Vittorky vs Contíky - silniční pláště

105 nepřečtených
  • Fancc

    Už asi hodně omílané téma, ale i tak by mě zajímal názor na pláště od Vittoria a od Continentalu. Konkrétně zvažuji nad koupí buď Contíky Grand Prix 4000S II a nebo Vittorky Corsa graphene závodní… co si kdo myslíte? Jaké koupit?

    0 0
    •  

      Dneska jsem to řešil v krámě kde bohužel Continental​ neprodávají​. Vzal jsem z finančních důvodu Vittorky, bylo mi ale doporučeno, ze momentálně nejlepší pláště jsou vredesteiny. Pumpují se až do 14bar a velká výdrž.

      0 0
      • mr.ricardo  

        A proc bys pumpoval plast na 14, jezdis na draze? Vlastnosti dobreho plaste jsou jinde, nez nakolik se da nafedrovat a kolik vydrzi.

        0 0
        • Fancc  

          Přesně. To pro mě hlavní není. Pro závod chci hlavně odolnost vůči defektu a jízdní vlastnosti. 14 mi ale přijde už trochu moc, ty top Vittorky se dají realne napumpovat na 10. Víc už bych věřil jen u galusek…

          0 0
        •  

          Petr Skala prodavač mi říkal, že už to je výborná vlastnost kolik to vydrží tlaku, jinak samozřejmě se jezdi tak jak kdo preferuje. Odjel na nich letos cele paris rube bez jedineho defektu podhustene na 5bar. A celi tym prolog bike uz nejezdi na jinych.

          0 0
          • mr.ricardo  

            5bar neni nic podhusteneho, to je celkem normalni tlak na 25 nebo 28 plast. Pokud si dobre vybavuju, tak profici jezdi na Roubaix v galuskach tlaky 4 – 4.5 bar. 14 bar nezvladne ani vetsina plastovych rafku, treba campa rafky maji limit 138psi na 23mm plast. Je to nesmysl.

            0 0
            • Smazaný účet  

              5 barů je tak na 70kg jezdce.

              0 0
              • mr.ricardo  

                Momentalne vazim okolo 90kg, na predku mam Michelin pro4 25mm a jezdim ho okolo 5 – 5.5, vzadu Schwalbe One 25mm pumpuju 6.5 – 7. Bez defektu, je to pohodlny, jede to pekne. Na tom michelinu je i napsanej tlak 5 – 7.5.

                0 0
              • Smazaný účet  

                Já při 120kg vozím 8 vzadu a vepředu 7.

                0 0
            • Singlespeed  

              O „podhuštěných“ tlustých galuskách na Rubaix hovořil Štyby. Prý to mimo kostky vůbec nejede a drtit na tom standardních 50 km/h po rovině je v porovnání s běžnou nabouchanou galuskou masakr :-).

              0 0
              • mr.ricardo  

                Nj, tak roubaix je extrem, tam jde o preziti :) Ale plast s max tlakem 14 bar je proste nesmysl, na tolik uz se dnes nehusti ani galusky. Brat to jako argument pri vyberu plaste, ze jde nahustit na 14 bar, proto ma lepsi vlastnosti?

                0 0
                • jecnak  

                  Hlavne to dlouhodobe neda vetsina rafku. Vyjimecne maji rafky kolem 140psi – ty hodne uzke. Jinak to dneska vetsinou konci na 120. Ale kdo chce kam…

                  0 0
      • Fancc  

        Z těch dvou co se rozhoduju jsou právě levnější Contiky. Ty se dají sehnat kolem litru, zatímco ty top Vittorky okolo 1200 a víc.

        0 0
      • Člověk a jeho svět  

        A kolik ti vydrží ráfek?

        0 0
        • Fancc  

          No mám nové Mavic Ksyrium SL… myslíš, že by mohl být limitující únosnost ráfků? Těch 10baru by snad měly zvládnout…

          0 0
          • mr.ricardo  

            To je 145 psi, na 22 nebo 23 plast je to na hrane, tipnul, ze maximum rafku bude 9.5 bar, 138 psi. Ale nechapu, proc bys to delal.

            0 0
            • Fancc  

              Jj, máš pravdu, 10 bar asi budu těžko jezdit, kor na nasich silnicich… myslim, ze idealni tlak pro zavod je tak max 8bar

              0 0
            • kubad  

              tohle kdysi uváděl Mavic jako max. tlaky podle šířky pneu, někde sem měl i silniční, tam bylo trochu víc, ale nemužu najít :D

              0 0
    • Smazaný účet  

      Mám Contiky a jsem spokojen. Najeto 3k km a ještě dají další 3k určitě. A to je nesetrim, jezdím i v bahně a kamenech, po štěrku atd. A co jsem koukal na testy od GCN tak byly mezi prvními i ve valivosti.

      0 0
      • Fancc  

        Díky za názor. Já Contiky vozil celou min sezónu a byl jsem spokojen, jen mi přišlo, že právě tolik nevydrží. Za to u Vittorek jsem byl zvyklý, že držely klidně k 10tis. km. Vím, ze Contiky vyhrály kdejakou soutěž, ale někdy to může být i víc o zkušenostech jezdcu. Každý mohl narazit na nějaký speciální problém.

        0 0
    • jecnak  

      Contiky ti vydrzi tak dvojnasobek co ty Corsy. Nevyhodu to ma tu, ze Contiky nedrzi tak za mokra. Jeste o level vys na mokru ale i na suchu jsou top Micheliny. Takze promysli, co je pro tebe priorita.

      0 0
      • Fancc  

        Jj, o PR4 jsem taky uvazoval, ale jaksi jsem je nikdy nevozil, tak nevim no… ale prioritou hlavne jsou jizdni vlastnosti a zivotnost trochu mene, nebot je budu mit jen na zavodnich ráfcích a nenajezdím na nich tolik km

        0 0
      • kokoska.rokoska  

        Já bych dodal, že dle mého drží Corsy mnohem lépe i za sucha, nejen za mokra.

        0 0
        • jecnak  

          Je to mozny, ze drzi o fous vic, ale prisly mi necitelne na hrane adheze, takze jedu s nimi pomaleji.

          0 0
          • kokoska.rokoska  

            To máš asi pravdu, Contíky dají včas vědět, že se pustí, respektive hodlají pustit :-)

            0 0
            • jecnak  

              Contiky mi taky prisli zvlastni. Nejvic mi pocitem v zatackach sedi Micheliny Pro4. Pro3 byla katastrofa, Pro2 super ted ty nove Power nevim, nejel jsem. Prijemne jsou i slusne galusky na sirokem rafku. Mam tu ted nejake Schwalbe, tak jsem zvedav az je pristi tyden nalepim.

              0 0
              • kokoska.rokoska  

                Já bohužel nemám s Michelinama žádné zkušenosti.

                Za mě nejlepší pláště na sucho Vittorky Open Triathlon (na mokru ale o život) a na mokro Schwalbe One Tubelles (na rozumném tlaku; nabušené kloužou jako každé druhé pláště).

                Vloni jsem amatérskému „testování“ věnoval hodně času a úsilí na koze v Krkonošských (a následně Dolomitskych) sjezdech, ale upřímně přiznávám, že jsou to stále jen pocity (a data z GPS, ale to není o moc lepší). Skutečná data podpořená časomírou nemám, takže to může být ve skutečnosti úplně jinak…

                0 0
                • Fancc  

                  Dík za poznatky, je to zajimave, ale ja zas tak agresivne nejezdim ;)… i kdyz trocha podpory v zatackach navic se hodi ;)

                  0 0
    • Cyclismo  

      Mám zkušenost s oběma. I když jsou dobré oba, tak bych přeci jen volil Continental. Za sucha srovnatelné, ale prach a mokro zvládá Continetal lépe.

      0 0
      • Fancc  

        Dík za názor… a čím to, že jsou na suchu lepší?

        0 0
    • Delkim  

      valivý odpor a odolnost vůči defektu v podstatě totožné

      http://www.bicyclerollingresistance.com/…raphene-2016

      v praxi je GP4000 o 40 g lehčí

      0 0
      • Fancc  

        Díky za odkaz, super porovnání… jen mi pořád přijde lepší když nafoukám 9–10baru, tak mám odpor třeba i pod 12W. Ty gramy jsou asi uplne jedno. 40g je nic, to asi uplne rozhodujici neni… nebo se pletu?!

        0 0
        • Delkim  

          no jo no, ale to máš valivý odpor u ideálního povrchu, to je jako jezdit na dráze a to asi nejezdíš :)

          jedna věc je hrát si na valivý odpor a druhá je řešit ztráty díky „odskakování“ kol a nedostatečné styčné ploše, nebo jak to v těch testech popisují

          když to zjednoduším, tak v reálu je daleko „rychlejší“ foukat méně!

          0 0
          • Singlespeed  

            Měření valivého odporu přece na žádném ideálním povrchu neprobíhá…

            0 0
          • Sodoma  

            Taky záleží na váze jezdce a kola. Člověk co má 120 kg bude asi foukat víc než 60 kg vážící střízlík a nic mu odskakovat nebude.

            0 0
        • MlokCZ  

          Ne, nemáš.

          Měření na testovacím bubnu lze použít pouze pro srovnání plášťů mezi sebou. Závislost tlaku vs valivý odpor při měření na bubnu neodpovídá realitě. V reálu i na dobrém asfaltu valivý odpor od určité hranice tlaku nejen, že už neklesá, ale dokonce narůstá.

          http://trstriathlon.com/…ua-poertner/

          Foukat hodně vysoké tlaky je v reálu úplný nesmysl, akorát to pojede hůře. Na horším asfaltu o hodně hůře, na pěkném asfaltu o trochu hůře.

          0 0
          • Singlespeed  

            Takže pro cca 77 kg člověka je při použití 23 mm plášťů dle měření optimální tlak cca 7,5 barů. To je docela dost. 100 kg drobek by tedy v klidu mohll bouchat optimálně kolem 10 barů.

            0 0
            • Singlespeed  

              Teď vidím, že to je dokonce pro 25 mm pláště.

              0 0
            • MlokCZ  

              To v reálu těžko může být optimum.

              To by bylo v případě, že budeš jezidt 100% po novém perfektním asfaltu, což v reálu vůbec nehrozí. V případě různých kvalit asfaltu bude nejlepší vozit tak 70–80psi (kolem 5 barů). Narůst valivého odporu oproti optimálnímu tlaku na pěkném asfaltu bude miniální (kolem 5W). Oproti tomu pokud nabušíš víc, tak na pěkném asfaltu získáš málo a na horším asfaltu ztratíš hodně (15W).

              Sám autor dle těch výsledků vozí 70psi.

              0 0
              • Singlespeed  

                Ty to vykládáš jak farář bibli :-)). Nárůst po rovině sice možná bude minimální, ale úplně se tu zapomíná na jízdu do stoupání, kde podhuštěný zadní plášť pocitově velmi znatelně zvyšuje jízdní odpor, neboť se chová jakoby na něm na rovině seděl nikoliv 70 kg jezdec, ale třeba 100 kg jezdec. Tyto grafy (závislost valivého odporu na zatížení pláště) tady chybí.

                0 0
                • Delkim  

                  na časovce do kopce na rozbitém asfaltu jsem viděl kluky z LAWI, jak hromadně dost výrazně upouštějí pláště i galusky

                  0 0
                • MlokCZ  

                  Tak si to zkus spočítat třeba pro 10% sklon. Tomu přirovnání se to ani trošku nepřiblíží, změna rozložení mezi zadní a přední kolo bude mnohem menší než si představuješ. Pro mírnější kopce to udělá minimum.

                  A pro extra prudké (na silnici takové běžně ani nebývají) je to pak zase zcela jiná situace. Čím prudší kopec, tím větší část celkového odporu dělá gravitace a tím menší část valivý odpor a vliv valivého odporu tak výrazně klesá.

                  Ale ať si fouká kdo chce jak chce, klidně kvůli kopcům foukej mnohem více, když si myslíš, že budeš rychlejší…

                  0 0
                • kokoska.rokoska  

                  Pocity nic neznamenají. Podívej se na wattmetr a uvidíš, že to je pitomost.

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Čekal jsem, kdy se tu objevíš jako známý propagátor podhuštěných gum na B-F :-).

                    0 0
                    • MlokCZ  

                      Tak není nic lepšího, než mít dlouhodobá pozorování dle měření wattmetrem. Tomu se dá oponovat jedině tím, že by někdo měl dlouhdobě změřeno také a docházel k odlišným výsledkům.

                      0 0
                  • jecnak  

                    Bohuzel je to presne tak.

                    0 0
                    • Singlespeed  

                      Proč tedy Štyby po Rubaix tvrdil, že to na podhuštěných galdách na asfaltě nejede a bere mu to cca 5 km/h při jízdě po rovině? ;-)

                      0 0
                      • jecnak  

                        Jasne ale co je podhustena galuska? Treba 60psi. Navic komfortni a neodskakujici galuska je na vyssim tlaku nez plast.

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          Klidně si dokážu představit i ještě méně. A je jasné, že pokud se to opravdu přežene pod určitou hranici, tak tam pak na pěkném povrchu už ten nárůst valivého odporu bude velký.

                          Ta hranice ale bude hodně nízko a už to pořádně nikdo meřit nebude (taky ten test končí na 60psi), když se to dostává do již problematicky nízkých tlaků z hlediska zatáčení a ničení pláště/ráfku. Tedy nemá smysl to měřit, když by to stejně nešlo rozumně používat ať by už byl výsledek měření jakýkoliv.

                          Ani na biku mi to nepřijde tak hrozné, když jsem párkrát dojížděl po asfaltu na zadním kole s 10–15psi (po velkém defektu, kdy mléko neudrželo větší tlak a už jsem to měl domů kousek). A tam navíc je negativní faktor v zapojení krajních špuntů (i na tam kde nemá) včetně měkčí směsi ze kterých je boční vzorek. Problém nebyl, že by to vůbec nejelo, ale že to už děsně plavalo (o riziko pro ráfek ani nemluvě, ale pro opatrný dojezd to nebyl problém).

                          0 0
                          • orm  

                            Reaguji pod tebe, ale neni to mysleno ciste na tebe. Ani nechci rozporovat co pisete, ale kdyz rikate A, tj. nejaky tlak, rikejte i B, tj. pro jakou hmotnost jezdce to myslite :-). Nemuzete uvadet jen A, protoze to bez B nedava smysl.

                            0 0
                            • jecnak  

                              To se absolutne neda. Kazdy je na neco zvykly. Hodne dela i sirka rafku a to i u galuskek. Ja treba se svymi 77kg zvladam jedit 20 a 25psi na cx galdach a 23mm rafcich. Kolega na 19mm rafku ne a podobne vaze ne. Hodne podobne je to i jindy, byt prave cx je tim, jak je galuska omezena na sirku 33mm, na kombinace rafek/plast/galuska hodne v extremu dik minimalnim tlakum co se vozi.

                              0 0
                              • orm  

                                To je to o cem pisu, i kdyz trosku zjednodusene. Kdyz se uvede absolutni hodnota tlaku, tj. nejake cislo, bez dalsich parametru, tak to nedava smysl. Ja mam 114kg a kdybych tam dal do silnicnich plastu tlaky, ktere jsou tu doporucovany, tak jedu po rafku :-).

                                0 0
                            • Sodoma  

                              +1

                              0 0
                            • MlokCZ  

                              Test v odkazu je pro 77kg, to už psal Singlespeed a já to psal k tomu testu už v jiném vláknu. Přepočítat na svojí hmotnost si to může každý sám.

                              A mojí hmotnost (72kg) jsem tu už zmiňoval tolikrát, že už nemám potřebu ji psát do každého příspěvku. To dojetí na poloprázdném plášti byla jen ilustrace, tam nebylo třeba to přesně řešit.

                              0 0
                              • orm  

                                Ja zas nectu vsechny tvoje prispevky abych vedel kolik vazis :-). Ok, budu tedy pocitat s tim, ze kdyz pises o urcitem tlaku, tak je to vztazeno na hmotnost jezdce ±75kg.

                                0 0
    • Doktorzet  

      A co třeba tufo comtura? Nikdy jsem na nich nejel, ale nevypadají vůbec špatně.

      0 0
    • lunochod  

      Nevím jak je to s pláštěma, ale kvalita galusek Continental​ je dost mizerná, zrovna jsem reklamoval házející Competition.

      0 0
      • Fancc  

        Možná jen vadný kus, contíky jsou jinak celkem spolehlive

        0 0
        • ememem1  

          zalezi od skusenosti, za mna conti nic moc.

          0 0
          • Fancc  

            Jj, ja zase s nimi mam dobry zkusenosti.. ale je fakt, ze spis s temi z prvni generace

            0 0
    • Fancc  

      Tak to asi nakonec vypadá na ty Contíky. Hraje pro ně několik argumentů: max unosnost rafku Mavic do 9bar (nesmysl mit Corsy s max 11,5bary), kvalita nasich silnic a obecne jizdni vlastnosti jsou lepsi u nizsich tlaku nez je 11,5bar ;), CENA (850 vs 1500), výdrž, hmotnost (205g vs. 240g)… a víc lidí se priklani spis ke Contikum. Díky všem

      0 0
      • kokoska.rokoska  

        Mno, obávám se žes to vlákno moc pečlivě nečetl.

        Kup si co chceš, ale:

        1. Pokud chceš pláště které vydrží vzadu 10 tkm a je ti jedno, že mají mizerné jízdní vlastnosti, ber GP 4000 S (II).
        2. Pokud chceš rychlé a drživé závodní pláště, které prd vydrží, ber Corsy.

        Tlaky neřeš, podle nich se pláště nevybírají…

        0 0
        • roud  

          tvrdit o GP 4000 S2 že maj mizerné jízdní vlastnosti je podle mě dost přehnaný :D

          0 0
          • kokoska.rokoska  

            No, proti Corsám (a dalším mnou zde zmiňovaným) to tak prostě je. Aspoň dle mého.

            Když jedeš na suchu rovně, je to jedno. Ale s kopce když honíš setinky je to IMO sakra rozdíl za sucha a násobně větší za mokra.

            Jediné podmínky, kde jsou IMO srovnatelné je led a sníh, případně rozsolená břečka. Tam stojí oboje za prd. Bohužel neznám rozumné pláště pro tyto podmínky a radu uvítám (tuším, že by PRO 4 stály za vyzkoušení, ale nejsou UST/TLR).

            0 0
            • roud  

              osobně považuju gp 4000 za jedny z top plášťovek i na netu se dá dohledat že vyhráli spoustu testů ale abych jen nehanil nejezdil jsem corsy :) ale měl jsem micheliny pro 2,3 + nějaký vitorky a ty GP pro mě z nich byli top :) (určitě bych to neviděl jako blbej kup)

              0 0
              • kokoska.rokoska  

                Taky GP 4000 S používáním, v zimě. Protože jsou na ledě stejně mizerné jako cokoliv jiného a i když dostanou záhul 3 tkm na válcích, tak venku dalších 7 tkm dají. Vzadu. Vepředu nevím, asi nekonečno.

                A nesrovnávej GP 4000 S s low-end plášti (ať už od Vittorky nebo jiných výrobců), to nedává smysl. Zkus Corsy a nějaké svižnější zatočené sjezdy (nejlépe Rolle → San Martino, Giau → Selva di Cadore, nebo u nás Rezek oběma směry, Černou horu…) a uvidíš sám. Jestli na nich zajedeš stejné časy za sucha i za mokra, ok jsou pro Tebe rovnocenné.

                Já jsem na Corsách znatelně rychlejší.

                0 0
        • USPS  

          Ten GP 4000 S (II) bych po těch 10 tkm chtěl vidět – ten musí být placatý jak gumy na F1…

          Moje zkušenost s nimi – vzadu 4÷5 tkm a odchod (důlky nedůlky)

          0 0
          • kokoska.rokoska  

            4 tkm jsem vzadu najel i na Vittorkách Open Triathlon (a jen o málo méně na Schwalbe Ironman) a ty proti GP přímo mizí před očima.

            Co s nimi děláš, že ti tak málo vydrží? Šlapeš opravdu rovnoměrně?

            0 0
            • jecnak  

              To je presne ono. Rovnomerne slapani ustalenou rychlosti versus vylety k 600w a vyse do kopce ve stoje nad prednim kolem na hrubem asfaltu. Ve druhem pripade plast mizi pred ocima.

              0 0
            • USPS  

              Je to možné, nicméně chtít nějakou extra životnost po závodním materiálu je samo o sobě protimluv. Samozřejmě když ten GP ojedu až úplně zmizí důlky, tak se možná k těm 10 tkm dostanu, nicméně ta guma musí být logicky tak placatá, že nebude mít žádné vlastnosti, které měla jako nová…

              O tomto celém byl můj příspěvek – teď mám na zadním GP 4000S II najeto cca 4 700 km a ta ploška má tak 8÷9 mm, takže půjde do popelnice. To je další aspekt těch GP – připadá mě, že ty nové 4000S II se ojedou o něco dřív než původní 4000S…

              0 0
              • kokoska.rokoska  

                Já samozřejmě nejezdím na palcaté/hranaté gumě, nejsem pako. Teď (zítra :-) budu vyhazovat zadní Schwalbe One po právě zhruba 4 tkm, protože už začíná mít plošku (4–5 mm). GP 4000 vyhazuju protože buď zteří, nebo rozsekám bočnice; plošky širší než 5 mm se myslím ještě nedožily nikdy…

                A životnost po opravdovém závodním materiálu taky nežádám (Vittoria Open Triatlon, Schwalbe Ironman).

                0 0
                • USPS  

                  A ta ploška 5 mm u GP 4000 je po kolika kilometrech? Po těch Tebou nahoře psaných 10 tkm?

                  0 0
                  • kokoska.rokoska  

                    Ano, plus-minus.

                    0 0
                    • USPS  

                      Takže jsem to změřil (předtím těch 8÷9 mm byl jenom odhad) a je to cca 7 mm po těch 4 700 km.

                      Je pravda, že kratší kopečky mám ve zvyku vydupat na velkou ze sedla, kvalita silnic (zvlášť při kraji, kde jsme nuceni jezdit kvůli čím dál hustějšímu provozu) nic moc (+ záplaty made in czech made), po hrubším povrchu taky určitě najezdím procentuelně dost, o častém brzdění a popojíždění než se vymotám z Brna v tom hustém provozu (to samé cestou zpět) ani nemluvě, takže se není asi čemu divit… :-)

                      0 0
                      • kokoska.rokoska  

                        Asi tak :-)

                        Já, jako každý triatlonista, se snažím „šeptat nahlas“, tj. jezdit co nejekonomičtěji, bez výkonových špiček atp., abych po kole ještě aspoň trochu běžel. Takže mi pláště vydrží docela dlouho.

                        0 0
                        • Coural  

                          To máš i váhu rozloženou trochu jinak. Mě na klasické silničce vydrží Contík 25mm 8 000km vzadu. Corsa šla do kytek po 4500 km, ale byla užší..

                          0 0
                          • kokoska.rokoska  

                            Corsa nám teda vydrží zhruba stejně, Contíky jezdím 23 mm a vydrží mi o něco málo víc.

                            Ale nerozumím tomu rozložení váhy – myslíš tím, že si jako triatlonista vezu navíc pár kilo svalstva na horní polovině těla proti cyklistům a o něco méně na nohách? To je samozřejmě pravda, ale myslíš, že to bude mít měřitelný dopad na životnost zadního pláště? Nevím, ptám se.

                            0 0
                            • Barak  

                              Spíš měl asi podle mě na mysli, že máš jako triatlonista díky jinému posedu i jiné těžiště, což by mohlo mít vliv.

                              0 0
                              • Delkim  

                                no pokud nejede jako Sagan po jednom kole tak asi ne :)

                                0 0
                              • Smazaný účet  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                              • kokoska.rokoska  

                                Tak posed na silničce je snad pořád stejný ne? Teda ne „snad“, ale stoprocentně! Bavíme se celou dobu o výdrži pláští na silničce, nikoliv na koze.

                                0 0
                • Hroch obojzhivelnyj  

                  Mohli byste rozvest tu plosku? Ja pako nepozoruju ze by se to nejak zle chovalo.

                  Spis mi sveho casu vadila „spicka“ na novem plasti (23mm conti) vpredu natolik, ze jsem ho vymenil po 1–2tis za zadni lehce zaobleny. Mel jsem dojem ze kolo je neklidne, ma tendenci zatocit na jednu ci druhou stranu. Tusim Tina to taky zminovala. Na 25kach i novych OK.

                  4–5 mm plosku vzadu imho nepozna nikdo.

                  0 0
                  • kokoska.rokoska  

                    4–5 mm ne, proto takovou plošku akceptuji a měním plášť právě až zhruba při 5 mm.

                    Jinak dle mého se to blbě chová v náklonu, právě když na hranici adheze přecházíš přes hranu, tak zadní kolo ustřeluje. Takže musím přestat před zatáčkou brzdit dřív, protože kolo nesmí být ani malinko nakloněné a musím mít nižší najezdovou rychlost abych přechod přes hranku ustál a i tak si zbytečně koleduji. Na mokru je to mnohem významnější.

                    A jako vedlejší problém bych zmínil větší valivý odpor a menší odolnost proti defektům způsobeným ostrými minikamínky.

                    Pláště se špičkou jsem měl a možná z nostalgie ještě mám – časovkové Rubeny z konce osmdesátých let v šíři 20 a 22 mm a na kola 622 i 630 mm. Podívám se na chalupě a klidně daruji. Jediné, co si pamatuji, že zatáčet se na nich nedalo prakticky vůbec.

                    0 0
                    • jecnak  

                      Dovolim si pridat drobne srovnani dvou zcela rozdilnych svetu. Nemam zatim podlozeno zadnymi poradnymi kopci, ale pocitove Schwalbe Pro One HT galuska v 25mm proti 23mm Schwalbe Pro One tlr plasti nebe a dudy ve prospech galusky. Tezko zatim hadat kilometrovy probeh galusky, ale asi to nebude takova hitparada. Uvidime.

                      0 0
                      • ememem1  

                        co sa pamatam, tak nejaky test valiveho odporu co tu bol (tusimze dokonca od teba) nebol pre galusky vseobecne kupodivu ziadna hitparada. nebe a dudy je teda v com?

                        btw na bezny rafik ide dat galuska? (konkretne trebars na ten moj racing zero)

                        0 0
                        • jecnak  

                          Ve valivem odporu galusky opravdu nejsou zadna hitparada, ale slusna galuska versus top plast je rozdil kolem 5w, coz neni moc. Narazel jsem spis na svoje pocity v zatackach. Jelikoz jezdim zatacky na pocit, jezdim je trochu rychleji.

                          Galuska se lepi na galuskovy rafek. Na klasicky plastovy jdou jen plastovky, coz jsou jakesi galusky s patkami. Ty zustan se svymi Zery u bezdusi, tam neni nad cim uvazovat.

                          0 0
                          • ememem1  

                            jako mne bezduse maximalne vyhovuju, jazdim kade tade po dost mizernych cestach, tych par defektov co som dostal mi vzdy na dojazd zalepilo mlieko, naucil som sa to uz aj v terene opravit a nahodit ak treba, docela rozmyslam ze kupim ten dynaplug co by znamenalo, ze eventualnu dieru netreba po dojazde doma opravit (inak to ma pri vyssich tlakoch stale tendeciu uchadzat) ale jedna vec ma sere. napriek tomu, ze tam mam 2× pasku, tak okolo ventilku sa mlieko „zraza“ a stale aj ked minimalne dostava dostava k rafiku priamo k diere. a bohuzial su fulcrumy dost na toto citlive, minule ked som to pred sezonou pozeral, tak mam neodbyny pocit, ze to zas zacina „hrdzaviet“. navyse ten novy tmel obsahuje este viac amoniaku ci co to je. tak som sa len tak pytal aka by bola alternativa.

                            0 0
                      • kokoska.rokoska  

                        Díky moc za info! Ale nevím, jestli jsem ho chtěl slyšet/číst :-) Jsem spokojený uživatel plášťů a na poslední galusce jsem jel před 25–30 lety – větší jistota v zatáčkách a na brzdě je ale velkým lákadlem. Asi, nerad, zase galusky vyzkouším…

                        0 0
                    • Hroch obojzhivelnyj  

                      Hm tak ja mam asi limit hlavy o dost niz nez limit plastu, a jak nezavodim tak pres nej nemusim. Ale taky uz jsem se nevesel…

                      Ad vetsi valivy odpor, to nedava moc smysl, a ty kaminky az o dost pozdeji nez na 5mm, teda jak co.

                      „Spicaty“ plaste jsou novy skoro vsecky. No a Barumky z konce 80. let pocitam vyprasis a budou na bez gumy :-)

                      OT, Tome asi jsem prisel co bylo spatne tenkrat v tom poslednim sjezdu na Elbe.

                      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.