• Wojtek

    hojte, chci se jen zeptat, taky musíte nejprve nový řetěz „zajet“ , aby nepískal?, já sem těch nových řetězů měl v poslední době hodně, a ať sem ho před prvním použitím namazal čímkoli a jakkoliv hodně, tak asi po 5 km dycky začal pískat, jakokdyby byl nenamazaný, i když z něho olej při jízdě jen stříkal:-), ale příští vyjížďku po namazání už v poho

    taky se vám to děje?

    Anketa: ?

    ANO
    0x
    0%
    NE
    55x
    100%
    0 0
    • StuntJ  

      Zajet ? to jako dát řetěz na silnici a nechat ho zajet autem ? Nebo jak :o). Jinak nový řetěz je tak namazaný, aspoň u SRAMu, že se nemusí cca 300km mazat. Pak jej udržuji voskem jednou za 200–300km, když mě to začně žrát nerv, jak to piští

      0 0
    • jIrI___  

      Zajet? Co to je za ptákovinu? :) Hlavně bych nechal to originální mazivo co je na něm už z výroby, líp ho člověk nikdy nenamaže.

      0 0
      • Wojtek  

        ale namaže:-)

        0 0
        • felix.org  

          čím a jak? tím speciálním svojím voskem? :-D

          0 0
        • StuntJ  

          Pokud ten řetěz namočíš do horkého vosku a nenecháš ho tam smrdět aspoň půlhodiny, tak nenamažeš … :o). Co je origo, to vydrží neskutečně dlouho, tedy aspoň u mě :o)

          0 0
          • Wojtek  

            vosk není muj, a ja to mažu tak ze to nakapám do čepů, a nechám 1–2dny ležet

            0 0
            • Blade  

              A propo, počítal jsi někdy kolik času strávíš hraním si s řetězy? Nejdřív je „miješ mídlem“ v mámině koupelně, den sušíš na sluníčku, pak do každýho čepu kapku vosku, dva dny odležet.. Prostě mi to přijde dost zbytečný, zvlášť když píšeš, že několik set km a řetěz je mrtvej :D

              0 0
              • Wojtek  

                téměř nic, dycky si to naplánuju tak, aby mě to neomezovalo v ježdění, a řetěz už sem nemil ani nepamatuju, teď mám hodně málo času na ježdění, natož na umívání., ale řetěz většinou mažu večer a po škole du třeba na kolo, a ty 2 dny odležení sou opravdu jen výmečně, a řetěz co tam mám teď už trochu drží, takže to vypadá, že už se to zajelo, a že příští vydrží zas 1000km, ale rači to zaklepu

                0 0
                • Blade  

                  Má cenu ti ještě nadávat za to měkký „i“? Asi ne, ale zasloužil bys pravidlama pravopisu po hlavě.

                  0 0
                  • Wojtek  

                    tak já sem to opsal od tebe, protože sem nevěděl, a čekal sem že to budeš mít dobře

                    0 0
                  • beeker  

                    „tak já sem to opsal od tebe, protože sem nevěděl, a čekal sem že to budeš mít dobře“ :-D

                    „miješ mídlem“

                    Já uchcávám smíchy… :-DD

                    0 0
            • StuntJ  

              1–2 dny to je kravina. Rozpouštědlo vyprchá z vosku tak do hodiny. Pak už stačí řetěz pořádně utřít a hurá do bahna :o)

              0 0
        • XC-biker1  

          Jo to vidíme ;) … original mazivo je to nejlepší, proto ani nepoužívám pračku řetězu, ale vždy ho jen utírám do hadry a pak mažu olejem… řetez je čistý, nepíská, nesviní se :)

          0 0
          • StuntJ  

            Myčka je naprd, PETka a benzím, občas pořádně zaštěrchat a vyklepat. Řetěz je pak jak nový…

            0 0
            • Blade  

              Myčka je na prd, petka s benzínem je na prd, občas otřít hadrem a střídmě mazat. Řetěz je pak jak nový. :)

              0 0
              • StuntJ  

                Pokud není vymáchaný v bahně a vodě, kdy leží dva dny bez povšimnutí, tedy potom zrezne, protože se dožaduje řádného vyčištění :o)

                0 0
                • Blade  

                  Nebudeme zacházet do extrémů, áno? :)

                  0 0
                  • StuntJ  

                    Extrém ? běžné víkendové ježdění rozbahněným udolím říčky Říčky. A pokud člověk odjede víkend, tak přes pracovní týden nemám moc času na hraní si s kolem, protože dojdu dom umrtvenej a abych leštil řetěz … Jediné co mě donnutí po práci umít kole je přicházející podzim na řetězu ..

                    0 0
                    • Blade  

                      Myslím ten dva dny mokrej řetěz. Pokud dojedu od blata, tak jde kolo pod hadici a řetěz následně otřu a namažu. Rez, ba dokonce ani koroze nemají šanci :)

                      0 0
                      • StuntJ  

                        Hadice v Paneláku asi neee . Bohužel takové vymoženosti nemám :o).MAx na zahradě, ale tam se mi jezdit nechce

                        0 0
                        • DaSnail  

                          a čo vedro? 8o)

                          0 0
                        • Blade  

                          Panelák nepanelák, to přece nemá vliv na to, jestli necháš řetěz dva dny ve vodě, nebo ne :) Osušit, namazat a nemusíš pak řešit petku s benzínem ;)

                          0 0
                      • StuntJ  

                        No jednak jsem línej po dojetí cokoliv s kolem dělat a taky většinou nebývá čast. Jsou jiné lepší aktivity na práci. A jediné co mě dunutí ten řetěz umít je rez. A utření neodstraní ten hnusný křupavý zvuk bahna při šlapání :o)

                        0 0
                        • Blade  

                          Já vím, línej su taky, ale raděj poskytnu řetězu první pomoc, než poslední pomazání ;-)

                          0 0
                        • Dlabka  

                          Už jak Wojtek!!! UMÝT!!!!!!!!!­!!!!!!!!!!

                          0 0
                          • StuntJ  

                            No jo já to tady čtu 5× a pak to mám v hlavě … Kam se hrabe Bitner, to se nedá srovnat :o)

                            0 0
                          • StuntJ  

                            Už se učím :

                            Myslivec myslí, že mydlář mydlí myš mejdlem. Hlemýžď se smýká po mýtině, odemykati, zamykati.

                            0 0
                      • raceman  

                        a nedá mi to :-) od bystřičky v červnu kolo stojí, jen řetěz jsem resuscitoval v motorovem oleji a šlape na cyklokrosce vesele dál… je to veterán, má už za sebou dvě bystřičky..

                        0 0
                    • pepek  

                      V Říčkách blato nebylo už asi 10 let…

                      0 0
                      • StuntJ  

                        No nevím kudy jezdíte, ale klasická cesta z Podhádku na Líšeň, tam je bahno snad permanentně a po každém dešti je to tam dosti libové. Krásně s tam dá vyřádit :o)

                        0 0
                        • pepek  

                          No nevím, su tam často a kolo je furt zaprášený.

                          0 0
                          • StuntJ  

                            Tak asi to co mám na kole není bahno, ale něco jiného. Pravda už opadalo, z víkendu, takže nebude moc echtovní :o). Kyž jsem byl se špinavím kolem na Výhonu, tak to mělo repeletní vliv na nenechavé děti …

                            0 0
                          • Smazaný účet  

                            třeba takovej ten úsek před dřevěnou lávkou je plnej bahna i když je x dní sucho, teplo a jasno. a navíc festovně rozježděný.

                            0 0
                            • mastihuba  

                              ste dnes všeci samá legrace. o těch dvou kalužinách bych snad ani nemluvil.

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                pointa nebyla, ze tam mas ty 3–4 metry silnyho bahna, ale ze je tam vzdycky a na zaspineni kola to staci. je tam dost dalsich useku, ktery tezko vysychaji vzhledem k tomu, ze je to trasa podel potoka a pod stromama. kdyz poradne zaprsi, tak se tam drzi bahno celkem dlouho na vice mistech.

                                0 0
            • raceman  

              asi vítr… a proč? protože benzín co??? no přece odmašťuje… ;-)

              0 0
              • StuntJ  

                Tak to jsem nepobral, já jsem myslel že ten benzín používám jako rozpouštědlo onoho vosku. A ono ho to odmastí … hmmm

                0 0
                • raceman  

                  nejde o to řetěz odmastit, ale vyčistit… když ho vymácháš v petce s benzínem, tak rozpustíš i poslední zbytky maziva zevnitř těch čepů, a to řetězu moc neprospěje… proto když už v petce, tak s naftou nebo petrolejem…

                  0 0
                  • StuntJ  

                    No já většinou používám benzín namíchanej s olejem na 2takty, protože toho se mi tu válí vždy plný 5l kanytr :o. Takže trošku mastný je. Ale když namažu voskem řetěz, parádně zaleze do čepů a řetěz je výjmečně tichý a šlape jak hodinky. Neměl jsem stím nikdy problém …

                    0 0
        • Butters  

          JO? A po 5 km píská, nebo co? To mi vysvětli.

          0 0
      • Volf  

        Máš naprostou pravdu…

        0 0
      • mr.antik  

        neexistuje (třeba i zdluhavější) postup, jak to namazat jako z výroby? Používám ice wax nebo chainstar ale originální mazání je nejlepší.

        Ale poslední řetěz co jsem kupoval (v pytlíku) moc nemazali, asi šetří.

        0 0
        • maraMTBO  

          Podle všech zkušeností a ke všeobecné spokojenosti bych navrhoval následující postup: Souhlasím, že orinální mazivo není špatný na nýty. Bohužel všude jinde způsobuje chytání bordelu

          0 0
          • Rychlej turista  

            Ale zase se z toho hezky dělá kulička, když všechno oškrábeš až po pár stech km :-)

            0 0
          • Volf  

            Když ten novej řetěz otřeš hadrou namočenou v benzínu, tak nic lepit nebude…

            0 0
      • Kupko  

        Zdar ten original vosk je na prd je tak dobrej na par km strasne na sebe vaze prach.Ja osobne na nem najedu jejakou tu hod.v terenu pak ho striknu odmastovacem setru hadrou namazu cepy Mororexem na sucho, necham chvilku pusobit zase setru hadrou a jezdim.Pak uz jenom po ujeti 100az200 km zalezi v jakem terenu jezdim ho jenom setru nasrikam a tak to opakuji do doby nez ho vymenim za novej.

        0 0
    • spešl  

      Tak já teda mažu všechny řetězy (kolo i enduro) už pár let jen a pouze mazivem Motorex Dry Lube a max. spokojenost… Vždy jen řetěz otřu do sucha od špíny, namažu vnitřní rolny, nechám chvilku oschnout a opět otřu a nikdy problém, neskřípe, nevrže… Tak nevím, jestli to nedělám špatně… ;-)

      0 0
      • Wojtek  

        asi si to špatně pochopil, píská mi to jenom první vyjížďku, pak jen po vyjíždce utírám, a zhruba po 100+ kilometrech mažu

        0 0
      • Blade  

        Děláš to dobře, to jen někteří mají pocit, že příprava řetězu před jízdou se musí rovnat době jízdy samotné ;-)

        0 0
    • prvniodkonce  

      Nový řetěz jenom utři zvenku, ať se na to nelepí bordel – a to pořádně zvlášť u shimana. Proč by měl po 5km pískat, nevidím důvod. Asi máš shůry dáno :D

      0 0
    • voytaa  

      To ti spíš pískají kolena:-) Když to za chvilku přestane dělat, tak takovou kravinu neřeš ne?

      0 0
      • StuntJ  

        mě občas píská i v uších … :o)

        0 0
        • voytaa  

          A mažeš je tím továrním voskem nebo jen olejem?:-D

          0 0
          • StuntJ  

            Přírodním … Ten co mám už od dob co chcčí do plenek 100% nature. Olej liji do kolen :o)

            0 0
    • Daf  

      Podle mě je chyba odstranit hned to původní mazivo na řetězu. Já ho pouze setřu z vnějších ploch žetězu. Mazání voskem se mi taky moc neosvědčilo. Sice je řetěz krásně suchej, ale brzo začne pískat. Podle mě vosk nedokáže dokonale zatéct do článků řetězu.

      0 0
      • Wojtek  

        to mě zase přide, že ten řetěz moc suchej teda neni:-)

        0 0
        • Daf  

          Používal jsem vosk od Pedros a ten byl skoro suchej. Ale stejně si myslím, že vosk nemá tu schopnost dokonale zatéct.

          0 0
          • Wojtek  

            to já si právě myslím že jo, a dlouho tam vydrží

            0 0
            • jIrI___  

              A pak ti řetěz odejde po 300 km nebo kolik jsi to psal…

              0 0
              • Wojtek  

                to nemuže byt olejem

                0 0
                • jIrI___  

                  Spíš jsem narážel na ty tvoje hrátky s mazáním a péči o řetěz. Očividně to výdrž řetězu neprodlužuje. Nebylo by lepší řetěz jednou za čas obyčejně (!) namazat a ušetřený čas věnovat něčemu smysluplnějšímu? :)

                  0 0
          • StuntJ  

            Vosk právě naopak má velkou vzlínavost a zale skoro všude podobně jako petrolej … Ale záleží i na použitém rozpoštědlu a vosku

            0 0
          • geetee  

            jojo, presne tak zkousel jsem asi 3 vosky,pedros taky, jsou na prd, po 40–50km v lehkem terenu je retez suchej, cim horsi teren tim vdriv je suchej…

            0 0
            • Wojtek  

              ja použivám lubrichain racing wax z kupkola, a sem s ním nadmíru spokojen, sice chytá trochu víc bordela, ale v blátě a vodě drží, přdtím sem jezdil TF2 a to se nadá vubec srovnat, ten byl asi za 15km blátivého závodu dole a vše pískalo, ale lubrichain ani po 60 nevydává známky hlučnosti, v suchu vydrží tak kolem 100 a víc, ale chce to otírat hadrem, páč opravdu chytá víc bordela

              0 0
    • marapara  

      To jako na něj kapeš vosk ze svíčky? :))) To pak asi nebude moc chodit, ne? :)))

      LOL

      0 0
    • Lance  

      16 roků, žij a užívej si života, chtěl sem napsat bezstarostného, ale to by asi nebylo to pravé, protože problémy máš obrovské

      0 0
      • stan99  

        Všechno je relativní.I pro­blémy.Kdysi nám na pískovišti nedržely bábovičky.Písek byl příliš suchý,a já to děsně prožíval.

        A ten řetěz možná píská všem.Ale už neslyšíme vysoké tóny :-D

        0 0
        • Lance  

          jasne, ale kazdy musi uznat, ze problem s retezem je nic proti problemum s babovickama, myslim si, ze babovicky sou vic

          0 0
          • drtyc  

            no staci se obvykle rozhlidnout a nektery pejskar obvykle v dosahu necha hnedy lepidlo na suchy pisek. staci tim vytrit formu babovicky a mas hotovo.

            0 0
            • stan99  

              Mám pocit že by se pak zase špatně vyklepávaly.Ale díky za radu,i když tyhle problémy už pár let neřeším.Bohužel :-D

              0 0
    • drtyc  

      zajetí řetězu musi predchazet obkliceni nebo alespon castecne obkliceni se zastrasovanim a natlakem.

      0 0
    • Jonáš1  

      Pískat řetěz jsem v životě neslyšel jedině že by měl píšťalku, spíš jestli ti nepískají kladky u přehazovačky ty když jsou málo namazané nebo namazané olejem typu GT 85, MG 3 atd, prostě ty co jsou ve sprejích tak ty zratí účinnost po 50 kilometrech a kladky si krásně povídají, ale řetěz nevim nevim??

      0 0
      • Wojtek  

        kladky mažu vazelinou, ale to by pak po znovunamazíná řetězu nepřestalo, né?

        0 0
        • Jonáš1  

          Já tě tedy moc nerozumím, ale jako pískat řetěz jsem opravdu neslyšel jo slyšel jsem ho třeba ševelit on když je suchej tak šustí, ale aby pískat to ne, podívej se pořádně jestli ještě někde jinde nemáš zradu.

          0 0
          • jIrI___  

            Nehledej v tom žádnou zradu. Řetěz mi taky pískal, ale to už byl rezavý jak liška. Prostě všechno mazivo bylo pryč a třel se kov na kov.

            0 0
          • StuntJ  

            To asi pán nikdy nejzdil po šnekstezkách. Co tam jezdí kol co při každém pohybu řetězu vydávají nelidské pištivé zvuky. Až se někdy divým, že to majitelům nevadí …

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.