Zadní náboj - vylisování ložiska

71 nepřečtených
  • bikemarty

    Dobrý den, prosím o radu na kole Ghost lector 4.9 mi odešlo ložisko v zadním náboji, prosím o radu jak ho dostat ven, jestli je na to stahovák, nebo nějaký jiný způsob. Docela mne mrzí že nevydrželo ani 2500km a odešlo zrovna před zavodem, takové to neurčité bouchani do rámu při jízdě…

    0 0
    • kubad  

      Proste vyrazit ven

      0 0
    • bikemarty  

      Jenže ty ložiska jsou z obou stran, tudíž tam nenacpu nic širšího než je otvor v ložisku

      0 0
      • plzakj  

        Musis si vyrobit pripravek. Flexou zbrousit kruhovou podlozku, tak, aby prosla. A dat jinze vnitr. Pak to z druhe strany necim vyklepnout. Jinak potrebujes profi vytahovak.

        0 0
      • kubad  

        mezi ložiskama bude rozpěrný kroužek, ten by se měl dát trochu posunout , a dostaneš ne na vnitřní kroužek ložiska

        0 0
    • lunochod  

      Mě odešel náboj na silničce po 200km a na cx výpletu po 3000km, proto říkám zlatý konusy.

      0 0
    • kyl  

      Mezi ložisky bude rozpěrka a ta má nějaký milimetr vůli. Potřebuješ kladívko a železnou tyčku o průměru tak o 3–4 mm menším jak je průměr osy. Vrazíš ji šikmo co vnitřní kroužek dovolí,zachytiš o hranu protějšího ložiska a postupně po jeho obvodu vyklepneš.

      0 0
    • danielh  

      Proto pouzivam zasadne konusove naby abych se takovehle „dupacce“ vyhnul. Loziska si rozeberu sam,vycistim, namazu ,slozim ,seridim a jezdim dale. Za mne prumysly nemaji zadnou vyhodu a litat nekde po servisech at mi vymlati lozisko z naby, to fakt nepotrebuju.

      0 0
      • Smazaný účet  

        To neni zadna dupacka…buch, buch a hotovo. Mne zase nebavili mrdkani se se serizovanim komusu. Loziska staci dobre namazat, nalisovat a hotovo.

        0 0
        • obda  

          Co s tím seřizováním všichni mají? Těch max. 5 minut (i výrazně méně, pokud už jsi to párkrát dělal) není snad žádné peklo.

          0 0
          • mr.nikdo  

            Levne konusy muzes serizovat hodiny…

            0 0
            • danielh  

              Tak to je mozne ale ja pouzivam konusove naby od deore a vyse a tam je to otazka par minut.

              0 0
              • mr.nikdo  

                Konusy mam uz jen jedny. A to XTR :D.

                A radeji je davam do servisu.

                Jednou jsem nemohl jednu nabu seridit. Drhla a netocila se. Celou dobu drela krytka proti bordelu…

                0 0
            • obda  

              Tak takové jsem fakt ještě nepotkal.

              0 0
              • kyl  

                Komplet osa za nějakých 50kč,Konus vypadá na odlitek kde je opracován jen středový otvor se závitem.Kuličky si celkem rychle vyjedou svoji dráhu a tak jen pořád seřizuješ.

                0 0
                • oddie  

                  A chod to má stejně na ho*no, jak na začátku, tak když se to ojede. Za něco stojí jen ty kalené+broušené, ale to je až u hodně vyšších řad.

                  0 0
                  • obda  

                    Cokoliv od Alivia/Sory výše je v tomhletom v pohodě, jen ty nižší řady jsou někdy hůře zatěsněné.

                    0 0
                  • kyl  

                    A za jinou cenu.Za to mám 2–3 ložiska které tam nalisuji,složim to a konec babrání.

                    0 0
      • mirorek2  

        to je zas fundovaný názor

        já používám zásadně a jen „průmysly“ protože jebačku při seřizování vyjetých konusů už nikdy nechci zažívat, nikdy!

        0 0
        •  

          ******** možná pro ty co mají ruce od přírody namazané hnědou vazelínou.

          0 0
          • kyl  

            Vlastní zkušenost??

            0 0
            •  

              Ano podle reakcí tady na bf je to vrozená vlastnost asi 90ti% uživatelů tohoto fóra.

              0 0
              • kyl  

                Já jen že ty svoje zkušenosti tu trousíš jak koza bobky.

                0 0
          • mirorek2  

            taky jsem jezdil všude na kole, pak jsem vyrostl a koupil si auto, je to lepší, zkus to taky

            0 0
            •  

              Jak se dívám na ty tvé klunkry tak se nedivím že se z tebe stal teoretizující bikeforista.

              0 0
              • mirorek2  

                JJ zbavil jsem se zázraků jako náboje deore a zůstaly mi jen největší shity na světě dtswiss, k naprosté spokojenosti

                0 0
      • jecnak  

        Jak vymenis opotrebeny konus v nabe?

        0 0
        • MirosPikos  

          Přesně ;) Ale když mu to vyhovuje. Někdo vozí duše, že nechce řešit mlíko. A někdo jezdí bezduše a neřeší nic, kromě výměny pláště a dolití mlíka (tuktuk zatím můj případ).

          0 0
        • obda  

          Udržovaná konusová nába pár desítek tisíc km dá, takže za mne to není problém, který by bylo potřeba řešit :)

          0 0
          • lunochod  

            Přesně tak, není nad průmyslovou nábu, která se vymačká tak že v ní ložiska nedržej…

            0 0
            • Pedro404  

              Tak to tam nalisuješ s kusem hliníkový plechovky nebo vlepíš, kde je problém?

              0 0
              • lunochod  

                No pobavil si mě, ale tenhle amatérismus si nechej pro sebe :-)

                0 0
                • Zdyn  

                  No odrovnat ložisko takovým způsobem, že se vymačká i uložení v tělese náboje už chce opravdu velké umění.

                  A oprava uložení ložiska jeho zalepením je v průmyslu celkem běžně používaná metoda.

                  Někteří výrobci ložiska lepí standardně už nová.

                  0 0
            • jecnak  

              Ja vam to neberu, jen je potreba taky rict, ze i konusy fakt nejsou bez problemu.

              0 0
              • K2  

                Většina Shimano nábojů na nových kolech (která mi prošla rukama) měla lehce přetažené konusy + málo vazelíny

                Takže koupit a rovnou seřídit…

                Na seřízení jsou zpravidla potřeba speciální (hodně ploché) klíče. Klasický dílenský klíč je moc široký

                Náboje na RUpínák (po vyndáníé a nasazení kola např u defektu) jsou citlivé na uložení kola v rámu nebo vidlici. Pokud jsem nevkládal náboj vždycky stejně (udělal jsem si tečku barvou), tak mi škrtaly kotouče.

                Ale jinak se na Shimanech jezdit dá, jsou za pár kaček a po seřízení fungují.

                Pokud si můžu vybrat, tak beru náboje s průmyslovým ložiskem…

                0 0
        • danielh  

          Koupim novy ten samy konus za par kacek? Problem jak svina co?

          0 0
          • Vilém  

            Za par kacet to uplne neni, ne vsechny jdou sehnat.

            Ale hlavne si myslim, ze Jecnak myslel misku v nabe, tu kdyz vydres, tak jsi v prdeli. U starych shimano nab sla vyklepnout, ale musel jsi zase z jine naby udelat darce organu, u novejsich nab je to temer neresitelne.

            0 0
            • jecnak  

              Presne tak. Obvykle totiz, kdy se vydre konus nasroubovany na ose, je v haji i ten nalisovany v nabe. Tzn. realne je uz lozisko neopravitelne. Ano najede se na nem jeste klidne par tisic, ale za cenu velice casteho serizovani.

              0 0
              • Smazaný účet  

                Tak konusových náb od Shimana jsem servisoval desítky a ikdyž byly konusy úplně v prdeli a kuličky zrezlý a šišatý, tak vnitřní misky byly VŽDY Ok. Problém ovšem občas je, sehnat původní konus od náby, která se už dlouho nevyrábí

                0 0
              • danielh  

                Tak tohle se mi nikdy nestalo, vzdycky byl vydreny jen ten nasroubovany konus na ose a misky v naboji byly vzdy krasne ciste bez kazu.

                0 0
          • kyl  

            Jestli je u tebe 100+ pár kaček…

            0 0
            • Esi  

              všechno co stojí míň než řetez je za pár kaček, nad tím nemá cenu brečet, řetěz měníš každých cca 1000km, to ten konus vydrží o dost déle

              0 0
      •  

        +1

        0 0
    • hans75  

      Nevím proč by měl být problém koupit takovýhle krám: http://www.garteko.cz/…to-12-38-mm/. Ten e-shop je příklad, maj to tam pro zahradní techniku. Mě to posloužilo na výbornou.

      0 0
      • tsunami  

        Když už koupíš konkrétně tento krám, tak místo těch čepů udělaných ze stočeného plechu použij aspoň pevnostní šrouby.

        0 0
        • hans75  

          Svatá prostoto, já mu přece neradím ať si to koupí do živnosti, ale že to jde použít na vytažení malýho ložiska. Jakože než toto tak to radši vymlátím?

          0 0
          • tsunami  

            No já tento odkazovaný kousek pořídil, na druhém ložisku ulítnul čep i když jsem nábu nahřál. Myslím, že jsem nenapsal nic špatně a nemá smysl na mě kvůli tomu vyskakovat…

            0 0
          • Vilém  

            Otazka je proc to nevymlatit, kdyz je stejne lozisko na vymenu a vyrobci nab sami tento postup normalne doporucuji.

            0 0
            • hans75  

              mě se ten stahovák osvědčil a průmyslový ložisko bylo venku jak malina. Rychle a s malou potřebnou silou, proto jsem trochu překvapen těmi pevnostními šrouby. Mě to třeba vymlátit nešlo. Asi je to rukama a tím, že jsem do toho nechtěl pořádně mlátit.

              0 0
              • Marskatin  

                Ten stahovák mám taky. Měl jsem asi smůlu na nějaký méně povedený kus, na to, aby prošel 12mm otvorem ložiska 6001 bylo třeba packy trochu obrousit. Funguje, ale bylo by lepší, kdyby ty packy, které se opírají o náboj byly také tři. Tři packy za kroužek a dvě o náboj je někdy problém, když má náboj malou přírubu, opírá se to pak až o špice a deformuje je, zvlášť pokud ložisko drží fest. No a ze začátku stejně musíš klepat, abys dostal ložisko dál od rozpěrné trubičky a ty packy se měly kam zaháknout. To už pak je lepší si pořídit vytahováky s rázovým kladivem, které je použitelné i pro menčí průměry ložisek.

                0 0
        • kyl  

          Podobnej klumprt jsem měl v práci,čepy jsem nechal jak jsou,jen jsem do nich naklepl jehly z ložiska.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.