Výběr 29'' hardtail z druhé ruky - jaké osy / náby?

8 nepřečtených
  • jaradal

    Zdar a sílu,

    prosím o radu s výběrem kola z druhé ruky.

    Měřím cca 190cm, mám kolem 100–105 kg a hledám MTB 29'' hardtail jako záložní kolo k celopéru. Primární určení hardtailu plánuju na dojíždění do práce nebo jiné lokální pojíždění + záloha pro případy, kdy mám celopéro v servisu apod. (pak se jedná o běžné XC nebo bike packing = převážně terén, silnice pokud možno minimálně) + „zimák“ resp. kolo do počasí kdy bych si nechtěl zbytečně huntovat karbonové celopéro.

    Když jsem začal procházet inzeráty, tak jsem našel pár kol, která se mi zdála na první pohled OK a postupně se vykrystalizovalo jasnější zadání:

    • Chci stejný systém řazení, ideálně 2×11 jako na stávajícím kole, nebo 2×10, každopádně ne jednopřevodník,
    • Chci osazení Shimano jako na stávajícím kole, hlavně brzdy
    • Vzduchová vidlice
    • Materiál rámu karbon / hliník neřeším, to beru jeko náhodu co se naskytne

    Jsou ale věci, kde váhám a nejsem si jistý, jak moc jsou za daných podmínek podstatné nebo ne:

    • Jaké osy? Poměrně hodně kol z inzerátů má rychloupínáky.
    • Typ náby, resp. rozměr 135mm / 142mm / 148 boost?

    Teď mám na kole boost náby s pevnými osami, tak mám obavu, že když vezmu kolo s rychloupínáky 135mm nebo „jen“ 142mm pevnou osou, tak budou kola pocitově měkká, ale už s tím nepůjde nic dělat.

    Jaký je váš názor / doporučení ohledně kol?

    Díky.

    J.

    0 0
    • novas752  

      S centíkem a v terénu bych chtěl určitě pevný osy. Klidně „jen“ 100/142 v tom už oproti boostu skoro žádný rozdío neni.

      0 0
    • Tomcat  

      Pevný osy vzhledem k pevnému uchycení jestli 142 nebo 148 nebude už rozdil. Dopredu min 180mm kotouč

      Pokud jde o bajkpackung a dlouhých pojezdech v divočině

      • vidlice pruzina olej , nebo pevná
      • osobně bych se vyhnul centrlocku
      • žádný extrémní vyplety jako 28 a min drátu
      • řazení dozadu v bovdenem v jednom kuse
      • materiál spíš ocel, titan , karbon nejhůř dural
      • pneu spíš skládací a počítat s duší
      0 0
    • MJ24  

      výhoda boost oproti 100/142 by mohla být v tom, že by měl stejné na obou kolech. V případě nějaké destrukce, by si mohl kola dočasně přehodit. Pro někoho to může dávat smysl, pro jiného blbost?

      0 0
    • TK75  

      Pevný osy…jestli máš teď boost, tak je lepší vzít taky boost, ať můžeš přehazovat kola

      Materiál …dural, možná karbon

      Titan na kolo do zimních sraček asi nechceš a ocel na sníh, sůl a déšť, bahno taky není ideál (aspoň me to vadilo)

      Na presmykac bych se vybodl, u mtb je jednoprevodnik dávno vyřešenej, levný deore 1×12 nebo 1×11 má obrovský rozsah a čím vic jednoduché kolo, tím mensi technické potíže

      2 0
      • jaradal  

        Boost kola kvůli přehazování jsou dobré doporučení!

        Když jsem zkoušel testovací kolo před nákupem toho současného (5 let zpátky), tak jsem jezdil na 1×11 a nebylo to nic moc do technických výjezdů, ale třeba už je to dneska jinak…

        J.

        0 0
        • kubad  

          nesmysl na převod 22/42 nebo dokonce 46 vyjedeš všechno :D

          jen z kopce to bude trochu vrtulník, jde o rozsah ne jen lehké převody

          0 0
          • jaradal  

            Jasně, takže 2×11 bude lepší.

            Respektive je to pro mě osvědčené řešení.

            3 1

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.