Výběr nové silničky - Karbon vz. Steel

10 nepřečtených
  • Sanity

    Zdraví a zároveň žádám o radu.

    Jezdil jsem na téměř výhradně na horském kole a po velkém výběru i zde konzultováno jsem si koupil Orbeu OIZ M10. Jsem naprosto spokojen. Jezdím převážně terén, kopce, lesy a polnacky. Nicméně když je mokro a nechce se mi být zasran bahnem tak se dávám na okresy a štěrk.

    A proto před rokem mi nabídli DEVERGE

    https://www.specialized.com/…ite/p/154307?…

    Musím uznat, že jako doplněk k mé ORBEA Oiz se mi kolo líbí a osvědčila se. Silnička, i když je jiná než XC stylem jízdy, mě teď baví a hlavně doplňuje Orbeu. A asi bych se chtěl posunout někam dál.

    Více k silničce

    DIVERGEho jsem koupil za rozumný peníz a tak přemýšlím, že po sezoně ho pustím a koupím něco víc do silničky. Zatím se koukám kolem, vyjasňuji si požadavky a co by to mohlo být

    Mé požadavky jsou:

    aby to mohlo přejet i nezpevněnou komunikaci a horší okresky – jezdím Brno venkov a nechcu na hlavní silnice a tudíž se nevyhnu přejezdům na šotolině atd.

    Diskové brzdy – hydry . tečka

    2×11 vpředu 50/34 a vzadu 34 –

    lehký rám a proaktivní kolo

    Jsem 186 / 90 kg

    Na silničce jezdím tak 2 – 2,5 hodiny, v tempu cca 25 km/h – cca 500 – 800 výškových metrů. Pravidelně 4 – 5 x týden. Většinou po okreskách různého stavu, s přejezdy po štěrku/polňačce.

    Co se týká rozpočtu tak po zvážení situace jsem si dal cenovku kolem 100.000,– Kč

    Když jsem se díval na možnosti prošel jsem spoustu stránek s koly s různou cenou, výbavou a DOSTUPNOSTÍ.

    Díval jsem se hlavně na karbonové kola různých značek – Orbea, Spec, Canyon, atd.

    ALE

    Tady jsem uviděl odkaz na českého výrobce ocelových rámů, který i kompletuje kola a na jeho stránkách jsem viděl kola, která mě překvapila jak vizáží, tak cenou a protože jsem laik a o nastavení kola, jeho velikostí a komponent nevím moc, jsem si řekl, že mohu dostat dva v jednom – kolo na míru s vlastnostmi které chci.

    A teď ta zásadní otázka:

    Jít do ocelového, ručně vyrobeného, s komponentama dle výběru, českého kola, NEBO koupit kusovku v karbonu od zavedeného výrobce?

    0 0
    • Smejči  

      Jsi-li klasik, chces podporit ceskeho vyrobce, hreje te ten skutek u srdicka a umis to vsechno nejak ocenit, tak ocel.

      Jinak ma proste lepsi vlastnosti i vahu karbon. Treba z tveho vyberu Canyon – kdyz koupis model endurance a das tomu vhodne plaste, tak bude kolo splnovat vse, co pozadujes.

      0 0
    • Georrge  

      Jestli nejsi nejaky brutalni atyp, co si nemuze vybrat z geometrie velkych vyrobcu, tak ber karbon, ocel je fujky fujky.

      1 3
    • Honzis  

      Asi takhle – při očekávané průměrné rychlosti je to šuma fuk :-) Vlastnosti oceli jsou sice vesměs dobré, ale skutečně je moderní karbon lepší (sám mám Columbus Spirit). železo je vždy výrazně těžší cca 1,9kg běžný rám, což sice nemusí vadit, ale pokud to pak člověk dohání karbon komponenty včetně kol, tak mi vlastně uniká smysl mít ocel rám …

      rozpočet je hodně pěkný, na bazaru bys měl na výběr dost a zbylo by ti pár desítek tisíc kč.

      Za mě – jestli chci nadčasové kolo, mám jasnou představu a vím, že budu dlouho a hodně jezdit řádově aspoň desítky tisíc km a jsem patriot, tak železo, v ostatních případech katalogovej karbon.

      0 0
    • Sanity  

      Budu trochu konkrétnější.

      To co mě zaujalo je https://www.singlebe.com/…ay-to-night/

      Ty parametry a i váha vypadá dobře. A chci s ním jezdit 3000 km za rok

      Na druhou stranu katalogové karbony taky jsou ok. Jen tady nevím velikost.

      Mám 186 cm a je to na přelomu L/ XL, divergeho mám v 58 a asi mi je. ale jak říkám jsem laik a tady mě odrazuje že to jsou všechno eshopy a nemohu si to vyzkoušet. Třeba

      https://sportano.cz/…sbifsdrid561

      Se mi líbí ale velikosti nevím kterou zvolit.

      Canyon, cube totéž.

      0 0
      • mykovec  

        Píšeš, že chceš proaktivní kolo. Pokud si pod tím představuješ kolo živé, reaktivní, které akceleruje lépe i do kopce, tak je určitě lepší karbon. Kvalitní karbonový rám může být při poloviční hmotnosti daleko tužší než ocelový. Mám silničku ocelovou, hliníkovou i karbonovou a ten karbon je prostě někde zcela jinde. To ovšem neznamená, že na těch ostatních kolech je špatné svezení, prostě jen nesmíš chtít víc, než mohou nabídnout.

        1 1
      • Pebe  

        A seš si jistej, že jsou ta kola cenově srovnatelná?

        2 0
      • jecnak  

        Vzhledem k tomu, že nevíš ani jakou máš mít velikost, natož geometrii, pak nějaká geometrie na míru naprosto postrádá smysl. Kup si nějakou konfekční značku na základě měření posedu a budeš spokojený. Na uvedený roční nájezd postačuje jakékoli kolo na Shimano 105 nebo Sram Apex.

        2 0
    • skaj  

      Kup, co se ti libi a sedi ti velikosti. Myslim to vazne, za 100k neudelas zasadni chybu, mechanicka 105 nebo Ultegra je jen o napisu. Zadne ramove lehke a proaktivni kolo (ten dojem stejne udelaji plaste a kola) na to co popisujes nepotrebujes, aero take ne – rozhodujici bude, aby se ti na nem dobre a spravne sedelo.

      Evidentne jezdis tu sotolinku uz ted na Divergem – pokud mas sanci, zkus si ji i na silnicce s uzsimi plasti (a nebo je nahod na Diverge). Pro spoustu lidi je to pak mimo jejich hranice akceptace drncani (ale kazdy jsme uplne jiny). Jen at nejsi potom prekvapeny.

      Jinak klasicky tip je nejaky Canyon Endurace – maji dobry pomer cena vykon, ale asi mizernou aktualni dostupnost (jako skoro vsechno).

      Singlebe by bylo fajn, ale pochybuju, ze se vejdes s cenou. Respektive, neda mi to se nezeptat – kde jsi videl Singlebe za 100k (to co si linkoval to urcite nebude)? Nebo ty jsi nekde videl cenu? Fakt to nemyslim nijak zle, cena te ramovky by me vyhledove zajimala… (Pokud nekdo jiny vi, a nechce se mu tady sirit, prosim, klidne mi to hodte do SZ , budu vdecny)

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.