XC, HT a nebo jsem úplně mimo?

359 nepřečtených
  • Smolik

    Zdravím všechny, snad mi pomůžete v mé nerozhodnosti. Je mi 46 let, aktivně sportuji, běh, hokej, fitko, crossfit, sem tam nějaký OCR závod, samozřejmě i kolo, ale to bylo poslední roky upozaděno. Před dvaceti lety jsem jezdil relativně hodně, poté přišla rodina a kolo šlo do pozadí, nebyl na něj čas. Bydlím v Krkonoších dost kopečků, na mém starém 27" jsem něco najezdil i po Evropě, Slovinsko – Julské Alpy, Itálie… .

    Nyní chci zainvestovat do něčeho nového, co mi opět vydrží roky. Za 20 let se nabídka hodně pozměnila, samozřejmě již chci 29" (byť měřím jen 174), do loňského roku jsem měl jasno, že chci XC. Ale loni jsem si zkusil flow traily pod Smrkem a to mne uchvátilo. Takže teď si nejsem jistý – mám jít do HT nebo stále cestou XC? Určitě už nebudu pouze najíždět kilometry, chci si to hlavně užívat, občas vyjet s rodinou, občas s kámošem nějaké traily v okolí (Trutnov, Smrk, atd.), ale nic extra těžkého, nehodlám někde v padesáti jezdit těžké sjezdy, preferuji flow.

    V geometriích se moc nevyznám, každopádně bych asi volil něco pohodlnějšího než mám teď, kdy to XC bylo laděno spíše na svižnou jízdu.

    Rozhoduji se mezi něčím jako je Radon Cragger 7.0 (byl to můj favorit), Spyro od Qayronu a nebo Grand Canyon 8/9.

    Cenu jsme zvažoval do 30ti tisíc Kč, ale teď už jsem trochu výše, každopádně bych přes 40 jít nechtěl.

    Možná mi řeknete, že to jsou úplně jiná kola a proto jsem právě tady. Co mi doporučíte, když (jak říkám) budu cca 60% jezdit lesní a polní cesty po kopcovitých Krkonoších, možná někdy směr roviny po Českém ráji a cca 40% traily? Je mé rozhodování OK a nebo se mám ještě podívat po něčem jiném? Na fŕu jsem toho prošel dost, právě i možná díky tomu jsem teď dost nerozhodný. Díky.

    0 0
    • novas752  

      Jestli tě to baví v terénu tak je čistě xc nesmysl. Pak záleží jak moc těžký terén – na singltrek pod smrkem by byl GrandCanyon 8/9 úplně v pohodě, na Trutnov (i ty lehčí modré) už zase tolik ne, tam by byly lepší „těžší“ biky jako je to Spyro nebo ještě víc.

      0 0
    • Danda18  

      Zdravím,

      A co jít rovnou do fulla, když jsou na ně teď takové slevy? Já jsem včera objednal Neurona 6, ale koukám, že na vás už nemají velkost. Ještě připadá v úvahu Spectral 125. Jen nevím jestli nebude hodně těžký do kopcovitého terénu, ale na traily zase super.

      https://www.canyon.com/…-5/3175.html?…

      0 1
      • Smolik  

        Fulla nechci určitě, v tom mám jasno.

        0 0
        • TK75  

          No dneska už to cenou vypadá že ht není nic extra levnějšího, ani váhově…navíc pevnej zadek má každej hardtail a to si taky bere svoje

          Nezavrhoval bych to..podíval se třeba co je a tak

          1 0
      • novas752  

        Spectral 125 je pro něj nesmysl. A full za pod 40 taky

        1 0
    • TK75  

      https://www.top-cyklo.cz/…/strieborna3

      Zde je test od chlapíka co se orientuje vysloveně na hardtail https://youtu.be/wMtW0p6FWV4

      Ke konci videa o tom mluví co a jak

      Já něco podobného teď provozuju (nemám v profilu) a myslím že to naplňuje přesně i to co hledáš ty

      Cena nicméně je víc, bohužel .....ale tak směr je podle mě správnej a snad ti to pomůže :⁠-⁠)

      1 0
      • Smolik  

        To kolo je pěkné, ale to už se dostávám kus nad limit… Mrknu na video, díky.

        0 0
        • vaclaw  

          Je to dražší, ale obecně něco takovýho mi přijde, že by se ti hodilo. Takže se od toho můžeš zkusit aspoň odrazit.

          0 0
      • cyklista86  

        Boze na co takoveho prasopsa. On chce jezdit nejake na pohodu flow traily to by dal i na gravelu.. :D

        1 1
        • TK75  

          Jakej prasopes? Tohle je normální ht tak nějak uprostřed

          3 0
          • cyklista86  

            na tomhle nikde jinde nez z kopce jezdit nechces. To ma do unverzalniho horaka pro bezneho uzivatele(ktery se i na tom kole chce nekam podivat ne jen neustale jezdi traily) daleko. Ten grand canyon je ok..

            1 1
            • TK75  

              Tenhle Team Marin, Chisel, Ibis 9v9 atd jsou kola nejvíc využívaný v NICA klubech v USA…NICA jsou xc mtb školní kluby, studenti nemají moc peněz, na tyhle kola mají slevy.Takze je to normální moderní kolo s kterým se jezdí xc, trail prostě mtb

              0 0
              • esmo  

                Co bych dal za takovej školní MTB klub, když jsem byl děcko …

                1 0
                • Aduldinho  

                  Tak, tak, za nás byly max bikrosové kluby. Představu o horském kole jsem vůbec neměl, i když i na Libertě jsme dělali vylomeniny :-)

                  1 2
                  • Breakpain  

                    Jenze ten bikros je dobry zaklad pro vsechny ;)

                    0 0
                    • TK75  

                      Trial ..bikros byl pro ty míň schopný :⁠-⁠D:⁠-⁠D

                      Né, bylo to fajn :⁠-⁠)

                      0 0
              • cyklista86  

                Ano geometrie ciste do terenu. Pro cloveka co ma jedno kolo a chce jezdit i na vylety kde jsou presuny po silnici a pod. jsou asi idealnejsi kola. Kdyby si mel kolo na kterem chces jezdit vsude a teren zadna divocina, tak si vemes tohle kolo? Asi ne.. Vemes treba exceeda, kterej poleti a v terenu stejne nevyuzijes ani 80% z jeho maxima.. A ne se motat po silnici na tomhle marinu a sedet na tom jak tetka co jede na liberte do trhu..

                0 0
                • Georrge  

                  Co je na té geometrii tak brutálně sjezdového? A navíc tak rozdílného oproti tebou schváleného grand canyonu?

                  0 0
                  • Smolik  

                    Já jsem laik, ale Grand Canyon se asi více blíží tomu, co hledám a také je za 30 vs 53. Obě ve slevě.

                    0 0
                    • Georrge  

                      Tak já to doplním:

                      HA – 67 vs 67,5 st. ⇒ téměř neznatelný rozdíl

                      SA – obě kola 74 st.

                      reach – rozdíl 5mm ⇒ téměř neznatelný rozdíl

                      stack – canyon má kupodivu víc

                      rozvor – canyon má kupodivu víc

                      gumy – dají se snadno vyměnit, ale i zde mi canyon přijde, že má pomalejší gumy.

                      vidli mají obě fox 34 120mm

                      Jinými slovy, nevím proč by canyon měl být jezdivý a marin jen na jízdu z kopce, mi ty kola přijdou téměř identické…

                      1 0
            • Georrge  

              LOL… že prej grand canyon je OK a tohle ne, ty jsi fakt komik.

              0 0
    • scalar  

      Na slušném XC kole se zvládnou i lehčí traily, to se s tímto rozpočtem dá pořídit. A na případné občasné těžší traily si půjčit fulla.

      2 0
    • Johny_r  

      XC kolo víc jede třeba ve stoupání, je lehčí, poloha na něm je sportovnější (víc natažená), ve sjezdech je „nervóznější“, XC gumy hůř drží. Trailbike je řekněme opak, nicméně zrovna tyhle dvě kategorie se v lecčems překrývají a vybíral bych podle toho, jestli chceš primárně blbnout na trailech nebo i jezdit nějaké vzdálenosti. Já to mám tak nějak na střídačku, takže jsem šel cestou takového hybridu – geometrií XC kolo s 120mm zdvihem, na které jsem dal trochu širší, ale pořád XC pláště, vylepšil jsem brzdy a přidal teleskopku (to je největší rozdíl). Mám teda fulla, ale tenhle princip se dá aplikovat i na HT. Akorát bych si v případě XC základu dal pozor na maximální šířku pneu (průchodnost rámem) a třeba přípravu na vnitřní vedení k teleskopce (pokud by v základu nebyla). Pokud chceš univerzální kolo, tak je něco takového asi lepší řešení než XC nebo trailbike. Nicméně pokud chceš jezdit jen po trailech, tak se na XC vykašli.

      0 0
      • Smolik  

        Ahoj, přesně nějaká takováto cesta se mi líbí. Takové více odolnější XC. Ne moc těžké, ale něco to musí vydržet, samozřejmě ne metrové dropy, vidlice 120–130mm max ±, teleskopka a pláště, které nejsou 2.4 balóny, ale nějaký kompromis. Proto jsem zvažoval ten Cragger a nebo Grand Canyon, který je asi více univerzál a spľnuje tak nějak výše uvedené. Radon Cragger je za mne už více ten trail

        0 0
        • J1RKA  

          pises zeti je 46 ale zase jeste dost sportujes, vzal bych v uvahu v jakym mas stavu kolena. na HT docela dostavaj dolekopcom zabrat. nehlede, zese daji koupit jeste druhy zaplety a tim to poresis jeste vic

          0 0
          • Smolik  

            Kolena žádná sláva, jednou už 2× pod kudlou a i proto se chci více vrátit na kolo a třeba méně běhat.

            0 0
        • cyklista86  

          Napred napises, ze nechces jezdit zadne divociny max flow traily a pod.. A ted tu defakto pises, ze by te XC omezovalo? Kdyz das na XC teleskop, tak pochybuju, ze by jsi vubec vyuzil na max jeho potencial..

          0 0
          • Smolik  

            Ano, nechci jezdit divočinu, ve dvaceti jsem dělal různé „kraviny“, teď už jsem asi rozumnější a víc se o sebe bojím. Ale když u nás na horách vidím nějaké turisty, na čem jezdí a jak, troufnu si tvrdit, že mám lepší fyzičku než 90% z nich a tak si asi stále troufnu na víc než většina vrstevníků, nemyslím na biku, ale obecně. Takže jak si na pohodu odběhnu 15–20km nebo stále ještě 150 na bench, jsem schopnej se na kole pustit třeba z Hoffmanek v Krkonoších po rozbité cestě dolů také svižně. Ale už ne tak, jako spousta jiných zde na fóru a nebo tak bezhlavě jako v těch dvaceti. A ano, víc si užiju ten flow trail, stejně jako na lyžích si užiju podstatně víc červenou ve Špindlu než černou a proto ji budu jezdi a černou ne, byt ji samozřejmě sjedu také. Snad jsem to dostatečně vysvětlil.

            0 0
            • cyklista86  

              No a jel si na modernim 29 XC kole? Mozna by jsi zjistil, ze na divoceni v terenu ti to staci a zaroven by sis mohl uzivat i nejake delsi vylety. Ono se stacit podivat v TV co na tech kolech jezdi na svetovem poharu.. Ja myslim, ze by jsi byl proste prekvapen co vsechno neco takoveho https://www.canyon.com/…-5/3126.html?… zvladne a zaroven by jsi mel raketu na ktere se tak nenadres kdyz budes dupat do nejakeho prudkeho kopce a pod.. Jen teda to nema teleskop..

              0 0
              • Smolik  

                Samozřejmě tohle vypadá parádně a před rokem bych řekl – jasná koupě, jenže po vyzkoušení singltreilu fat nevím. Když se podívám na tohle video , zdá se mi tam rozdíl docela veliký při sjezdu viz konec. A já právě nemám technické schopnosti jezdců světového poháru. 29 XC kolo jsem si zkoušel několikrát, univerzální ht ne.

                0 0
                • cyklista86  

                  Btw se me zda ze to „HT“ nejak pletes. HT je proste anglicky pevny ocas tzn. ram bez odpruzeni zadni stavby. Takze je jedno jestli to je XC, trail nebo cokoliv. Jestli to nema odpruzeni zadni stavby tak je to proste Hard Tail(HT).. Jinak jestli fakt neplanujes s tim kolem jezdit i delsi trasy a nejaka efektivnejsi, rychlejsi jizda te nezajima a chces jen blbnout na trailech tak trailove kolo no.. :D

                  0 0
                  • Smolik  

                    Jasně, myslel jsem trail HT. Jinak – co je vlastně delší trasa?

                    0 0
                    • JachymP  

                      Cyklista má pravdu Singltrek pod Smrkem to nejsou žádné technické traily, to je terén na XC kolo.

                      Abys ocenil trailové HT, musíš mít pokročilejší schopnosti ovládání kola, které normální člověk sám od sebe nemá. Zejména je vhodné mít odblokovaný mozek. Z toho co píšeš se mi zdá, že pro tebe je ideální klasické XC HT – pojede to svižně a zábavu na tom užiješ dostatečně. Pokud máš fyzičku, bude tě bavit rychlost a lehkost XC kola.

                      Případně si zkus nějaké trailové HT půjčit a uvidíš sám.

                      1 3
                      • skaj  

                        Abys ocenil trailové HT, musíš mít pokročilejší schopnosti ovládání kola, které normální člověk sám od sebe nemá. Zejména je vhodné mít odblokovaný mozek.

                        Sorry, ale tohle jsou uplne nesmysly. Abys ocenil trailove kolo, uplne staci jet na trail. Plati to prave naopak, cloveku co neumi, geometrie pomuze vice. Ten co umi, zajede i na vratech od stodoly…

                        Neni to zadna teorie, ale prakticke poznatky s manzelkou, dcerou – ktere po prechodu na trailovou geo (polozenejsi hlavovou trubku) beze strachu jezdi veci, o kterych se jim predtim ani nezdalo.

                        4 1
                        • TK75  

                          Tohle můžu podepsat…a klidně bych to nechal vytesat do kamene

                          0 0
                        • novas752  

                          Tak tak. Plus je to trochu lepší na učení – kolo dává větší jistotu a jezdec se může bezpečně posouvat rychlehi nebo víc.

                          0 0
                        • natureman42  

                          souhlas

                          0 0
                    • cyklista86  

                      Tak pro kazdyho je delsi trasa asi neco jinyho. Pro nekoho to muze byt 30km a pro nekoho zase 150km.. Proste trasa, kde jsou i useky po silnici, cyklostezkach, sotolinach, polnackach a pod.. Kde je lepsi sedet na tom kole trochu vic „aerodynamicky“ aby to trochu jelo.. Ja treba jezdim na MTB bezne trasy, kde to je vic jak 50% silnice a do toho nejakej sjezdik v terenu, ale zadnej extrem. Takze pro me trailove kolo nesmysl, ale jestli ty se motas fakt jen v lese a chces blbnout na trailech tak trailove kolo je jasna volba..

                      1 1
                      • Smolik  

                        Když mrknu u sebe na Stravu, tak třeba u nás výjezd do hor, 60km, 1200 převýšení, bez asfaltu a to bylo něco, co mě baví. Ale to je ta horní hranice. Možná srovnatelné se 100km po relativní rovině. Asfaltu se snažím vyhýbat (v Krkonoších někdy problém). Ale jak tady někdo zmiňuje zablokovaný mozek, tak to už úplně nemám :-)

                        Delší trasu bych určitě celkem v pohodě dal, ale nechci trávit někde celý den, když jedu, je to spíše půlden max.

                        0 0
                        • cyklista86  

                          „tak třeba u nás výjezd do hor, 60km, 1200 převýšení, bez asfaltu a to bylo něco, co mě baví. “

                          No tak to si urcite vic uzijes na tom exceedu karbonovem nez na nejakem trailovem qayronu. XC je o tom, ze mas tu cestu jako cil. Na trailovem kole je cil si uzit ten sjezd..

                          1 3
                          • Smolik  

                            Hezky si mi do mé původní myšlenky hodil vidle… :-) . Ale dává to smysl co říkáš.

                            0 0
                            • J1RKA  

                              pod smrkem cervena tuhle cervenou jezdime s pritelkou oba na XC HT, cas do 15min na videu, jinak stoupame vzdy od sudu < jeto fakt skoro rovinka >

                              0 0
                          • novas752  

                            A jel si někdy na něčem takovym? Nejel. Tak nemel nesmysly.

                            0 0
                            • cyklista86  

                              Me je jasne, ze ty by jsi na 60km svihy doporucil kolo na downhill..

                              0 0
                              • novas752  

                                Ne nedoporučil. Ale zatímco s takovymhle kolem na xc/trail obutí jde udělat úplně v pohodě 100km vejlet (akorát bude mít o 2km/h menší průměr) tak opačně to úplně nefunguje.

                                1 0
                                • cyklista86  

                                  Co nefunguje, ze na XC MTB nemuzes jezdit flow traily? Vzdyt to da prumerny cklista i na cyklokrosce. Na to fakt nepotrebujes 14cm zdvihy a rozvor kol dva metry.

                                  1 1
                                  • Georrge  

                                    A ten rozvor a zdvihy te jako nejak omezuji na cyklostezce?

                                    0 0
                                    • cyklista86  

                                      Kdyz jedes 20km/h a kazdou pul hodinu stojis u stanku na pivu tak to je jednom no..

                                      0 2
                                      • novas752  

                                        Myslíš že bude v Krkonoších lítat s průměrem 32?

                                        0 0
                                      • Georrge  

                                        Tak jinak – rozvor nebo zdvihy te nejak omezuji na rychlosti?

                                        0 0
                                      • Sulka  

                                        Zavodit nechce. Chce si uzivat. Kdyz veme XC, v budoucnu z nej moc trailovej stroj neudela, na trailovym si muze uzivat jak chce a co chce. Muze ho v pripade zrychlit, pripadne posunout vic do terenu. Nekonecne mnoho lidi zjistilo po koupi XC ze chtej malinko vic. A radam neverilo. Proc po roce kolo prodavat a kupovat jiny kdyz to jde udelat jednoduseji?

                                        0 0
                                  • novas752  

                                    Zeptám se znova, kolik máš naježděno na trailovém kole, že je odsuzuješ na trailové ježdění?

                                    Že to jde dát i na cyklokrosce neznamená že je to vhodné kolo. Jak píšu výše, na lehoučké traily typu SpS by bylo nejvhodnější něco jako ty GrandCanyony, kromě toho ale tazatel zmiňuje také Trutnovský stezky a ty jsou o dost víc z kopce, o dost obtížnější a kromě trailu Floutek i drncavější = na takové terény je vhodný trailový full, ale to do 40 nekoupíš, takže trailové ht – jako Spyro nebo ještě trochu víc (např. něco jako Spyro CrMo).

                                    0 0
                                    • cyklista86  

                                      Ty ho tlacis do terenu aby se dolamal. Ja ho tlacim vic na rovnejsi povrchy, aby si uzil delsi a rychlejsi jizdy bez urazu. To je cele.. :D Ono totiz neni vubec vyloucene, ze kdyby sedl na gravel/ziletku a projel se po silnici, ze by razem zapomel na traily a misto toho chtel jezdit daleko a rychle. :))

                                      2 3
                                      • skaj  

                                        Takze ses odpovedi, jestli jsi na takovem kole alespon sedel, opet radsi vyhnul. Sorry, ale radis uplne nesmysly, bez evidentni znalosti veci. Tazateli bych doporucil se temhle nactenym dojmum vyhnout obloukem…

                                        Jen tak mimochodem, na kole, co mu nepomuze svoji geo, se dolame daleko snaze, ty odborniku… Vzdyt ja se vsadim, ze ani nevis, jak takove Trutnov trails vypadaji, natoz abys je sam jel.

                                        0 0
                                      • novas752  

                                        Já nikoho nikam netlačim, jen radím vhodné kolo na popisované oblasti využití.

                                        A neodpověděl jsi mi na otázku. Takže to beru jako že neseděl a nejel. To pak tvoje rady nemají prakticky žádnou hodnotu, nezkušený nezkušenému moc poradit nemůže, akorát vaří z vody…

                                        0 0
                                      • Smolik  

                                        Ohledně žiletky – ne, to určitě nehrozí, na silnicích mě to bavilo někdy kolem střední školy maximálně, dnes mi na silnicích jako cyklistovi vadí ten provoz a jako řidiči automobilu občas i cyklisté :-) . Takže hurá do lesa. Kolo co jsi poslal vypadá super, ale bude to asi mezi Grand Canyon – Cragger 7. První zatím není skladem, druhý se jim letos podařilo nepříjemně zdražit.

                                        0 0
                                      • Lišák  

                                        Ty ho tlacis do terenu aby se dolamal. Ja ho tlacim vic na rovnejsi povrchy, aby si uzil delsi a rychlejsi jizdy bez urazu. To je cele.. :D

                                        Moje osobní zkušenosti mluví naprosto opačně – když jsem se dolámal, tak nikdy v těžkým terénu, ale na rovnějším povrchu při rychlejší jízdě.

                                        A fčil – babo, raď! ;-)

                                        0 0
                                        • TK75  

                                          Dědek radí…tohle nebrat:⁠-⁠)

                                          Vždyť to má u velikosti L sedlovou trubku 50cm…a horní rámová je napojena opravdu až nahoře

                                          To je naprosto příšerný na nějakej ten „hendling“ mezi nohama :⁠-⁠Dvs tím bych neuměl ani zatáčet

                                          0 0
                                          • Lišák  

                                            Tak na tomhle bych v terénu jezdit nechtěl. Protože to moc dobře neumím. ;-)

                                            Kulhavýmu (kdyby nejel závod) by to asi bylo jedno.

                                            1 0
                        • skaj  

                          Na daleko „terenejsi“ geo jde ujet to co pises (60/1200) a mnohem vic. Ty ses uz v uvodnim prispevku v podstate presne popsal jako clovek, co hleda trailove kolo. Navic ve vodach, co lovis (Grand Canyon) jde spise o velmi umirnenou trail geometrii. Vubec se te geo neboj, da se na ni v pohode jezdit na vylety jak dlouhe jenom chces. Stejne ve vysledku o tom jak „to pojede“ rozhodnou osazene plaste. Pokud nechrtis (a to ty nechces) tak nema o XC pro tebe vubec cenu uvazovat.

                          Zapomen na nesmyslne teze co tu zaznivaji jako „na trailovem kole je cilem uzit si ten sjezd“. Uplny nesmysl, to je cilem sjezdoveho kola a endura, rozhodne ne trailu. Jen dodam, ze jsem sam jezdil univerzalni HT kolo s mnohem polozenejsi hlavovkou, postavil jsem je nakonec manzelce i dceri. Protoze dobra geo do terenu te na vyletech v podstate neomezuje. Ale idealni geo na vyleteni te v terenu uz omezuje dost.

                          1 0
                          • Smolik  

                            Díky za tvůj názor. A kdyby jsi měl subjektivně porovnat Radon Cragger 7 a Grand Canyon 8? Co ti dává víc smysl – poměr cena / výkon / mé požadavky?

                            0 0
                            • skaj  

                              Ja bych urcite sahnul po Radonu. A kdyby se ti zdalo, ze nejede – tak bych prohodil plaste. Tyhle jsou super na teren, ostatne sam je jezdim. A s detma na nich absolvuju klidne 50km+ na vylete. Ale je fakt, ze tyhle jsou uz vic tereni, nez kompromisni:)

                              Ale – Grand Canyon chyba take nebude. Ale traily si urcite vic uzijes na Radonu.

                              0 0
                      • skaj  

                        Cyklista86: Hele me to neda a zeptam se. Kolik si toho najezdil na kolech s trailovou geo (ktere od sebe ani neumis poznat viz vyse) a kolik na dnesnich XC? Protoze mas evidentne nejaky strach z polozenejsi hlavovky, ktery je uplne neopodstatneny. Rozdil pro nezavodnika nakonec stejne udelaji plaste. (A posed, ale ten jak vime, hleda tazatel spise pohodlnejsi → jasny trail)

                        0 0
                    • novas752  

                      Hele i na pevňáku jako je ten můj v profilu se dá bezproblému ujet klidně 100km+, konec konců při pohodovém tempu je to v podstatě jen o pláštích a posedu. A to je kolo o něco víc „do terénu“ než to Spyro.

                      0 0
              • Marek71  

                Jaký je, prosím, rozdíl u Canyony mezi řadou CF a Grand Canyon?

                0 0
                • novas752  

                  CF neni řada ale označení jejich modelů z karbonu.

                  0 0
                  • Marek71  

                    OK, už rozumím. Tak tedy mezi Exceed a Grand Canyon. Protože např. Grand Canyon je zařazený jak v kategorii trail, tak i Cross Country, Exceed je jenom v kategorii Cross Country.

                    0 0
                    • novas752  

                      Exceed je čistě xc kolo. Lehké rychlé, ne moc pohodlné a v terénu docela limitující (v těch dostupnějších modelech tutově). Grand Canyon 8/9 jsou taková xc trochu víc posunutá do terénu. Je to pohodlnější, zvládne to víc (teleskop, lepší vidlice s většim zdvihem, lepší brzdy), ale furt je to v jádru xc kolo = spíš na lehčí terény, na stezkách typu Singltrek pod Smrkem nebo Kozí trail na Trutnově to bude akorát. Na obtížnější terény se už hodí kola trailová.

                      0 0
                    • cyklista86  

                      Protoze exceed je cistokrevny XC a grand canyon je neco mezi..

                      0 0
        • TK75  

          Jestli chceš ht pustit, tak kompromis u hT je právě těch 2,4 :⁠-⁠D míň už nemá ten polštář, grip atd stejně tak lehká rychlá xc guma bez podpory bocnic a bez spuntíků je utrpení :⁠-⁠)

          0 0
    • Smolik  

      Děkuji všem za podnětné příspěvky, ani jedna rada mi nepřišla úplně mimo, jak už jsem psal na jiném místě, mám to teď postavené tak, že buď vezmu Craggera 7 (mírný favorit) a nebo Grand Canyon 8, který v tuto chvíli není dostupný. Cena bude hrát také roli, GC běžně 1.449 €, Cragger 7 teď už 1 399,00 €, což je prakticky stejné. Vybavením jsou kola asi srovnatelná, chci ještě porovnat, jak moc se liší geo.

      Uvidím, kam se situace s cenou pohne v březnu, mám pocit, že nabídka začíná převyšovat poptávku, nejpozději v první polovině dubna cca chci vše dořešit.

      1 0
      • Cyklofanatic  

        Hlavně je dobrý, že je vidět, že máš vlastní hlavu a dokážeš si vzít od každého názoru něco.

        Podle mě v tvým cenovým limitu máš asi vybráno dobře, ale to poznáš stejně až na tom budeš jezdit. Kdyby byl limit (teoreticky) vyšší, tak tam bych třeba karbonovy HT XC 29 úplně nezavrhoval, navíc některé modely mají hlavu docela položenou (např. Scalpel, Procaliber) a to svezení je na nich už hodně příjemný. Je dobrý si uvědomit, že dnešní XC HT se oproti tomu před 15–20 lety posunul výrazněji do terénu. Navíc jak píšeš, jsi sportovec a asi to u tebe nikdy nebude jen primárně dolekopcom :)

        1 1
        • Smolik  

          Určitě to nebude jen dolekopcom, na druhou stranu si chci dolekopcom také užít. Ale zároveň chci vyrazit s rodinou (což teda mohu asi jet na čemkoliv, než syn ještě povyroste a dospěje :-) ) a také občas s kámošema na nějakou pohodovku sem do hor. Jasně, ideál by bylo mít dvě kola, ale já chci teď jít cestou něčeho univerzálnějšího.

          0 0
          • McBlacky  

            to bude v klidu, ono dokud nezkusíš jaký to je jet dolekopcem na kole s větším zvihem (150 a dál) a geo k tomu dělanou, tak nebudeš mít pocit, že bys měl jet rychleji ale nemůžeš díky kolu.

            0 0
            • natureman42  

              150mm zdvihu mám a geo k tomu dělanou taky a pocit je, že jet rychleji nemůžu jen kvůli sobě – to kolo (pevňák) má limity mnohem dál než já.. :-) (Merida Big.Tral 600, 150mm MZ Bomber Z2)

              0 0
    • Mr.Dawe  

      Jakou potřebuješ velikost? Vím o zánovním /velmi málo jetém/ Radonu Cragger 7.0 ve velikosti M

      0 0
      • Smolik  

        GC jsem chtěl M (menší je totiž 27,5), Cragger jsem původně přemýšlel buď S nebo M, jsem na hraně, ale asi bych šel do M.

        0 0
        • Mr.Dawe  

          Není problém ho případně vyzkoušet. Kdybys měl zájem, napiš SZ.

          1 0
    • Petr23  

      Přidám se s dotazem sem, protože aktualne resim velmi podobne pozadavky. Rozhoduji mezi

      Qayron RAM MKII 1 https://qayron.com/…mkii-1--p162 – dnes naposledy s voucherem na 5000 Kc zajimave

      GC 8 https://www.canyon.com/…-8/2619.html?… v akci velmi zajimave

      Kellys GATE 30, pripadne 50 – https://www.velo-centrum.cz/…30-2021.html – nejlevnejsi, zbyde na upgrade

      Ktery z techto 3 byste doporucili? hlavne co se tyka osazeni – zmineny Qayron vs GC napr.?

      0 0
      • novas752  

        Gate 30 nemá moc dobrou vidlici. Qayron s Raidonem 34 je výrazně lepší. Fox34 na GC8 ještě lepší. Qayron má lepší brzdy než ty další. Ale GC8 má zase teleskop a to se v terénu velice hodí. Takže z tohoto výběru za mě GC8.

        0 0
      • Foose  

        GC8

        0 0
      • Cyklofanatic  

        Pozor GC8 je již pouze v XL.

        0 0
        • Petr23  

          Sakra, tak to jsem nestihl. Mam 178cm a rozkrok 87cm, tzn. u GC Mko, že? Pisou tedy brzy skladem, nemate zkusenosti co to u Canyonu realne znamena?

          0 0
          • Smolik  

            To by mě také zajímalo. GC8 i GC9 komplet vyprodáno s poznámkou, že brzy skladem.

            Co znamená toto u Canyonu nevím, chatbot píše o slovu brzy :-) : ""Brzy" je relativní termín, který závisí na kontextu. Obecně znamená, že se něco stane v krátkém časovém období, ale přesný časový rámec může být různý. Například, „brzy“ může znamenat během několika minut, hodin, dnů nebo dokonce týdnů, v závislosti na tom, co se přesně řeší a jaké jsou očekávání lidí v dané situaci."

            Uvidíme v praxi :-)

            0 0
            • Hagner  

              V praxi je to tak, že třeba na Bike24 je sedm pracovních dní je třeba i šest měsíců :-D

              0 0
            • Marek71  

              A není to tak, že to byly modely 2022 a byl to výprodej? A nákladní pak už modely 2023, ale už za jinou cenu?

              0 0
      • skillzthatkillz  

        GC8

        0 0
    • libisenuj  

      Na BF poptas max.trail HT a dozvis se, ze i full 180+ je na hrane pouzitelnosti???? Poptas gravel a pulka lidi ti vysvetli, ze vse mene jak 140mm je nesmysl…

      0 0
      • Hagner  

        Proto je BF tak kouzelný :-D

        0 0
      • TK75  

        Přitom mu tu naopak radíme (protože chce hardtail) aby se vyhnul extrémům na obě strany…takže ani

        Chromag s 63 hlavou ale ani ostrej exceed s 69,5

        Takže vcelku umírněný 120 mm ht s hezky neutrálním cca 67 HA a od toho odvijejicim rozvorem, sta okolo 74 takže nic s váhou na ruce dělaný hlavne na jízdu nahoru a dolů

        Mě spíš přijde že tu někdo umí jen černá nebo bílá a to že existuje spousta odstínů mezi,tak to nedovede vnímat

        2 0
        • novas752  

          Někteří tu uznavají jen silnici, xc a sjezďák. Nic mezi tim. :-)

          0 0
          • J1RKA  

            a co je uprostred trojuhelniku < gravel vynechme :D >

            0 0
            • Aduldinho  

              Jirko, hlavně ten gravel je prostě neuchopitelný, je to tak široký pojem, že to je od ostrý silnice s dobrou průchodností po skoro celopéro s berany, když pak člověk vyjádří názor, že vyznává spíš cestu tej silnice, tak je málem ukamenován :-)

              1 0
              • Sulka  

                Treba Katka Nash asi gravel taky moc nechape kdyz jede gravelovej zavod na 28 plastich a jeste vyhraje ;-)

                1 0
            • Georrge  

              To je těžké… kdo jezdí hlavně asfalt, pro toho bude střed světa gravel, ale kdo jezdí hlavně terén, pro toho bude zlatý střed trail bike.

              1 0
            • novas752  

              RB IQ :-)

              1 0
        • libisenuj  

          Ty otazniky byly smajlik…

          0 0
    • Smolik  

      Tak jsem to vyřešil. Došel jsem k závěru, že GC asi lépe splňuje to, co od nového stroje chci. Protože jsou všechny velikosti nedostupné, zaslal jsem na Canyon dotaz, co znamená “již brzy”. Přišla mi odpověď: “ pokud je na webu „již brzy“ znamená to, že ještě nebyl stanoven výrobní plán a tedy ani my neumíme s jistotu říci, kdy budou kola dostupná k objednání. Očekává se, že to bude ještě před začátkem sezóny, ale zaručit Vám to bohužel neumím”. To neznělo moc pozitivně. Kliknul jsem na GC 9 místo 8 a hle, jeden kus M skladem. Náhoda? Chvíli jsem přemýšlel, nakonec zhodnotil, že bych stejně časem brzdy měnil, jako jasně, je to dražší než jsem chtěl, ale nakonec jsem to objednal. Snad jsem neudělal chybu.

      7 0
      • Aduldinho  

        Paráda, tož se těším, až se tady s ním pochlubíš! ;-)

        0 0
      • MatS  

        Tak tos vzal posledního GC9, už taky nejsou :-)

        A hlavně devítka je úplně jinej level. Lepší brzdy, záplety a řazení.

        Ať to lítá!

        0 0
        • Smolik  

          No hele ono to bylo jinak. GC9 už nejsou asi minimálně stejně dlouho jako GC8, fakt nějaká náhoda nebo co, vždy v pondělí mají aktualizovat status, nic se nezměnilo. Tak jsem jim napsal co znamená „již brzy“, odpověď viz jak jsem psal, tj. možná to třeba bude za měsíc, za dva, možná v srpnu… . Ještě jednou jsem mrknul na GC9 a hele – najednou 1ks Mka na skladě! Asi nějaká vyšší vůle mi dala znamení, že do toho musím jít :-) . Tak jsem to hodil do koše, ještě jednou porovnal rozdíly mezi GC8 a GC9, přesvědčil sám sebe, že těch 10 tisíc navrch má smysl (manželce to asi podám jinak… :-) ) , zaplatil, přišlo mi potvrzení, dnes update v mailu, že se již připravuje k odeslání a já pomalu budu řešit, co tam dám za pedály :-). Ještě jednou díky všem tady.

          1 0
          • Smolik  

            A hele, teď nově tam je u GC8 S a GC9 M – Bře 20, 2023 – Bře 31, 2023 . Takže už to do výroby půjde a třeba nakonec bude v dubnu i GC8. Tak snad nepůjdou ještě s cenou dolů, to bych si snad i začal nadávat :-)

            0 0
            • Marek71  

              Tak GC9 M už zase není. Ještěže tak, už mě lákalo to vzít, když GC8 není. Ale je to přeci jen hodně peněz, původně jsem si říkal max. do 30 a teď to vypadá na Qayron MKII 1 za 35.

              0 0
              • jonti  

                Možná znovu bude. Těch pár kusů budou asi nezaplacené a stornované objednávky.

                0 0
          • Aduldinho  

            To je jasný, manželkám a přítelkám se těch 10k navíc prostě tak nějak takticky zamlčí ;-)

            2 0
    • maajkee  

      Jednoznačně doporučju trail HT, pokud člověk nejezdí závody, nehoní vteřiny, nedává mi to smysl, na trail HT můžeš dát klidně XC gumy a povalí to taky jak čert, ale hlavně je to na trailech o několik level§ zábavnější.

      Jestli chceš, přijeď do HK a klidně ti nějaký takový kolo půjčím, buď svoje, nebo tady teď dvě dodělávám a půjdou do prodeje. Případně pokud máš možnost někde blíž, určitě si takový kolo půjč. Píšeš, že to chceš na dlouhý roky, tak to nekupuj jen podle dojmů a rad osazenstva BF, ale podle vlastního osobního zážitku.

      0 0
      • Aduldinho  

        Maajkee, ale Smoldovi už letí Canyon GC 9 ;-)

        1 0
      • Smolik  

        Díky, je to tak, GC9 je na cestě.

        0 0
      • macebo  

        XC gumy na trail biku rozhodně nepovalí jako čert a hlavně je to uplná kravina, jestli chceš jezdit XC gumy na trail biku, pořid si rovnou XC bike, kterej nejenže valí, ale velmi dobře zvládne i ten trail.

        1 0
        • cyklista86  

          Majke se me zda ze ma trochu jinou predstavu co to je valit jako cert. :D U me to je treba to ze zvladnes jet v zavesu za silnici i pres 40. Coz na XC s rychlyma gumama neni problem..

          0 2
        • novas752  

          Kdyby xc kola vekmi dobře zvládaly trail tak by nebyly kola trailový. Oproti nim je to na xc jak na kostitřasu.

          1 1
          • Smolik  

            Neplánuji jezdit rychlé švihy jako ve dvaceti. Nebo celodenní výlety jako tenkrát. V těch dvaceti jsem jezdil i na týdenní “dovolené” po Evropě, kdy denní kilometráž byla také zajímavá. Hledal jsem něco jiného a myslím, že tohle bude splňovat to, co chci. Loni jsem si zkusil opravdu lehký trail na Singltreku na svém kole a když jsem tam viděl kámoše na celopéru, záviděl jsem mu, byť tam je to hlavně o flow. Potom jsem si půjčil fulla v Trutnově a měl jsem docela jasno o směru, kterým chci jít. Že chci pokud možno univerzál. Nebudu honit vteřiny nebo rychlostní průměry, chci se bavit a užívat si. To znamená, že zvládnu ten flow trail, ale také si třeba od nás vyšlápnu na Černou horu. Mohl jsem jít cestou full+XC, ale to bych v tom mohl být za sto.

            0 0
            • natureman42  

              .. a proto mam na svem 150mm trail HT kombinaci trailoveho pláště na předku a objemnějšího xc pláště na zadku.. s velkym funfactorem tak zvládnu jak narocnejsi traily (to samozrejme i diky trailove geo a vyššímu zdvihu vidlice), tak i xc transfery krajinou.. klasicke xc jsem mival a to bylo dobre jen na to druhe, to prvni s nim proste neslo, tam sem se spis trápil..

              1 0
          • macebo  

            Trailový kolo ti to dělá o něco snazší a pohodlnější, to je celý. Moderní XC bike je na trial ale dobře připraven a kdo má problém, prostě neumí jezdit.

            0 0
            • maajkee  

              Ono vždycky záleží, co si člověk pod trailem představí, garantuju ti, že ti ukážu traily, kde prostě na XC nemůžeš jet s takovou jistotou jako na trailovým HT. Geonetrie, pláště a zdvih vidlice dělají neuvěřitelně moc. Pokud ty tvrdíš, že na XC dáš v pohodě každej trail jako na trailovým HT, tak mě to nutí si myslet, že za A s trailovým HT nemáš vůec osobní zkušenost nebo za B prostě nejezdíš těžký traily.

              1 0
              • Sulka  

                Dalsi moznost je, ze ma techniku top jezdcu ze svetaku.

                0 0
                • novas752  

                  Vždycky se najde trail který na xc prostě nejde.

                  0 0
                  • Azmir  

                    Jako že na 100 mm HT to nesjedeš, ale na 120 mm s položenější hlavou už ano? :D

                    0 0
                    • cyklista86  

                      Jo to mas tak, kdyz si zvyknes na kolo, ktere ti odpusti ledas co.. Pak si sednes na XC nedej boze na kolo s pevnou vidlou a neprejedes ani patnik.. :D

                      0 0
                      • Lišák  

                        Pokud ty dokážeš přejet patník, který normálně stojí ( nemyslím nějaký vyvrácený), tak smekám.

                        3 0
                        • cyklista86  

                          Ano prejedu ho s nadzvednutim predniho kola. To je co..

                          0 0
                          • TK75  

                            No a kdyby si pořídil něco s moderní trail geo, tak se za rok posunes víc než na klasice za x let

                            To bys přes ty patníky létal už od baráku, rovnou z balkonu :⁠-⁠D

                            0 0
                            • cyklista86  

                              Ja si chci na kole uzit s minimalnim rizikem, ze se dojebu. Takze nejaky skakani nebo to poustet v technickem terenu me vubec nelaka. Co me laka jsou rychle sjezdy po silnici. Tam aspon kdyz se neco posere, tak me rovnou seskrabou do plastoveho pytle a ja nemusim nic resit.. :)

                              0 0
                              • novas752  

                                Tak tu ale pak nedělaj moudra ohledně ježdění v terénu. :-)

                                Naprosto chápu že mnoha lidem na jejoch terény úplně stačí xc a do náročnějších se nehrnou nebo ani moc nemají šanci dostat, ale to neznamená že to xc kolo musí stačit každýmu.

                                1 0
                          • vaclaw  

                            Tak to pak klobouk dolů. Pro mě není ani tak problémem ta vejška, nějakých 40 – 50 cm bych vyjel, ale jak je to krátký, narval bych to do něj přímo rámovou trubkou. Ale počítám, že tady si někdo plete patník s obrubníkem spíš než že trial je jeho denním chlebem ;)

                            3 0
                          • zbartos  

                            .

                            0 0
                    • TK75  

                      No jo ..dokonce i kdyby tam byle stejnejch 100.

                      S kolem jako je Rocky Mountain fusion 100 mm vidle si zvládneš užít to, kde by si měl smrt v očích na konzervativním xc.Jenom díky geometrii

                      0 0
                    • novas752  

                      A kolo s ještě položenější hlavou a 150mm vidlicí už neni trail kolo? :-) S takovym už jde docela v pohodě jezdit třeba Klínovecká sjezdová nebo Německá (akorát to hrozně drncá na tom pevňáku) tam by si s klasickym XC kolem asi moc nepochodil.

                      0 0
              • TK75  

                Ještě záleží o kterým přesně ht je řeč :⁠-⁠)

                Xc ht typu Merida Big Nine, krátkej reach a dlouhej představec, 70 hlava a 2,2 pneu je totiž dost jinde než xc ht typu Marin team marin, kterej má 67ha, reach na krátký představec 2,4 pneu teleskop

                To když vezmu čiste Meridu …na jedny straně Big Trail a na druhé Big Nine, tak Marin a podobný xc ht jsou dva kroky od big trail a osm od big Nine

                Pochopitelně taky osm od Bfe max to je jasný :⁠,⁠-⁠) j i v Trail ht skatulce je x druhů

                0 0
                • Hagner  

                  Když to tady tak čtu, tak byste mě kluci úplně zblbli :-O Ještě, že jezdím silnici :-D

                  0 0
                • maajkee  

                  Jasný, tak já koukal na otrodoxní Xc co má Macebo v profilu, hlavovka 70° a reach v eLku 440mm

                  0 0
                  • TK75  

                    No jo, to je klasika …u toho bych měl velkej problém jak jezdím rád dolů naslepo, kde nevím jak vysokej drop nebo šutr mě čeká …hop skok a ty vole to je vysoký :⁠-⁠D:⁠-⁠D a přední kolo pod sebou, tradá a posrany trenky

                    1 0
                • natureman42  

                  jj, 65 HA a 475mm reach na trail + blatniky na jarni xc v bahně.. :-)

                  0 0
              • Zdendys2  

                Dulezitej je čas, kdo na cem jede zajímá tak … "vratnyho:).

                0 0
        • Georrge  

          Mám pocit že se tady hodně zapomíná na to, že posed na kole by sis měl nastavit vždy podle toho, jak jezdíš (jestli víc z kopce nebo po rovině) bez ohledu na to, jestli je to XC nebo trail. Jinými slovy, pokud si pro své potřeby odladíš posed na trail i XC kole, ve výsledku budou velmi podobné a když na ně dáš i stejné gumy, není důvod aby jedno z těch kol bylo po rovině pomalejší. Naopak z kopce oceníš sjezdovější geometrii trail kola, která zdaleka není jen o tom, jak vysoko máš řidítka.

          0 0
          • J1RKA  

            nechapu, na XC kole, ktery jsem mel vzdy, byl posed rekneme < agresivni > na TR kole mi prisel jakoze vyrazne pohodlenjsi, a pokud budu brat, ze nejvetsi odpor pri jizde bude ten vzduchu, tak TR kolo musi byt uz z podstaty vzprimenejsiho posedu pomalejsi

            0 0
            • Georrge  

              Posed kola z výroby neznamená, že ho tak musíš jezdit, správně by sis ho měl vyladit tak, aby ti vyhovoval pro tvé použití. Tzn. pokud si XC i trail nastavíš pro své potřeby, výsledek bude hodně podobný.

              Samozřejmě pokud vyloženě chceš raketu s agresivním posedem, nekoupíš si trail a nebudeš tam vymýšlet blbosti typu negativní představce. Stejně tak nemá smysl z XC dělat trail mašinu tím, že tam dáš vlajdy se 40mm zdvihem. Ale pokud hledáš univerzálnější kolo a jsi na pomezí XC nebo trail, tak tvůj optimální posed na obou bude velmi podobný.

              0 0
            • novas752  

              pokud máš na xc kole řídítka co možná nejníž (včetně nízké hlavové trubky) tak toho na trailovym kole kvůli většímu zdvihu nedosáhneš. Ale takhle proklatě nízko to zase tolik lidí nevozí, zvlášť ti vyšší. A pak neni problém dosáhnout stejné nebo velmi podobné výšky řídítek i na trailovym kole.

              Já mám na trailovym kole drop skoro 10cm, to neni pomalej posed.

              0 0
              • J1RKA  

                tak moje predstava o TR kole je, riditka stejne se sedlem a k tomu teleskopka :D proste pohodovy kolo na 100+ vejlety, ktery pojede po rovince a dolekocem to bude jednoduzsi

                0 0
                • TK75  

                  No abych ti řekl pravdu, tak se o to zajímám, koukám kde co a jako nějakej jednotnej obrázek bych říct teď už nedovedl …to jsou rozdíly u těch kol, že to zařazení je často opravdu jen nálepka pro marketing a u ht ani zdvih nemusí být známkou kategorie

                  Navíc co si kdo potom na tom kole nastavuje, co mu sedí, kde jezdí to je další kapitola…

                  0 0
                  • J1RKA  

                    presne tak, zacina vtom bejt trochu bordel, tim jak se posunula klasicky XC kola

                    0 0
                    • novas752  

                      Ani ne, posouvá se všechno. Nejen XC.

                      0 0
                      • J1RKA  

                        tak to je jasny, akorat se potom dohodnout :D

                        0 0
                      • TK75  

                        To mě spíš přijde že je to už tak nějak usazený u hardtailu.Jako to xc udělalo teď největší posun, protože si konečně někdo uvedomil, že i ten nízkej zdvih je těžce nevyužitej s tou silniční geometrií :⁠-⁠D a byla chytre použita osvědčená pár let stará trailova geo ⁠-⁠D

                        Ale je to značka od značky jinej přístup a 70 xc ht není pořád nic vzácného, ale tak někdo to má rád

                        0 0
                        • novas752  

                          Možná rok dva napřed, ale nic výrazného. Já jsem v roce 2017 kupoval moderní trail/enduro geometrii 66,5°, dnes jsou tyhle kola taky o 2° míň.

                          0 0
                          • TK75  

                            To jsou, to já vim

                            teď jde o to si říct kde reálně člověk jezdí a co k tomu funguje nejlíp

                            Já bych klidně měl v garáži jak Konu ESD tak Spot Rocker, ale zatím jsem dal přednost kolu co je někde u toho Spota no…

                            Hele ale kdyz mi občas to enduro schází, tak teda myslím spíš na fulla než na ht :⁠-⁠D

                            0 0
                            • vaclaw  

                              Tak třeba u nás běžně nabízeny trail ht mají pořád kolem HA 65 – 66°, možná teď víc k těm 65, ale to není výrazný posun. U fullů se to sice posunulo, že podle použití je to cca od 64° do těch 66° Za poslední roky tam ten posun je, ale relativně malý, resp. víc značek začly dělat položenější hlavy. Otázka ale je, kam to až půjde. Pokud vím, tak sjezďáky mají už delší dobu plus/mínus 63° a netuším, jestli jednokorunkový stroje půjdou níž, spíš jsem k tomu skeptický. Samozřejmě se mění i ostatní aspekty geometrie, ale ten HA mi přijde nejmarkantnější. A z pohledu XC, kdy ty nejprogresivnější dva roky zpátky měly 68,5 tam ten posun v celým tím chápání XC mi přijde větší než u ostatních MTB kol.

                              0 0
                              • novas752  

                                To je tim že tak náročné terény na HT jezdí málokdo a málokdo je ochotný za HT dát tolik peněz aby to v takovém terénu bylo použitelné i výbavou.

                                Velké značky k tomu přistupují dost konzervativně, tyhle kola většinou kupují teréní začátečníci a vyslat to do prodeje ve stylu 63° hlava, 36mm vidlice 160 zdvih 15kg kolo za 80k si ttoufne málokdo. Proto se většina velkosériové produkce plácá okolo 120–130mm s relativně konzervativní geometrií. A proto se zrovna v téhle kategorii daří menším značkám které si na to troufnou a dokážou upoutat lidi co to chtějí.

                                0 0
                                • ladys  

                                  Zajímala by mne definice náročného terénu…

                                  0 0
                                  • novas752  

                                    To je trochu složité, existuje mnoho důvodů které vedou k té náročnosti a každý si je seřadí trochu jinak. Sklon, povrch, volný materiál, členitost (schody, hrany a ostré přechody, díry…), přítomnost skoků, dropů, kvalita povrchu a charakter dopadů… A každý na to řekne něco trochu jiného.

                                    Nejlepší je to asi uvést na obecně známých konkrétních případech, takže ZA MĚ například Rychlebský Jestřáb, Velbloud atd., černé Trutnovské traily, jíž zméněná Klínovecká Německá a DH… Plus mraky neoficálních, kde se často vyskytujou větší „špeky“. Prostě terény kam se s xc kolem vydá fakt málokdo a rozhodně si tam moc dobře nepojezdí.

                                    0 0
                • novas752  

                  No 100+ na trailbiku jezdí častěji málokdo. Ne že by to nešlo, ale málokdo zvládne tak dlouhé trasy z větší části terénem a v kopcích. Na 100 aspoň 2000 převýšení aby to trailové kolo přišlo vůbec k užitku…

                  0 0
                  • J1RKA  

                    mozna bych mel rict, cosi predstavuju pod TR bikem

                    vpodstate pohodlny XC FULL na 120 zdvihu s trtochu polozenejsi hlavou

                    0 0
                    • novas752  

                      To je jeden okraj týhle velký škatulky. Kterýmu se navic poslední 2 roky říká spíš Downcountry, právě pro nějaké odlišení. Tam to davá smysl. Pak tu máš ale taky trailbiky 140–150mm který zase nakukujou spíš do škatulky enduro.

                      0 0
                      • J1RKA  

                        asi tak jak pises, zalezi ze ktery skupiny do tohodle segmentu prechazis :D tj jako s vodou, pro nekoho jeste tepla, pro druhyho uz studena

                        0 0
          • TK75  

            Navíc to nejni celopero, takže zadní stavba je naladěná u všech stejně…plus mínus, takže nějaká ta akcelerace a přenos tam vždycky bude :⁠-⁠)

            0 0
        • maajkee  

          Proč by to byla kravina. Mám trail bike HT, k tomu dvoje zaplety, jedny enduro a kdyz jezdim kolem komina nebo delší výlety, hodím tam zaplety s xc/trail gumuma a jede to parádně. Kdežto z XC enduro gumama dobrý trailový kolo neuděláš ;)

          1 0
    • Marek71  

      Mám podobné požadavky, jen ten cenový limit 30 (35) bych rád dodržel a traily jezdit zatím neplánuji ani nemám v okolí.

      Více-méně jsem rozhodnutý pro Qayron RAM KMII 1 za 35 tisíc s voucherem 5 tisíc na nákup dalšího zboží. Zvažoval jsem ještě Kellys Gate 50 a ten by byl za necelých 32 tisíc a nakonec i GC8 za 35 tisíc, ale ten momentálně není a kdo ví, kdy bude.

      Bude ten Qayron dobrá volba z těch kandidátů, příp. další nápady? Jinak mám 175, kolem 76 kg, asi normální postava, takže velikost M.

      0 0
      • cyklista86  

        Zdvihy 120mm uplne zbytecne jestli budes jezdit hlavne silnice, lesni/polni cesty a pod..

        1 2
        • maajkee  

          A v čem mu to bude vadit? Naopak, každý cm se vždycky hodí, 120mm je dneska už celkem standard, (Navíc Raidon není problém interně snížit na 100mm) spíš hlavně vyhodit ty příšerný kola, jinak je to celkem fajn bike.

          0 0
          • cyklista86  

            Kolik lidi si poridi kolo, aby v zapeti hned vyhazoval kola? Asi kdyby mel vic penez, tak poridi rovnou neco s lepsima kolama ne. Jinak jeste muze dokoupit teleskopku. Ta se taky urcite hodi na nastupovani a k tomu muze rovnou vzit i stojanek. Ten taky nicemu nebude vadit a urcite se hodi..

            2 2
            • J1RKA  

              jj, ale lepsi kola jsou na kolech od 100+, a tam je zase vsechno v XTeR :D ato nejni potreba, to fakt lip nejede, takze se asi vyplati stavba, tipuju

              0 0
            • Marek71  

              Jo, je tam voucher na 5000, tak jsem se chtěl přesně zeptat, co by se za to dalo pořídit užitečného na to kolo.

              0 0
            • maajkee  

              Já jen píšu, jakou má to kolo slabinu, tak se uklidni. Kola jsou tam fakt neadekvátní a na vážnější ježdění naprosto nevhodná.

              0 0
          • Marek71  

            A v čem jsou ty kola tak špatná? Nebo obecně, jak poznám z popisu u nějakého kola kvalitu kol a kdo v této kategorii (30–35) nabízí lepší kola?

            Jinak je to tak, že chci koupit hotové kolo a neplánuji na něm nic měnit. No a limit je právě těch max. 35 tis. Takže v tom asi nebudou nějaké lepší kola, co?

            0 0
            • novas752  

              Kvalitu kol z popisu moc nepoznáš. Ale to je jedno, v podobných cenách tam nikdy nebude žádnej zázrak. Většinou jsou tyhle výplety ukrutně těžké.

              0 0
              • Marek71  

                OK, díky. Doteď jsem jezdil na staré 26" Meridě, takže si myslím, že si o hodně polepším.

                0 0
                • novas752  

                  No to jo. Ale časem je to většinou první kandidát na vylepšení které to kolo zase posune dál

                  0 0
                  • Marek71  

                    Tak jen pro zajímavost. O jaké částce se asi bavíme, když bych chtěl opravdu lepší kola než ta, co se dávají standardně?

                    0 0
                    • TK75  

                      Plus deset táců a starý nechat na zimu, nebo jako havarijní :⁠-⁠D

                      Jde to i levněji asi o kousek, ale i dráž…podle chuti

                      0 0
                    • libisenuj  

                      Kašli teď na lepší kola. Kup bajka (ten kvajron je cajk), pojezdi sezónu, opotřebuj díly pádem, jízdou a pak řeš upgrade :-) sám jezdím na XC HT stejný trasy co dřív na 140/140 fullu. Drncá to, je to v těžších pasážích pomalejší. A ač jsem velkej výměnář, tak kromě řidítek, sedlovky a klik je kolo po 2 sezónách v původním osazení. Chtěl sem karbonový kola, kliky, řidítka…lepší vidlicu. A z kola za 50 jsi na 100 a furt je to kolo za 50…

                      1 0
                      • J1RKA  

                        maajkee ma ale pravdu, zaplety s vnitrni sirkou 25mm to snad uz ani na chrti HT, dozadu bych dal 28 a dopredu 30mm a hmotnost bych uplne neresil, pokud to chce vetsinou dolekopcem :D

                        0 0
                      • TK75  

                        Tenhle přístup jsem taky zkoušel, ale bohužel tovární kola (hlavně zadní) po pár měsících šlo do kytek

                        Takže jestli ti drží, tak to buď rád :⁠-⁠D

                        0 0
                        • libisenuj  

                          Mám DT X1900, jsou těžší ale drží. Myslel sem to tak, že když má rozpočet 30–35, tak je dle mě nesmysl pouštět další love do kol, což je 10+

                          0 0
                          • Azmir  

                            Netušíš kolik ty 1900 váží? Pokud máš teda 29 verzi.

                            0 0
                            • libisenuj  

                              Myslim ze s paskou maji 1950g ve 29.

                              0 0
                              • Azmir  

                                díky

                                0 0
                                • libisenuj  

                                  Az na vahu nejsou spatny. Vazim 87 kilo a ted sem je nechaval preventivne precentrovat a nemuseli na ne sahnout. Drzi. Ale ja tomu teda moc nenakladam…

                                  0 0
                      • Cen da H  

                        Ja pres zimu bral u qayronu ram5 synovi a ram3 manzelce. Kola jsou tezka a naboje jak psano vyse. Ale pri jejich najezdu po lese vicemene po rovine to bude dostacujici a kdyz ne tak se za 5t vymeni. Vyuzil jsem tu akci 5t voucheru, bral jsem zene sedlo, pumpu na vidle (ja mtb nemam tak jsem to zatim nepotreboval) nahradni retezy a nejakou bizuterii (pro mne multinaradi qayron ktere je vkusne hezke a funkcni, nebudu muset tahat separatne nejtovacku)

                        Jinak zpracovani ramu je prekvapive pekne, zabrousene svary na horni ramove trubce. Myslim ze pro jejich vykony dobre. Sedl jsem si na tu 3 a projel to na Lany lesem a musim rict ze jsem byl mile prekvapen jak hezky funguje v ramci toho terenu. ma i pripravu vedeni odpruzene sedlovky ramem, myslim ze to neni spatny ram a v pohode v pripade potreby pujde komponenty povysit.

                        0 0
                        • Marek71  

                          Co jsem koukal ale, tak modely RAM 5 a 3 mají jiné ráfky i náboje než MODELY RAM 1 a Q. I když, asi to nebude nějaký velký rozdíl.

                          0 0
                    • novas752  

                      10–15

                      0 0
                • ladys  

                  To se budeš divit… Na cestách si nepolepšíš. 26 jsou menší lehčí , to samé pláště. Na 29 musíš roztočit větší hmotnost. Proto se řeší hodně kola.

                  1 0
              • Foose  

                no a pokud tam jsou kuličková ložiska tak je to ultimátní low cost. Chce to i náby na průmyslových ložiscích.

                0 0
                • Marek71  

                  Tak jasně, že za ty peníze nečekám špičkové kolo. Ale tímto přístupem (přihodím pár tisíc tady na lepší kola, tam na lepší vidlici, brzdy a pod…) se dostanu z 35 tis. na 50 nebo 70 :-)

                  Prostě za tu cenu chci co možná nejlepší kolo, no… a počítám s tím, že to nebude super lehký karbonový kolo se špičkovými komponenty, což ani nepotřebuji. a nezaplatím.

                  V popisu kola:

                  Náboj přední: Shimano MT410

                  Náboj zadní: Shimano MT410

                  0 0
                  • maajkee  

                    To ne, chce si to jen uvědomit zásadní komponenty na kole, což je rám, vidlice, kola a brzdy. Rám je tady OK, prostě standard v cenový kategorii, vidlice chodí pěkně a je tuhá, do budoucna blbý, že patrona nejde servisovat, ale při pravidelný údržbě a čistění vidlice, vydrží poměrně dlouho, brzdy Deore jsou taky OK, na tom kolikrát závisí tvůj život. Ale kola, potažmo náboje mt410 jsou fakt na prd. Nepřesný kónusy, hodně špatný utěsnění, za rok budou pro zlost. Ráfky jsou těžká, ale s tím se dá žít, prostě se to jen hůř roztáčí, no a paprsky, to už jsem tady psal, používaly paprsky od remerxu a mají tendenci praskat, měnil jsem již na hodně qayronech, případně pak měnil komplet paprsky za Sapim.

                    0 0
                    • Marek71  

                      OK, moc díky. Takže celkově je kolo OK, jen kola nic moc a příp. za desítku se podle potřeby vymění a bude to už pak celé v odpovídající kvalitě?

                      0 0
                      • maajkee  

                        Hele i za 4,5 tisíc se dá pořídit něco použitelnýho

                        0 0
                        • Marek71  

                          Jako komplet za výměnu obou kol? To je slušné…

                          0 0
                          • maajkee  

                            Jo jo, tuhle cenovou kategorii třeba hodně řeším ráfkama Dartmoor Tomcat, 495g, vnitřní šířka 28mm, náboje Force Team Boost, to jsou vlastně přebrandovaný Novatec náboje, průmyslový ložiska, přijatelná hmotnost a servisovatelnost, k tomu Výplet buď lvěnšjí Sapim Leader, případně o 500,– Kč dráž lehčí Sapim Race. dle drátů to pak vychází 5 – 6 tisíc.

                            0 0
                          • Foose  

                            kola bych jako nová hned sundal a dal na bazar za 3000,– a koupil něco kolem 10tky. Možná ještě koupit rovnou kevlar pláště a bezdušové ventilky.

                            Skutečně to je jediný upgrade který má nyní smysl!

                            Majkee to popsal dobře.

                            0 0
                            • Smolik  

                              Není potom lepší koupit stroj, který má v základu něco jako DT X1900 a tudíž to asi není nutné hned za 10 měnit? Ono totiž když má někdo rozpočet 30 a hned po nákupu do toho vrazí dalších třeba 13 (- cena původních), to mi úplně nedává (ekonomicky) smysl.

                              0 0
                              • TK75  

                                No a takhle se právě na bf dopracujes na těch 70 tisic a ještě budeš rád jak si ušetřil :⁠-⁠)

                                Ano,vzal bych už kolo co má dobrá kola, na druhou stranu si já třeba radši nechám zaplést co je pro mě ideální

                                0 0
                                • Smolik  

                                  Otázkou je, co je kolo s dobrými koly :-D

                                  0 0
                                • Marek71  

                                  No jo, ale to bych musel vzít třeba GC 9 a ten už je za 45. I když… :-)

                                  2 0
                                  • cyklista86  

                                    Kde a jak na tom kole chces jezdit?

                                    0 0
                                    • Marek71  

                                      Vzhledem k věku už žádná divoká jízda, chci to na pohodové ježdění polnimi a lesními cestami, asfalt (co nejméně) a taky lesem, ale žádné traily a pod.

                                      0 0
                                  • Smolik  

                                    Já to vzal a ono to teda ve finále bude ještě víc, protože třeba GC8 je již s (mizernými) pedály například, GC9 je bez. K tomu poštovné + balné (47tis.) a s pedály jsi skoro na padesáti aniž jsi do těch pedálů ještě šlápnul. Trochu daleko od 30, vím o čem mluvím :-) . K tomu třeba jiné gripy, možná budeš chtít jiné sedlo… je to „legrace“.

                                    0 0
                              • Edwin  

                                Hele, bacha na to, že BF je taková forma gamblingu. Záleží, jak moc jsi resistentní nebo naopak náchylný a jestli se ve věcech rád šťouráš. Já si koupil první lepší kolo tuším cca 15 let zpátky za nějakých 17k. No a na poslední kolo mi to vystačilo asi tak na vidlici :D No a takhle to tady má většina :) Takže čím lepší si koupíš kolo, tím víc oddálíš další investice ;)

                                1 0
                                • TK75  

                                  Nejdůležitější je správný víčko …ty kola potom už jsou brnkacka :⁠-⁠D

                                  Ale víčko …bez něj to nejede

                                  0 0