• juli

    Viděli jste zajímavý detail, nebo vychytávku? Napadla vás nějaká drobnost, která by se mohla hodit i ostatním? Podělte se!

    Aneb „O cenu Přemka Podlahy“

    Sám přiložím tři kravinky.

    1. Ochrana rámu proti odření bowdenem, pomocí prachovky „V“ brzdy.
    2. Záslepka nevyužitých otvorů v rámu z kabelové průchodky pro vedení drátu od dynama.
    3. Redukce otvoru v ráfku autoventil/galuskáč z čepičky autoventilu.
    0 0
    • Neil100  

      ad 1) Mně se osvědčil o kroužek na nejvic exponovany misto, drží nesjíždí, perfekt.

      Nevýhoda, musíš rozdělat tahy, jinak to tam nedáš.

      0 0
    • Stancek  

      Ad1: Nejlepsi ochrana ramu pred bovdenem je vedeni bovdenu tak, aby se na ram vubec nedostaly… tj saltr vest vlevo a smyk vpravo.

      0 0
      • radek.g7  

        To je krasny pokud nemas navarky na bowdeny mirne natoceny, prave tak aby to prohodit neslo, anichz by jsi nelamal bowden (SUP)

        0 0
    • deda  
      • 13 gramů. Když po dotažení krku vidle představcem vyš­roubuješ šroub z ježka, tak to bude taky fungovat a máš to lehčí. Pro perfektcionáře lze příp. odvrtat i ježek a je to lehčí o dalších  9 gramů. Nevýhoda je, že až budeš povolovat představec budeš muset koupit novýho. Sumasumárum 13 gr šroub + 9 gr ježek + 1,5 gr zátka = 23,5 gr dole. A TO SE VYPLATÍ 
      0 0
      • zichis  

        v souladu s tvoojí logikou si můžeš ještě vytáhnout dva šrouby v úhlopříčce z představce. Taky to bude fungovat…

        0 0
        • DaSnail  

          to platí len v prípade, že si ich tam mal pôvodne aspoň štyri… 8o)

          0 0
      • MlokCZ  

        Tohle se normálně dá praktikovat, ale samozřejmě ne takhle debilně s ježkem, ale místo ježka se použije jiný typ utažení hlavového složení.

        0 0
        • Michell  

          Já nesouhlasím. Pak budeš na švihu potřebovat upravit nasměrování představce a povolí se ti hlavko. To není optimální.

          0 0
          • MlokCZ  

            To je na každém, jestli chce extrémně gramařit a nemít možnost nic nastavit na vyjížďce nebo ne. Já vozím ježka, těch pár gramů mi nezabije a také mám raději možnost při problému vymezit vůli hlavového složení. Ale pokud někdo extrémně gramařit chce, tak pro něj tu je použitelná metoda.

            Pokud ale není problém (třeba pád), tak nevím, proč bych měl upravovat nasměrování představce (tohle mám vždy od začátku nastavené dobře). Ale pád se stát může a při tom trochu protočit řídítka nebo jiný problém.

            0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
    • pavlik6022  

      Sice to není z mé hlavy, ale pár dobrých vychytávek se" tady":http://www.scottmtb.cz/vychytavky/ dá najít

      0 0
      • Michell  

        Pár dobrých kandidátů na kravinu roku a hnus roku. :-)

        0 0
        • Blade  

          Nejžhavější kandidát bude ten „zagumičkovaný bidon“ :D

          0 0
          • pepek  

            Tak to je eště slabej odvar- u mě vedou gripy z duše a blatník z pláště

            0 0
            • Blade  

              Blatník fungovat bude, gripy taky, pokud člověk netouží po pohodlí(že, Roude?:-D). Ale zajišťování toho bidonu po každým napití musí být sranda. Jestli není lepší používat takovej košík, ze kterýho bidon nevypadne :)

              0 0
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            0 0
    • Michell  
      1. Nesmysl. Uchrání ti to bovdeny, ale rám se stejně odře.
       

      Nemohl by mi někdo prosím poradit, co mám dělat, když mi pořád vyjíždí ježek z karbonovýho krku vidle? Mám ho zalepit vteřiňákem? Neexistuje něco šetrnějšího?

      Dík

      0 0
      • pepek  

        Tak to udělej  jak píše Mlok nahoře – utáhni to závitovou tyčkou a na ježka se vykašli.

        0 0
        • Michell  

          Udělal bych, kdyby byla dole ve vidlici díra..

          0 0
          • pepek  

            Hmm..... tak to máš blbý, leda vyvrtat ? (šestka by snad nevadila)

            0 0
            • Michell  

              To bych radši vrtal do sebe, to mi věř. :-)

              0 0
              • pepek  

                Holt to je daň za materiálový fetišismus  :-)

                0 0
              • Bikes  

                Otázka zní jakého tam máš ježka. Jestli klasického plechového tak ho vyrvi a dej tam rozpěrného na karbonové vidlice.

                0 0
                • Michell  

                  Ježek je tam rozpěrný. Byl origo k vidli.

                  U předchozí vidlice jsem měl rozpěrnej BBB. Ten byl na pohled lepší než Pells, ale vyjížděl taky. Pak když už jsem se nasral, tak jsem ho utáhl na krev na za 20 km švihu se přetrhl ten hliníkový šroub. Prostě se přetrhla vejpůl.

                  Napadá mě, že to není normální a že mám možná špatné hlavko. Když se neutáhne na krev, tak má vůli.

                  0 0
      • Obi-wan  

        řešil jsem nákupem ježka Mizuno je mnohem hlubší než třeba Pells krásně se zakousne.

        0 0
        • Blade  

          A neměli by se v karbonových krcích používat rozpěrní ježci, aby se právě do krku nezakusovali?

          0 0
        • Michell  

          Pells je smrt hrůza a běs. Nekupovat!

          0 0
          • roud  

            mno nebral bych to tak obecně pells má v nabídce spoustu zajímavejch věcí co nabízej i jiný značky ala kcnc a další a má to za hodně slušný ceny…

            0 0
            • Michell  

              Reaguju na ježka, myslím ježka. Nemám potřebu paušalizovat. Ale ten jejich ježek je věc zralá na reklamaci pro naprostou nefunkčnost. :-(

              0 0
              • kubad  

                jj jejich jezek je hnus, me fungoval, az kdyz sem ho necal opiskovat, pak prestal klouzat a vyjizdet

                0 0
            • Michell  

              No, když o tom tak přemýšlím.. :-)

              Ale ono KCNC taky není žádná sláva.KCNC je v podstatě jenom o eloxu a to je dost málo. No a ty jejich představce nebo sedlovky jsou ekl jakbysmet.

              0 0
      • juli  

        1. Nějaká zkušenost? Mám to tak cca 2,5 tisíce a je neznatelně promáčklá ochranná folie od Šamana ;-)

        0 0
    • Vilém  

      z jake cepicky mas udelanou tu redukci? Nekdo to tu uz zminil, ze to jde takto udelat, ale kdyz jsem to zkousel, tak mi to proste nevychazelo. Proste po rozriznuti cepicky, tak aby vesla do diry rafku, byla dira na ventilek mala. Nebo Tu ventilkovou diru jeste provrtavas?

      0 0
      • JSt  

        jestli neni lepsi poridit origo vlozku nebo s klidem nechat galuskovej ventos ve vetsi dirce jen tak (nevidim v tom problem).

        0 0
        • pepek  

          Tak v tom já zase problém vidím, bo jedinou duši s galuskovým ventilkem, co jsem kdy měl,  jsem tak zničil-vložka mi tam zalezla do ráfku, nafoukal jsem na 7 barů a ejhle-duše se cvakla o okraj díry a bylo po ní. Takže od té doby vozím i 1,2 palcovou dušu s autoventilkem. (a mosaznou čepičkou:-)

          0 0
        • Vilém  

          Origo vlozku nevim kde koupit. Kdyz necham galuskovej ve velke dirce, tak mam problem, pri nizsim tlaku v pneu, ze se ma tendenci pootocit plast.

          0 0
          • juli  

            Je to normální čepička z autoventilku s uříznutým vrškem, podélně říznutá 2 řezy, tak, že se odebere tuším 4–5 „vroubků“

            0 0
          • JSt  

            nevim, kde koupit, ale kamos to vozi. muzu se ho optat. na ss mam rafy s velkou dirkou, duse v ramci unifikace s galuskacem. gumy rozhodne neprefukuju a nedela mi to problemy. asi dobra kombinace…

            0 0
    • Marskatin  

      Nemá někdo nápad, jak udělat ovládání zamykání vidlice z řídítek? Dodávám, že vidlice tuto možnost od výrobce nemá.

      0 0
    • Mamut  

      Mam natiahnutu dusu na tlmici prichytenu na hornej strane paskou. LRS tlmic pre Meridu Mission. Tlmic ma na sebe pomocnu pruzinu (vzduch/pruzi­na/olej), takze dusa sa dotyka iba pruziny a nedrhne nikde po piestnici a pod. Aj v totalnom bahne bol tlmic uplne cisty. Tlmic je asi 45 stpnov k zemi, takze hoci je na spodnom konci dusa navolno (pripadna voda okamzite odtecie + aby mohol „dychat“ pri pohybe), tak tym koncom nic nenapada dovnutra. Skusal som aj kondom, ale po 2 mesiacoch uplne zkrehol a rozpadol sa. Bud kvoli UV alebo proste uschol. Poucenie: nenoste jeden kondom viac ako 2 mesiace.

      A potom mam dusu natiahnutu na spodnej miske hlavoveho. Takze aj Ritchey Comp (co je zlozenie, na ktore tu skoro kazdy nadava, ze rychle ide do kopru pretoze bahno), mi drzi uz 12 rokom. Z toho 10 rokov to bol jediny bike a 2 roky zimak. Samozrejme som venceky nahradil volnymi gulickami.

      0 0
      • Michell  

        U té meridy jsem tam tu duši měl taky. Elegantní řešení, které funguje a navíc ten tlumič s tou pružinou nevypadá tak hnusně.

        0 0
    • GdH  

      Přemýšlel jsem, jak využít prostor v krku vidlice a čím ho zacpat, když tam něco uložím, ale kupovat Fork Cork se mi za ty prachy nechce. Nedávno jsem koupil gripy Ergon, které přišly přichycené na kartonu takovými plastovými zátkami. Nahrazoval jsem jimi rozdrbané ESI Extra Chunky. Napadlo mě vzít tu zátku, navléct na ni zbylý kousek starého gripu a zkusit vsunout zespoda do krku vidlice. Sedí to perfektně a drží i v terénu spolehlivě, když se tam nedá nic těžkého. Já tam zatím uložil rychlospojky a lepení.

      Druhou zátku jsem využil také, namotal jsem na ni pár gumiček a použil jako zátku sedlovky (30,9), do které jsem nacpal lékárničku.

      0 0
      • zdenek  

        Já jsem nejdřív sehnal pumpičku, která se vejde do sedlovky (30,9), ale pak jsem se na to vykašlal. Sice bych ji vyndaval třeba jednou do roka, ale karbon rám + karbon sedlovka = přesný utahovací moment objímky…

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.