• dominikaa

    Ahojte,

    rozhodla jsem se si koupit pořádné kolo, jelikož se vůbec nevyznám v komponentech či rámech, uvítala bych rady od zkušenějších.

    Máte nějaký tip na solidního gravela do 30 tis Kč?

    Jezdím vikendově, sem tam do práce, spis asfalt, občas les.

    Merim 175cm

    Předem díky

    0 2
    • Kurt  

      https://www.decathlon.cz/…_/R-p-337677?…

      Mko mají poslední kus.

      0 0

        MTBIKER doporučuje

      • Dresden  

        Mám XL a kola stojí za prd, pláště taky, geometrie je divná, sedlo je děs, je to těžký jak prase a hlavně se s tím nedá moc jezdit v terénu, protože to má silniční 105. Příští rok to jde z baráku a v dekáči si už nikdy kolo nekoupím. Ty doby kdy měli fakt dobrý kola jsou asi nenávratně pryč.

        3 4
        • ladys  

          Co jsi čekal za ty peníze? Měl jsi si kolo projet. Kolo není do žádného velkého terénu,je to v popisu. Pokud chceš dobré kolo budeš muset hodně proplatit…

          3 0
        • Kurt  

          A to jsi zjistil až po nákupu, nebo proč sis to teda kupoval, když je to takový děs?

          0 0
        • Mustafa  

          Sedlo + pláště nemá cenu moc zmiňovat. To je prostě něco co často měníš hned po nákupu. Kdyby se kola dodávala bez plášťů a sedel, velké části osazenstva fóra by to asi moc nevadilo ( ofc zbytku polulace ano :) ). Na žádném z kol nemám původní sedlo. Některé jsem zkusil a zavrhnul, na některé jsem se víceméně jen podíval a zavrhnul. Ale mám i jedno sedlo z Decathlonu ( cena cca 500,– ) a moje prdel je s ním celkem spokojená

          1 0
          • Lišák  

            Aduldinho tady někde psal, že ta sedla z dekáče mu sedí a tak si je koupil i na další kolo.

            Jak píšeš – kdo na kole jezdí, tak je mu jasné, že sedlo je natolik individuální součástka, že jeho výměnu bere jako samozřejmost.

            1 0
        • skaj  

          Tady ale chyba neni v Decathlonu nebo kole, ale ve schopnosti vybrat. Tak at se ti to priste povede lepe.

          0 0
        • 123J  

          Převodník 50/34 do terénu moc není, vyměňte jej za menší.

          0 0
    • meri  

      https://www.topontrail.cz/…-bikes-rag-3 …10%cashback, takze vyjde na 27

      0 0
    • Dresden  

      Být tebou tak mrknu na cyklobazar. Kola ztrácí na hodnotě víc, než auto, takže za 30 klacků seženeš už karbon.

      0 3
      • tompca  

        Karbonových gravelů do 30 tisíc, samozřejmě na hydraulickách jsou plné bazary.

        2 2
    • koko0925  

      Jestli chceš pořádný kolo, tak to musí mít hydraulický brzdy, přes to nejede vlak. Takže těch 30tis. je na bazar. (Zatím jsem tu viděl postovat jen mechaniky.)

      0 0
      • JaaKoo  

        aha ,a když ještě žádné hydraulické brzdy nebyly? to jako se po silnicích váleli samí mrtví cyklisti?

        0 0
        • Lišák  

          Jestli chceš pořádný kolo

          Všiml sis ?

          Osobně mám hydry jen na MTB, na kolech s berany ne, ale vím, že s hydrami by ta kola byla příjemnější.

          0 0
      • bara2  

        Ženská… a ještě by asi potřebovala posilovač řízení ;-)

        0 3
        • dominikaa  

          Tys toho rozumu asi taky moc nepobral, viď :D

          0 0
        • dominikaa  

          Tys toho rozumu asi taky moc nepobral, viď :D

          0 0
          • scalar  

            Pořádně kolo za 30 tis. ale nechce :-)

            0 0
          • bara2  

            Myslíš mě? Já jen, že bych na hydraulikách tolik netrvala. Přijdou mi asi tak nutný, jak ten posilovač.

            0 0
            • Kouba_2005  

              Takhle mi vždycky oponoval soused s Fábii Social Edition – ABS? Na co? Tak snad umím brzdit, ne. Centrální zamykání? Stejně odemykám jen svoje dveře. Klimatizaci? Pche … si otevřu okno.

              Prostě když bude možnost s hydraulikama, tak je to rozhodně plus. Je nesmysl říkat o něčem, že to nepotřebuje někdo jiný, když jsem to já nikdy nevyzkoušel a nepotřeboval, ne? Nebo jsi někdy brzdila jinak než špalkama?

              1 0
            • Jezevec70  

              Máš srovnání? Pokud ne, tak nekomentuj.

              1 2
            • jIrI___  

              A to já bych na hydrách zase trval. Za mě to je na gravelu ne úplně nutnost, ale věc extrémně zlepšující komfort během jízdy. Silničku jezdím na mechanikách, tam v tom nevidím zas až takový problém, ale na gravelu bych se na mechaniky už nevracel ani za nic. Nejde ani tak o maximální brzdný výkon, ale o komfort během brzdění, což v terénu a na rozbitých cestách jde sakra hodně poznat. Sjezdy, kde jsem na mechanikách brzdil dvěma prsty, které mi na konci mále upadly bolestí, ubrzdím na hydrách jedním prstem a dole ani necítím, že jsem vůbec brzdil.

              2 0
              • Kouba_2005  

                Tak Bára jako silničář komentuje něco ke gravelu – asi zbytečný to víc rozebírat :-)

                0 0
                • bara2  

                  Tak ona píše: ¨„spíš asfalt, občas les…“

                  Já teda se svýma kolama taky občas jedu i to pole a les, i s tím spešlem…

                  0 0
                  • Kouba_2005  

                    Hadcova step, super! Podle tech fotek potrebujes gravel s hydrama, Barus. Neda se nic delat, dalsi kolo do baraku :-)

                    0 0
                    • bara2  

                      Nepotřebuji, s tím co mám, dám i Štarkov ;-)

                      Osobně bych ten rozpočet směrovala do co nejlehčího a geometrií vyhovujícího rámu, ten zbytek pak postupně (s opotřebením pravidelným ježděním) obměnila tak, jak poroste výkonnost a vykrystalizuje směrování.

                      U mě to vykrystalizovalo tak, že pokud v cílové oblasti, řekněme nějakých 20km po šotce a po lese, najedu cestou tam a zpátky 100km po asfaltě, vyhovuje mi kolo silniční. Ale mám na něm horské převody (22:34) abych v té cílové oblasti mohla jet a nemusela tlačit. V tom nejhorším terénu to pak má výhodu, že se to dobře postrkuje i nese, bo to tolik neváží.

                      1 0
    • dominikaa  

      Dekuji moc za tipy, rozhoduji se:

      https://outfindo.cz/…2023-white-l

      vs.

      https://www.merida-bikes.com/…93/silex-200

      Co myslíte? :)

      0 0
      • Kouba_2005  

        Za mě NS Bikes kvůli jednoduchosti řazení a taky se mi líbí víc. Merida má zas karbonovou vidlici, ale v týhle velikosti rámu v oranžový barvě je to děsný. Jestli má menší velikost nižší hlavu, tak to bude asi vypadat líp. Záleží, co preferuješ. Jestli se kamarádíš s přesmykačem, tak jdi do Meridy :-)

        0 0
        • Fazzy  

          Souhlasim a Koubou. Za hydry by se muselo priplatit aspon 10 tisic, takze jestli nechces bazar, NS bike je za ty penize opticky az prekvapive libivy a solidne osazeny kolo.

          0 0
      • Baka  

        Mě by u toho NS docela odradil nejlehci převody kliky 42 zubu a vzadu největší také 42… ale záleží na tom kde budeš jezdit a jak jsi trenovana… pro mě by to nebylo.

        Pokud budes jezdit spise po silnici, sel bych do toho Tribana 520, ale subcompact.

        0 0
        • bara2  

          Ono i u té Meridy je to 32:32, asi by to šlo na 32:36, ale pořád nic moc.

          1 0
    • plysovykozisek  

      https://www.decathlon.cz/…_/R-p-335730?…

      To M by mohlo na 175cm vyhovovat

      0 0
    • tompca  

      Rock machine Gravelride 500 (vel. M) na Shimano GRX 2×10, cena je o 4.000 více než máš budget, ale za ty hydrauliky to stojí, nevýhoda jen hliníková vidlice a rychloupínáky.

      https://www.drsport.cz/…lack-silver/

      0 0
    • tompca  

      Nebo Liv Devote 2, o 1.000 více než máš budget, ale full karbonová vidlice, pevné osy, pěkný dámský rám s propustnosti plášťů až 45mm, Sora není žádná tragédie (2×9, 48/32, 11–34), dvoupístkove mechaniky podobne jako TRP Spyre akorát mají jemnější pružinu a kdyby tě to chytlo, tak předělat na hydrauliky (na bazaru se GRX dá sehnat občas za dobré peníze, teď Shimano představilo GRX 1×12, tak na podzim na bazaru bude 1,2×10 1,2×11 plno a se započtením prodeje Sory, to nevyjde zas tak zle).

      https://www.cycology.cz/…23-p1572139/?…

      0 0
    • Prazak0  

      Já bych volil Marin – Nicasio nebo Gestalt, mají různé verze, levnější i dražší. Nicasio má ocelový rám, Gestalt hliník, nebo Lombard. Nebo kellys soot 30, třeba tady https://kvalitni-kola.cz/…ys-soot-30-m

      Mám Kona Rove DL, nyní tato verze se už nevyrábí, jsem spokojený. Určitou možností je i silniční kolo s kotoučovými brzdami, které umožní pneu do 35 mm, třeba Trek Domane.

      0 0
    • easyrider  

      A to kolo z netu ti postaví kdo? A servis ti bude dělat kdo? Jak zjistíš správnou velikost? Nerozumět tomu, zeptat se na názor lidí, který neznáš a pak si to koupit z netu. Jak se říká, značka „ideál“…

      0 1
      • plysovykozisek  

        Tak kolo z internetu tam většinou se nasadí pedály, řidítka, přední kolo a může se jet, kolo přichází seřízené. Servis udělají prakticky kdekoliv.

        0 0
        • bara2  

          Tak nějak to je. Svoje první kolo Author jsem si taky koupila na internetu. Přišlo to v krabici, sestavila jsem si to sama a na první garanční servis po 150km (zdarma) zajela do vedlejší dědiny.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.