• Nicolaus

    Zdravím,

    chtěl bych poradit s výběrem zapletených kol na mého hardtaila 29 s osami 15 a 12/142.

    Moje váha je mezi 80–85kg a jezdím cross country a maratony (Kopřivnický Drtič, Obr Drásal).

    Nabídka zapletených kol je široká a velmi těžce se odhaduje co by bylo zrovna pro mě to nej. Založil jsem toto téma, protože předchozí diskuze mě neuspokojily a nenašel jsem nikde odpověď, kterou bych potřeboval.

    Zatím se rozhoduji mezi:

    • Mavic Crossmax SL PRO INTL 2016
    • Fulcrum RED PASSION AFS
    • DT Swiss XR 1501 ONE spline
    • American Classic – ty jsem rovnou vyřadil
    • A nebo nechat něco zaplést – DT Swiss 350 straightpull CL (28 děr), sapim CX-RAY, Alu niple a ráfek buďto ZTR Crest 28děr nebo DT Swiss XR331

    Přijde mi zbytečné dávat DT Swiss 240, protože váhová úspora je malá a cena v poměru k váhové úspoře oproti DT Swiss 350 se mi moc nelíbí.

    Jedná se mi hlavně o to, aby kola měly nízkou váhu, ale zase to nebyly úplné bláta a daly se použít na bezduše (což všechny možnosti výše splňují).

    Co by jste brali Vy, případně napadá Vás ještě nějaká varianta zhruba do 20tis.?

    Předem díky

    0 0
    • bimjeam  

      Ono záleží, či viac uprednostuješ hmotnosť, tuhosť alebo cenu.

      Na tvoju hmotnosť si myslím, že najuniverzálnejšie by bolo dať 32 drátov CX ray , DT 350, WTB KOM i21 alebo ZTR Arch Ex a ideálne aj mosadzné niple a bude s tým svätý pokoj.

      0 0
    • Pán z Dubu  

      To už bys skoro dosáhl na čínský karbon: http://www.bike-forum.cz/…e-rafky.html

      0 0
    • raw 4  

      A co Panchowheels.­.z bikepartu…

      0 0
    • tomxxx  

      Kupovat třeba tovární DT spine mi přijde finančně zbytečné, sám je mám, je to ráfek XR331, kulatý dráty competition a nába něco mezi 240 a 350 (přesně nevim co ta spine nába je, prostě jinej model), ale za 15 mi to přijde zbytečný.

      Náby rozhodně 350, ale spíš 32 drátů a vyprdnout se na straightpull (nebo sehnat 32 straightpull, což pude asi oříšek, ale DT350 by se dělat měla). Ráfků bych se bál, jestli ty cresty a XR331 nebudou na tebe moc bláto. Lepší by bylo něco na úrovni Arch EX Mosazný niple vážej víc, ale odvedou lepší službu, ale hliník by neměl být problém, pokud chceš mermomocí gramařit. No a dráty dle finančních možností, plochý jsou fajn, cool, ale 32 kulatejch 2,0–1,8–2,0 taky odvede službu. Asi mě tu většina lidí ukamenuje, ale zázračný tuhosti plochejch zas tak nevěřim.

      Jinak na netu je hromada už hotovejch ručních zápletů, jen pozor co tam dávaj za dráty (niple), páč na to lidí moc nekouká a dá se na tom šetřit, takže ty kola budou zázračně levný s marnejma drátama.

      0 0
      • Vilém  

        Ten DT350 s 32 derama se myslim normalne vubec nenabizel.

        Ja ho sehnal jako OEM, v modre barve, pro Cube.

        0 0
        • kubad  

          tak tak na přímé dráty ofiko jen 28 drátů což je škoda

          0 0
          • tomxxx  

            Jo, škoda je to ohromná. Já vlastně vůbec nechápu, proč dělaj tovární záplety na 28 drátů.

            0 0
          • Nikovlas  

            Je to fakt znatelný rozdíl mezi přímými a zahnutými dráty? Praskají i zeslabované dráty u příruby, i když jsou tam silnější (o cca 23% větší plocha 2,0 vs. 1,8 mm))?

            0 0
            • kubad  

              nerozumím s tou plochou?

              obojí tam má 2,0mm pokud vím

              0 0
              • Nikovlas  

                To jo – beru jeden zeslabovaný drát – jestli praská spíš u příruby, kde je nepříznivěji namáhaný, nebo v přímé, kde je tenčí.

                0 0
                • jonti  

                  CX Ray moc nepraska, mne prasknul jeden uprostred a jeden u nyplu. Pocitove jsou 2–1,8–2 tuzsi, ale taky o dost tezsi.

                  U tuzsich karbonovych rafku by mohlo i 28 dratu stacit, tuhost Crest 29+cxray je na zavodni kola vetsinou dostatecna.

                  0 0
    • Lachtan77  

      Nedávno jsem řešil stejné, taky jsem sháněl nová kola, Po čtení různých vláken jsem se rozhodl pro zapletení a nakonec jsem vybral Panchowheel, které již tady byly zmíněné. Přesně typ AM29. Váhově jsme na tom stejně. Ty AM29 jsou do 120kg. Pak mají XC29, ale tam jsem byl váhově na hraně. Tak pro jistotu jsem vzal ty AM29. Při výběru jsem z různých rad a nabídek došel k tomuto:

      • ZTR Crest a DT XR331 na mou / naši váhu radši ne
      • doporučeny byly ZTR Arch EX, DT X392, DT XM401, WTB KOM
      • do 100kg dostačují hlinkové niple. Já je mám, tak jestli ano ukáže čas

      Já jsem prozatím s PW spokojen. Ale nemám na nich moc nalítáno, asi tak 500km. Mám je od listopadu. Na komplet kolech s plášti jsem proti originál Ghost ušetřil 1,6kg.

      0 0
      • jaja01  

        Kde jsi je kupoval? Díky

        0 0
        • Lachtan77  

          tady Kola přesně v této specifikaci mám.

          0 0
          • wego1991  

            Může mi někdo z odborníků podat porovnání (aspoň teoretické je mi jasné že se asi těžko najde někdo s osobními zkušenostmi s oběma koly) mezi koly PW výše a těmito http://m.heureka.cz/…line-two-29/ … Na 110kg, xc full, žádná divočina spíš jenom po zemi do vzduchu se (zatim) nepoustim :)

            0 0
            • tomxxx  

              Jediná nevýhoda těch DT je 28 drátů a cena mi taky nepřijde zrovna lidová, když to jsou kola 1800 g a náboje budou něco jako DT350.

              0 0
            • kubad  

              28 drátů je nesmysl, na tvou váhu, a za tu cenu se dají zaplést lepší kola

              0 0
              • wego1991  

                mi právě tyhle kola přijdou na novém canyonu nerve 29, tak se ptám jestli to nějak řešit a případně kola zkusit pak hned jako nová prodat a vyměnit za něco jiného. Na ex kole sem měl nějaké obyčejné kola (tovární od canyonu – Alex rims nebo tak nějak – viz. foto). Nebyly to ve srovnání s těmi co mi přijdou na Nerve žádná hitparáda (když sou na netu za 3/4 ceny starého kola), ale byl sem s němi v rámci možností spokojen – za 7000km sem jen dvakrát centroval a jinak v podstatě za ty 2 roky nevyžadovaly žádnou jinou údržbu. Ty nové by měli být už o dost jiný liga – hmotnostně nevím jaký tam je rozdíl, ale určitě budou o slušné gramy lehčí, ale hmotnost neřeším. hlavně, aby byly spolehlivé a tuhé, což ste mě dost znejistili, s přihlédnutím na to , že mají jen 28 drátů (což sem ani nevěděl:)

                0 0
                • kubad  

                  pokud je tam budeš mít tak asi OK nejsou to špatné kola, ja jen psal že za ofiko cenu se dá pořídit líp

                  0 0
                  • wego1991  

                    jo to mi je jasné.. osobně měnit se mi nechcou pokud nebudou zlobit což doufám že ne

                    0 0
            • bimjeam  

              S tvojou hmotnosťou by som si dal zapliesť niečo na mieru, bude to lacnejšie, trvácnejšie, aj ked to bude síce zložitejšie a nebude to o dizajne, ale to mi tie DT tiež neprídu..

              V podstate sa to opakuje v každom fóre s 29" zápletmi,

              Ak máš nad 100kg, tak tam daj nezoslabované dráty , mosadzné niple, ráfik KOM i21, i23, arch ex a pod. , poriadne náboje na priemysloch s 32 dierami a hotovo.

              0 0
      • TJK  

        Cresty jsou imho naprosto vpohode na XC i pro 90kg … jezdil jsem je a za sezonu jsem s nima ani nehnul… ale to je cisty XC pri vyjizdka a sem tam opatrnej sjezd spis pro enduro …

        Na XC zavodeni ale je to na hrane, tam cas moc na vybirani stopy neni a je potreba jet pilu tak to obcas clovek musi poslat i v bordelu, takze vyber tech Arch rafku je naprosto spravnej a na miste!

        0 0
        • bimjeam  

          Len ono je rozdiel crest v 26" a crest v 29"

          Ja osobne som mal cresty na 27,5" na laseroch (v tej dobre žial sapim race neboli v ponuke v potrebnej dlžke) a aj pri 73kg som cítil, že to s tuhosťou nie je ono

          0 0
          • McBlacky  

            cresty jedine s cx ray, cn spoke flat, aerolite atd.

            0 0
            • kubad  

              souhlas, ale i tak bych na 29" bral tužší pokud nemá do 75kg – 80kg

              0 0
        • Pán z Dubu  

          Už jsi projel ty L-B záplety?

          0 0
        • scret  

          vidis a ja se teda na celoHT 29 bal vzit archExy:) tak jsem dal pro jistotu KOMy 23ky:))

          0 0
    • Vyvy86  

      a co tyhle kola misto crosmaxu??

      http://www.cyklobazar.cz/…s-240s-lefty

      0 0
    • Vyvy86  

      a jak jsou na tom ve srovnani z crosmaxama??

      0 0
    • sharkeeCZ  

      Zdarec,

      využiji vlákna k dotazu na posouzení rozdílu zápletu továrních DT Swsiss 1501 spline versus Crest+Novatecy 811DS+882DS + Sapim CX Ray. Vždy na pevných osách.

      Jde mi jak o porovnání tuhosti, tak případné váhy, jestli někdo máte představu. Díky všem.

      0 0
    • jIrI___  

      Máte někdo zkušenost s novým Crossridy UST ?

      0 0
      • scret  

        moc zkusenosti asi nebude.. Kazdopadne to je i s plastema… A cena je i tak ulet…

        Orech uz to ma novej, ale zas je ojebanej a misto 4 to ma 2 praporky…

        U rafku pochybuju, ze by byla komplet UST, ale spis by to mohlo byt neco na zpusob UST patek a pouziti pasky na zalepeni der niplu… ale treba se pletu…

        0 0
        • jIrI___  

          Právě ten ráfek by mě zajímal, nikde se mi nepodařilo dohledat nějaký vypovídající obrázek.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.