• johny612

    Ahoj kamarádi drazí,

    na kole jsem jezdil dlouho a hodně, pak byla cca 3 roky pauza.Letos jsem se konečně dokopal, sundal mého zaprášeného kellise(HT) a

    snažím se znovu rozjezdit.Jezdil jsem tak 30% asfalt- 70% lesní cesty a pěšiny.Letos jsem párkrát zkusil něco víc rozbitého, technicky náročnějšího a docela mě to chytlo.Takže uvažuji o koupi nějakého fulla. Rozpočet tak 40–45 000. Chtěl bych jezdit tak 60% les- 40%horské stezky-zkrátka něco hravějšího, samozřejmě i minimum asfalt, nějak se tam musim dostat.Občas zkusit i nějakýcross country závod .Měřim 182, váha 85

    Ale jak jsem se o to začal zajímat, tak mi jde trochu hlava kolem. Vyplynuly mě z toho tři otázky-

    1– existuje nějaký zadní tlumič který AUTOMATICKY vypne když šlapu po rovině a potřebuji rychlost a v terénu zas dobře vyrovnává nerovnosti? Něco jako fs+brain ( aspoň to píšou).Je mi jasné ,že to jde řešit ručním vyp/zap z řidítek, ale to nechci, to radši HT. Nebo se tyto tlumiče montují do vyšších cenových kategorií?

    2– jakého výrobce kol by jste doporučili s ohledem na kvalitu rámu. Aby nepraskal, nepružil, nevlnil se atd.Podotýkám, že vzhledem k mému rozpočtu vynechávám karbon.

    3– Vzhledem k mému rozpočtu je lepší koupit nové kolo nebo se poohlídnout na bazaru.Jde mi poměr cena výkon.

    Podotýkám že se v tom ještě moc nevyznam, takže buďte prosím schovívaví pokud jsem napsal nějakou kravinu.

    Pište své názory já si z toho pak udělám svůj názor.Jde mi o to, aby to nesklouzlo k tomu, že se dva budou hádat co je lepší a v podstatě se nic nedovím.

    Takže děkuji za Vaše zkušenosti

    0 0
    • Petr L2  

      Možná, že by neškodilo, kdyby si nějaká kola nejdříve odzkoušel, takhle od stolu ani nevíš co řešíš, dobrý full, v tvém případě asi allmountain, nebo trail by se nijak moc výrazně houpat neměl, Brain asi se svým rozpočtem na kole nepotkáš a je otázka, jestli by se ti jak funguje, líbil.

      Zamknout tlumič je snadné a je jedno, jestli z řídítek, nebo na tlumiči. Projdi si testy a zdejší diskuze, řeší se to tady neustále. Šel bych zkusit třeba Giant, co okolo sebe znám, tak si ho všichni majitelé pochvalují, Když si nakousnul Brain, zkus si i něco od Spešlu, FSR funguje i bez Brainu pěkně :-)

      0 0
    • novas752  

      Máš v tom trochu zmatek.

      „Automatický“ „zamykání“ (tlumič se většinou nezamkne, jen ztuhne aby se zamezilo destrukci nárazem) je jen Brain nebo snad nějaký elektronický drahý udělátka, co se moc neobjevujou – rozhodně ne na kole pod 100.

      Projev zadní stavby při šlapání resp. menší houpání při jízdě mimo terén je do značné míry ovlivněn konkrétním řešení zadní stavby (= rámem) a jde ještě doladit nastavením a vložkováním tlumiče + naučením se šlapat plynule, abys kolo nezadupával do země.

      Rám právě s ohledem na různé vlastnosti různých odpružení je naprosto nejlepší vyzkoušet si osobně. Dobrou odolnost proti houpání má např. Giant a jeho systém Maestro, což by mohl být s ohledem na cenu jeden z kandidátů (nejspíš model Anthem nebo Trance a jejich variace). Mým druhým tipem by mohly být fully od Canyon (Neuron a Spectral) nebo od Radonu, což je v poměru cena-výkon to nejlepší, co můžeš na trhu dostat (alespoň u modelů do 2016 to tak bylo, teď se právě přčedstavují nové) Jinak od toho rámu bys pružení měl přeci chtít, na co jinak fulla.

      Fulla z bazaru… Za 45k bys mohl mít něco téměř nové s původní cenou cca 60–65 nebo víc jeté za původně víc, ale nevim jestli bych za ty prachy chtěl bazar. Alternativou je výprodej testovacích kol, kde často dostaneš normální záruku.

      Na závěr: zásadně doporučuji vyzkoušet aspoň několik různých kategorií (xc/marathon full, trailbike, enduro) od více značek, aby sis udělal přehled a vlastní názor a zjistil jakou kategorii vlastně chceš. Hlavně na jaře je spoustu testovacích akcí, kde můžeš kola vyzkoušet zadarmo nebo za malý polatek, případně můžeš půjčovat v bikeresortech, kde to ale bývá naopak dražší.

      Taky vem v potaz, že tě full posune – začneš třeba jezdit víc a víc terén a bude ti víc a víc jedno, že to nejede tak dobře po asfaltu (na čemž maj velký podíl i pláště a kola).

      0 0
      • johny612  

        Jo Nepopírám mám v tom zmatek. Ale díky za odpověď takhle nějak si odpověď představují.

        0 0
    • Přezdívka/nick  

      Ahoj. Neco podobneho jako ty ted resim. Jezdil jsi ht a chces fs a neco rozbitejsiho a technictejsiho. Jake si predstavujes zdvihy? Ja doposud jezdil ht a chtel bych taky neco pohodlnejsiho do tezsiho terenu. Jestli pises, ze by jsi s tim chtel nekdy obletet i xc zavod a chtel bys aby to jelo, dival bych se po necem se zdvihy do 100mm a 29" kola. Tedtoval jsem ted trail bike, ktery mel udajne ,,jet,, , kdyz se do toho slapne. Ale ono to b porovnani s ht nejelo vubec a houpalo se to .( Jen dodavam, ze jsem to porovnaval s mojim f29 ht…ale i tak, proste to vzbec nejelo. Takze budu zkouset dal. Asi bych postupoval tak, ze si zajistis testovani ruznych kategorii kol s fs a pak dle toho co ti sedne projet dane typy kol vyrobcu v te dane kategorii.

      0 0
      • johny612  

        jj asi to vypadá na obrážení krámů a zkoušet, zkoušet a zkoušet a ptát se. Nevíte někdo jestli se ty Radony dají koupit v Čr?

        0 0
        • novas752  

          Ne. Stejně jako Canyony – kupuješ přímo z továrny, žádný distributory nemaj.

          0 0
          • johny612  

            Takže to nejde nikde odzkoušet?

            0 0
            • novas752  

              Jde – na těch velkých společných testovacích akcích. Canyon byl tenhle rok snad jen v rámci mistráku v NMNM, ale býval i na Velo test-festech. Radon na tom bude asi podobně.

              Pak čas od času jde sehnat majitele, co tě na to nechá sednout, aby sis třeba ověřil velikost.

              0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.