• Daa001

    Zdravím vás,

    zajímalo by mně jaký vliv má na jednotlivé komponenty zima (obzvláště vidle). Kolo mám uložené v boudě, kde sice neprší ani nesněží, ale taky se tam netopí takže teplota tam je stejná jako venku. Zvláště mě zajímá vliv na vidlici, protožen jsem si koupil vzduchovou s olejovou patronou a nevim co třeba mráz –5, –10 udělá právě s tou olejovou patronou. Nebo jsou v tom oleji nějaké chemické příměsy, aby hustota oleje byla v teple stejná jako v zimě?

    Díky Boris

    0 0
    • tromboonen  

      PrimesY tam nejsou, primesi taky ne, leda ze bys mel finskou verzi.. Budes mit holt pevnou, no..

      Ale netrap se tim, dej si tady do vyhledavace „ukradene kolo, kradez kola“ a pod. a uvidis, ze pokud mas kolo v boude, tak jej mozna dlouho mit nebudes..

      0 0
    • Karma  

      no co by to udělalo? Stane se snad něco s autem nebo motorkou když stojí přes zimu před barákem?

      0 0
    • Kosta  

      Pokud v kole nemáš 2 litry vody, tak ti s ním mráz neudělá vůbec nic.

      Olej ve vidli samozřejmě zhoustne, vidle je pak skoro jako pevná, ale je to dočasný stav.

      Pokud bys chtěl mít i v zimě citlivou vidli, nalej tam olej s nižší viskozitou, ale riskuješ, že ti to někde prosákne.

      Já to mám tak: v zimě jezdím, pokud je mráz –5, –10, jezdím o to radši, ve slaných sračkách nejezdím a vidli mám 7mým rokem, nikde neteče, vůle mnou nerozeznatelné, původní stíráky (pružné! co jsem viděl 2 roky staré popraskané stíráky od stejné firmy, nechápal jsem), náplně + těsnění si měním sám a jinak údržba silikon na vnitřní nohy + setřít bordel. A na řetěz stejný motorový olej jak na mazání vidle a taky nerezaví. :)

      0 0
      • Daa001  

        Nejde ani tak o ježdění, přes zimu dávám přednost lyžím, na kolo sednu tak 5× za zimu. Šlo mně spíš o to, že pokud stojí kolo třeba 1 – 2 měsíce ve velmi chladném prostředí tak to nebude mít nějaký zásadní vliv na mechanické vlastnosti např té vidle. Pokud ten olej např. zmrzne a posléze rozmrzne tak mechanické vlastnosti toho oleje nemusí být stejné.

        0 0
        • Kosta  

          Auta stávají venku při –20 a mají daleko víc náplní (jak druhů, tak množství) než kolo. Na olej tam jsou kladené daleko vyšší požadavky. Ty v té šopě stejně budeš mít 0°, když moc tak těch –5. Závěr = neboj se (a uskladni kolo před zimou SUCHÉ).

          0 0
    • VladexAndroid  

      na suntour xcm měla zima vliv katastrofální, ztuhla a ani se nehla, nehla se už nikdy ani po oteplení, ale už je naštěstí ve šrotu, se současnou vzduchovou sem ještě v mrazu nejel.

      0 0
    • fargo.  

      Obdivuju, na co jsou se lidi schopni zeptat. Ale asi to je dobou.

      0 0
      • Jades  

        Líná huba, holé neštěstí – znáš to pořekadlo? Když to není fakt kravina, k jejímuž zodpovězení stačí minimálně namáhat vlastní logické myšlení, tak je lepší se zeptat (a třeba být za trotla), než dělat mudrce a pak splakat nad výdělkem, jak praví jiné přísloví. Třeba chtěl vypouštět patronu, co ty víš…

        0 0
    • pesimum  

      A co vliv komponentů na zimu?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.