Výběr auta - rády, názory ....

111 nepřečtených
  • malamala

    Přátelé, uvažuji o koupi ojetého auta.

    Rozpočet mám max. 250.000,–Kč.

    Uvažuji o :

    • Nissan X-Trail
    • Kia Sportage
    • Nissan Qashqai
    • případně nějaké podobné SUV v uvedené cenové relaci

    Vlastníte někdo z těchto vozidel? Rád bych jakékoli poznatky, klady, zápory …

    Díky

    0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • oddie  

      Já ne. To jako abys se mnou nepočítal. P.S. co ten trénink, vybral sis ze zdejších dobrých rad?

      0 0
    • MJ24  

      a chceš to ve verzi 4×4? pokud ano a opravdu budeš občas potřebovat někam vyjet tak bych volil X-traila

      0 0
      • malamala  

        4×4 není nutností

        0 0
        • Brosses  

          vybiral bych podle toho jestli se tam vlezes v prve rade ty, potom jestli i naklad a pokud ani tak nebudes mit rozhodnuto, tak to nejmladsi rokem vyroby na ktery budes mit.

          0 0
          • jIrI___  

            Takže bys raději vzal auto s najetým 300 tis km a datem výroby 2009 než auto vyrobené v roce 2005 se 100 tis km?

            0 0
            • BigKarel2  

              No otázka je jesi budou ty km pravý :D Ikdyž v ČR na ty km lidi leťej..nó :D Když ale nikomu není divný že maj všecky TDIčkový Octávky najeto -+ 150 tisíc tak to je pak těžký :D

              0 0
              •  
                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                0 0
        • Tea_pack1  

          potom mi uniká smysl kupovat tyhle vysoké kozy…

          0 0
          • alinceb  

            Když vezmu v úvahu, kde žije a čím se živí, tak bych rozhodně nic jiného než vysoké 4×4 nechtěl…

            0 0
            • JMT  

              Přesně. A proto nechápu proč má místo vysoké 4×4 v hledáčku těžké předokolky.

              0 0
        • cabbage  

          Pak si nekupuj SUV

          0 0
      • Kubiczech  

        Shodou okolností máme doma X-Traila i Sportage a sice ti za pravdu dám, ale ani ta Kia se v terénu úplně neztratí. Zatím přejela vše, co bylo potřeba, takže běžné potřeby uspokojí. Pokud jde o jízdní vlastnosti na silnici, tak tady vede zase Kia.

        Nissan uveze víc nákladu, Kia má zase víc místa pro posádku, vzadu je místa o hodně více.

        0 0
        • Brosses  

          tak dokud tam vede cesta a neprobiha na ni tezba pokud je treba lesni, tak tam projede v 99% pripadu i osobak jen je potreba sem tam pribrzdit a peclive vybirat stopu.

          u kie bych si daval ale pri pouziti v terenu pozor na cipem priskrceny motory kvuli emisim. ve stoupani nic neuvezou – elektronika zaveli a nikam se nejede.

          0 0
          • Tomínos  

            Mám Tucsona (103kw), nebudu se hádat jak moc mají stejný motory se sportage, ale řekl bych, že tam je dost věcí shodných (teda starší sportage, ale ta nová asi ještě nebude za 250) a neměl jsem problém s tím co by uvezla. Mám teda vypínač TCS off, což je věc která občas zavelí, ale spíš než kvůli emisím, kvůli prokluzu. Kára s nákladem dohromady přes 1.5 tuny a do kopce kde jsem rok předtím s galaxym(4×2) běhal jak vůl s lopatou se štěrkem teď naprosto v pohodě.

            0 0
            • Brosses  

              Ja popisoval osobak, co je z konstrukcnich 100% vykonu emisne precipovan na euro4 nebo euro5 na cilovych 54.8% vykonu. do kopce to v terenu jede leda prazdny rychlosti slimaka na jednicku. pocitam, ze podobny nesvar bude pri tak drastickym orezani vykonu i v jinych vozech.

              0 0
              • Tomínos  

                No to je možný, já reaguju na kiu, potažmo na kiu sportage, kterou měl nahoře napsanou a je si myslím dost podobná s tucsonem. (I když na jeho požadavky si myslím mají obě tyhle auta dost malej kufr. To už spíš sorento nebo santa fe.)

                Edit: Když už by to muselo být SUV, jinak je asi dost aut z jiných kategorií který by tohle splňovaly, pro mě ideál asi VW transportér, kdybych chtěl spíš stěhovák.

                0 0
    • Flegmatik  

      Ještě bych se podíval na Hondu CR-V a nebo mou oblíbenou Toyotu RAV4 . S oběma by ses měl do 250 tisíc vejít.

      0 0
      • scret  

        RAVka je pro zensky:) sem snad slysel, ze je na to i nejaka vyhlaska, ze v tom chlapi jezdit nesmej:))

        0 0
        • Flegmatik  

          To jsou jen zlá a falešná slovíčka :-) RAV4 je snad nejstarší SUV, protkané 18tiletou historií :-) Všechno ostatní jsou jen kopie.

          No, je ale pravda, že znám dvě fotografky a nezávisle na sobě tohle auto mají :-D Hmm, budu se na to muset na to ještě více zaměřit :-)

          0 0
        • alinceb  

          Je pravda, že v RAVce sem jel jen párkrát a měla jí mamina bývalé přítelkyně…:D

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 0
    • buba CZ  

      Toho kaškaje má kolega a vzadu na zadních sedačkách vůbec není místo na hlavu.Větší člověk musí sedět nahrbenej,jinak prej dobrý.Nic jiného nevím :)

      0 0
      • mr.antik  

        vůbec se v tom nevyznám, ale z doslechu je to prej hodně dobrý auto ve svým segmentu (tj. do terénu jen v nouzi), ale netuším jestli to v té ceně jde sehnat.

        0 0
    • prodi  

      z těch co jsi napsal bych bral Nissana, ale podívej se ještě na Suzuki Grand Vitaru

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • frederick  

      Já bych byl pro VW Tiguan nebo Suzuki Grand Vitara.

      Ty, co jsi napsal jsou jeden horší, jak druhej!

      Řídil jsem všechny(vypomáhám u drink taxi). Nissan Qashqai vevnitř vrzal, jak vzteklej(plasty) a tak nejak divně poskakoval po silnici. X-trail uz byl lepší, ale extremně neergonomický auto. Dlouhá cesta by byla moje smrt. Kia Sportage…těžky, absolutně bez dynamiky. Vnitřek celkem ušel, ale jel jsem jen v základní výbavě a bylo to dost oholený. Nerovnosti jak X-trail, tak Sportage celkem pobrali, ale Qashqai vůbec.

      Suzuki aj VW byly super. Nikde nic nevrzalo, kdyz jsem sešlápl plyn, tak to je, do zatačky to celkem drželo(na SUV)

      0 0
    • frederick  

      Jen se zeptám, na co to auto přesně chceš? jak psal někdo nahoře, takový VOLVO V70 je pecka:)

      0 0
    • JMT  

      Je mi naprosto jasný jakou vlnu negativních reakcí strhnu, ale zařadil bych do výběru Octavii Scout. (Teda já bych ani výber nedělal a šel do ní rovnou :-)

      Ty první se do rozpočtu vejdou, použitej 8V Tdi motor je bezproblémovej držák a druhej haldex projede víc než mnoho (a stejně jak ledasjaký subaru)

      0 0
    • vlk  

      a kde s tím potřebuješ jezdit-terén/silnice, náročnost apod.Jak velké.Případně pokud to má utáhnout přívěs/náklad apod, jak moc těžký.Do terénu bych bral KIA Sorento I po FL, Suzuki Vitara(ne Grand vitara) případně pokud by se dalo levně sehnat Mitsubishi Pajero(o čemž pochybuji)

      0 0
    • malamala  

      Pánové, děkuji všem z názory. Máte pravdu, měl bych upřesnit jaký s autem mám záměr.

      Potřebuji auto do firmy a tak preferuji větší prostor vzadu i při sklopení sedaček. Nájezd kolem cca 20 tis. za rok.

      Nikam do kopců s nimi jezdit nebudu, ani v terénu to nijak nehodlám trápit.

      V naší rodině máme Nissany a vždy bez problémů. Proto jsem zvolil „šikmooké“ značky.

      0 0
      • honhav  

        potom je naprosto nesmyslne suv, ale ma smysl neco z kategorie mpv…prostoru u tech suv neni vic nez ve slusnem kombiku…

        pokud nesjedes ze silnice tak jsou auta te kategorie mimo…

        0 0
        • JMT  

          A kdyz sjedes, tak mimo Xtrailu asi taky

          0 0
        • Greyhound  

          Přesně-pokud se nejezdí v terénu tak je SUV nesmysl, proti MPV jsou malý a nepraktický. Píšu to tady opakovaně, ale geniálně řešený auto pokud není potřeba 7místný monstrum typu Sharan nebo Galaxy je Touran – kufr 690 v základu, tvar krabice takže když se vyndaj/sklopí/po­sunou sedačky tak naložíš to co do žádného SUV nebo kombíku ani náhodou. Jízdníma vlastnostma daleko lepší než francouzi typu picasso, srovnatelný s oktávkou, akorát je auto menší a podstatně praktičtější, nejen na převoz kola. S 2.0tdi výborná dynamika a nízká spotřeba, akorát to chce se vyhnout nejstarším kouskům. V poměru praktičnost/kom­fort/jízdní vlastnosti zdaleka nejlepší auto co jsem kdy měl možnost řídit. Ještě lepší volba asi SMax, ale tam nevím co se dá za tu cenu koupit.

          0 0
          • Myska  

            čau člověče, máš Tourana nějakej ten pátek, dokázal bys mi k tomu autu dát víc podrobnějších informací? Klidně meilem… Předem díky

            0 0
      • saintjv  

        Hele delam v autech 15 let. Na cele ma modrobilou vrtuli:) Takze BMW ti radit nebudu, protoze je mimo tvuj budget:), nicmene ze zkusenosti a moznosti vyzkouset temer vsechny auta, je potreba vic upresnit proc chces SUV. pohon 4×4? nebo proc? Kazdy SUV je tezsi zhruba o 25% nez bezny osobak stejne kategorie ⇒ i vyssi spotreba. Sikmooke znacky nejsou spatna volba. Nicmene velky kufr = koktavka. Mozna by se ti mohl libit i yeti…Fuj a to skodovku fakt nemusim:( Kia chcip(ceed) v kombajnu taky hafo velkej kufr. Sportage jestli myslis soucasnu tak ma mini kufr. Za 250 sezenes i superba v kombajnu:) asi nejvetsi kombi u nas:)

        0 0
        • JMT  

          Podle slohu mi přijdeš jako Tomcatův novej nick :-)

          0 0
          • saintjv  

            Slovy klasika V.Buriana:Tak za prvy nevim co to je a za druhy me to urazi:)))

            0 0
        • alinceb  

          Za 250 sezenes i superba v kombajnu:) asi nejvetsi kombi u nas:) – leda tak totálně olítanej služebák z Rajchu a nebo opravenou bouračku. SUV obvykle bývají rodinná auta s menším nájezdem, takže bych šel spíš do toho…

          0 0
      • oddie  

        Z tohoto zadání mi vychází spíš větší kombi, a ne ty nesmysly nahoře…

        0 0
    • malamala  

      Mě se zdá kombi příliš nízké ohledně nákladového prostoru :-( . A proto jsem vybíral nějaké SUV. Potřebuji tam dostat alespoň rozměrově /délka x šířka/ 2 palety za s sebou.

      Nejdelší trasu co jezdím je cca 600 km, ostatní jsou jen pojížďky do 300 km délky.

      0 0
      • oddie  

        Dvě palety za sebou? Co v tom případě myslíš slovem „paleta“, když vypisuješ ty hračky nahoře???

        0 0
        • malamala  

          Klasickou paletu ne, na to mám dodávku ;). Zadní prostor při sklopení sedaček min. 140 cm délky.

          0 0
          • oddie  

            A výška? Sorry, ale když s tím nepotřebuješ do kopců a terénu, furt mi větší kombík přijde jako nejrozumnější varianta.

            0 0
          • jIrI___  

            140 cm má kdejaké menší kombi. Co mám změřeno, tak třeba Altea XL má při sklopených sedačkách na délku nějakých 190 cm (a to je řidičovo sedadlo posunuto takřka na doraz dozadu).

            0 0
      • McBlacky  

        Paletu, myšleno Euro, nedáš do žádnýho co jsi psal

        mrkni na Forestera ještě

        0 0
      • honhav  

        mpv je to co potrebujes, podle toho co pises – neco velikosti sharan, galaxy, c8, pripadne lehce vetsi. Slusnou referenci mam na citroen jumpy, pripadne fiat scudo… Zkus se na ty puvodni suv podivat – podle me kouknes na kufr a zjistis, ze je tam mista relativne malo. Dal taky vyssi spotreba a provozni naklady… jeste bych to zvazil byt tebou…

        0 0
        • oddie  

          Jumpy/Scudo je dodávka a tu psal že už má, na 140 cm ložné plochy další dodávku asi zrovna nepotřebuje, na to stačí i menší MPV ala C4 Picasso, pokud to chce mít nutně o něco vyšší než obyč kombi.

          0 0
          • honhav  

            pravda, nebo pak neco typu prodlouzeny fiat doblo apod. Jednu europaletu tam das a mista je tam dost…

            Jako univerzal jsem zvolil berlingo a jsem s tim porad jeste spokojenej z duvodu maleho-velkeho auta, vyska kufru taky slusna… :)

            0 0
            • Bysto  

              Ale on tam nechce nosiť nalozenych 1000kg aby potreboval doblo :-D. To ma Listove pera a ked je to prázdne, tak to skace jak koza. Mam pekne zrovnanie doblo a shaman. Objem ± rovnaky(shaman ne dlhší, doblo tuším trochu širšie a vyššie) ale dynamikou a správaním je shaman inde, len to trosku papa olej( 2.o tdi.)

              0 0
              • alinceb  

                Co je to ten Shaman?

                0 0
                • Flegmatik  

                  Jo jo, není nad rady, když ani dotyčný neví, jak se ten model auta jmenuje :) Ale třeba je to nějaká speciální východoslovenská verze něčeho :)

                  0 0
                  • Bysto  

                    kks? ja som to napísal 3-krát po sebe? už z rána myslím na iné veci ? :D,

                    samo, že to mal byt sharan ;), ale keď chcete detičky, vkľude sa do mňa obúvajte ďalej. V tých autách som sedel, aj som s nimi niečo najazdil, takže hovorím z vlastnej skúsenosti a prezentujem svoj názor a nie len blbosti odveci ako vy :)

                    0 0
                    • alinceb  

                      Pokud bys to napsal jednou špatně a jinak dobře, tak ok. Ale napsat to blbě 3× pod sebe a pak si ještě vyskakovat s poznámkama o dětičkách, to už budí úsměv na tváři…;)

                      0 0
              • honhav  

                puvodne byl pozadavek na cca paletu zbozi :) druha vec je, ze ja vsechna auta o kterych pisu znam, jel jsem v nich, pripadne je ma nekdo v okoli a zkusenost s nima mam osobni. Tzn. presne vim jaky je rozdil mezi sharanem a doblo, a ten je markantni z hlediska stari porizovaneho vozu. Samotne porizeni starsiho auta neni financne tak zle, jako jeho provoz. Zde se bavis o aute s puvodni cenou milion a nebo 350 tis. Coz se promita i v cenach servisu, n.d. atd… Ale to ty samozrejme vsechno dobre vis, protoze jsi zivotem protrely a zkuseny…

                0 0
        • venabch  

          mpv nebra to sou desne predrazeny auta , kazdej to musi mit , kazdy druhy v bazaru stoceny , motory to ma z osobaku tak ze ten motor ve vetsim aute jede kasi, se to desne sere

          0 0
          • Thidney  

            Jasne treba Toyota Previa 2,4 benzin je beznej motor z osobaku :-) a jinej tam 10 let nedavali. Pak prihodili 2ltd jestli se to nahodou s dieslem nebude v Evrope lip prodavat.

            0 0
      • MJ24  

        teď mě napadl VW Touran má kámoš a supr kára a je to vyšší jak kobmík

        0 0
    • venabch  

      To co si uved zrovna nejsou moc drzaky.

      Doporucuju Mitsubichi pajero (mam doma stary a to co snim vyvadim a nechapu ze porad jede, kdyz si koupis delsiho wagona tak tam narves vse kufr jak prase)

      Ted prichazim na chut jeepu ale chce to ten quadra drive benzinak predelanej na plin, ve finale budes jezdi se 4.7 motorem levnejc jak s nafrou a zadny problemy v zime davaj nadrz pod podlahu tak ze ve vnitr mrte mista

      0 0
      • Venda  

        Jeepa maj znamý, nedaj na něj dopustit, ale každý tři týdny v servise. Nejporuchovější SUV ze všech. Předělávka na plyn hodně ušetří, ale na standartní MPV v naftě to stejně nedá a jízdní komfort a vlastnosti jsou lepší. Na to co zakladel chce bych volil Galaxy a jemu podobné vozy.

        0 0
      • Flegmatik  

        Vždycky se těším na Vénovy příspěvky k autům :-) To si připadám, jako bych přišel někam na vesnici do hospody a tam se mezi vrstevníkama zeptal, jaký auto si mám koupit a jakýmu se naopak vyhnout :-D

        BTW, plin – to je fakt majstrštyk! :-D

        0 0
    • malamala  

      Děkuji za tuto obsáhlou diskuzi, jak zde někdo podotkl SUV jsou brána jako rodinná auta a tady v AT tomu tak opravdu je. Budu muset udělat prohlídkový den po místních autobazarech, až prodejci ometou z aut těch cca 15 cm co zas přes noc napadlo.

      Teď jsem zrovna potkal Nissan Terrano II. co tu má jeden soused, auto je to dost velké, myslím že rozměrově akorát a mohl bych si tam dát i malý pluh a prohrnovat cesty jako zmíněný soused ;).

      0 0
      • alinceb  

        Ono to pluhování možná půjde proto, že Terrano II není SUV, ale spíš offroad…:) Když koukáš po Terranu, tak mrkni ještě na starší LR Discovery popř. Freelander (to sem teď nedávno řídil a je to celkem tank). U těhle aut ale nemůžeš moc očekávat, že budou na nějaké delší trasy. Po dálnici to nejede, nesedí, houpe se to a pohodlí taky nic moc, interier je obvykle dost strohý…

        0 0
      • honhav  

        Pokud chces neco zvedleho a do takovychto podminek, budes muset obetovat vyssi naklady na provoz (drazsi gumy, vetsi naplne oleju atd.), 300 km v techto vozech se da, ale v osobaku je pohodlneji.

        Zkusil bych v tom pripade nissan Pathfinder, pokud by se dal sehnat – veliky a spolehlivy auto, spotreba kombi kolem 12l. Discovery I,II ti, jako jeji majitel (v rodine najdu jeste DIII,def td5,serii) a fanda lr, na tebou uvadene pouziti nedoporucim. O DIII by se s dvojnasobnym budgetem dalo uvazovat…

        0 0
    • HKou  

      Mám na X-Trailu (2.2 dCi, r.v. 2005, manuál) 190kkm, opravy tyto: prasklý mezichladič (asi chyba montáže, v záruce), boost senzor (svolávací akce) přední ložiska (90kkm, nevyplatí se šetřit na číně), A/F ventil, čištění EGR (160 kkm), stočení kotoučů (asi kvůli špatně zajetým deskám, 170 kkm).

      Olej měním každých 10–15kkm (od 150kkm), předepsaných je 20 kkm.

      Žádné problémy se startováním v mrazech (na rozdíl např. od Outlandera kde chronicky zamrzal palivový filtr).

      4×4 je fajn, dobře čitelné. S pořádnýma gumama (např. Cooper Discoverer M/S) se ani na sněhu skoro nepřiřazuje.

      Pohodlné auto i na dlouhé cesty. Slušný podvozek (McPherson/mul­tilink) i na silnici. Auto je na SUV imho celkem lehké (1515 kg), spotřeba na dálnici v létě na klobouka i 6.5 litru nafty (velký profil), dlouhodobá 7.2 litru, přes 9 jsem se nikdy nedostal. Olej nežere.

      0 0
      • malamala  

        Moc děkuji, podobné kladné reference mám i od kolegy, který má auto ještě o rok starší a prý mimo běžné údržby do něj leje jen palivo.

        0 0
        • Venda  

          Když se ti líbí Xtrail, tak proč ne Dustera? Úplně stejný auto, jen o dost levnější. Ale třeba chceš na firmu utopit peníze, této problematice nerozumím.

          0 0
          • BigKarel2  

            Proč né? Páč Dacia :D

            0 0
          • malamala  

            V tom jsem měl možnost jet, bál jsem se aby mi z palubní desky neupadl nějaký plast :-( . Toto auto si mi vnitřně nelíbí. Motorově ale bude asi v pohodě.

            0 0
        • HKou  

          Ano, palivo a VIF.

          0 0
    • enjoy  

      Jedine grand Vitara..vsechno ostatni je spatne.

      0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 0
    • kopečák1  

      Taky koukám po autě, tedy spíš rodinném a v podstatě máme stejný požadavky… prostor, spotřeba. atd atd…

      Já bych šel do MPV… Sharan, Alhamba, Galaxy…

      jediný problém u nich je, že jsou těžký a tak sem tam odcházejí kulový čepy na přední nápravě…

      0 0
      • oddie  

        … za pár stovek…

        0 0
        • alinceb  

          No a ještě jak často se to asi tak stane…po 50,60,70 tis. km? To je tak max. jednou za 2 roky a to už to auto ani nebude mít…:)

          Teďka řeším výměnu ložisek na předních kolech u auta s 260tis. km. Cena za materiál je mezi 400–2500 za kus. Asi půjdu někde zlatou střední cestou…:)

          0 0
      • McBlacky  

        kdyby u těchto jen odcházely čepy tak to vozí každej

        0 0
        • oddie  

          Neřekl bych, že poruchovost je důvod, proč s tím nejezdí každý, spíš je to pořizovací cena…

          0 0
          • prodi  

            a hlavně jsou hnusné…:)

            0 0
            • oddie  

              To je asi tak poslední, co mě zajímá, pro mě jsou důležité užitné vlastnosti. Z tohoto ohledu starému Sharanu/Alham­bře/Galaxy vytýkám spíš že nemá vzadu šoupačky, že je hnusnej je mi putna.

              0 0
              • prodi  

                tak určitě, ale někoho jinýho zajímá i něco víc než jen praktičnost. a takových lidí je celkem hodně.

                0 0
              • Bafoon  

                můžu se zeptat, kterou naftovou motorizaci popřípadě ročník bys doporučil? sharan/alhambra/ga­laxy – časem bych potřeboval něco většího, levného

                0 0
                • oddie  

                  Co znamená levného? Tyhle auta obecně levná nejsou. Zato jich je spousta strhaných jak rysy staré indiánky, a když nenajezdily aspoň půlmega, ať už je na tacho cokoliv, ale „jen“ 300 tis, dost často to bylo bez pořádné údržby, protože to je přeci „držák“. Obecné doporučení motoru? TDI 81kW – ještě s rotačním čerpadlem – ale mám velké pochyby o tom, že se ještě sežene slušný nedobitý kousek. Na velmi klidné ježdění lze bez problémů použít i 66kW variantu. Jakou máš představu o ceně?

                  0 0
                  • Bafoon  

                    definice levného bude pružná řekněme v limitech 90–120tisíc :-) v podstatě to mám teď tak 50 na 50 mezi touhle trojkou a trojkou 806/evasion/u­llyse(vnitřně mi přijdou prostornější) – u těch mám velmi dobré zkušenosti s 1,9TD 66–68kw (momentálně dvě 306ky a Boxer). Beru auto na dojetí do šrotu, přemisťovadlo z A do B, nezávodím.

                    0 0
                    • oddie  

                      Ano, 806 je prostornější – především je širší, a jako výhodu má šoupačky… Sharan za 100, to už bude pořádná past. 806 proti Sharanu: horší podvozek – i dražší na servis, podělané italské řešení čepu v kuse s ramenem byl do tohoto auta fakt super nápad. Horší převodovka – taky tam místo italské mohli dát aspoň francouzskou, pokud má to auto kouli a něco tahalo, je velká pravděpodobnost, že se celkem prohneš. Motor 1,9TD jsem v jedné 806 sám měl, na klidnou jízdu v pohodě stačí, problém je, pokud jej někdo uhnal či uvařil – což je u těchto aut také dost časté. Na druhou stranu výhody – snad vůbec se to nekrade a je to levné, ty starší kousky s mechanickými komůrkáči koupíš cca za 50 tis, takže ti těch druhých 50 zbyde na servis, což je tak akorát :)

                      0 0
                      • Bafoon  

                        tam je fakt čep v kuse s ramenem?! OMG, jsem doufal, že to naposled použili u 205,309 (co jsem tu měl)

                        Takže by jsi doporučil spíš tu druhou trojku, ještě spíš peugeota a mít kliku na motor – což tak platí obecně. Ta 2,1TD by nějak eliminovala uhnal či uvařil? byla by lepší spotřeba?

                        to je asi tak vše co bych se aktuálně zeptal – moc dík :-)

                        0 0
                        • oddie  

                          Ad doporučení – já v tomhle ale nejsem nestranný a nezaujatý pozorovatel, takže možná doporučil, ale… SAG je o něco větší držák, takže lidi mají tendenci ty starší kusy orvat o to více, víc se drží v kurzu, takže ve srovnatelném stavu stojí tak 2× víc, a je tam větší riziko krádeže či problému s původem. Na druhou stranu lepší motor a převodovka, lepší podvozek, lepší jízdní vlastnosti.

                          Pokud vezmeš eurovan (806, Evasion, Ulysse, Zeta), je prakticky jedno, co to z těch čtyř bude, vzniká to stejně na jedné lince a liší se to jen znakem a světly. Zbytek je stejný. 2,1TD osobně nemám rád, zvláště kvůli čerpadlu – poruchový Lucas EPIC s elektronikou, řada majitelů při jeho poruše do toho prostě radši nabastlí starý Bosch z 605/XM, udělal bych to na jejich místě taky… Spotřeba 2,1TD je zpravidla vyšší, neb majitel využívá toho, že to o trochu víc jede. Ostatně ten 1,9TD mi žral stejně nebo o půl litru méně než současné 80kW HDI – ze stejného důvodu.

                          0 0
                          • honhav  

                            nestala by za zvazeni nejaka benzinova verze s lpg? tusim ze se neco takoveho delalo. Zadny z tech francouzskych aut neni vylozene sporilek ani v dieselu…

                            U sharanu apod. naprosto souhlasim s velkou pravdepodobnosti olitanosti auta…

                            Bacha na vysoky naklady na opravy cehokoliv. Tyhle auta jsou proste vyssi trida…

                            0 0
        • kopečák1  

          blbě sem to napsal… celá náprava no… a je jasný že to není pořád…

          0 0
          • oddie  

            A co že znamená u Sharana to „celá náprava“, že tam odchází?

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.