Zapletená kola Fulcrum RM1 2009 x RM3 2010 x RM 1XL x něco jiného?

31 nepřečtených
  • gemini

    Přemýšlím výhledově o nových kolech na svého Epica. Chtěl bych aby byly:

    1. tuhý ( a nekroutily se jako moje Onyx / výplet z 32 ks jakejchsi DT

    drátů /ráfek DT X455 )

    1. odolný ( vydrželi moji váhu až 120 kg a nějakej ten drobnej

    bouchanec – nejezdím ale ždáný extremy, materiál se snažím v rámci možností šetřit )

    1. lehký ( pokud možno – prostě aby nebyly zbytečně těžký:-)
    2. kotouč 6 děr
    3. klasický upínáky.

    Co by jste mi z výše uvedeného doporučili? Nebo máte jiný návrh? Cena cca 10 000.

    0 0
    • kubad  

      na 120kg brát sety s je blbost, klasiku 32 děr přádně dotáhnout.

      Pokud se ti stávající kroutí nech si dotáhnout výplet, nebo se svou vahou popřemýšlej o pevných osách, tady ti Fulcrumy ani jiné podobné zapletené kola vůbec nepomůžou, právě naopak

      0 0
      • gemini  

        Výplet jsem právě nechal dotahovat a moc to nepomohlo. Co se týče zápletů od Fulcrumu, tam jsem vsázel na to, že když mi dobře slouží na silnici FR1, tak bude Fulcrum v pohodě i na MTB.

        Kubade, co by jsi mi tedy doporučil?

        0 0
        • kubad  

          tyhle fabrické záplety sou tužší do záběru, tedy máš na kolech pocit že líp jedou, ale boční tuost rozhodně lepší není.

          já preferuji klasiku 32 drátů, DT RWS pevné osy a mělo by to být OK.

          ale k těm Fulcrumům skus se domluvit s Hnojem, tuším byla možnost se domluvit na testování, pokud si to dobře pamatuju

          0 0
          • ememem  

            preco je bocna tuhost fabrickych zapletanych kol typu RM, CM(myslis tym vseobecne s plochymi dratmi alebo fabricky zapletane ako take?) nizsia ako klasiky?

            0 0
            • kubad  

              míñ drátů?

              0 0
              • ememem  

                to hej ale zas vyrazane mohutnejsich(cize len tak narychlo ak by sme nasumovali momenty zotrvacnosti resp. preirezove moduly tak bych si tipol sa dostaneme priblizne k rovnakej hodnote) a navyse s moznostou vacsieho predopnutia.

                sa pytam lebo ja takyto pocit zatial nemam tak ze ci je to nejaky vseobecne znamy fakt alebo ako.

                0 0
                • kubad  

                  skus si dohledat nějaké testy kol, kde se to měřilo.

                  můj subjektivní pocit po 3 sezonach na C-maxech je stejný

                  0 0
                  • ememem  

                    sorry za blbu otazku ale kde zhruba bych mal hladat, nejak po dovolenke nemam moc casu prehrabavat net. jediny konkretny test tuhosti kolies co mam po ruke je z bikemagazinu 10/09 ale su to am kola (mna by zaujimaly skor tie xc) nicmenej celkovym vitazom testu (s druhou najvyssou jak torznou tak bocnou tuhostou) je tam mavic CM-SX.

                    0 0
    • gemini  

      Tak koupě nových kol začíná být aktuální. K výše uvedeným požadavkům bych přidal ještě možnost vozit UST pláště. Co tedy doporučíte, soudruzi?

      0 0
      • Hnoj  

        RM 1 XL nebo Maxy ST 2010. Oba 19mm ráfky, UST, Alu dráty, docela ověřená kvalita.

        Dál už je to spíš otázka osobní preferencí a vkusu…

        0 0
        • gemini  

          A co by jsi mi řekl na letošní RM 3? RM 1XL a STčka už jsou trochu víc, než co bych si finančně představoval:-(

          0 0
          • Hnoj  

            Nové RM3 mají stejný ráfek jako loňské RM1 a kulaté ocelové dráty… Já osobně bych si doplatil za ALU dráty, ale pokud je tvůj cenový limit jasně daný, nemáš reálně moc jiných možností… Říkám: proč ne…

            0 0
            • gemini  

              Když ALU dráty, tak co loňský RM 1 ( pokud jsu teda s alu drátama )? Jde mi teda především o životnost – přeci jen 120 kg je 120 kg:-)

              0 0
              • Hnoj  

                Loňské RM1 měli dráty ocelové. Teda 120kg už je slušná nálož… Nevím, co na to říct.

                By chtělo, aby se někdo ze zdejších 120kg uživatelů vyjádřil…

                0 0
                • gemini  

                  No ono tu asi moc takových uživatelů není:-) Zeptám se takto – co se vlastně stane při zatížení takových kol mojí vahou? Sníží se životnost těch kol? Zhorší se jízdní vlastnosti? Nebo se kola podemnou totálně rozloží? Když vemu , že na silnici trápím R5 ( po sezoně pouze vyměněná jakási součástka v ořechu za cca 200 Kč ) a R1 – po 1500 km jen lehce přecentrováno jinak vše ok, tak si říkám že ty MTB záplety by taky mohly vydržet. S častějším servisem počítám, to není problém, jde mi jen o to, abych „každej měsíc“ nemusel řešit prasklý dráty, nedejbože zbořenej ráfek…

                  0 0
                  • Hnoj  

                    K rozkladu těch kol na 100% nedojde, navíc RM3 a RM1 musí logicky být pevnější než RM5 díky ráfku vrtanému jen zvrchu.

                    Pokud Ricci trápí RM5 se 108kg, pak už těch 12kg navíc (tedy cca 11%) už nemůže být tak hrozných, aby to nevydželo…

                    0 0
                    • gemini  

                      OK, nechám si to projít ještě gebulou, ale zatím bych to viděl na ty letošní RM3…

                      0 0
        • gemini  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován zakladatelem diskuse.
          0 0
    • Ricci  

      Mne osobne pod 108kg krasne drzia RM5 2009 a to uz maju nieco najazdene,este ich nebolo treba dotahovat,tych 4000km uz urcite maju :-)

      0 0
      • gemini  

        108 kilo říkáš, jo? No kdybych nechtěl UST, asi bych do RM5 šel – přecejen by to tolik nebolelo, jak zušit kola za 10 k.

        0 0
        • Ricci  

          Tak skus RM3,myslim si,ze to bude v pohode,ked na tom nebudes skakat…

          0 0
        • Zerocool  

          tak shoď 12kg a máš jistotu:)

          0 0
          • gemini  

            …asi budu muset – už jsem objednal Red Metal 3 2010:-) Mimochodem, co za bezdušáky by jste mi doporučili? Chci rychlejší pláště ( doteď jsem jezdil Spešl Fast Track ), jezdím převážně za sucha a žádny skály a kořeny taky moc nesjíždím. Zatím mám favority Schwalbe RR a nebo Conti RK ( ty se údajně trochu rychleji sjíždí ). A co do nich nalít za tmel – ve kšeftě mi nabízejí jakejsi NoFlats – bude to fungovat?

            0 0
            • Zerocool  

              bezdušáky nevozím, jsou těžké, snad ti poradí jiní, já i má polovička vozíme už třetím rokem klasický plášť + NOTUBES a je to paráda (kromě výměny pláště – potřebuješ kompresor, ale pláště měním tak 1× za rok, takže pohoda…)

              0 0
              • ememem  

                ja od jesene tiez tak (NN+RR) a zatial je to OK, dokonca aj pri teplote tesne pod nulou zatial OK (ale vela som toho nenajazdil). vymena sa da zvladnut aj bez kompresora, ked chytis grif tak to s dusou urobis oboje za 15 min. mimochodom k tomu kompresoru – mas koncovku na galuskovy ventilok alebo ako to robis? s klasickou koncovkou a AV to nejde- fuci mimo, ked som dal redukciu bolo to na nic lebo to cez ten maly otvor nedalo dost rychlo dost vela vzduchu a ked z ust ventilku vysrobujes samotny ventilok tak nenesadis redukciu lebo ta sa chyta o ten zavit co je na ventilku(o ten isty co krytka) a nie o ten „telovy“, aspon ja som sa k takej redukcii nedostal.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Nejjednodušší je mít ke kompresoru připojenou hadici s koncovkou z velké nožní pumpy, tak to aspoň já mám.

                  0 0
                  • ememem  

                    aha, ty mas vlastny kompresor, som myslel ze ked ako ides na pumpu. (tam asi ale aj tak moc neporiesis lebo ono to len tak prdka a asi by to stejne nenatlacilo dost rychlo dostatocne vzduchu.) nasledna kontrola a doplnenie uz neni problem lebo ked je jedna patka zaskocena tak uz to dielenskou pumpou ide bez problemov. ovsem ak ma ust rafik, na normalnom bez kompresora a trochy stastia ze to k sebe sadne asi moc neporiesi.

                    0 0
                    • Paja  

                      Kazdej kompresor na benzince je jinej, posledne jsem jel na nejblizsi shellku, kde jsem se snazil asi 5min bezuspesne, po presunu k vzdalenejsi OMV to jen tak luplo a za 2 vteriny bylo hotovo.

                      Ohledne koncovky – foukam s redukci z galuskovyho na auto bez vyndavani „vnitrku“ ventilku – vzduchu i tak projde s kvalitnim kompresorem dostatek.

                      0 0
                • vysmátej bajker  

                  vyrob si redukci ze starého AV a kousku hadice stačí to na GV nasadit,pak sundáš,našroubuješ vložku a dofoukneš na požadovaný tlak.

                  0 0
            • ememem  

              RR aj RK sa ojazdia asi rovnako.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.