XT přední kotouč špatně brzdí a černá

12 nepřečtených
  • faryna

    Zdravím Vás,

    v únoru 2013 jsem kupoval celé osazení XT 3*10 (vč. třmenu a kotouče) a nyní se mi objevil jeden problém. Po cca 600 km se mi začala snižovat účinost předního kotouče 180 mm a to tak, že při intezivním brždění: řvou jako mokré a velmi slabě brzdí. Při slabém brždění u pomalé jízdy to samé. Navíc když porovnám brzdnou plochu zadního a předního kotouče, tak vzadu je plocha krásně lesklá, čistá a přední kotouč jakoby černal. Zkoušel jsem kotouče i destičky odmastit a pak i trochu ošmirglovat, když to dělalo i po tom omytí. Vystředení rovněž nepomohlo. Nevíte co s tím? Ten řev a malá účinost je děsná.

    0 0
    • MirosPikos  

      Není moc jiných možností než mastnota na kotouči nebo destičkách. Kotouč je v pohodě, destičky mastnotu hůře pouští. Já to řeším tak, že je vařím 5 minut v trochu jaru s vodou (děsně to smrdí). Povařím, otřu papírovým kapesníkem vysráženou mastnotu a několikrát opakuju. Pak opálím nad plynovým sporákem (přiměřeně). Obyčejně se trochu zakouří, a je hotovo. Dá se i pak malinko smirkem. Pak nasadím a projedu z pořádnýho kopce – obvykle to funguje.

      Jen pozor, dělám to se sintrovanými deskami u Elixir 5.

      0 0
    • akula  

      Kotouč odmastit isopropylem a destičky vyměnit.

      0 0
      • KubaBajk  

        Pokud nic z výše uvedeného nepomůže, tak pak jen vyměnit desky. A překontrolovat, jestli není mastnota/mastná špína v předním třmenu.

        0 0
    • Davos000  

      když jsem jednou zamastil desky, tak jsem je vypálil letlampou – zakouřilo se a bylo po mastnotě. Brzdí do teď.

      Kotouč jsem odmastil tetrachlorethy­lenem.

      0 0
    • Vilém  

      Asi zamasteny.

      Otazka je jak se tam mastnota dostala, zda treba pri mazani vidle, nebo jestli nemas nahodou praskly pistek, jak se u techto brzd semtam stava.

      0 0
    • pold  

      kotouč odmastit perchloretylenem, desky tímtéž, desky pak chytnout do kombinaček a vypálit opakovaně zlehka něčím takovým: http://www.conrad.cz/…-min.k433586 (případně perchlorem omýt saze).

      Při vypalování desek bacha – jak začnou jiskřít kraje tak je to moc.

      Už jsem tak zachraňoval několika lidem i mastný organiky a cajk ;-)

      0 0
      • faryna  

        Vůbec by mě nenapadlo to opalovat. Ale zatím mohu říct toto: po vyndání destiček jsem je znovu omyl. Po vyschnutí jsem si všiml, že jedna destička má plochu světle šedou a druhá je pořád celá černá. Po opálení získala stejnou šedou barvu jako ta druhá. Kotouč jsem pořádně odmastil a taky trochu opálil. Při prvotním testu brzdy je ten zvuk úplně jiný a přijdou mi účinější. Takže až přestane pršet (jestli někdy : -) ), tak to půjdu otestovat.

        Zatím Vám všem MOC děkuji za pomoc.

        0 0
        • KubaBajk  

          No, a pokud kotouč černal jen na straně té jedné desky (předpokládám, že vadná/mastná byla ta černá), tak máš záhadu zřejmě vyřešenu. Určitě jsi taky zkontroloval, zda-li olej neuniká kolem pístku ve třmeni , popř. zda-li je vevnitř třmen čistý.

          Teď je všude voda, tak to asi budou brzdy vřískat i tak. Až bude sucho, bude to lepší, chce to nějaký ten kilometr.

          0 0
          • MirosPikos  

            Když je sucho, tak se pak zase do desek napráší a je to taky hezká symfonie, nebo spíš heavy metal :)

            0 0
            • KubaBajk  

              S tím problém nemám, mně brzdy kvičí jen za mokra. Někdy to vyzkoušet musí.

              0 0
    • gazman  

      Hlavně zjisti odkud se ti dostal mazut na kotouč, to by se totiž stát nemělo:-) asi ti chčije prase.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.