Zdravím, potřeboval bych poradit s výběrem zadního náboje. Potřebuju BOOST osu, MS ořech, 32 děr, uchycení brzdy neřeším a cena cca do 3000.
Budu moc rád za rady. Přeji krásné svátky
Zdravím, potřeboval bych poradit s výběrem zadního náboje. Potřebuju BOOST osu, MS ořech, 32 děr, uchycení brzdy neřeším a cena cca do 3000.
Budu moc rád za rady. Přeji krásné svátky
Shimano podle libosti.
Se shimanem nemám dobré zkušenosti, chtěl jsem jinou značku
Se ti nedivím…Na bajk kor do bordelu jsou nezatěsněné konusy IMHO absolutně nepoužitelné
Máš v podstatě 2 možnosti: Novatec 2700.-, u kterého ale po pár jízdách v bordelu budeš asi muset řešit ložiska
nebo přitlačit a vzít Hope/DT350
Na R2 se dají 350 od 130 eur, ale s obyč ořechem, leda to přehodit později, až pošetříš
Zase bych to tak tragicky s těmi ložisky u Novatecu neviděl. Na současném Novatec D792 142×12 mám najeto cca 5500 km, převážně bláto, prach, plus teď v zimě písek Moravské Sahary a ložiska i ořech chodí pořád krásně hladce.
Navíc výměna ložisek je u tohoto náboje úplně triviální a nová ložiska jsou k mání v každé ložiskárně doslova od pár korun.
Ne asi…taky nechápu to věcný fňukaní na Novatec…
Jsou to už né moc levné křápy, proto asi, ale na druhou stranu moc jiných možností není
Novateců za posl roky cca 10 ks a z nich 6× po velmi krátké době ložiska v prdeli, 1× prasklá osa, 1× stržené praporky v ořechu asi po měsíci
DT různých kombinací 370/350/240 asi desetkrát více ks a jednou se řešily ložiska na jednom předním 350
vše jen co mi projde rukama
Novatec D771/772SB, přes 18000 km cestou necestou počasím nepočasím včetně např, Maroka, bez jedinýho problému, skoro ani nevím, že tam nějaký ložiska jsou. Zadní osa a ořech tedy z oceli. Takže asi tak.
To chce přejít na šimano
Hele ctu to tady porad ale moje co prisly na RB daly 3 roky na puvodnich loziskach. Bahno prach bordel hroznej gnar bylo jim to jedno. Predni doted jezdi myslim ze porad na stejnych loziskach a nedrhnou ani nema vakl. Zadni je v supliku, uz by loziska potreboval ale jinak mu nic neni.
V shopu si taky nepamatuju ze bych videl nejakej mrtvej. Ve srovnani s tema od Formula co pouziva Giant, Specialized a kdovi kdo jeste jsou vlastne super.
D902SB-B12-MS 3 dny v bahně a ložiska hyn, zaplítal jsem je zákazníkovi a po týdnu to přinesl… žádná wapka
Píšu tady snad někde, že se nedají sehnat ložiska???
Jak je možný, že moje Bitex (Powerway) se točí i po 2000km v bahně a wapkování bez problémů? Nemám za ořechem ani těsnění a pořád dobrý ;)
Kdoví co s tím dělal…
za 3 dny na Dolní Moravě? na novém bajku? no co, jezdil v bagu
Vapkou může kolo sjet jedině imbecil.
Omluv se okamžitě, nebo to bude dvacet!
Na novatecu jsem s jednou výměnou ložisek najezdil 12 tisíc km při svých 100kg, potom jsem v jedné stojce strhnul praporky, od že doby mám DT350 a je to teda něco jiného
Tady na XT nábě v rozkresu je seal ring. Co myslíš tím, že Shimano není zatěsněné?
Tomu XT náboji s MS ořechem je třeba se z dálky vyhnout. Už se tady o něm napsalo dost. Šmejd, který dokáže ****** i docela otrlého mechanika :-).
Jj taky jsem poprvé viděl letos nové zadní origo shimano kolo letět přes dílnu a ta už něco zažila :D
Takže jde o problémový Microspline ořech, ne o to, že to není utěsněné, jak jsi psal prvně?
Docela mě překvapuje, že by Shimano náboje měly být najednou celé nanic, když byly odjakživa etalon solidnosti. Ale že se nepovede třeba ořech věřím. Ale tak taky to asi nebude platit o všech řadách a typech? Oni ty změny přece nasazují do sad postupně a co se neosvědčí, časem skončí.
Třeba starší XT náby M785 měly taky nespolehlivý ořech. Obvykle se po čase zasekl nebo praskl. Nic s tím nedělali a ke změně došlo až teď s novou řadou XT Microspline nábojů, které se ovšem taky nepovedly.
Podle toho, co se o tom pise, praska spacer c.10 a ten je nastesti jen u microspline verzi 7110 a 8110. Nizsi rady microspline a vsechny naboje s klasickym orechem tento problem nemaji. Ja s nabojema shimano taky nikdy nemel problem.
Jeste dodam, ze uz z principu se mi nelibi zadny novy moderni naboj s pravym loziskem uprostred a ne na pravem konci naboje, jak to bylo u klasickych naboju shimano. Tohle mi pripomina prastary naboje na sroubovaci X-kolecko.
Díky za kvalitní příspěvek, musím si jej poznačit, až bych řešil zadní nábu.
S tím ložiskem souhlasím, oni asi jsou tlačeni tím 10 zubovým kolečkem, do kterého se nejspíš nevejde ložisko, kór v kombinaci s hrubší osou.
To by ale chtělo zmínit už v úvodu. Jinak nemáš moc možností, Novatecy a jejich variace nejsou úplně extra spolehlivé a notoricky známá kvalita (DT, Hope atd.) stojí spíš 5 a víc.
A nemyslím si že by lepší Shimano náby byly zrovna tragické.
Ano já vím, zapomněl jsem to zmínit, ještě jsem našel značku bitex (https://www.netbike.cz/…ine-12speed/), Někdo nějaké zkušenosti?
O chlup lepší než Novatec…Vozím oboje
No když je jen vozíš tak to pak vydrží,pozor ale aby ti nezateklo do batohu.
Superior je používal pod názvem ONE.
Loni 2000km na gravelu.Zadni v pohode,krome kousancu od kazety,orech microspline.Ale nic vyrazneho.Predni ma trosku vuli,tak milimetr na velkym prumeru kola.Jinak v poradku.
LOL. Jak se pokaždé najde někdo, kdo doporučí shimano? To je skoro jako, když mi někdo tvrdí, po očkování budu autista
No jistá šance ze ten Shimano náboj bude fungovat tu je . Mozna o fous vyšší než ze zblbnes to po tom očkováni :)
Jak jsou na tom starší Deore M615 nebo současné Deore M6000?
Je to de facto to samé.
Dobře, ale myslel jsem kvalitu provedení. Na běžné bikování je to ok ne?
Kdo nezažil, neví.
Tak třeba má dobrou zkušenost. Já třeba nedám dopustit na klasický Shimano náby s RU od Deore vejš. Mám je na zimákovi. Jezdí to v dešti, blatě, soli. Na jaře stačí udělat preventivní rozborku ložisek, nicméně vazelína bývá kupodivu většinou čistá.
Aktuálně řeším treninkový kola k silničce na příští rok. Klasické ráfkové brzdy s RU. Čím víc se v tom rýpu, tím víc mi z toho vychází zas to obyčejný Deorečko přestavěný na 130mm. Plusy – snadná dostupnost dílů, cena, spolehlivost. Mínusy – nulová image, vyšší váha 350gr. Ušetřený peníze za nekoupený 350 od DT můžu vrazit do Aerolitů nebo CX Ray
U silničních WH-R500 jsem 10 let dělal jen preventivní údržbu. Jezdilo se celý rok a vždy to bylo čisté. Tak jen vymezit vůle a jedeme dál
Jo,ty náby při minimální péči držely jak bejk.
Převlečené 130 mm Deorečko je Tagra nebo Sora.
JJ, to je pravda. Jezdím ale ještě desítkovou sadu, takže to Deore mi stačí užším ořechem, který je i trochu odlehčený drážkama, oproti třeba té Soře. Kupodivu to má i broušené konusy, není to sice žádný high-end, ale svou práci to odvede. Chystám kombinaci Novatec 171sb 28 děr vpředu, vzadu Deore 32 děr, ráfky zkusím Alcyony (tady je možná trochu škoda, že nemají aspoň ten nýt), ještě špekuluju nad drátama, lákají mě ty Aerolajty, ikdyž teda šest pětek za drát není zrovna málo. Srovnatelný vypadají ty CX Ray od Sapimu, těžko říct, co je lepší, podle profilu drátu je to stejný, jak materiál, to těžko říct.
Tak tam dej CN Spoke 424 za 28Kč kus a je to :)
Hm, zajímavé, to vidím prvně, dík
Materiál je ten sám. De facto všichni výrobci tahají špice ze špulek od Sandviku. Dopředu bych dal klidně nějaké lehké špice, DT Revolution nebo Laser, namáhání je v porovnání ze zadním výpletem minimální. Dozadu klasika, pevnější dráty ke kazetě a od kazety klidně lajty Revo nebo Laser, pokud tedy nemáš 100 kg.
To DT píše něco o kování u těch svých nejdražších drátů. Těžko říct, jestli u nich mají nějaký speciální výrobní postup…do toho nevidím. Doteď jsem skoro všechno pletl z Ritchey (DT) 2–1.6–2, ale zdroj vyschl, nepamatuju, že by mi někdo vrátil kolo s tímhle prasklým drátem.
Na silničních zápletech jsem měl doteď DT Revolution 32/36 a tuhostně to v pohodě stačilo, tak zkusím trochu odlehčit na 28/32
.
Tak dej Sapim D-Light a je to :) 2–1,65–2
Mají, DT je neková ale válí takže by měly mít větší hustotu materiálu – jejich drát se tím ztenčením méně prodlouží a měl by být tudíž silnější (a trochu těžší) při stejné tloušťce. Osobně mám radši Wheelsmith a Sapim dráty na svoje výplety ale DT dělá dráty jinak, a podle DT líp :)
Pokud mohu poprosit, odkud jsou info o technologii výroby drátů?
(tam mám mezery…)
Byl jsem na školení DT swiss pár měsíců zpátky. Měli tam nějaký dokumenty co by se asi daly najít na netu ale já to viděl jen tam. Bylo to přímo od inženýrů a WC mechaniků DT North America takže by to mohlo být někde na DT webu.
díky
Děkuji moc za rady, teď se rozhoduji mezi těmahle třema:
1)Bitex BX211R https://www.netbike.cz/…ine-12speed/
2)Novatec D902SB-B12 https://www.cycology.cz/…go-p1280602/
3)Novatec D462SB-CL-B12 https://www.koloshop.cz/…e-cerny.html
Vzal bych Bitex.
Dobře, koupeno, díky
Bitex
Mozna by stal za pokus MT410. Nevim co to vazi a ani jsem to nevidel, ale naboji na prumyslovych loziskach od Shimana bych klidne sanci dal kdybych shanel neco levneho :)
A které to na těch průmyslech teda jsou? Nikde jsem rozdíly zatím nenašel, jen cca rok zpět nějakou zmínku na GMBN že prý slx…
Pokud se nepletu, tak na loziscich je pouze orech a je to na nabach s microspline.
To asi ne. Protože třeba přední náboj HB-MT410 by měl být na průmyslech
Tak se pletu.
Predni jsem nezkoumal, koukal jsem po zadnich.
Je.Má to nasouvací koncovky joko který koli náboj na průmyslech.
Jo, tyhle náboje nově v letošním katalogu mají „průmysly“.
Přední
Zadní
Super, díky :) a je nějaký klasický 135mm náboj Shimano na HG ořech co má průmyslové ložiska?
Docela bych se levného nového Shimana bál. Pokud to má stejný vnitřek MS ořechu jako XT, tak potěš. Obecně je poslední Deorko strašný šmejd. Neustále se lepí převodníky, přehazka plechařina na úrovni Altusu, sypou se kazety. Divil bych se, kdyby tyto náboje taky neměly nějakou zásadní vadu na kráse.
Že by Deorko bylo plechový jak Altus jsem si jaksi nevšiml.
Který je plastový :D
Mám sáhnout po starých nábojích M615? Na silnici mě Shimano náboje fungovali v pohodě 10 let
Pokud to nebudeš moc bahnit, tak by měly být vcelku v pohodě. Ořech sice chytne brzy poněkud větší vakl, ale stačí vyndat jednu vymezovací podložku zevnitř a pak to drží docela dlouho. Samozřejností je pohlídat si správné seřízení konusů hned od začátku.
Jak říkám ty náboje sem neviděl, ale v shopu jsem s novým Deore ještě neviděl doslova jediný problém, a na netu jsou z toho kromě BF všichni unešený. Asi tomu tam v ČR moc nakládáte :)
Ne, tohle je všechno microspline.
Tvl ten zadní 600 gramů :-))) jak se jim podařilo to udělat 2× těžší, to je ocel? to musím vydržet válku :D
Kde si přišel na 600g? Ve specifikaci mají 478g / 488g.
.