• wetapg

    Ahoj,

    Chci trochu pozvednout svýho Patriota a přemýšlím nad vidlí. Zdvih tak 140–150mm.

    Bude to spíš pro AM ježdění. Možná bych příští rok konečně pár EN závodů zkusil, ale primárně to jeho účel nebude.

    Vybírám z vidlic:

    Fox Float Evolution 34 CTD 27,5" 140mm

    Rock Shox Revelation RL 27,5" odpružená vidlice 140 mm

    a SR Suntour Aion 27,5" RC 15QLC32 CTS 130–160mm

    Nejsem bůhví jak těžkej jezdec. S báglem okolo 85kg. Kterou mi doporučíte? Sám sobě jsem slíbil, že zůstanu na částce okolo 10K.

    Díky moc za rady.

    0 0
    • kocers  

      Za sebe z tvého výběru rozhodně Aiona, případně ještě lépe připlatit za Aurona. Samozřejmě vzít z TT

      "Auron 27,5 ":http://www.tuning-test.cz/…n-rc2-detail je teď na TT za 10700,– takže bych asi nad ničim jiným ani neuvažoval

      Fox ani RS (zmíněné, jiné jo) jsem sice nejezdil, ale proti Foxu mluví rozhodně servis a proti RS 32mm nohy. SR si odservisuješ bez problémů sám a funkče jsou nové SR fajnovky.

      0 0
    • X-biker  

      Revelation je shitka. Vzal bych F34 ale za 10tis? Fox servis nepotřebuje je to motokros :-) Z toho bych vědu nedělal.

      0 0
    • Concorde  

      Fox Evolution rozhodně ne. Revelation je spíš jen XC vidle s větším zdvihem. Osobně bych šel do aurona

      0 0
    • otecius  

      Aion nebo priplatit za Aurona, bud si nechat udelat tuning, nebo potunit sam.

      0 0
    • wetapg  

      Tak teď potřebuju radu znovu. Auron LO-RC nová nebo Rock Shox Pike RCT3 2014 bazar?

      0 0
      • Smazaný účet  

        Auron z Tuning Testu?

        http://tuning-test.cz/…n-rc2-detail

        Já do něj půjdu i přes to, že Pike má o něco lepší tlumič. Pike je dost problémový, drahý, jenom o trochu lehčí. Cena/servis je na straně Tuning-testu.

        0 0
        • wetapg  

          nevíš jak je to s dodacíma lhůtama u TT? Psal jsem mail, ale asi maj prodlouženej víkend :)

          0 0
      • scret  

        myslis toho za cca 10ku? tusim 2 sezony jezdenyho? osobne bych ho nebral za ty prachy…

        0 0
        • wetapg  

          Jj ten za 9500,– přemejšlim o něm. Ale bazarovejch věcí se trochu bojím :)

          0 0
          • scret  

            uz ho tam nevidim, ale psal, ze byly skrably kluzaky… Navic po dvou sezonach bude mit uz urcite vakl, minimalne lehkej a casem by te cekala vymena vnejsich savli radove kolem 5–7tis.Kc…

            Navic vidle bez zaruky…

            Nesel bych do toho…

            0 0
            • Smazaný účet  

              Přesně tak…

              Když Pike, tak nový se zárukou z ČR. Jenže 20+? Zas o tolik lepší než Auron asi nebude. :0)

              0 0
      • wilda81  

        Měl bych tu nového Floata 34 160mm s nezkracenym krkem nebo sezónu jetého Aurona RC2 160mm s novou patronou. Kdyby tě něco z toho zajímalo, tak se ozvi do zpráv. Časem to asi hodím na bazar.

        0 0
      • logoman  

        Staci RCcko …

        http://www.koloshop.cz/…ra-AKCE.html

        0 0
      • MirosPikos  

        Počkej si na novýho Aurona RC2 s PCS :)

        http://www.mtb-news.de/…m-marketing/

        0 0
        • Smazaný účet  

          Kdy to asi tak bude v ČR? Nedostane taky HS expanzi?

          0 0
        • wilda81  

          Čekat na něco novějšího lepšího můžeš pořád. :)

          0 0
          • MirosPikos  

            To samozřejmě, ale vzhledem k tomu, že přes zimu toho člověk moc nenajezdí, tak bych si osobně třeba na jaro počkal.

            0 0
            • wilda81  

              Jasné, ale každý to tak taky nemá. Já třeba najezdim v zimě víc než na podzim. Čím jsem starší, tím víc mám raději zmrzlou zem než tuny bahna.

              0 0
          • Smazaný účet  

            Zrovna teď smysl čekat má. Ale nerad bych čekal do května. Ideál by bylo, aby to Milan měl v nabídce nejpozději v březnu.

            0 0
        • wetapg  

          Díky. Už jsem se domluvil s wilda81 na rok starým Auronu. :)

          0 0
        • Smazaný účet  

          Podle katalogu Suntouru je Auron s PCS jenom ve verzi 650b+.

          0 0
          • MirosPikos  

            To nikde v katalogu nemohu najít, kde to tam vidíš? Bylo by to velký zklamání a tak trochu nesmysl. Ale možné je všechno.

            0 0
            • Smazaný účet  

              Here: https://issuu.com/…log_final_x1

              Stejně jako s tlumením to dopadlo i s blatňíčkem a 35mm nohama. Auron 27,5 a 29 je beze změny pro rok 2017.

              0 0
              • MirosPikos  

                Což o to, ten katalog už mám pár týdnů, ale nikde jsem to tam nenašel. Naopak jsme našel, že všechny R2C2 a RC2 budou mít PCS.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  To by pak ale u Aurona pro 27,5+ přeci neuváděli RC2 PCS a u Aurona 27,5 jenom RC2.

                  To samé co je na webu je i v katalogu. Jestli to tam nemůžeš najít, tak se mrkni na strany 81 a 82.

                  0 0
                  • MirosPikos  

                    Hm tak to je veliká škoda. A nebo budu mít příští bajk plus size :)

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Jj, škoda to je. Místo 34mm by 35 bylo fajn. Už jsem skoro volal kubadovi, jestli by ještě šlo změnit Hope nábu za nábu s boost osou. :0) Pak mi ale došlo, že 650b+ vidle je dlouhá jako pro 29" :-D

                      0 0
    • danis7  

      A co RS Yari, nohy to má 35

      0 0
    • wetapg  

      Kluci neválí se někomu doma tlumák 200×57?

      0 0
    • TJK  

      Nabidka kvalitniho vidlicoveho sexu :-)

      BOS Deville 170mm / 20mm osa / openbath konstrukce / low friction SKF FOX stiraky / 185mm sloupek / luxusni chod a citlivost.. cena 10k :-)

      0 0
      • wetapg  

        Díky z anabídku, ale už jsem uskutečnil obchod s Wilda81 :) Krom toho 170mm se mi tam moc nevejde :)

        0 0
    • becis  

      Taky prispeju sovji troskou do mlyna. Kdyby nekdo shanel dobrou vidli na 26" tak tu mam RS Lyrika z roku 2014 :)

      0 0
      • -b-n-x-  

        Jo, ja bych zrovna chtel vymenit bileho RC2L(130/160) za cerneho RC2DH (170). Jak na potvoru mam oba na dvou ruznych kolech, ale ten cerny ma prilis kratky krk, takze zamena neni mozna :-(

        0 0
    • pumpy  

      jestli nekdo chcete mam foxku Talas 26" 140mm na prodej a aji tlumic fox RP2 200/57

      0 0
    • edems  

      Ahoj, řeším nákup nové vidlice a rozhoduju se mezi Auronem RC2 z TT a Pikem RCT3 SA. Cenový rozdíl je skoro zanedbatelný zhruba 2K, takže cenu neřeším. V plný polní cca 100 kg. Uvítám i jiné možnosti…dik

      0 0
      • TJK  

        na cem to chces vozit? s jakym zdvihem?

        0 0
        • edems  

          Zatim na trancovi do budoucna pravdepodobne bude novej ram, na 160 mm.

          0 0
          • TJK  

            pokud bude novy Pike za tenhle maly priplatek tak na 160 bych vzal ten…

            0 0
            • edems  

              Staronovej, nová vidle starej model.

              0 0
              • TJK  

                pokud je to klasika se zarukou a tak nevidim v tom problem… u 160m a te vahy bych spis uz misto Aurona vzal Durolux jako protivahu Piku… ale u nej nevidim problem…

                0 0
            • Strakááč  

              No, ale ty problémy pak jak furt někde čtu… taky by se hodilo říct, jestli je ta vidle plánovaná na několik let, nebo měsíců :)

              0 0
              • TJK  

                uz ti nekdo myslim rekl ze se nemusis vyjadrovat ke kazdymu prispevku na celym bf zvlast pokud o tom nic nevis a jen si to nekde cetl

                0 0
                • jeniiiik  

                  Mel jsem postupně na kolech pet Piku, čtyři šli na reklamaci kvuli sloupku. To same kluci v parte, staci jen trochu jezdit. A to kdyz se ti udělá vule v nohách, tak se resi výměnou celych vnejsich noh je dalsi vec.

                  0 0
                  • Pedro404  

                    U jaký značky ti při vůli jenom vymění pouzdra (předpokládám, že mluvíš o tom)?

                    0 0
                    • goofy  

                      Snad u všech ostatních ne?

                      0 0
                      • Pedro404  

                        Nevim, našel sem na prodej pouzdra pro Fox, což je sympatický. Jak je na tom Suntour?

                        0 0
                        • goofy  

                          Suntour netuším, ale kdysi se běžně nabízela výměna pouzder ve všech vidlicích. Pike byl od RS dle mě první, kde to nešlo udělat. Běžně to na prodej jako ND není, protože pouzdra si vymění málo kdo a dovozci si to raději mění sami. Ale na dotaz by možná poslali. Dle mě z dnešní produkce neumožňuje výměnu pouzder jenom RS.

                          0 0
                          • Pedro404  

                            Nevim proč sem žil v domění, že to nevyměňování pouzder od RS všichni okopírovali, to mě sere. Né že bych teda někdy v životě měl ve vidli vakl, ale co kdyby! Doufám, že ty vyházený spodní nohy aspoň recyklujou.

                            0 0
                            • jeniiiik  

                              Jojo, Lišák se mění a jsou dostupne. Jine znacky nevim, neresil jsem. Uz jsme laborovali i s tim, ze spatneho PIKA vykuchame a ty pouzdra zkusíme nejak sehnat nebo upravit z jine vidle s 35mm nohama. Ona to neni žádna kosmicka součástka. Ale nakonec nejak vyreklamovali i tu nadmernou vůli. Mel jsem tam takovy vakl, ze kdyz jsem chytl vnitřní a vnější nohu vidlice a pohyboval s nimi, tak mezi stirakem a vnitřní nohou byla mezera asi 1–1,5mm.

                              0 0
                              • Strakááč  

                                cooo ? tolik ? to je celkem mazec a já myslel že u mojí starší suntourky mám vakl, kterej mi teda nevadí.. ale je tam nějakej… ale na to co popisuješ to fakt nemá :D a zvláštní je že když jsem měl vidlu rozebranou, tak před stažením šroubu u vzduchový komory to mělo celkem vakl znatelnej, tak po zašroubování a natlakování vzduchový komory najednou vakl o dost menší.. zvláštní :)

                                0 0
                                • jeniiiik  

                                  Jo, ale tak moc to bylo jen v levé noze. Taky jsem na to cumel jak puk. U nejake hodne stare Judy mel kámoš vakl takovy, ze kdyz vidlice dostala větší ránu, mezi stirakama a vnitrnima nohama vystriknul olej. Byl od toho vždycky zasrany az za ušima. :D

                                  0 0
                        • allrose  

                          fox 34 v reklamaci měnili pouzdra..dokonce přibalili :)

                          0 0
                  • snílek  

                    Máme v partě asi 4 Piky a reklamace kvůli sloupku snad jen jedna tušim, jeden z těch starších ročníků. Vůle v nohách u všech, ale nikdo to neřeší, protože nový nohy jí chytnou hned znova:D Nicméně i tak mě ta vidlice překvapila, dva roky s jednou výměnou oleje, jinak se o ní vůbec nestarám jak bych měl a furt chodí hezky.

                    0 0
                    • jeniiiik  

                      U predposledniho, ročník 2016, zdvih 150mm, 29" byl sloupek v háji po 650km. Vážím 70 kilo, takže nejake trápení bajku stokilovym tělem se nekoná, drzi podemnou i vyplety 29" 1650g 24/28 der, předtím alu rovaly fatie 24/28 1750g na zdvizich 150/135mm.

                      0 0
                      • snílek  

                        Tak máme asi štěstí na kus:/ Já mám 95kg s věcma a běžně rozlámu všechno na kusy, ale Pike zatím drží. Kamarád má novýho Lyrika a začalo mu lupat v sloupku snad za dva měsíce a váží odhadem tak 70kg max.

                        0 0
                • Strakááč  

                  Proto píšu, že to všude čtu.. tak jsem chtěl jen upozornit, že tam něco v častější míře je… :)

                  0 0
              • mirorek2  

                Já zas po pár měsících reklamoval Durolux

                0 0
              • novas752  

                Hele a kolik lidi vozi Pike a kolik Auron/Durolux? :D Dochazi ti, ze Suntoury vozi zlomek lidi co RS?

                0 0
                • Atilla  

                  No, ale koho znám ten má s pikem problém. Hlavně vůle

                  0 0
                  • TJK  

                    ja treba takove problemy v okoli se 160mm na 27.5" nezaznamenal… co vidim ale hodne jsou tyhle problemy na 29er Pikach…

                    0 0
                    • jeniiiik  

                      27,5" je to same. Lepsi je to akorát u mensich zdvihu.

                      0 0
                      • Atilla  

                        Však Pike už je teď AM vidlice. Asi pochopili, že na dlouhodobé zatížení v EN modů tahle vidle stavěná není.

                        0 0
                        • jeniiiik  

                          Myslim ze pulka hustokrutoprisnych enduristu stejne jezdi pohodové am.. ;-)

                          0 0
                          • TJK  

                            jo pod to se osobne muzu podepsat… sice si nerikam hustokrutoprisnej endurista.. ale imho jezdim pohodove AM :-)

                            0 0
                            • scret  

                              tak tak…

                              Jinak Piku mam vakl uplne lehouckej, defacto provozni, co chytne kazda vidle po zajeti… Ale nezvetsuje se… Budto jezdim tuzku anebo mam stesti:)))

                              0 0
                              • TJK  

                                jako my vsichni, varianta jedna je spravne :-D

                                0 0
                                • scret  

                                  asi tak, vyuzivam ji dle selskyho rozumu, tzn. vaha vs. zpusob pouzivani… pokud nekdo od 1900g vidle ocekava vydrz DH vidle a podle toho ji i vyuziva, tak se nemuze divit, ze mu proste odejde… A co si budeme nalhavat dnesni EWS je uz regulerni DHcko na malejch kolech…

                                  0 0
      • wilda81  

        Pokud nepotřebuješ novou, tak můžu nabídnout FOX Float nebo BOS Deville. Obě v bezvadném stavu.

        0 0
        • TJK  

          uplne nejlepsi varianta ;) bez jakyhokoli tlaku bych deville bral rozhodne spis nez Pika/Aurona

          0 0
        • edems  

          Tak nová bejt určitě nemusí, pokud bude zajímavá nabídka. Kdyžtak pošli sz…

          0 0
        • goofy  

          36 RC2? Jenom tak hypoteticky – můžeš prosím tě porovnat citlivost 350 a té 36? Díky. :-)

          0 0
          • wilda81  

            Nene, na prodej je 34 FIT4.

            350 je na tom lépe co do citlivosti než loňský Float. Srovnatelnou citlivost má Bos. Mám teď doma Fox36 2018 s tou Evol komorou, ale ještě jsem ji neprojel (čeká na nový rám), takže zkušenosti nejdřív na jaře. V zimě asi nebude chodit moc dobře.

            0 0
            • goofy  

              To jsem potřeboval vědět. Díky. Maruna zůstane. :-)

              0 0
      • otecius  

        Kde maji pika za tak pekne? :))

        0 0
    • Fran-tic  

      Čaute,

      řeším dilema – taky omezený rozpočet a rozhoduju se mezi dvěma vidlicema ve 140mm, 15×100 osa:

      Auron rc2-pcs 34mm nohy nebo RS yari solo air 35mm nohy

      Aurona už jsem vozil, Aiona taky (ten byl nic moc). Ale netuším, jaké může být srovnání mezi těmato dvěma.Cenově vychází o 2 tis dráž yari (tak spíše jestli se vyplatí připlatit)??

      0 0
      • scret  

        Auron z TT :)

        0 0
      • Smazaný účet  

        34mm noh.? co je to za rok? ted uz maji 35mm ne? Aha sorry, tak nic to jen boosty.

        0 0
      • mirorek2  

        ber yari, pak třeba za rok při servisu můžeš udělat upgrade na charger 2.1 (150Eur) a máš super vidli, s SR IMHO nesrovnatelné

        0 0
        • scret  

          kdyz vezme Aurona z TT, tak bych to az tak netvrdil…

          0 0
          • mirorek2  

            no já to tvrdím naprosto :-) Aurona z TT jsem měl

            0 0
            • scret  

              A Yari je lepsi? To se divim.. Ze by ten novej charger byl az tak skvelej?

              0 0
              • Smazaný účet  

                Auron TT vs. Pike Ultimate s Charger 2.1 – rozdíl je neskutečný.

                0 0
                • Smazaný účet  

                  Ale tady se resi Yari vs Auron :) A myslim, ze cena u piku bude asi trosku jinde nez chce, nemyslis?

                  0 0
                • scret  

                  hmm, ze by ten charger delal konecne z RS slusny vidlice?

                  0 0
                  • milan1  

                    Přiznám se, že neznám tohle provedení tohoto RS tlumiče ale znám mžnosti, co může tlumič přinést ale zcela změnit citlivost vidlice prostě nedokáže.

                    Tlumič je jenom část odporů vidlice a když se na jakékoliv z nich přidává kompresní útlum je to jenom navyšování odporů. Nikdy ne snižování, konstrukce může vylepšit jeho odpory ale ty nejsou tak rozhodující.

                    Neberu zkušenost kohokoliv, kdo tvrdí, že je ten charger lepší ale ať napíše v čem to pozoroval, citlivost a její navýšení je problematické hledat v záměně tlumiče.

                    0 0
                    • mirabike  

                      Tak standartní charger třeba v Piku má jakýsi útlum i při všem otevřeném a po výměně za TF 3way je citlivost znatelně lepší, když si to tak nastavím – když komprese otevřu, tak je to prostě otevřený úplně..

                      0 0
                      • milan1  

                        Žádný tlumič není nikdy otevřen úplně, že by nekladl žádný odpor.

                        Kdysi jsme si dělali tady s lidmi vlastní testování a v reálu se ukazovalo i co dělá tlumič, který má zcela minimální odpor, má prostě i své nectnosti, to tady někteří znají. Co píšu mívám vždy ověřno i testováním.

                        Dávám vždycky praktické příklady, zkus například pro ověření vzít rozebraný tlumič pevně do ruky, vytáhni ho na maximální zdvih, když ho budeš pomalu stlačovat, tak je zcela bez odporu. Proto napodob jízdu a rychlý přejezd překážky a zkus do něho zeslodu otevřenou dlaní pořádně rychle prásknout ( pozor, opatrně) a doslova bolestivě ucítíš ten odpor. Můžeš si tak vyzkoušet i to, co dělají nastavení kompresí, tenhle příklad je řekněme vhodný pro každého, kdo by na vlastní pocity chtěl poznat, co tam ten tlumič a jeho záhadná nastavení vlastně dělá a reálně dokáže. Když tedy vezmeme, že tlumič změnil počáteční nastavení a klade menší odpor, tak jakýmkoliv pitažením kompresního útlumu se začneš přibližovat staršímu a nejspíš nadměrně tlumícímu provedení.

                        Takhle si můžeš i porovnat starý a nový tlumič a uvidíš reálněji, než psané zprávy, co a jak mnoho to dělá v rozdílech.

                        0 0
                        • mirorek2  

                          Vždy zkouším při servisu všech vidlic tlumiče zvlášť a taky dobré je zkusit na sucho i šasi vidle, jestli odpory nejsou tam…

                          0 0
                    • Atilla  

                      Tak, ale né všechno je o citlivost, ale třeba o tom jak tlumič dokáže za sebou zpracovat rychle jdoucí velké překážky. A to co dokáže lyrik na 140mm je fakt pecka.

                      0 0
                      • milan1  

                        Rychle jsoucí velké překážky je vždy především spolupráce pružiny a tlumiče, čím větší zdvihy, tím větší důraz na práci tlumiče. Vždy ale jde o spolupráci tlumič pružina. Tlumič, který má správně nastavený ( zde jde o vlastní ladění) kompresní útlum může dovolit měnší sílu pružiny a právě ve větších překážkách ukáže tato spolupráce své přednosti ale platí za to menší citlivostí na malých překážkách. Slabší pružina se zase samozřejmě více ponoří pod brzdami a prostě je to trochu složitější v souvislostech. A právě v takovýchhle souvislostech potom platí ano, samotná citlivost tlumiče není vždy prioritou, to je ale zase o větších a ne menších odporech.

                        0 0
                • ceo  

                  V čem? Můžeš popsat?

                  0 0
                • Atilla  

                  Souhlas. Samotná Yari chodí hůře než Auron 34mm , ale s chargerem 2.1 chodí nesrovnatelně lépe a je o kus tužší.

                  0 0
                  • milan1  

                    Jak moc „neskutečný“ ten rozdíl je? A co se stane, když přitáhneš kompresi. Máš vždy komrese na minimálních hodnotách?

                    0 0
                    • Atilla  

                      Ne, vozím cca 6kliku na LSC a 2 kliky na HSC. Vidlice se nepropadá při brzdění a má velkou oporu ve zdvihu a přitom umí chodit k dorazu a to bez tvrdých nárazů.

                      Základní rozdíl je v tom, že z ní nebolí ruce ani po hodinách jízdy.

                      0 0
                      • milan1  

                        Naprosto žádný tlumič ti neovlivní propadání pod brzdami, je to dlouhodobá silová zátěž, které odolává jenom pružina, tlumič řeší krátkodobé rychlé nárazy, žádná funkce tlumiče není na dlouhodobou zátěž pod brzdami, tlumič nemá žádnou svojí sílu na eliminaci dlouhodobého silového zatížení.

                        0 0
                        • Atilla  

                          To sice říkáš, ale když přidávám LSC, tak mám větší oporu vidle se méně noří a citlivost nijak zásadně do háje nejde jako u suntouru. Měl jsem Aion RC, Auron RC2, Durolux R2C2 a prostě tohle je lepší ve všem. A měl jsem i spoustu jiných vidlic. Mě jde hlavně o ten koncový efekt. A ten je, že z toho nebolí ruce a vidle dělá to co má, takže nejde zbytečně do zdvihu tam kde nemusí a zároveň je schopná jít do plného zdvihu při šlupce. oproti MC jsem u chargeru přidal 2tokeny na stejném sagu.

                          0 0
                        • Goob  

                          LSC na DVO Diamond mi teda noření pod brzdou ovlivňuje dost znatelně.

                          0 0
                          • my_dudesty  

                            A nemohlo by to být tím, že přitažená LSC nedovolí při prvotním zabrždění proletět tolik do zdvihu a následně už to ta pružina udrží ve stejné úrovni?

                            0 0
                          • milan1  

                            Nestačím se divit, když to má ten správný název, tak jak hned každý pozná, že to pracuje při pomalé rychlosti ale fyzika je fyzika a ta pracuje zcela jinak, než popisujete.

                            Low speed komprese je prostě otvor, který zůstává stejný a co seřizujete je stejné, jako znáte ze seřizování expanze kužel prostě přivírá průtok v daném otvoru.Tenhle systém nevybočuje z fyziky a nemá abnormální inteligenci, nerozeznává pomalou rychlost, a nechová se jak si představujete podle názvu. Tenhle systém jenom respektuje fyziku a prostě funguje už v malé rychlosti ( odtud i název) ale vidlici především v pomalém pohybu nijak nebrzdí. Když ale známe, že otvor, tedy průřez zůstává stále stejný a nijak se nemění, tak se zvyšující se rychlostí je požadavek na průtok oleje větší. Když dosáhne náraz, tedy rychlost dostatečné výše, tak právě tenhle otvor už přestává být dostatečný a tady začíná nastupovat high speed komprese, která se začíná otevírat a usnadńuje a zvyšuje průtok.dalším kanálem, takže už zapomeňte na pohádky, jak vám low speed komprese pomáhá zabraňovat noření pod brzdami. Nepomáhá a fyzicky to ani dokázat nemůže, Pomalému pohybu, kterým noření pod brzdami totiž právě tahle low speed komprese nezabrání ani v nejmenším.

                            0 0
                            • Goob  

                              Věřím, nicméně na flowtrailu při brždění před klopkou prostě poznám na předku povolenou a utaženou LSC, a to mi celkem stačí.

                              Jinak teda nevím přesně, jak funguje LSC okruh, ale myslím si, že tohle:

                              „otvor, tedy průřez zůstává stále stejný a nijak se nemění“

                              není přesné. Nezůstává stejný, shimstack se přece otvírá tlakem oleje proti tlaku pružiny spojitě, ne skokově, ne?

                              0 0
                              • milan1  

                                Přesvědčení o tom, jak to pomáhá to je dobré a mnohdy přesvědčení hraje velikou roli ale fyzika je prostě jenom fyzika, mechanicky toho víc nesvede.

                                0 0
                              • milan1  

                                Ještě k funkci, to, co popisuješ, skokové otevírání je high speed komprese.

                                0 0
                                • Goob  

                                  Tady mi ovšem klucí říkají něco jiného.

                                  DVO shimstack

                                  0 0
                                  • MirosPikos  

                                    Asi se nechali unést letáky a technickou dokumentací :)

                                    0 0
                                    • mirorek2  

                                      :-)

                                      0 0
                                    • Goob  

                                      LOL.

                                      Hele, s Ronniem jsem si půl hodiny telefonoval, když jsem řešil mj. úžasnou scénu „na podlaze ve sterilním prostředí rozložený shimstack (seřazený a oštítkovaný), načež prišla žena a proběhla se mi po něm v botech“. Je to frajer. Jak je podpora DVO celkem laxní v mailech, tak na telefony reagují okamžitě a totálně vstřícně.

                                      0 0
                                      • mirorek2  

                                        v botech buhehe

                                        0 0
                                        • Goob  

                                          Rozdupla jednu podložku. Naštěstí to byla ta, která šla ven (dělal jsem tovární úpravu). Ale mám jinej problém a ten se bude řešit po sezóně: asi mi trošičku teče měch. Vidle se pomalu zavzdušňuje, ale doma jsem na nic nepřišel. Prý mám přes Bikestrike poslat celou jednotku a dostanu novou. Ale holt počta do a z Emeriky není úplně rychlá.

                                          0 0
                                • Goob  

                                  Asi jsem s tím otravnej, ale můžu poprosit o rozbor toho, proč nemám pravdu?

                                  0 0
                            • Atilla  

                              Tak když už jsi se takhle rozepsal, tak mi tedy řekni k čemu LSC je. U suntouru jenom ničí citlivost to mám vyzkoušené, ale tady a u marzocchi 380 ti R2C2 je konečný výsledek to, že pokud jí přitáhnu, tak je vidlice stabilnější a poskytuje větší oporu, jak na skokách, tak třeba v zatáčkách v hladkém bikeparku jako je Rokytnice.A ne není to placebo. Sice pak nezobe úplně mravence, ale dělá to co chci aby dělala.

                              0 0
                              • milan1  

                                Fyzika je stejná u jakékoliv vidlice a každá funkce kompresí prostě ničí citlivost, žádné zázrakyv této oblasti neexistují a výjimky z fyziky také ne.

                                0 0
                                • Atilla  

                                  V tom se s tebou nehodlám přít. Ale tím, že suntour to neumí nastavit, tak aby to fungovalo, tak jak má o tom se bavit nehodlám. Jel jsem jich několik a prostě ten projev tam není a charger RC2 2.1 je chodem úplně někde jinde. Dřív sem nechápal, jak může někdo udržet 12minut v kuse řídítka na malém kole, teď už to chápu – je to vidlicí.

                                  0 0
                                  • mirorek2  

                                    No a já pokusy na sobě už nedělám, nepátrám po tom, co to způsobuje, ale aion auron durolux bolí ruce, lyrik ne :-) vyřešeno

                                    většina lidí v okolí co jezdí na to ale citlivá není a SR pod nimi chodí dobře, čili chyba je asi na mém přijímači :-)

                                    0 0
                                    • milan1  

                                      Pátrat po tom je pro mě důležité, tady se totiž rozšiřují naprosté iluze o funkcích a přikládá se jim význam, který nikdy nemůžou mít a je s velkým podivem, že funkce, které nemohou opravdu existovat lidi podle opakujících se popisů nakonec poznávají- prostě iluze.

                                      Nikdy není nic zadarmo, vždy se jedná o kompromis a jde o to poznat, co kdo konkrétně popisuje. U tebe nyní poznávám, že používáš dost přitažené komprese a oceňuješ je, to že právě tohle nastavení ti umožňuje použít menší tlak, či slabší pružinu. Takovéhle nastavení je pro agresivní jízdu a jenom zde ukáže své přednosti. Každé a to naprosto každé přitažení komrese totiž vždy zhorší citlivost a to především citlivost v jiném, méně náročném nasazení, než je rychlá jízda v náročném terénu. Myslím, že to na okraj také uvádíš, takže jednou je to přednost a v jiném použití nedostatek. Kdyby bylo tvojí preferencí tvrději nastavený kompresní útlum jde to i u Suntouru. V téhle diskuzi jde spíš o to aby každý, kdo hledá to své poznal, co je jeho preferencí a ne, že tohle vyhoví mě a je to tedy pro všechny to nejlepší.

                                      Hlásat přitom omyly ve funkcích tlumení by tady už mělo být jednou také vyřešeno.

                                      0 0
                                      • mirorek2  

                                        Nerozumím ti, opět… Jak víš, co konkrétně používám nebo preferuju na trailu? Zcela otevřeně přiznám, že vozím do dlouhých sjezdů (třeba Leogang, rolety jako prase cca 10km) úplně otevřenou kompresi jak LSC tak HSC, bo jinak by mi upadly dole ruce. I když tím trpí odrazy na velkých lavicích, tam by to chtělo přiškrtit, ale nemůžu si to prostě dovolit.

                                        Hlásám, že pro mě je SR nepoužitelná vidla (zkoušel jsem auron i duroluxe), neudržím ji a ještě jednou, chyba je ve mě :-)

                                        0 0
                                  • milan1  

                                    Celé tohle povídání je o tom, že tlumič nemůže už ze svého principu dokázat takové věci, které se tady uvádějí tvé přesvědčení ti nemůžu vzít, je to tvé, s tím nic nenadělám.

                                    0 0
                                    • Atilla  

                                      Mám tě za odborníka, ale celkem bych ti doporučil zkusit něco jiného než SR. Měl tuhle vidlici už dlouho dobu před tím, pak jsem do ní koupil Charger a ta vidle se chová úplně jinak než Yari v základu. A to jsem si hrál s tokeny, tlakem atd a po instalaci nového tlumiče jsem musel přejít na jiné nastavením. protože se to chová úplně jinak. Musel jsem přidat tokeny abych nechodil na dorazy atd. Ale Sag zůstal zachovaný cca 25%.

                                      Můžeme se někdy sejít a kolo ti klidně půjčím.

                                      0 0
                                      • milan1  

                                        Celou dobu tady píšu o jednom, není to v tlumiči samotném, ja to v celém nastavení, které jde spolu s tlumičem změnit a tady to přesně potvrzuješ. O ničem jiném tady nepíšu.

                                        0 0
                                        • Atilla  

                                          Taky jsem nikde netvrdil, že je to v samotném tlumiči, ale s tímhle tlumičem dosáhneš toho u čeho u SR nejsi schopný.

                                          0 0
                                • jezo  

                                  A není to prostě o tom, že každý mluvíte o trochu jiném „propadání“ pod brzdama?

                                  1. Jedu z kopce, kontinuálně brzdím, čímž na vidlici kontinuálně působím silou větší než v klidu ⇒ vidlice je zanořená, jak moc nezávisí od komprese, ale od pružiny
                                  2. Jedu z kopce bez brzd, najednou před klopkou zabrzdím, změním sílu, jakou na ní působím ⇒ vidlice se zanoří, jak moc závisí od pružiny, jak rychle závisí od komprese

                                  Čili pokud v druhém případě hned zas brzdu pustím, protože už jsem zabrzdil, vidlice se začne vracet a já mám proto pocit, že s větší kompresí (pomalejším zanořovaním) mám větší oporu?

                                  Nešťourám, jenom mě to zajímá, prosím o oponenturu :)

                                  0 0
                                  • Goob  

                                    Já teda celou dobu mluvím o případu 2. Ale docela rád bych se dočetl vysvětlení toho nevlivu komprese u mé konkrétní vidlice, která nemá obě komprese skokové se stejným průžezem kanálu v celém průběhu otevírání.

                                    0 0
                                  • Atilla  

                                    Tak hlavně bych chtěl říct, že celou dobu neřeším jen propadání pod brzdou, ale celkově chování vidlice v náročném terénu a využívání zdvihu a k tomu překonávání ostrých hran a z toho vyplývající nárazy do rukou. Milan se mi zdá, si myslí, že všechno vyřeší citlivost, která u SR suntour s každou otáčkou LSC rapidně klesá a vidlice je použitelná pouze plně otevřená.

                                    0 0
                                    • milan1  

                                      Když ti neklesá citlivost při přitahování komprese u jiné vidlice, tak je to s podivem. Právě citlivost musí každé přitažení komprese ovlivňovat, je to její funkce.

                                      0 0
                                      • Atilla  

                                        Ano klesá ti citlivost, to je samozřejmě poznat i na vyndaném tlumiči, ale vidlice stále funguje. To SR neumí ani u jedné vidlice např. Durolux R2C2, která chodí dost dobře, ale né takhle. Já od vidlice nechci aby zobala mravence na to mám pláště. Já chci aby byla předvídatelná, stabilní a neboleli z ní ruce. A ať jsem dělal co jsem dělal(tlaky, tokeny,oleje, negativní pružiny), tak takový pocit nedostanu ze suntouru ani náhodou. Takže to musí být tím, že ten tlumič má lépe vyladěné komprese a expanze.

                                        0 0
                                        • milan1  

                                          Čím dál víc ti nerozumím. Především asi i proto, že kompresní část u Aurona i Duroluxe je stejná a ty shledáváš rozdíly.

                                          0 0
                                          • Atilla  

                                            Auron 34mm nohy klasická patrona RC2 vs. durolux R2C2 PCS vs Charger RC2 .1. Jestli ti přijde, že projev té vidlice je stejný, tak končím slovy SR 4EVER best!!!!

                                            0 0
                                            • milan1  

                                              Čstě na závěr – jestli máš tlumiče k dispozici, ( pokud by někdo měl zájem) rád se nad nimi s tebou pobavím. Debata zde je především o vlivu samotného tlumiče, takže tlumiče stačí a jak porovnat na místě už by se dalo předvést.

                                              0 0
                                        • milan1  

                                          Ještě mám ale jeden postřeh, přestože samotná kompresní část u Aurona i Duroluxe je stejná, tak Durolux má navíc jednu zvláštnost a to je PCS systém, oddělení oleje od vzduchu a tam je ještě pružinka. Takže musím říct, že Durolux především při zkoušení na místě u vyndaného tlumiče bude mít větší odpor daný tou pružinkou, která přitlačuje píst na hladinu oleje, olej je tím pádem pod mírným tlakem, který se zvětšuje s narůstajícím zdvihem. Podobný jev nastává u každého podobného ssystému, který má oddělený olej od vnějšího vzduchu.

                                          0 0
                                  • milan1  

                                    Jakákoliv síla která působí dlohodoběji, než náraz zatěžuje pružinu a ta jediná potom brání propadání. Krátkodobě na nerovnosti pomůže tlumič, ( ale pomáhá high speed komprese, nikoliv low speed a protože tyhle komprese pracují spojitě, měl by pro nejlepší efekt být okruh low speed zcela uazvřen), potom by byl efekt největší. Takže převážně v tomto nastavení to nějaký efekt má ale je celkově malý, není rozhodující. Protože jakmile propustí tlumič vidlici do zdvihu – propadne se, tak na její zvedání nemá žádný vliv, není tam žádná síla, která by působla jako pružina a zvedala zpět do vyššího zdvihu. V provozu s maximálním nastavením a krátkodobým přibržděním může být ve nerovnostech pozorován rozdíl ale intenzivní a dlouhodobé brždění to neovlivní.

                                    Každý, kdo vyndá samostatně tlumič z vidlice se o tomhle může přesvědčita hledat tam ty záhadné síly, které mají pomáhat nenoření se vidlice pod brzdami ty tam ale nenajde.

                                    0 0
                                    • novas752  

                                      No nevím, třeba ty Charger tlumiče se po stlačení samovolně roztahují. Měch se smrskává a vytlačuje olej zpět dovnitř tlumiče a tim pístnici z tlumiče ven…

                                      0 0
                                      • milan1  

                                        Všimni si, že i o tomhle píšu v tématu Durolux, verzus Auron, že Durolux má dokonce pružinku ( PCS systém), stejně, jako jí má třeba Fox a když si vezmeš tuhle pružinku do ruky tak jí můžeš samozřejmě přidat k síle která zdvihá vidlici do zdvihu, myslíš, že je tahle síla vzhledem k síle pružiny ve vidlici vůbec zaznamanatelná? A ještě, zrovna tahle síla je v tlumiči stále a nezávisí na žádném z nastavení. A když máš tlumič vyndaný z vidlice a stlačíš ho na místě, tu sílu na kterou upozorňuješ poznáš přímo na místě, vážně si myslíš, že právě tahle „síla“ pomůže hlavní pružině.

                                        0 0
                              • Goob  

                                Mám naprosto stejnou zkušenost s diamondem. A nahoře je link na shimstack DVO, který podle jejich popisu rozhodně nefunguje jako 0–1 o stejném průřezu díry se skokovým přechodem do HSC.

                                0 0
                      • mirorek2  

                        Já osobně mám momentálně lyrik 2.1 za etalon vidlice, nebolí ruce ani po hodinách v bordelu. S jakoukoli SR jsem vyklepaný jak startka, i když je potuněná kýmkoli, s věkem se ta citlivost na tlumení zvyšuje… Propadání pod brzdou u lyriku taky neznám.

                        0 0
                        • suslos  

                          To zní, ze je to fakt dobra vidle :-) i Attila to výše píše , Hmm Hmm na nové kolo bude potřeba něco noveho

                          0 0
                          • mirorek2  

                            Mám ji v 180mm verzi s menším ofsetem na Patrolu a je to pecka.

                            0 0
                            • suslos  

                              Super :-) Já budu potřebovat prave 29er 170mm a na to Helma coil nezvednu… takže se začínám rozhlizet

                              0 0
                              • embi  

                                No za me Fox 36 s obyc Grip patronou ulevuje mym rucickam lepe nez Lyrik. Taky ma vetsi mnozstvi oleje ve spodnich nohach, co mi prijde lepsi z hlediska zivotnosti.

                                0 0
                                • Atilla  

                                  Kámoš má tu F36 grip performance(zá­kladní černá) a přijde mi že dost létá zdvihem.Ale třeba to je tím, že je lehčí. Každopádně vakl má od začátku solidní.

                                  0 0
                                  • suslos  

                                    Létání zdvihem podepisuji, ve zdvihu nedrží, stejne jako starý Pike… vakl naštěstí na Te moji nebyl

                                    0 0
                                • suslos  

                                  Foxy jsem měl teď dva po sobě, loni RC2 factory – vcelku necitlivé věc a teď tu 36 grip – která je super citlivá, ale dost se nori tak mě napadlo zkusit zase něco jiného no

                                  0 0
                                  • Atilla  

                                    Ta Grip 2 RC2 bude asi taky pecka, bohužel jsem neměl možnost zkusit a na mě je to drahé.

                                    0 0
                                    • suslos  

                                      Jojo, to je raketa, proto bych šel spis cestou Lyriku

                                      0 0
                                      • Smazaný účet  

                                        Mam 36 grip2, taky jsem mel ze zacatku problem s tim, ze se hodne norila, ale pohral jsem si s nastavenim a uz je to v pohode. Krasne zobe drobne nerovnosti a nepropada se do zdvihu. Podle me lepsi jak novy Lyrik.

                                        0 0
                                        • ra.ma1  

                                          Libi se mi moc variabilita nastaveni grip2, jde si s tim vazne vyhrat…moznost nastaveni a funkcnost hsr je pro me naprosta revoluce ±klik,tu vidli posila uplne do jinych dimenzi..akorat je to darda a kdybych ji nedostal na kole, tak bych sel kvuli ceny nejspis po Lyrikovi/Z1 nebo Dvo

                                          0 0
                        • ceo  

                          Dovolím si jen laicky -amatérsky. mám RS Revelation 32 s MC, takže úplně blbá vidlice i na moje použití. Zase je tam tak málo nastavení, že se na tom můžu učit a poznávat.

                          Nedávno jsem se vrátil z Bielska (kde teda vidlice krutě nestíhala) a vyjel na zdejší rovinatý trail s množstvím malých kořinků. Po pár metrech jsem musel zastavit, protože mě děsně bolely ruce. Otočil rebound o 2 kliky zpět a najednou to žehlilo jako víno…

                          Z toho usuzuji, že bolest rukou kromě příliš utažené komprese, kdy vidlice nežere (IMHO z principu fungování komprese musí vždy omezit citlivost, protože vlastně „zamyká“ vidlici do určité úrovně podnětu a všechno do této hranice vidlice nežere a ještě tedy omezuje průtok) může být i kopáním vidlice z příliš rychlé expanze.

                          Nedávno jsem Milanovi taky tvrdil, že se pod brzdama nepropadá, což je pravda jen částečně, protože po pár jízdách na Kopřivné jsem si začal všímat, že se propadat začala. Zřejmě jak se zahřála. Lyrik i Pike v tomto budou jinde, ale zřejmě půjde jen o posunutí hranice.

                          Ony to budou lékárnické váhy – tlak, pružina, komprese, expanze, použitý olej… všechno se vším.

                          0 0
                        • Baba-Ji  

                          Mne by zajimalo srovnani Chargera 2.0 a 2.1. Mel jsem Lyrika s 2.0 a nebojim se oznacit ho za tupou vidli. Ruce z toho bolely snad i z jizdy po cyklostezce.

                          0 0
                          • milan1  

                            Víš, tady je to debata nad fakty, která nejdou obejít a naproti tomu se tu prezentují zaručené pocity lidí.

                            Snažím se porovnávat jednozančné technické fakta ale pocit, který si každý vytvoří je odlišný.

                            Když mnohdy čtu zprávy zaručených testerů, kteří po technické stránce kážou doslova kraviny o tlumiči a jeho funkci, tak mě to nadzvedává. Když vidím, jak jejich zprávy padají na úrodnou půdu a jsou přitom ve velikém rozporu s technickou podstatou, tak se právě tady snažím dát nějaké podklady, jak se to má s těmi technickými finesami u tlumičů. Technika a její funkce prostě nejdou obejít ale pocit z jízdy si stanoví každý sám a ten je věcí každého samostatně.

                            0 0
                            • Atilla  

                              Milane všichni ví, že tlumiče pracují na stejném principu, ale někteří výrobci prostě mají odladěnější tlumiče a celky než suntour. Těch vidlí už jsem vozil tolik, že mám srovnání. Za to ty by jsi asi měl jít zkusit něco jiného abys věděl kam se to posunulo.

                              0 0
                              • milan1  

                                Divil by ses moc, kdybych ti řekl, že už jenom očekávání hraje velikou opravdu velikou roli. Nahoře mě píšeš, že Durolux ti připadal lepší a je zcela jednoznačně technicky podloženo, že právě tlumič a jeho kompresní část je zcela stejná, jako Auron, což ti píšu nahoře a že díky dalším specifikám, by měl vykazovat právě v kompresní části Durolux horší výsledek právě v tom co hledáš, tedy co nejmenší odpor tlumiče.

                                0 0
                                • Atilla  

                                  Kompresní část stejná třeba je, ale expanzní je úplně jiná. A zrovna nastavení HSR dělá hodně odlišný pocit na velkých překážkách.

                                  0 0
                                  • milan1  

                                    Věř mi, že vím dopodrobna, co dělají technická provedení v tlumiči a jak se to projevuje jízdou. Nejenom jízdou zaznamenanou pocitem ale co konkrétně ten pocit může vytvářet. Na tohle konkrétně jsme tady zatím ani nenarazili.

                                    0 0
                                    • Atilla  

                                      A tím jsi chtěl říct co?

                                      Pojď se sejít a zajezdit. Nejlépe nějaký těžký trail s velkými kořeny , kameny a dropy na placku ať se můžou vidlice projevit.

                                      0 0
                                      • milan1  

                                        Pobav se s kesu má také své pocity, zrovna tak pocity má Baba-Ji. Já ti můžu dát spíše technické podklady, tak, jako jsem ti tady předkládal.

                                        0 0
                                        • Atilla  

                                          Tak dej technické poklady. Zatím tady jen básníš jen o nejnižším odporu tlumiče bez závislost na HSR/LSR.

                                          0 0
                                          • milan1  

                                            Nic takového zde nepíšu.

                                            0 0
                                            • Atilla  

                                              právě v tom co hledáš, tedy co nejmenší odpor tlumiče.

                                              0 0
                                              • milan1  

                                                Čteš opravdu co píšu?

                                                0 0
                                                • Atilla  

                                                  Zatím jsi nenapsal nic relevantního co se týče nastavení vidlice a funkce tlumiče v těžkém terénu. Kdy má po sobě brát rychle jdoucí velké překážky a tlumit dopady. Jediné co jsi tu za celou dobu napsal, že my máme pocity a ty fakta. Moje ruce si na pocity nehrajou ty buď bolí, nebo ne.

                                                  0 0
                                                  • milan1  

                                                    Vidíš a ty pocity mají jiní zase trochu jiné, na čem se dá shodnout?

                                                    Diskuze u mě začala na téma, ža pouhou záměnou tlumiče došlo k rozdílu doslova neskutečnému.

                                                    Co dělá tlumič, jaké jsou funkce HS a LS tady máš ode mne popsáno bez příkras a prospektových nánosů. Že každým přitažením komprese musíš přicházet o citlivost je fakt a to jsou podklady, které jsou dané technikou a při sjednocení pocitů, by tohle měl každý rozeznat. Že jsou i vlivy v celkového nastavení vidlice komplet s tlumičem jsem se pokoušel dávat do souvislostí.

                                                    V tomhle ohledu bylo ode mne popsáno vše a ty, pokud máš zájem si vyber co je ti libo ale nepodsouvej mě vyjádření, která nejsou má.

                                                    0 0
                                                  • Atilla  

                                                    Kdo má jiné pocitu z chargeru 2.1 RC2 než já? Nikdo tady nic takového nepíše. Nikdo!

                                                    Dle tebe je jedno zda se jede na Auronu, nebo Lyriku. Prostě není. Já moc dobře vím jak se chová vidlice a v jakém terénu preferuji jaké nastavení a proč.

                                                    Pokud nejsi ochotný s sejít na testovací trati a předvést mi vidlici od SR suntour co funguje jako Charger 2.1 tak to prostě neberu. Já totiž na rozdíl od tebe to porovnání mám.

                                                    0 0
                                                  • ceo  

                                                    Dokázal bys nějak na stupnici porovnat Durolux vs Lyrik. Od 0 po 10. Lyrik třeba 9 (ať je prostor pro zlepšování :) ). A proč – např. Duro se noří, jen heslama. Porovnání s F36 máš?

                                                    Kamarád má obyč F36 grip a mění za Factory s Grip 2, protože se mu chodem víc líbil Pike, že měl větší oporu a nenořil se…

                                                    Duroluxe jsi měl R2C2? Byl nějak upravený?

                                                    0 0
                                                  • logoman  

                                                    Tady jsou videka k cemu ta tocitka jsou :-)

                                                    https://www.youtube.com/…TiT5g/videos

                                                    https://www.youtube.com/watch?…

                                                    0 0
                                                  • goofy  

                                                    Ha… Jsem tak furt nějak pomalu přivíral HSR a otvíral LSR na tlumiči, až mi to konečně sedělo, a teď narazím na tohle video. No nejsem zas tak blbý… :-D

                                                    0 0
                                                  • krabica  

                                                    Mně to ladění u X2 sere, už si myslím, že to mám nastavené ok, pak jedu zase jedu něco jiného s jiným charakterem, změní se teplota a abych znovu ladil… Chci hloupý tlumič, který by fungoval, maximálně cvaknout odskokem… :-D

                                                    0 0
                                                  • embi  

                                                    DPX2:-)

                                                    0 0
                                                  • krabica  

                                                    Jo, tenhle už mi tu pořád cpe Wilda… :-D Jenže předpokládám, že už musí být poladěn od výrobce na konkrétní rám, takže to taky nebude ono… :-)

                                                    0 0
                                                  • mirorek2  

                                                    já ten x2 nechal tak, jak přišel z fabriky a jen si spočítal kliky… To co to aktuálně předvádí na patrolu je skoro pružinová slast proti dpx2, který tam byl původně s rámem potuněný prý přímo na patrola. V rychlém bordelu už nestíhal, začal být zadek neklidný:-)

                                                    Potřeboval bych tu X2 ale fakt už vysvětlit, ne jinak, nastavit někým, bo to stejně zapomenu :-)))

                                                    čili na každou trať mechanik foxu!

                                                    0 0
                                                  • kesu  

                                                    To máš jednoduchý, cílem tlumiče je držet kolo na zemi a tlumit. Takže:

                                                    Vysokorychlostní expanze – nastavit na hranu tak, aby když dáš na parkáči bunnyhop, nekoplo tě to od zadku (tím že se vrátí tlumič ve vzduchu do plnýho zdvihu). tedy nekoplo ve vzduchu

                                                    nízkorychlostní expanze – nastav jak jsi zvyklej

                                                    vysokorychlostní komprese – nastav tak, aby v okamžiku kdy ti vyhovuje sag nechodilo kolo při velkejch rázech nadoraz (tohle chce ale půl dne ježdění)

                                                    nízkorychlostní komprese – nastav pro odezvu na pedál, pokud na tom hodláš šlapat. Pokud ne, nech otevřený a zkoušej až na oblíbený trati. Já ji vozím ale skoro úplně povolenou vždy.

                                                    0 0
                                                  • logoman  

                                                    Jako priznam se ze by me po zkusenosti s X2 nejaka nastavovaci foxka dopredu lakala, no jeste, ze jsou tak krvave drahy :-D …

                                                    0 0
                            • Goob  

                              Pořád čekám na vysvětlení, proč nemám pravdu, když už jsme u těch pocitů nad fyzikou.

                              Nějak jsem ignorován poté, co jsem hodil odkaz přímo na popis shimstacku od DVO.

                              0 0
                              • milan1  

                                To je třeba vysvětlovat každý prospektový blábol?

                                Z toho tvého odkazu tam není moc detailů ale z toho, co tam píšou, tak ti to přeložím do řeči techniky.

                                Říkají tam doslova, zatímco oni – ostatní používají pouze (otvor) přivírání otvoru kuželkou, my používáme high speed provedení, které je ale třeba nastavit planžetkymi při rozebrání a ta high speed komprese ( expanze) funguje jako každá jiná podobná, tedy nárůstem tlaku se postupně otevírá a zvětšuje otvor krytý palnžetkou a ten tvoří odpor pto protékající olej, žádné nula a jedna, jak se domníváš ale vždy a každá high speed „planžetka“ se postupně nárůstem tlaku vždy více, či méně otevírá- tedy nikdy to není – nula-jedna. Možná mají dva okruhy, oba kryté planžetkou slabší a silnější ale to nejde z toho podkladu určit přesně.

                                0 0
                          • Atilla  

                            Budu mít už brzo srovnání RC2 2.1 a RC2 2.0

                            0 0
                            • nksh  

                              To jsem také zvědav. Už i ten blbej Debonair airshaft udělal hrozně moc

                              0 0
                              • novas752  

                                Jo jo, Debon Air je oproti SoloAiru velkej rozdíl i na Piku RC.

                                0 0
                                • lubosalbi  

                                  Hoši nepleťte si neustále pojmy s dojmy, Debonair airshaft je taky Soloair.

                                  0 0
                                  • nksh  

                                    Wut? DebonAir je SoloAir s vetsi negativkou. Co je na tom stejného?

                                    0 0
                                    • Fredos  

                                      Že by to, že foukáš zároveň pozitivní i negativní komoru? ;)

                                      0 0
                                      • nksh  

                                        Ano typove je to na stejnem principu, ale Debonair =/= Soloair. Jedina aktualni Soloair vidlice je Boxxer

                                        0 0
                                  • novas752  

                                    Já si žádný pojmy s dojmy nepletu. ;) Debonair je Debonair, ano je to SA s větší negativkou, ale jmenuje se to Debonair. A rozdíl za jízdy mezi nima (pouhá výměna SA shaftu za Debon) je prostě dost velký.

                                    0 0
                          • kesu  

                            Ja bejt tebou to prodám a koupím F36. Pokud rád zkoušíš dej CC. Zkusím příští týden Mezzera a dám vědět. Já každopádně hážu RS do stejnýho pytle jako Santur (tzn pod RST) a už to nechci nikdy ani vidět.

                            Ikdyž musím uznat, že zrovna Lyrik je na poměry RS velmi dobrá vidle, stejně jako Boxxer. Buď rád, že nemáš odpad jménem PIKE.

                            0 0
                            • Baba-Ji  

                              já už Lyrika nemám, vozím zase Formulu 35. Ta zobe pěkně, leč tady zase řeším jinou věc a zatím nevím, jestli je to nižší tuhostí, jak se leckde píše, nebo citlivostí + rychlým odskokem …je to takové, jak to popsat …v pomalé technice vachrlaté, né úplně stabilní „supportive“. Ale je fakt, že teď nemám moc čas laborovat s nastavením, které by to mohlo případně vyřešit.

                              Na zkušenosti s Mezzerem jsem zvědavý.

                              0 0
                              • krabica  

                                Mám Selvu a ta by měla řešit tuhost. Po nahození Neopos tokenů už mám pocit dostatečné opory…

                                0 0
                                • Baba-Ji  

                                  Kolik jsi nahodil těch Neoposů?

                                  Na instalaci jakýchkoliv tokenů musím sundávat spodní nohy, protože nemám ten „tool“, takže se mně do toho moc nechce. Jinak dřív už jsem jeden pěnový „token“ vozil, podpora ve zdvihu se zlepšila, ale trochu mně mrzelo, že zmizela ta schopnost vidle požrat jak nic i opravdu velké překážky.

                                  0 0
                                  • suslos  

                                    Na 35tce jsme nepozorovaně mega rozdíl mezi 1 nebo 3ma… takže tam zůstaly 3coz je maximum, ale vidlice je i tak schopna prolotnout zdvihem poměrně snadno

                                    0 0
                                  • krabica  

                                    Mám 2 při zdvihu 140mm, při více už bych je musel stlačit během vkládání… S tím požráním velkých překážek bych právě rád zkusil jiné CTS…

                                    0 0
                              • goofy  

                                Jo u Formule jsem měl stejný pocit, navíc se k tomu přidal trochu divný chod, a pak jsem ji sedřel tak, že se to už asi ani nevyplatí opravit. :-) Právě v pomalé technice, kde se najednou propadla a já šel na držku. :-D

                                0 0
        • dave1689  

          máte někdo zkušenost s předěláním Yari na Charger Damper? Aktuálně to řeší zda to nezkusit…

          Přijde mi strašně málo citlivá na menší podněty…

          0 0
          • lubosalbi  

            Předělat to není problém, vyndáš tlumič z Yari a namontuješ Charger

            0 0
            • dave1689  

              Promiň, blbě jsem formuloval otázku. Vím, že toto není problém, už jsem koukal na video.

              Spíš jen jestli se chod té vidlice fakt zlepší …

              0 0
              • novas752  

                Zlepší, výměnou z toho uděláš v podstatě Lyrik s trochou nadváhy.

                0 0
                • dave1689  

                  díky

                  https://www.bike24.com/p2330842.html?…

                  myslíš, že RCT3 je v pohodě nebo raději RC2?

                  0 0
                  • mirorek2  

                    bral jsem z BC rct3 verze 2.1 za cca 155Eur, a je v pohodě

                    0 0
                  • Bafoon  

                    Napis atilovi, mel na yariho volny charger

                    0 0
                  • logoman  

                    Proc je ta RC2 verze o tolik drazsi nez RCT3?

                    0 0
                    • suslos  

                      No má navíc HSC což rct3 nema

                      0 0
                      • Mr.Duck  

                        Ma, jen u RCT3 / RC ji nastavujes uvnitr, u RC2 mas kolecko.

                        0 0
                        • suslos  

                          pecka no :-D … v tom se jako uživatel hrabeš denně… jasný, že jsem myslel externí nastavení :)

                          0 0
                          • Mr.Duck  

                            No ne tak ja ze ono to zas az tolik nevysvetluje ten cenovej rozdil, nobrz kdyz prijde na to jak to tlumi tak to chodi skoro stejne, jen jednu je jednodussi nastavit. Ale to je zas neco co nastavis jednou (mozna parkrat nez prijdes na to svoje nastaveni) a pak uz jen jezdis. Je to sice neco za co treba musis zaplatit nakymu shopu, ale pokud to bude min nez cenovej rozdil mezi tema vidlema tak vlastne o nic neprichazis :)

                            0 0
                            • suslos  

                              čoveče já si s HSC teda hraju víc než že bych jí jednou nastavil a šmitec :)

                              0 0
                              • Mr.Duck  

                                Tak kazdej mame svy slaby stranky zejo :P

                                Jako na zavody jo, to si pomerim trat skrz ShockWiz a muzu laborovat, ale na takovy to normalni pojezdeni kdy se jenom obcas bojis o zivot mi prijde ze je lepsi mit nejakou konzistenci v tom chovani, ale kdyz vis co delas a ladis to casto, tak rozumim ze se asi knob hodi :)

                                0 0
                                • suslos  

                                  v tom co popisuješ tak je pak nej pružina :-))

                                  úplně jsem nezáviděl klukům kolem mě co ladily tlak vzduchu na megavalanche, kde se pohybuješ od 3500m n m po nějakých 1000m n m :D

                                  a HSC i LSC se mega hodí, když víš kde a jak to chceš použít

                                  0 0
                                  • Mr.Duck  

                                    Pruzina je podle me zbytecna, mluvim o konzistenci v nastaveni/chodu tlumice. Size nejezdim z 3500 ale porad docela casto z 2300 do 700 a rozdil v relativnim tlaku nahore a dole je zanedbatelnej, nicmene o tom nemluvim. Jen si nedokazu poradne predstavit na co bych treba na vyjizdce mezi traily menil nastaveni HSC – to je nastaveni co zalezi nejvic na stylu jizdy, tak jedine ze by sis to nastavoval jinak kdyz chces jet plisen a jinak kdyz chces hrotit, ale prijde mi efektivnejsi to mit nastaveny na hroceni coz ti pomuze jet agresivneji a tudiz lip :)

                                    Tot muj pohled na vec, rad si poslechnu proc to mas jinak, abych byl tvrdohlavej a rek si ze to je blbost a o tejden pozdejc nad tim premejslel a mozna si rozsiril obzory :)

                                    0 0
                                    • suslos  

                                      věř, že na megavalanche při změnách počasí a té výšky se klukům vzduch ladil pěkně blbě – přijeli s naladěnou vidlici a tam se v tom šťourali protože se to prostě trochu změnilo. Vůbec neříkám, že všichni a vůbec neříkám, že je pružina potřeba :-) sám si chci teď koupit zase vzduch.

                                      Ano, nastavuji si vidlici úplně jinak na bordel v kamenech, grip na hovnech a kluzkých kořenech a na rychlých flow/jump lajnách… to je snad pochopitelné, ne? :) Stejně tak si na jump lajnách dotahuju preload na pružině ve vidlici. A ano, vyhovuje mi to tak :-D

                                      mít 36 grip2 tak nevím, ale na Helmu coil těch kliků nemám moc, takže mám vyzkoušíno kolik kliknutí mi cca vyhovuje a abych se v tom neztratil :) no beztak víc udělá tlak v pneu

                                      0 0
                                      • Mr.Duck  

                                        No to je prave to kde nevidim uplne prinos. Rozumim utazeni LSC na vyzehleny traily, ale na HSC tam nesaham ani tam kde ji nastavitelnou mam, nybrz narazy to pak pobira stejne jak jinde, tak jak ma :) Stejne tam budou rolety protoze je to flow trail a pak sem tam sutr tak mam radsi kdyz to chodi jak ma, a pomalou kompresi muzu ladit jak se mi to nori na odpalech a v zatackach. Coz teda stejne nedelam a radsi si vezmu na skoky RBcko :)

                                        0 0
                                        • suslos  

                                          asi do toho zasahuje to, že je to pružina – tudíž lineární záležitost a při velký bombě na dopadu si to hlasitě cvakne doraz… s dotaženou HSC tohle hodně eliminuju. A zase jí nepotřebuju mít úplně dorvanou v bordelu na trailu.

                                          edit: to, že neskáču čistě je jasný, o tom bych se nebavil :-D

                                          0 0
                                    • Baba-Ji  

                                      ten rozdil chovani tlumicu v ruznych nadmorskych vyskach se myslim vic nez precenuje. Navic kdyz se nad tim zamyslim, tak mne nedava smysl, jaky by to melo mit vliv. To co dela rozdil je rozdil teplot (pocasi). Kdyz se treba zmeni pocasi o 10 stupnu, uz to jde na vzduchovem pruzeni dost poznat. A to muze prave nastat, kdyz sjizdis z 3000 do 700, jako na Mega. Mne ale spis prave na vzduchu sere, ze si vypiplam nastaveni, zmeni se pocasi a muzu zacit znovu. Kor na jare a na podzim je to pekny oser. To je jeden z hlavnich duvodu, proc chci dozadu pruzinu – teplotni konzistence.

                                      0 0
                                      • suslos  

                                        Výška=teplota, zrovna na Mega

                                        Jinak piplaci se tam v tom proste hrabali a byly z toho spatny :-D

                                        0 0
                                        • Baba-Ji  

                                          S tou vyskou jsem mel na mysli hlavne rozdil v atmosferickem tlaku, coz je podle mne marginalni zalezitost, nerku-li nesmysl.

                                          S tim nastavovanim na Mega to tak je, ja dycky odtama taky odjizdel z total prenastavenym bajkem :D. Ale bylo to dano spis profilem trati, nez cimkoliv jinym.

                                          0 0
                                          • suslos  

                                            Mi to zase přišlo víc tím rozdílem teplot.. ledovec vs spodek Megy. Měl jsem tam den TriAir a vyhodil jsem ho protože to co mi doma chodilo tady byla solidní houba v který bych se Hrabal další den aby to šlo… takže jsem nandal CCDB a hotovo :-)

                                            0 0
                                            • wilda81  

                                              Já se nedohrabal nikdy úplně k uspokojivému výsledku. Přisuzoval jsem to kombinaci Topaz+VPP, ale už jsi asi čtvrtý člověk co došel ke stejnému názoru a na různých kolech: Topaz = houba.

                                              0 0
                                              • mirorek2  

                                                Já ho zkusil 5 minut na rovince na banditu a věděl jsem hned, že to nechci :-) a to jsem ho měl jako žhavého kandidáta!

                                                0 0
                                                • MirosPikos  

                                                  To byl můj bandit? :)

                                                  0 0
                                                  • mirorek2  

                                                    nééééé

                                                    to bylo v alpách někde u lana…

                                                    vidíš vlastně na tvém jsem seděl taky, jak jsi mi zničil 9.8 :-) a ohnul sedlovou ližinu :D

                                                    0 0
                                                  • MirosPikos  

                                                    Cože, lyžinu taky? :( Vím jen že se protočil zámek sedlovky. No vozis hroznej materiál. Snad je na tom Transka líp :)

                                                    0 0
                                                  • mirorek2  

                                                    bylo to sedlo SQLab no :-) už prasklo úplně a vyreklamováno, takže ok

                                                    v servisu 9.8 se divil pán co se mi to s ní povedlo, že to ještě nikdo bla bla

                                                    btw je to ližina :-) výraz původně český odvozen od slova „líha“ (to na čem něco leží).

                                                    0 0
                                                • TJK  

                                                  nevim ale Bandit a Topaz rozhodne o parni lepsi nez jakykoli RS alespon co jsem ja zkousel… navic bandit je sam o sobe houba s dost nizkyma antisquat hodnotama takze to oroste jet nemuze

                                                  0 0