• sexyshock

    Ahoj. Na radu ostatních z jiného, staršího vlákna, jsem si založil vlastní. Vybírám fulla s rozpočtem kolem 100k. Už jsem se dostal s výběrem k nějakému užšímu výběru kol a chtěl bych vás požádat o názory co byste doporučili vy a pokud někdo vlastníte nějaké z uvedených, tak nějaké postřehy a zkušenosti :-)

    Vložím sem co jsem o sobě uvedl v tom starším vláknu: hledám něco pohodlnějšího, ve smyslu celopéra, na jezdivějších gumách, s čím můžu dojet v pohodě po silnici do práce, vyrazit na výlet na lesní cesty, stezky, nějaký lehčí terén a možná i někdy vyrazit na nějaký pěkný flow trail. Proto asi ani nepotřebuju nějaké vysoké zdvihy. Spíš něco co pěkně pojede, ale užiju si na tom i zábavu. Kolo budu pravidelně nosit v rukách do třetího patra v paneláku, tak váhu taky trošku řeším. Díky vašim radám jsem došel k názoru, že trailové kolo s moderní geometrií by mělo splnit vše co očekávám s tím, že bych přikoupil jezdivější pláště.

    Moje výška 176cm, váha 78kg.

    můj výběr:

    https://www.cube.eu/…black/653350

    https://www.yt-industries.com/…o-29-core-4/

    https://www.kolovnashop.cz/…-black-2023/

    https://www.canyon.com/…-9/3172.html?…

    toho neurona bych přemýšlel i ve verzi SL, když na nějak bude třeba přes zimu nějaká akce

    https://www.canyon.com/…sl/3173.html?…

    0 0
    • mirorek2  

      Kategorii jsi asi střelil správně, 140 vepředu už je spíš trailbike, což ale už je asi fuk. Víc do jezdivosti se projeví gumy a záplety, než cenťák zdvihu. Vše si projeď a co ti bude sedět geometrií, to vyber. Já preferuju Sram na pohonu, někdo ale s Shimanem problémy nemá, neměl. Cube má alu zadek, když už, chtěl bych to celé karbon.

      0 0
    • honzabike  

      Ahoj, rád ti řeknu svůj soukromej názor. Podle popisu používání kola bych to vybral asi takhle:

      Neurony bych škrtl oba dva, dříve to byly lehčí trailbiky, za poslední roky se ale posunuly více do kategorie „čistokrevný trail“ a není už to tak univerzální kolo na časté přejezdy atd. Místo toho se spíš zkus podívat na Luxe ve verzi TR, je to takový pohodlnější XCčko.

      Ten Cube je o fous lepší, ale stále spíš kolo na trail.

      Takže zbývá YT a Orbea. Ty si myslím že by pro tebe byly nejlepší. YT má lepší výbavu, X01 je fakt super. Osobně se mi ale nelíbí design a uložení tlumiče, ale to je můj subjektivní názor.

      Orbea krásný čistý kolo, povedenej design. Pohon jen GX, ale to se dá do budoucna upgradovat.

      Za mě tedy vítězí Orbea.

      P.S. Upgrady o kterých bys měl uvažovat:

      Převodník jednoznačně 34. Ať nebrousíš zbytečně nejmenší pastorky a do kopce s 52z dostačující.

      Do budoucna přechod na AXS. Je to fakt bomba!

      Co se týče plášťů tak doporučuju TB, ať už v 2,25 nebo 2,35. Jsou to jedny z mála plášťů, se kterýma si užiješ i jízdu na asfaltu, vůbec totiž nebzučej. A přitom za sucha do lehčího terénu taky pohoda.

      0 0
    • schejta  

      skusil by som pozriet aj https://www.bike-discount.de/…il-10.0-hd-1

      1 0
      • Azmir  

        Na radon nic moc poměr cena/výkon, tohle se moc nevyplatí, navíc to je verze s větším zdvihem vepředu a má to s pedálama 14,5 kg, to za 100k nechceš. Je tam kdyžtak „to samé“ o 1000 euro levněji na RS https://www.bike-discount.de/…trail-10.0-2 Tam dokoupíš carbonová kola, předěláš to na elektriku a furt se vejdeš do 80k.

        Dle toho co si napsal, bych to taky viděl spíš něco ve stylu Orbey, ale ta zas podle mě nebude moc pohodlná, je to furt spíš závodní stroj, než trail bike – ale to kdyžtak at řeknou přesněji případní majitelé. Izzo je super, ale šel bych spíš cestou nejlevnějšího modelu a upgradu.

        Divím se, že tu nepadl Epic Evo (Comp) https://www.specialized.com/…omp/p/205806?…

        0 0
        • Kakrus69  

          Ohledně pohodlnosti tak ze začátku nic moc ale změnil jsem představec (kratší s 0 uhlem) a hodně velká paráda. Tohle je ale podle mě subjektivní a kazdemu bude pohodlne něco jiného :). Jeďte jsem změnil gripy ty ESI mi vůbec nesedí :D

          1 0
        • oddie  

          Přesně Epic mě napadl jako první už při čtení…

          1 0
    • mais  

      Nebál bych se těch Canyonů – z toho co posíláš bych si vybral tu CF-9 – proč? líbí se mi a fungovat budou všechna ta kola, že je to trochu víc trail bike – ono na nějakých rychlých gumách, pokud dáš trochu vyšší tlak do tlumičů to nepojede výrazně jinak, než třeba ta orbea..respektive ten rozdíl je asi takovej jako když si dáš guláš se čtyřma a malý pivo nebo guláš se šesti a velký pivo a pokud kolem sebe nemáš chrty, tak je to putna

      1 0
    • Charlie_R  

      Můj názor: Na to, co chceš jezdit Orbea nebo YT. V poslední dobou se tu trail kola radí každému. Ano, rozdíl není velký, ale proč jezdit 80% cesty na něčem, co k tomu není určené a je to těžké. Mám to podobně, jezdivé kolo na 130mm, 11kg.

      0 0
    • Corhan  

      Jezdím to stejné jako ty a po dlouhém rozhodování a pročítání diskuzí jak českých tak zahraničních jsem zvolil YT IZZO. Bohužel core 4 není ve velikosti L už dlouho skladem a těžko říct kdy bude. Dost lidí si stěžuje na Sram brzdy, prý jsou houbovité oproti jedovatým XT.

      0 0
    • Kakrus69  

      Vlastním Orbeu o něco lepší výbavu než jsi vybral ty. Vybíral jsem mezi YT, Neuronem a koupenou orbeou. YT je nedostupné a jak už tu nekdo zmínil to uložení tlumiče a vzhled mi moc neseděl. Neuron se mi moc zamlouvál ale Canyon vidím úplně všude a nějak se mi to přestalo líbit. Tak jsem šel do orbei a naprostá spokojenost. Jediná věc která me u ni trápila byl predstavec.

      0 0
      • Martin_75  

        Jakou Orbeu prosím tě vlastníš a vajké výbavě? Hledám nějaký karbon XC na lesní cesty, lehhký trailík případně nějaký amaterský závod a koukám na nějaký slevy a narazil jsem na Orbea Oiz M11 AXS za slašný peníz.

        0 0
        • Kakrus69  

          Mám Orbeu oiz m-pro. Vyměnil jsem představec s riditky a kolo je luxus nemůžu si ho vynachválit. Omx a kolo celkové je lehké. Ještě jsem vyměnil pneu za 2,2 a nahodil sram XO.

          0 0
        • pocestny  

          jestli M11 2022, tak tam jsou nic moc záplety (X1900)

          0 0
          • Charlie_R  

            Njn, bohužel dneska už ani za 100k není všechno TOP. Ale špatný kola kola to nejsou, celkem držáky.

            0 0
            • tonik666  

              to bylo nekdo okolo r. 2000;)

              0 0
            • pocestny  

              bike za stovku nebude top, ale tyhle kola jsou fakt těžké

              na M11 2023 jsem už viděl jiná kola, ale hmotnost netuším

              0 0
    • Dazz  

      Dle zadání a tvého výběru vychází asi opravdu nejlépe Orbea. YT je takové progresivnější směrem k trailu, něco takového bych si hodně rád projel.

      0 0
    • sexyshock  

      Z původního výběru mi zůstala dle vašich rad Orbea Oiz. Bohužel kolem 100k nic extra výbava.

      Mě se kromě ní hodně líbí ten Canyon Neuron CF9. Jedno je XC, druhé trail bike. Geometrie, resp. posed by měl být asi pohodlnější u toho Canyonu ne? Když by se na něj nahodily tyto gumy: https://www.koloshop.cz/…-hneda/53476 , tak by dle vašich doporučení mělo pěkně jezdit i silnice a v lehčím terénu s nimi nebude problém.

      Canyon má za menší peníz lepší výbavu, ale ta Orbea je asi kvalitou výš co jsem pochopil?

      Asi budu muset najít prodejce a naživo tu Orbeu i Canyon vidět a vyzkoušet. Máte někdo tip na prodejce v Olomouckém kraji?

      0 0
      • Charlie_R  

        Canyon neuvidíš. Prodává se jen od výrobce. Orbeu nevím, ale taky jsem je tu na shopech moc neviděl.

        0 0
      • RichP  

        Mám Neurona 2020. Nevím jak moc se to kolo posunulo stran geo v současné generaci, ale za mě opravdu můžu říct, že bych si ho oproti Oizu zvolil znovu. Přišlo mi, že nejede o nic hůř a je pohodlnější. Canyon klidně objednej, projeď, a když ti nesedne, tak to přinejhorším vrátíš.

        0 0
        • Metrick  

          Letošní neurony jsou už víc posunuté do trailu, mají jinou geo.

          0 0
          • RichP  

            To ano, ale pořád to má být univerzál „na všechno“ a asi bych si ho vzal na svoje ježdění, kdy se ztratím po práci na 3–4hoďky v lese a kopcích radši než xc mašinu. Nejsem ale typ, který by potřeboval sledovat své výkony a honit vteřiny.

            0 1
            • RichP  

              Čímž netvrdím, že je Oiz špatné kolo. To určitě ne a bude na to použití určitě parádní. Jen mně víc sednul Neuron ;)

              0 0
      • Dazz  

        Já ti nevím. Neuron je plnohodnotný trail bike, dát na něj Thunder Burt sice jde, ale smysl to moc nedává. Jelikož chceš ušetřit váhu bude Orbea určitě lepší varianta.

        0 0
        • Esi  

          NA místo Neurona na tohle použití bych dal spíš Lux Trail, jen ho teda teď neobjednáš :-(

          1 0
          • MatS  

            Být Amíkem , tak objednáš. :-(

            https://www.canyon.com/…x/lux-trail/#…

            0 0
          • jonti  

            Nejspis bude novy model – polozenejsi, vedeni brzd pres hlavovku a UHD patka.

            0 0
            • Jan D.  

              Tak to bude ale nejdřív příští rok. Na jaře teprve uvedli stávající model.

              0 0
            • Esi  

              Já doufám ze ještě bude v zimě k objednání současný model, mám 90kg tak ze beru jako plus 34 vidli na místo 32 a teleskop je taky plus. Položeného vidlici už nepotrebuju, jezdím spis XC

              0 0
              • Jan D.  

                Tak min 34mm vidlice na 140mm je dnes snad už standard. Na XC máš např Sida s 35mm nohama a 120mm zdvihem.

                0 0
                • Esi  

                  Lux trail má 120mm zdvih, ale i tam bych tu 34 chtel

                  0 0
                  • Jan D.  

                    Aha, to tam ani nikde nevidím. Vidím jen na 100mm. Jasně, 34 bude určitě vhodnější.

                    0 0
                    • Esi  

                      Lux trail teď na stránkách vůbec není, jen na US verzi, tak ze je v Evropě asi vyprodány. Doufám ze ještě bude je to ročník 2023 tak snad :-)

                      0 0
                      • jonti  

                        souhlasim, oproti soucasnemu wc jsou vyhody o neco vyssi zdvih 120 a 110, lehce polozenejsi a absence vedeni hlavovym slozenim, chainline 52mm. nevyhoda absence uhd.

                        0 0
      • tonik666  

        Si pozadej nekomu zde na foru

        Resil bych Orbeu a YT. Vybava je jedno, hlavni je jezdit:)

        0 0
    • scoty  

      Letos jsem se v jarních slevách taky rozhodl koupit full :-)

      Nechtěl jsem:

      • předražené známé značky s nic moc výbavou co jich je všude plno…
      • pohon a brzdy Sram
      • kolo s hmotností kolem 13kg a víc
      • kolo s třípalcovými drapáky které jede dobře, ale jen z kopce…
      • geometrii podporující hlavně cestu z kopce

      Chtěl jsem:

      • tuhý výkonný rám
      • celokarbonový rám
      • velikost aby L ještě pobralo mou výšku 189cm/ 85kg, podařilo se L je do 193cm a velikost sedí skvěle
      • osazení Shimano od řady XT nahoru
      • hmotnost komplet kolem 11kg
      • odpružení které umím dělat sám / Sid select+
      • solidní, ne nutně karbonová, kola
      • náboje DT swiss rohatka, 350…
      • lock z řidítek
      • dlouhý teleskop
      • cena kolem 80 000,–
      • aby se mi kolo líbilo :)

      Koupil jsem ROSE Thrill Hill 3 za 3 490,–

      Od jara na na něm lítám skoro všude úsměv od ucha k uchu. Jen na výpravy s partou do opravdu těžšího terénu, platformy atd si beru veterána LV 301.

      Dal jsem místo al karbon řidítka Reverse a z LV jsem prohodil XT kazetu a XTR šaltr, gripy a sedlo SQlab, což jsem měl.

      Hmotnost nyní 11,1 včetně pedálů XTR a košíku.

      https://www.rosebikes.com/…ll-3-2699092?…

      3 0
      • Slavik  

        A ta cena je v lirách nebo jüanech?

        0 1
      • pocestny  

        11kg full s teleskopem pod 100k je celkem paráda…

        0 0
      • honzabike  

        Pěkný kolo!

        Do budoucna bych být tebou uvažoval o upgrade na AXS.

        Má to už rám na UDH patku?

        0 0
      • Lubka6  

        Cena celkem fajn, ale ta geo je už celkem extrém.

        0 0
        • scoty  

          Se 120 vidlí to nebude tak tragické…

          0 0
        • krabica  

          Jj, tohle už je geo fest za zenitem, hlava 69,5°, dlouhá sedlová trubka, celkem dlouhý představec, malý reach… Když to člověk srovná třeba s Izzem, které má hlavu 66°…

          0 0
        • scoty  

          Zde zmíněná kola, srovnání úhlu hlavy a reach u verzí se 120 vidlicí ve velikosti L:

          Oiz 68°/456

          Thrill Hill 68°/458

          Epik 67,5°/470

          Epik Evo 66,5/460

          0 0
          • krabica  

            A díval ses na doporučené velikosti? U Epicu je ekvivalent XL, Orbea je posunutá tak o půl velikosti nahoru. Ten Thrill Hill má i při 120mm zdvihu 69,5° dle stránek výrobce, pokud jim no nesedí, tak ani reach, který se zvednutím předku dost zkracuje a stack zas roste…

            0 0
          • tomxxx  

            Epic a epic Evo mají stejný přední trojúhelník. Klasický epic je měřený se 100 vidlicí. Navíc se dá epic evo trochu upravit flip chipem.

            0 0
    • Jan D.  

      Mě dle tvého popisu nač kolo chceš přijde, že by ti stačilo něco na 120mm vidlici. Říkají tomu downcountry kolo nebo moderní XC. Váha bývá lepší než u trailbiku. Pokud bude maximální terén sem tam flowtrail a pokud neplánuješ přibrat 30 kg, tak by ti to stačilo. Takže něco jako ta Orbea, i když to YT se mi líbí víc:)

      1 0
    • Jan D.  

      Případně tady je pěkná sleva na Cannondale Scalpel: https://www.mammothbikes.com/…bon-3/o-2778¨

      Ve verzi SE se dělá se 120mm vidlicí. Rám je totožný jako Scalpel se 100mm, akorát jiný rozměr tlumiče a vyšší zdvih vidlice. Takže bys časem mohl upgradovat na 120mm. Finanční rezervu do 100K máš docela velkou, takže je možný okamžitý upgrade např na karbonové záplety… Osobně si myslím, že na flowtrail by ti stačilo i těch 100mm.

      1 0
    • Raduna  

      Ahoj, měl jsem stejně podmínky na vyber kola a u mě vyhrál Specialized Epic Evo a mužů ti ho jenom doporučit :))

      0 0
      • Jan D.  

        Epic Evo je krásný rám, ale to osazení u kola za cenu kolem 100K je teda tristní. To leda vychytat slevu na nějakou základní verzi a upgradovat nebo sehnat něco minimálně jetého na bazaru, což se zrovna u tohoto modelu sem tam objeví.

        0 0
        • Ukrutony  

          Kupovat spešly za plnou cenu je pochopitelně šílenství, věřím že to ani nikdo soudný nedělá :D A to říkám jako majitel několika ks :D Když vyhmátneš nějaký loňský/předloňský model, dá se. A kola stejně kupujem proto, abychom na nich pak všechno vyměnili žeano :D

          1 0
      • Esi  

        Neprezil bych brain, ale to se kola za kilo stejne asi netýká . Kamarád to má a pořad se to houpe, když mas naklikano do terénu a potřebuješ jet ze sedla tak se to pořad propadá do zdvihu, zlaté zamykání na riditkach.

        0 0
        • Raduna  

          Ale Epic Evo prave žádný brain nemá :)

          0 0
          • Esi  

            No to ne ale zato má naprosto strašlivé osazení, na to že původní cena byla 114 000kč teď je teda za 80, ale i tak komplet řezení NX a brzdy Level T to je přesně to co chceš :)

            0 0
    • sexyshock  

      Canyon Neuron CF9 na shimanu XT mají teď ve slevě za necelých 86k. Vyšší slevy jsem ještě na tenhle model neviděl. Myslíte, že má význam ještě čekat na případné vyšší slevy přes zimu? Nové modely asi začnou prodávat někdy v dubnu 24 ne?

      Jinak když vezmu v potaz tu váhu Neuron vs OIZ tak to je rozdíl asi 1,5 až 2 kila ve prospěch pro Orbeu, jenom je ta Orbea prostě víc závodní stroj a já nejsem žádnej závodník a mladej už taky moc ne, tak mi dává větší smysl trošku vyšší zdvih a geometrie víc do pohodlí :-) A taky ta cena vs osazení je úplně jinde no. To taky hraje roli.

      0 0
      • Jan D.  

        Já si osobně myslím, na základě slev co v poslední době měli, že o moc větší slevy tam už mít asi nebudou. Leda těsně před uvedením nového modelu.

        Pokud váhu moc neřešíš a nevadí ti, že pár cm zdvihu zůstane většinu času nevyužitých, tak ten Neuron za ty peníze je krásně osazenej. Pokud nebudeš chtít honit gramy nebo AXS, tak tam ani nemusíš nic měnit. Na tvoje ježdění jak ho popisuješ je to overkill, ale tak třeba tě to bude aspoň motivovat vyhledávat těžší terény:)… pokud to teda nezabiješ nějakýma slickovýma XC pláštěma.

        0 0
        • vasek80  

          No asi to tak dopadne. Koupit si těžší kolo se vzpřímenější jízdní pozicí a dát na to rychlé pláště na suchý a pevný povrch je zvláštní. Ale proti gustu…

          0 0
          • Jan D.  

            Tak SUV jsou taky auta do města, že jo:)

            0 0
            • Esi  

              Tak ta SUV by žádný terén nepřežila pokud považujeme za SUV vozy typu Škoda Kodiaq :-)

              0 0
              • Jan D.  

                Tak třeba Ford Ranger, to si poslední dobou lidi ve městě taky docela oblíbili, takový praktický pickup na nákupy:)

                0 0
                • Esi  

                  Jo na parkování v Praze je to ideální vozidlo, třeba v podzemkach národního divadla to musí být značka ideál :-)

                  1 0
            • vasek80  

              Do města spíš crossovery a to je jen menší SUV. Kamarád má do města RAM a já Yarise. Každý to máme jinak.

              Také jsem měl trailového Ghosta a zjistil jsem to není pro mě. A ani rychlé Continentaly RK a XK tomu oproti původním Nobby Nick nepomohly. Teď se 100 mm rychlým, lehkým fullem si užiju i asfaltové přejezdy a polní stezky, když vyrazím s manželkou jedoucí na Gravelu. Trápit 13 kg trailové kolo a sebe na něm na podobném povrchu už ne. Ale 1000 lidí 1000 chutí.

              3 1
      • Dazz  

        Ses upnul na Neurona, tak kup a uvidíš. Když tak hodíš na bazar :-)

        Jezdím asi to co ty a mám k tomu Anthema 29 z 2018 a na XC ježdění + nějaký lehčí trail to stačí.

        Pokud máš na kolech 1,5 až 2 kg rozdíl tak je to už docela dost.

        0 0
        • sexyshock  

          Nemyslím, že bych se na něj nějak upnul, ale líbí se mi, to nepopřu :-))

          Na anthema jsem mrknul, tak díky za další tip ;-)

          0 0
        • sexyshock  

          Nemyslím, že bych se na něj nějak upnul, ale líbí se mi, to nepopřu :-))

          Na anthema jsem mrknul, tak díky za další tip ;-)

          0 0
    • drumlin  

      Asi blbost, ale co vzit z nemcu ram Santu Tallboye za 1800€ a doskladat sam? Asi bys nemusel byt od 100 000 daleko s nabusenym kolem dle predstav.

      1 0
      • Jan D.  

        A kde ho teď za tolik mají? S trochou trpělivosti s čekáním na slevy by se do 100 000 dalo poskládat moc pěkný kolo.

        0 0
      • TK75  

        cotic flaremax https://www.cotic.co.uk/…uct/flareMAX#…

        na ten bych koukal ja )

        0 0
        • Jan D.  

          Je to hezký, ale má to nechutně dlouhou zadní stavbu (448) a nějak mi vadí kombinace předního trojúhelníku z oceli a zadního z hliníku. To už bych radši poptal rám u Franty, i když by to bylo samozřejmě o fous těžší:)

          0 0
          • Metrick  

            Mě Cotic dává smysl hlavně pro vysoké lidi, fully maji hezké, ale ty ceny jsou maso.

            0 0
          • TK75  

            u ht bych to nechtel, ale u fulla klidne..

            0 0
        • tonik666  

          Borec chce rychle XC, FlateMax je overkill.

          Tallboy asi ok, ale mozna spis Blur

          0 0
          • TK75  

            jestli chce rychle xc na cesty polnacky atd bez nejaky techniky tak to jo

            ale jinak mi to se 120 vidlicí prijde jako downcoutry nebo lehkej trailbajk akorat.Proste na vse jizda/technika

            Mam takhle postavenyho pevnaka a je to supr

            0 0
            • squalo  

              Jak dlouhý vyjížďky na tom děláš? 70–80 km třeba jezdíš?

              0 0
              • TK75  

                jasne..kdxz musim se zenou jednou tydne (ta ma grevl) lehcim terenem cesty atd nemam problem ji prohnat )

                Sam jezdim radsi techniku, takze od 15 km do tech 50/60 podle toho kudy jedu.

                0 0
      • scoty  

        130 – 140 vidle, to by mohl být pěkný trail bike

        0 0
      • Jan D.  

        To by byl hezký projekt.

        Gx Transmission sada včetně kazety, klik a řetězů za 880

        Eie záplety cca za 900

        RS Pike Ultimate 730

        To je 4310 eur, cca 106 000.

        Zbytek klidně nějaký základ nebo bazar do začátku a časem poladit. A počkat na slevy komponentů, tak by opravdu od těch 100 000 nebyl daleko.

        2 0
        • goofy  

          A kde máš teleskopku, brzdy, kokpit, atd. atd., kde se to taky nakupí… :-)

          Jinak lehce přes 100 by to komplet postavit šlo. Na elektriku bych se vysral, a dal tam mechaniku Sram GX/Shimano XT/LX dle libosti, brzdy SLX/Magura MT5, záplety DT teď bývaly za pěkné peníze, kokpit nějaký cenový střed co se líbí a sedí, a teleskopku dle rozpočtu. Klidně BrandX, kdyby docházely finance…

          1 0
          • Jan D.  

            Jo, ještě by se to naskládalo, ale zase tak moc toho nechybí. Jak píšu. Zbytek základ nebo bazar a časem ladit. Kokpit je stejně risk jestli bude sedět, teleskop se dá sehnat na bazaru, ty brand-x už nejsou tak levné, pokud nejsou v akci. Když by člověk přes zimu vyčkával, určitě by sehnal gx Transmission i Pike za míň než jsem uvedl. Brzdy nějaký bazar slx nebo čekat na slevu. Loni byly Formule Cura 4 za pár šušňů. Zase se něco objeví. Chce to trpělivost, no:)

            Stavět to pro sebe tak elektriku nepotřebuju, ale lehký kola se hodí. Mít rozpočet kilo, tak bych do toho klidně zkusil to gx Transmission zakomponovat, jinak by mi klidně stačilo sram 1×11 s kazetou 9 nebo 10 až 46 jako mám teď na HT.

            0 0
          • pocestny  

            to by byl zpátky tam, kde je (vojebaný bike jako bývá sériovka)

            0 0
            • mirorek2  

              na jednom s nejlepších rámů co se v této kategorii dělá a ještě s doživotní zárukou…

              spotřebák vymění, rámovku už moc ne

              1 0
              • pocestny  

                Tazatel chce rychlý trailbike a popisuje využití spíš na XC kolo. Bikeforum mu doporučí custom build Tallboy, a aby se udržel rozpočet, tak to navrhuje osadit základními záplety… Borec v tom bude někde za 110k+ s nutkáním na další poměrně drahý upgrade, protože – ačkoliv má skvělý rám a může to drtit brutálně z kopce, geo, zdvihy 130/120 – na jeho požadavky je to pomalý bike.

                Sorry, ale i když věřím, že Tallboy je úplně super, a Goofy to myslí dobře, asi bych šel jinou cestou.

                Vlastně, abych byl zcela upřímný, nerozumím úvaze tazatele, který tím, že dosáhl 40tky, chce „větší pohodlí“ a volí pomalejší a těžko kolo. Naopak já, jak mi přibývají roky a odchází kolena, pomalu opouštím terén a kravinky, a uvažuju o co možná nejlehčím fullu. Pohodlí bude o nastavení tlumení a dejme tomu délce představce.

                5 0
                • drumlin  

                  Nenutím tallboye, nahoře psal lehčí terén , flow trail a užití zábavy, byl to jenom nápad. Ale cvičně jsem si to spočítal a vychází mi teda fajnově osazený kolo za pěkný prachy. A to jsou ceny když to koupím dneska, počkat na leden bylo by to o dost levnější…

                  1 0
                • Jan D.  

                  Tazatelovo favoritem byl myslím až do včera (možná doteď) Canyon Neuron, tak oproti tomu je ten Tallboy pořád víc XC. Nepopírám, že na jeho ježdění jak ho popisuje je to i tak overkill. Custom stavba je samozřejmě pro nadšence, takže pokud nechce nic řešit a koupit hotové kolo, tak je to nesmysl.

                  0 0
                  • TK75  

                    Stavba aspoň člověka naučí jak se potom o kolo starat

                    0 0
                    • Jan D.  

                      To sice jo, ale potřebuješ na to mít čas, prostor, nářadí a být aspoň trochu zručný. Určitě to není pro každého. A učit se to na rámu za 1800 eur je trochu risk:)

                      0 0
                • mirorek2  

                  Vůbec s tebou nesouhlasím, nikdo mu nenutí základní těžká kola (záplety). U kol za 80–90 jsou taky pěkné hrůzy, viz spešl.

                  Chtěl DC/Trailbike což Tallboy je, a jestli má kolo 110 nebo 120 mm zdvihu je pro nezávodníka úplně fuk.

                  0 0
                • vasek80  

                  Mě je 43. Také s operovaným kolenem a rodinou jsem na sebe opatrnější. Chtěl jsem rychlé a pohodlné kolo a jezdím terén z části pro gravel a ze zbytku pro HT. Takže s pohodlím které přišlo s 29 jsem měl jasno. 100/100mm full. Nakonec mám asi 100/90 nebo už ani nevím a jsem spokojený. Jezdím standardní XC pláště bez duše. Kolo má 11.1 kg a s cca 1500g záplety to letí víc než leckteré HT v ceně 50 tis. Na hodně pevné cestě zamknu odpružení.

                  Věřím že nakonec podobnou cestou se vydá zakladatel. 100/100mm a hmotnost max 12 kg je IMHO ideál na to co píše.

                  5 0
                  • Lukster  

                    Naprostý souhlas. Proč je potřeba k pohodlí 120–140 zdvihy,navíc k jeho účelu. Taky mám Anthema a je neskutečně pohodlný, holt virtual… Ale pokud chce vyšší zdvihy (i když na začátku psal, že vyšší zdvihy nepotřebuje), tak jeho volba. Ještě jsou prý dost pohodlné celopera od Ghostu…

                    0 0
            • jeniiiik  

              Ultimate jde sehnat levněji, nemusí dávat EIE kola…a vyjde to komplet.

              0 0
        • goofy  

          A kde máš teleskopku, brzdy, kokpit, atd. atd., kde se to taky nakupí… :-)

          Jinak lehce přes 100 by to komplet postavit šlo. Na elektriku bych se vysral, a dal tam mechaniku Sram GX/Shimano XT/SLX dle libosti, brzdy SLX/Magura MT5, záplety DT teď bývaly za pěkné peníze, kokpit nějaký cenový střed co se líbí a sedí, a teleskopku dle rozpočtu. Klidně BrandX, kdyby docházely finance…

          0 0
    • sexyshock  

      Opět díky vám všem za rady ;-)

      V hlavě mám nějakou vizi jaké kolo jsem původně chtěl, ale nechám si určitě poradit, abych byl nakonec spokojený a kolo mě maximálně bavilo. Porovnávám pořád tu Orbeu OIZ s Canynonem Neuron a máte pravdu, že nedává smysl koupit čištokrevné trailové kolo a pak ho zabít XC pláštěma.

      Dle rad jsem rozšířil svůj výběr ještě o model Lux Trail, který teda teď bohužel Canynon nemá v nabídce.

      0 0
      • vasek80  

        Záleží jak spěcháš. Já chtěl rychlé kolo v březnu 2019 a také jsem si nechal poradit zde. Poradili mi toho Anthema, co jsem už psal. Ještě v březnu byly modely 2018 ve dvou obchodech skladem z původních 115 k za tuším 80 či 85 k a to v nejběžnější velikostí L. Než kupovat kolo koncem září a dostat ho klidně v listopadu, tak si to vybírání protáhnu až za nový rok. Samozřejmě za předpokladu že nejsi 100% rozhodnutý a nechceš o vybrané kolo přijít.

        Tady je vlákno jak bylo dobře poraděno mě.

        https://www.bike-forum.cz/…-sl-7-0-race#…

        0 0
        • sexyshock  

          Na tvoje vlákno mrknu, díky :-)

          Kolo chci na příští sezónu, takže nespěchám, ale když se najde právě něco v dobré akci, tak se nebráním nákupu ještě letos.

          Zatím nakoukávám různé recenze kol na YT a pročítám tady co se dá, abych měl představu o tom co ve finále vybrat.

          0 0
      • Raduna  

        https://www.velo-centrum.cz/…esgegrn.html

        Zkus se podívat na toto :)

        Myslím že na to co chceš jezdit by byl ideální ;)

        A jestli nechceš Sram mas tu verzi s SLX která je ještě levnější

        https://www.velo-centrum.cz/…t-umber.html

        0 0
        • Jan D.  

          Za mě ze všech těch rámů co tu jsou je toto nejhezčí. Líbí se mi jednoduchý tvar trubek. Osazení by mohlo být lepší, no, holt se platí za rám. Já bych vzal SLX a investoval do lepších kol.

          1 0
          • tomxxx  

            Kdo chce XC, ale nejezdí závody, tak jsou tyhle trailbiky nejlepší volba.

            0 0
          • RichP  

            Za tyto peníze to vypadá fakt super. To bych se vykašlal na Oize a Neurona a vzal toto :)

            0 0
            • Esi  

              ta barva je taková divoká a nemají XL jinak to vypadá super

              0 0
          • Ukrutony  

            Jo, rám vypadá super, jenom je třeba dát si pozor na to, že v XL má už dost dlouhou sedlovou trubku, což na těch velikostech co se fotí na promo fotky není. Ve světlých barvách to pak vypadá otřesně (konkrétně např tady v tom clayi).

            Na stranu druhou má XL delší uchycení tlumiče na horní rámovku blíže tvaru „shark fin“, což vypadá ostře :D Něco za něco

            Takže na Epic EVO XL jenom tmavé barvy :D

            0 0
        • Raduna  

          Joo já jsem s Epicem Evo hrozne spokojený jezdím téměř to samé co chce tady kolega jezdit a je to super, nelituji :)

          0 0
          • Kakrus69  

            Je to hezké kolo. Taky jsem ho měl ve výběru ale chtěl jsem vzadu mít zdvih min 120.

            0 0
            • Raduna  

              Jasný záleží kam to kolo bereš ale pokud to máš na výlety, les, polní cesta, flowtrail, modrý trail a cestu do práce tak ti 110 stačí za mě :) ale nic proti ostatním kolum každý ať jezdí na tom co se mu líbí a sedí. Jen tu říkám ze Epic Evo je super z vlastní zkušenosti a můžu ho doporučit.

              0 0
            • tomxxx  

              Vsaď se, že příští epic evo 120 bude mít v podstatě se stejným rámem. Chvilku jsem to tak vozil, protože stačí změnit jen stroke tlumiče. Jen mi to přišlo už moc jako houpačka na moje použití.

              Upřímně by mě zajímalo, jestli ho na 120 testovali a pak volili zdvih podle marketingu a nebo už to nevycházelo i jinde. Ostatní značky mají prostě jeden xc rám a pro trail verzi použijí větší stroke tlumiče, spešl má celou jinou zadní stavbu.

              0 0
              • Ukrutony  

                Jo, četl jsem někde na netu, že tam lidi narvali dokonce 190×45 namísto 40, ale 42,5 je prý relativně safe (pokud pomineme klasickou souvislost nekompatibilní tlumič = slavná doživotní záruka kaput). Cos tam měl ty?

                V defaultu to sice posune „nezatížené“ kolo více dolů, ale většinu toho rozdílu stejně utopíš v sagu ne? Taky se tam kdesi psalo, že EVO není zrovna moc progresivní a že tlumič mají nějak custom laděný přímo na něj, tak jestli ta houpačka po změně tlumiče nebyla způsobená spíš tím, než větším zdvihem. Nevím, jenom spekuluju, taky by mě zajímalo jak to je.

                Pokud se časem novou metou pro DC stane řekněme 130/120, bylo by pěkné vědět, že je moje EVO future-proof koncept :D

                0 0
                • TK75  

                  meta bude porad 120/130 vidle ..

                  hlava 65/66

                  co jineho..

                  stara osvedcena trail geo )))

                  0 0
                  • Ukrutony  

                    Až bude 130mm SID, pak uznám že je to meta pro DC :D

                    Dělám si prdel pochopitelně.. ale spíš bych řekl že je častější 120 než 130. Můžu se plést :D

                    Edit: možná jsem místo „meta“ měl použít jiné slovo.. měl jsem na mysli spíš aktuální/obvyklý stav věcí.

                    0 0
                    • TK75  

                      jo taky bych rekl ze 120 je presne ono.

                      kouzlo je prece mit nizkej zdvih slusnou vahu a trail geo :)

                      0 0
                • gemini  

                  Po očku sleduju toto vlákno a plně souhlasím v Tebou psaným – podle popisu toho, co tazatel plánuje jezdit, je 100 mm rychlej full naprosto ideální volba…já jezdím víceméně to samý co on a moje zkušenost s trail bikem byla jen zbytečný trápení a hledání toho, čím kolo zrychlit…Všude se teď nabízí Scalpely za pár korun, nebo se na bazaru válí novej Santa Cruzy Blur – a to by aktuálně byla asi moje volba:-) Edit: blbě zařazeno, reagoval jsem na pocestnýho výše…

                  1 0
                • tomxxx  

                  Tak záruka – nesmíš jim tam to kolo s tím tlumičem poslat, žejo.

                  Měl jsem tam 45.

                  Podle výrobního čísla tam ten tlumič má naladěný pružení shimstackama, což jsem udělal.

                  Kdyby ten rám nebyl progresivní, tak se nebude kolem sagu houpat a půjde snáz na doraz, což se přesně neděje i s vyndanýma tokenama.

                  1 0
    • krabica  

      Mám nově YT Izzo Uncaged 7 na 120/120mm a jsem nadšený, jak to funguje.

      1 0
    • sexyshock  

      Takže do výběru jsem nacpal díky vašim tipům dalších pár biků :-)

      Současný výběr mám teda:

      Orbea OIZ – M20 nebo případně M10, když se podaří sehnat ve slevě, rok 2023 – co jsem nakoukal, tak se tam dělaly nějaký vylepšení mezi 2022 a 2023

      přidal jsem Giant Anthem Advanced Pro 29 2 2023

      Specialized EPIC EVO COMP – tady se teda hodně připlácí za značku :(

      Canyon Lux Trail CF – až zase budou v nabídce, tak je okouknu :-)

      (Neurona zatím teda nechávám na druhé koleji)

      Na tu Orbeu jsem tady našel blízko nás cyklo prodejnu, kde mají několik verzí toho OIZu, ale bohužel ani jedno eMko, což by pro mě mělo být vyhovující, ale příští týden se tam zajedu mrknout ať ho vidím naživo.

      Ještě hledám, kde bych omrknul ten Specialized :-)

      0 0
      • Kakrus69  

        Oiz vem L! Mám 179cm váha 78kg a velikost je ideál. Ten spesl vypadá hodně dobře Koukal jsem na něj a ten vzhled je takový obyc ale to je subjektivní. Když jsem vybíral já kolo tak jsem nechtěl vzadu menší zdvih jak 120 tím mě ten spesl vypadl z výběru ale to samé někomu to vyhovuje :). Vyzkoušel oboje a uvidis ale ten oiz určitě L

        0 0
        • sexyshock  

          Určitě L? Podle tabulek bych měl mít na moji výšku 176cm velikost M.

          0 0
          • Kakrus69  

            Určitě mám taky L a podle tabulek jsem měl mít M. Doporučili mi na prodejně a trefili se.

            0 0
          • tomxxx  

            pokud máš normální proporce, tak M, na L jezdit půjde, ale je to moc velký. Kaktus už je tak na hraně, na cyklostezky bych pro něho bral spíš L, ale třeba pro někoho, kdo jezdí ostrý XC závody by bylo lepší M.

            1 0
      • Bobbb  

        Oiz bych bral 2023, uz je jen jedna verze (neni TR), ale ma vse, teleskop, remote lockout, UDH, BSA, integrovane bovdeny, 120/120mm. Ja vzal nakonec Scalpela HM 1 (ve sleve) a ten ve srovnani se Scalpel 3 je obrovsky rozdil. Oiz nikde ve sleve nebyl. Nyni bych asi zkusil i to zakladni Evo, i kdyz nema lockout. A dokoupil casem lepsi kola.

        1 0
    • Martin_75  

      Orbea Oiz M11 AXS za podle mě pěkný peníz

      akorát ze sportana trošku dost obava :(

      0 0
    • Martin_75  

      Orbea Oiz M11 AXS za podle mě pěkný peníz

      akorát ze sportana trošku dost obava :(

      0 0
      • Kakrus69  

        Asi bych šel radši do nového ročníku. V základu to má teleskopku a vylepšenou geo.

        1 0
          • Kakrus69  

            Krásný kolo

            0 0
          • sexyshock  

            Nádherná barva, ale je v hliníku. Když už zainvestuju takovou částku, tak půjdu do karbonu, nejlépe včetně výpletů :-)

            0 0
            • Esi  

              Tak to se toho nebojiš, asi neomezený rozpočet, přece jen karbonové špice s niplema je celkem draha záležitost cca 250–300kč kus :-)

              0 3
              • sexyshock  

                Napsal jsem to jak blbec. Myslel jsem karbon ráfky.

                0 0
                • Esi  

                  Já vím jen jsem si potřeboval rejpnout. Těžko říct jestli karbonové špice používá třeba světová špočka v XC spis ne :-)

                  0 0
                  • Kakrus69  

                    Promiň já si nevšiml, ze je to hliník :D. Tak pokud bys chtěl i karbon kola tak oiz m10 nebo Canyon Lux.

                    0 0
                    • Pytlik  

                      Jeste je za nejakych 113k lonsky model OIZ m10 TR v Mku u Cyklokyjovsky.

                      https://www.cyklokyjovsky.cz/…-2022/d55636

                      XT, karbon vcetne kol. Ma trochu jinou geometrii, jinak vedeny bovdeny, chce to vyzkouset.

                      Jinak ja jsem tam koupil letosni OIZ M10 a spokojenost.

                      Da se domluvit mensi sleva na letosni modely na miste.

                      Na lonske je samozrejme vetsi…

                      0 0
                      • pocestny  

                        Prosím tě, nevíš hmotnost těch zápletů „OC XC TEAM Carbon, 30“? …a celého kola?

                        0 0
                        • Pytlik  

                          Nevim, muzu ti to oboje zvazit s plasti a dusemi, jestli ti to k necemu bude. Rozdelavat to nebudu.

                          Nicmene pocitove jsou prekvapive hbite i s temi originalnimi 2,4" plasti, kdyz jsou nafouknute. Jakmile snizim tlaky na traily, tak samozrejme valivy odpor udela pak na rovine sve…

                          Jinak pro info k velikostem – mam 192 cm a XL. Nekde by mi stacilo i L, do tahlych vyjezdu a podobne. Na sjezdy zase XL vyhovuje. Mozna to budu resit predstavcem, uvidim pozdeji, mam to chvili.

                          0 0
                          • pocestny  

                            Zřejmě to pojede skvěle. Mě tady akorát zarazila diskuze před měsícem ohledně prostoru mezi rámem a kotoučem, a pak problém s instalací menšího převodníku. Ale to jsou okrajové věci.

                            Těším se, že to jednou vyzkouším – kamarádka má OIZ už rok, předpokládám, že to je taky nějaká M10, ale nestihli jsme se vidět celý rok…

                            0 0
                            • Pytlik  

                              Mensi prevodnik neresim, je tam original 32z, to do lehka staci. Spis bych po prechodu z 3×9 uvital vetsi, protoze proste tezke prevody mi chybi, at to kde kdo obhajuje, ze to tam neni. Nicmene mame chalupu v Beskdech a tam je zase tech 32 akorat…Takze zatim nic nemenim…

                              Jinak letos je jina geometrie. Sedel jsem u Kyjovskyho na obou a je to trochu rozdil. Letosni mi sedla vic, i mne prislo, ze je to kolo vic propracovany. Zase za stejny penize byl lonsky ve vyssi verzi M-Pro…tezka volba

                              0 0
                        • lac1  

                          Cca 1540 g

                          OC WHEELS – Orbea https://www.orbea.com/…EPAPAPER.pdf

                          0 0
                          • pocestny  

                            Díky, tak to je lepší, než jsem čekal. Před týdnem jsem se to snažil najít a nic.

                            Je to kždp argument vzít raději M11 2023 (OC wheels), než M11 2022 (X1900). Nebo radši rovnou M10 TR, ta se mi líbí hodně. Ale ten Scalpel SE 1 to celkem přebil…

                            0 0
                            • J1RKA  

                              hehe, jak pises projed se naty orbee, jeto vyborny kolo M10 TR, chtel jsem ji, ale nakonec jsem koupil scalpela, protoze to byl za hubicku, ale pokud by ty kola staly stejne < cca 150 > tak bych si kolo nechal postavit

                              0 0
      • Bobbb  

        To je prave 2022 (PF, 100/100mm), ale cena lepsi. Rad bych zjistil, jestli bych vyuzil 120mm v XC terenu, zatim i pres vyrazne nizsi nez doporucene tlaky se na dorazy nedostanu a to mam lehce pres 90kg.

        0 0
        • J1RKA  

          nedostanes se na doraz u toho scalpela?

          0 0
          • Bobbb  

            Nedostanu, ani vepredu (120psi) ani vzadu (200). Coz je tak 75 % doporuceneho tlaku. Gumy tak 1.5atm. A zas to nijak nesetrim. Sag cca sedi, vzadu ted lehce pres centak.

            0 0
            • J1RKA  

              mam 135 – 220psi na < 76kg > a normalne se dostanu tak na 80–85% zdvihu, to samy pritelka < ty% > mas dobre nastavenej odskok?

              0 0
    • Khommakho  

      Přecházel jsem z gravela a chtěl rychlého fulla, koupil jsem Scalpel SE 1 celý v XT, karbon kola za €3,5k. Bez šlapátek 12kg. Nemá UDH, remote lockout, ale lockout prakticky ani nepotřebuju, nemám pocit nějakého houpání. Nevýhoda je trochu vyšší sedlová trubka, jsem docela na těsno při 185 cm 84/85cm rozkrok. Ale je to raketa. Zkoušel jsem teď v Jednovnicích Habita carbon 2 na 140/130 od Cannonu a scalpel letí teda jinak. I 2 devčata co byli se mnou co si střídali Scalpel SE 2 a Habita, tak se prali o Scalpela (kamarádka co je většinou brzda na trekovém kole, tak naráz jela jak drak).

      Na lehký terén a flow traily opravdu nevidím smysl na větší zdvihy než těch 120 a je to pořád pohodlné kolo (ok, přecházel jsem z gravela :), ale i v Jedovnicích – lehčí traily, nevidím žádnou přidanou hodnotu Habitu, jenom to brzdí)

      Neznám tento shop, ještě bych ověřil, ale s kodem TREUE prej vychází na €3,2k

      https://www.ebike-limbaecher.de/…-carbon-se-1?…

      SE 2 na SLX s hliník kolama se dá koupit v Německu za €2,8k nebo na bike24 za 3k.

      4 0
    • Belasi  

      paradni kolo, xc raketa, premiova znacka. s tim kodem bych do toho hned skocil, za cca 80tkc sid + xt +karbon ram+rafky a ta barva je v realu suprovejsi nez na tech eshopovejch fotkach. jedinej problem bude, ze nezasilaj do cech, ale to se asi da resit preposlanim pres preposilaci sluzby nebo bych si udelal vylet do nemec.

      0 0
    • Dazz  

      Přidám nové polínko do ohně, které bych si vybral jako DC bike asi raději než Orbeu.

      Kona Hei Hei https://www.blackcomb.cz/…llic-pewter/?…

      Několik jich na bike-foru je ;-)

      0 0
    • J1RKA  

      tak tedy ja taky, přidám nové polínko do ohně, které bych si vybral jako DC bike

      sniper

      0 0
      • tomxxx  

        A má to už konečně udh patku?

        0 0
        • J1RKA  

          hele nevim, lonskej a letosni asi ne, ale libi semi jak funguje to odpruzeni

          0 0
          • tomxxx  

            No, ale u nového kola chceš UDH. Plus má to kolo blbě řešený vnitřní vedení zadní brzdy a někomu škrtá hadice o plášť. Jinak je top.

            0 0
    • peter3531  

      tak potom este ghost lector fs, ma udh, virtual, 120mm vpredu a vzadu, obcas sa da najst za celkom dobru cenu. Ja som s nim max. spokojny, dizajn ale nemusi sadnut kazdemu…

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.