• Biker973

    Zdravím ve spolek, v kasičce :) je našetřena výše uvedená částka, jaké kolo byste doporučili?

    Děkuju za nápady.

    0 2
    • Kysky  

      Chybí tady zásadní údaj a to jak jsi vysoký/jakou velikost rámu. A jestli full nebo ht. Jestli jsi na L, tak tohle je pecka https://www.mojekolo.cz/…er-fs-1-100/

      1 0
    • Pepe72  

      110 000; je fajn. Chtělo by to víc údajů.

      0 0
    • Foose  

      Scalpel HT Carbon 2 s lefty Ocho?

      https://www.cannondalebikes.cz/…on-2-c25231u

      0 0
      • Singlespeed  

        Pokud je tam opravdu zadní náboj Shimano M7110, tak nohy na ramena a rychle pryč :-) .

        0 0
      • Pepe72  

        117 000 není 110 00

        0 0
        • Singlespeed  

          To je sice pravda, ale na B-F to neplatí. Obvykle lidé shání kolo za 110 000 a nakonec koupí klidně za 130 000 tisíc, takže s tím už se tady tak nějak dopředu počítá :-) .

          2 0
        • Foose  

          než bude na skladě tak naspoříš další $$

          0 0
      • Biker973  

        Vůbec nemám zkušenosti s tou vidlicí, pošilhával jsem ještě po vyšším modelu někde ve slevě, jen s poprovnánim s Canyonem nevím co je lepší ?????

        0 1
      • Singlespeed  

        Přehazku a páčky prodat, apgrejdnout na AXS a vymalováno. Do 110 000 by se to mohlo v pohodě vejít.

        1 0
        • Foose  

          ale ta hlavovka 69°, není to moc?

          0 0
          • Singlespeed  

            Mohli to ještě alespoň o půl stupně položit dle poslední módy…

            1 0
          • TK75  

            Sedneš a jsi na grevl hodnotě 70,5° … Trochu nechápu proč to v dnešní době někdo na hardtailu chce na mtb, ale každýho vec

            0 0
            • Foose  

              přesně,

              Scalpel HT uvádí 67°!

              a Rockrider 68°

              to už by mohlo být lepší.

              0 0
            • Cyklofanatic  

              Ten úhel vidlice snad zůstává pořád stejný nebo ne?

              0 1
              • Georrge  

                Na HT ne, protoze vidlice se po nasednuti zanori o sag, predek klesne a tim se zmeni uhel hlavy. Na fullu zustane +/- stejne, ale tam se zase vice meni do kopce / z kopce, jak se meni teziste.

                1 0
              • TK75  

                U hardtailu se úhel mění tím jak se předek potápí do zdvihu…stačí jen nasednout a úhel je o cca 1,5° strmější (podle toho jak máš nastavenej sag)

                Stejně tak úhel sedlovky

                Dost značek uvádí geometrii ne statickou ale v sagu

                Takže když Stanton napíše u svého ht že má úhel 67 ve skutečnosti je to 65,5°

                Tady máš geo Nukeproof Scout kde je krásně napsaný jak se čísla mění když je to „sagged“

                U fulla to neplatí, tam jdou oba konce, takže to není takova změna

                1 0
                • Cyklofanatic  

                  Díky za vysvětlení, nikdy jsem o tom takhle moc neuvažoval. A úhel sedlovky se teda při potopení vidlice také zvýší?, třeba z 74 na 75’? Myslím u HT

                  0 0
                  • Georrge  

                    Jj uplne stejne.

                    0 0
                  • jonti  

                    Musí se to změnit. Ale u XC HT na rozdíl od Nukeproof je celé to posunutí o dost menší – na XC se vozí sag 20% na zdvihu 100mm, teda jen 20mm, u Nukeproof to bude klidně 33%, teda nějakých 37mm.

                    Exceed má ale podle mě velmi povedenou geometrii, je to rychlé kolo, které je doma především v dlouhých kopcich, rychlém terénu, ale zvládne i nějaký ten trail.

                    Teď vozím Lux WC s hlavou 68,5 a rozhodně mě ten úhel nijak neomezuje, do kopce bych někdy bral i menší.

                    0 0
                    • TK75  

                      Ht s geo co odpovídá tvému Luxfullu je ale nekde okolo 67..což má přesně ten Cannondale

                      A stejně jako si to zjistil ty že je to ok, tak to zjistí xdalších a během pár let bude 67 taková normální hodnota u xc-ht (teda jestli vůbec někdo bude na xc hardtail používat, s hmotností dnešních fullu:-)

                      0 0
                      • JakeF  

                        Pokud se nepletu, tak Lefty ma jinak offset. Takze pak to nejde srovnavat uplne 1:1.

                        0 0
                        • TK75  

                          Jasně ..to je všechno jen tak jako baj voko a nahrubo

                          Vždyť to znáš, nakonec do toho kecá tolik faktorů

                          Ale aspoň pokecáme :-D

                          3 0
                          • Foose  

                            a co jsem vyčetl tak HA 67° u Cannondale Scalpel HT je jen s vidlicí 110 mm (lefty) na nižší modely se dává 100 mm SID a tam je tedy HA 68°

                            0 0
                            • TK75  

                              110–66,5°

                              100–67°

                              1 0
                            • JakeF  

                              To je jiná věc, to je důsledek nižšího zdvihu…

                              Já poukazoval na to, že Lefty má vyšší offset, což na chování řízení má taky velkej vliv. Takže pokud máš na jednom kole SID a na druhým Lefty, tak nemůžeš srovnávat 1:1 podle HA, musíš ještě zvážit vliv jinýho offsetu.

                              0 0
                              • Kaire  

                                Tak možná borci jako ty to poznají hodně, ale třeba já sem vnímal jenom že je to jiný. Nebyl jsem schopný poznat jestli lepší nebo horší. Při druhé jízdě sem to už ani nevnímal. Bavím se o 51 vs 44. Lefty má 55 tuším, tak je rozdíl je malinko větší.

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Stejně tak už při druhý jízdě nebudeš vnímat 1 stupeň rozdílu v hlavovým úhlu.

                                  Já jen poukazoval na to, že nemá smysl říkat jeden bajk špatný protože HA 69 a Cannondale dobrý protože HA 67, když první bude mít offset 42 mm a Lefty 55.

                                  0 0
                                  • Singlespeed  

                                    Tak u zmíněného Canyonu Exceed je standard 51 mm offset.

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Aha, coze? Nemaj jen chybu v katalogu? :))

                                      0 0
                                      • Singlespeed  

                                        Nevím. ¨Prodával jsem SIDa z Exceedu a měl 51 mm, bylo to napsané přímo na vidlici.

                                        0 0
                                  • TK75  

                                    Jo ale Cannondale se Sidem s offsetem 44 nebo 42 má o 2° rozdíl proti exceedu kterej má nejspíš taky Sida nebo jinou vidlici s krátkým offsetem, který se teď dělají …(jak píše singl, tak new…má pade)

                                    Celkově je to jedno číslo z mnoha, to ano…ale já bych to prostě nechtěl…nevyhovoval mi ani Chisel s 68° a celkovou geo, poněvadž jsem si pamatoval jak pěkně jezdí hardtail s hlavou okolo 66 :-D

                                    Ale neříkám že je to špatný, nakonec je to závodní stroj a požadavky jezdců jsou různý

                                    0 0
                                  • Kaire  

                                    jj souhlas.

                                    0 0
              • tomxxx  

                Nezůstane, tím jak jde vidlice do sagu, ale je kravina o tom takhle uvažovat, když porovnáváš dvě podobná kola se stejným zdvihem.

                Osobně ale taky nechápu, k čemu je lidem položený HT, přijde mi, že úhel hlavovky je teď u XC stejná móda, jak před pár lety délka zadní stavby a ta taky paušálně neznamenala čím kratší, tím lepší.

                1 0
                • Cyklofanatic  

                  Prave si říkám, ten rozdíl u stejných zdvihu ve stupních proste zůstává.

                  Já mám na svým kole 69,5 hlavovku a 73 sedlovku a jsem spokojenej, i když z dnešního pohledu už je to dost zastaralá geometrie. Zkoušel jsem i biky s “ modernejsi geometrii” a musím říct ze celkově jsem se na některých cítil i méně pohodlně, i když třeba některý byly lehce příjemějsi do kopce nebo z kopce. Proste u XC si myslím ze se nemusí honit stupně za každou cenu.

                  0 0
                  • TK75  

                    Netuším o čem mluvíte že zůstává u stejných zdvihů :-D úhly se mění

                    0 0
                    • Cyklofanatic  

                      Jo blbě jsem to napsal:)). Myslel jsem to tak, ze před 15 lety jsem mel úhel hlavovky treba 72 st. a dnes 69 st., tak ten rozdíl při zanoreni vidlice zůstává pořad ty 3 st., byla to reakce na tomxxx, kterej psal, ze je kravina o tom takhle uvažovat.

                      0 0
                • squalo  

                  +1

                  Vždycky jsem bral XC jako hodně jezdivý kola, na kterých mainstreamový uživatel jezdí po asfaltu, šotkách a samozřejmě v terénu poměrně velké vzdálenosti a tráví v sedle mnoho hodin.

                  Dnešní XC v mých očí zdivočelo do jednoúčelových kol určených k hodinovému ježdění po okruhu – dolů rockgarden pak kořenová stojka.

                  Sedlový úhel se z 73° posunulo až k 75° ( BMC Twostroke 75° sta a 67° hta) hlavový se také výrazně posunul.

                  Ta univerzalita se trochu vytratila a gravel opravdu není náhrada.

                  2 0
                  • jonti  

                    Proto se taky dělá ještě dost kol s konzervativnější geometrií, je to vždy něco za něco.

                    0 0
                    • TK75  

                      No mě přijde konkrétně ta geo u exceedu stejně špatná jako mít mtb bez teleskopu…je to napůl legrace, ale mě to pro mtb fakt přišlo horší všude, žádný něco za něco…u grevlu mi to ale naopak vyhovuje, od něj mám ale jiný požadavky

                      Jo, je výběr a je to dobře

                      0 0
                  • Cyklofanatic  

                    Taky to vidím podobně. Uvidíme kam se to xc bude ještě posouvat, za mě teď to je tak akorat, a další změny napr. v geo, velikosti kol, šíře řidítek už těžko budou nějak smysluplný. Nemluvím o vývoji v technologiích, to je jiná kapitola.

                    0 0
                    • TK75  

                      Bych se nebál…pochybuju že xc špička by na závodech jezdila na kolech co jsou horší než dříve :-)

                      0 0
                      • squalo  

                        Je úplně jedno na jakých kolech jezdí špička :D

                        Můj post byl o tom, že současné trendy z XC kol dělají kola vhodná na hodinové ježdění po okruhu se skoky, rockgarden apod.

                        XC běžného uživatele se používá úplně jinak, dlouhé výjižďky se spoustou asfaltu, polních cest a samozřejmě terénu+ občas závod typu Kolo pro život.

                        Zde v recenzi mtbs, to samé, co se snažím vysvětlit já

                        3 0
                        • JakeF  

                          Pak je na zvážení, jestli na takový ježdění není lepší vzít gravel…

                          Co se týče řidítek, dneska se na kola dávaj široký s tím, že si je kažej má zkrátit podle sebe. Že to lidi nedělaj a vozí nesmyslně široký, to je druhá věc…

                          1 1
                          • Kaire  

                            Já ho docela chápu. XCO a XCM jsou dnes diametrálně odlišný a logicky mají i jiné požadavky. Vzít suprdupr agresivní XCDC kolo nemusí být fajn na maratonské ježdění. Přijde mi že vybírat podle geo je dnes důležitější než kdy před tím.

                            0 0
                            • JakeF  

                              Tak super agresivní XCDC kola jsou ale trochu vedle a nevozí se ani na XC, ani na maratony, ne?

                              Já třeba ten zásadní rozdíl na požadavky mezi XCO a XCM nevidím. Jasně, na XCO se často jezdí těžší terén, na druhou stranu na maratonu prošitej po 5 hodinách jsi taky rád za agresivnější geometrii, co ti leccos odpustí… Nakonec 120mm kola se začínaly vozit dřív na XCM, než na XCO.

                              0 0
                              • Kaire  

                                Já vytvářím nové kategorie :)) :

                                DC = downcountry

                                XC = crosscountry (čti dnes konzervativní XC na 100mm a 69°HA)

                                XCDC = něco uprostřed (čti dnešní XC)

                                Zkoušel nového RC Sparka, za svého starého sparka na 100mm. Je to supr směrem dolů, lepší v terénu celkově, stejně agilní, možná i stejně rychlé nahoru. Ale na dlouhé štreky mi to vůbec nesedí, nepřijde mi to pohodlný a vhodný na maratony pro hobíka. Bušit furt nahoru – dolu tak o ničem jiném neuvažuji. Starej spark mi přijde přesně uprostřed, neumí nic nejlíp, spíš je ve všem průměrný (což teda často stojí za hovno :)).

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Zrovna Spark byl jedno z prvních XC závodních kol se 120mm zdvihem a argumentovali právě větším pohodlím na dlouhých maratonech…

                                  0 0
                                  • Kaire  

                                    To já vim :D. Přijde mi to jako marketing, mnohem víc to chápu kvůli dnešní náročnosti SP. Třeba to vstřebám a otočim. Pomatuju když sem zkoušel svého Sparka, jak sem z toho byl také mimo.

                                    0 0
                                    • JakeF  

                                      Na druhou stranu SP XCO trať maj najetou a znaj každej kámen… Proto jak říkám, mně ty požadavky XCO a XCM nepřijdou zásadně odlišný, na XCO se hodí agresivní geo a zdvih kvůli těžkým překážkách, na XCM jako rezerva, když jsi prošitej po x hodinách závodu.

                                      Pokud někdo chce jezdit šotoliny a asfalt, tak to proti oldschool 9kg 26" HT bude možná trochu pomalejší, ale nebude to zásadní rozdíl, pár desetin km/h.

                                      0 0
                                      • jonti  

                                        Klasické XCO nebo krátký maraton u Prahy – máš krátké výšlapy maximálně na pár minut, maximální intenzita, často ze sedla, krátké, někdy velmi těžké sjezdy.

                                        Horský maraton nebo bežný výlet v horách – půl hodiny až hodinu šlapeš do kopce, většinou v sedle, něco pod FTP. Potom dlouhý sjezd, často i šotolina nebo někde těžké singly, ale jak je ten sjezd dlouhý a nejede se na doraz, tak se nerozhoduje v nejtěžších pasážích, ale spíš v plynulosti a efektivině.

                                        2 0
                                        • JakeF  

                                          Jasně, oba víme, jak ty závody vypadaj…

                                          Já třeba nejsem přesvědčenej, že na kterýmkoliv z toho bych byl rychlejší na 120mm kole. To spíš až na extrémech typu Trilogy.

                                          1 0
                                      • Kaire  

                                        Já ve směs souhlasim. Ani sem na to nekoukal z pohledu výkonu / rychlosti. Prostě mi to kolo geometrií nepřišlo tak pohodlné např. v dlouhých kopcích, jak píše třeba jonti. Že je to jinak super kolo o tom žádná. Najel sem na něm ± 400km, třeba je to málo na tak velký posun. Taky až o novém fullu budu reálně uvažovat vezmu si vlastní kokpit na svůj posed. Jezdil jsem na něm jenom ze zvědavosti a protože sem mohl.

                                        0 0
                                    • MlokCZ  

                                      U těch hodně agresivních geo je chce jezdit dlouhodobě, zvyknout si na chování a pak hodnotit. A nejlépe při pravidelném srovnání s méně agresivní nebo třeba i old school geo.

                                      Ono na dlouhé vyjížďky je to hlavně o pohodlném posedu (což pro každého může být něco úplně jiného) a skoro vůbec to nesouvisí s tím, jak je geo agresivní.

                                      Když vezmu ze svojich kol dvě, které mají od sebe agresivností geo nejdál a to opravdu obrovským rozdílem, tak přesto mám obě poladěné tak, že na nich můžu jet 7h+ čistého času jízdy a nemám problém.

                                      Pro představu je to HTčko s cca 69,5° hlavou (v sagu pak nějakých 70–70,5°, sag kolem 15mm) vs na full ebiku mám aktuálně hlavu 65,3° (reálně změřeno digitálním sklonoměrem), na rovině v sagu odhadem 64,5° (na tlumiči na rovině v sedě sag o skoro 2cm větší než na vidlici). A pak klasiku full někde zhruba v půlce mezi tím.

                                      A klidně s tou o parník více agresivní geo není problém odjet vyjížďku i třeba čistě po asfaltu (už jsem párkrát jel, když po velkých deštích jsem nechtěl do sraček do terénu). Naopak geometrie toho HTčka mi někdy moc nesedí právě na jezdivých úsecích (je to pocitově zbytečně nestabilní a lepší točivost v menších rychlostech tam nijak nevyužiju). A spíš se hodí právě v náročnějším terénu, kde díky typu kola (a i třeba extra jezdivých pláštích) jedu pomaleji a mnohem více musím vybírat stopu a aspoň trochu ocením tu lepší točivost v malých rychlostech.

                                      A to jsem se dlouho bránil více agresivní geo a měl na klasice fullu 67° hlavu (toho také ještě mám).

                                      Ale samozřejmě vozím pro mě pohodlnou šířku řídítek, na dnešní dobu hodně úzké. Část je daná tím, že mám extra krátké ruce + úzká ramena a pak právě, aby to bylo pohodlné i na dlouhých jezdivých trasách. Tohle je takový kompromis. Mám na té nejagresivnější geo nejširší řídítek ze svojich kol, aby se to ještě nějak dalo v těžším terénu ukočírovat (navíc když je to výrazně těžší), ale sneslo by je to pro těžší terén ještě o chlup širší (což mi pak ale už hodně vadí na dlouhých trasách, takže prostě tam mám takový kompromis).

                                      1 0
                                  • jonti  

                                    U Sparku 2017 je nutné rozlišovat mezi RC(100mm) a ne-RC(120mm) verzí. Vlastním tu 120mm, model 2021 s 130mm vidlicí, je to super kolo na traily, do kopce to taky jede dobře, když je zamčené, ale není to závodní kolo. Současný Spark RC je bližší té ne-RC verzi, proto mě ani nepřekvapuje, že máš z něj podobný pocit.

                                    0 0
                                • tomaschek  

                                  Nového Sparka mají dva kamáradi v týmu ve střední specifikaci s váhou okolo 12,5 kg a už začínají přiznávat, že v terénu super nahoru i dolů, ale ve šlapavých úsecích typu dlouhá šotolina, víceméně rovina to kolo moc nejede. V tomto případě myslím, že víc než geo hraje roli váha a určení kola – zdvihy, pláště 2.4 atd.

                                  0 0
                              • tomaschek  

                                Souhlasím, jezdím převážně lehké maratony náročnosti KPŽ a i tam jsem na HT v některých úsecích rád za teleskopku. V prudkých stojkách mi s 6 let starou klasickou geo na Vertexu lítá předek zleva doprava a ve sjezdech je docela vratký.

                                Takže přezbrojuju z rámu 70/73 (hlava/sedlová trubka) na 67/75. Je to rám, který minulý víkend málem bral zlato z ME v obou kategoriích, kdyby Pauline z neznámého důvodu neodmontovali sériové vodítko :-)

                                Bral jsem kvůli rámu až čtvrtou sériovku odzhora, vše jde pryč. Ale už při prvním svezení na sériovce jde cítit, jak to jede jinak do kopce i z kopce a posed je subjektivně velmi příjemný. Váha i s teleskopkou bude dost pod 9, pak to poletí.

                                1 0
                                • Foose  

                                  dobrý tip na rám, a já myslel, že budeš brát nějakého taiwance když máš takové kontakty s EIE… u rámů z číny jsem nenašel nic s HA pod 69.

                                  Také hledám rám abych mohl upgradovat kolo (osazení si dám svoje). zvažuji nejnižší karbon Scalpel HT. Teď mám hlavu 71 a je to vratké.

                                  0 0
                                  • tomaschek  

                                    Ještě nedávno jsem viděl někde černou rámovou sadu M i s karbonovou sedlovkou a hlavou/představcem (má to integrovaný blocklock ve spodní misce) za 1.800 euro, což je na dnešní ceny myslím vzhledem ke kvalitě rámu bomba.

                                    Na to, jak masivně vypadá, je i váha 1,035 kg v M myslím hodně dobrá. Já chtěl višňovou metlu, proto jsem bral celé kolo :-)

                                    0 0
                                  • tomaschek  

                                    Tak už vidím jen L, kdyby někdo sháněl: https://www.alltricks.com/…y_black_2023

                                    0 0
                                    • Foose  

                                      celé kolo na Deore za 54 vs jen rámovka za 40… no nevím nevím.. ale zase to otravování s bazarem…

                                      0 0
                                      • tomaschek  

                                        Já bral o řadu výš na GX a to už by mě asi vyšel líp rám. Kola jsou základ, ale zas GX hazku a Deore brzdy potřebuju na jinou stavbu. Zbytek taky víceméně zužitkuju.

                                        Kdyby někdo chtěl recona 100 mm na dálkáč a ta kola (Shimano náby), aktuálně prodávám.

                                        0 0
                                • TK75  

                                  BmC jsem potkal, v podobné barvě…pěkný kolo, přišlo mi to subtilnější než jsem myslel že je…žádný trail ht (jak má obcas někdo obavu), to ani náhodou…jen to nemá tak vraženou vidlici pod sebe

                                  0 0
                                  • tomaschek  

                                    Jo budu to skládat maximálně do lehka – Sid Ultimate SL, karbonová kola EIE i30 na keramice DT180 s váhou 1200 g, Eagle AXS přehodím z Rockyho, kliky Next SL, XTR brzdy, Darimo řidítka… jen tu loni pořízenou teleskopku Fox Transfer SL zachovám, je silně návyková :-)

                                    0 0
                                • Pléša  

                                  „Takže přezbrojuju na 67/75… vše jde pryč“

                                  To chápu :-D

                                  3 0
                                  • Foose  

                                    kolegové,

                                    já když vidím ten detail napojení horních vzpěr tak mi to srašně připomíná jedno kolo…snad to nejsou shodné rámy.

                                    https://www.decathlon.cz/…_/R-p-330242?…

                                    0 3
                                    • Bobbybike  

                                      Oujé, já bych řekl že jo…

                                      0 3
                                    • Ivan  

                                      Nejsou, koukni na zadní vzpěry, horní i dolní.

                                      1 0
                                      • Foose  

                                        jo i vedení kabeláže je jinak… a rockrider má dole na spodní rámovce zůžení, jinou délku sedlového komínu.

                                        1 0
                                        • MlokCZ  

                                          Taky nevím jak na to někteří koukaj. Ty rámy nejsou podobné ani trochu. I ten jediný prvek, dle kterého se to některým zdá podobné, je provedený dost odlišně. Zbytek už snad ani odlišnější být nemůže.

                                          4 0
                                    • tomaschek  

                                      řekl bych asi podoba jako přední blatník Fabie I a Bugatti Veyron :-)

                                      0 0
                                      • tomaschek  

                                        Tím nechci říkat nic proti Rockrideru, poměr cena výkon fantazie, ale BMC je asi trochu jinde.

                                        1 0
                                        • JakeF  

                                          Když si vzpomenu na ty elastomerový BMC, tak u Rockrideru byla výrazně vyšší šance, že to přežije aspoň 3 měsíce :))

                                          1 0
                                          • tomaschek  

                                            Já u velkých hráčů oceňuju snahu HT někam z hlediska komfortu posunout.

                                            IsoSpeed u Treku prokázal životaschopnost. Byla to moje původní volba, ale jelikož jsem chrt bojující na kole o každý gram :-), nakonec mě u aktuální modelové řady Procaliberu odradila hmotnost blížící se lehkému FS rámu.

                                            Elastomer u předchozího HT BMC se nechytl. Vyhodnotili to a Twostroke postavili klasicky, ale pořád se snahou utlumit zadní stavbu. Dle testů se to povedlo, s originál „D“ sedlovkou a větším vysunutím to prý dokonce pruží až moc. Navzdory poměrně masivnímu vzhledu spoje viz foto.

                                            Cesty pokroku jsou někdy slepé, ale jen inovátoři se o ně pokoušejí. U Decathlonu tipuju na výběr rámů z asijského katalogu. Tam je hlavní sázka na jistotu, aby to fungovalo a nebylo vývojově drahé vzhledem k finální cenovce.

                                            1 1
                                            • tomxxx  

                                              Elastomer se nechytl, protože ten rám prdl snad každému, kdo to měl, a vyloženě na tom nejezdil po cyklostezce. Mně se BMC líbí, ale že je jinde proti dekáči, je hodně odvážný tvrzení, vzhledem ke kvalitě rámů (i silničních) z doby minulé a netuším, jestli toho čínského plácala co jim ty rámy mrvil, už změnili a jsou kvalitou trochu vejš.

                                              1 0
                                            • mr.nikdo  

                                              Original D sedlovka?

                                              To je ten Spesluv anebo Gianti original?

                                              0 0
                                              • tomaschek  

                                                Originálem myšleno ta, se kterou kolo přišlo. Teď už tam mám teleskopku.

                                                1 0
                                            • zirecek  

                                              A co sedlovka Ergon, kterou můžeš koupit za pár tisíc od Ergonu nebo od Canyonu?

                                              https://www.canyon.com/…/148289.html

                                              Přínos pohodlný je vysoký.

                                              0 0
                                              • Gwaihir  

                                                Akurát když chceš teleskop, tak musíš pohodlí hledat jinde :(

                                                0 0
                                            • Cyklofanatic  

                                              A jak funguje ten elastomer, to nejaka guma v rámu? Je to něco podobného jako u HT rámů Lapierre?

                                              1 0
                                            • JakeF  

                                              Snaha posunout pohodlí u HT se jmenuje full :)).

                                              5 0
                                              • plysovykozisek  

                                                No, ale taky servis stojí mnohem víc peněz.

                                                0 0
                                                • Charlie_R  

                                                  Jak kdy. U RS stačí být trošku šikovný. U brainu, Lefty nebo Foxu je to horší. A ložiska do stavby taky nestojí žádnou raketu.

                                                  0 0
                                                • snas89  

                                                  To je bezne zazitej nesmysl. Rocne me navic stoji v prumeru servis oproti ht cca 3–5000.

                                                  Pocitam do toho velky a maly servis zadniho tlumice, kontrola a vymena lozisek zadni stavby.

                                                  A to mam top kolo vcetne kashimy, kde je servis drazsi.

                                                  V kontextu celych financi je to blbost resit.

                                                  1 1
                                                  • tomxxx  

                                                    Přesně a když si děláš tlumič a ložiska sám, tak je to tak pětikilo navíc proti HT + 3 hodiny práce ročně. Ložiska vydrží víc jak rok a když na tom člověk nezávodí = nejede tak často v hnusu, tak ty ložiska vydrží fakt dlouho

                                                    1 0
                                                  • jonti  

                                                    Kdyz mas kolo, ktere ted stoji asi 150000, tak ten servis kola za 5000 resis o neco min, nez kdyz stejnou castku plati nekdo z fullem za 60000. Proc je servis u Kashimy drazsi?

                                                    1 0
                                                  • snas89  

                                                    Jenze ona ta castka pujde dolu i s tou nizsi porizovaci cenou.

                                                    Celkove se rika, ze fox je drazsi na servis oproti rs.

                                                    A kashima je nekvyssi rada, takze bude mit asi i o trochu nejdrazsi spotrebak na servis.

                                                    Takze, kdyz mas levnejsi servis a nedavas top loziska apod, tak jdes samozrejme s cenou dolu. U fullu za 60 bych tipl servis navic oproti ht cca 2000. Takze…zase: pomerove cela castka za servis kola na rok nevychazi nejak dramaticky odlisne ht/full.

                                                    Muj odhad je navyseni servisnich cen oproti ht tak 10–20 %. Proste v tom rocnim kontextu je to blbost.

                                                    Kdyz chces full, tsk kup full. A jestli nemas penize na servis fullu, tak nemas penize ani na servis ht.

                                                    0 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    A kashima je nekvyssi rada, takze bude mit asi i o trochu nejdrazsi spotrebak na servis.

                                                    Ne, nebude, na tom vůbec nezáleží. Ceny jsou u servisu u Foxu skoro stejné pro všechny vidlice (u tlumičů je to podobné). Pokud se to o pár korun liší, tak dle typu patrony. A vůbec neplatí, že lepší/dražší patrona má dražší servis.

                                                    2022 ceník servisu vidlic/tlumičů/se­dlovek u Švece:

                                                    https://www.cyklosvec.cz/ceniky-moc

                                                    O trochu levnější jsou akorát pružinové tlumiče/vidlice, protože je to levnější o sadu těsnění vzduchové části.

                                                    3 0
                                                  • snas89  

                                                    Díky za upřesnění…

                                                    0 0
                                                  • ladys  

                                                    Hlavní je nevrtat se v tom co funguje, jako ložiska na zadní stavbě.

                                                    2 1
                                                  • tomaschek  

                                                    Před HT jsem měl 3 sezony full a neustále jsem řešil nějaké problémy – vakl v čepech, ložiska atd. Servisní náročnost HT je třetinová.

                                                    4 0
                                                  • jeniiiik  

                                                    No tady bacha. Ona ta zadní stavba tak nějak funguje a chodí i se zadrenymi ložisky. Ale co to pak dělá s čepy atd je další věc. A hlavně to při jízdě funguje polovičatě. Často to nepoznáš dříve než sundas tlumič a zkusíš jak chodí zadní stavba naprázdno. Ale ani to není na 100%. Nedávno jsem měl několik takových kol na servis. Všichni tvrdili že to je ještě dobré. A prd. Ložiska u středu v takovém stavu, že rukou nesly otočit.

                                                    2 0
                                                  • MlokCZ  

                                                    Tak kontrolu s vyndaným tlumičem uděláš vždy při servisu tlumiče (nebo necháš udělat v servisu, pokud si sám tlumič ani nesundaváš), takže to je pravidelné a žádná práce navíc.

                                                    0 0
                                                  • zirecek  

                                                    To je jak to parafínování řetězů. Ve finále to bude ještě levnější než HT, :-D.

                                                    1 0
                                                  • tomxxx  

                                                    Nejhorší je, že jak se seknou ložiska, nejde to poznat a koleduje si majitel o prasknutí zadní stavby nebo „čepu“.

                                                    Základ v servisu fulla je ložiska ve stavbě docpat vazelinou co to jde.

                                                    0 0
                                              • Gwaihir  

                                                To jo, ale zaplatíš si za to.

                                                1 0
                                            • tomaschek  

                                              Tak dnes už s vodítkem o parník, myslím jediné HT ve startovním poli.

                                              0 0
                                              • tomaschek  

                                                Oprava, tak opět bez vodítka, po ME to chtělo pevné nervy… no asi že nebylo bláto :-)

                                                Jedna perlička – pláště Vittoria Pauline nevoní, odjela to na začerněném kombu Ray/Ralph a v cíli jí tam honem nahodili čistá „smluvní“ kola.

                                                0 0
                                                • Bumblebeee  

                                                  Jakože propaguje firmu, se kterou není spoko? Co ji brání spolupracovat se Schwalbe?

                                                  0 0
                                                  • tomaschek  

                                                    Team sponzoruje Vittoria.

                                                    1 0
                                                  • tomaschek  

                                                    Stejně jako Pidcock je v rámci Ineosu smluvním jezdcem Pinarella, ale protože nemají bajky, jezdí na BMC Twostroke (ME) a Fourstroke (MS) bez loga.

                                                    Značku si mohl vybrat sám, ale logo tam být nesmí.

                                                    0 0
                                                  • tomaschek  

                                                    Tady důkaz:

                                                    0 0
                                                  • ondravole  

                                                    Co vozí Piddcock za pláště? Někde jsem viděl conti RK, ale na fotce to vypadá na jiné

                                                    0 0
                                                  • Gru  

                                                    Nedávno jsem to taky hkedal, vzorkem to vypada na RK ale šířkou na 2,20" už tolik ne

                                                    0 0
                                                • Foose  

                                                  Co je ta vec pod sedlem?

                                                  0 0
                                  • Donuts  

                                    Co to je, prosím, za sedlo?

                                    0 0
                                  • tomaschek  

                                    Spokojen, srovnání s předchozím? :-)

                                    0 0
                                    • Pléša  

                                      předtím jsem měl Canyon Grand Canyon CF 2012

                                      tohle je takový radostný kolo na XC/DC blbnutí, v kombinaci s teleskopem mi to dovolí důstojně sjet spoustu věcí… takže mi dělá radost a je kráásný :-)

                                      1 0
                                  • Lachtis  

                                    Parádní, prosím, udělej profil kolu, moc rád bych viděl víc fotek a nějaká koment k němu. BMC já vyloženě můžu :-D a Twostroke je párádní moderní HT

                                    2 0
                                  • Kakobot  

                                    Moc pěkný, mám otázku, jak si spokojený s Axonem ?

                                    0 0
                                    • Pléša  

                                      plusy:

                                      • moc se mi líbí páčka na odemykání, nasadil jsem Suntour už na předchozí kolo místo SIDa s mechanickým pushlockem, který jsem rozebíral po každým blátivým závodě… na vidlici Suntour jsem pak kromě mazání kluzáků čtyři roky ani nešáh
                                      • dobře řešená osa s upínákem
                                      • na korunce je napsáno carbon :-D

                                      mínusy:

                                      • logo výrobce má grafiku jak z devadesátejch, blatníček vypadá tak nějak dost lacině – za ty prachy mohl být v karbonu a to by byla pecka
                                      • váha 1600+, vidlice jde snad vytáhnout až na 160 mm zdvihu… vozím to na 120 mm s poctivým sagem
                                      2 0
                                      • Kakobot  

                                        Souhlas, lockout a osa Suntouru je super. Taky jsem s tím vším spokojený.

                                        0 0
                                • MlokCZ  

                                  Akorát tedy ten sedlový úhel je v tomto případě dost zavádějící a dost možná bude úplně stejný jako na tom předchozím kole.

                                  Měří úhel virtuální sedlovky k virtuální vodorovné horní rámovce (díval jsem se jak na geo na stránkách výrobce, tak zhruba odměřoval z dobré fotky zase z webu výrobce). A díky už dost velkému předsazení pak při trošku více vytaženém sedle vyjde reálný sedlový úhel mnohem menší.

                                  Tím nechci říct, že je to dobře nebo špatně. Jestli bude někomu sedět sedlový úhel si musí vyhodnotit sám. Jen, že v tomto případě vlastně není vůbec žádná změna oproti mnoho let starým geo s menšími sedlovými úhly.

                                  Jiná věc je hlavový úhel, tam je změna reálná.

                                  1 0
                        • TK75  

                          Není jedno na čem jezdí špička, to jsou lidi který moc dobře znají to, kde se nejspíš nachází vyvážení mezi geometrií která zvládá dobře terén a geometrií která je efektivní na šlapání do pedálů a to včetně nějaký polohy tela…nejen na krátký trasy, se stačí podívat na kola co si berou třeba na https://marathonmtb.com/…adville-100/

                          https://cyclingmagazine.ca/…-race-whips/

                          To není nic na chvilku

                          Na dojmy na mtbs moc nedám :-D

                          2 0
                        • snas89  

                          Nesouhlasim.

                          Podle me to hodnotis z papiru.

                          Pro me je soucasny kolo rychly, zabavny, pohodlny a dolu schopny. Nesel bych zpatky ani nahodou…

                          0 0
                        • Raf  

                          Na tomhle kole jezdím ultra závody a 24h :D V záloze mám fulla ze stejné stáje :)

                          1 0
                          • JakeF  

                            No vidíš… Kdybys pořádně četl mtbs, tak bys věděl, že to nejde :))

                            0 0
                            • embi  

                              I takovymu Scalpelovi to staci :-) Minimalne do kopecka.

                              0 0
                              • JakeF  

                                To protože taky málo čteš mtbs… Jasně říkaj, že máš sedět vzpřímeně a nikam nespěchat, úplně to kolo používáš blbě :))

                                0 0
                      • Cyklofanatic  

                        Záleží co myslíš tím “horší”. Marketingově vždycky budou přece lepší než ty predtim :-). Ale vážně, těžko si představit už nejaký zásadnější vývoj právě u xc (včetně špičky), který teď překotně probíhal

                        posledních 10–15let (geo, velikost kol apod.), fyzikální zákony jsou jasně daný.

                        0 0
                        • zirecek  

                          To si říkali i lidé před 10 lety. Vývoj je neustálý a furt se něco mění, někdy i zlepšuje.

                          0 0
                          • Cyklofanatic  

                            Tak ten vývoj MTB trvá tak 30–40 let, pořádně začal až po revoluci a postupně se nám to tříbilo, v geo event. velikosti kol toho z fyzikálních důvodů už prostě moc nevymyslîš. Samozřejmě vývoj v technologiích bude úplně jiná písnička – nové systémy pohonu, materiály, změny tlaku a geometrie během jízdy, bezdrát atd.

                            0 1
                            • MlokCZ  

                              To právě vůbec. Za posledních 10 let se vše ohledně geometrie a velikosti kol změnilo násobně více než za předchozích 20 let.

                              Když vezmu moje první 26" HTčko, které jsem měl myslím v roce 1993, tak mělo v podstatě téměř totožnou geometrii jako další moje HTčko o hodně kol později v roce 2010. A současně to stále byla 26". Tedy ohledně geometrie a kol se za těch cca 20 let nezměnilo v podstatě vůbec nic. A pak to postupně začalo a nejvíce se pousnulo v posledních možná 5–7 letech. U nízkých zdvihů a HT spíš až v posledních 3–4 letech a spousta značek to teprve dotahuje.

                              29" kola se masově začala prosazovat také až tak 10 let zpět (první HTčka samozřejmě byla o něco dříve, ale to nebylo nic masového a u čím vyšší zdvih, tak tím se tam velká kola dostala ještě později).

                              A to samé trend širších řídítek a kratších představců, ten šel ruku v ruce s postupnou změnou geometrie.

                              Ono to ani dříve nebylo možné, protože ještě nebyla dostatečná technologie výroby rámů a možností tvarování. A bez tvarování trubek u 29" nešla udělat rozumná geometrie (zejména u fullu a čím vyšší zdvih, tím větší problém).

                              Průběžně se od prvních biků v devadesátých letech měnilo všechno možné, odpružení, kotoučovky, bezduše, řezení, i kol se všemi možnými standardy os, bezdrát a spousta dalších. Ale právě ta geometrie, která má zcela zásadní vliv na chování kola se měnila hodně právě až v posledních letech a předtím mnoho let stagnovala bez změn.

                              0 0
                              • Cyklofanatic  

                                Ten vývoj 30–40 let jsem myslel víc obecně, jinak samozřejmě souhlasím, spíš jsem to tam zapomnel dodat, protože to právě byla reakce, jak někdo psal, že před 10 lety lidé také tvrdili, ze už žádný zásadní vyvoj nebude. Přitom kdo to trochu sledoval, tak mu muselo byt jasne ze to přijde, i když jsme samozřejmě nevěděli v jaké míře a co se chytne. Jinak ta geometrie se vyvíjela celkem postupně, ale v těch kategoriích, které ještě nebyly tak rozvinuté, takže to nebylo tolik vidět, v xc to byl pak opravdu skok.

                                0 1
                              • zirecek  

                                29 nebrat!!

                                Kultovní hláška, :-D.

                                Dnešní 29 HT MTB jsou parádní peklostroje. Vývoj za posledních 5–10 let je super.

                                3 0
          • Biker973  

            Proč je poslední móda mít hlavovku třeba 67? Je to pouze kvůli lepší manévrovatelnosti při sjezdech? Proč nejvyšší modely cannonu mají 69, S-worksy 68,5. Jaký je v tom rozdíl? Děkuji za vysvětlení.

            0 0
            • vt  

              Checkni YT. Treba zde: https://www.youtube.com/watch?…

              0 0
            • tomaschek  

              Větší stabilita ve sjezdech i výjezdech, kolo lépe zvládá náročný XC terén, geometrií se přibližuje trailovému kolu.

              Je to mírně na úkor hbitosti na hladkém povrchu, manévrovatelnosti v ostrých zatáčkách, ale to zas kompenzují kratší představec, širší řidítka a posed víc dopředu na strmější sedlové trubce.

              69 je standard myslím cca 3 roky zpět, nové modely všech značek jdou u XC a XCM směrem k 67 – BMC, Scott atd.

              Nejsem si jist, jestli i nové S-Worksy už nemají méně než 68,5?

              0 0
              • Foose  

                a já mám XC HT se 71.. je to strašně vratké a ve sjezdu to vůbec není zábavné :( tohle nepíši jako fakt ale po zkušenosti s testovačkou 68°

                1 0
                • tomaschek  

                  Mám 70,3 a přecházím od 2023 na 67, tak jsem zvědav… Rocky zatočí na pětníku, ale v prudkých stojkách neudržím směr a ve sjezdu je to dost vratké.

                  0 0
              • jeniiiik  

                67,5 full a 69,8 ht.

                U HT se to trošku kompenzuje 51 mm offsetem vidlice. Full má 44 mm.

                0 0
                • JakeF  

                  Nedává se kratší offset kvůli změně stopy, že je pak kolo naopak stabilnější?

                  0 0
                  • TK75  

                    Jo…Miros dával dobrej odkaz https://www.theproscloset.com/…offset-forks

                    I o zatížení predku

                    0 0
                  • Cryzyy  

                    to jsou zase debaty s úhloměr u piva a pak to stejne vypada takhle… tomu na RB nikdo nerekl, ze to dat nemuze a tomu se Scottem, ze proste napohodu :-)

                    0 0
                    • Slavik  

                      Tohleto je o hlavě, ne o kole… :-)

                      0 0
                      • Cryzyy  

                        a o kole, to je, kdyz je to jeste vic tezsi, nebo min tezsi teren ? :-D ja jenom abych vedel, kde se ten chleba lame

                        0 0
                        • Slavik  

                          A když Ti tohle někdo sjede na HT, tak Ti posune hranice. :-)

                          0 0
                    • JakeF  

                      Tak všichni víme, že o pilotovi je to primárně…

                      Stejnej pilot by to na tom Scottovi určitě dal víc na pohodu, pokud by teda na obou byla teleskopka, z fotky mi přijde, že na Scottovi není.

                      0 0
                      • TK75  

                        Ale jezdec nemůže být předmětem hovoru v domově pro odrostlé cyklisty…by si někdo třeba vypíchl při šermování oko

                        :⁠-⁠)

                        0 0
                      • Cryzyy  

                        asi to vsichni vedi, ale stejne se to tady porad resi… a ja porad nevim, kde jsou ty lidi, kteri to realne „potrebuji“ :-) teleskop tam byl

                        0 0
                        • Dejv0  

                          Týpek podle tebe teda má radši jezdit na plečce, protože něco nesjede na cool kole? Reálně nepotřebujeme spoustu věcí a stejně je máme.

                          0 0
                          • Cryzyy  

                            moje reakce nebyla na konkretniho cloveka (at si kazdej jezdi co na cem chce), jenom poukazji, jak to v realu vypada a ze se to nekdy i prehnane resi

                            2 0
                            • JakeF  

                              Souhlas, že řešit každej půlstupeň hlavovky je fakt akademická diskuze… Ale nějaký starý kola se 71 vs. moderní XC, to už je v terénu celkem jinej sport.

                              1 0
                        • JakeF  

                          Já jsem Trilogy objel na XC HT i na EN fullu… Rozdíl sjedu vs. nesjedu byl malej… Ale byl obrovskej mezi rozdíl sjedu rychle, v pohodě a užiju si to vs. sjedu pomalu na přežití.

                          Rozdíl moderní vs. old school je úplně o tom samým… Akorát kde na EN kole máš nevýhodu cestou horekopcom, tak moderní XC jede proti old school XC prakticky stejně, na asfaltových přejezdech možná trochu hůř, v technických výjezdech zase trochu líp.

                          Ale nemyslím, že zrovna tobě bych tohle musel vysvětlovat :))

                          3 0
                • TK75  

                  Epic ht má 68,5…Chisel 68 a ofset 42…stejně Epic ht …teda podle vidle, je i 44

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Je to přesně naopak.

                  Větší offset stopu ještě zkrátí a rozdíl mezi HT a fullem tak ještě zvětší.

                  0 0
                • TK75  

                  69,8 měl rok 2019

                  2021+ že už jinak :⁠-⁠)

                  0 0
      • Biker973  

        Ten se mi líbil, jen mi mrzí že dali pryč ten kokpit, jinak asi můj favorit.

        0 0
        • Pepe72  

          Zkus to udělat tak ať máš top kola.

          0 0
        • Singlespeed  

          Pokud chceš dát za hardtaila přes 100 litrů, tak by měl mít výdobytky poslední mtb módy, tedy široké karbonové ráfky, vidlici položenou na 69 stupňů a méně a bezdrátové řazení. Kakání se s integrovaným řadicím lankem na drahé kolo už v dnešní době nepatří. Takže buď hned apgrejdnout na AXS toho Exceeda za 98 (levnější řešení) nebo přidat trošku škváry a koupi Exceeda za 124. Canyon, samozřejmě, není podmínkou, ale ostatní výrobci (vyjma např. Decathlonu) se snaží zákazníka natáhnout mnohem více a kolo za 100 tisíc ošidí jak to jen jde.

          1 0
    • roman 3D  

      tak částka je na slušný eHT, vybíral bych něco s Boschem

      0 8
    • Biker973  

      Co ten cannondale hi-mode 1, lefty ocho oproti rock shock sid?A celkově poměr cena výkon oproti jiným značkám?Děkuju

      0 0
      • Singlespeed  

        Tys to tady nečetl? O dvacet tisíc levnější Canyon Exceed má teleskopku a karbonová kola O deset tisíc levnější Rockrider z Dekáče je doslova napěchovaný špičkovými komponenty (někomu múže chybět teleskopka). Cannondale má sice moderně položenou vidlici, ale je na kolech hodně ošizené, zejména zadní náboj SLX umí pořádně na.sr.at.

        0 0
        • Biker973  

          Asi jsem to přehlédl. Myslel jsem v porovnání s tímto: https://www.bike24.com/p2575521.html

          0 0
          • Singlespeed  

            Ale tohle je za 150 tisíc. Přitvrzuješ :-).

            0 0
          • JakeF  

            Za tuhle cenu můžeš mít Scalpela Carbon 2, moc nevidím důvod brát HT vyjma levnějšího servisu.

            Já jezdím Scalpel Carbon 3, protože 2 zrovna nebyla skladem, a to kolo jede parádně. Fakt nelituju, že bych někde jinde mohl mít vyšší model přehazovačky.

            1 0
            • zirecek  

              Nějak si to člověk omluvit musí, :-).

              Já mám Canyon téměř v topu, jede parádně a k tomu má i nejvyšší model přehazovačky.

              Chápu, že u drahých kol je to také o tom, jaká značka a model se mu prostě líbí…

              0 0
              • Singlespeed  

                Zajímvé, jak se propracovává kupředu zakladatel vlákna. Začal na 110, pak 150 a kdoví, kolik bude konečná :-) .

                0 0
                • Biker973  

                  Líbil se mi, asi bych čekal až na Ježíška :). Jen ty komponenty jsou o něco horší za tyhle peníze než u ostatních. Tak jestli by to vůbec dávalo smysl.

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    U drahých kole je faktor „líbí se mi“ velmi důležitý. Následně bych přišetřil na bezdrátový upgrade kit, což by kolo posunulo ještě o úroveň výše… ;-) .

                    0 1
                    • JakeF  

                      Zbytečný, Shimano 12 řadí i mechanický. Jenom Sram mechanickou 12 schválně udělal výrazně horší než 11, aby lidi kupovali bezdrát.

                      0 0
                    • tomxxx  

                      Posun o úroveň leda v machr indexu.

                      Osobně mi největší posun o level přijde dát na kolo teleskop, případně full. Ostatní věci jsou jen o hmotnosti, pokud se bavíme o úrovni GX/SLX a vejš, o ničem jiném to není.

                      1 0
                      • JakeF  

                        Přesně… Než HT bez teleskopu, to už rovnou můžeš vzít gravel :))

                        2 0
                        • embi  

                          To ti zase připomenu někde v nějakym tom stoupání… :-p Já si snad ten teleskop koupim.

                          0 0
                        • Cryzyy  

                          letos jsem se konecne dokopal k teleskopu a musim rict, ze fotky jsou o neco lepsi, jinak je to kram uplne k nicemu :-D

                          0 0
                          • JakeF  

                            Dáme o flašku, že Trilogy příští rok nepojedeš s pevnou sedlovkou? :))

                            1 0
                      • Singlespeed  

                        Měnit lanko vedené rámem je opruz, jednou za čas se to ovšem udělat musí. Majitel bezdrátu tohle řešit nemusí. Taky samotná kvalita řazení je ještě o velký kus dále než třeba mechanické XTR. To pozná každý na první zmáčknutí. Pokud dám 100 litrů za kolo, tak tam prostě lanko už nemá co dělat. Doba pokročila a lanku obecně velmi hlasitě zvoní hrana. Já jsem byl vždy zastánce mechaniky, ale technický pokrok ji prostě rozdrtil.

                        0 0
                        • JakeF  

                          Já jezdil elektriku a zase jsem se v klidu vrátil na mechaniku. Je to hezká hračka, ale když mě přešlo prvotní nadšení, tak to vlastně řadí docela normálně.

                          Nadšení ze snazšího servisu ti víc než vyrovná naštvání, až ti poprvé dojde šťáva v půlce vyjížďky :)).

                          1 0
                          • Singlespeed  

                            Když blikne červená, stačí si strčit náhradní baterku do kapsy. Lanko už prostě patří tam, kam 26 palcová kola, ráfkové brzdy, rychloupínáky, elastomerové vidlice, úzké ráfky, mtb troj a dvojpřevodníky apod. Tedy do propadliště dějin , bohužel :-).

                            0 0
                            • JakeF  

                              Hele, nebudu ti kazit radost z nový hračky :)). Elektrika je fajn, když už člověk má karbon rám, karbon kola, fulla, top odpružení, teleskopku a pořád ho ještě pálí v kapse přebytečnej cash :))

                              1 0
                              • zirecek  

                                Říká ten, kdo si koupí Lefty, protože se mu líbí, :-D. Mám XTR a uvažuji o AXS, protože je to jinde. Shimano má výhodu lépe řadících kazet v záběru. Jinak s kabelovým polobezdrátem zaspali dobu. Lovit páčku řazení hluboko pod řidítka je pravěk oproti „spínači“ řazení elektriky a oproti stabilnímu nekompromisními řazení elektrického šaltru.

                                Odpor lidí vůči změně je jako přes kopírák dříve u 29, kotoučovek, jednopřevodníku, širokým řídítkám, atd.

                                Čas nám odpoví, pak se budeme těmto diskuzím spíše jen smát.

                                0 0
                                • JakeF  

                                  Jakej odpor, tvl? Ja elektriku na svym kole mel…

                                  0 0
                                • JakeF  

                                  … a kdybych jen trochu chtel, tak ji tam pozitri mam zas :))

                                  0 0
                            • Cryzyy  

                              vazne ze jo, Kupkolo uz lanka nema, maji teda 6ks na ceste, ale kdyz pancerovanou dodavku, co je veze nekdo prepadne, co bude potom ?

                              0 0
                            • TK75  

                              To zní hezky, ale nechápu že přitom obchazis to nejdůležitější…geo rámu, která je u doporučeného kola konzervativní (já bych řekl spíš předpotopní:-)

                              Supr moderní šperky na old skul geo?

                              0 0
                              • Singlespeed  

                                Progresivní geo Cannonu a Rockrideru jsem zmínil několikrát. Pokud se Cannondale zakladateli vlákna líbí (což je veledůležitý faktor) ať si ho klidně koupí. Když sundá lankové řazení (šup s ním na bazar, dokud má ještě nějakou likviditu), koupí za 11 tisíc (17, 20 dle stavu hlavy a peěženky) upgrade kit AXS, tak bude vychlámanej od ucha k uchu.

                                0 0
                        • xcmaniax  

                          Jen tenhle pohled vyřazuje ze hry celý slavný Shimano;-)

                          0 1
              • JakeF  

                Tak mohl jsem vzít Scalpela v topu, ale přišlo mi to na to moje plácání zbytečný… S Canyonem bych byl taky spokojenej, ale Lefty to vyhrála :))

                0 0
          • tomxxx  

            A fulla nechceš? Osobně bych šel raději do fulla s horší výbavou než do HT v topu.

            2 0
            • Biker973  

              Když nepojedu závod, tak se rad i projedu po lesních cestách a zabloudim i na naše vyhlazené silnice :) Full bude vždy o kilo těžší…Nevím kde by byla přidaná hodnota.

              0 0
              • tomxxx  

                Spíš jen otázka, kde je přidaná hodnota, že je HT o kilo lehčí.

                Za mě je to fakt jen o penězích za pořízení a servis. Tam chápu, že někdo chce raději HT.

                1 0
                • embi  

                  HT je pro me proste bezstarostny rychly kolo do Prahy a blizkeho okoli.

                  0 0
              • Georrge  

                Projed si nejaky full z kopce nebo v terenu a hned poznas pridanou hodnotu :)

                3 0
                • snas89  

                  Za me full hlavne rovinky a do kopce teda:)

                  Zatimco na ht ti do zadku streli jakakoliv vetev nebo kamen, tak na fullu proste porad jedes a slapes.

                  Pohodli a univerzalnost je proste jinde.

                  3 0
                  • xcmaniax  

                    V terénu ale. Jen si to tady spousta bikerů nechce přiznat, ale většina km si myslím padne na silnici nebo jí podobnejch cestách. Tam není pevný HT vůbec špatný. Při stejné specifikaci je full cca pade navíc a 1,5–2 kg navíc, nějakej servis a větší zájem nenechavců. Ale kdo jezdí hodně terén, tak je to jasný.

                    2 1
                    • Foose  

                      přesně tak, pokud se na fullu trápím 10–15km abych dojel do pěkného lesa tak je to o ničem. Já to tak měl a full jsem prodal, na HT jsem u nás na hanácké rovině šťastnější.

                      Někdo je ale ochotný kolo hodit do auta a jezdit na rychlebky nebo podobné traily klidně 2krát týdně. Tam má full opodstatnění.

                      1 1