Vracím se k ježdění - vyplatí se investovat?

106 nepřečtených
  • Zephyr2712

    Zdravím všechny. Omlouvám se; jestli zde tento dotaz byl již někdy zodpovězen; ale nemám tolik času; abych brouzdal ve fóru a pod každým nadpisem „nové kolo“ hledal; zda je to typ vlákna co potřebuji a je v něm zodpovězena má otázka. Přecijen těchto příspěvků je tady mraky. Zhruba před 5 lety jsem přestal jezdit na kole; protože jsem z něj vyrostl. Vždycky jsem měl kola po někom „zděděná“ a nikdy jsem si nekupoval kolo nové. Teď bych si rád nové kolo pořídil. Vzhledem k charakteru ježdění si myslím; že nejideálnější volba by byl asi trek – Jezdil jsem hlavně na cyklostezkách; občas jsem ale jel i přes terén (takový charakter mají cykla v okolí). Účel je dost přímý – dostat se do kondice a společně se správnou stravou shodit i nějáká ta kila. Na kole se stoprocentně nedostanu přes 2000 km ročně. Řekl bych že střídmý odhad; když jsem jezdil byl tak 500–1500 km/rok. Můj dotaz je mířen na to; zda má smysl kupovat na tákovéto „rekreační“ ježdění dražší kolo. Vím; že to co je levné a drahé bude pro každého asi dost subjektivní; pro mě je levné do 10 tisíc; dražší do 20 a drahé nad 20. Osobně se vůbec v parametrech kol nevyznám a nevím co mi může nabídnout např. specialized sirius za 18k oproti treku z decathlonu za 9k. Je nutno podotknout; že to asi bude chtít i nějáké bytelnější kolo; poněvadž vážím 120 kg. Osobně bych si radši koupil kvalitnější kolo co vydrží dýl; zase si ale říkám; že to že je kolo levné nemusí nutně znamenat; že je nekvalitní. Budu rád za jakýkoliv názor. Díky

    0 0
    • adam1  

      A proč by jsi si nemohl koupit třeba kolo za 100000,–?a udělat si radost ?:)S tvojí vahou (nepíšeš výšku)budeš potřebovat něco kvalitnějšího -hlavně kola a vidlice ať nejsi pořád v servisu to je taky pěkný vopruz:)

      Být tebou tak jdu do mtb nebo gravelu ,není ani špatně si kolo nechat sestavit dle potřeb kde si vybereš pevná kola/komponen­ty atd.

      Když budeš jezdit ,jezdit a jezdit tak tě to samo navede co a jak a jak tě to chytne tak se třeba i rozvedeš atd.:))

      Cyklistika je prostě best ,ale taky krásná dřina :)

      0 0
    • scalar  

      Doporučil bych přidat kategorie velmi drahé a velmi velmi drahé kolo a na ty se zaměřit.

      1 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
      0 4
    • novas752  

      Za poslední 2 roky kola brutálně zdražily. Do 10 000 dnes skoro žádný výrobce kola nedělá, do 20 000 jsou kola superlevná a do 30 levná. Kolo které by se dalo nazvat kvalitní, osazené kvalitníma komponentama dnes pod 30 seženeš docela těžko.

      No a co se týče typu kola, treková kola posledních pár let výrazně ztrácejí na oblibě ve prospěch buď 29" horských xc hardtailů (jede to skoro stejně ale je to o dost pohodlnější) nebo gravelbiků. 2000km, to může být nějakých 100h ročně, 20h za měsíc v sezoně, to už není úplně málo. Spousta lidí si kupuje podstatně dražší kola na o dost slabší nájezdy.

      A koukal bych spíš po Evropských značkách, ty jsou ve stejné cenové hladině většinou lépe vybavené. Ideálně český, například Qayron má jedna z nejlépe osazených kol na trhu.

      2 0
      • Zephyr2712  

        Děkuji moc za informativní odpověď. :) Jsou ještě nějáké Evropské značky krom Qayronu(je vcelku špatně sehnatelný…) jež se dají označit za kvalitní?

        0 0
        • novas752  

          Kellys, Canyon, Radon, CTM a mnoho dalších. Decathlon má taky ty dražší kola dobrý. Furt se bavíme o ceně 25–30 a víc.

          Pak už záleží spíš na konkrétních modelech – geometrii a taky jejich aktuální dostupnosti.

          0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          1 0
        • rasto  

          zkus se podívat na superior, author, kellys, 4ever. jsou to české či slovenské značky. kvalitu si drží.

          pohodlnější pro Tebe bude trekingové. už jen kvůli úchopu, berany bývají užší. při své současné fyziologii nemáš šanci držet gravel řídítka na spodním úchopu.

          novas752 měl pravdu, budeš muset oželet 30k. bohužel, situace se radikálně změnila. covid doba se razantně přelila ve prospěch cyklistiky, čehož výrobci řádně využili.

          tip: do školy jezdit nemůžeš? radikálně by se Ti zvýšil nájezd a i ta fyzička (soudě dle sebe).

          0 1
          •  
            Obsah tohoto příspěvku je blokován.
            4 5
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        4 0
    • McBlacky  

      Tyhle ceny z body pred 5ti lety si vynasob x1,5 minimalne, aby se dalo o necem uvazovat.

      0 0
    • jirkaRS  

      Dle zadaných požadavků bych se orientoval na kola typu fitness, něco jako níže na odkazu :

      http://giantbrno.com/…ad-sl-2-2021

      0 2
    • RapMan  

      Odpovím upřímně. S takovou výškou a váhou nejdřív na kolo zapomeň. Začni chodit, omez sacharidy a když dej si nějaký cíl, kdy si kolo pořídíš ( Třeba –20kg)

      Paradoxně by možná lepší službu udělalo elektrokolo, kde by ses pravděpodobně více pohyboval v aerobní zóně a pro hubnutí by mělo větší efekt.

      0 8
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        2 2
      • novas752  

        Hovadina. Znám spoustu lidí kteří mají i o dost víc a jezdí. Chodit je oproti kolu hrozně nezáživné.

        3 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        2 0
    • Tomcat  

      Bazar nebo Decathlon

      Jinak si najít co známá investovat, to kolo určitě vydělávat nebude…

      0 0
      • Tomas_82  

        Je to investice do sebe a svého zdraví…

        0 1
        • gemini  

          Přesně tak, investuje do sebe, do radosti ze života a do zdraví a když bude v dobré náladě a v dobré kondici, bude v práci podávat lepší výkon a tím i vydělávat víc peněz = svoji investici zúročí…Koupě kola je rozhodně ( dobrá ) investice:-)

          0 1
          • Milonak  

            Nic ve zlém – ale tohle trošku působí jako agitka z dob socialismu. :-)

            0 0
    • Morchella  

      pro mě je levné kolo do 10 tisíc; dražší do 20 a drahé nad 20.

      Levná vepřová „šunka“ je do 10,–Kč, dražší je do 20,–Kč a drahá je nad 20,–Kč Opravdová šunka ale začíná od 30,–Kč

      0 0
    • Prazak0  

      Tak levné, dražší a drahé kolo, to dělení do 10, 20 a více tisíc, to trošku platilo tak před 20 a více lety. Dnes do 10 tisíc to je spíš kolo supermarketové. Slušnější kolo v základní řadě tj. Claris, to bude stát cca 25 tisíc, u některých značek se do 30 tisíc najde i kolo se Sorou. Jsi-li hodně limitován financemi, rozhlédl bych se v Decathlonu. Tam nemají kola moc lehká, ale vzhledem k ceně bývají slušněji vybavená. zas tam je těžší rám, takže celkově kolo váží stejně jako kolo značkového výrobce v nižší řadě.

      S kol typu treking/cross bych se díval jen na ty s pevnou vidlicí. Nebo radši kolo typu gravel, nebo nějaké silniční, kam jdou dát širší pneu, tj. třeba do šíře 37 mm, což na polní cesty v zásadě stačí. Levné je třeba kolo https://www.mojekolo.cz/…s-esker-1-0/. Nebo jestli někde mají třeba Marin Gestalt, myslím tu základní verzi, to by mohlo být za cca 25 tisíc. Uvidíš, jak bude držet zadní výplet. Pokud by byl problém. lze pořídit kolo s 36 nebo dokonce 40 dráty, nechat si vyplést, při správně utaženém výpletu by mělo vydržet. Kdyby náhodou ti nesedly berany, tak jde vždycky koupit rovná řidítka, páčkové řazení stojí v Decathlonu pár stovek. Ale osobně mi přijde lepší mít silniční/gravel řidítka (berany).

      Pokud moc nejezdíš, tak moc drahé kolo význam nemá. U kola bych se soustředil, aby byly kvalitní náboje. Někdy jsou docela pěkná gravel kola, ale náboje tam mají Shimano TX. To opravdu ne, takový náboj se rychle zadře. Jestli je o něco méně pastorků vzadu, pár gramů navíc, to nevadí. Hladký chod v nábojích kol je ale důležitá věc.

      1 1
      • psbiker  

        Stačí nějaký bazar za cca 8k. Dnešní problém je najít nové a kvalitní kolo, kde by se úspora projevila pouze ve vyšší hmostnosti a ne že dostane naprostý odpad. Pod 30–40k bych u nového kola dnes nešel.

        0 0
        • Prazak0  

          Kvalitní kolo, to je relativní pojem. Pro někoho není kvalitní kolo za 100 tisíc, ale za 300 tisíc. Když to beru dle silničních řad, tak já bych se nebál ani Clarisu nebo Sory. Se Sorou mám zkušenost, řadí velmi dobře, ano, je tam pouze 9 pastorků, stejně z nich některé vůbec nepoužívám. Mám i zkušenost, kdy jsem měl třeba kliky 105, nebo přesmyk Ultegra, ten používám doteď. Když jsem pak místo klik 105 dal trekové kliky Alivio, nepocítil jsem rozdíl. Ano, o něco těžší, ale to je tak vše. Přesmyk Sora nebo Ultegra či nějaký MTB v nižší řadě, nepociťuji taktéž rozdíl.

          Chce to mít vhodnou velikost, dobrou geometrii rámu a u něj jde i o tu hmotnost. Na rámu záleží váha víc než na hmotnosti přehazovačky nebo klik. Levnější ráfky, co stávaly 300Kč fungovaly či fungují velmi dobře. Hmotnost levnějších Remerx srovnatelná s jinými značkami. Ano ,nějaké „lepší“ ráfky, tam bo bude zejména o tom, že jsou lehčí. Pokud jsou dostatečně pevné, tak to má význam, cena bude min. trojnásobná, tj. od tisícovky výše. Komu jde o pevnost, bytelnost a nehoní gramy, tak mu možná poslouží nejlépe nějaké Remerx. U kol záleží na kvalitě nábojů. U Deore, když jsem rozebíral náboj po cca 7 tis. km uvnitř zcela čisté, v podstatě zbytečně brzy. Mám zkušenosti s levnými náboji a tady opravdu pozor. Já si myslím, že lze mít kolo za nějakých 20–30 tisíc ve velmi slušné kvalitě, co se týče požadavků, tj. malého ročního nájezdu. Pokud je jezdec těžký, nemusí honit jednotky gramů, ale spíš hodně drátů výpletu v zadu, bytelné ráfky a dobré vypnutí drátu a vycentrování.

          Třeba rozdíl u stejného výrobce a mnohdy i rámu mezi kolem s Clarisem/Sorou za cca 25 tisíc a kolem za 35 tisíc je leda vyšší řada, mnohdy jen Tiagra, tj. 10 převodů, o něco lehčí kliky. U sériových kol leckdy něco ošidí, kolo není vůbec levné, je třeba i slušně vybavené, ale třeba právě ty náboje jsou nějaké TX. Což je opravdový odpad, rychle se zadřou, bude nutné brzy přeplétat, krom materiálu i placení servisu navíc.

          Bazary jsou loterie, někdy velmi pěkná kola, slušná ceny. Někdy taky pěkné kolo, ale shovaná prasklina rámu, právě zde na fóru tu někdo si všiml na fotu takto nabízeného kola.

          0 0
          • novas752  

            No právě že na sériových kolech se šidí to co pod těžkým jezdcem hoří nejvíc – náboje + výplety celkově a brzdy + kotouče. A vzhledem k tomu že na téměř všech značkách kol jsou tyhle komponenty vyráběné stejně jen pár výrobci, je úplně jedno jestli je u kola napsané 120 nebo 136kg protože se ten stejný levný náboj tak i tak brzo poškodí.

            0 0
            • Prazak0  

              Náboje a ráfky bývají buď od výrobců, kteří se na tyto komponenty specializují, třeba Shimano, ráfky Remerx. U hotových kola ale někdy náboje nebo i ráfky nesou značku toho kola. Kde to vyrábí je otázka, ale je to dělané pro tu značku. Myslel jsem ale třeba ty náboje, které jsou Shimano TX800, což je řada Tourney, tj. to nejlevnější, co Shimano vůbec dělá. U ráfků, pokud je dvoustěnný, tak by to takový shit být neměl. Pokud je to jednostěnný ráfek, tak tam ta kvalita nic moc nebude. Obojí zmíněné v podstatě odpovídá nejlevnějším supermarketovým kolům a na kole, co stojí cca 25 tisíc by to být nemělo. Ráfek tam obvykle bude dvoustěnný, což ještě nemusí znamenat moc, ale ty zmíněné náboje tam bohužel bývají. K výpletu patří i dráty, ale ani ty pozinkované nebo jen s černé (ale ne s nerezem) nejsou taková tragédie jak ty náboje. U nerezových drátů, má-li jít o lepší pevnost, tak to chce skutečný nerez, ne jen nějaké poniklované, ale jinak obyčejná ocel jako u pozinkovaných drátů. Brzdy u kola za 25t hydraulika nebudou, ale i tak můžou brzdit slušně.

              0 0
              • novas752  

                Náhodou některé jednostěnné jsou dobré – třeba Zipp Moto Zero. :-) Ne vážně, o jednostěnných v dnešní době nemá smysl se bavit, to je shit akorát z fakt toho nejlevnějšího. A mezi různými dvoustěnnými ráfky jsou naopak sakra velké rozdíly. Někdy je to hrozný bláto, někdy jsou i na sériových kolech docela tuhé a odolné, akorát dost těžké.

                Co se týče nábojů, hrozně moc toho vyrábí Formula právě pro různé „výrobce“, ale vezmeme li to celkově, všechno to jsou mizerně zpracované často prapodivně zkonstruované náboje, kde byla hlavnim požadavkem nízká cena. Značkové náboje nebo tovární náboje na dražších kolech s propůjčenou konstrukcí (mraky DT 370 a 350) jsou na tom lépe, ale ani tam automaticky neplatí nic – viz starší dost poruchové Mavicy s plastovym ložiskem v ořechu nebo starší Stan's náboje z kterých vypadával ořech s kazetou a rozprskávaly se praporky.

                Dráty jsou na většině kol nad 15 docela v pohodě, akorát jsou vyplétacíma robotama zoufale málo napnuté a při montáži to bude opravovat fakt málokdo = výplet kterej je dost těžkej ale hrozně málo tuhej, kolo moc nejede a dříve nebo později to začne praskat.

                0 0
                • Prazak0  

                  Ano, byl jsem si vědom, že dřív byly a patrně i nyní jsou docela kvalitní jednostěnné ráfky, bylo to určité zjednodušení. Stejně tak ten dvoustěnný nemusí znamenat vysokou kvalitu. Je to tak, ty levné ráfky bývají někdy dosti těžké. Když vezmu ale třeba ráfky Remerx v ceně 200 –550 Kč, tak tam bylo vícero ráfky s velmi slušnými parametry. U dražších ráfků bych Remerx nebral, ale spíš DT.

                  Zajímavou zkušenost mám i s náboji s průmyslovými ložisky v levnější verzi, některé fungují velmi slušně. Problém jsou levné kónusové náboje. Pokud jde o vypnutí drátů, to je problém. Kupoval jsem před pár lety vypletená kola, vypnuté slušně, vycentrovalé lépe než z lecjakého servisu. Už mi ale prasky dva dráty, první byl po vyloženém nárazu, podruhé tam velký náraz nebyl. Dráty měly být nerez, ale nejsem si tím moc jist, jde o černé dráty.

                  0 0
      • Zephyr2712  

        Jaké druhy/značky nábojů jsou tedy kvalitní a nezadřou se?

        0 0
        • Markony  

          DT 350 ale cena je jinde .

          0 0
        • Breakpain  

          Chris King

          0 0
        • Prazak0  

          Tak náboje s výměnnými ložisky, tam fungovaly i nejlevnější náboje od Force případně podobné zahraniční. Pokud by se ložisko zničilo, tak nové stojí pár desetikorun.

          U kónusových mám velmi dobrou zkušensot s náboji Deore, což jsou MTB, případně na krosová kola. Nový náboj to chce seřídit, prodávají ho někdy moc utažený. Povolit, aby byla neznatelná vůle a zcela hladký chod. Po 7 tisících km byl uvnitř zcela čistý, tehdy jsem rozebíral a dělal servis zbytečně. Myslím, že silniční náboje budou podobné kvality, jen o něco lehčí a asi trošku dražší. Před hodně lety jsem kupoval vypletené kolo, tam byl náboj Sh Paralax, což asi bylo Alivio. Taky zcela hladký chod. Špatná zkušenost s náboji kónusovými na kole Author, jejich vlastní náboje, zadřely se velmi rychle. Od Shimana bych asi nebral levné náboje typu TX, nějaké Alivio by už mohly být slušné, Deore a výš, ty budou v pohodě.

          0 0
        • novas752  

          DT Swiss, Chris King, Industry Nine. Dost slušná je také většina Novateců a jejich alterega (Joytech, Force), NS Bikes, Trailmech. Lepší Shimana od Deore výš jsou taky celkem OK, ale musí se o ně člověk starat.

          0 0
          • Prazak0  

            Přijde mi, že dobře seřízené Deore možná vydrží jak výměnná ložiska v jiném náboji. Kdosi tu před časem psal, náboj Dura Ace, který po 100 tisících km byl uvnitř zcela v pořádku, hladký chod. Myslím, že průmyslová výměnná ložiska tak dlouho nevydrží.

            0 0
            • novas752  

              No 100 000 zapouzdřené ložisko nedá, to určitě ne. Velmi kvalitní v dobrym náboji dá na silnici možná 50 000. Ale to je Dura, s tim se Deore nemůže srovnávat, to je sice poměrně dobře vyrobená nába, ale ta Dura je prostě jinde. Také Campa má velmi dobrý kónusový náboje.

              A na silnici to taky vždy vydrží daleko víc než na biku, jak kilometrů tak i hodin, při podobných podmínkách. Těžko říct co by třeba ta Dura vydržela kdyby byla mučená 51z kazetou.

              Průšvih těch kónusových je prostě to že jakmile se to podělá tak neni cesta zpět. U nábojů se zapouzdřenejma musíš bejt fakt totálně tupej ignorant aby to došlo do stavu, že i náboj bude zničenej. To už před tim dlouho vibruje a hučí.

              0 0
              • Prazak0  

                50 tis. km, tolik by měla vydržet ložiska v dynamonáboji SON. Ano, Dura a Deore jsou někde jinde, nicméně Deore byly docela levné, daly se sehnat i za 400Kč, což asi delší dobu neplatí. A pod tisíc bývaly náboje XT, které by byly asi srovnatelné s Ultegrou.

                Nedokážu odhadnout, jak ovlivní výdrž náboje kazeta, kde vzadu je kolem 50z. Nově jsem si pořídil kazetu s 40z, kupodivu ji pobere Sora a je tam ještě rezerva, vzalo by to určitě 42z.

                Kónusové náboje se chce naučit seřizovat. Na menší ježdění, co zakladatel vklákna uváděl, tak Deore stačí bohatě. Pokud se ložisko zničí, tak pokud nejde jen o kónus, ale tu dráhu pro kuličky, tak jedině výměna náboje.

                0 0
              • jonti  

                Tech naboju jsem uz znicil dost, v minulosti nekolik velmi levnych konusovych, ale za poslednich asi 15 let i lepsi docela drahe naboje s prumyslem. Vady:

                1. zlomena osa, nova nesla rozumne sehnat (Ringle)
                2. vule loziska na ose (Notubes)
                3. velmi rychle odchazejici loziska co nedaji ani sezonu (Newman)

                v blizkem okoli:

                zlomene telo (One na superioru- asi Bitex, DT240),

                praskajici orechy (Novatec)

                prasknuta obruba drzici draty (Mavic)

                Jedine, co mi dlouhodobe drzi jsou:

                starsi model DT350

                starsi model DT240

                naboje na Fulcrum R3

                naboje na Reynolds AR41

                Celkove bych to shrnul, ze nic levne ani lehke nevydrzi a rozbije se.

                1 0
                • Atilla  

                  Hmm, tak to je slušný výčet. Trochu až zarážející. Ano taky jsem zničil levné náboje, ale od doby co vozím DT 240,440, 350 jsem neměl problém. Mám je i na DH kole, nejsem žádný ukrutný zabiják ale dropy a skoky jezdím skoro všechny co jsou v BP.

                  0 0
                  • Breakpain  

                    350 mi prijdou vcelku nesmrtelny, nato kolik veci uz jsem zrusil, hlavne zadni kola, tak naboje jak novy. Nove testuju Hope, ale myslim, ze ty taky vydrzi …

                    Vozim teda i Novatec, ale mam myslim ocelovou osu i orech … :)

                    0 0
    • Dan205  

      Já loni uvažoval stejně. Koupil jsem krose Author za 17 tisíc s tím, že když mě to přestane bavit, není to tak vysoká částka, aby mě to mrzelo. Po roce a 3500 km sháním jiné, protože vím, že tentokrát už vybírám kolo na delší dobu. Takže jak radí ostatní, bazar nebo něco levnějšího z decathlonu a časem uvidíš.

      0 0
      • Prazak0  

        Tak zas dost lidí koupí kolo třeba za 35 tisíc a pak zjistí, že je ježdění moc nebaví. Kolo původně za 17 tisíc by šlo po roce prodat za nějakých 12 tisíc, v dnešní době možná dráž. A dost lidí zde má sice drahá kola, ale stejně je obmění třeba za pár let (4–5), rozpočteno na rok to není málo. Zas u toho kola si člověk některých věcí všimne, že něco vadí, nesedne a vidí to až při ježdění. Při zkušební jízdě to nepozná. Při koupi nového kola se pak na to může zaměřit.

        0 0
        • Dan205  

          Těžko říct, kolik bych za něj dostal, ještě nedávno se pár kol tohohle typu v podobném stavu a s menším nájezdem na bazosi prodávalo za polovinu. Než za tuhle cenu, radši bych ho nechal někomu v rodině.

          0 0
          • Prazak0  

            Tak nahoru šlo všechno, leckdy lidi prodávají jeté kolo za víc, než za co sami koupili. Myslím tím to, že někdo koupil tehdy loňský model, případně starší o 2 roky a po roce, dvou ježdění prodává za víc, než co to nové, ale zlevněné kolo stálo. Ovšem když by se vzal výrazný pokles ceny peněz, tak to asi odpovídá. Zkrátka, kdo chce něco kupovat, tak stále je lepší dnes než sušit ty peníze. Za rok to může stát daleko více.

            0 0
      • d69  

        +1 kup si kolo v tvé cenové relaci a uvidíš-jestli tě to bude vůbec bavit…

        Pokud ano-=začneš jezdit víc-=a za 2–3 roky budeš řešit co ti na něm vadí,nevyhovuje,ale i kolik dáš ročně za servis …

        Pak si to starší necháš na zimáka a (pokud budeš moct a chtít investovat a ..(hlavně pokud bude do čeho:( ),pořídíš lepší „na míru“:

        0 0
    • J3NDA  

      Zajímavý dotaz a hodně odpovědí, co mají hlavu a patu. Celé vlákno jsem pečlivě přečetl a osobně bych tazateli doporučil koupit kvalitní trekingové kolo z druhé ruky. Všechno dnes podražilo a za kvalitní kolo dle jeho preferencí a finančních možností by vysolil zbytečně moc.

      0 0
      • novas752  

        Takových je strašlivě málo. Drtivá většina trekových kol jsou levná nekvalitní popojíždědla v ne moc udržovaném stavu, slušných treků jako třeba lepší Canyony Pathlite je jako šafránu.

        0 0
    • t29  

      Při tvojí hmotnosti je pár omezujících věcí:

      • odpružená vidlice. Pokud je pružinová, pak můžeš čekat že dobře funguje pro jezdce zhruba od 70 do 85 kilo. Se 120 kily zatlačíš pružinovou vidlici hluboko do zdvihu hned po nasednutí. Dražší kola mají vzduchovou vidlici, kterou si necháš napumpovat na tlak podle potřeby. Jiná možnost je pevná vidlice = ušetříš váhu kola, ušetříš peníze, obětuješ nějaké pohodlí.
      • kola. Náboje, ráfky a výplet jsou místa, kde se šetří na kvalitě, aby se do ceny kola vešla dražší přehazovačka. S tvojí váhou se připrav na to, že výplet bude nejspíš dost měkký a kola se budou kroutit. Ze stejného důvodu oceníš místo rychloupínáků pevné osy, ty ale na levnějších kolech nenajdeš.
      0 0
    • from hell  

      Začal bych přemýšlet jinak. Teď máš řekněme 20 k na kolo. Najdi si brigádu a tvrdě makej, jako student určitě zvládneš odpracovat 100 hodin měsíčně. V naší firmě dostávají brigoši 146 Kč/h čistého, jistě existuje i lepší nabídka. Za 2 měsíce máš 20 + 30 = 50 k a od této částky se dá diskutovat o novém kole bez zásadních kompromisů.

      0 0
      • Zephyr2712  

        Já mám peněz našetřených celkem dost. Můj budget na kolo rozhodně není jen 20k. Na druhou stranu 50 za něj taky dávat nechci. 30–35 za něj ale bez problému dát můžu. Ceny v úvodním příspěvku byly pouze orientační ode mě jako laika co se v tom neorientuje…

        0 0
        •  
          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
          0 1
        • from hell  

          Tak to jsem z tvého dotazů, kde uvažuješ o kategorii drahá kola nad 20k, nevydedukoval. Každopádně, z vlastní zkušenosti, jsem kus chlapa, obézní nejsem, ale 105 kg mám a od té doby co jsem koupil gravel, tak na něj nedám dopustit a vůbec se mi nechce tahat s trail bikem. Na kondiční ježdění pro mne bomba. Ale ty použitelný za 35, nové, podle mě neseženeš. Já se řídím heslem, že nejsem tak bohatý, abych si mohl dovolit kupovat levné věci.

          0 0
        • Prazak0  

          Ber to taky tak, že peníze dnes mají docela menší hodnotu než před rokem nebo dokonce 2 lety. Je dobré mít našetřeno, ale v téhle době je možná ještě lepší věci kupovat. Kola jsou sice dražší než loni, dražší je ale naprosto vše. A hlavně, obávám se, že cena těch kol dolů nepůjde, spíš naopak.

          U toho kola to chce odlišovat dvě věci. Někde jde cena nahoru čistě tím, že je to vyšší řada, je to lehčí, malinko komfortnější. Pokud jde o výdrž, tak jak které komponenty. Je to trošku jak u počítačů, ty nejlevnější vzhledem k slabému výkonu stojí relativně dost. Pak o něco dražší mají podstatně větší výkon, ale stále jsou docela levné. Pak jsou ještě dražší, výkon ještě vyšší, ale ten rozdíl už není tak markantní. Pak je i otázka nájezdu. Kdo najezdí dost málo, že bude tvůj případ, tak tady nemá smysl mít to nejlepší ve smyslu ceny a výdrže. Včera na vyjížďce jsem při odbočení na polní cestu viděl kohosi na jakémsi kole, bylo to už večer. Kola, která se prodávala dříve za socialismu, v něčem jak ta supermarketová, ale měla jiná specifika. A kolo mu slouží dobře, pro to nenáročné ježdění. Pro dojetí někam, třeba na malém městě, vesnici, někam zajet k vodě, na nákup ap., tak bohatě stačí kolo, co ten jezdec měl.

          0 0
    • t29  

      Ať se bavíme o kokrétních kolech, hodím ti sem příklad MTB 29" a poznámky:

      https://www.ctm.sk/…na-pieskova/

      • Jsi na pomezí velikostí rámu 18" a 20". Menší rám znamená obratnější kolo a vzpřímenější posed, větší rám znamená míň vysunutou sedlovku (pro tvoji váhu dobré) ale taky míň místa pod rozkrokem při sesedání. Zadní osa je na rychloupínák. Dá se s tím žít, ale pevná osa by byla lepší.
      • Vidlice XCR je vzduchová verze, nafoukáš si tlak podle potřeby. Má vnitřní nohy průměru 32 mm, bude tužší/pevnější než krosové vidle s užšíma nohama (obvykle mají 28–30 mm). Škoda že přední osa je taky jenom na rychloupínák.
      • Pohon a řazení Shimano Deore 2×10. Dobře seřízené funguje roky. Na cyklostezky máš 36×11z což odpovídá prostřednímu převodníku krosového kola a do kopců 26×46z „vyprošťovák“ který je lehčí než cokoli co bys našel na sériovém krosovém kole. Jednopřevodníkovým systémům se vyhni, mají malý rozsah.
      • Brzdy jsou úplně nejlevnější Shimana. Na rovinaté cyklostezky stačí, ale delší sjezd bude při tvojí váze chtít silnější brzdy a větší kotouč. Takže brzdy jsou první kandidát na výměnu/upgrade. Napadá mě Shimano Deore 6100 se 180 mm kotouči vepředu i vzadu. Větší kotouč už by nedělal dobře vidlici.
      • Kola – nevím co jsou ráfky a náboje zač, bez ohledu na nálepku CTM bude výrobce někdo jiný. Pokud jsou v nábojích konusové ložiska, sežeň někoho kdo je umí dobře seřídit. A přemýšlej že časem s novýma brzdama bude vhodné vzít i nové odolnější kola.
      • Sedlovka délky 350 mm, asi bych ji preventivně vyměnil za 400 mm ať je víc materiálu zasunutého v rámu. Sedlo nejspíš budeš muset vyměnit za pohodlnější, konkrétní typ ti neporadím, je to individuální.
      0 0
      • Zephyr2712  

        Super díky moc za tip. Není ale ta vzduchová vidlice problém? S tím kolik vážím (120 kg) tady všichni psali ať se raději orientuju na vidlice pevné…

        0 0
        • Lišák  

          Ta pevná byla doporučena místo pružinové, ve které bys musel nechat vyměnit pružinu na Tvoji váhu (pokud taková vůbec existuje).

          Vzduchové vidlici se svými 120 kily a předpokládaném pohodovém jezdění dáš zabrat míň, než nějaký 80 kilový střelec, co lítá vzduchem víc, než jezdí po zemi.

          Edit: Bylo by dobré, kdyby vidlice měla pevnou osu a nohy co největšího průměru.

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.