Zadrhla loziska zadní stavby po 1000km

89 nepřečtených
  • Lukster

    Při čištění kola a jen tak kontroly ložisek zadní stavby jsem bohužel zjistil, že po cca 1000km jsou 3 ložiska úplně zadrhla, 3 ložiska už drou. Budu reklamovat, ale čím to může být? Že by špatně nalisovana z výroby? Špatně vyrobený ram/mimo tolerance? Reklamaci doufám budou řešit přímo s výrobcem a ne, že mne pouze vymění ložiska, to se obávám, že to k ničemu být nemusi. Neumím si představit, že po tak málo km je běžne mít ložiska v takovém stavu. Btw. wapkou nemyju, ložiska jsou bez rzi a vazelina uvnitř nich čistá… Ložiska jsou Enduro 6901llumax,takze žádné smecko bych řekl. Při jízdě nic neskripe…

    0 0
    • embi  

      Pochybuji, že s reklamací uspěješ. Záleží v jakém jezdíš terénu a jak kolo zatěžuješ.

      Nicméně já měl třeba ložiska v háji i po ~400 kilometrech, teď si dávám více pozor (blatník).

      0 0
    • novas752  

      Co zamykani, zamykas tlumic casto?

      Pochybuji ze reklamaci uznaji, na loziska byva omezena zaruka stejne jako na tesneni.

      0 0
      • Lukster  

        Nezamykam vůbec, mám 70kg. Komunikoval jsem přímo s výrobcem přes Instagram a ten jednoznačne řekl ať to jdu řešit s prodejcem. Ale pokud je to fakt,ze je ta mala výdrž je standard, tak v roce 2019 bych čekal jinou úroveň než před 15 lety… Doufám, že to opravdu není chybou rámu, jinak jim to otlucu o hlavu

        0 0
      • Sistematicx  

        No pokud ma nove kolo a jeste neuvehla ta 3 mesicni nebo pul rocni lhuta (ted nevim kolik) kde se bere v potaz to ze ta vada tam byla uz z vyroby tak by mu to mohlo projit na zaruku.

        0 0
        • novas752  

          Tahle lhuta plati 6 mesicu ale neplati na komponenty podlehajici opotrebeni. Zaruka na tesneni v odpruzeni je napriklad pouze 1–3 mesice.

          0 0
    • Radus  

      Ložiska na vahadle je potřeba často kontrolovat , rozdělat vyčistit a domazat . Jsou hodně zatěžované . Kup nové a přelisuj . Ale hlavně se pak starej .

      0 0
      • Lukster  

        No, na vahadle je úplně zadrene, na zadní stavbě ve spojení s vahadlem na levé straně a prave je ok, hlavní spodní drou obě dvě. Pak tam jsou ještě jedny (složité prepakovani – Focus O1E), ale do těch jsem neleží,ale počítám, že taky se lehce točit nebudou… Možná je to tím, že tento Focus má přímo vymyšlené tak,aby měl jistou boční flexi na horním výhradně kvůli lepší absorbci narazu v zatáčkách (má to tak i Sam)

        0 0
      • Lukster  

        Jo a s tím mazanim – jako bezne sondovat těsnění ložiska a domazavat? Btw. na tom zadrhlem lozisku to vypadá jakoby tam chyběla kuličky a s kuličkami jde hýbat jen velkou silou…

        0 0
      • theedge  

        To jakoze 4× rocne rozdelavas zadni stavbu a kontrolujes loziska ?

        0 0
        • Radus  

          U swagu i více krát ale stejně to nepomohlo . Stejně odešla . U Mety tento problém není tam ložiska drží ale přesto to 2 krát ročně rozeberu a vyčistím .

          0 0
          • Lukster  

            Ale Meta má taky ložiska,která se moc netoci – u zadní stavby, u vahadla. Jaká je tam značka ložisek?

            0 0
            • krabica  

              Enduro Max ložiska jsou v pohodě, problém hledej jinde. Mám je na dvou kolech, na jednom 3 sezony bez údržby a frčí, na druhém po 1 sezoně taky OK.

              0 0
              • Lukster  

                No ale kde? Je pravda, že to kolo mělo při koupi něco najeto (bylo na prodejně a k dispozici na půjčení),takze snad to bylo i častým mytím. Ale jedno levé ložisko před 400km trochu drhlo a teď už se netoci vubec,mám trochu obavy. Je nějaká značka ložisek lepší než Enduro? A pokud se budou ložiska měnit jednou ročně, nemůže se stát,že se to časem vychodi?

                0 0
                • krabica  

                  Podle mně nic moc lepšího neseženeš, maximálně ještě nerezovou variantu a nebo s černou ochrannou vrstvou, ale nejspíš by to byly vyhozené peníze. Ssi to doprasili na prodejně tím mytím. Zkusil bych dát nové ty samé a uvidíš.

                  0 0
                  • Lukster  

                    Volal jsem na prodejnu a říkali, že Enduro ložiska nic moc,že tam dají jina lepší. Tak nevím no. Enduro se chlubí tesnenim a pokud se newapkuje přímo na ně, tak to přece musí něco vydržet. Ale umím si představit,že prodejna se s tím nemaze a myjou to narychlo

                    0 0
                    • jardalee  

                      teoreticky technicky to utesnit stoprocentne nejde a kdyz jo tak potom ten plast drhne a casem se stejne vydrhne ,ja kupoval naky japonsky prave s lepsim utesnenim a tam je zase problem ze se to potom blbe toci jakoby ztuha :) treba v nabojich a lidem se to nelibi :) proste je to utesneny ,pokud to ma byt bezkontaktni tak je tam vzdycky mezirka,takze jedine namackat tu hustou vazelinu

                      0 0
            • Radus  

              Točí se dost kde ne je zadní vzpěra ale problém není . Je tam endura

              0 0
              • Lukster  

                Tam to máš teda taky pěkně zprepakovane a ložiska teda pěkně na ráně blatu. U patky jsou taky prumysly? No budu muset doufat,ze to pouze myli tlakem a kaslali na to a nová ložiska s patřičnou péčí budou ok. Hlavně nalisovat je rovne;)

                0 0
                • Radus  

                  Jo je to na ráně blátu a přesto se tam nedostane . Ložiska jsou krytá vymezovací podložko z obou stran . Jo všude endura průmysl .

                  0 0
          • theedge  

            No rozhodně bych nechtěl kolo kde musím x-krát ročně rozdělávat zadní stavbu a kontrolovat ložiska.

            A když koukám jak má udělaný to přepákování ten Swag …

            0 0
            • Radus  

              Nejenom swag používá tuto konstrukci

              0 0
            • Lukster  

              A ty to máš u Cube jak? Možná je máš taky zatuhla a jen o tom nevíš:)))

              0 0
              • theedge  

                To za chvilku zjistím, ale u mýho loňskýho Cube byly po celé sezóně jako nový.

                0 0
    • Radus  

      Než jsem pořídil metu tak jsem měl Kellys swag ložiska odcházela každých 500 km i když jsem tam dal enduru a opravdu se staral . Problém je že se ty ložiska otáčí třeba jen o čtvrtinu nebo i méně a všechny rány jdou do nich , pak je to ložisko prostě první na ráně co to nevydrží . A ještě odcházelo horní uložení na tlumiči .

      0 0
      • Lukster  

        Jsem hlavne překvapen, ze jsou zadrhla ta, co jsou vlastně az 4. na rade co se tyce narazu a otaceji se tak o ctvrtinu.

        Tak to pak jsou asi lepší valiva ložiska, stejně z těch prumyslu se po docela krátké době valiva stanou ;). A na Meta už se to neděje?

        0 0
        • Radus  

          Ne na Metě se otáčí ložsko ve velkém rozsahu . Jiná konstrukce přepákování na mladýho Clashovi taky bez problémů . Prostě některé konstrukce jsou žrouti ložisek .

          0 0
        • pepek  

          Měl jsem to podobně: jedno ložisko bylo nalisováno v malé díře a drhlo i nové po výměně. Uvolnil jsem trochu díru, pojistil loctitem a je to ok. Ta ložiska jsou lehké řady, mají tenké kroužky a když je přesah větší, tak se toto stane.

          0 0
          • Lukster  

            A jak jsi uvolnil tu díru? A Loctite pak způsobí problém při výměně, ne?

            0 0
            • pepek  

              Ručně jemným šmirglem, natočeným na kulatinu. Samozřejmě nesmíš tu díru zase utopit. Loctitu jen kapku pro sichr. Napřed zkusit nové ložisko, třeba je díra v pořádku.

              0 0
            • Radus  

              Loctite povolí zahřátím . Ručně glas papírem to nedělej je to nepřesné .

              0 0
    • Radus  

      Tady jedno ložisko endura

      0 0
    • Lukster  

      Hele a teoreticky – ložiska se netočí a tudíž se to otaci se trenim na ose – jelikoz je pohyb maly a pokud se osa namaze,tak by to žádnou škodu udělat nemuselo a stačit bude měnit ložisko vždy v zimě, což? Teda pokud to nebude skripat, což teďka neskripe…

      0 0
      • Radus  

        Udělá vydře to osu . Na ose se to točit nemůže .Dej nové ložiska a kontroluj to čas ukáže . No a kontrolou předcházíš škodám. Třeba na ose čepu nebo v horším případě vytlučené osazení v rámu nebo vahadle .

        0 0
    • Lukster  

      Ahojte,tak ložiska vyměněna, vše jsem platil,ale udělali to dost levně, takže ok. Původní ložiska po vytažení se otáčejí lehce, takže moc malá lůžka, že by? Btw. původní ložiska Enduro maxx nahradili jinymi, pry Enduro nicmoc…Co mě ale trápí je fakt, že při povolení spojení zadní stavby s prepakovanim je u levého ložiska mezera cca 1–2 mm,takže při dotahovani se zadní stavba logicky trochu „pokrivi“, pravá strana je pri povoleni přitom na dotyk. Viz fotky. Mám obavu,aby kvůli tomuto nechodila zadní stavba křivě, popř. to ničilo ložiska. Servis tvrdí, že to křivě není. Máte něco podobného na zadních stavbách taky? Díky! Lukáš

      0 0
      • Smazaný účet  

        Holt full je něco za něco, mě to sralo natolik, že jezdím radši HT.

        0 0
      • jardalee  

        mala luzka by to mohla byt,ale to se pozna bud pri lisovani ,ze to de jde opravdu blbe,nebo premerenim ale spis mikrometrem

        0 0
      • nomecz  

        takže pokud to chápu dobře tak je někdo ve výrobě blbě nalisoval a navíc křivej rám … hmm a to se vyplatí

        co je to za kolo ? ten Focus v profilu ?

        0 0
        • Lukster  

          Je to ten Focus. Právě si říkám, jestli ta ložiska nezadrhla tak rychle kvůli té mezere vlevo = krivosti.

          0 0
      • novas752  

        No ta mezera by tam být asi neměla, u některých fullů jsou tyhle mezery už z výroby vypodložené podložkama, které se snadno ztratí když vypadnou při rozborce a které se tam při sestavování zpět velmi blbě dávaj.

        0 0
        • Lukster  

          Je tam pouze jedna vložka a navíc samozřejmě stejná na obou stranách

          0 0
      • wilda81  

        A co ti tam dali za parádní ložiska neřekli? Z mých zkušeností nic moc lepšího než endura max (za rozumný peníz) neseženeš.

        0 0
        • pivos  

          Taky by mě zajímala značka ložisek. Endura max jsou bezklecová, s plným počtem kuliček a ty v těchto rozměrech moc firem nedělá. I znackova klasická ložiska vydrží na zadní stavbě obvykle méně. A jestli není mezera vymezena podlozkou, tak ložisko moc dlouho nevydrží, protože tenhle typ fakt nemá rád axialni tlak.

          0 0
    • Koli13  

      Nevím zda to tady už někdo zmiňoval, ale ložiska můžou podléhat velkému opotřebení už jen díky špatné konstrukci rámu. Tím myslím, že tam působí síly, které ložiska odrovnají. Pokud to tak je, ložiska budou odcházet furt a je jedno, které tam dáš. Pamatuju se, že takhle to kdysi mělo YT Tues u hlavového složení, dalo dva měsíce a ende schluss. Nechci zpochybňovat konstruktéry u Focuse, ale kamarád na jejich starém enduro rámu měl taky neustálé problémy s ložisky. Na pevných karbonových rámech zase měli, možná stále mají problém s křupáním ve středu klik (vložka pro uložení středu).

      0 0
      • Lukster  

        Ale v tomto případě to asi vypadá na krivy ram bych řekl a to znamená reklamaci

        0 0
        • Koli13  

          Nutně nemusí být křivý rám, ale může být i špatně spočítáno samotné zatížení na ložiska. Počítá se tam – nebo aspoň by měla, zakladní dynamický únosnost a ložisko by mělo pod konkrétním zatížením vydržet milion otáček. Ale to zapředpokladu čistě radiální síly u radiálních ložisek. Což samozřejmě není úplně reálný a tak se pak musí počítat s koeficientem a modifikovanou trvanlivostí ložiska (vliv prostředí, špína, rozdíly teplot, atd..). Jinak řečeno, není to úplně prdel a já bych to řešit nechtěl :D

          0 0
          • pepek  

            Tady spíš statická únosnost. A máš pravdu, ta ložiska bývají běžně poddimenzovaná..

            0 0
            • Koli13  

              Jj pravda, statická. Kdyby počítali dynamickou tak to nevydrží vůbec nic. :D

              0 0
          • Lukster  

            No, kdyby byla mezera na obou stranách, tak OK, ale když je to pouze na levé, tak je to přinejmenším divné. No uvidíme, co na to řekne prodejce.

            Co Tvůj nový Giant, ten vypadá super a měl jsem do něj jít, měl jsem ho v hledáčku. Ale samozřejmě i Giant může mít trouble… ;-)

            0 0
            • Koli13  

              Jj, uvidí se. Giant bomba, jsem spokojený. Uvidíme, zda se něco objeví. Na testovacím kole ani na kolech co kluci prodali jinam se žádný problémy neobjevily. Tak jsem zvědav. :) Nejdřív byl v hledáčku novej full od SUPa, ale trochu jsem se bál, že je to úplně nový model a taky mě vycházel dráž na horší výbavě.

              0 0
            • filous  

              Spis bych řekl, ze díky tomu jak je ta zadní stavba kriva(podle foto), srovná se uzazenim, bohužel to způsobí axiální zatížení a to radiální kuličkový ložiska nemají dlouhodobě rádi. Jinak Giant na to taky trosku trpěl…Maestro je docela slozitej system.

              0 0
              • plzakj  

                Tak ono je i to vahadlo tady je koncipovany tak, aby lehce pruzilo do stran ne? To musi ty loziska namahat taky.

                0 0
                • Lukster  

                  jj, mělo by se to hýbat do stran, ale jednak ten pohyb bude mikro a jednak by se měl konat v rámci toho karbonového vahadla, právě u toho, kde je ta mezírka. Boční tlaky musí být na ložiska všude, řekl bych…

                  0 0
              • Lukster  

                a což tam dát nějakou podložku navíc, ať se ta zadní stavba neřiví a to přepákování ji netahá mimo osu. Ale je samozřejmě možné, že hlavní ložiska dole jsou křivě = při pohybu zadní stavby se to může k tomu vahadlu přibližovat zleva a na pravé straně zase oddalovat od vahadla. Btw.přijde mně divné, že tam ta mezera je, protože pokud je to fakt křivě, tak pak v normálním stavu by tam byla poloviční mezera na obou stranách = stáhnutí zadní stavby z obou stran = tlak na obě ložiska. Nevěřím tomu, že by udělali zadní stavbu v přední části moc širokou špatně… No jsem zvědav, co na to prodejce, jen doufám, že to budou řešit s výrobcem…

                0 0
                • Nutribird  

                  Pokud jsem hledal ložiska na zadní stavbu, tak jsem jiné než Endura nenašel. V obchodech na ložiska nejsou běžné, protože mají myslím označení V. Jsou bez klece a plně kuličkové, to je kulička vedle kuličky, hodně na těsno. Na trance vydrželi dva roky. Při výměně jsem vyloupl těsnění a domazal. Setkal jsem se s tvrzením, že tam můžu dát ložiska za pár Kč právě z kterého koliv obchodu. Nakonec ty levné byli pomalu dražší než ty Endura. Hlavně je tam jedno atip. Na servis tedy bacha, jsou to kolikrát koumáci.

                  0 0
                  • Lukster  

                    Ta ložiska vypadají podobně jako ta Endura, tak jsem zvědav. Stály 200Kč/ks, tak uvidíme. Jen mě tak napadá – ložiska se točí jen v malém pohybu, takže je to namáhané jednostranně – co je raz za čas pootočit, hmmm?

                    K té mezeře mi bylo prodejcem řečeno, že je to běžná situace u celoodpružených kol a že by tam negativní vliv na ložiska/trajek­tologii být neměl – prý to konzultovali s nějakým servisákem, co spolupracuje s Velo apod. Nicméně trvám na tom, aby tu fotku/reklamaci poslali přímo do Focusu, abych byl z obliga, kdyby rám náhodou v budoucnu prasknul apod. a já tak měl něco v ruce. Uvidíme…

                    0 0
                    • kubad  

                      trvat můžeš, sou taky nějaké výrobní tolerance a normy , a budeš se divit :D

                      0 0
                    • Koli13  

                      Jsou zatěžovány jen na ten určitý pohyb v kruhové výseči, což v důsledku znamená, že jsou mnohem víc namáhána, než kdyby se točila v plném rozsahu. Běžně když rozebereš starší zadní stavbu, tak ložiska v té kruhové výseči relativně fungují, ale celou otáčku udělají stěží nebo vůbec. :D Já bych to nedramatizoval, můžeš je občas máznout a pokud chceš, aby vše fungovalo jak má, tak je každý rok vyměnit. Třeba v závodním pojetí XCO (nevím jak v zadní stavbě) dávají ložiska bez těsnění a snaží se co nejvíc minimalizovat tření, ložiska jsou po závodě KO, ale ty kola prej jedou znatelně líp. Nedávno mi to říkal jeden servisák. Jen tak pro srovnání s naším světem :D

                      0 0
                    • Nutribird  

                      Zkus vyloupnout tu prachovou krytku a podívej se jak vypadá vnitřek. Nesmí tam být klec, jen samé kuličky a dost na těsno. Zkus opsat označení toho ložiska, třeba 6900VRS2. 6900 je velikost, V je právě označení systému uložení těch kuliček, rs by měla být ochrana. 1000 km je opravdu hodně málo dle mě tedy.

                      0 0
                    • Lukster  

                      Ahojte, tak Focus po 3 měsících (byl jsem docela trpělivý) poslal jedno nové prepakovani s ložisky a podlozkami, ale po výměně stále 1–2 mm mezera vlevo. Byl jsem pripraven pozadovat vraceni peněz, ale prodejce to sam nabídnul. Takze ted mam v hledáčku asi Giant Anthem v karbonu…

                      0 0
                      • plzakj  

                        Hm, dobre jsi udelal. A pomohl jsi mi se tomu Focusu taky vyhnout. I kdyz se mi i libil.

                        0 0
                        • Lukster  

                          Jako kolo parádní, skvěle mi padlo do ruky, ale ta stavba me fakt stvala. Co jsi vybral? Rád bych něco spolehlivého a provereneho. Což by Giant měl splňovat…

                          0 0
                          • plzakj  

                            BMC Agonist. Ja mel predtim Fourstroke, kterymu umrel ram. Reklamace nakonec dopala vracenim penez a Agonist jsem mel vyzkousenej a sednul mi jako FS.

                            Byl jsem zvyklej na ten virtual a nechtel jsem jednocep.

                            0 0
                      • nzg  

                        Hned jsem zkontroloval Focuse, co mame doma a stavba i loziska jsou soumerna, takze si mel smulu na nejakej „patecni“ kus.

                        0 0
                        • Lukster  

                          taky si říkám, že to asi byla smůla, no. Servisák ale pořád tvrdil, že je to v rámci výrobních tolerancí a že 1–2 mm nemohou mít žádný negativní vliv na ložiska, že je karbon pružný…

                          0 0
    • tomxxx  

      Ahoj, máte někdo lepší zdroj na plnokuličkové = max ložiska, nebo stále vyjde nejlépe endruo max. Trochu jsem koukal a našel jsem u nás v podstatě jen ty endura a ZEN (což je něměc vyráběnej v číně)

      Dával jsem do zadní stavby klasiku ložiska a nemyslim si, že to bylo ideální, původní S&S plnokuličky vydržely 2 roky a pak jen trochu drhly, klidně by šly ještě použít, kdybych nebyl línej. Japonský s klecí rok a pak byly úplně mrtvý, možná smůla na podmínky.

      0 0
      • pepek  

        Tady

        0 0
        • tomxxx  

          Díky, já myslel jestli je jiný normálně u nas dostupný výrobce na full ball bearing.

          0 0
          • pepek  

            Asi ne. Ale z NDR to vyjde levněji, než z Česka.

            0 0
            • tomxxx  

              Trochu jo, ale třeba cyklomira.cz je nemá zas tak drahé. Blbý je, že bike24 má skladem za 8–9 týdnů.

              0 0
              • 01carbon  

                moje zkusenost – v zadni stavbe xc kola loziska endura max po roce ko, evidentni dulky v krouzccich, pootocit trochu, drhly fest. nejake japan z tobexu pro roce ok, ne ze by mely uplne hladky chod, ale rozhodne lepsi. endura vyzkouseny 2×, z tobexu 3×, takze zadny velky statisticky vzorek, ale za me enduro jiz ne. rocni najezd cca 6–7k km a obcas i blato, zima…

                0 0
                • allrose  

                  myslíš výměnu kosouhlých za obyč.?

                  právě to řeším,vyndal jsem 4 půlky kuliček,zadní část pouzdra částečně prodřená..

                  0 0
    • Georrge  

      Nj, klasicky problem u fullu. Holt kulickove lozisko se ma tocit, ne kvedlat o par stupnu a dostavat jednu ranu za druhou :) na to jsou lepsi kluzne loziska, ale to by pro vyrobce bylo drazsi.

      Jeste muzes zkusit loziska v nejhorsich mistech nahradit keramickymi. Keramicke jsou mnohem tvrdsi, takze se nevymackaji kulicky do krouzku. Ale jsou krehke, tak je otazka jestli by se nerozpadly :)

      0 0
      • Esi  

        Já měl keramická v zadním náboji na HT XC kole a pro mých 105kg to drželo.

        0 0
        • Georrge  

          V naboji jsou docela velke loziska, takze me moc neprekvapuje ze keramiky drzi (navic jsou tam casto 4)

          Ale do zadni stavby mi obcas prijde, ze vyrobci davaji mensi loziska, nez by bylo vhodne. Tak male keramicke loziska uz je otazka, jestli vydrzi.

          Ale pokud bych mel u sveho ramu takove problemy s lozisky, tak to zkusim :)

          0 0
      • Smazaný účet  

        Jak to, že je tedy nové RB mezi nejlevnějšími fully na trhu? ;)

        0 0
        • Georrge  

          A nebylo to tak vzdy? :) treba by na valivych bylo jeste levnejsi :D

          0 0
        • mr.antik  

          no myslim že uskalí kluzných ložisek je všeobecně známý, tak se necháme překvapit.

          0 0
          • Georrge  

            Zas tak zname nejsou, prosim o rekapitulaci :)

            0 0
            • mr.antik  

              Tak buď to hůř chodí, nebo se to rychle vychodí a nebo je to nějaký atyp a jseš závislý na cenový politice výrobce.

              Ale principielně je to samozřejmě dobrý řešení…

              0 0
              • Georrge  

                S tim hur chodi je to podle me takova povera. Vzhledem k silam a prepakovani, ktere v zadni stavbe jsou, je odpor lozisek skoro zanedbatelny. Proto plno lidi nepozna rozdil mezi zadrenymi a novymi lozisky. Zvlast u XC fullu, kde hodne odporu prida samotny tlumic, aby to nehoupalo.

                I ty ostatni problemy se daji vyresit dobrou konstrukci, ale to uz zalezi na vyrobci kolik si s tim da prace :)

                Ale ano, jsou to problemy ktere se u kluznych lozisek muzou vyskytnout.

                0 0
          • kejda  

            Tak já zatím přes 10 tisíc km a na zadní stavbu jsem ještě nemusel sáhnout, krom nějakého čištění. Všude mám kluzná pouzdra… Akorát teda nemám RB. U předchozího kola výměna každých 4 000 km a cena za set ložisek s prací byla cca 3 500 Kč…

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.