• List

    Zdravím, chtěl bych se Vás tady zeptat. Rád bych si vybral nějaké horské kolo za přijatelnou cenu. Nechci utrácet vysoké částky za občasné ježdění. Vybíral jsem kola do 20000 Kč. Jsem rekreační jezdec, který občas zajede i do lesa. Jinak spíše zpevněné stezky a lesní cesty. Bohužel se vůbec nevyznám v kvalitě jednotlivých komponentů. Proto bych chtěl oslovit Vás tady pro případnou pomoc s výběrem. Zatím jsem vybral několik kol. Kdyby někdo byl ochotný se na ně podívat a napsat zde svůj názor, tak bych byl rád. Předem děkuji za případné rady a odpovědi.

    Výška 184 cm

    https://www.mojekolo.cz/…matt-orange/ – AUTHOR Rival 29 Black Matt/Orange

    https://www.mojekolo.cz/…lack-orange/ – KROSS Level 1.0 Black/Orange

    https://www.mojekolo.cz/…-edge-2-9-1/ –LAPIERRE Edge 2.9

    https://www.mojekolo.cz/…9-olive-tan/ – GHOST Kato Base 29 Olive/Tan

    0 0
    • novas752  

      Tyhle kola do lesa moc nejsou, jsou určená na silnice, cyklostezky, zpevněný cesty. Dost mizerný odpružení, slabší brzdy, řazení neudrží na nerovnostech řetěz napnutý, ložiska v nábojích atd. postrádají zatěsnění…

      1 0
    • JachymP  

      To jsou 14–15 kg šroty s nefunkčními vidlicemi. Pokud by se dalo, koupil bych MTB s pevnou vidlí, protože ty odpružené jsou v této ceně jen zbytečné závaží. Bohužel ty skoro nejsou v nabídce. Za tuto cenu jedině Decathlon, jinam bych ani nekoukal.

      2 0
      • List  

        Takže tohle z Decathlonu bude dostačující a kvalitou přijatelné? V nějakém tématu jsem četl, že kolům z Decathlonu se vyvarovat, tak jsem se tam ani moc nedíval. Proto se radši ptám na názory.

        https://www.decathlon.cz/…_/R-p-329346?… kolo 29" EXPLORE 520 šedo-červené

        Já nepotřebuju nějakou raketu. Stačí mi aby se na tom dalo normálně jezdit a nerozsypalo se to po pár stovkách kilometrů.

        Opravdu jezdím převážně zpevněné lesní cesty a různé polňačky. Úplně nemám rád ježdění přes kořeny, kameny atd.

        0 0
        • Tomcat  

          Nebojte žádnou raketu Vám nikdo nenabízí. Základ je kolo které se právě nema rozsypat, má být pohodlné a bezpečné ve všech případech normálního využití na které by melo být vyrobené. Protože těmhle základním modelům doslova zatopí i obyčejné Jizerské afaltky s nosičem a xx kg brašnama a komfort tam nebude.

          Možná by bylo dobré začít tim jak jste vysoký a kolik vážíte.

          .

          0 0
          • List  

            Chápu, jen jsem myslel, že tyhle kola na to budou dostačující. Je vidět, že tomu vážně nerozumím.

            Moje Výška je 184 cm a Váha 90 Kg

            0 0
            • Tomcat  

              Ale oni jsou na to na co jsou udělané dostatečné.

              Jenže to je z chalupy po rovné polňačce k rybniku ,nebo na nákup..... .....jako většina výrobců má kdesi podcarou malým pismem na co to kolo je :)

              Hledát něco minimalne s 180mm kotoucem a Deore brzdama.

              Hledat něco se vzduchovou vidlici

              Hledat něco s pevnou osou v předu , ideálně i vzádu.

              Samozřejmě je možný koupit i kolo za 9999,– v akci s blikackou v supermarketu. Otázka jak chcete aby často bylo v servisu a kolik za ten servis chcete dát.

              90kg chlap + váha kola + váha zavazadel může být už na konstrukcnim limitu kola . Že ty brzdy dlouhé brzdění neuchladí a médium pružiny ve vidlici pro 90kg taky nejsou to pravý atd ..

              0 2
              • JachymP  

                Zas nepřeháněj, za 20K fungující vzduchová vidle neexistuje a brzdy nebudou největší problém při stylu jízdy tazatele, 180 mm kotouč mu myslím bude k ničemu.

                0 0
                • Tomcat  

                  a při tý hmotnosti ?

                  0 1
                  • Vilém  

                    90kg je nejaka nadstandardni hmotnost?

                    1 0
                    • Tomcat  

                      jezdec + zavazadla + váha kola… 160mm kotouč , Teckra a dlouhý sjezd po silnici někde na Jizerkách, Orlických atd… nejvíce upálených kotoučů a převařených brzd sem neviděl u DH , ale právě turistů který jen brzdily x, xx km z kopce.

                      0 0
                      • novas752  

                        Když je kopec dostatečně dlouhý tak blbec utaví i nejvýkonněj­ší brzdu.

                        Řešil bych to až pokud by ten problém nastal.

                        1 0
              • Kmoda  

                Jenže kolo se vzduchovou vidlicí, pevnýma osama, na Deorečku je 30 tisíc a více..

                0 1
        • novas752  

          To spíš počkat/zjistit kdy bude ten model Explore 540, definici „Stačí mi aby se na tom dalo normálně jezdit a nerozsypalo se to po pár stovkách kilometrů“ řekl bych naprosto splňuje, do nějaké rakety to má dost daleko (to by stálo 5× tolik nebo víc) a neni to ani osazené úplným šrotem (narozdíl od toho 520 a levnějších). Žádný terénní speciál to taky neni ani omylem, to by vypadalo jinak. Mimochodem že nemáš rád kameny a kořeny může být i tím že na to teď nemáš ani trochu vhodný stroj.

          1 0
        • JachymP  

          Kola z Decathlonu mají nejvýhodnější poměr cena výkon a při nízkém rozpočtu je to jediná rozumná volba. A tvůj rozpočet je velice nízký.

          Pokud na ně někdo někde nadává, musíš to vidět v kontextu. Každý má jiné nároky. A navíc v této cenové kategorii prostě nějaká skvělá volba neexistuje. Jsou jen volby víc špatné a míň špatné. Ale dobrá zpráva je, že u těchto kol často stačí připlatit 5.000 Kč a hned je kolo výrazně lepší. Jak píše Novas, vyplatí se nekupovat ten nejnižší model.

          1 0
        • wmarek  

          Tak tohle vypadá zatím nejlíp. Pokud opravdu plánuješ jezdit jen občas a rekreačně po zpevněných cestách tak to v dnešní době zvládne téměř každé kolo. Spíš jde o to aby jsi za tu cenu koupil co nejlépe osazené kolo s dobrým poměrem cena/výkon. Nejsem zastánce Dechatlonu ale v téhle cenové kategorii vyjde asi fakt nejlíp. Spíš nechápu lidi co si z něho koupí „celopéro“ za 15k určené na rekreační ježdění po cyklostezkách a jezdí na tom enduro.

          0 0
    • blackboy007  

      No brzdy vymění za Deore nebo SLX ale vidlice to bude problém, být tebou tak přišetřím 10 000 kč a okolo 25000 kč už jsou slušná kola

      1 0
    • Petan.VUT  

      Mně přijde, že tady z toho každej dělá nevím co…jak není kolo min. za 100 tis nebo vidle za 25 tis.. tak je to šrot. Úplně v pohodě se dá jezdit na kole kolem 20 tis. na rekreační ježdění i po lesních cestách, na kterým nemusí být top výbava a 180 brzdy a klidně může být i pružinová vidlice.

      Akorát bych řekl, že kola v téhle kategorii jsou v tuhle dobu dost přebraný a ten výběr bude nic moc.

      Já osobně bych tošku přidal , jak už tady někdo naznačil, pokud to kolo nějakou chvíli chceš mít.

      1 0
      • gersa  

        Samozřejmě se dá jezdit úplně na všem. I na kole za 20k i na pružinové vidlici

        Stejně tak se dá jezdit v autě bez klimošky, s ručním stahováním oken nebo 50kW výkonu. Když s tím budu jezdit do samošky nebo každé ráno do sousední vesnice za prací, tak je to super vozítko. Ale na výlet do Španělska nebo někam k moři to nebude to pravé. A stejně je to s tím kolem…

        3 0
        • Petan.VUT  

          JJ..máš pravdu, je to o prioritách. :)

          0 0
        • Pavlos.76  

          Přesně tak…na všem se dá jezdit, dokud člověk nezkusí lepší…potom už je to jen o prioritách jak si člověk dokáže racionálně porovnat cenu x s tím co opravdu potřebuje a zda ta lepší věc je opravdu nutná… Také jsem tvrdil, že mi základní vzduchová vidle za 8 stačí…ano stačila by určitě. Poté jsem se svezl na vidli za 15 a i na mé rekreační ježdění jsem si pořídil tu funkčnější…Vše je o zkoušení, financích a prioritách..

          0 0
      • List  

        Chápu jak to myslíte, ale nechci za kolo na kterém nebudu jezdit tisíce kilometrů ročně moc vysoké částky.

        Doteď jsem jezdil na KELLYS které už mám asi 7 let. Jen se poškodil systém na převody. Jak u zadního, tak u šlapek. Koukal jsem, že ceny těchto systémů nejsou úplně malé, tak jsem se chtěl podívat po novém kole.

        A teď otázka. Tyto kola co jste poslal jsou přijatelná ?

        0 0
        • Prazak0  

          Kola dosti zdražila, co dříve bylo za 18 tis. stojí klidně 28 t. Kolo nemáš tak dlouho, spíš bych zainvestoval do opravy. Je to lepší než kupovat nové nekvalitní kolo. Levná kola bývají na servis náročnější.

          1 0
        • mais  

          Naprosto v pohodě se na nich jezdit dá, ale myslím, že pro většinu méně fyzicky zdatných uživatelů je přes všechnu módu a trendy systém 1× něco nevhodný, protože v lehkých převodech má mezi jednotlivými převody velké rozestupy a těžko se hledá technický kompromis, aby všechny převody byly pro takového jedince šlapatelné. Pro českou kopcovitější krajinu a méně zdatné jezdce je lepší systém 2× něco – což je sice proti trendům, ale je to reálný fakt – samozřejmě tato nevýhoda je smazatelná lepší fyzičkou, vyjezděností a znalostí převodů, ale…

          2 0
          • Baf13  

            Vždyť tam jsou první 2 kola s pohonem 2×10, které mají alespoň základní vzduchu vidlicí.

            Ten Kellys za těch 20k vůbec nevypadá zle

            https://www.bike-forum.cz/…kazdeho.html

            0 0
          • Pnov  

            Mám na kole 3×9. S největším převodníkem používám nejmenší čtyři pastorky, s prostředním pět prostředních a s nejmenším čtyři největší pastorky. Dohromady třináct. Výjimečně něco dalšího. Připočtu-li k tomu artrózu v levém palci, dělající z každého řazení na větší převodník utrpení, přechodu na 1×12 se nejen nebojím, naopak se na něj těším.

            0 0
            • mais  

              zkus jezdit ze s nejmensim budes radit ob jeden to je rekl bych docela blizko 1×12

              0 3
              • MlokCZ  

                Jako sory, ale to je fakt úplně mimo s tím srovnáním ob jeden.

                Co takhle reálné srovnání pěti nejlehčích převodů z 3×9 vs 1×12, pro 3×9 vezmu kazety 11/32 i 11/34 vs Shimano 1×12. Pro všechny varianty 5 nejlehčích převodů, tedy 4 poslední skoky v %. Ob jeden to budou tedy už jen 2 skoky.

                1×12 kazeta: 10–12–14–16–18–21–24–28–33–39–43–51

                poslední 4 skoky: 17,9%, 18,2%, 15,4%, 13,3%

                3×9 kazeta: 11–13–15–17–20–23–26–30–34

                poslední 4 skoky: 15%, 13%, 15,4%, 13,3% → tedy dva poslední skoky jsou zcela totožné, třetí skok je největší rozdíl, čtvrtý už dost malý rozdíl

                ob jedno, tedy jen poslední dva skoky: 30%, 30,8% → to je naprosto někde jinde, oproti konci 12sp. kazety dvojnásobné skoky

                3×9 kazeta: 11–12–14–16–18–21–24–28–32

                poslední 4 skoky: 16,7%, 14,3%, 16,7%, 14,3% → dva poslední skoky jsou dokonce větší než u 1×12, třetí a čtvrtý zůstává menší, ale už s menším rozdílem

                ob jedno, tedy jen poslední dva skoky: 33%, 33% → to je už totální úlet, oproti konci 12sp. kazety více než dvojnásobné skoky

                Tedy reálně je znatelný rozdíl pouze na skoku z 4. nejlhečího na 3. nejlehčí. Tenhle jediný případ je na tom 3×9 výrazně lépe. Poslední dva skoky u nejlehčích převodů jsou buď zcela totožné nebo v případě 11/32 kazety je na tom 3×9 dokonce mírně hůř.

                2 0
                • mais  

                  No hele takže od nejlehčího

                  moje 3×9

                  0,61 – 0,69 – 0,79 – 0,91 – 1,04 – 1,14 – 1,33 – 1,52

                  moje 1×12

                  0,62 – 0,71 – 0,82 – 0,97 – 1,14 – 1,33 – 1,52

                  ať dělám co dělám vychází mi tam na 3×9 na stoupání použitelný převod navíc a celkově jsou stopací převody lehce lepší (mám kazetu 12–36) i při zanedbání rozdílů poloměru kola, jakožto spíš frekvenční než silový jezdec, je pro mě (a hlavně pro kolena) lepší v tomhle ta 3×9., na durhou stranu tři nejtěžší převody na 3×9 jsem v praxi snad nikdy nepoužil, na 1×12 je požívám pravidelně a kdybych dal ještě lehčí převody, tak už by mi chyběly.

                  0 0
                  • Tomas_82  

                    Ale podle tvého minulého příspěvku by tam měly být navíc čtyři převody a ne jeden…

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    Takže máš nějakou alternativní nestandardní kazetu, protože devítka nikdy nebyla dělaná do 36 zubů. 12/36 se dělala standardně až desítka. Devítkové přehazky nikdy nebyly dělané na 36z pastorek.

                    Devítka standardně měla pouze ty mnou dvě uvedneé kazety, nic jiného.

                    Pak to nemá vůbec smysl ani srovnávat a i kdyby, tak ani tak to není ani náhodou ob jeden převod jak jsi psal.

                    A pak je tu samozřejmě také otázka, jestli je lehce jemnější odstupňování u lehkých převodů lepší. Za mě je to naopak horší u biku, zbytečně moc jemné.

                    12sp. Shimano kazeta je na můj vkus odstupńovaná na bike přesně akorát, s výjimkou prvního skoku 10–12. Naopak na konci by mohl být 52 zubů pastorek, ten poslední skok je zbytečně malý.

                    0 0
                    • oddie  

                      Hustě alternativní nestandardní 9-sp kazeta CS-HG400 má rozsah 11–36…

                      0 0
                      • novas752  

                        To je relativně nová verze vymyšlená pro 2×9. Před lety kdy na 3×9 jezdila většina taková nebyla.

                        0 0
                        • mais  

                          ale byla

                          tak pardon, myslel, jsem, že jsem jí koupil 2011 na kupkolo, ale nedalo mi to a prohledal jsem objednávky z toho roku a není tam

                          0 0
                        • Chlebovnik  

                          Já mám pocit, že tyhle „novější“ 9rychlostní přehazovačky (Shadow) jsou i pro 3×9. Akorát tam musí být převodníky s 10z skoky – 42/32/22.

                          Max. pastorek 36 z.

                          Kapacita napínání 45 z = (36 – 11) + (42 – 22).

                          0 0
                      • MlokCZ  

                        To i Shimano dobastlilo až pak po letech. 9sp. přehazky navrhlo na 32z kazetu a velmi brzy se objevila 11/34 a tak to bylo po mnoho let.

                        Až pak po hodně letech (když dávno byly více stupňové kazety) to bylo doplněno o ty kazety do 36z, aby dohnali aspoň desítku s rozsahem.

                        Když už ale chcete více řešit tyhle ne zrovna optimální kazety pro devítku, tak se na ně více podívejme na obě:

                        12/36: 12–14–16–18–21–24–28–32–36

                        11/36: 11–13–15–17–20–23–26–30–36

                        Ta 12/36 má zcela totožné odstupňování jako 12sp. Sram kazeta uprostřed kazety, která je:

                        10-12–14–16–18–21–24–28–32–36-42–50

                        Takže tady z velké části je odstpuňování zcela totožné.

                        Pokud chceš řešit i tu 11/36, tak ta je odstupňovaná ještě s některými o něco většímy skoky než 12sp. Shimano. Máme tam třeba 30–36 s 20%. Skok 17–20.

                        0 0
                        • Prazak0  

                          Podstatný rozdíl je, že sice to odstupňování pastorků na kazetě je jiné, ale jiné jsou převodníky. Jiné jsou pak jednak převody a potom i se volí jiný pastorek. Takže třeba místo 16 k převodníku 50 tam je pastorek 14 k menšímu převodníku. Tj zde pak je stupňování větší, rozdíl dvou zubů z hlediska převodového poměru není totéž, jestli to je14–16 nebo 16–18. Naopak malý převodník u velkých pastorků to taky ovlivní. Zde se spíše chce trošku hrubší stupňování. Zkrátka, dvojpřevodník nabízí nejoptimálnější volbu převodů, i když někdy může dojít k podřazování. TI pro silniční kola se dělají dvanáctkové kazety (ne-li i třínáctkové), ovšem v kombinaci s dvěma převodníky.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Bike není silnička. Na biku to nikam posunuté není (i když by to někdo mít lehce posunuté mohl, ale stejně jen tak o půl převodu).

                            Příklad mohu vzít třeba přímo ze svých kol, u 1×12 vozím o něco menší zadní kolo, tak velikost převodníku (36z) pro větší názornost rovnou přepočtu na 29" co mám u 2×11:

                            1×12: 34 placka a začátek kazety 10–12–14–16–18–21–24–28

                            2×11: 34 velká placka a začátek kazety 10–12–14–16–18–21–24–28

                            Tedy 8 nejtěžších převodů mám zcela totožných. Kdybych vozil 1×12 Sram, tak bych měl totožných dokonce 11 převodů. U Shimana se to pro nejlehčí převody mírně liší.

                            Reálný rozdíl je tak jediný. U 2×11 mám 1 lehký převod navíc, jinak je to stejné.

                            U 1×12 by se dalo uvažovat o 2z menší placce, pak by to už posunuté bylo, ale jen i cca 1/3 převodu.

                            0 0
                            • Prazak0  

                              Ano, pokud se bavíme o MTB a variantě jednopřevodníku stejné velikosti jako velký u dvojplacky, tak je to, jak píšeš. Já bral ty převody opecně, zmiňoval jsem silniční kolo, ale jednalo se o gravel. Stejně tak na jednom krosovém kole mám silniční dvojpřevodník.

                              U té silnice jde o to, že dle mého názoru tam volí optimální převody, tj. dvojpřevodník a kazetu s dvanácti pastorky. Pro horské etapy změní kazetu, převodníky obvykle ne. Já sice jezdím nejvíc na gravelu, ale hlavně na silnici. Takže mi vyhovují silniční převody. Převody jsou i věcí návyku, lze si zvyknout na jemnější stupňování a menší rozsah nebo naopak, větší rozsah a větší skoky mezi pastorky. Když se to změní, nějakou dobu to tvrvá, nevyhovuje to. Aspoň dle mé zkušenosti. Pokud ovšem má člověk další kolo, tak kupodivu na tom jiném kole nemusí vadit, že ty převody jsou jinak

                              0 0
                      • Prazak0  

                        Ano, jednak v rozsahu 11–36 a potom 12–36, ty od 12z mám dvě. Já za nestandardní nepovažuji ani kazetu Sunrace, která má 11–40 z a zvládá ji přehazovačka Sora. Za nestandardní bych spíš považoval si pořídit pastorek Miche 42 z a tím doplnit kazetu, která končí na 36 z. Pokud by nepobrala Sora, pobere Deore. Patka k přehazovačce nebo jak se tomu říká je trošku delší, takže nemusím mít žádný link, který umožní, aby Sora zvládala třeba i 46 na pastorku. Za nestandardní bych bral spíš ty rozsahy nad 40z, třeba 46z

                        0 0
                    • mais  

                      jasně…

                      náhradní krabička shimano devítky rozsahy:

                      11–32T

                      11–34T

                      11–36T

                      typický nestandard – hazka to dává naprosto normálně – je tam nějakej letitej Sram X5

                      Děcka loni dostaly Supy Flyie mají tam 36 pastorek taky (systém 1×9) a hazku deore – letos koukám už výrazně zdražili a dali alivio

                      https://superiorbikes.com/…ogram-chrome

                      Mně naopak jemné odstupňování vyhovuje kvůli kolenům a rehabilitačním účelům.

                      Na 12spd mi prostě odstpňování nesedí a je to pro mě, jak kdyby mi vždycky mezi tím jeden převod chyběl (proto jsem psal objeden), naopak nod nějaké pětky do dvanáctky – tedy střední a těžký převody jsou perfektní

                      Píšu pořád to samé, akorát jsem se evidentně blbě vyjádřil nebo jsme se nepochopili.

                      0 0
                      • MlokCZ  

                        Jak už jsem tu psal. To bylo dobastleno i Shimanem po mnoha letech a ještě navíc (jak už uvedl novas752), tak je to určené pro 2×9.

                        A tedy moc nechápu, jak ti může u 12sp. vadit mírně větší skoky na lehčích převodech a naopak současně, že u těžších je to perfektní.

                        Vždy když se řeší jemné odstupňování (a to i ty extra jemné u silniček), tak právě pro nejtěžší převody, kde je to mnohem větší problém (když už se tedy jede nějaká rovinka nebo mírný sjezd po pěkném povrchu v tempu) a právě na začátku kazety 10–12 je to u 12sp. nejhorší.

                        Ve výjezdech je kadence daleko variabilnější. V nejprudších výjezdech dokonce v podstatě u každého opravdu hodně, protože téměř nikdy nikdo nemá dostatečně lehký převod, aby i pro ne časté nejprudší pasáže měl dostatečně lehký převod na udržení vyšší kadence.

                        Za mně jediný nesmyslný skok má u 12sp. Sram a to u dobastlené kazety 10/52. Záměrně píšu dobastlené, protože ta jen změna největšího pastorku o 2z (když už v tomto případě i skok 42–50z byl tak hraniční rozumně použitelný) z původní kazety 10/50 je opravdu tristní přístup. Je ale jasné, že to pro ně bylo jednodušší než přepracovat celou kazetu.

                        0 0
                        • mais  

                          odpověď jednoduchá – žiju v podhůří a na horách – tedy na lehké převody trávím většinu času (reálně nemám super kondičku – a vzhledem k tomu, že kolo je pro mě i kompenzační pomůcka, tak si úplně nemůžu dovolit za to rvát silou), kadenci mám optimálně 70 ± 5 RPM

                          Těžké převody jsou pro mě perfektní v tom, že je použiju při nějakém šlapání z kopce – v kombinaci 3×9 jsem to, co se označuje 8 a 9 prakticky nikdy nepoužil – teda devítku používám na parkování

                          0 0
                • MlokCZ  

                  Když jsme u těch chyb, tak tady třeba zrovna vidím, že jsem se překlepnul u té 1×12 kazety. Předposlední pastorek měl být 45z (a ne 43z).

                  0 0
              • skaj  

                Hele sorry, ale nez zacnes tvrdit tyhle nesmysly, tak si ty prevody radsi sepis. Jei vedle jak ta jedle. Spousta prevodu 3×9 se navic neprakticky duplikuje…

                EDIT: Tak budouci generace podekuji Mlokovi za vyvraceni bludu:) Ted vidim, ze nevydrzel a sepsal ti to moc pekne.

                1 0
                • mais  

                  ja si to spocital a taky obe ty kola mam a ano 3×9 je 26 1×12 je 29 a ty tri ctyri nejlehci ma lip reseny 3×9 na 26 a ano 3×9 se duplikuji a ano vybiral a ladil 1×12 tak aby matematicky sedelo k tomu, co jsem pouzival na 3×9 a jal pise mlol mne vychazi ten skok treti a ctvrtej co sam priznava jako nejvetsi skok jako nejpouzivanejsi na kopce

                  0 0
                  • skaj  

                    Podle tveho tvrzeni ale mas prevody preskakovat ob jeden, coz je proste nesmysl.

                    hint: O tom, ze je jeden prevod navic, nebo vetsi skok jsi preci nemluvil… Proto ti tu vice lidi napsalo, ze jsi mimo. A mel pravdu #sestimsmir

                    0 0
                    • mais  

                      No tak jste to nepochopil, to objeden byl myšlen větší skok, ale chápu, trend je 1×12 a rulez, sice to fakt není pro každého, ale rulez s tím jsem smířen…však ono za pár let přijdou marketéři zase s více převodníkem a pojedete na BF, jak je více převodník bájo

                      0 0
                      • VojtaXY  

                        budoucnost je dvojprevodnik s 13 rychlostni kazetou a prevodovkou v zadnim kole

                        0 0
                        • mais  

                          Budoucnost je to, co rozhodnou marketéři, že lidem podstrčí ve chvíli, kdy jim začnou klesat prodeje… za sebe čekám změnu kol k menším průměrům, dvoj převodníky, odklon od teleskopické sedlovky a zase se stane mantrou gramaření a větší diverzifikace kol – takže budou mizet univerzální kola. Jsem docela zvědavej, kdy přijde gravel 29/27,5

                          0 0
                          • TK75  

                            Myslíš mullet 29/27,5 gravel?Ten už dávno jezdí :-D

                            0 0
                      • MlokCZ  

                        Příště začni ale hlavně příspěvek s tím, že nejezdíš devítku, ale nějaké nestandardní řešení, které s původní devítkou nemá nic společného.

                        A pak jak už jsem psal nahoře, tak je tu základní otázka, jaké je vlastně optimální odstupňování u biku. Bike není silnička, takže příliš jemné odstupňování je naopak hodně na škodu.

                        Každý tohle může mít samozřejmě trochu jinak a sedět mu něco jiného.

                        Za mě (jak už jsem psal výše) je ideální odstupňování kazeta:

                        10–12–14–16–18–21–24–28–33–39–45–52

                        A ještě by se o malý chlup zvětšil rozsah. I když ten 1z na 51z jsou jen 2%.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Já jsem třeba jezdil nějaký čas 3×10 s 12/36 kazetou. 12/36 jsem tam dával, protože nejtěžší převod s 11z pastorkem jsem nepoužíval v podstatě vůbec.

                          A tuhle kazetu bych dnes třeba vůbec nechtěl, ta byla už na dost místech příliš jemně odstuňovaná a vedlo to v terénu jen k častějšímu zbytečnému řazení o více převodů.

                          0 0
                          • TK75  

                            Na ht mám 12s Shimano SLX 32–10/51a přijde mi to, že už není co řešit

                            Neni to drahý, funguje dobře a rozsah bezvadnej

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Za mě (jak už jsem psal) by to sneslo jediné. 51z pastorek nahradit 52z a vyhodit tak zbytečně malý poslední skok 45–51, který se k těm předchozím ani vůbec nehodí. A ještě by to nepatrně zvedlo rozsah.

                              Pak tu zůstává (už také zmíněný) skok 10–12, ale už jsem se s ním docela smířil, i když ideální není. Vyřešit to ale nijak nejde (lepší raději nechat 10–12 skok než začít od 11z a přijít o 10% rozsahu a po jednom zubu by to nemělo smysl na biku ani kdyby někdo udělal 13sp.).

                              0 0
                        • mais  

                          Viz výše – myslím, že s tou devítkou a rozsahem do 36 jsi prokázal, že i mistr tesař jako ty se občas utne

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Já klidně přiznám, že napíšu blbost, když blbost napíšu a stát se to někdy může.

                            36z kazety ale opravdu za 3×9 považovat nebudu. Proč a k čemu a kdy je Shimano dodělalo už je výše upřesněno. Že to nějak použít lze i na 3×9 je věc jiná, nestandardních kombinací tu spousta lidí vozí hodně a nějak to také funguje (někdy lépe, někdy hůře).

                            0 0
                            • mais  

                              vidíš, mně dodnes nenapadlo, že to je pro někoho nestandardní kombinace – jde bere fajn jedeme – jediné omezení bylo, že musí mít hazka dlouhý ramínko) – prostě kombinace devítková hazka, devítková kazeta, devítkovej řetěz akorát lehčí… asi taková změna, jako když jsem řadě lidí v minulosti měnil na trecích trojplacky na trojplacky z horskýho kola…

                              beru to jak převodovky a tam je u všech soutěžních strojů možnost měnit několik verzí odstupňování

                              0 0
                      • skaj  

                        Kecy prdy bedary, tohle na remizu neuhrajes. Jasne si napsal, at jezdi na 3×9 ob jeden. Neni problem v nepochopeni, ale v tom, ze pises kraviny. Rozumnej diskuter by aspon priznal, ze se seknul a napsal blbost…

                        Mimochodem, to, ze pises fanaticke nesmysly dal to jen podtrhuje. Ja za zadne 1×12 vsude nebojuju ani sluvkem, to ty tady meles neco o marketacich. Sorry, na tvoji svatou valku obhajoby 3×9 (z neznalosti) pristupovat nehodlam.

                        P.S.: Osobne jezdim 1×12, 2×11 a 3×9. Tys to aspon simultane zkusil, nebo jen (spatne) teoretizujes?

                        0 0
                        • mais  

                          no útočíš hezky a nečetl jsi, co jsem psal všechno… ano mám paralelně 3×9 a 1×12 a ob jeden bylo myšleno – na devítce, aby jsi jeden přeskakoval – Mlok píše, že na biku mu větší rozdíl mezi převody vyhovuje, já říkám, že mám radši převody blíž u sebe – nevím proč bych měl hrát na nějakou remízu.

                          0 0
                          • MlokCZ  

                            Celé to ale začalo tím ob jeden, což není prostě ani náznakem pravda. I když vezmu v potaz to tvoje konkrétní řešení s 12/36 kazetou, tak na 5 pastorků 12sp. máš 6 pastorků 9sp. Tzn. v průměru by skok byl u 12sp. větší o 20%. Ob jeden znamená skok větší o 100%.

                            Tedy kdybych napsal, že je odstupňování totožné, tak by to vyjádření bylo mnohem blíže realitě než to vyjádření řadit ob jeden.

                            0 0
                          • skaj  

                            No, ty bys hlavne mel rict, ze „ob jeden“ je kravina, se kterou ses seknul a proto jsem ja i Mlok (a dalsi) hned reagovali. Ale to by sis to evidentne nejdriv musel priznat sam sobe, coz je vidim zasadni problem:)

                            0 0
                            • mais  

                              Ok je to kravina – jak jinak to chceš nasimulovat? Aby jsi si pocitově vyzkoušel větší vzdálenost převodů.

                              0 0
                              • skaj  

                                Tak urcite bych to nesimuloval na kazete, kde to nasimulovat poradne nejde:) Takze bych si kolo pujcil a projel se na nem. Protoze pocitove do toho pak zacne zasadne promlouvat i velikost kol atd.

                                Kazdopadne za me – 3×9 uz na zadnem kole do terenu nema opodstatneni. Neni to marketing, ale prosty fakt. Cimz diskuzi koncim, ja si se zastanci 3×9 prijdu stejne jako pred lety se zastanci v brzd na mtb. Pro nejake super niche to poslednim mohykanum smysl dava (za chvili se zacnou jeste objevovat argumenty o cene a vydrzi retezu, stejne jako o cene spalku pred lety:), ale zaplatpanbuh, ze je ten system mrtvy.

                                0 0
                                • mais  

                                  Ale já nejsem zastánce 3×9 – jen konstatuji, že umí být pro nějaké použití objektivně lepší.Stejně jako si troufám předjímat, že budoucnu bude systém 1× něco opět nahrazen systémem 1+y x něco; y>0 a bude to marketingově hezky zdůvodněno a zase se najde spousta lidí, co systém 1× něco odsoudí a „prozřou“

                                  Akorát jak to píšeš, jsem si vzpomněl na testy 26 vs 29 na tytrubce někdy v roce 2008 – 2009, když bylo 29 v plenkách…

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Za mně tedy 3×9 byl nejhorší systém, co jsem kdy jezdil.

                                    U osmičky byla ještě kdysi super životnost komponentů, která šla u devítky do háje. A naopak se to (aspoň v mojem případě) pak jen zlepšovalo (desítka lepší než devítka, jedenáctka lepší než desítka a na dvanácte možná konecnčě dorovnám nájezd, který jsem míval na osmičce).

                                    Pro požadavek jemné odstupňování bych vybral jednoznačně 2×11 Shimano. A to buď 11/42 kazetu případně pro ještě jemnější 11/40.

                                    A v případě trojplacky tak už 3×10 (2×11 je ale mnohem příjemnější, protože se už dost blíží jednoplacce, jak se na převodníkách řadí už minimálně).

                                    Aktuálně vozím 1×12 Shimano a 2×11 Sram.

                                    A i když se mi u 2×11 Sramu líbí ten o něco větší rozsah (o převod více než 1×12 díky 10/42 kazetě u Sramu), tak bych stejně dnes už volil jedině 1×12.

                                    A to přesto, že těch 2×11 mám na univerzálním jezdivém HTčku (tedy jak na rychlé převážně asfaltové trasy, tak sem tam i pořádný terén, tedy o to více se hodí větší rozsah).

                                    A to ještě ten 2×11 Sram opravdu parádně řadí, asi nejlépe řadící sada, co jsem kdy jezdil. 12sp. Shimano je už zase mírně horší.

                                    U 1×12 vidím aktuálně jedinou nevýhodu. Je to pořád dražší v případě použití kazet o 10z pastorku (a to je nutnost z důvodu slušného rozsahu), i když s Shimanem je to už o něco lepší.

                                    1 0
                                    • mais  

                                      Taky mám aktuálně shimano 1×12 a zcela spokojen zatím nejsem – ale pro objektivitu mu dám do konce sezony a pokud se s ním zcela nezžiju, tak bude nahrazen 2× něco – asi, jak sám píše 2×11

                                      0 0
                                    • TK75  

                                      A na jezdivem ht používáš TB pneu?

                                      0 0
        • mr.garisson  

          Co tak závratného je tam na odpis? Myšleno „systém na převody“. Výměna převodníků, kazety, řetězu nebo je vyklochtaná přehazovačka? Nic z toho nestojí tolik, abys kvůli tomu musel koupit nové kolo.

          0 0
          • List  

            Je tam špatná kazeta u šlapek a u zadního kola nevím co přesně, ale kolo se netočí i když člověk šlape. Nevím jak lépe to popsat když neznám terminologii jednotlivých dílů. Všechno se točí ale kolo stojí na místě.

            0 0
            • JachymP  

              Ořech, to jde opravit nebo vyměnit, udělají ti to v každém cykloservisu.

              0 0
            • mr.garisson  

              Tak to není tak zlé. Maximálně pořídíš novou kazetu, záleží, co je tam za náboj a jaké máš řazení. Ten Force není nejhorší, když jdeš po ceně, Shimano pak stojí dvojnásobek. Pokud je odpravený ořech, stojí cca půlku nového náboje, to je otázka, jestli má cenu do toho vrážet, co to jsou za kola. Jestli je tam zadřené ložisko, přeplétat se to vůbec nevyplatí a koupíš nové zapletené kolo. Nějaké základní třeba od" Force za cca 1600 Kč":https://www.kupkolo.cz/…der_z106644/.

              Je to na průmyslech, blbuvzdorné s limitem 130 kg.

              Připočítej něco za práci a pokud to kolo není vyloženě prů-ser jako celek, tak ti bude sloužit zase hodně dlouho.

              Edit: Za ušetřené peníze můžeš např. koupit lepší vidlici nebo rovnou i záplety.

              0 0
    • barney.m  

      Nechat postavit…

      Pavel Skalka

      0 0
    • JARDA0011  

      Zdravím vás, pánové. Chtěl bych vás poprosit o radu ohledně výběru HT kola. Měřím 183cm a váhově okolo metráku. Vyhlédnul jsem si následující sadu kol, tak bych vás rád požádal o zhodnocení/do­poručení. Případně kde je poměr cena/výkon mizerný a nevyplatí se o tom uvažovat? Podmínkou je 1×12 a vzduchová vidle, přičemž by mi pro začátek stačila nějaká základní s vyhlídkou pozdějšího upgradu. Cenový limit je pak 28000,–. Použití bude rekreační, žádné závody.

      1. https://www.cyklonemcik.cz/…lx-raidon-rl
      • tady mi přijde celkem dobré osazení (180mm kotouče, SLX, kazeta 10–51)
      1. https://www.skibikecentrum.cz/…--velikost-l
      2. https://www.kellys-bike.cz/…48307057.htm
      • jako výhodu beru kazetu 10–51
      1. https://www.cyklonemcik.cz/…0-raidon-air
      2. https://www.bezvakolo.cz/…erno-modry-2
      3. https://www.tsbohemia.cz/…d424128.html

      Předpokládám, že u uvedených kol by mi měla sedět velikost L/19". Pokud myslíte, že díky geometrii rámu by byla někde vhodná jiná velikost, budu rád, pokud napíšete, která by v tom případě byla odpovídající. Budu vám vděčný za jakýkoli věcný komentář.

      0 0
      • wmarek  

        Také zdravím, pokud plánujete jezdit rekreačně spíše po cyklostezkách a na delší výlety bral bych toho Kellyse. Ta vidlice je sice zralá rovnou na výměnu ale jak říkám pokud neplánujete jezdit v terénu tak to bude funkční základní vzduchovka. Uvidíte jestli vám bude stačit nebo ne. A z těch kol mezi kterými vybíráte jsou „značky“ o kterých jsem doteď neslyšel. Takže pro mně Kellys jasná volba. Ale záleží podle stylu jízdy do terénu to moc není.

        Pokud můžu radit uvažoval bych ještě tady o tom:

        • vidlice je na tom líp

        • přehazovačka asi trochu hůř, i když upřímně na rekreační ježdění to bude stačit

        https://www.bike-centrum.cz/…4-0-29-2022/

        0 0
        • mr.garisson  

          Vůbec tam nevádí hmotnost. U těch zákadních modelů bývá rozdíl i 1 kg a je rozdíl, jestli taháš do kopce 13 nebo 14 kg. Zase na druhou stranu, metrák chlapa, to se ztratí. :)

          Za tu cenu docela dobrá výbava.

          0 0
        • Baf13  

          No nevím vidlice s 30mm nohama, jestli je po 100kg chlapa na tom líp? Bude se to pod ním hodně kroutit a navíc SRAM SX to opravdu nechceš.

          1 0
        • JARDA0011  

          Děkuju za odpověď. Zatím bude použití cyklostezky a mírný terén, žádné sjezdy nebo skoky, ale ryze cyklostezky také ne.

          Co se týče toho Ramblera, tak toho jsem měl také v hledáčku, ale odradila mne právě ta přehazka. Po projití fóra jsem usoudil, že bych rád alespoň Deore/NX a jak jsem zmínil, tak výhledově počítám s výměnou vidle za lepší, takže proto jsou volby v kombinaci lepší řazení a horší vidle a nikoli naopak.

          Ohledně značek, Amulet jsem neznal, ale zde na fóru mi vyběhlo deset stránek a proklikal jich několik namátkou a nenašel jsem žádný komentář s problémy. A to snad ani při zadání Amulet Rival (ale to bylo pro ročníky tuším 2018 či 2019). Obdobně pak i ten Leader fox Trap. MRX jsem také neznal, na MRX Limax žádný výsledek, ale při hledání pouze MRX tu také bylo nejedno použití, tak jsem ho také přidal. Kellys je pak celkem jasný. Kola MMR Woki všech možných variant se tu točí každou chvílí, takže proto také zahrnuto do výběru.

          Jak jsem psal, budu velmi rád za zhodnocení, případně i další tipy co by šlo pořídit, ale rád bych se držel preference lepší hazky než vidle, kterou stejně budu časem měnit.

          0 0
          • Baf13  

            Mrkni ještě na to toto Rozzo

            https://www.moolbike.cz/vyhledavani/?…

            https://www.rozzobikes.cz/

            0 0
            • Baf13  

              Ještě geometrie

              0 0
            • JARDA0011  

              Děkuju za tip. Kolo se mi celkem líbí, větší kotouč vpředu je fajn. Škoda snad jen nejmenšího pastorku, že to není 10z, ale to problém není. Spíš by mne zajímalo, co je zač ta vidlice? Když vyhledám SF14-XCR, najde mi to mnoho variant. Z fotky poznám akorát, že to má remíze lock.

              0 0
              • Baf13  

                Určitě je to jen chyba v popisu, tahle kazeta má rozsah 10–51 a vidlice by měla být vzduchová boost s pevnou osu, ale zavolal bych do prodejny a poptal se.

                https://bike.shimano.com/…6100-12.html

                0 0
                • Baf13  

                  Vidlice by měla být tahle, ale jak říkám není nad to zavolat do prodejny.

                  https://www.srsuntour.com/…CR-6842.html

                  0 0
                • JARDA0011  

                  To je super, dekuju. Zkusil jsem jim napsat, tak dám pak vědět, co tam skutečně je.

                  Ještě se zeptám, uměl by jsi porovnat tuhle značku třeba oproti tomu Amuletu? Co jsem se díval, obojí jsou české značky, ale neumím úplně posoudit jak kvalitativně na tom jsou.

                  0 0
                  • Baf13  

                    Osobně bych šel asi do toho ROZZO. Měly by tam být pevné osy, což je na tvou váhu hodně velké +.

                    Na stránkách mají uvedeno „specifikace se mohou lišit v závislosti na dodání dílů komponent“ , tak si radši vše ověř!

                    Amulet se mě líbí u dětských kol ,tam je cena hodně zajímavá, ale u dospělých už to není ono.

                    0 0
                    • JARDA0011  

                      Děkuju za vyjádření. Aktuálně nejvíc uvažuju právě o tom Rozzo. Nyní jsem ještě narazil na jedno kolo, byť o Boženku dražší, které mě lehce nahlodalo a to Gaint Talon 29 0… https://www.skibikeshop.cz/…n-29-0-2022/

                      Nevím ale, zda by bylo lepší než to Rozzo a zda má pevné osy (BOOST?). K vidlici jsem toho moc nenašel kromě obecné stránky a dle nábojů to neučím, protože náboje uvádějí bez konkrétního typu:-/ Mohl bych tě požádat o (snad) poslední zhodnocení kola? Vypadá to, že to bude asi buď to Rozzo (pokud bude specifikace odpovídat) nebo tohle.

                      0 0
                      • MatS  

                        To Rozzo bude lepsi.

                        0 0
                      • Baf13  

                        Tento Giant pevné osy nemá, ty má až řada XTC.

                        Giant si vidlice vyrábí sám, investoval do toho namalé peníze. Sám kolo této značky mám a to konkrétně XTC SLR 1 a ten má vyšší řadu Crest a ta chodí velmi dobře.

                        Co by mě víc vadilo, že Talon nemá tapered hlavu, což je problém pro její budoucí upgrade (dost omezený výběr).

                        0 0
      • JARDA0011  

        Nikdo nic?:-(

        0 0
        • wmarek  

          Tak pokud spíš rekreační ježdění s případným upgradem vidlice asi ten Kellys. Nebo to Rozzo pokud má pevné osy, bude to obrovská výhoda. Opět značku neznám ale pokud je na tom s výbavou dobře tak snad nebude problém. Toho Gianta bych nebral. Pokud nemá pevné osy ani tapered hlavu tak nemá cenu si připlácet. Hodně peněz dáš jenom za tu značku.

          0 0
    • JARDA0011  

      Pánové, omlouvám se, že zase otravuji. Pokud mohu, rád bych vás poprosil ještě o zhodnocení dvou kol…

      Jedná se o https://www.insportline.cz/…el-2022/l-19

      • Pokud vidím dobře, má vzduch, 1×12 (akorát tedy jen 30z kliku), vpředu větší kotouč, akorát nejsem schopen poznat, zda jde o pevnou osu či nikoli.

      Druhým kouskem by pak byl https://www.vkcyklosport.cz/…y-30-2021-l/

      • Opět, vzduch, 1×12 (navíc 34z), vpředu větší kotouč a navíc Boost, což by mělo značit pevné osy, pokud se nepletu(?). Jedná se sice o loňský model, ale předpokládám, že tam asi žádná zásadní změna není oproti letošním modelům není. Pokud ano, budu moc rád za alespoň zevrubnou osvětu.
      0 0
      • JARDA0011  

        Případně ještě https://www.cyklonemcik.cz/…ed-15-12-osy kde vidím obdobné výhody jako u předchozího KELLYS MYSTERY 30.

        0 0
        • Baf13  

          Cana dobrá, i když rám docela „old shoool“, ale pokud ti nevadí veškeré bowdeny vedený vnějškem.

          1 0
      • Baf13  
        1. má základní náboje od Shimana, tudíž pevné osy nemá.
        2. dámský model, má ho žena. Pánský je Gate 30.
        0 0
        • JARDA0011  

          Děkuju za potvrzení, resp. za info ohledně toho Kellyse… Čiže, pokud se nepletu, pak by se mělo jednat o toto kolo ve světlém provedení https://www.gtstore.cz/…hite-l-29-4/

          resp. o toto v tmavém http://www.velosport-joch.cz/?…

          že? Pokud ano, pak to vidím skutečně na to Rozzo nebo tohle. Víc už toho stejně asi nedohledám.

          0 0
          • Baf13  

            Ano toto je pánský model. Ten Gate za ten menší příplatek určitě stojí.

            0 0
          • JARDA0011  

            Děkuju, pánové. Pokud všechno vyjde, pak tedy nejspíš bude ten loňský Gate 30. Ještě bych se rád optal, jakou velikost? Obvykle mi dle tabulek vychází 19"/L, ale u tohoto kola jsem na jednom z obchodů našel velikostní tabulku a dle všeho by to mělo být M. Lze předpokládat chybu v tabulce nebo mají ty kola takovou geometrii?

            0 0
            • skillzthatkillz  

              183 cm rozhodně L. Byli jsem tu Gate 30 vybírat s kolegou , který měří 176 a byl vyloženě na hraně mezi M a L. U tebe bych nad M vůbec neuvažoval.

              1 0
              • MatS  

                Co si pamatuju posledni rocniky, tak ma Kellys posunute oznaceni velikosti, takze pokud to sedi i u tohoto, tak to Mko by melo odpovidat. Na strance Kellys by mel byt kalkulator.

                0 0
            • Pnov  

              Tu tabulku velikostí si najdi na stranách výrobce. Cca dva měsíce zpátky jsem se setkal s tím, že se u různých prodejců lišily. Dost výrazně.

              0 0
            • Baf13  

              Určitě „L“. Já měřím 182 a když jsem na jaře kupoval kolo, tak ve výběru byl i Gate 70. Mko bylo na mě dost krátké..

              Na tom Lku je sice nesmyslně dlouhý přredstavec (100mm), ale to je to nejmenší co jde v případě potřeby lehce vyměnit.

              1 0
            • JARDA0011  

              Děkuji pánové za rady. Díval jsem se na stránky výrobce a tam je uveden přelom M/L. Zjistil jsem, že v obchodě kousek od baráku ho mají, tak jsem tam zašel, že zkusím obě varianty, ale zkoušené L mi přišlo akorát, byť jsem měl pocit, že lezu na traktor (první zkušenost s 29"), ale jinak celkem cajk. Takže je asi rozhodnuto a pokud se nic nepokazí, bude nakonec Gate v eLku.

              1 0
              • Baf13  

                Pokud ho opravdu můžeš mít za 29k, tak je to jasná volba a je dobře pro nás zákazníky, že v této době někdo dá 10% slevu.

                0 1
                • JARDA0011  

                  Původní obchod s nabízenou tmavou variantou je už zřejmě pasé, takže jsem našel ještě jiný obchod se stejnou cenou. Dneska objednáno a nyní telefonicky zkonzultováno a potvrzeno. Snad tedy bude vše v pořádku. Jak říkáš, je to fajn, že někdo dá i slevu, přesto že je kol obecně nedostatek.

                  0 0
    • michael.lev  

      Zdravím, chtěl bych se zeptat na radu s ohledem výběru nového kola. Rozmýšlím se mezi Explore 500 (https://www.decathlon.cz/…_/R-p-330628?…) a o řadu vyšším Explore 520 (https://www.decathlon.cz/…_/R-p-329346?…), ten ale není aktuálně ve velikosti M. Nebo se poohlédnout po jiné značce?

      Mám 169cm 65kg, kolo budu využívat především na cesty po městě, cyklostezkách občas nějakých polňačkách, do nějakého těžkého terénu se nepouštím. S cenou bych se chtěl ideálně vlézt do 15k (max 18k), vzhledem k tomu, že si myslím, že nějaké dražší kolo bych plně nevyužil a ještě se bál, že mi ho ukradnou.

      Děkuji.

      0 0
      • Baf13  

        Na město a cyklostezky je u obou dost nevhodný převodník 30z. Sice píši, že je kompatibilní i s 32z., ale to je pro daný účel pořád dost málo, bylo by potřeba 34, ideál 36.

        Doporučil bych spíše něco s 2×10/11.

        1 0
    • List  

      Zdravím, nakonec jsem si nechal opravit moje staré kolo a měsíc na něm jezdím. No, ale není to ono. To kolo nezvládá moje potřeby a rád bych si tedy pořídil nové. Po Vašich radách jsem navýšil můj rozpočet na 40–50 000 Kč což už je pro mě maximum. Zalíbilo se mi jezdit po lese (kameny, kořeny, single trail atd.) Chtěl bych Vás tady opět poprosit o rady. Jestli by byl někdo ochotný mi pomoct. Nechci žádné celoodpružené, protože to v téhle cenovce nejspíš nebude úplně nejlepší. Stačí mi hardtail.

      Potřebuju se na to kolo spolehnout.

      Výška 184 cm

      Váha 90 kg

      Pro představu jsem koukal například na toto.

      https://www.cykloatom.cz/…ange-p47834/?…

      https://www.bikeporn.cz/…t-290_z4126/ – ale pouze ta první varianta

      Bohužel vůbec netuším který komponent je tam dobrý/špatný, proto chci požádat Vás o radu.

      Nebo pokud by měl někdo lepší nápad, tak prosím o napsání.

      Předem všem děkuji.

      0 0
      • TK75  

        Ten Scout mají dokonce na tebe skladem https://www.bikeporn.cz/…een_z135252/

        Ale tahle verze Race má vidlici Recon Silver…u téhle geometrie bych nechtěl 32 mm nohy na 140 mm zdvihu, navíc je těžká…kdybych to koupil, tak hned šetřím na vidlici a to je špatný

        Bohužel ti neporadím ale bral bych tu verzi Comp s Marzocchi Bomber

        0 0
      • vaclaw  

        Ještě je třeba si ujasnit, jak zaměřený kolo vlastně chceš. Ten scout je trail ht, tudíž progresivní geometrie, zvládne skoky, sjezdy a technickou jízdu, ale pokud ti jde o rychlost na lesních cestách a sportovní jízdu, tak tam bude trochu pokulhávat. Ten Trek je zase XC HT, takže naopak. Obě kola zvládnou obojí. Ale pokud vezmeš Treka třeba na Trutnov Trails, tak to bude docela trápení, kdežto na tom Scoutu to bude v pohodě a s trochou cviku tam sjedeš všechno. A zase pokud budeš chtít se prohánět po polňačkách nebo lehčím terénu, tak ten Trek pojede líp. Samozřejmě záleží na nastavení kola atd, není to úplně jednoznačný, spíš tak obecně vzato.

        Jinak bych řekl, že by šlo sehnat i líp vybavený kola za tu cenu. Ten Recon je za ty peníze u obou trochu výsměch. Zvlášť i toho trail biku bych očekával něco schopnějšího.

        0 0
        • List  

          Já bych to chtěl tak půl na půl. Chci aby to ty skoky zvládlo v pohodě a mohl jsem se na to spolehnout, ale samozřejmě na tom budu jezdit i po polňačkách. Tam záleží jak velkej bude rozdíl na těch lesních cestách. Teď mám starý kellys s 26 kolama. Myslím, že obě co jsem poslal na tom budou líp než to co má teď. Z toho důvodu si myslím, že by bylo lepší mít kolo směřované spíše jakou je scout aby tam bylo více prostoru/možností.

          No a s tím sháněním je přesně to co jsem myslel. Já vidím kolo, ale nedokážu posoudit jestli tohle je vybavené dobře za ty peníze nebo ne. Proto nedokážu u dalšího posoudit jestli náhodou není lepší než to předešlé.

          Kdyžtak budu muset dojít někam do kamenného obchodu, ale tam se bojím, že mi budou chtít prodat něco za každou cenu a já pak stejně odejdu s něčím blbým :)

          0 0
    • List  

      Všem moc děkuju za rady nakonec jsem vybral Qayron Spyro MK II. Zatím ujeto jen necelých 50 km, ale prozatím si nemůžu stěžovat.

      2 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.