• enzzo69

    Zdravím,

    minulé úterý mi praskly 2 dráty na zadním kolem. U niplu. Kolo je v záruce, mám ho od srpna. Celou zimu jsem na něm jezdil do práce. Bohužel to prasklo zrovna v nejhorší moment. Servis je zavřený a kdoví kdy otevřou. Chci se zeptat, jestli by stačilo vyměnit ty 2 dráty, nebo je to třeba výplest celé znovu. Zas nevím jak se na to budou dívat v servisu. Do žádné díry jsem nenajel. Myslím, že to bylo blbě vypletený ze startu, nebo špatný dráty. A ještě mě zajímá kolik by vypletení stálo.

    0 0
    • kubad  

      jasně bylo to špatný od začátku ty nic :D

      dát dva dráty dotáhnout výplet a docentrovat by mělo stačit, pokud bude zase zlobit tak přeplést

      servisy už můžou být otevřené

      0 0
    • Smazaný účet  

      Tipuju, že to prasklo na straně, kde není kazeta, moc povolený výplet.

      0 0
      • enzzo69  

        ano, přesně tak

        0 0
        • enzzo69  

          nevím jestli je to na reklamaci, spíš mě sere, že zrovna teď nemůžu jezdit + do práce MHD ;-(

          0 0
          • oddie  

            Tak to zejtra někam odvez a v úterý můžeš jezdit, není sezóna, není narváno.

            0 0
            • kubad  

              Je většinou zavřeno kvůli karanténě. Ale od pondělí se muže otevřít

              0 0
              • enzzo69  

                No právě že s tím otevřením to vidím docela černě

                0 0
                • JachymP  

                  Je otevřeno, možná ne všude ale na webu to najdeš. Včera mi taky prasknul drát a dal jsem to do servisu bez problémů.

                  Jinak prasklý 2 dráty, pokud ti tam nevlítla větev, je špatně udělaný výplet, já bych klidně zkusil reklamovat pokud má kolo pár měsíců. Problém je v tom, že když se vymění jen ty 2 dráty, tak je možný, že ti to bude dál praskat. Ale teď nic nevymyslíš, teď je vyměň a doufej. Za půl roku napiš jak to dopadlo ;)

                  0 0
          • jonti  

            To je spíš zanedbaná údržba, když jsou moc volné dráty chce je to nechat utáhnout., jinak se váha se nerozkládá na dostatečný počet drátů a můžou praskat.

            0 0
            • enzzo69  

              No nevím, aby po půl roce praskaly dráty. Údržbu jsem zanedbal 100%. Dráty po 6 měsících nekontroluju.

              0 0
              • Vilém  

                Draty nekontrolujes, ale udrzbu si nezanedbal :)

                Kazdej novej vyplet potrebuje po nejakem case dotahnout, nektery vic, nektery min, seda si to.

                0 0
                • designer  

                  Po půl roce? Prober se… Tohle je regulérně špatně vypletene kolo. Kvalitní kolo ti vydrží dva roky bez sahnuti na dráty. Případně pro hnidopichy, 5–10 tisíc km dle zátěže. Toto mohlo být způsobeno nerovnoměrně dotaženym výpletem…což okem nepoznáš. Kolo nehází, vypadá ok. Ale některé dráty jsou přetížené.

                  Rozhodně bych to šel reklamovat, ale pokud to pleti v tomto obchodě, nechal bych to preplest jinde.

                  0 0
                  • kubad  

                    reklamovat může zkusit, ale šance že uspěje je malá, myslím že prakticy žádná, zaručeně někde něco vymetl co si nepamatuje

                    takových kol sem měl v ruce kopec.

                    0 0
                    • oddie  

                      Hlavně se hodně dlouho nesveze, když půjde reklamovat…

                      0 0
                    • designer  

                      Jakýkoli takový problém se dříve projeví na ráfku, výplet zpravidla vydrží. Praská až únavou. Jestli to je kolo za 45k, to už by něco mohlo vydržet. A především, pokud to není na straně kazety, kde jsou dráty cca na 60–70kg. V případě nějaké díry to odnesou vždy dráty u kazety.

                      0 0
                      • kubad  

                        ono je otázka co to má za kolo, z čeho sou složené

                        bez posouzení těžko soudit, ale pochybuju že něco vyreklamuje,

                        0 0
                    • enzzo69  

                      Kdybych něco výmet, tak sem ani nepíšu. To by k ničemu nevedlo. Píšu jaká je situace a co za tím může být. Jezdím na kole 35 let. Prasklé dráty jsem nikdy řešit nemusel, tak brzo po koupi kola. Beru, že když někam vletiš, ale ne když jsem toho moc nenajezdil-přes zimu cesta z a do práce.

                      0 0
                  • Vilém  

                    Vono to kolikrat chce dotahnout po par set km.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Někdy je potřeba dotahovat už nová kola z výroby, např. strojově zapletené Remerxy, nejsou to špatná kola, ale je potřeba mít dráty napnuté i vzadu vlevo. Jak se na zadní kolo přenáší hnací síla, dochází u volných drátů k pravidelnému neustálému namáhání při každém šlápnutí a časem to praskne.

                      Jestli to bylo v tomto případě volnější už při prodeji, tak to vydrželo docela dost.

                      Zakladatel vlákna má v profilu Brno, doporučoval bych uživatele Patar nebo Vilém, pro ně to nebude problém. Přidá ty dva dráty, zkontroluje napětí a dotáhne. Nicméně se může stát, že to bude praskat dál, protože to docela dlouho pracovalo ne v ideálních podmínkách a dráty už můžou být „načnuté“…ale to už předejímám pesimisticky to nejhorší…

                      0 0
                • enzzo69  

                  Jestli sis nevšiml, tak je tam psaný, že údržbu co se týče drátu jsem 100% zanedbal. Rozumíme si, ano.

                  0 0
                  • Vilém  

                    Mas pravdu.

                    Proste to vymen, nech zkontrolovat a uvidis co bude dal. Mozna jsem to taky prehlidl, ale furt nevim co to mas vubec za kola, kolik dratu, jak jsou tlusty. Nekteri vyrobci davaji treba 1,8mm draty a ty maji obcas tendenci praskat jak na beticim pasu.

                    0 0
                    • Potkan007  

                      Psal to nahoře, Superior X-ROAD Issue 2019.

                      Zadní náboj ONE Race Ultralight QR

                      Ráfky ONE J18SF 28H

                      Dráty Sapim Race

                      0 0
                      • Vilém  

                        Ten typ kola jsem take prehledl, dik, zes za nej aspon doplnil specifikaci.

                        Pokud jsou tam opravdu Sapim race, tak v tech chyba nebude, ty bych nepodezrival. Jeste by tam mohly byt Al niple, ty by litat mohly, ale psal, ze prdnul drat. Rafky od pohledu nebudou z nejtuzsich, mozna je tezsi a v kombinaci s 28, kdovijak napnutejma dratama a kotoucema to proste pracuje.

                        Takze viz vyse, doplnit, prekontrolovat a pak se uvidi.

                        0 0
                        • kubad  

                          Tyto kola mají ALU niple tuším takže možná tady naše problém ve spojení s délkou drátu. Už se to na fóru několikrát řešilo

                          0 0
    •  
      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.