Zamykaní vidlice z korunek RockShox Judy na RockShox Reba

29 nepřečtených
  • skier.n

    Ahoj,

    mám teorii ohledně výměny vidle a myslím, že má trhliny. Příjde mi kolo s RockShox Judy Silver TK s ovládáním z řidítek. Dále mám doma starší RockShox Reba s ovládáním na korunce.

    Moje teorie byla, že sundám Judy a namontuji Rebu. Na Judy dám ovládání z korunky z Reby a na Rebu dám ovládní z řidítek z Judy.

    Půjde to takhle jednoduše?

    Jde mi jen o odemknuto, zamknuto.

    Díky!

    0 0
    • Alojs01  

      Teorie je spatna, vymenit to nepujde.

      Vidli vymen a na zamykani se vykasli, pokud tedy nechces zavodit…:-)

      0 0
    • Brunox  

      Přesně,pokud nezávodíš nepotřebuješ ani zamykat.

      0 0
      • Esi  

        To je blbost, pokud nemáš nafoukanou vidlici nesmyslne tvrde, ta při jízdě po rovném povrchu a do kopce zamykání vždycky, je to rozdíl jako prase

        1 0
        • novas752  

          Neni to rozdíl vůbec žádný. Si to změř s wattmetrem.

          0 0
          • StuntJ  

            Máte prosím odkaz na nějaké měření a porovnání? protože si nějak doma nejsem jist, jak bych měřil výkon na kole. Na klikách je to jasné, ale jak měřit ztráty v kole, tlumení, apod. a změřit reálný výstupní výkon, to si nejsem až tak jistý :)

            Díky!

            0 0
          • Esi  

            Tak proč se to zamykání teda děla? Když jedu někde po šotolině po rovině 30+ (předem se omlouvám vím ze se to nesmí) tak je sakra rozdíl jestli se mi vidlice při slapani zanoruje o 3cm nebo ne. Samozřejmě ze blbě šlapu, kdybych šlapal plynuje tak se houpat nebude, ale drahař už ze mě nebude.

            0 0
            • Vilém  

              Na potrenovani techniky slapani neni nikdy pozde. Kdyz kolikrat vidim jak jsou lidi schopni na kole poskakovat, delat mnozstvi naprosto zbytecnejch pohybu, ktery je akorat vic unavuji…

              Jenze oni si to bohuzel vubec neuvedomuji a delaji to casto i lidi, kteri jezdi velke objemy, treba kazdodennim dojizdenim ap.

              0 0
              • Kaire  

                Když máš citlivou vidlici a vozíš hodně tokenů, tak ti skoro nic nepomůže… Ono stačí vidět že i borcům na světáku se to občas houpe…

                0 0
                • Vilém  

                  Tak jasne, pokud do toho nekdo busi jak borci ve svetaku.

                  0 0
                  • Kaire  

                    Nejde o bušení, jde o to že se to stává i borcům s nejlepší technikou. Jezdit bez locku je ok, ale prostě to neni pro každého. Občas ti může chybět, stejně jako ti někdy může překážet.

                    0 0
                    • Esi  

                      Mám packu Suntour, za mě geniální, palcem zamknu, na to je vždycky čas, na odemčení stačí trosku posunout ruku na gripu a kloubem ukazovaku odemknes aniž by jsi něco hledal, trefovat se palcem na cudlik a podobně. Tím ze zamykam hodně rak při vjezdu do terénu automaticky drcnu do odemykani buď bylo nebo nebylo zamčeno, ale mám jistotu ze jsem v terénu odemceny

                      0 0
                  • Esi  

                    No já do toho busim se stejným úsilím, to ze výkon je to tak třetinový to je věc druhá

                    0 0
                • MlokCZ  

                  Všechno je to pouze o plynulosti záběru. To mi krásně ukázalo éčko. 150mm full s poměrně cilitvým pružením a nastavený, aby dobře žehlil. Vše odemčené. A při jízdě v sedle se to ani v extrémním výjezdu při maximálním výkonu (tzn. celkový výkon kolem 800W) v podstatě ani nehne.

                  Dokonce i ve stoje se při maximálním výkonu dá jet téměř bez pohupování.

                  Je jasné, že takový extrém (tak rovnoměrný záběr) bez motoru nejde. I při perfektní technice šlapání nemůže být nikdy záběr takhle krásně rovnoměrný po celou otočku, ale prostě technika šlapání udělá nejvíc.

                  Na klasice v sedě se mi odpružení pohupuje zcela minimálně i při mojem maximálním výkonu, odpružení zase poměrně citlivé a nastavené, aby to dobře žehlilo. Technika šlapání poměrně slušná, ale určitě ne zcela perfektní (třeba na válcích jsem už roky nejel a když jsem na nich pravidelně jezdil, tak byla technika ještě o něco lepší). Ale je jasné, že můj maximální výkon je třeba proti profíkům směšný.

                  Za mě nejhorší je to u mě na HTčku při maximálním úsilí ve stoje. Tam někdy i zamykám (i když ani nemám dálkáč). Jak se všechno přenáší jen na vidlici a je tam velký konstrast zadek vs předek, tak je to pocitově nepříjemné, i když reálné ztráty jsou velmi malé (jak je vidět i třeba z toho odkazu výše).

                  Na fullech vidlici nezamykám skoro vůbec. Ojediněle na klasice při dlouhém stoupání po dobrém povrchu, kdy jedu hodně ze sedla. Na éčku vůbec (aktuálně už ani nemohu, 3/4 roku jsem jezdil 36tku Foxku Grip, to jsem ještě mohl, ale stejně nepoužíval, teď tam mám 38čku Grip2).

                  0 0
              • Esi  

                To já se celkem snažím šlapat plynule, jezdím kadence 80–90 průměr za vyjizďku většinou 80–82. Vidlici jsem se naučil zamykat a bez zamykání už bych asi jezdit nemohl.

                0 0
          • Chlebovnik  

            Není to pravda. Wattmetr měří pouze output – to, co dáváš do pedálů. Není problém rozjet, plácnu, 250 W do pedálů s uzavřeným i s otevřeným tlumičem.

            Problémem je změřit efektivitu, tedy kolik tě to skutečně stojí sil – vložená energie. Efektivita bude u zavřeného tlumiče vyšší.

            Je to jako s motory, můžeš mít malý efektivní turbomotor, který bude produkovat 250 koní vs starší V8, který bude také produkovat 250 koní. Efektivnější, tedy že spálí pro vyprodukování stejného výkonu méně paliva, bude ten první.

            Peak Torque má na toto téma video na YT.

            0 0
            • MlokCZ  

              Souhlasím, že to není jednoduché změřit.

              Ale vůbec bych to neviděl s tou efektivitou tak jednoduše. Tím např. narážím na jezdce, kteří mají velmi špatnou techniku šlapání. Na HTčku pak zejména při trošku vyšších kadencích na sedle začnou slušně poskakovat. Na fullu se to při takové technice lehce více rozhoupe, ale zase na druhou stranu to výrazně omezí poskakování jezdce na sedle a klidně bych řekl, že to paradoxně může zlepšit efektivitu, jak tělo tak neposkakuje.

              A pokud je zase naopak perfektní technika šlapání, tak pak nedochází ani k jednomu. Tedy ani k poskakování na sedle u HTčka, tak k pohupování u fullu.

              A pokud to není na třeba pěkném asfaltu (kterého na biku moc nebude, pokud ano, tak to už je spíš debata o vhodně zvoleném kole), tak do toho budou vstupovat i faktory, kdy otřesy při zamknutém tlumiči/vidlici budou zvyšovat únavu.

              Na tom odkazu výše, kde jsou také nějaké měření a kde je k tomu i srovnání tepů, tak znatelně horší bylo akorát dupání asfaltového kopce ve stoje s otevřeným tlumičem/vidlicí na asfaltu.

              1 0
          • Kaire  

            Ono nejde ani tolik o watty. Prostě když si chci přišlápnout ve stoje tak mě sere jak se to houpe. Nedej bože na šotolinovém kopci, kde propružením odlehčíš zadní kolo a to ti může smyknout. Za mě na lock své místo furt má.

            1 0
            • Alojs01  

              Ve vetsine kopcu staci pri jizde ve stoje trochu posunout teziste dozadu a vidle se prestane tolik pohupovat.

              Kazdopadne patrona do reby se da sehnat za 1000–1500max. Pozor jeste na rok vyroby, neni to pro vsechny reby stejne.

              0 0
    • Gwaihir  

      Ovládání na korunce je dostatečně pohodlné pro nezávodní účely a budeš rád, že máš o páčku míň na rodlech.

      6 0
    • skier.n  

      Pánové myslím, že se to tady zvrtlo v trochu jiné téma než bylo myšleno :-)

      Ptám se jestli to jde, popřípadě jak. – NEBO – Pokud nejde, tak jak udělat na Reba zamykání na řidítkách.

      Díky :D

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.