Výběr prvního malého obytného auta, poradíte?

74 nepřečtených
  • rob0to

    Ahoj všem,

    sháním ojeté auto a rád bych poprosil o radu nebo zkušenosti. Hledám rodinné auto s dostatkem prostoru, ideálně takové, ve kterém by šla udělat jednoduchá vestavba na spaní pro dvě osoby – takže sklopná zadní sedadla nebo rovnou menší dodávka apod. Důležité je, aby mělo tažné zařízení.

    Moje hlavní kritéria jsou:

    Nízká spotřeba

    Spolehlivost (ideálně bez častých a známých poruch)

    Co nejméně náročná údržba – prostě držák, který mě nebude stát majlant každý půlrok

    Vhodné i na delší cesty do zahraničí

    Preferuji naftu, případně benzín s LPG

    ???? Rozpočet mám max 350 000 Kč, ideálně s možností odpočtu DPH.

    Nejsem proti menší dodávce typu Berlingo, Kangoo, Caddy atd., ale rád si nechám poradit i s jinými variantami, co by mohly dávat smysl.

    Značkově preferuji VW, ale nemám problém s jinými značkami – nechám si rád poradit na základě vašich zkušeností.

    Díky moc za všechny rady, názory nebo osobní postřehy! ????

    0 1
    • MTesil  

      VW Sharan druhé generace. Sedmimístný má po sklopení druhé řady zcela rovnou plochu. Stačí karimatka a spacák.

      Jinak to jezdí jako normální auto a v pohodlí se dá projet celá Evropa. Zatím jsem neobjevil lepší auto pro rodinu.

      0 0
      • xpj  

        A pokud to nebude 7místná verze, ale jen 5místná, tak se dá udělat drobná vestavba, přešroubuje se dekl, plocha bude stejně rovná, ale pod deklem se získá hodně velký úložný prostor.

        0 0
        • MTesil  

          Jj, souhlas. Mám oba. Do pětimístného dám do kufru gravel napříč na stojato bez sklopených sedaček.

          Tu výhodu sedmimístné jsem uváděl jako, že není třeba žádná další úprava.

          1 0
    • Tatut  

      tady najdeš hodně inspirace https://www.bike-forum.cz/…na-dodavka-2

      jinak žádný zázrak asi neobjevíš. u bazarovky je to o konkrétním kusu…

      PSA groupe máš trochu riskantnější motory, u VW zase dost těžké najít neolítaný kus po bouračce…

      0 0
    • Ukrutony  

      Nekoncentroval bych se nutně na tu naftu. To je takový český fetiš. Málo to žere, ale tu úsporu ti dost možná požere servis. Ještě ho pak bude manželka trápit rozvážením dětí po okolí. Má-li to být jediné auto a nejen dovolenkový dostavník na delší trasy, proč ne bezin?

      Pak ti můžu hodit názor na Caddy co taky zmiňuješ.

      Kupoval jsem nedávno jetý Caddy IV Maxi, uchcával jsem při pomyšlení na 2.0 110kW diesel, ale rozum převážil, koupil jsem benzin 1.4 96kW EA211 a je to taky super. Jsme na bike foru, takže – dozadu narvu se sklopenou druhou řadou Epic Evo v XL bez demontáže kola, vestavba pro dva ne-trpaslíky nebude rozměrově problém, apod… Holt je to víc „dodávkové“ než třeba Sharan, něco za něco… Vzadu lisťáky, kastle ideově z nultých let… Zase je to léty prověřená konstrukce. Nevýhoda je, že benziny jsou vlivem toho našeho diesel fetiše raritní zboží. Musel jsem dotáhnout za těžký háky z DE. Ekvivalentní zboží od konkurence jsem zavrhl vlivem vzhledu (hnusné auto bych nedal, i kdyby jezdilo zdarma) či špatné pověsti a obecné nesympatie ke Stellantisu. Též jsem zavrhl Caddy V, nevoní mi kooperace s Fordem, hnusný zadek, třetí řada sedadel ala pryčna a takové to polo-haptické ovládání klimatizace. Je zajímavé, že gen V se prodává za podobné prachy jako gen IV. Nutno dodat, že jsem hledal spíš novější vozy s nájezdem cca 50k

      Takže pokud jsi trochu staromilec, s klidným svědomím bych ho doporučil

      0 1
      • tomaschek  

        Ta kooperace s Fordem u Caddy V spočívá v tom, že tam na výrobní lince VW nalepí loga Ford.

        Vadilo by mi to naopak, kdyby Caddy V byl přelepený Ford.

        0 0
        • Ukrutony  

          Na to nemám co namítnout. Myslel jsem to spíš principielně. Doufám, že si nemění i jiné know-how, např. v oblasti protikorozní ochrany :D .

          Zato takový nový Transporter mi přijde zase jako přebrandovaný Ford :D To se mi nelíbí a je to matoucí. Pokud je člověk kopyto, nepřečte designový jazyk značky a v technice se nevyzná, těžko pak zjistí, který z těch dvou případů to je :D

          0 0
          • tomaschek  

            Nový Transporter je přelogovaný Ford Tourneo/Transit Custom.

            Stejně jako aktuální Amarok.

            https://autobible.euro.cz/…ne-zajimave/

            0 0
            • tomaschek  

              Multivan by měl být ale dál VW.

              0 0
              • Ukrutony  

                To hej, to mám nastudovaný – prej z něho časem bude další „to poslední pravé Tčko“ :D

                Nicméně abych tu jen neplácal úplně mimo téma, tak auta téhle velikosti mi jako daily přijdou už trochu moc. Na kempovací dovolenou, převoz biků a a stavebního materiálu top, ale všude bych s tím jezdit nechtěl. Stará T6 v short verzi nebo nový T7 v obou délkách je za mě na hranici toho, kdy bych to ještě považoval za OK velikost.

                Stejně jsme tady v násobcích rozpočtu tazatele :D

                Zrovna ten Ford Transporter jsem onehdy očumoval na parkovišti a je i dost široký.

                0 0
        • krabica  

          Za mně je to jedno, obě automobilky mají své mouchy.

          2 0
    • Rada81  

      Tak tady připojím osobní postřeh – musíš si rozmyslet, k čemu to vlastně chceš. Chceš v tom jen nouzově přespat? Chceš v tom spát víc? Kam dáš věci, když spíš? Co když bude venku hnusně? Já si tu cestu prošel – stan, VW Touran, Ford Tourneo Custom L2 a nakonec skončil u Ducata L4. Vše předchozí bylo pro mě špatně, ale myslel jsem si v tu chvíli, že mi to stačí. Na tyto účely minimálně dodávka typu Transporter, ten zmíněný Ford, R traffic a jeho deriváty jsou oblíbené a hodně známých je mělo a spolehlivost nadprůměrná. A rovnou v L2 verzi. Nejlepší rodinná auta pro bikery.

      2 0
      • Andrzej  

        Souhlasim. Pokud to ma byt jenom pro 2 lidi, tak s nizkou spotrebou kombik a stan/kemp/boo­king/airbnb. S vetsi spotrebou neco vyssiho, kola se budou nakladat lip, ale spani pro cestovani s kolama stejne jak v prvnim pripade. (A vlastne i bez kol, spani v osobaku stoji za houby-komari, vetrani, vlhkost, dest pri otevrenych oknech…). Pokud spat v aute pri cestovani s kolama, tak aspon velkou dodavku, nebo rovnou obytne auto.

        2 0
        • cibi  

          hele, historicky jsem toho hodně naspal v Felicii combi a s „deflektory“ jsem problém s deštěm neměl.

          Komáři byli ovšem výživní… ale teď se prodávají i siťky na okýnko

          deflektory:

          https://www.milotec-autodoplnky.cz/…koda-Felicia

          jen prosím bavíme se o roku 2002 cca.

          0 0
          • miki  

            Ve felícii se dalo spát? Vždyd ty sedačky to byla jedna vlna za druhou! Já v tý době měl Ford escort combi a krásná dlouhá rovná podlaha195 cm.

            0 0
            • liborg1982  

              Ve Feldě (krátké) jsme zvládali chrápat i dva. Ale bylo nám cca dvacet.

              1 0
              • BikerM  

                Ja pred lety v Opel Corsa, tridverak r.v. 97 taky ve dvou x-krat. :D Ale jen, kdyz nas prekvapil dest. Jinak vzdy klasika, karoska + spacak. :) Jo, to nam taky bylo dvacet..

                2 0
            • Cabasekxxx  

              Ve feldě se spalo dobře. Kámoš měl Pažouta 205 a i tam jsme se vyspali. Dokonce tam údajně s jednou slečnou proběhla genetická výměna informací :-)

              0 0
      • krabica  

        Souhlas, cokoliv, kde spíš sice uvnitř, ale musíš vše přeskládávat a mít kola venku, nedává moc smysl. Za mně buď obyč kombík, nebo i něco většího a spát ve stanu po kempech, nebo pak už dodávku (Ducato a pod) s vestavbou, či obytku, kde bude mít vše uvnitř své místo, pak můžeš přespávat celkem kdekoliv.

        0 0
        • jeniiiik  

          Aktuálně jak spravím stan, tak Trafic Generation se zvedací střechou. Bude na denní ježdění a kempování s dostatečným prostorem. Jsem na to zvědavý jak nám to bude vyhovovat. Předtím jsme jezdili klasickým Generationem, 2+1/2 člověka.

          0 0
          • krabica  

            Zvedací střechu, stejně jako střešní stan, bych nechtěl, oproti obyč stanu tam nevidím extra výhody, vzhledem k tomu, kolik to stojí. Navíc je tam ještě horší přístup, než do obyčejného stanu. Nemá to v podstatě žádné výhody, izolace zvuková, světelná i tepelná jsou minimální, jen to cool vypadá. :-)

            0 1
            • jeniiiik  

              Starý Trafic půjde za 150.000,– a toho se zvedackou jsem koupil za 180.000,– Navíc je tam výhřev sedaček, funkční klima, Webasto, lepší stav. Ekonomicky mi to vychází dobře. Brát Californii za milion plus je pro mě nesmysl. To už bych přidal a vzal velkou obytku. Mám čtyřletou dcerku a bude to pro ni dobrodružství, strašně se těší. Celé to kempování beru jako klidně méně pohodlný ale větší zážitek než spaní někde v hotelu.

              Větší obytku bych bral hned, ale teď na to nejsou finance, kupoval jsem teď dvě nemovitosti. Tak příště.

              0 0
              • tomaschek  

                To přidej, caddy maxi v plné palbě aktuálně 1.5 míče, california možná holátko za stejnou cenu

                0 0
              • kejda  

                Velkou obytku? To bude dvojka minimálně, pokud nechceš nějakou starou vranu, kde bude vrzat za jízdy snad úplně všechno. Měl jsem loni půjčeno na dovolenou vcelku luxusní obytko na podvozku Ducato, najeto 90 tisíc a dalo se s tím jet po dálnici, maximálně… Trochu rozbitější silnice a bylo to hrozné, všechny plasty uvnitř dělaly strašný bordel, že jsem se potupně vracel zase na dálnici. Ale zkusili jsme si to, a už vím, že příště zase osobák a večer někde apartmán, peřiny a teplá sprcha :)) nemluvě o nulovém komfortu za jízdy pro děcka.

                0 0
                • theedge  

                  Presne tak – velka obytka je nesmysl.

                  Normalne s tim jezdit nemuzes a ty penize za to neprospis v apartmanech za celej zivot. V dobe Bookingu v mobilu …

                  S autem typu Transporter se aspon da normalne jezdit. Ale velka obytka je jednoucelovy nesmysl.

                  1 1
                  • kejda  

                    Úplně bych to zase neodsoudil, jsou lidi, kteří nemají problém spát mimo civilizaci, sem tam si doplní vodu a vylijí záchod v kempu. Vaří si v autě a tak. Ale pro nás to prostě není.

                    Kemp pro 4 osoby a obytko stál skoro stejně jako apartmán…

                    1 0
                    • liborg1982  

                      „Sem tam doplní vodu a vylijí záchod“ 4 osoby, jo? To bude sem tam spíš neustále. :-)

                      0 0
                      • e.n.turista  

                        Ani omylem – navíc na západ od Aše, na jih od Krumlova a na sever od Teplic jsou na to všude vybaveni. A máš přímo štelplatzy, kde často máš k dispozici, vodu, záchod a elektriku, takže nemusíš do kempu vůbec.

                        1 0
                    • krabica  

                      Ono je to hlavně o tom, že tě to musí bavit. Osobně mi vyhovuje, že můžu kdykoliv někam vyrazit, změnit plán podle podmínek, počasí… Když se mi někde nelíbí, tak jsem během pár minut sbalený a jedu jinam, nebo vyrazím na dovču a plán se vymýšlí až cestou… :-)

                      2 0
                      • liborg1982  

                        To jde nepřekvapivě i s obyčejným autem.

                        0 1
                      • skaj  

                        Pokud chces, tohle vsechno zaridis i normalnim autem s bookingem kapse. Navic je to levnejsi a jsi tam za “pulku” casu. Presne jak pises – obytka v evrope musi cloveka bavit – nic racionalniho na ni neni.

                        2 0
                        • krabica  

                          Fakt? Zkoušel jsi někdy v sezoně hledat jednodenní ubytko, nejlépe třeba v 9 večer? Moje zkušenost je taková, že hledání ubytka, které by bylo v rozumné ceně, s kuchyňkou, na krátkou dobu, na poslední chvíli není zrovna easy… :-D Osobně spím buď na divoko, nebo stelplatzech, takže většinou do 20€ za noc a vzhledem k tomu, že jezdím 110–120 km/h na dálnici a po okreskách v rámci limitu, tak jsem pomalejší nejhůř o 20%, ale spíš do 10%.

                          0 0
                          • oddie  

                            Asi tak. S bookingem jezdím a občas je to pro zlost a hodně velký kompromis, ne-li nouzovka.

                            2 0
                            • skaj  

                              Za to v 9 s obytkou vetsinou sezenes ty nejlepsi mista na stellplatzu. Ubytovani v kvalite (a spis lepsi) obytnaku sezenes uplne v pohode. Zvladt kdyz jedes ve 4.

                              1 0
                          • liborg1982  

                            Otázkou je, proč začít hledat ubytování ve 21 hod?

                            0 0
                            • krabica  

                              To jedno, tak třeba v 17 hod po lyžovačce, bikování zjistíš, že se změnila předpověď a bude příští 3 dny fakt hnusně, né jen zamračeno, jak bylo v předpovědi, tak chceš přejet na Italskou stranu, protože tam fronta nejde…

                              0 0
                              • skaj  

                                V 17 to neni vubec zadnej problem. To treba v patek vyjizdim a zacinam hledat.

                                A pokud bych prihlednul k budgetu, ktery mam diky tomu co jsem usetril za nenakup obytky, tak uz tuplem ne.

                                Velka obytka je zabava a zivotni styl, nemam proti tomu nic, ale racionalni to neni.

                                4 1
                                • e.n.turista  

                                  Přesně tak, navíc jezdit s obytou lyžovat je… no řekněme jen pro část obyvatel., pro které je to životní styl. Byl jsem přesvědčen zkusit a hodnocení za mě never more

                                  0 1
                                  • krabica  

                                    Co ti tam tak vadilo? :-) Z mého pohledu je hlavním mínusem omezené množství vody na sprchování. Jezdím max ve 3, ale většinou 1–2 takže na stísněnost netrpím.

                                    0 0
                                    • e.n.turista  

                                      nebylo úplně hezké počasí = 6,5m auto se dvěma dětma do deseti let, sušit 4× lyžáky, sušit 4× hadry, pro každou blbost lézt z auta do humusu venku do garáže, od tmy (pěti) do půl devátý zabavit děti, od sušených hadrů pak bylo vše navlhlé, ráno nebylo o nic lepší a večer opáčko toho výše. uvedeného. To jak je zábavné v takovém prostředí provádět něco jako hygienu dětí, řešení večeře, snídaně atd radši nemluvě.

                                      1 0
                                    • theedge  

                                      Tak kdyz jsi tam sam tak mozna, ale ve trech tam susit to mnozstvi propocenych a mokrych hader to je humus. Smrad, kondenzace … z toho mozne plisne.

                                      1 0
                                      • e.n.turista  

                                        asi tak, takto si cestování s obytkou představit umím :), byli v tom dva a v tom přívěsu měli pro Porsche i dílnu.

                                        Jezdit ve 4 – 5 ti je dost za trest, zvlášť pokud máš stahovací postel nad sezením, pak jsi odsouzen sedět venku a doufat, že bude hezky – což jde od jara do podzim

                                        0 0
                                      • krabica  

                                        To neznám, vše hodím na věšáky do vytápěné garáže, takže nic nepřekáží a nesmrdí uvnitř. S vlhkostí taky problém nemám, voda mi nikde nekondenzuje, to je spíš o “kvalitě” auta…

                                        1 0
                                        • e.n.turista  

                                          co máš za auto?

                                          0 0
                                          • krabica  

                                            Adria Matrix s teplovodním topením Alde

                                            0 0
                                            • e.n.turista  

                                              my jsme vše odjezdili s Challenger Genesis 54 a předtím s nějakou prehistorickou integrovanou Frankií.

                                              ta Adrie má výhodu toho teplovodního topení, dvojitý podlahy, ale pokud dobře vidím, tak to má taky vepředu stahovací postel, takže v 4–5 lidech v tom o sebe zakopáváš

                                              0 0
                                              • Tatut  

                                                Bydlel jsi v tom ve špatném životním období. Až děcka vypadnou z domu musí to byt jiné..

                                                0 0
                                                • e.n.turista  

                                                  hlavně, to, co by bavilo mě, není s bydlíkem snadno, nebo spíš vůbec slučitelné – tak nějak na to naložíš kola, ale 200kg motorku už ne (natož s kolem) a ještě menší máš šanci, že si za to zapřáheneš přívěs s nějakým pěkným autem – viz ty obrázky, co jsem posilal – měli obytku postavenou na náklaďáku, což je v praxi hroznej opruz.

                                                  0 0
                                                  • krabica  

                                                    500 s kolem se vleze. :-) Byla to skvělá dovča, Italské a Švýcarské průsmyky, Garda, bikování v Nauders… Na kouli je možno jen 2t, ale nějaké starší 911 na lehkém vozíku by se asi dala.

                                                    0 0
                                                  • e.n.turista  

                                                    ty máš 3,5 tunu auto? Kolik máš nosnost zadní nápravy? Předpokládám, že jsi jel sám, nebo max ve dvou.

                                                    Jinak já jsem to počítal několikrát a genesis má zadní nápravu 2 000kg a dlouhej převis, takže to vždycky vyšlo s přetáženou zadní nápravou, pokud si dobře pamatuju tak 200 kg motorka s tou pákou dávala cca 350 kg na zadní nápravu. Takže tohle kola na nosič a auto bylo vysoko nad limitem.

                                                    Přívěs není na pořadu dne (auto se půjčuje v rodině, v podstatě protislužba je, že to servisuju a udružuju v chodu), genesis ho nemá ani povolenej.

                                                    0 0
                                                  • krabica  

                                                    Jo, 3,5t, ale vyrobená je jako 4,4t a papírově snížená. Zadní náprava je 2,5t.

                                                    0 0
                                                  • e.n.turista  

                                                    aha tak to jo :) to je o 500 kg víc – to dělá mraky. V podstatě se akorát musíš vyhnout vážení, protože ti s tím složením asi nápravové tlaky na 3,5tuny nevyjdou

                                                    P911 se i s nejlehčím vozíkem dá tahat min za autem, co má na kouli 1 800kg – což by ta Adrie asi uměla. Dneska je takový parametr i mezi osobáky docela problém.

                                                    0 0
                                                  • krabica  

                                                    Jj, může tahat 2t. Váhám se vyhýbám… :-D

                                                    0 0
                                              • krabica  

                                                Pro 5 ani není schválená v provedení do 3,5t, ale ve 4 si to dokážu s děckama představit, ty nejlépe musí spát vzadu, třeba i s jedním rodičem, 3 se tam v pohodě vyspí a nejvíc ponocující rodič(e) spí v předu. Zadní ložnice je oddělená dveřmi…

                                                0 0
                                                • e.n.turista  

                                                  jo já vím, většina jich není pro pět – a pokud neschválí u bydlíků vyšší váhu, tak to ani nemá smysl, za mě jeidiné kouzlo to má, že je to legislativně osobák = 3 500 kg

                                                  Spaní mi popisovat nemusíš, zažil jsem bydlík se dvěma i se třema dětma – vyzkoušel jsem to vše opakovaně tipuju ca 200 dnů za život v nějakých 10 sezonách a fakt mě to nechytlo – naopak odpor stále roste – polehčující okolnost by bylo, kdyby si člověk mohl aspoň vzít kolo (to nějak jde) a motorku zároveň a to už nejde.

                                                  0 0
                                      • jIrI___  

                                        To jsi měl nějakého mizerného bydlíka. Co jsem stihl nastudovat v kempech, tak za neslunečného období obvykle věci suší ve vytápěné a odvětrávané garáží.

                                        0 0
                  • e.n.turista  

                    velká obytka není auto, to je skutečně životní styl – mám kolem sebe dost lidí, co s tím jezdí desítky tisíc km a ročně tráví 100– 200 dnů a nocí v obytce. Mě to sice nebere, nicméně po zkušenosti s obytkou (řekněme 200 nocí za život), tak si naopak troufám tvrdit, že nouzově a jednorázově se člověk vyspí v kdečem, ale než bastlit všelijaké dostavby či přestavby, když už chce člověk kempovat – 14 a víc dnů v kuse, tak velká obytka je rozumnější věc

                    0 1
                  • BikerM  

                    Mas pravdu, da se bydlet a cestovat v dnesni dobe levneji nez v obytce.

                    Ale vse ma sve pro a proti.

                    Ja v obytce zil hezkych par mesicu na Jizni polokouli. :) A rozhodne bych to za nic nevymenil! Totalni svoboda, mnohem vic jsme byli v prirode, nez kdybychom meli byt nekde v baraku. Plaze, hory, vse. Spal jsem hlavou v obytce par metru hlavou od splouchajiciho oceanu, vysoko v horach daleko od civilizace, atd.. k tomuhle se skrze booking, airbnb ani nepriblizi, nebo jen z casti.

                    Problem je moderni kultura vanlive v Evrope. Diky hovadum, ktery delaji bordel vznika spousta zakazu, coz uz je hodne omezujici a uplne chapu, ze zakazy vznikaji. Ale rozhodne bych nezatracoval jedno nebo druhe. Aktualne taky jezdime pres booking a tak. Ale uz se na dalsi obytnou dodavku, kterou snad behem par let poridime moc tesim.

                    0 0
                    • theedge  

                      Je to samozrejme kazdyho vec. Ale pisu to jako clovek ktery 30 let cestoval po evrope za sportem v mnoha dodavkach v ruznem stavu „zobytneni“. Vim o tom svoje a vim o tom dost. A nebyl to zadnej pozerskej magazinovej „vanlife“. Byla to efektivni nutnost.

                      Taky je rozdil jestli jsi v tom cestoval pul roku po jizni polokouli a nebo tradicni – koupim dodavku za 2 mega a pak se na tyden na dovolenou budu mackat s dalsima 20ti obytkama v sedle v Dolomitech.

                      Nicmeme velky obytky jsou v teto debate stejne naprosto OT.

                      0 0
                  • jeniiiik  

                    Ale já právě nechci spát v apartmánech. Uvidíme, třeba nám zvedací střecha bude stačit. Uděláme nějakou kuchyňku do šuplíku a bude to fajn.

                    0 0
                    • e.n.turista  

                      už se těším na další strory – buď tě to chytne nebo ne. Pokud ne – nebude story, pokud ano. Tak to bude za rok dotaz, jakou dodávku na vestavbu, aby byla levná. Pak to bude jakou přestavbu, aby byla praktická (zjistíš, že levná úplně nefunguje) atd…a pak se zopakuje to samé, co mám okolí – budeš v obytkách a jejich vývoji za mega a zjistíš, že jsi si tu vestavbu mohl koupit profi – jen v moderně řešeno má ve své sociální bublině pět těchto story – začátek byl vždy Kangoo, Sharan, Galaxy…

                      1 0
                      • jeniiiik  

                        Nás to ale baví. Jak jsem psal výše, nekupovat teď dva baráky, zahučely by v tom úplně jiné peníze. Podle situace budu prodávat ještě náš bývalý velký byt. Z něj budou teoreticky volné peníze pokud si zase něco nevymyslim. Rozhodně nehodlám v garáži bastlit obytku do jumpra s 300.000 km…

                        0 0
                        • Tatut  

                          Takže jsi se sem přišel pochlubit nebo jak? Kolik mas rozpočet jsi ani nenapsal. Jestli je tam cash tak MB Marco Polo nebo Kalifornie. Ale uveze to jen 4 lidi.

                          1 0
                          • Vilém  

                            Na prvni mimodek se nikdo nechytl, tak je treba to zkusit podruhe :)

                            5 0
                          • jeniiiik  

                            Hele on mě začal přesvědčovat jak pak budu do starého krámu cpat hromadu peněz a bude to k ničemu.

                            Já už nahoře napsal že nám to stačí s otevírací střechou a je to posun oproti traficu co jsme měli předtím a dál uvidíme.

                            0 0
                            • kejda  

                              A nestačí nějaké laciné kábo? Otevřená střecha…

                              0 0
      • Tatut  

        No ale pokud nepracuješ jako rozvoz balíčku tak je Ducato L4 celkem drahá bouda.. už jen kde s tim parkovat a daily car to nenahradí.

        Jinak souhlas mam víc deti a dalsi auto bude asi takove :D

        0 1
    • cft  

      Mam k dispozici rodinny Peugeot Traveler s vestavbou na spani a na vareni. Kola dovnitr jdou jen po slozeni postele, jinak musi na kouli. Na cestovani s kolama ve dvou je to maly. Minimum vidim T transporter nebo multivan se spanim nahore.

      Kdyz prsi, neni v Peugeotu misto jinde nez na prednich sedackach. Radeji jezdime ve dvou osobakem s kolama uvnitr a bud stan nebo rbnb, nebo oboje jak to vyjde

      0 0
    • Speedy.HVR  

      Mám Ford tourneo connect 7 míst.

      Pokud jedu sám kola nerozebírám jen sklopím sedačky vejde jak bike tak silnice nemám problém.

      Pokud jedu ve 2, beru držák na kouli a auto naložím tím co nás napadne, takže v kempu jen čumí co vše z toho auta dáváš ven :) jako po složení sedaček to tam hážeš jak do macochy a nebere to konce :)

      Máme prosklenou střechu takže spaní a hvězdná obloha nad tebou parádní, děcka milujou :)

      Rodinné auto geniální, všude prostor, odkládací prostory a schránky, šoupačky , děcka ti neorvou dveře atd.

      Spotřeba ve 4 lidech , plné auto + 4 kola na držáku osciluje kolem 7l/100 na krátce prcačky kolem komína to úplně není ale na dálnici to nabere dech a už jen jede.

      Závady zatím naštěstí žádné jen provozní věci

      jo a koupili sme za 240 před cca 6 lety

      1 0
    • ratel  

      mame cca 3 roky Proace Verso, 5 metrů, najeto cca 65 tkm

      • technicky bez problemů, jediný pruser bylo cekani na servis- opravu po bouracce (brezen-cerven), ale to je samostatna story.
      • dodelane topeni a baterka cca 50tis,otocne sedadla 10 tis, home made skladaci postel a nejake drobnosti (varic v prenosnem kufru, sprcha v barelu atd). Auto je pouzivano i jako osobni, pridam sedadla a vyndam postel za 10 min i s ulozenim v garazi.
      • spime v tom dva (sem tam nouzove tri). Kola bud na kouli (opruz s oteviranim 5 dvery se da prezit) nebo dovnitr. Ale uz jsem se loni na hranici CH-DE setkal s napomenutim od nemeckeho policisty na kola uvnitr. Ski dame na podlahu, v pohode jak skialpy tak bezky. Suseni veci se da s teplovzduchem zvladnout, ale v zime nespime v aute tyden v kuse.
      • jezdime cely rok, rocne tak 40–50 dnu venku, vetsinou tam kde nikdo neni protoze jezdime temer zasadne mimo sezonu, vikendy a svatky.

      zkousel jsem velke auto i WV California, ale vadila mi velikost, cena, parkovani a spousta jinych veci.

      Jedna z drobnosti ktera nam chybi proti ubytovani pres Airbnb, booking atd je chybejici kontakt s domorodci. Byly to fajn zazitky s vyzvedavanim klicu v baru vzdalenem 10 km, diskuse u vina atd. Ale se zavedenim klicu v krabicce u dveri to stejne zmizelo.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.