• lutte1

    Zdravim.Budu stavet endurko na ramu monster En 09 se vzduch. tlumicem.Mam celkem jasno o komponentech ale vaham u vidle.

    Vidli vybiram z nabidky T-T.Uz jednu od Milana jezdim tak vim do ceho jdu.

    Mam 2 kandidaty. RST Storm Air 160mm s HS Expanzi (2200g)

    SR Durolux 120–160 bez HS Exp(nejde). (2700g]

    Promblem je ze nevim jestli ozelit HS expanzi nebo snizovani.Bike bude staven na cca 14.5 kila.Jezdeni do 70km vyuziti Enduro a Freeride.Na Xc budu mit Htcko.

    Jezdim epicon 120 mm na HT a i tam HS expanzi postradam.

    Dekuji za vecne prispevky.

    0 0
    • Vegan  

      Kdysi, kdyz jsem se s milanem bavil o RST Storm tak jeste zminoval nevyhodu toho, ze se tam nevleze tusim vic jak 2.3 plast.

      0 0
    • tomfree  

      Ani jednu se zmiňovaných vidlic jsem nejezdil,ale mněl jsem talase a přešel jsem na vanilu a nějak mi to snižování nechybí,takže bych vzal tu pocitově lepší,bez ohledu na snižování.

      0 0
      • lutte1  

        Tak kdybych nehledel na snizovani tak jednoznacne vyhrava RST.Je o pul kila lehci podle Milana ma lepsi tlumeni a moznost dodelat HS expanzi.

        Jde mi o to ze Enduro s vyssim zdvihem sem nikdy dlouhodobe nejezdil do kopce.Tak me zajima jestli to ma smysl ci ne.Budu jezdit na pohodu a co nevyjedu klidne vytlacim.Jak rikam na XC mam jiny kolo.

        0 0
        • pitos  

          myslím že snižování nepotřebuješ,se 160 se dá jezdit úplně normálně.

          0 0
          • Vegan  

            sign sic jezdim 150, ale tech 10mm nebude vyrazny rozdil. Vic nez na zdvihu zalezi na geometrii kde ti to dovoli jeste jet a kdy uz se to stavi na zadek

            0 0
            • pitos  

              určitě bude záležet na geometrii,třeba můj bike se nestaví na zadek v žádném stoupání a když jsem kdysi jezdil HT se 100mm vidlou tak jsem měl problém vyjet prudký kopec a musel jsem dost posunovat těžiště.

              0 0
        • tomfree  

          Napíšu to asi takhle,do prudkého stoupání po rovném povrchu mi plný zdvih nevadí,snižování jsem chtěl využívat v technických pasážích výjezdu,kde musíš pracovat s těžištěm,to se ukázalo jako nevhodné,jelikož snížíš i výšku středu tudíž je průchodnost terénem omezená,jelikož chytáš pedály o kde co,takže nakonec jsem přestal snižování používat úplně a přijde mi lepší dobře postavit geometrii biku,než používat snižování vidlice.

          0 0
          • lutte1  

            Takze vyjezd s 600m prevyseni cca na 10km po asfaltu/sotoline je realne?

            0 0
            • MlokCZ  

              Já problémy se škrtáním pedálem o zem po snížení jako psal tomfree nemám, zřejmě mám na Stereu výše střed než má on na kole co jezdí s Talasem. Na extrémně prudké a současně technicky těžké výjezdy nemám stejně fyzičku, takže kdybych v nějakém extrému měl problém se škrtáním, tak je to fuk.

              Ale právě díky snížení zdvihu dám pak toho více. Tím jak je extrémně prudký výjezd na hranici fyzičky (tím myslím 20% výjezdy, které jsou delší a ne jen pár metrů), tak nemusím tolik řešit techniku (a nedělám pak tolik chyb, tím myslím způsobených fyzičkou, které bych na krátkém výjezdu nikdy neudělal).

              Tenhle případ lze určitě vyjet i bez snižování zdvihu, ale hodně záleží na té změně sagu. Mně by takové stoupání bez snížení už vadilo dost. Na 120mm snižuju někde kolem 5–6% sklonu (samozřejmě při tomhle nízkém sklonu jen pro dlouhé výjezdy, pro kratší výjezdy snižuju jen když jsou prudké extrémně typu 20%).

              Já bych byl v horách bez snižování zdvihu hodně nešťastný. Na Plzeňsku, co jezdím mimo bikové dovolené a jiné akce by se to bez snižování ještě celkem dalo.

              0 0
              • tomfree  

                Koukal jsem no to stereo v profilu a pokud ho máš nastavené tak jak je na fotce,to znamená,že rodla jsou níže než sedlo,tak potřebě snižování moc nerozumím,chápu to v případě endura,kdy je posez postavený kvůli stabilitě níž než rodla,pak už se jede do kopce fakt špatně,na enduru to mám ve stejné výšce a snížení by se semtam hodilo,ale na stumpu to mám podobně jako ty a tam by mně to fakt nenapadlo snižovat.

                0 0
                • MlokCZ  

                  Fotka klame, na fotce v profilu jsem vozil sice ještě jiná řídítka než teď, ale i tak byl grip tak o 3mm výše než sedlo. A protože mám krátké ruce, tak to bylo pořád málo, teď má řídítka tak o 2cm výše než sedlo (mám teď vše stejné, jen řídítka s o 2cm vyšším zdvihem).

                  A pak na Stereu je to více potřeba právě kvůli průběhu (jak jsem zmiňoval níže). Díky tomu, jak je stavba super pohodlná (ochotně chodí do zdvihu), tak navýšení sagu ve výjezdu na tlumiči je poměrně velké (rozhodně vyšší než u některých jiných kol).

                  Ale jak jsem psal, nesnižuju pouze na extrémně prudké výjezdy, abych je vyjel, ale i na mírnější táhlé, abych měl pohodlnější geometrii (aby se tolik nezvedala špička sedla a nešlapal jsem tolik před sebe).

                  Jinak kdysi, co jsem jezdil ještě AMS Pro se 115/100mm zdvihu, kde jsem vozil řídítka níže a kde nebylo nutné na výjezdy snižovat, tak i tam jsem párkrát použil u-turn na Rebě ke snížení. Ale byly to jen ojedinělé případy typu výjezd na Sv. Jure, kde byl extra dlouhý kopec. Jinak tím, že to nebylo nutné a že je u-turn opruz, tak jsem to nepoužíval.

                  0 0
            • tomfree  

              Tak třeba Lysou horu se Zlatníku což je 800m převýšení na 8 km jedu aniž bych se strhal na Intens 6.6 50 minut.

              0 0
    • MlokCZ  

      Tohle je těžká volba. O tom, jak důležité je snižování zdvihu si každý musí ujasnit sám. Každý to má jinak.

      Jak už jsem tu psal, pro mě je to hrozně důležitá vlastnost a neoželel bych to a používám ho pořád. A to i na delší výjezdy, kde to není nezbytné pro pohodlnější sklon sedla.

      Kromě geometrie biku záleží hodně na průběhu zadní stavby i vidlice. Tedy jak moc dochází ke změně sagu ve výjezdu změnou rozložení váhy. Tohle je dost odlišné u různých kol.

      Když je to 160mm zdvihu, tak HS bude chybět o to více, takže tohle rozhodnutí Ti opravdu nezávidím.

      Sám nevím, co bych z toho volil, kdybych tuhle volbu musel absolvovat.

      0 0
    • fousek  

      Ja bych bral Storma, tech 0,5kg hned tak nekde takhle snadno neusetris a muj nazor na snizovani je ten ze kdyz tam je tak je to sikovna vec, ale kdyz tam neni tak se to da prezit/vyjet taky akorat se clovek musi vic snazit. A HS expanze je dobrej bonus.

      0 0
      • Kubiczech  

        Souhlasím s řečeným a zkusil bych Storma. Sám si ho výhledově hodlám z T-T na ENko pořídit, tak by mě hodně zajímaly něčí zkušenosti.

        0 0
        • lutte1  

          Ahoj.Jak si spokojen se svym RB?Ja uz ho mam tedy obednane ale stejne me to zajima.Jakym smerem se pri stavbe zamerit a na co si dat pozor jak se kolo chova do vyjezdu a pod. ? :)

          0 0
          • Kubiczech  

            Rád bych ti řekl něco víc, mám ho sice už asi měsíc pokupě, ale ještě jsem se na něm pořádně neprojel. Mám zhruba 100 km, ale v pružení je to oproti Haru rozhodně krok kupředu, jsem celkem nadšený (to samé psal i Los Tomanos po přechodu na ENko z Norca). Do zatáček jde parádně.

            Jen pokud ho chceš stavět na 14,5 Kg a máš něco většího než M velikost, tak to podle mě bude trošku dražší.

            0 0
            • lutte1  

              No bude Lko počítal jsem to a podle peněz se budu pohybovat 14.5 max 15 kilo.:)Vzducho­vej tlumák tu váhu trochu srazí.:)

              0 0
              • Kubiczech  

                Promiň, ten tlumák jsem přehlédnul. Počítal jsem s Vectorem.

                0 0
                • lutte1  

                  V pohodě :) Už se nemůžu dočkat- bohužel bike bude hotov nejdřív po vánocích.Ale co jezdit mám na čem.Aspoň si s tím vyhraju :)

                  0 0
    • goofy  

      Stelovani zdvihu mi je na nic, a bral bych urcite HS expanzi.. Pokud chces vidli od TT, tak asi teda toho Storma.. Pro me je stelovani zdvihu zbytecne, a jak sam pises, tak HS expanze u toho zdvihu se opravdu hodi.. Akorat bych si pohlidal, jak je na tom s progresivitou ten Storm, ale to by mohlo jit pripadne poladit.

      0 0
      • lutte1  

        To si myslím nebude problém poladit.Kor když je to vzduchovka.

        0 0
    • Kubas.1  

      Každej to má jinak. Já snižování zdvihu používám celkem často, a zamykáni vidle mi přijde naprd. Ale někdo jinej ti klidně napiše přesnej opak…

      0 0
    • kesu  

      taky bych vzal RST..

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.