• Chyronex

    Zdravím, po laborování s NoTubes bych rád přešel na čistokrevný systém UST, tedy UST ráfek a UST pneu. Nyní mám zaplétaná kola DT Swiss M1900, 32 děr, šířka 19mm, 26". Netuším jak jsou tyto kola tuhá v porovnání s ostatními podobnými. Katalogová hmotnost předního je asi 950g a zadního 1080g. O hmotnost mi až tak nejde, jako spíš o tuhost a neřešení věcí ohledně těsnosti, nahození,.. při konverzi na TLR a tmel NoTubes. Váha jezdce je tak 105–110kg s batohem. Ježdění AM, ale s rozumem, žádné extrémy. S těmito koly mi v zatáčce škrtají přední brzdy, hádám, že je to dáno tuhostí a u zadních občas slyším jak o sebe dřou dráty nebo aspoň si to myslím. Doporučíte mi nějaké řešení? V ostatních vláknech jsem vyčetl Mavic 819 jde vyplést, Mavic SLR už celé kolo, nicméně vyšší cena, možná nějaký Fulcrum. Ideální by bylo vyměnit jen ráfek a dráty a náboje zachovat, ale to hádám asi moc dobře nepůjde.

    0 0
    • jIrI___  

      SLR na 110 kg a AM určitě ne.

      0 0
    • tonik666  

      Crossmax SX, teď jsou jedny nové na cyklobazaru za 11. Jako bezduše fungují dobře.

      XM819 má slušné hodnocení, ale je uvnitř užší než je dnes u AM ráfků běžné.

      0 0
    • scret  

      na SLR zapomen! na 819ku bych se taky vyprdnul, sice je relativne slusne pevna, ale precijen 19mm rafek nebude dnes uplne to prave na AM styl – precijen vozej se nizsi tlaky a sirsi gumy…

      0 0
      • Chyronex  

        Tak jsem studoval a zjistil, že pokud bych chtěl ruční záplet tak UST Mavic XM819, která není úplně nejvhodnější, kvůli 19mm nebo EX823, 655g, 23mm což už je lepší, ale těžší. Další možnost jsem našel polo-UST systém a to ZTR, ZTR Arch má doporučení 80–90kg jezdce, k ZTR Flow jsem omezení nenašel. Šířka 25,5mm a 490g, dle tvaru mi teda úplně odolný nepřišel. Náboje vesměs doporučené HOPE. Další možnost jsou tovární záplety. Crossmax SX, 21mm. FULCRUM RED ZONE XLR 21mm, červená barva není moc vhodná. Fulcrum Red FIRE, 23mm. Ještě se zeptám, pokud oddělám tovární ráfek se záplety, jde to nějak opravovat?

        0 0
        • kubad  

          koupíš nový ráfek(cena lidová a občas je to složitější ho sehnat) a necháš vyměnit

          0 0
        • kesu  
          1. zapletený redfire mají 2,2kg a nedělají se pokud vím jiné naž na

          150/12mm zadní osu, která je jen pro dh.

          1. na 823 se vykašli, je to šíleně těžký (musíš

          připočíst niple)

          3)polo-ust systém proč ne-vzal bych flow

          1. Vozím sx a ty kola vydrží fakt dost, doporučuju. (ráfek stojí tak

          trojku, necelou, tedy o tisícovku víc než Flow. Ale co mohu srovnat tak třeba SX vydržej fakt víc než kola na DT 5.1

          0 0
        • mr.antik  

          U těch továrních zápletů mi přijde ta vnitřní šířka 21mm málo, ale na druhou stranu, jezdí se na tom enduro i dh závody, tak nevim :-)

          Ještě rozumně cenově vychází WTB i23 ráfek nebo Span Subrosa se zázračným zpevňujícím vnitřním profilem

          0 0
          • romachain  

            Já bych se širším ráfkům nebránil, ale teď mám STčka s vnitřní šířkou 19mm, gumy Schwalbe 2,25, 100kg živé hmotnosti a kolu dávám, co si troufnu. Pokud můžu soudit, funguje mi to bezchybně.

            0 0
        • tonik666  

          Jestli budeš chtít Flow nebo XM819, mrkni se na superstar.tibol­ts.co.uk, teď tam mají akci, oboje je za 200liber. Poštovné je 12 liber. Za tolik to tady nepořídíš.

          Zrovna jsem tam bral Flow na jejich Switch EVO nábojích.

          0 0
        • scret  

          819ky bych tady nebral, pokud chces mit jistotu, nech zaplest Hope a ZTR Flow Ex a budes mit klid… GUmy jdou nasazovat stejne jak na UST rafky, v podstate to slo na druhy fouknuti pumpou, takze krasne…

          Arch Exy ma pritelkyne, ja bych si je dal na kolo taky, ale spis jako lehci alternativu k SX… Tobe bych je na radeni asi uz uplne nedoporucoval…

          Nebo CMax SX – mam je a vydrzej sakra dost… Pripadne ty Red Zone XLR

          0 0
          • jIrI___  

            Ty Archy Ex jsou srovnatelné s Cmaxy ST?

            0 0
            • scret  

              ± autobus… Odolnosti ano, Arch Exy jsou o 2mm sirsi…

              0 0
              • jIrI___  

                Dík. Dřív nebo později budu nucený přejít na pevnou osu, tak hledám nějaký ekvivalent srovnatelný s ST, které mi odolností i tuhostí plně vyhovují :)

                0 0
          • Chyronex  

            Všem děkuji za přínosné reakce. Tak pokud není u polo-UST problém s nazouváním atd, tak bych zvolil asi to. Koukal jsem, že u Flow EX je jiná geometrie patky než Flow, přijde mi u EX nižší. Nehrozí vyzutí pláště? Máte s tím někdo zkušenosti? Další mě zaujal WTB i23, i zde není problém s nazouváním atd? Pláště chci 2,25–2,4, který šířka by byla vhodnější? Náboje tedy Hope PRO II EVO a dráty např. Sapim Race 2–1,8–2? Nipl hliník nebo mosaz?

            0 0
            • Hnoj  

              I23 je velice kvalitní ráfek za dobrou cenu. Rozhodně doporučuju.

              Niple určitě ALU.

              0 0
              • blisterexist  

                hele hnoj se objěvi:-)

                0 0
              • Chyronex  

                Poté co jsem zjistil, že WTB má kolíkový spoj, tak se více přikláním k ZTR kde je svar, konkrétně Flow Ex. Možná jsem zbytečně bázlivý. Pokusím se mailem kontaktovat uživatele Hnoj s žádostí o vypracování konkretní nabídky.

                0 0
                • Vilém  

                  To be me zajimalo, kam by tam ty koliky davali.

                  Co mam starsi verzi Laser TCS trail, tak ten je varenej.

                  Jinak svar taky nemusi byt zadna vyhra.

                  0 0
                  • kubad  

                    vypadá to že je to lepené u WTB

                    0 0
                  • Chyronex  

                    Se omlouvám za chybnou informaci, asi je lepený.

                    0 0
                    • Vilém  

                      A z ceho mas, u takto spojeneho rafku, obavu?

                      Jedine co na tomto provedeni nemam rad je vetsi narust vahy v miste spoje.

                      0 0
                      • Chyronex  

                        Ač v oblasti svaru dochází k degradaci materiálu, pořád si myslím, že svar bude pevnější spoj než lepený. Pokud jsou mé obavy zbytečné, tím lépe.

                        0 0
                        • Vilém  

                          Pokud v tom bude nejaka vsuvka, tak bych rekl, ze to mozna bude i pevnejsi nez svar, navic kdyz clovek kolikrat vidi, jak maji svary probrouseny.

                          Kazdopadne po zapleteni se to nema kam hnout. Potkal jsem koplej rafek, kterej se po vystrihani dratu rozjel ve spoji, ale kdyz to bylo stazene vypletem, tak nehrozilo nic.

                          I kdyz ted me napada, ze myslim Mavic mel kdysi problemy s cestujicima kolikama. Tam to jistila rana kladivem na dulcik, pak byl klid.

                          0 0
                          • kubad  

                            AC po Ječňakově destrukční rozborce :D

                            myslím že u WTB to bude dost podobné

                            0 0
                          • Chyronex  

                            Pokud je tam vsuvka a lepený spoj je přeplátovaný, tak tam problém rozhodně nevidím. Občas vidím zkoušky lepených spojů a i tak se občas vzorek trhne v mase, ale to lepidlo je na opravdu velké ploše. Výplet to podrží, jen mi to nedalo a trochu jsem zapochyboval. Pro pneu velikosti 2,4 je jaká šířka vhodnější 23mm nebo 25mm? Na stávající 19mm ráfky mohu dát 2,1–2,25. A mít dvě sady kol na rozdílně použití.

                            0 0
                            • Vilém  

                              Osobne bych dal tech 23mm, myslim, ze i 21mm by stacilo.

                              0 0
                            • Draw in soul  

                              Já měnil ráfek 19mm za 25mm a pláště nechal 2,25 + 2,4.V obou případech mi to roztáhlo (2–3mm navíc) pláště na jejich nepodvyživenou hodnotu :) Pokud tě nesere větší váha,nevidím důvod dávat pod 25mm.

                              0 0
                        • jIrI___  

                          A teď si vezmi, že veškeré pláště autobusů a vlaků jsou lepené. Bál bych se tím cestovat! :)

                          0 0
                          • Chyronex  

                            Zase nebudeme přehánět :), pneumatika je z několika vrstev kde se místa lepení překrývají a pak vulkanizuje. U kol vagonů nevím, že by se něco lepilo, obruč se na věnec většinou lisuje, možná nějaká technologie u gumových kol v metru. Takže netřeba se bát cestovat.

                            0 0
                            • jIrI___  

                              Špatně jsem se vyjádřil :). Těmi plášti jsem měl na mysli „oplechování“ kostry autobusů a vlaků (střechy a bočnice). Ty se v dnešní době už nesvařují kvůli deformacím po zahřátí, ale právě se lepí.

                              0 0
                              • Chyronex  

                                To ano, ale to není nosná konstrukce. Nicméně jsou i pokusy o lepení konstrukčních celků dohromady, například bočnice a střecha, ale to už se dostáváme úplně mimo…

                                0 0
            • kubad  

              presne tak, I23 dobra volba, a napis hnojovy on ti to komplet slozi

              0 0
            • Lister  

              Dávám bod i23. Kdybych skládal netovární záplety, tak bych vzal tenhle ráfek, protože plnohodnotné samostatně prodávané UST ráfky nestojí ani za zamyšlení.

              0 0
    • vsn  

      SX jak ti tu už radí ostatní :)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.