• lucabr

    Ahoj vsem, jsem novacek, ktery se rozhodl po kradezi kola poridit nove. Jsem 179,5cm vysoky, vazim od 65 do 70 kg. Kolo bude urcene na vikendove jezdeni, zadne zavody neplanuju, jen rekreacni jizda, rekl bych, ze jiste do 10.000 km/rok (spise mene, tezko odhadnout…). Predpoklad je 70 % silnice, 20 % lehci teren a pripadne necham 10% rezervu na teren tezsi. Par dni jsem se snazil sam, ale moc moudry z toho nejsem – nabidka je obrovska a ma znalost v oboru mizerna.

    Prijde mi, ze vetsina kol v cenove kategorii do 20k je osazena ne moc dobre – snazil jsem se vyhledavat predevsim vidlici a brzy. I jsem pochopil, ze casto se cela rada komponentu uz v prodejne vymeni – pokud to jde.

    Myslim, ze ve vztahu k memu pozadavku bych neshanel neco super, spise preferuji pomer cena/vykon – neco rozumneho, jiste ne TOP, ale zase bezpecneho a bezproblemoveho na udrzbu. Na druhou stranu jsem vcelku rozumny a netrvam na nejnizsi cene, spise nechci preinvestovat a pak nevyuzivat. Pokud me kolo chytne, nemam problem v budoucnu cinit vetsi investice, tedy snad i myslet na rozumny zaklad kola.

    Doplnim, ze jsem z Prahy a rad bych porizoval v kamenne prodejne.

    Omlouvam se, ze jsem nedal k vyberu konkretni vehykl, ale nemelo by to patrne cenu…Jeste doplnim, ze vzhledem ke koupi prislusenstvi (ca 4k – helma, rukavice, batoh, lahev, drzak, …) by tedy kolo melo byt zcela jiste do 20k, spise levnejsi ;)

    Dekuji vsem za radu a za uvedeni do reality,

    Honza

    0 0
    • Lišák  

      RB

      Prodejna je i v Praze

      Je lehce přes limit, ale je vyváženě osazené, má slušné brzdy i vidlici. Pláště bych, vzhledem k předpokládanému užití kola, nechal dát nějaké semislicky.

      Nicméně pro to, co píšeš, by možná bylo vhodnější crossové kolo.

      0 0
      • lucabr  

        o crossovem kole jsem premyslel, ale dva lidi me presvedcovali, ze stycna plocha pneumatik je temer shodna a jizda neni o tolik tezsi. Oba doporucili horske ci dnes se tomu asi rika MTB jestli jsem pochopil…

        jinak je sympaticke, ze se jedna o ceskou manufakturu, ale s cenou bych se chtel dostat nize…

        0 0
    • marco  

      To musíš být velmi dobrý, že hodláš v průběhu spíše víkendového ježdění udělat za rok do 10.000 km no je to v toleranci i na reálných 1000 km. To co píšeš je pěkné, ale skutečně pro tebe bude vhodné Crossové kolo. Tví kamarádi na takovém typu kola zajisté nikdy nejeli když tvrdí takové blbosti o odporu pneumatik. To je jako když tady někdo křičí 29 NEBRAT. Podle tvé poznámky o tom že dnes se tomu říká MTB hádám, že jsi ze starší generace.

      0 0
      • Martyo5  

        Přidávám se k tomuto názoru. 10.000km o víkendech je reálných, pokud najezdíte 200km každý víkend(i v zimě) a pokud přes zimu nejezdíte, tak min. 350, když vyjde počasí. Hádám, že do této kategorie jezdců nespadáte.

        Poradil bych Vám si crossové kolo vyzkoušet a získat vlastní názor na to, jak je to s valivým odporem. Já při přesednutí na MTB rozdíl pozoruji – horší je to na crossu do prudkých kopců(ale Praha ani okolí nejsou hory), kde se projeví nevýhoda těžších převodů.

        0 0
        • Lišák  

          Jenže není cross jako cross! Pokud zkusí nějakou plečku, což je velká část v nabídce kameňáků, tak se mu to líbit moc nemusí.

          Takže pokud cross, tak od scalara ;-)

          0 0
        • lucabr  

          Panove, diky za nazory, konec koncu kvuli tomu jsem tu. Take jsem dal jako argument valivy odpor, vzorek atp., nicmene jsem byl poucen, ze ted vyslo nejake vedecke srovnani… Nechtel jsem se prit, kdyz nemam oporu ve zkusenosti. Nicmene jak jsem psal vyse, byl to muj puvodni zamer, tedy nemam problem se k nemu vratit a vybirat kolo jine.

          Co se tech km tyce, tak to bylo opravdu hloupe placnuti bez navaznosti na realitu. Rekl bych, ze realne dam 2000/rok (trochu jsem pocital :). Pravdou je, ze planuji jezdit do prace, ale mam to kousek a jen kdyz bude pekne…

          Je mi vcelku jedno, na cem budu sedet, jen kdyz obcas vyjedu do toho lesa ci jinam, tak aby to kolo vydrzelo a nebylo to utrpeni ani pro nej, ani pro me – rozumny komprommis.

          Jinak jsem mlady clovek, je mi 30. Ja znal drive jen cleneni silnice, horak a trekovy. Dnes je toho proste vice. Me posledni kolo byl Mongoose, dnes asi kolo naprosto o nicem, bylo by mu cca 17 let, kdyby mi ho pred par lety neukradli…

          0 0
          • MlokCZ  

            Valivý odpor vůbec neřeš, ten není vůbec daný tím jestli to je cross nebo bike, ale pouze výběrem konkrétního pláště.

            U crossu vidím výhodu pokud bys chtěl jezdit převážně asfalt, tak vyšší pohodlí při použití slicků + vyšší tlaky než u biku při slickách + vyšší tlaky.

            Jakmile budeš jezdit objemné pláště a foukat spíš méně, tak už bike bude hodně dohánět tím objemnějším pláštěm.

            Vyhozením duší se pak dá hodně eliminovat i ten nárůst valivého odporu pro nízké tlaky na asfaltu.

            Pokud bys vybral velká kola, tak místo crossu zvaž i 29tku. Při málo terénu se dá jít cestou 29tka + pevná, aby se dalo nějak rozumně nacpat do té ceny a pro tolik asfaltu to bude dobrá volba.

            U pevné vidlice oceníš větší kola o hodně více, protože tam chybí komfort odpružení a pohodlí větších kol se více projeví.

            U 26 biku zase můžeš získat v té ceně i dobře fungující vidlici, i když u 29tky taky, pokud ještě stihneš nějaký ten Radon, dokud nebudou všechny pryč:

            http://www.bike-discount.de/…9er-5–0.html

            V 18" velikosti jich ale ještě mají dost, tam ještě chvíli snad budou.

            A srovnatelně osazený cross za stejné prachy bude i Scalar stavět těžko.

            A o srovnatlené vidlici s Rebou si můžeš nechat u crossu jen zdát.

            Crossové pláště na ten Radon můžeš dát taky když bys chtěl.

            0 0
            • scalar  

              Sám dobře víš, že mezi crossem a 29er se někdy těžko hledá hranice. Proč by nemohla být Reba se zdvihem 80 mm crossovou vidlicí, když se u lepších crossových vidlic posouvá zdvih na 75 mm.

              Jinak Radon z odkazu není špatný, tedy až na nic moc kola, ale za tu cenu…

              Teď jsem zrovna stavěl něco mezi crossem a 29er s Rebou a crossovými převodníky, rozdělaný mám špičkový cross, který také využívá komponentů z 29er. U skládaných kol se dají crossové a 29er komponnety namíchat podle požadavků a potřeb.

              0 0
              • MlokCZ  

                S tou hranicí souhlas. S tou Rebou ale už moc ne. Nejde jen o zdvih, který bude dnes na 29tkách 100mm (a ne 80mm), ale také chod a tuhost. A i když mám vůči Rebě námitky, tak proti těm crossovým (teď myslím ty lepší) je pořád o třídu jinde.

                S těmi koly na Radonu souhlas, ty jsou nic moc, ale co zase chtít při tom zbytku (když i ten rám je moc pěknej a to jak geometrií, tak provedením včetně anodizace, už jsem ho viděl a krátkce zkoušel v reálu).

                0 0
            • lucabr  

              Popravde jsem doufal v nejaky podobny prispevek. Samozrejme chapu, ze zavisi na vzorku, na tlaku v pneu atp. tyto souvstaznosti jsou mi jasne, nicmene toto nechme byt.

              Premyslel jsem o 29, ale nebyl jsem si jisty, zda to ma pro mne cenu na to me jezdeni, ale proc ne, tomuto se nebranim…

              Trochu me desi ta geometrie kola, jak nemam zkusenost, doufal jsem, ze budu mit moznost vvyzkouset a pokonzultovat, aby mi ram sedl… trochu se v tomto ohledu nakupu v Nemecku bojim, ale nebranim se mu…

              Diky tedy za tip, urcite o tom budu premyslet, jen kdyby se treba o 3k posunula cena dolu…Pripadne navrhnout kolo a komponenty na prestavbu…

              Nebo mi napiste, ceho se aspon ramcove vyvarovat pri koupi. Treba ze ne pruzinovou vidli atp.

              Diky!

              0 0
        • MlokCZ  

          Takže tady nějaká fakta o valivém odporu. Větší množství crossových plášťů. A hle i blbý bikový Smart Sam je na tom lépe než hodně těch crossových plášťů. A je v testu více crossových skoroslicků a i úplně slicky.

          Nejlepší crossové slicky dopadly dobře, ovšem bikový slick zcela srovnatelné výsledky (Marathon Racer x Rytchey Tom Slick).

          Valivý odpor naprosto není o velikosti kol a je pouze o konkrétním plášti a biky na tom není ani o chlup hůře. Při vhodném výběru bude valivý odpor výborný v obou případech, při špatném mizerný v obou případech.

          Tedy je to vždy pouze o tom si vybrat vhodné pláště dle toho co přesně bude jezdit.

          U biku ale nebude limitovaný tam dát pořádné pláště do terénu, kdyby ho terén chytnul více.

          U crossu zase bude výhoda pohodlí větších kol, i když tady není takový rozdíl pokud se použijí výrazně užší pláště. Opravdu rozdíl je až u 29tky.

          A ještě pro srovnání dnešních běžných bikových plášťů. RaR bez duší by o třídu porazil téměř všechny ty crossové pláště a vyrovnal se i těm slickům s duší…

          Převody lze poladit na biku i crossu, to bych vůbec neřešil při rozhodování cross x bike.

          0 0
          • Martyo5  

            Jen abychom si rozuměli. Já doporučoval získání vlastního názoru a ne cross nebo mtb:o)

            0 0
      • kandik psi zub  

        za mne:

        krosovy kolo je kravina. Zpravidla, protoze ho kupujou lidi co kolum malo rozumeji ( " siroka zakaznicka verejnost") ma horsi technickou uroven za stejnou cenu. Vetsinou nekvalitni odpruzene vidlice,tezsi komponenty atd. atd. Podle tenkosti gum se opravdu neda usuzovat , ze to pojede rychlejc.

        26palcovy ( tzn. standartni) mtb bude mit daleko vetsi vyber dilu k opravam a vylepsovani, ke kterymu dojde, pokud to HOnzu chyti. Lepsi sortiment vidlic, pneumatik, vseho. Horak je zpravidla bytelnejsi, tuzsi, do zatacek se lip sklada. Sklada se taky mimo jine podstatne lip do kufru auta ( kravinka co? )

        Postupoval bych tak, ze bych sehnal v okoli cloveka, kterymu co do kol duveruju, a spolu s nim cihal na inzerat. Za 20 klacku se da poridit SUPER kolo – minulou sobotu jsem koupil zene 9,2kg Meridu na kompletXTR od sportovkyne – za onech 20tyček.

        0 0
        • lucabr  

          ano, vybavenosti mi take jeden argumentoval, ze je zpravidla horsi nez u horskych kol. Bohuzel nedokazu posoudit. Kdyz jsem v tamnim foru vyhledaval vidlice osazene na kolech, ktere se mi „zdaly“ v pohode, vetsinou tu bylo psano, ze jsou k prdu a navrh na osazeni necim jinym… Coz chapu, nebranim se, jen se nechci dostat k tomu, ze koupim kolo za 16k, dokoupim vidli za 5k…

          No a s lidmi kterym duveruju, tot otazka, duvera je pekna, ale znalost posoudit v tomto smeru proste nedokazu. Vetsinou co clovek, to nazor a vylozeneho odbornika neznam. Chci byt vybaven nejakou tou informaci, nez pujdu do kramu, jinak me pohoupou tam :) ale kdo vi, treba cyklo prodejci jsou slusni lide…

          0 0
          • MlokCZ  

            Pokud jde o osazení + dobrou vidlici, tak máš řešení výše a to 29tku Radon a z toho si pak můžeš dle chuti udělat bike více do terénu, bike méně do terénu nebo i cross.

            Čistě do crossu bych šel pouze v případě, že bys chtěl stavět nějaký extrachrtí cross s nízkou pevnou vidlicí, tedy spíš už skoro fitnes kolo.

            To bych ale při 20% mimo asfalt s možností občas i nějakého opravdu terénu rozhodně nevolil.

            0 0
        • kandik psi zub  

          jen tak zbezne jsem skocil na cyklobazar.cz a hle

          http://cyklobazar.cz/…wolf-tundra/

          0 0
    • lucabr  

      narazil jsem na tohle kolo

      http://www.bradsky.cz/…-p-2552.html

      je to tak na strope toho co jsem schopnej dat, je to dobra nabidka? pripadne jina alternativa?

      0 0
      • WEGO  

        vidlice dobrá, osazení odpovídá ceně a pokud má fakt 11,9 Kg ( v 19 palcovém provedení ),tak bych asi dlouho neváhal…

        0 0
      • WEGO  

        akorát teda ten rám netuším co je zač, vidím jej poprvé.

        0 0
        • lucabr  

          no ja nebudu nijak extra zavodit, tak snad bude ram v pohode pohode..

          jeste bych potreboval poradit a podotykam, ze tomu nerozumim, nechci si zatim kupovat boty, takze bych potreboval asi nejaky jiny pedaly, tyhle se mi zdaj jako ty, na ktery jsou potreba spešl boty…jaky vybrat, nic extra, treba usoudim, ze boty budou potreba.

          taky nevim jak vybrat velikost ramu..

          vyska 179,5

          vyska od podlahy k rozkroku 80

          delka paze od ramena k zapesti 57

          dikes

          0 0
          • WEGO  

            Ano, jsou to nášlapné pedály, čili je k nim potřeba cykloboty. Vyber si z té stránky pedály co ti vyhovují (volil bych radši asi něco lehčího, třeba hliník, at to kolo zbytečně nemáš o několik desítek gramů těžší) a prodejci napiš, že tam chceš ty a ty pedály a ty nášlapný ne, čili by i cena měla jít o něco níž. Popřípadě pokud ti z výběru žádné pedály nevyhovujou či nelíbí tak kolo skus koupit bez pedálů a pedály koupit zvlášť.

            PS: Nejsem žádný odborník tak skus sehnat názor i někoho jiného ze zdejších fajnšmekrů, ake myslím si že hliník pod 12kg za 18 peněz je dobrá koupě :)

            0 0
          • WEGO  

            Jo a velikost rámu 19 – 20 palců. ( Podle http://www.mojekolo.cz/…1mu%20zvolit? ). Ale kolo je koukám jen v 19. No co bude pro tebe o chlup ovladatelnější.

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.