jinak a věřím že to utíkat nebude. Tady je ten okrouzek na volno, protože pod magnet se mi nevejde dotažení. Zkusím to kolem toho magnetu na ventilku ještě jinak. Včera jsem ventilek právě ještě dotahl. A je tam málo mlika, nemám, ale dnes dojde půl litr. Měl jsem jen 250 ml. Každé kolo 120 a zadní jak utíkalo tak je tam méně. Musím tam dnes přidat

          0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce