vyndání a nandání předního kola

72 nepřečtených
  • niO

    je nějaký figl na nasunutí předního kola do rámu aniž by aniž by desky deškrtaly o kotouče? u zadniho to jde tam je jedna poloha kdyz to drží pastorek ale v předu se mi to fakt nedaří:(

    jedina moznost je asi odvzdušnit a ony si pak sednou co?

    0 0
    • Vilém  

      odvzdusnenim si urcite nesednou. Co pises o zadnim kole a pastorku, to nechapu. Pokud mas klasickou vidli, na 9mm naboj, tak je to totez co u zadniho kola.

      0 0
    • kyl  

      Je,nějak si označ místo na ose,vyšteluj desky a pak když kolo vytáhneš tak je dej zpět tak jak máš značku.

      0 0
      • Azmir  

        Už sem se to snažil dělat, ale nikdy se mi to moc nepovedlo, čím a kam přesně tu značku děláte? Vypadám ted jako debil, ale s nasazováním kol a následným škrtáním brzd mám velké problémy a rád bych to nějak vyřešil :)

        0 0
        • RendyD  

          No, prakticky bys musel i stejnou silou dotáhnout upínák, takže já i přes značku skoro pokaždé šteluju…:-). Jinak značku čmrknu lihovkou na osu.

          0 0
        • Poustmen  

          já se třeba ještě ani kolo na novým kole neodvážil sundat :D a doufám, že v dohledné době nedojde k defektu .)

          0 0
      • niO  

        a když to třeba při rovne jizde neškrta a kdyz se naklonim škrtá tak je tam blba pruzinka nebo čím to je ze se ty desky hybaj při náklonu

        0 0
        • MirosPikos  

          To se ti kroutí vidlice… dělá to skoro každýmu, hlavně těm bez pevný osy včetně mě :)

          0 0
        • Vilém  

          Pravdepodobne spatne serizeny trmen na adapteru.

          0 0
        • Azmir  

          Většinou to dělá až odvětších kotoučů, 180mm a víc, ale může se to dít i při menších a není to nic až tak nezvyklého, kotouč prostě škrtá o desky a pokud se to děje jenom v zatáčkách tak to není nic nezvyklého, může to být měkký kotouč, málo tuhá vidlice, výplet kola a podobně, tohle bych neřešil.

          0 0
        • Alibaba  

          To bude tím, že se při náklonu nehejbaj destičky ale šmidrá ti kotouč díky nekvalitnímu nebo volnému výpletu. Ovšem pokud ti škrtá i při nadzvednutém kole, jde o zvlněný/ nevycentrovaný kotouč.

          0 0
          • niO  

            takze radsi nemenit kola :-D a tak jak to delaj teda ve vyrobe ze to neškrtá když je to nové?

            0 0
            • RendyD  

              Protože někdo desky seřídí…;-)

              0 0
            • Alibaba  

              Leckdy to škrtá i jako nové…;) Pokud ti to začalo škrtat až vyloženě po vyndání a opětovném nasazení kola, pak viz výše.

              0 0
            • Alibaba  

              Ještě doplním – v mém případě šlo o kombinaci kotouč/špatně utažený rychloupínák…

              0 0
          • André Vebr  

            No to mě zajímá, pokračuj. Jaká je prosím spojitost mezi škrtajícím kotoučem a měkkým/nekvalitním výpletem?????????

            0 0
            • Rychlej turista  

              Pokud máš měkký výplet, tak ti přece cinkají dráty o kotouč, to dá rozum, ni? :-)

              0 0
            • Alibaba  

              No teď na to koukám jak na holý skřivánky…co člověk umí napsat ;) Kdybych měl jedno kolo, neměl bych z toho eintopf!

              0 0
            • se-se  

              No to snad je každýmu jasný ne. Měkký výplet svým pohybem vůči kotouči indukuje vířivé proudy, které kotouč ohýbají. No že tohle nechápeš..

              0 0
              • Alibaba  

                A nejen to, dokonce od měkkého výpletu měkne i kotouč „kov na kov“ převádí vlastnosti (podobně jako teplotu či elektřinu). No posledně jsem si nevzal rukavice a změknul mě i mozek,no…

                0 0
                • se-se  

                  A také tu spolupůsobí piezoelektrický efekt, protože brzdné plochy zahříváním postupně rekrystalizují a napodobují svou strukturou piezoelektrické krystaly. Kotouč se tedy indukovanými proudy ohybá, ovšem také naopak při ohybání generuje napětí. Proto by se kotouče, zejména starší, měly rovnat v gumových rukavicích.

                  0 0
                  • Alibaba  

                    Pravda, několikrát mě to koplo, když jsem promazával kotouče vazelínou na holých prstech! Ale byla to taková šlupka, že mě možná kopl někdo kdo mě viděl.

                    0 0
                    • se-se  

                      doufám že za toto podvlákno nedostanem svěrací kazajky:)

                      0 0
            • Flegmatik  

              Spojitost je tam minimální.

              0 0
    • petrun  

      Pokud kotouč neškrtá tak, že ti přibrzďuje kolo, tak neřeš a jezdi! Pokud bych řešil každou ptákovinu, strávil bych víc času v dílně než v sedle.

      0 0
      • jIrI___  

        Tak zase každý nechce jezdit na orchestrionu.

        0 0
        • Alibaba  

          Pravda! Já se pořád rozhlížel kde jede vlak (skřípění kol v zatáčkách) i když byla železnice podle mapy cca 5km vzdálená ;)

          0 0
    • maajkee  

      Je to uplně jednoduchý, když kolo vyndáváš našteluj si ho tak aby byl ventilek v zákrytu vidlice nebo zadních vzpěr a když ho tam nandáváš, dej ho tam zase uplně stejně, tak to dělám a nikdy mi pak destičky neškrtaj ;)

      0 0
      • se-se  

        No já myslím, že tu spíš jde o polohu duté osy (rozuměj i více dílů trořících statickou část náboje)vůči rámu a to řeší opravdu jen značka ny těchto dílech.

        0 0
      • Azmir  

        Tak tím teda nevím jestli si zrovna pomůžeš, co vím tak poloha ventilku vůči osa bude jiná, i přesto že ventilek nasadíš na stejném místě.

        0 0
        • maajkee  

          Nevim jestli jsem něco nepřehlídl, bavíme se o klasickým kole na 9mm rychloupínák? :)

          0 0
          • Azmir  

            Ano bavíme, zkus si to, vytáhni si přední kolo, párkrát s kolem potoč, jakoby třeba měnil duši, aniž bys ho držel za osu nebo upínák a poznač si na ose nějaké místo a uvidíš že to nenasadíš stejně a že poznačené místo bude jinde ;-)

            0 0
      • DaSnail  

        8o)

        0 0
      • Alibaba  

        Na to bych taky nesázel, i při nejvyšší opatrnosti se ti osa vůči nábě při usazování do vidle hne.

        0 0
      • pepek  

        Tak to už je vyšší level myslivecký, ehm cyklistický latiny.

        0 0
        • se-se  

          No to já jednou jel a a píchl jsem kolo a zjistil jsem to tak, že se to píchlý kolo podsmeklo a jak to drnclo, tak mě z rozepnutý kapsy na brašně vylítlo všechno nářadí i s lepením obloukem před přední kolo a já ho ještě před zastavením přejel. Posbíral jsem nářadí a pak jsem hledal tu dírku ale nic, tak jsem kolo nafoukl a ono drží. Počkal jsem chvíli, ale kolo drží pořád nafouklý. Teprve při podrobném prohlížení vidím skvrnu čerstvě zaschlého lepidla. Jak jsem přejel to nářadí i s lepením, rozjel jsem tubu s lepidlem a rovnou to zalilo tu díru. Taková náhoda – no věřili byste tomu?

          0 0
      • jIrI___  

        Tohle je podle mě blbost. Důležitá je vůči patkám vidlice poloha osy a ne ventilku. Ale pokud během manipulace s kolem nepootočíš osou, tak to fungovat taky bude :)

        0 0
        • maajkee  

          Tak poloha osy a ventilku se snad nemění :)

          0 0
          • DaSnail  

            a jaký zmysel majú ložiská?

            0 0
          • Alibaba  

            Fakt jo? Toho jsem si za 35let vlastní cyklistiky nevšiml. Jak to pak funguje?

            0 0
            • maajkee  

              Ha, už jsem doma, pletu jablka s hruškama :) Osa není náboj! :)

              0 0
              • pepek  

                Takže už 15 let děláš uplnou 3,14čovinu a eště to cpeš ostatním do hlavy?

                0 0
                • maajkee  

                  Jo jo :) Mám to prostě zažitý i když to je teda uplnej nesmysl, tak mi kotouč o destičky každopádně nikdy necinkal po vyndání nebo zandání :)

                  Protože ono osa se sama v náboji přeci jen nehýbe, takže částečně to fungovat musí, pokud netočíš pak s osou.

                  0 0
                  • Azmir  

                    Pokud máš dobře vycentrované a rovné kola a vše jak má být, tak i když nasadíš kolo do jakeékoliv polohy tak by samozřejmě škrtat nemělo, to ale není můj případ a seřizuju to dycky :D

                    0 0
                    • Flegmatik  

                      A jak to vycentrování kol souvisí se škrtáním brzdy? Podle mě nijak.

                      0 0
                  • RendyD  

                    Simply clever…;-)

                    0 0
                  • pepek  

                    No teď nevím, zda bych si u tebe zadal stavbu kola :-)

                    0 0
                    • maajkee  

                      Co má společnýho to, že jsem něco blbě pochopil a stavbou kola?

                      0 0
                      • pepek  

                        No jestli třeba do toho kola podobné fantasmagorie nevnášíš při montáži. Možností je vždy dostatek

                        0 0
                  • Rychlej turista  

                    A proto je důležité mít řádně dotaženy kónusy, aby se osa po vyndání kola netočila.

                    0 0
      • JSt  

        jsou dve moznosti. bud mne neco unika, nebos napsal blbost. :-D

        0 0
        • maajkee  

          Napsal jsem blbost, ale pokud nehýbeš mezi vyndáním a nandáním osou, tak to fungovat může :)

          0 0
          • JSt  

            …pokud kotouc pred vyndanim kola nestrejchal. :-P

            0 0
    • Mamut  

      Toto riesenie funguje spolahlivo mne http://www.heureka.cz/… Pasuje do kazdej vidlice, do kt. pasuje bezny RU.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.