Můžete mi doporučit zámek na kolo, kterej je s ohledem na váhu co nejbezpečnější, ale zároveň se dá hodit do batohu, aniž by člověku připadalo, že veze cihlu?
Na ceně nezáleží (teda bůra samozřejmě nedám, žejo, ale asi si rozumíme).
Můžete mi doporučit zámek na kolo, kterej je s ohledem na váhu co nejbezpečnější, ale zároveň se dá hodit do batohu, aniž by člověku připadalo, že veze cihlu?
Na ceně nezáleží (teda bůra samozřejmě nedám, žejo, ale asi si rozumíme).
Dneska už je technika jinde
Jo ty jsem hledal jako první, ale nemohl najít, kde je maj…
wow, jsem neznal
To by asi přeštíplo jakýkoliv zámek.
Na 20mm2 betonárskej ocele netreba hydrauliku, to zvládnu aj malé 160ky knipexy. Soudruzi asi majú chybku v popise a tie milimetre nebudú až tak uplne štvorcové. ;-)
Napr toto zvládne 16mm pod 3 sekundy. To ale neznamená, že zámky nemajú zmysel, žeano… https://makita.sk/…ezac-roxorov…
Nesmíme ovšem zapomenout, že roxory jsou proti kvalitním zámkům (např.Abus) naprosté bláto. Metrové pákovky na roxory si neporadí ani s relativně tenkým tvrzeným řetězem od Abusu. Takže pořádná podkova bude s největší pravděpodobností znamenat destrukci čelistí i hydraulických kleští.
Flexa a do 30s hotovo
To je dost subjektivní hodnocení, někomu přijde jako cihla silnější lankovej, druhej vklidu vozí kilový Účko.
Jakási jistota je jedině velký těžký Účko nebo tlustej řetěz s bezpečnostnim visačákem. Cokoliv snadno převozitelnýho je i snadno překonatelné, obvykle stačí lepší štípačky.
Prostě nějakej kompromis, ale předpokládám, že cokoli pod půl kila je pro někoho, kdo ví co dělá, záležitost na pět vteřin – ale zároveň nesháním zámek, kterým si chci pojistit kolo přes noc před barákem.
Jezdím bez zámku, čím větší zabezpečení, tím větší hmotnost (nehledě na cenu). Na zahrádkách u hospody kolo zásadně blízko u stolu a o kolo se nebojím, ty nervy mi za to nestojí – proto nežiju, abych se bál o věci (sic to nasere). V kempech používám motorkářský 2.5kg zámek.
Mám v batohu 2m dlouhé 1mm lanko a visací zámek na kufr tím zamykám u zahrádky abych nemusel za někým běhat v tretrách, samozřejmě že je otázka několika vteřin to uštípnout, ale to mi stačí, jakýkoliv zámek je placebo od okamžiku kdy bateriová flexa stojí asi litr a uřízneš s tím každý zámek za pár vteřin
Na tuhle situaci vozím malý visací zámek, který zamknu na kotouči. S barevnou tkaničkou k řidítkum abych na to sám nezapomněl. Na situaci “kolo mimo dohled” jsem nenašel uspokojivé řešení.
To je super nápad, nejlepší poměr cena výkon.
@vyskoč: tady fakt nejde o peníze, ale o hmotnost. Zloděj s flexou překoná mžikem jakýkoliv zámek, který na kole uvezeš, ať stojí kolik chce peněz.
S flexou se zpravidla u hospody (resp. v takových těch typických situacích, kdy od kola odejdeš jen kousek a ne na dlouho) přes den nekrade :D
U zahrádek a tam kde mám kolo v dohledu a většinou se tam pohybuje hodně lidí,kolo nezamykám,nebo jen zapletu přilbu přes rám a kolo.Většinou se stratí kolo bez dozoru,at je zamčené čímkoliv. Zámek nevozím.
Jo tohle taky stačí, ale jezdím jen na horském a nechce se mi na kolo od bláta dávat helmu, to 1mm lanko funguje stejně, zapleteš do předního a zadního kola, ten zámek by tam ani nemusel být. Jinak na zkušenost kamarád ztratil klíč od zámku, kolo zamčené ke značce poblíž kiosku. Přijel jsem tam asi za hodinu, tak že si dal mezi tím 2 piva a na kole už se mu nechtělo, flexa 15s kolo jsme hodili na nosič na kouli sedli do auta a odjeli. Pár lidí divně koukalo, ale nikdo nic neřekl ani neudělal, po té hodině co tam na mě čekal už tam určitě nebyl nikdo kdo by ho na tom kole viděl přijet, tak že kolo se zamknout nedá.
K použitiu prilby, visiaceho zámku na kotúč brzdy na rýchle zabezpečenie ešte doplním, čo som niekde vyčítal: odradiť na ťažký prevod a zhodiť reťaz z prevodníku. Bicykel to nezabezpečí, ale umožní získať čas naprioadnu reakciu.
Tak to můžeš v klidu vyndat osu z předního kola, operace na 10s a máš zabezpečeno
Muzes se podivat tady jaky zamky za to stoji. Je tam hodne zamku na kola.
Na výlety do batohu lankový mikrozámok, do obchodu, na poštu a pod. valčekovú mrchu.
Lehkej zámek = překonatelnej zámek. Osobně nenechávám kolo z dohledu. Pro účel toho, aby na něm nešlo rovnou odjet stačí celkem cokoli vč. zámku do kotouče. Buď motorkářskýho (ten bude těžší, ale může mít třeba alarm) nebo obyč visacího. Pokud chceš něco, co Ti umožní s nějakou aspoň relativní jistotou nechat kolo chvilku z dohledu, je potřeba hledat něco, na co potřebuješ aspoň pákový kleště (takže nějaký účko, silnější lanko, válečky apod.). Počítej, že to aspoň kilo vážit bude. Asi se dá předpokládat, že většina krádeží na turisticky vytížených místech jsou nějaký drbani, co skočí na první nezamčený kolo a ujedou. Pokud tam někdo půjde s tím, že kolo ukradne, tak si ty pákovky vezme a v ten moment neexistuje žádný vozitelný řešení. Pak už jedině pojištění, který nebude zrovna levný, odpovídající zabezpečení a doufat.
Zajímavé video od Štěrby. Pákovky na trošku lepší zámky nestačí ani náhodou:
https://www.youtube.com/watch?…
Podobný test byl kdysi i ve Velu. Kluci pak vzali rozbrus a i s ním si docela mákli než Abus povolil.
Bruska sice dělá kravál, ale lidi sou dost netečný, ono taky by člověk snadno mohl dostat po hubě a než přijedou policajti, tak je zloděj pryč.
Zloděj kol v 99 procentech případů není násilník, ale zloděj. Jakmile je vyrušen, bere z bezpečnostních důvodů nohy na ramena. Jednou mi borec kradl kolo před bankou a úplnou náhodou jsem ho vyrušil. Zmizel tak rychle, že jsem si ani nevšiml, jak vypadal. Zbyl po něm jen přešmiknutý zámek.
Proč to dělat složitě, jsou jednodušší metody https://www.youtube.com/watch?….
Tak tohle určitě 99,99 procent zlodějů kol nedá ani náhodou :-).
No, mně teda úplně stačí že to dá 0.01% z 3mil. odběratelů tohohle týpka :-D
Můj ABUS má stejné klíče, tak se mi zdá, že to bude mít tímpádem stejný vnitřek :-D
Bye bye dobrý pocite ze zamčeného kola…
A ked si ešte uvedomíš, že kým trajdáš po vonku na bicykli, ten týpek môže mrknút k tebe domov…
Týpek co krade kola/vykrádá sklepy je většinou fetka a moc chytrej není. Překážky překonává násilím. Takže bych se nebál, že bude tohle umět. Kdyby uměl otevírat zámky, tak dělá domy/byty, ale na to naštěstí nemá mozkovou kapacitu.
No, to máš sice pravdu, ale na druhou stranu, tohle nářadí nejsou běžný šperháky. Tohle je poměrně specializovaný vybavení, který ani běžnej zámkař předpokládám obvykle nemá (ale třeba se pletu). A další věc je, že tenhle člověk je špička. To, že to otevře on za půl minuty neznamená, že se to povede každýmu, kdo se podíval na video.
Zrovna otevřít tenhle zámek je snadný (kolega v práci to dělá jako sport, tak si to taky občas zkusím). Ale pochybuju, že tenhle skill bude mít smažka, co krade kola. Navíc je rozdíl to zkoušet takhle na video nebo někde ohnutej u kola
Taky si myslím. Mám zámek, kterej podobným toolem taky údajně jde, nicméně mám ho na zdi asi 1,8 m nad zemí a za kolem. Vyhmatání se moc nebojím. Pokud přijde zloděj, bude mít spíš kleště než šperhák, což je taky celkem ok. Horší varianta je flexa, i když v poloze, kde ten řetěz je, bych mu tu práci nezáviděl. Proti nějakýmu drbanovi se kolo celkem zabezpečit dá, horší je to proti někomu, kdo jde vysloveně pro kolo a v horším případě pro konkrétní kolo.
Něco se už probralo tady
https://www.bike-forum.cz/…amku-na-kolo
Nejlepší co do poměru hmotnosti a bezpečnosti jsou podkovy, ale jsou poměrně neskladné a limitující k čemu se dá kolo zamknout.
Já pro trvalé vožení koupil půlkilový „skládací metr“ Abus, Složený je velmi skladný a má to držák na rám, takže to mám trvale přidělané na rámu a tudíž neřeším pocit, že mám v batohu cihlu. Jakou hmotnost si ochoten vozit je ovšem individuální.
Půl kila je pohoda.
Myslím, že skládací s uchycením na rám je asi nejlepší řešení. V Číně jsem to kupoval s číslicovým zámkem za cca 600 Kč
Jo jo moje diskuze. Jinak já mám už x let toto: https://www.global-sport.cz/…168-mm-cerna
Váží to sice kolem 1,6kg, ale mám pocit klidu, samozřejmě to nikde nenechám přes noc a podobně. Jaksi přemýšlím o řetězovém nebo skládacím o podobné váze, ale jaksi jsem nic hodně bezpečného nenašel, zatím to vypadá na toto: https://www.cyklospeciality.cz/…-superbright
Tak to přidej, Onguard Brute LS má 2,3 kg a to už je úlet na to to vozit si běžně s sebou pro případ, že bych si potřeboval odskočit nebo koupit pití nebo svačinu.
Jeden z nás nemá pravdu
Tohle rozhodně není Brute LS.
Onguard Brute to je na 100% protože ty se dělají se sílou oka 16,8 mm, ale typ přesně nevím mám už ho x let.
LS má mít vnitřní rozměr oka 11×26 cm, což ten tvůj evidentně nemá. Ale i STD verze má mít 1,9 kg. Hmotnost 1,61 kg přesně odpovídá STD verzi modelu Pitbull. Mám podobně velký Abus s 13 mm okem a ten má 1,45 kg, tak se mi nezdá, že by zámek s o 70 % větším průřezem oka byl jen o 150 g těžší.
Jednou mne napadlo že by nebylo marné tu podkovu udělat z hliníku,klidně z kulatiny 15mm,nebo víc aby to nevlezlo do pákovek,paradoxně by to flexou šlo hůř než ocel protože by se v tom trochu dusila a hmotnost by byla o dost nižší.
Nebo použít silnostěnnou hliníkovou trubku a dovnitř dát lanko,tím že by tam bylo volně tak by nedovolilo to uřezat pilkou.
Něco takovýho (s tím lankem) už jsem někde viděl.
Mám toto https://www.motodily-praha.cz/…-black-IONUS?… ale koukám že docela podražil, já ho bral za pětikilo.
Bezpečné a efektívne
To je jen falešný pocit…
Přesně, pokud to tam budeš takhle nechávat pravidelně tak je to jen otázka času, pakovky nebo převodové, hydraulické štípačkdy a je to otázka pár vteřin
Dojebeš vnitřní nohy vidlice. Hele, ten řetěz vypadá na úroveň zabezpečení „pes u boudy“, ale tak není to nějak luxusní kolo, tak je to asi přiměřené.
To kolo už som prodal… :) to zamykani už neprovozuju.. :)