• scota

    Syn jezdil bez jakýkoliv problémů dva roky na Vpace Moritz 26. Protože opět povyrostl na letošní sezónu mu Ježíšek nadělil Vpace Moritz 275 se stejným systém odpružení, ale s vidlicí a tlumičem FOX (trunnion). Jezdit na něm začal někdy na Velikonoce. Během prázdnin jsme vyrazili na týden na Rychlebské stezky. Po několika dnech na rozježdění jsem kolo kompletně umyl a promazal a vyrazili jsme na trail Jestřáb. Syn si stěžoval, že na kole něco vrže a po dojetí se ukázalo, že vypadnul jeden šroub z vahadla a to vedlo k poškození (poškrábání) pístnice tlumiče :-(

    Kolo jsem písemně reklamoval. Paní se zákaznické podpory napřed tvrdila, že si za to můžeme sami, protože šrouby se musí před každou jízdou kontrolovat a dotahovat momentovým klíčem. Nyní pro změnu tvrdí, že to mám z nějakého nepochopitelného důvodu řešit s Foxem jako dodavatelem tlumiče. Podle mého názoru by měli být šrouby z výroby utažený na správný moment a zajištěné závitovým tmelem (Loctite). Platí v DE stejná doba na řešení reklamace jako v ČR tedy jeden měsíc? Do dnešního dne jsme nedostali ani jasné zamítnutí reklamace. Je normální, že z kola po 4 měsících vypadne šroub? Jaké zkušenosti máte s touto firmou? Škoda je cca 6 000 Kč.

    0 1
    • tigermoth  

      Tak Loctite určitě ne, moment jo. Ale ten moment tam není magicky na furt, navíc na takovém spoji, co se furt třepe a vibruje a zaroveň přenáší velké sily. Imho od velikonoc do prázdnin to má právo jakožto namáhaný spoj podléhající opotřebení na kontrolu a případné dotažení. Před bikeparkem taky člověk kolo obejde a pokontroluje tyhle rizikové místa.

      0 0
      • scota  

        Ty originální šrouby mají od výrobce nanesený na závitech modrý tmel.

        0 1
        • tigermoth  

          To není závitové lepidlo, je to takový sajrajt pro zvýšení tření, konzistencí je to blízké spíše barvě. Nanáší se na šroub, nechá zaschnout a pak se montuje. Je to taková míň spolehlivá obdoba matice s polymerovým pojistným prvkem.

          0 0
      • scota  

        A proč se nesmí používat Loctite? Bikeparky moc nejezdíme, letos jsme ani v žádném nebyli, asi jsem na to již starý ;-)

        0 0
        • tigermoth  

          Ne že nesmí, ale není to vhodné, resp. pokud je závit v normě a nepoškozený, jenom si komplikuješ rozborku a údržbu.

          1 0
    • Florenc  

      Je to běžná údržba. Že to kolo stojí ranec neznamená, že po dodání nepotřebuje dát pro sichr do stojanu a všechno si sám osahat a zkontrolovat (kola sestavují lidi a ti nejsou bezchybní). Na vlastním biku vychytáš takové mouchy lépe, protože vidíš ten průšvih hned, dítě ho ale nevidí. Někdy se i přes veškerou snahu něco prostě nepovede, tak to chodí. Je to jen komponent a nikomu se nic nestalo

      1 0
      • scota  

        Na první pohled to vidět není a já na to kole nejezdím, takže necítím, že je něco povolené, nebo to někde křupe. Šrouby na kolech od auta bych měl tedy také kontrolovat před každou jízdou, ale kdo z nás to dělá?

        0 1
        • tigermoth  

          Tak zrovna čepy a tlumák a jeho uložení je asi celkem normální prohlídnout čas od času, rozhodně vždycky před nějakou akcí ala bikepark, kdy prostě ten záhul bude. Čím je věc dražší a kvalitnější, tím více kontrol a údržby je dobré ji dát.

          Btw říkáš že škoda 6k, to je tlumák KO? Jestli jo a zbavovat by ses ho, dej vědět :)

          0 0
        • Florenc  

          To není srovnatelné. Na autě těch šroubů je 5, když se jeden ztratí nevadí, všimneš si toho, koupíš novej, vůbec nic se nestalo. Obdoba toho na kole je 6 šroubů pro kotouč a pro sichr jsem je nekontroloval snad nikdy (příp. 1 nebo 2 ze 6). Kritické sólo součástky je lépe kontrolovat vždy, když je kolo ve stojanu (osy kol, řízení apod)

          0 0
          • tigermoth  

            Vhodné přirovnání by bylo k olejové měrce na motoru. Je zodpovědností provozovatele olej kontrolovat.

            1 0
    • Vilém  

      Ono taky tezko rict, co byla pricina a co dusledek.

      0 0
    • Cryzyy  

      Nevím, zda tam bude chodit RockShox Deluxe Select DebonAir 165×45 Trunnion https://www.bike-discount.de/…n-daempfer-1 ale nemuselo by to stat tak moc.

      Otázka druhá, zda není hnute vahadlo, nebo to neni nasledek kriveho ramu.

      0 1
      • tigermoth  

        O galaxií pravděpodobnější bude spíš ne úplně v topu ložisko, vleze tam prach nebo to omylem přetáhneš vapkou a kuličkám se přestane chtít makat. A potom z toho máš ráčnu.

        0 0
    • Cryzyy  

      On tam teda je i ten Fox za € 59,99 :-) https://www.bike-discount.de/…ion-daempfer

      0 0
    • Tatut  

      Na garančce jsi byl?

      0 1
    • skaj  

      Ano, je normalni, ze z kola vypadne sroub. Nezkontroloval si to, nezachytil vcas, je to mrzuty, zrovna ty sis vytahnul cerneho petra, ale tohle se proste bezne deje.

      Na reklamaci to neni, ostatne jestli vidim dobre, mas jen trochu poskrabanej tlumic, navic v miste, kde neni videt, ne? Funguje porad dobre? Pokud ano, vrat sroub kam patri, zkontroluj lozisko a jezdi dal.

      1 0
      • Vilém  

        Trosku poskrabanej? Neni videt? Ja ti nevim, ale vydrana polovina pistnice mi neprijde jako trochu.

        Jak jsem psal vyse, otazka je, co bylo prvotni pricinou. kazdopadne ted uz smolik a muze se modlit, ze dalsi tlumic nedopadne stejne.

        0 0
        • skaj  

          Nejhorsi je smrt z vydeseni…

          Ja bych se spis bal, co to udelalo ramu, kdyz uz.

          0 0
        • Florenc  

          Taky bych z toho nedělal drama. Jako je to ostrouhaný dost, ale myslím, že by mohl vydržet a ještě dobře sloužit. Spíše bych měl obavu o geometrii oka, jak tam bude sedět nový šroub

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.