X-Fusion - výměna "custom" tlumiče za sériovej

5 nepřečtených
  • rexa

    Ahoj kluci! Prosím o radu. Uvažuju o koupi rámu Specialized FSR XC Comp 09, kterej jsem našel za dobrou cenu. Je tam tlumič X-Fusion O2 RLA. Je to základní tlumič a jak jsem při prohlídce pochopil tak jednou páčkou se zamyká, čímž se zároveň nastavuje odskok. U tohoto tlumiče je odskok při plném otevření nastaven zřejmě napevno, a při postupném zamykání se odskok zpomaluje. Moc v tom smysl nevidím. Přece potřebuju nastavovat odskok při plně otevřeným tlumiči. No je to prostě základní tlumič.

    Uvažuju o tom, že bych ho třeba časem vyměnil, kdyby mi nastavení odskoku nevyhovoval a chtěl si ho sám nastavovat. Problém je v délce a zdvihu, který je v palcích 7,5'' a 1,5'', tj. 190,5×44,5 mm. Co jsem se díval v nabídce výrobců (Fox,RS,Suntou­r,sériovej X-Fusion) tak nejbližší běžný jsou 190×50mm. Ve zdvihu je rozdíl 5,5 mm. Což při přepákování (uvažuju 3:1, nevím přesně jestli to tak je) dá tak 16,5mm zdvihu navíc. To už myslím hrozí riziko kontaktu stavby s rámem,ne?

    Nevíte zda-li bude problém, eventuelně jak z toho ven? Díkec!

    0 0
    • MlokCZ  

      Njn, to jsou ty debilní atypické věci, co u Spešlu tak rádi používají.

      Možná by to mohlo s někaým 190×50 tlumičem fungovat. První co bych udělal, tak bych současný tlumič sundal a změřil si, jak moc velká rezerva tam je pro větší zdvih nebo není. Tím si uděláš základní obrázek, jak to půjde/nepůjde.

      No a pak můžeš případně 190×50 tlumič vzít nějaký hodně progresivní s tím, že nebudeš využívat posledních pár mm zdvihu tlumiče, což je přesně co potřebuješ. Navíc ten tlumiče můžeš trošku přifoukat a vozit na něm o něco menší sag, protože ten sag má vlastně být k těm 44,5mm chodu, tím můžeš jít na sag pod 20% (z té délky 51mm). A tím opět přispěješ k tomu, že nebudeš využívat konec zdvihu, v kobminaci s hodně progresivním tlumičem to bude v podstatě jistota. A nějaký ten milimetr navíc reálného zdvihu ten rám jistě dovolí, takže celkově to musí být téměř jistě v pohodě.

      A konkrétně bych zkusil Monarch, ten je oproti Foxům o dost více progresivní (a srovnávám u Foxů už standardní, tedy menší komoru). Monarch je na to s citlivostí velmi slušně (na úrovni RP23 s CT min) a platformu má ve verzi 4.2 řešenou také velmi dobře, řekl bych lépe než propedal u modelů do ročníku 2009 (2010 se uvidí, tam je u Foxu propedal předělaný). Odskok má samozřejmě nastavitelný nezávisle.

      0 0
      • rexa  

        Mloku díky. O té progresivitě Monarchu už jsem tu něco četl. Ta by to mohla zachránit. No ale v prodejně asi nebudou ochotni ten tlumič kvůli mně demontovat. Ale neva, už jsem stejně asi rozhodnut pro koupi. Tak ho sdělám a přeměřím rezervu až ho budu vlastnit.

        Díval jsem se na další tlumiče RS. Nevíš, jestli se stejně progresivně chová i Ario 2.2? Ten by mi vohovoval asi více kvůli možnosti úplného uzavření. Jsem zvyklej v táhlých výjezdech jezdit i ze sedla.  Což by sice řešila platforma, ale za tu bych si musel připlatit. Navíc, chtěl bych mít buď plně otevřeno nebo zavřít. Raději bez platformy.

        Nemáš prosím nějaké info o vlastnostech tlumiče Epicon? Jelikož mám Epicona vidlu od Milana a jsem velmi spokojen, zajímalo by mne, zda-li by i u tlumiče Epicon bylo hodně muziky za rozumný peníze : )  Ještě jednou díky za radu.

        0 0
        • MlokCZ  

          Tlumič Epicon vůbec netuším a Ario jsem také nejel, ale pravděpodobně bude podobně jako všechny RS progresivněší (když byl jak Pearl, tak MC 3.3, tak teď Monarch).

          0 0
    • MlokCZ  

      Naštěstí aspoň délka tlumiče sedí, tak když není stejná, tak tam je to ještě problematičtější.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.
VIP CZ Promo

Extra slevy jen pro bikeforisty

Jěšte větší slevy až o 15 % na kola i vybavení. Jen do konce října na mtbiker.cz