• romachain

    Máme takovej problém, na kolo na rámu SUP potřebujeme napasovat teleskopickou sedlovku s vnitřním vedením no a ten rám na to není tak úplně nachystanej. Být to dural, vůbec o tom nepřemýšlím, zezadu nad středem vrtnu cca šestku díru a táhl bych bovden spodem pod středem a dírou do sedlové trubky. Otázka zní, jestli si toto můžu dovolit i na karbonovým rámu? Neřešme ztracenou záruku… Ani neřešme že by bylo vhodnější použít sedlovku s vnějším vedením…

    Odkaz na ten rám: https://superiorbikes.eu/…9-issue.html

    Anketa: Vrtat či nevrtat?

    13x
    50%
    13x
    50%
    0 0
    • žvejk  

      Jako celek to rám vydrží, jen by to mohlo začít trochu praskat okolo té dírky,

      jak bude bovden vstupovat do rámu a bude mít při jízdě nepatrný, ale neustálý pohyb.

      To máš jako když necháš kapat vodu na jedno místo, kámen, třeba rok, udělá to důlek, jen kapka vody…

      Dej tam nějakou gumovou vložku jak to bývá origo, ale ani to pomoct nemusí.

      0 0
      • romachain  

        Třepení kolem okrajů díry nepovažuju za problém, to je detail, kterej by nám nevadil. Co si neumím domyslet je jakej vliv bude mít vrtání na tu karbonovou strukturu, jak na takovým materiálu funguje to že to drží pohromadě a jestli takovejdle od výroby neplánovanej zásah nemůže způsobit, že ten rám v tom místě nebo nějakým jiným na tom závislým místě nějak zkolabuje… Jinak jezdí na to holka, co má tak 50 kg…

        0 0
        • Smazaný účet  

          Pro klid duse muzes vnitrni stenu vyvrtane diry maznout epoxidem…

          0 0
        • žvejk  

          Jako v klidu, podle mě to bude bez problému. Ale tu gumovou vložku, něco jak bývá na jiných vstupech do rámu bych tam dal. O třepení nejde. U vstupu bovdenu od řazení přímo do rámu, to občas popraská i origo z fabriky, prostě jak se točí rodlama milionkrát doprava doleva…(proto jsou tyto otvory vyztužené např 3k tkaninou, i když je celý rám z UD) Běžně si na každým rámu zvětšuji tu pidi direčku na odtok bordelu, na spodní straně středové mufny. Tak na 5–6mm.

          Ale ta zůstane samo. volná.

          0 0
          • tromboonen  

            Origo jak z který fabriky, že?

            0 0
          • osobne  

            5–6 mm, není to moc?

            0 0
            • MéďaPusík  

              Reagovat po téměř 4 letech, není to pozdě?

              0 0
              • Jakobo  

                Toto leti! Podzim 2017 jsem bydlel na severu Norska, toto vlakno si pamatuju. Pak tu bylo jeste z opacneho spektra, kdy nejaky monter (ted nevim, nebyl to Majkee?) vzal kulaty pilnik do akuvrtacky, ze trochu zvetsi otvor pro bowden a pilnik byl skrz jak slanina na spizu. Ptal se co ted s tim.

                0 0
              • osobne  

                Pro mně není, včera jsem vrtal do karbonu díru vrtákem 3,4 mm pro odtok vody z rámu tam jak je středové složení. 5–6 mm se mi zdá zbytečně moc veliká díra kvůli tomuto

                0 0
    •  

      bych doporučil jinej rám, supy totiž hrozně praskaj:-)

      0 0
    • Sunshine 29  

      Já bych se na SUPu bál i jezdit, natož do něj vrtat :)

      0 0
    • jecnak  

      Vyvrtal bych dirku zespod stredove mufny. Tam to problemy delat nebude a pokud mas na stredove ose nejake pouzdro, tak osa nebude vadit hadici/bowdenu.

      0 0
      • alinceb  

        +1

        0 0
      • romachain  

        Nejsem si jistej jestli je to reálný, původní plán byl vést to komplet vnitřkem, vepředu je vstup na bovden k přesmykači, kterej na kole není, takže jsme to chtěli protáhnout kolem středu komplet vnitřkem, jenže je tam vložka, takže když se vytáhne střed, stejně tam není otvor ani k sedlu ani k hlavě…

        0 0
        • jecnak  

          Mezi tou vlozkou a stredovou mufnou neni misto? Velka cast karbon ramu tam ma prave spoustu mista. Prave jestli tam byl smyk, tak by mohlo byt i misto a pouzit vedeni od bowdenu ke smyku na sedlovku.

          0 0
    • Doyle  

      A je na tento typ HT rámu opravdu potřeba dávat telesopickou sedlovku?

      0 0
      • kandik psi zub  

        teleskop musis mit na KAZDYM ramu. To je preci jasny. Mozna tak u casovkaru bych primhouril voko.....

        0 0
        • danielh  

          lol

          0 0
        • kamaro  

          Tak u těch časovkářů, třeba by jim teleskop pomohl ke snížení aerodynamického odporu :-) Takže bez výjimky všude.

          1 0
      • jonti  

        Na XC to ted vozi nezanedbatelna cast lidi, v tezsim terenu se to hodi.

        1 0
      • romachain  

        Todle je uplně zbytečná reakce. Výhodou je to pro každýho, kdo s kolem občas sjezde z asfaltu. Tady to každopádně není vůbec otázkou, takže na tento typ kola někomu možná ne, ale na kolo, o kterým se bavíme ano.

        0 0
        • JMT  

          Dokonce bych řekl, že místa kde na XC závodě potřebuješ dát dolu sedlo nejsou stejná místa, kde využiješ full. Fulla využiješ zejména tam, kde potřebuješ šlapat a je tam mordor…ve sjezdu ti to až tak nepomůže. Full je dobrý na rozsekaný rovině nebo v rozsekanym mírnym výjezdu…kořeny atd… A sedlo dolu potřebuješ v brutál technice, kde jedeš většinou velmi pomalu a přínos fullu tam nemusí být až tak zásadní.

          0 0
      • jIrI___  

        Módní diktát dnešní doby to takřka přikazuje ;)

        0 1
        • novas752  

          Kdyz prijmes vyssi hmotnost a naklady na servis, ma to same vyhody. Ja jsem si v prudcich nebo technictejsich sjezdech strkal sedlo dolu i bez teleskopu. Proc se omezovat sedlem vytrcenym nahoru.

          1 0
        • mr.antik  

          já bych si to klidně dal i na silničku, kdo se na tom má ve sjezdech hrbit…

          0 0
        • Radek Broz  

          No, kdybys jezdil v terénu, tak bys to za módu nepovažoval:)

          1 0
    • kejda  

      Buď v klidu a vrtej. Ibisy mají na hlavovce logo, které je chycené dvěma 3.8 mm nýtky. Dobrý vrták a hlavně pevnou ruku

      0 0
    • volyn  

      Jinak podle osazeni a vahy to je slusna raketa kolo. Ja bych do toho nevrtal ani ho*no. Cokoliv se stane s ramem, tak uz nezreklamujes. Vyrobce ti oznami, ze si ram pouzival jinym zpusobem, nez k jakemu byl urcen. Ale pokud ti je zaruka na takovem ramu ukradena, pak asi neni co resit. Nicmene logiky v tom moc nevidim, riskovat ram vs sedlovku za par slupek

      0 0
    • romachain  

      Děkuji za některé info a podněty. Nakonec jsme to vyřešili přes díry na košík…

      0 0
      • jonti  

        Zajimave. Neslo to pres levou diru do ramu, kde jde dovnitr do ramu lanko od presmykace a vest to okolo stredu?

        0 0
        • romachain  

          Jednoduše ne. Jednak ta díra do rámu není na bovden ale jen na lanko (to by se zvětšilo v pohodě), ale hlavně kupodivu není uvnitř otvor ze spodní rámové do sedlové okolo středu.

          0 0
      • bezdratova.sprcha  

        Jeste k tomu OP, do alu je mnohem blbejsi napad vrtat nez do karbonu.

        0 0
        • doubeq  

          No, mě se zlomily řídítka z oceli, vrtaná 4mm díra, přesně v její ose to ruplo :-D

          0 0
    • Suntour  

      Novodur vrtat jde v pohodě.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.