• Aleshek

    Mám problém s vidlicí Suntour NCX-D-LO, viz obrázek, zkrátka vylejzá mi ten plastový „paznecht“, párkrát jsem ho narval zpět, ale po nějaké době to zase vylezlo. Zkoušel jsem trošku přizvednout tu plastovou pacičku, ten zácvak, ale teď už zas pro změnu nemůžu dostat ten paznecht zpět (nevím, jestli jsem to nějak nepootočil).

    Ta vidle je cca 6 let stará, 2× byla na repasi, z důvodu přidření. Vůli už trochu má, to je jasný, moc ji nešetřím.

    Co s tím? Jak to zarvat zpátky? Mám to zas dát repasovat? Nebo si mám spíš koupit novou vidli, ne? Jakou vybrat (nahoďte nějaký konkrétní tip z netu)? Chci něco kvalitativně stejného nebo lehce lepšího, nechci to zbytečně investovat, když je to stejně jen krosový kolo. Jsou tam nějaké rozdíly ve smyslu, že tenhle výrobce není kompatibilní s .. apod.? Nebo si můžu koupit jakoukoli krosovou vidli a musí mi to tam pasovat? Zvládnu to sám jako průměrně zdatný laik s návodem z netu? :-) Musí se vyměnit něco dalšího nebo stačí jen přehodit vidli? Díky.

    0 0
    • Jakobo  

      Bud tuto nebo tottu Ta prvni je vlastne Epicon. Mel jsem ji taky, ale ted mam tu pevnou, na muj styl jezdeni mi vyhovuje vic.

      0 0
      • Aleshek  

        Pevnou určitě nechci.

        Koukám, že tam jsou kua rozdíly v ceně, přitom ty vidle vypadají skoro stejně. Mám V-brzdy a lock-out na vidli, který stejně nepoužívám, mám to furt otevřený a jak je ten zdvih malej, tak to ani na silnici v kopci nevadí, že to trochu houpe. Štelování pružina na druhé straně mám, mám to vyšroubované skoro do maxima. Nijak zvlášť to neladím, ale mám skoro 100 kg, tak asi vidli bez tohohle štelování mít nemůžu, ne? To jsou ty levnější typy. To bych asi měl tu vidli furt zaraženou nebo se pletu?

        0 0
        • Erknold  

          Obecně jsou dva druhy vidlí. 1) pružinové co máš ty. Tam je jedna pružina naladěná na jednu hmotnost jezdce. Většinou okolo 80 kg. Ale záleží, jak kro jezdí. 2) vzduchové, tam pružení zajišťuje vzduchová patrona, kterou si každý nafouká dle své váhy a stylu jízdy.

          Pak jsou tu ještě takové kraviny jako tlumení. Špatný tlumič u auta zná každý, kdy kolo skáče a nedrží na silnici, jelikož nic netlumí kmity pružiny, nebo vzduchu. To je to co máš asi vyštelované na max.

          Pro Tebe by byla lepší vzduchová varianta – to je ta co vypadá stejně a je o 1500 dražší :)

          Pokud bys chtěl jo novou vidlici a tlačil tě rozpočet, tak ve vzduchové variantě by šlo i tuten starý model. Nemá sice blokaci, má o trošku tenčí nohy než NRX, vlastně stejné jako máš teď (asi)

          http://www.bartonicek.cz/…102901S.html

          Nu nic, je hezky, jedu na kolo.

          0 0
          • Jakobo  

            Jo, tu Marzocchi znam taky, rozhodoval jsem se mezi ni a NRX. Nakonec jsem vzal NRX protoze ma zdvih 63 mm az 75 mm, ale hlavne je sakra tuzsi coz v jeho pripade bude podstatne. Ten rozdil 28 mm vs 30 mm je obrovsky. I Suntour dela vidle kolem 2600 Kc se vzduchem a 28 mm nohama, ale pokud novou vidlici, tak tu NRX.

            Vyhodou te Marzocchi je olejove mazani, mozna je citlivejsi, nevim a je lehci. Tady je nevyhoda ta, ze dovozce opet nedovezl do CR ty NRX s Alu krkem, ale jen s ocelovym. Pak je tam rozdil snad 200 g.

            Naopak nastaveni tlumeni u Marzocchi lze uskutecnit jen nejak uvnitr, coz by snad az tak nevadilo a nejde zamknout.

            Taky jdu na kolo.

            0 0
            • Erknold  

              Pokud bych měl na NRX, tak bych šel také do ní. Jezdím jí a zatím spokojenost po nějakých 4k km.

              S tím krkem jsem na tou koukal na stránkách Suntouru a s hliníkem tam jsou jen s tapered krkem. Jestli to nebude ten důvod.

              Pokud už má ta stará vidle vůli, chlapík je 100kg hora svalů, která ohýbá kliky a po polňačce jede normálně, ne jako slečinka, tak bych se asi vykašlal dávat tisícovku do další repase na rok a rovnou koupil novou.

              0 0
          • Aleshek  

            No, tak jako vysvětlil jsi mi to vcelku elegantně. ;-) Dá se říct, že ses v podstatě trefil do mé představy. Dělá se i v černé?

            Jinak rád bych se vešel do 3 tis., čili toto je určitě ok až na tu barvu.

            Co údržba? Já se o to nějak extra nestarám, prostě jen mažu silikonem ty gumičky a ty šavle nebo jak se to jmenuje.

            0 0
            • Erknold  

              Pokud bych měl 3000 a chtěl krosovou vidli. která by měla být černá, tak nezbývá než třeba tuta:

              http://www.mikebike.cz/…lite-2011/14

              Dokonce by měla mít i zamykání z řídítek, což tedy použiji tak pětkrát do roka :) Tedy pokud jí seženou

              Na údržbu je několik názorů: osobně také jen otírám a mažu šavle, nebo jak se tomu říká. Teď po dvou letech vyměním olej i ve vzduchové komoře. Někdo to rozebírá ještě dále, ale s tím zatím nepočítám. Jsem barbar, který raději jezdí, než servisuje :)

              0 0
    • Jakobo  

      Jinak bud je poskozeny zobacek toho plastoveho pouzdra, da se koupit nove, co si pamatuju stoji 300 Kc nebo v servise poskodili hranu uvnitr nohy a zobacek se nema za co zachytit.

      0 0
      • Aleshek  

        No, a tak bys šel v mé situaci spíš no nové vidle nebo do repase? Jako finančně to zas takový problém není, ale úplně x tisíc se mi zbytečně dávat taky nechce. S tou repasí jsem se vešel vždy do tisícovky a tak 2 sezóny to víceméně fungovalo, jak má, pak se drbla, i když jsem i pravidelně mazal.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.