• Sanity

    Zdravím,

    Po výměně rámu, mi po nastavení výšky se zasouvá sedlovka dolů. Objímka je utažena dostatečně a nelze silou pohnout. Při jízdě však cítím i slyším jakoby viklání po směru jízdy. ne často, ale většinou při záběru. Po jízdě pak sedlovka je až o dva centimetry dole.

    Prosím o radu co s tím.

    Děkuji

    0 0
    • Johny_r  

      Hloupý dotaz, má ta sedlovka správný průměr? A to utažení jsi zkontroloval momenťákem nebo si jenom myslíš, že je to ok?

      1 0
      • Lister  

        Hloupý dotaz, má ta sedlovka správný průměr?

        Vůbec by mne nenapadlo o tomhle pochybovat a bral automaticky, že tohle bude správně, ala asi máš pravdu, že někdy e možné cokoliv.

        Jinak je důležité jaký matroš má rám a jaký sedlovka. Protože osobně teba na alu-alu kombinaci se mi jakákoliv pasa velmi neosvědčila – sice to drželo, ale taky neskutečně křupalo. Používám Tacx pastu.

        A někdy je prostě smůla, když se sejdou tolerance z výroby, sedlovka je užší a rám zase o něco širší a je na problémy zaděláno.

        0 0
        • robb  

          Zažil jsem sedlovku od Force pro průměr 27,2, kde jsem na části naměřil 27,10÷15. Na bajku zajížděla, tak jsem jí dal na krosku a v pohodě.

          0 0
          • Sanity  

            Jak jsem psal, reklamoval jsem prasklý rám. Před tím to bylo v pohodě, po výměně zajíždí. Sedlovka je karbon fsa. Původní

            0 0
            • Lister  

              Na karbon – karbon určitě dát pastu. Mělo by to přestat a riziko křupani je docela malé.

              0 0
              • Rychlej turista  

                Mi tato pasta nepomohla. Pomohla až zubní pasta ze sedmi sibiřských nerostů a utažení na krev, pro klid na duši bez momenťáku :-)

                V záloze mám ale ještě sedlovku o 50 g lehčí, která tam pasuje akorát, lehce ztuha. Ale nad 400 mm sedlovkou těžkou 136 g váhám i já. Ale zase 50 g je 50 g :-)

                0 0
                • milan.v  

                  Vše karbonové mažu Tacx pastou, žádné křupání v kombinaci karbon x karbon / karbon x hliník…

                  0 0
                  • Lister  

                    Namaž hliník hliník a užívej si koncertu :-)

                    Tuhle chybu jsem už párkrát udělal. Mně třeba karbon v karbonu většinou drží, ale hlinikovou sedlovku v karbonu raději vždy namažu. Opačnou kombinaci většinou nemažu, právě kvůli lupani.

                    Na hlinik- hliník se.mi osvědčilo závitové lepidlo se střední sílou – ale je potřeba počítat s tím, že funguje výborně do první změny pozice sedlovky, pak už moc nedrží.

                    0 0
                    • JendaH  

                      Já na hliník-hliník dával kalafunu, na jednom kole to pomohlo, na druhém moc ne, tak tam jsem dal plech z plechovky, a to pomohlo.

                      0 0
              • kadlec  

                Ja dal carbon sedlovku do al ramu s pastou s piskem. A vrzalo to a lupalo jak kdyz je tama bordel. Mel jsem dve ruzny pasty a furt pazvuky. Pak jsem dal dal vazelinu na carbon od Motorexu a bez pisku a je klid. Ale je fakt, ze musim pouzit max.povoleny moment, jiank sedlovka zajizdela. Pisek polohu lepe fixoval, ale ty pazvuky.

                0 0
        • jIrI___  

          Takle mě vypekla poslední sedlovka z ali. Průměr byl o 0,2 mm menší, navíc měla hodně měkký lak, který se omačkával, takže zajížděla i v kombinaci pasty na karbon, plíšku a utažení na krev (průměrně o 1 mm na 15 km :) ).

          0 0
    • nitraq  

      Buď montážní pasta na karbon nebo pak levnější řešení libovolná zubní pasta, ideálně nějaká s těmi mikrokuličkami. Pastu jsem s úspěchem používal, když mi al sedlovka zajížděla do al rámu.

      0 0
      • ronda  

        Taky jsem dal pastu, plus byla k dostání objímka přímo na sedlovku, co brání zasunutí do rámu https://www.kupkolo.cz/…6-mm_z98943/ Od té doby mám pokoj.

        0 0
        • nitraq  

          Pěkný, tohle jsem tehdy nenašel. Pak se taky vyráběla (možná ještě pořád dělá) dvojitá objímka, která byla kolem rámu a pak nahoře v užším průměru kolem sedlovky. To si lidi taky dost chválili.

          0 0
          • ronda  

            jj, taky jsem chtěl původně pořídit, ale pak jsem potkal tohle. Ta dvojitá má možná výhodu, že navíc jistí proti pootočení, ale s tím problém nemám.

            0 0
        • MlokCZ  

          Tohle ale není určené proti zajíždění. Na to je příliš odlehčená a má moc malý šroub. Je určená pouze jako doraz pro nastavení výšky sedla pokud sedlovku někdy vyndaváš z rámu.

          Oproti tomu ta dvojitá je určena proti zajíždění a má masivní i tu část na sedlovce.

          Tu zarážku Sting mám na všech kolech doma právě pro to přesné opakované zajíždění. Sedlovky mi ale nezajíždí, to tím neřeším.

          Dvojitou objimku v provedení od Authoru mám doma taky, ale nepoužívám. Měl jsem to na jeden starý rám, kde se blbě sešly tolerance.

          V provedení od Authoru je ale mizerná, má ostré nezkosené hrany v místě utažení a zakusuje se do rámu.

          0 0
          • MlokCZ  

            https://www.sportcyklo.cz/…a/39001.html

            Tohle je ta dvojitá co mám doma.

            0 0
          • ronda  

            Třeba to na to určené není, ale sedlovka mi nezajížděla zas tak snadno. Takže i tohle málo stačilo k tomu, že už nezajíždí. Tehdy byl ten prstýnek pro mne dostupnější, než dvojitá objímka. Zkusil jsem ho a postačil, od té doby drží.

            0 0
    • Espen  

      List papíru, nebo kus plechovky od piva. Aby při povolené objímce nezajela sama, ale musel si trochu zatlačit.

      0 0
      • Jakobo  

        Nebo nasadu od smetaku. Samozrejme patricne zkratit. Vazit to moc nebude a ucel to splni na vybornou.

        0 0
        • Espen  

          Celej smeták a jezdit na ostro. Sice budou asi lechtat šťetiny na koulích, ale dá se to.

          0 0
    • Sanity  

      Díky moc – zkusím ten pojistnou objímku. a pastu

      0 0
      • Jakobo  

        Nebo tu nasadu od kostete. Tady si z toho osazenstvo dela legraci, ale bude to 100% funkcni reseni. Akorat neni dobre aby se palice opirala o stred, ten dnes byva plastovy a praskl by. Udelal bych to tak, ze bych palici pojistil sruby z kosiku na sedlove roure, museji byt delsi, aby sly skrz palici, ale ne zase az ke stene. Pouzit oba dva ty sruby a pokud je to malo a budou se ohybat tak dlouhy srub, treba lavickovy skrz sedlovou trubku – jednoduse provrtat.

        Samozrejme prdel. Ale jak tu padlo hned na zacatku, zacal bych suplerou a zmeril prumer sedlovky. Tech prumeru byly desitky, slo to po jednotkach, muze byt, ze tam nejake servisacke jelito dalo sedlovku o 0.2 mm mensi (treba 27.0 misto 27.2). Tak jak se to posouva tobe je prilis moc, prvotni problem bych v prve rade hledal nekde uplne jinde a pak teprve pridaval pastu apod. Takze sundat objimku a zkusit jestli jde sroub utahovat plynule, aby nebyl poskozeny zavit a proto nesel dotahnout a misto toho delal falesny pocit dotahnuti.

        0 0
    • Jaaaan  

      Připojím se s dotazem. Když mám karbonový rám a hliníkovou sedlovku co je podle Vás lepší, mazat karbonovou pastou s tím pískem nebo zelenou vazelínou motorex nebo měděnou vazelínou?? Zkusil sem tu měděnou, ale po ná to klouže což by asi klouzalo i s normální vazelínou…Zajímá mě to, aby sedlovka nazajela…díky

      0 0
      • MatS  

        První možnost. Ty drobné částečky brání zajíždění. Na karbonovem rámu se to utahuje na menší moment.

        0 0
    • blahafi  

      Ahoj, přidávám se z dotazem. Asi 2 roky jsem měl AL sedlovku v karbonovém rámu (Canyon Exceed s integrovanou objímkou) nasucho, dotaženo na předepsaný moment a bez zajíždění. V servisu mi tam dali karbonovou pastu, sedlovka držela, ale po několika jízdách začala zajíždět. Odmastil jsem, dal červenou pastu od Canyon a situace se opakovala. Zkusil jsem pastu z dekace a 2–3 jízdy od a zase to začalo dělat. Přijde mi, jako by se ty granulky rozpadly a zůstala jen vazelína, která to naopak zhoršuje.

      Někde jsem četl, že AL-Carbon je lepší nějaká gelová pasta, např. Park Tool SAC-2. Někdo tu taky zmiňoval Motorex… myslíte, že to dát na sucho a občas povolit a pohnout (sedlovka i rám už mi přijdou trošku poškrábané) a nebo zkusit nějaký jiný typ pasty? Díky moc

      0 0
      • Jaaaan  

        Já sem řešil podobný problém s hliníkovou sedlovkou a karbonovým rámem+lupkání navíc. Pomohla nová objímka.

        0 0
    • milan.v  

      Effetto Mariposa dělá takový nástřik, tim bych to zkusil, není to drahé…

      https://www.kupkolo.cz/…spray_z5817/

      Někdo tu radil kalafunu, někdo lak na vlasy ve větší vrstvě… Osobní zkušenost ale nemám…

      0 0
      • lidumil  

        S Effetto Mariposa může jen souhlasit. Používám několik let a žádný problém. Jen je potřeba před nanesením odmastit benzínem.

        0 0
      • Azmir  

        Týpek narve tisíce do past a mazadel, že už za to mohl mít skoro karbonovou sedlovku. Ale třeba často převáží nebo něco a tak má hliník schválně.

        0 0
        • blahafi  

          Zatím jsem za 2 roky investoval kilo do toho dekace, takže nic hroznyho… na sucho to fungovalo bez problému, ale jak jsem to ted řešil, tak jsem se začal bát zareznutí, když karbon i sedlovka už jsou trošku ošoupaný…

          0 0
          • Esi  

            karbon s hliníkem zareznou společně dost těžko :-)

            1 0
    • miki  

      Mám canyon a sedlová taky zajížděla, dal jsem mezi sedlovku a rám kousek šmirglu a sháněl si pastu.Pastu mám doma. Jak to sedlovka zjistila nezajíždí.

      0 0
      • Esi  

        mě zajížděla do rámu telescopka na canyonu, ta jejich pasta co je ke kolu je k ničemu, nakonec jsem to napatlal tímhle

        https://www.kupkolo.cz/…13g_z105523/

        Od té doby se to ani nehne a drží to jako pribité

        0 0
        • blahafi  

          To jsem právě našel na netu, že ty vazelínový pasty karbon-hliník moc nefungujou a doporučovali tam tohle, že je to spíš gelový a tolik to nemaže…

          Zároveň nechci, aby to furt zajíždělo, protože lokálně už zmizela ta struktura karbonových vláken, takže předpokládám, že to tomu rámu taky moc nesvědčí

          0 0
        • blahafi  

          Tak jsem to zkusil na sucho, jak to fungovalo dřív, asi na 4,8Nm a trošku zajížděla… myslim, že je to i tím, jak už je to trošku ošoupaný a vyhlazený. V rámu už jsou i nějaký drážky, ale trhlina to snad není, protože z venku nic vidět není. Zkusil jsem objednal Park tool a uvidíme

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.