Výběr gravelu pro začátečníka

31 nepřečtených
  • ondrej100

    Ahoj,

    rád bych si pořídil gravel bike. Po nějaké době vybírání hardtailů (vlastně asi tak nějak ze zvyku, nic jinýho nikdo v mém okolí neměl) jsem zjistil, že pro mě bude mít lepší využití gravel bike. Teď ale přichází dilema, co si mám pořídit. Ačkoliv na kole jezdím od mala, nikdy jsem velký cyklista nebyl. Poslední dobou jsem tomu ale celkem propadnul a už mi nestačí s mými 190 cm jezdit na Mkovým rámu.

    Rád bych si nechal poradit od zkušenějších – vzhledem k tomu, že nemám cyklistiku pořádně ohmatanou, jsem student a s penězma jsem docela na štíru, rád bych sehnal kolo do 20 tisíc.

    Po hodinách strávených pročítáním všeho možnýho, od specifikací po fóra a recenze, jsem došel k závěru, že asi nejlepší bude pořídit Triban RC500 (https://www.decathlon.cz/…8502354.html) a na něj pořídit širší pláště a SPD pedály (možná taky širší říditka?), eventuálně později, když se mi to zalíbí, dokupovat lepší komponenty.

    Rád bych tedy od zkušenějších borců věděl, proč je moje uvažování zcestné a popřípadě doporučit alternativu.

    Díky za reakce!

    0 0
    • ondrej100  

      EDIT: Taky případně nepohrdnu nabídkami slušných bazarových gravelů na 190 cm výšky v mé cenové relaci :)

      0 0
    • MTBIKER doporučuje

      GT Grade Elite 28 kolo, bordó Skladem > 2 ks

      Výprodej GT Grade Elite 28 kolo, bordó

      od 19 899 Kč -24% MOC 32 899 Kč

      GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé Skladem 1 kus

      GT Grade Carbon Pro 28 kolo, černé

      od 92 999 Kč MOC 104 999 Kč

    • Johny.Merida  

      https://www.cyklobazar.cz/…clocross-300

      Začátek úplně klidně třeba i takhle.

      0 0
      • ondrej100  

        Díky za tip, asi na něj mrknu jelikož do Šumperka jezdím, ale nevím, jestli mi nebude malé

        0 0
    • TK75  

      Rc500 maximální pneumatiky 36 mm

      Možná to bude o kousek víc než se píše na netu, ale je to prostě málo.Na silnice ok

      Kouknul bych na bazaru

      Chce to pevné osy, pěkný rám, osazení si můžeš časem vylepšit.Pros­tupnost pro pneumatiky 42 mm a více.Když budou kola s možností nasadit bezduše tak taky dobrý.Jinak budeš časem pořizovat jiné záplety, protože bezduše jsou u gravelu hodně poznat.

      0 0
      • KamSeHrabeBittner  

        Jj. Plus otázka je, jestli ty mechanický brzdy taky nebudou málo..

        Kde se chystáš jezdit?

        0 0
        • ondrej100  

          Doteď jezdím hlavně po Jeseníkách – hodně stoupání a klesání, často na kole jezdím lozit na skály. Teď se stěhuju za školou do Brna, takže předpokládám že to pojezdím i tam v méně kopcovatém terénu.

          0 0
          • KamSeHrabeBittner  

            Tak po Brně a okolí by Ti mohl stačit ten Triban, ale na Jeseníky (pokud chceš jezdit i mimo silnice), bych se podíval po něčem lépe vybavenem (názory vyse) v bazaru. Každopádne po Brně hodne osvětlenej a „oreflexovanej“ (fuj, to je slovo

            0 0
          • KamSeHrabeBittner  

            .. a když už budeš v Brně, skoč se podívat / pokecat do Giant storu na Veveří. Prodavači v pohodě a dříve dávali celkem zajímavé slevy na starší modely kol. A taky jsou fajn lidi v Milujemekola na Táborské ulici – a občas tam mají / meli i nějaký kola v komisi. Jestli se Ti bude chtít, napiš, pro co jsi se ve finále rozhodl.

            0 0
            • ondrej100  

              Díky za tip, mám teď v Brně den volnej, tak se tam zajdu podívat!

              0 0
    • milan.v  

      Palec nahoru za pročítání a Decathlon.

      0 0
      • ondrej100  

        Právě mi příjde, že hodně lidí fakt doporučuje. Hlavně na základě poměru cena – výkon

        0 0
    • nitraq  

      Kona Jake ve velikosti 54 by na tebe asi byla malá, což?

      https://www.konaworld.com/…017/jake.cfm

      0 0
      • JachymP  

        54? :)

        Já mám na 190 cm velikost 61 pro informaci. Dovedl bych si představit ještě tak 58 při jiném poměru délky rukou a nohou.

        0 0
    • Tom-T45  

      Když už, tak bych šel do RC520. Oproti RC500 je na sadě 105, má lepší kola a semihydraulické brzdy, což za příplatek 5000 Kč podle mě stojí.

      0 0
      • ondrej100  

        To je mi jasný. Ty peníze bych dohromady dal, ale stěhuju se teď na školu, nevím jaký mne budou čekat výdaje a tak nechci prostě jít přes těch 20 tisíc. Rozdíl cen je 7000, a to je docela znatelný.

        0 0
        • Tom-T45  

          Tak jsem se znovu kouknul na ceny a RC500 mají za 16 999 a RC520 za 20 999, takže rozdíl jsou 4 tisíce – v tomto případě bych o RC500 vůbec neuvažoval.

          Sada 105 R7000 je hodně chválená, brzdy TRP HY-RD jsou opravdu dobré (mám je taky, měnil jsem je za mechaniky) a 200 g na kolech (2200 g vs 2000 g) bude taky poznat.

          Jediná investice tak budou pláště, ale to bys u RC500 musel řešit úplně stejně, případně (ne nutně) kazeta s větším rozsahem.

          Navíc jestli to chceš teď, tak podle stránek Dekáče je RC520 v XL aktuálně ještě dostupný na některých prodejnách, RC500 není dostupný ani v eshopu ani v prodejnách.

          Jestli to chceš nechat až na jaro, tak to potom může být samozřejmě všechno jinak.

          0 0
          • ondrej100  

            Máš pravdu, koukal jsem na RC520 GRAVEL. U něj je cena ještě vyšší.

            To je vlastně dobrá otázka – má cenu kupovat kolo spíš teď, nebo na jaře? Mám pocit, že teď budou lepší ceny, kvůli výprodeji a uvolnění místa pro nové modely. Na druhou stranu, kola na mou výšku jsou většinou všude vyprodaný. Na jaře ceny asi padat nebudou..?

            0 0
            • Tom-T45  

              Vzhledem k průběhu tohoto roku můžeme na jaře očekávat opravdu cokoli, ale vsadil bych se, že zlevňování kol to určitě nebude :-)

              0 0
            • Prasopes  

              Tu 520 mají v nabídce už několik let a zatím jediná změna cen byla o tis nahoru, zřejmě když dospěli k závěru, že to prodávaj až moc levně:-) Já jí kupoval předloni ještě za 19990, potom zdražili a už se to nehlo. Na nějakej pokles ceny bych u takhle lacinýho kola rozhodně nesázel, to by museli fakt jó hodně zoufale čistit sklady, nebo tak něco… ale tak obecně co se týče cen na jaře, tak asi není šance nic odhadovat, tenhle blbej rok

              0 0
              • Tom-T45  

                Ono to zas tak dlouho nebude, mám dojem, že k nám přišel na přelomu roku 18/19 a startoval snad na 19 tisících, což byla docela nesmyslná cena. Takže dá se říct, že za 2 roky zdražil o cca 10% a uvidíme, jestli bude v tomto trendu pokračovat :-)

                0 0
    • borda  

      Tribana RC500 jsem (chvíli) měl. Je to za ty peníze dobrý kolo. Má vysokou hlavu, je velmi pohodlný. Základ je to hodit na bezduše (ráfky jsou TLR). Pláště 38mm se vejdou zcela bez problémů. Uváděný limit 36mm není kvůli průchodnost rámem, ale kvůli nebezpečí škrtnutí si špičkou boty o přední kolo při zatáčení. Já jsem s tímhle (kolo vel. L, boty 45) problém neměl.

      Pevný osy, hydro brzdy, větší průchodnost na pláště atd.. jsou fajn, ale muselo by se dát tak o deset tisíc víc. S limitem 20 tis mohu tribana s klidným svědomím doporučit, vystačí ti to i na potřebné úpravy.

      Z dalších jiných komponentů bych uvažoval pouze výměnu kazety za X-34, eventuálně brzdy (třmeny – TRP spyre). A kokpit, když něco nesedne. Víc asi nemá smysl.

      0 0
      • kamaro  

        Osobně si myslím, že výrobce nebude limitovat velikost pláště možností tzv. toe overlapu. Protože je to různé u různých velikostí rámů (problém to bývá u nejmenších velikostí) a záleží to i na zvolené obuvi a pozici kufrů.

        0 0
        • TK75  

          +1

          Úplně normálně udává 36 protože to je rozumný a s místem.Videl jsem tribana v krámě a místa tam je málo.

          0 0
          • borda  

            Místa je tam tolik (bezproblémově, s naprosto dostatečnou rezervou), kolik píšu. Já to neviděl na krámě, měl jsem to doma a ty pláště jsem tam měl.

            0 0
        • borda  

          Já jsem si to nevymyslel, mají to napsaný na webu:

          Upozorňujeme vás, že montáž plášťů nad 36 mm může být při jízdě nebezpečná. Přestože prostor u vidlice i rámu umožňuje jízdu i s plášti o síle 40 mm, hrozí riziko, že jezdec zavadí botou o přední kolo a na kole se neudrží. K tomu dochází v prudkých zatáčkách i při nízké rychlosti. Toto riziko závisí na velikosti rámu a nastavení pozice vašich SPD kufrů.

          Kde je to problém vím, proto v příspěvku uvádím velikost a rámu a obuvi ;)

          0 0
          • TK75  

            No to jsou ty obchody no.

            Třeba tady https://www.skiandbike.cz/…range-silver

            Podle obrázku si člověk řekne hele za dvacet tisíc jsou tam grx kliky a Tiagra přehazovačka atd. No stačí přečíst dole technickou specifikaci a to je jiná písnička.Realita úplně jinde než na fotce

            0 0
          • PucalkovicAmina  

            RC520 na Panaracer Gravel King Plus 35mm, reálně 36mm. Z každé strany 6mm, je tam vzadu dole nejužší místo a to 48mm, obahněný plášť s terénním vzorkem třeba 38mm bude asi už škrtat.

            0 0
      • ondrej100  

        Díky za cenné rady. S tou průchodností pláště je to zajímavý – RC500 a RC520 mají průchodnost shodnou 36 mm, ale u gravelu už mají napsáno 40 mm (na vidlici ale už má mít jen 36 mm), přitom to vypadá, že to je všechno ten stejnej rám.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.