• HockeyBiker

    Uvažuju o koupi nové vidle pod 7 tisíc, tak bych prosil o nějakou radu.Jezdím XC a mam vidli se zdvihem 100mm musím však říct že v kopcích je to někdy už moc, ale nevim jestli zase 80 neni malo. Axon kerýho jezdím nyní má totiž funkci tu, že se dá snížit a zamknout, což se do kopců hodí. Také sem přemýšlel o jeté foxině, ale nevím zdali to není totální nesmysl. Tak mi sem prosím nahrňtě ňáký alternativy. Díky

    0 0
    • DAWE25  

      Co Marzocchi XC 5OO nebo XC 600??? Pěkná a funkční vidle za pěkný peníze. Nebo staršího SIDA třeba sundanýho z novýho kola bys takhle mohl koupit;) Hledej…:-)

      0 0
    • HockeyBiker  

      Hlavně prosím vynechte větu „VEM EPICONA OD MILANA“ neni hezkej a váží 2tuny…

      0 0
      • xentar  

        já to tušil… omlouvám se

        0 0
      • MlokCZ  

        Pokud nechceš Epicona, tak ti ho nikdo nutit nebude, ale co si myslel tím, že váží 2tuny? Oproti čemu? Letošní Epicon má cca 1900g.

        Vezme reálné váhy: Většina variant Reconu bude reálně těžší, Reba SL bude lehčí jen o málo (reálně má mnohem více než uvádí RS), Tora je mnohem těžší. Jasně a znatelně lehčí bude jen R7, která je v originále zase totálně necitlivá.

        0 0
        • Smazaný účet  

          a kdyby si připlatil tak by mohl mít nového Axona, kterej váží kolem 1500g.

          0 0
          • MlokCZ  

            Kdyby připlatil a neodmítal upravenou vidlic, tak výborných možností je tu spousta. Třeba právě upravený Axon (super váha) nebo upravená Reba (horší váha, ale zase malinká výhoda díky dual airu a možností tím řešit zdvih) nebo upravená RS super lockout (také výborná váha). Chod všech vynikající.

            Ale v tom limitu + když nechce vidlici od Milana je to těžké.

            Tam asi Recon, i když to je řešení dražší a horší než upravený Epicon (chod bude u Reconu horší, aspoň ta váha bude s Epiconem podobná a ne jako u Tory). Kdyby připlatil něco málo na Rebu v originále, tak ta bude chodit také hůře než upravené Epicon, ale bude aspoň o něco lehčí (ale ne zas tak výrazně), citlivost slušná i v originále (ale horší než upravený Epicon nebo kdyby byla upravená) a pak ta velká progresivita…

            Osobně kdybych musel brát vidlice v originálním stavu, tak asi šáhnu po RVL. Na menší zdvih by bylo totéž a lepší u-turnová Reba (ta má dobrý průběh, tedy není tak nutné ji upravovat, rozdíl bude už jen v citlivosti), jenže u-turnová Reba je drahá jak prase, proto RVL, který je s u-turnem za lepší cenu.

            0 0
            • HockeyBiker  

              kdyby aspon ten epicon nebyl tak hnusnej…asi mam v sobe i nakej odpor vuci suntouru kuli tomu axonu starymu co mam na kole.  Mozna kdybych si toho epicona vyzkousel budu mluvit jinak

              0 0
            • mr.antik  

              Když už píšeš o tom dual airu (nebo air u-turnu), jak tam funguje změna zdvihu??? Taky kolečkem nebo se někde něco musí nafoukat? Uvažuju ve vzdálené budoucnosti o takovém Piku, ale nikdo okolo to nevozí (dost drahé).

              0 0
              • MlokCZ  

                U-turn: kroutíš mechanismem na vrchu levé nohy (je tam na minipantíku, aby se dal pro kroucení zvednout a lépe se s tím kroutilo), kroutíš, kroutíš a po půl hodině máš zdvih změněný :-) Reálně Reba u-turn má pro těch 30mm změny mezi krajními polohami myslím 3 plné otočky (tedy v reálu tak 6× po půl otočce, samozřejmě záleží kolik ukroutíš na jeden zátah). Tedy změnit to s max na min je fakt oprzu na chvíli štelování. Pike nevim z hlavy kolik má otoček u-turn na změnu z min na max. Ale bude to určitě podobné.

                A pokud je to dual air bez u-turnu, tak to žáné štelování nemá a jen se to obchází využitím dual airu. Tedy vidlice se přehodí interně na maximální zdvih a pokud pak chceš snížit, tak přefoukáš negativku oproti pozitivce a ono to zdvih sežere. Ale samozřejmě to je spíš jen na malou změnu (třeba když si někdo není jistý, zda vozit 110 nebo 100mm). Nějaké razantní snížení o hodně přefoukáním negativky už by byl problém ze dvou důvodů. Jednak v negativce by musel být už příliš velký tlak a pak už by to mohlo i znatelně měnit průběh vidlice.

                0 0
                • RoKo  

                  mohl by jsi jeste popsat takhle polopaticky jakym zpusobem se snizuje zdvih u Epicon TAD?

                  0 0
                  • milan1  

                    Mlok to umí podat lépe a srozumitelněji, než já, já zabíhámpříliš do detailů většinou tak, že to vnímají lidi jako Mlok.

                    Pokusím se tedy podat vysvětlení po svém a Mlok Vám to podá nejspíš srozumitelněji.

                    Snižování zdvihu má principiálně několik systémů.

                    Prvním je přepouštění z pozitivní do negativní komory.

                    tento systém má Fox talas, Manitou infinite trawel a Suntour Epicon.

                    neznamená to ovšem, že princip stejný znamená i stejná funkce.

                    Problémem při přepouštění vzduchu všeobecně je změna chování přijednotlivých změnách zdvihu a zabezpečení, že ani při nejnižším zdvihu nepůjde vidlice an doraz a bude se chovat jako vidlice stavěná právě pro tento zdvih.

                    V tomto ohledu má nejlepší podání talas od Foxe, ovšem požadovat po něm změnu zdvihu ve větším rozsahu, než 40 mm je téměř nemožné. je to dáno konstrukcí a systémem třetí komory, která tuhle funkci vyrovnávání chování při změnách zdvihu významě zastupuje.

                    Epicon v současné době pracuje na podobném principu jako talas, co se přepouštění mezi komorami týká ale princip třetí komory zajiťuje ocelová pružina, která omezuje rozsah pohybu a nastavení na takový rozsah, jako FOX, tedy 100 – 140 mm. Přžedchozí verze XC umožňovaly chod v daleko větším rozsahu.

                    Tohle jsou funkční rozdíly ale hlavní je komfort ovládání. Atady opět vede Fox, není třeba hlídat jak nastavit zdvih, otočí se knoflík a vidlice v jízdě i když ne ihned zaujme požadovaný zdvih ale když jí neodlehčíme, tak se toho zdvihu na vyšší nemusíme také dočkat.

                    Spolupráce s nastavováním a pohybem páčky ovládání jsou u Manitou i Suntouru totožné, zdvih je vždy zablokován v okamžiku puštění páčka a tak zůstane na hodnotě mopmentáílního zatížení. Tady je důvod, proč Suntour omezil rozsah zdvihů, to je proto aby nebylo v terénu a za jízdy možné pohybovat se v přílišných extrémech pro nezkušené uživatele.

                     

                    Ateď k systémům U turn a ATA, ty pracují na jiném principu. Šroubovým mechanismem vyvozují tlak na pozitivní komoru a dosahují tím přepouštění vzduchu do další (nezáívislé komory, kterou tímto přímo ovládají. za jízdy jsou téměř nepoužitelné ale na místě se dají nastavovat ve velmi přesném rozsahu. U systému ATA je pro dosažení optimálního rozsahu v celých rozsazích zdvihu použita stejně jako u talasu ještě třetí nezávisle hustitelná komora, přesnost rozsaho ovšem nejde s Foxem srovnávat.

                    A ještě něco mají systémy se silovým přepouštěním společné, je to šroubení, které je zatěžováno všemi rázy od terénu. Vůle v těchto uloženích se může projevit zvuky za jízdy, tímhle neduhem netrpí systémy založené na pouhém přepouštění vzduchu, protože tam zůstává mecanické nastavenéí a vůle vždy strejné.

                    Předpokládám, že tohle pomohlo především znalejšíma  ti pomohou poznání i méně znalým, takhle by podle mě měla a mohla probíhat komunikace. A jenom na okraj, takovýhle systém rozborů a chování se nemáte šanci dozvědět z žádného časopisu, to na okraj k odbornostem, které zde byly nedávno probírány.

                    0 0
                    • Arteo  

                      Mohu se zeptat,jaký je rozdíl v provedení mechanických dílů jednotlivých výrobců?Je nějaký větší  rozdíl mezi třeba SR Epicon a RS Tora (Reba) v použitých materiálech třeba těsnění,pružin,at­d,nebo délek vodítek,pouzder…kte­ré by měly zásadní vliv na životnost vidlice nebo její bezporuchový chod? Jak často se třeba mění těsnění „vzduchové“ vidlice při normálním používání při XC?Je po této stránce na tom „pružinová“ lépe,nebo je to ± stejné,protože tam také dochází k opotřebení těsnění olejového tlumiče?A jak je to s životností obecně? Vydrží třeba 15.000 km a 2× výměnu těsnění a oleje a pak už jsou tak vychozená pouzdra,že se musí koupit stejně nová,nebo se to dá vyměnit a jezdí se dál? Je lepší koupit raději 2 relativně levnější nebo jednu hodně drahou?

                      0 0
                      • milan1  

                        To je ale smršť otázek.

                        Mají ale jedno společné, jsou dvojnásobě drahé vidlice taky dvakrát tak kvalitnější, s dvojnásobnou výdrží? Jednoduchá odpověď nejsou.

                        Je třeba dopředu říct, že super materiály neexistují a ve všem je plus  mínus podobný materiál se kterým hlavně údržba, či neúdržba dokáže udělat doslova divy.

                        A k těm těsněním? Zrovna to je skvělou ukázkou v záručních podmínkách Foxu. Nejlepší z nejlepších si troufne garantovat těsnost jenom po dobu tří měsíců. Neznamená to, že by to nevydrželo ale zřejmě vědí co by je mohlo potkat, když pocházejí ze země právníky doslova prošpikované.

                        A k těsnosti nejenom vzduchové šásti, není dobré se rozhlédnout zde po fóru a vidět problémy napříč, mezi značkami?

                        Co je vidět méně a nebo rozeznat méně je to, kolik z problémů vzduchové části je zanedbáním údržby, bez mazání se samozřejmě ztrácí těsnost. U tlumičové šásti již tyhle problémy nejsou dané údržbou, tam je mazáno i bez zásahu majitele.

                        Ocelopvá pružina samozřejmě takovéhle problé=my nemá a vydrží i horší údržbu, její rozsah a dnešní komfort se však nedá srovnat a nabízí vždy horší celkový projev, než kvalitní vzduch.

                        Tlumičová část je potom samozřejmě stejná pro oba typy stejně.

                        0 0
                        • vojtechposmourny  

                          Pocházejí ze země právníky prošpikované :-) Hezky řečeno. Ve spoustě manuálů třeba k elektronice je ostaně warning pro celej svět a pak jedno speciální (delší) pro američany…

                          0 0
                  • MlokCZ  

                    Milan už to vše vysvětlil, jen doplnění k tomu ovládání u Epiconu TAD oproti Talasu.

                    U Talasu, pokud je foukán na dostatečný tlak, tak změna zdvihu jde hodně dobře, tedy i zpět na vyšší zdvih. Po přepnutí páčky zdvihu stačí jen nepatrně odlehčit přední kolo. Při dostatečném tlaku hlavní pozitvní komory to jde hodně dobře a není třeba ani zvednout kolo od země (tedy jen odlehčit i když pořád má kontakt se zemí). Zvlášť když se to udělá ještě pár metrů před koncem stoupání, tak není třeba dělat vlastně vůbec nic, protože přední kolo je v tu chvíli odlehčené.

                    Ovšem při foukání Talasu na menší tlaky už to jde o něco hůře, pak se tomu mechanismu tolik nechce. Kritický tlak je někde kolem 50–55psi. Když jsem před úpravou progresivity Talase vozil ještě 45psi (na 07 Talasu), tak to tak skvěle nechodilo. Teď když oba upravené Talase foukám 60–65psi, tak to chodí parádně, jak je popsané výše.

                    No a u Epiconu TAD jak už Milan popsal, tak tam jakmile se pustí páčka změny zdvihu, tak je zdvih fixovaný. Tedy pro změnu zdvihu je nutné to dělat současně, tedy přidržet páčku a současně odlehčit nebo zatížit vidlic dle toho, jestli zdvih snižuji nebo zvedám. Jde tedy nastavit libovolná hodnota v intervalu 100–140mm, ale nedá se žádná přesná poloha snadno trefit (jako třeba u-uturn, kde to sice pro časté změny použitelné není, ale nastavit lze zdvih přesně).

                    Samozřejmě nastavit zdvih přesně není potřeba, TAD systém je určený k tomu aby byl ježděn na 140mm trvale se snižováním do výjezdů. A ve výjezdu není rozhodující, jestli snížím na 115mm nebo nebo na 123mm, když chci snížit jen trochu nebo rovnou na 100mm, když úplně.

                    U Talasu také ten mechanismu nezajistí přesnou hodnotu zdvihu. Krajní polohy jsou pořád stejné, ty si zdvih drží přesně (i když také to nemusí být zrovna snížení přesně o 40mm, ale třeba o 38mm, ale pokaždé je to stejné). Prostřední poloha se ale nechytí pokaždé stejně, zvlášť záleží z jakého směru je přepínáno. Ale samozřejmě přibližně to je těch 120mm. Opět to stejně jako u TAD systému ničemu nevadí, že ta střední poloha není přesně.

                    U TAD systému to jde tedy přepínat o malinko hůře kvůli nutnosti to dělat současně a ne jako na Talasu, kde nejprve pohnu knoflíkem a pak zatížím/odlhečím vidlici.

                    U mě je to na kole nejpoužívanější štelovátko (i když teď už mám upravené oba tlumiče a přepínání na Push platformu tedy využívám více, protože i na platformě to pořád funguje a není tam žádná hnusná ostrá hrana jako u propedalu, dříve propedal téměř vůbec) a používám snižování opravdu pořád. Do mírnějších delších (samozřejmě pokud je to mírné a jen pár metrů, tak na to kašlu) kopců snižuju na 120mm, do prudkých pak na 100mm (u prudkých snižuju většinou i když jsou poměrně krátké, tedy samozřejmě ne když to má 2m).

                    0 0
                    • RoKo  

                      OK dik obema za perfektni popis… Takze jestli jsem to pochopil spravne, tak pro me Epicon na TAD neni… slo mi hlavne o to ze kvuli geometrii bych se chtel dostat treba na 70mm z puvodnich 110mm (mam ted RLD od Milana) pro vyjezdy. (HT)

                      Nejak zvlast mi to neva, protoze s tim vyjedu pomerne prudke svahy, ale chtel jsem vedet jake mám v budoucnu moznosti. Dik

                      0 0
                      • milan1  

                        Tohle je ale přeci zásadní omyl.

                        Jedině Epicon TAD může tohle splnit. Vždyť nikdo z výrobců nenabízí požadovaný rozsah já stavím i rozsahy zdvihů dle takovýchto požadavků.

                        Píšu však, že především u Talase tahle možnost není a dopňuju, že u ostatních značek to není rovněž možné, tedy měnit rozsahy stavitelnosti zdvihů ve kterém ho dodal výrobce.

                        Osobně ale doporučuju zachovat nejvyšší zdvih na maximu a tahle kouzla používat především na fullech a vyšších zdvizích.

                        0 0
                      • MlokCZ  

                        Jak už reagoval Milan. V originálním nastavení je Epicon TAD i Talas 100–140. Ale jedině u Epiconu TAD to může Milan upravit pro jiný rozsah.

                        Na HT bych to ale tak nutné neviděl, protože na HT nedochází k těm problémů zvětšování sagu tlumiče při výjezdu (přenesení větší váhy na zadní kolo) a zmenšení sagu na vidlici je také menší díky menšímu zdvihu vidlice.

                        Tedy jak už také napsal Milan, je to více přínosné především na fullech s vyšším zdvihem (od těch 140mm).

                        On je tu pak ještě další faktor. 40mm snížení vidlice je už dost znatelné na hlavovém úhlu. Na 140/140 fullu, kde je ten úhel cca 68–69st. to ještě tak moc nevadí, protože se úhel posune někam k 70–71st. Ale je to pocitově znát už hodně (při snížení o 20mm ještě ani tolik ne, ale při snížení o 40mm už hodně) a kolo je neklidnější a o hodně točivější. Na HT kde už třeba teď na plném zdvihu máš kolem 70–71st., tak po snížení budeš mít ten úhel už hrozně velký a už to bude příliš a nepojede se na tom do kopce dobře.

                        0 0
                        • RoKo  

                          Diky za vysvetleni, clovek se porad neco uci a ted jsem zase bohatsi o nejakou tu informaci…

                          Opomel jsem to, ze Milan s epiconem dokaze divy a i 80–110 u TAD neni problem ;)

                          Mimochodem vim jiste ze nekdy v budoucnu v me zbirce objevi full, takze potom tak urcite pujde neco s TAD:)

                          0 0
        • HockeyBiker  

          zase u toho epicona musim porad jezdit se zdvihem 100…a to je zdvih kerej je na mym kole trochu nepraktickej vtom stoupání, ale jestli vazi 1900g tak se omlouvam za moji pripominku 2tuny

          0 0
          • MlokCZ  

            Ty výjezdy nějak moc nechápu. Rozdíl 80mm a 100mm není moc, ale hlavně pokud v obou případech nastavíš stejně vysoko řídítka (tedy při 100mm zdvihu je dáš o těch třeba 15mm o které bude vidlice vyšší zase níže), tak nemůžeš poznat žádný rozdíl ve výjezdu. Ten necelý 1st. rozdílu hlavového úhlu těžko poznáš a jinak to bude stejné.

            Já bych si méně než 100mm na kolo dnes určitě nedal (a to nezávisle na tom, co vezmeš za vidlici).

            0 0
            • HockeyBiker  

              tak jako taky se mi fakt nechce kupovat 80ku…protoze v terenu a ve sjezdech je to malo

              0 0
              • MlokCZ  

                A co si od té 80tky v těch výjezdech slibuješ, že to pro ty výjezdy (pokud chceš ale zase zhoršit sjezdy) nestačí dát o ten kousek níže řídítka? Jaký myslíš, že v tom bude rozdíl?

                0 0
              • raceman  

                já jsem z 80mm spokojený ;-)

                0 0
    • xentar  

      pokud chceš něco s proměnlivým zdvihem, tak to budeš mít sakra těžký. Za 8500 můžeš mít vyladěnej Epicon TAD, kterej funguje podobně jako Fox Talas. Ale pokud jezdíš XC, tak podle mě stačí 100mm vidlice se zamykáním, tam pak nakoupíš lušně i kolem 5000 za vyladěnej Epicon. Akorát by sis oproti Axonu pohoršil hmotností, takže já už radši držím pysk :)

       
      0 0
      • HockeyBiker  

        :-D…no cement

        0 0
        • pepino  

          Nepsals někde, že máš (jako správnej hokejista) asi 80 nebo 90kg? Že tu řešíš 200gr :)

          0 0
          • HockeyBiker  

            jako kdyz to tak posloucham tak me to asi fakt zvykla koupit toho epicona…a este ho pak budu vsude vychvalovat…:-D a urcite sem ktomu nedodaval to co mas v ty zavorce…

            0 0
            • pepino  

              Ale ne, to dodávam já, hokejista nemůže mít 65kg (leda Hašek s cihlou v kapse):)

              0 0
              • HockeyBiker  

                To nemuze no…ale golmani jo…nahodou ani 90 nemam:-D uz jen 87…:-D a furt mi babicka rika ze sem hubenej at si jdu prida koláč:-D:-D:-D

                0 0
    • marapara  

      RS Recon

      0 0
    • wraith  

      na kupkolu vezmi rebu, sundanou z kola, příde na 7900Kč :)

      0 0
    • wraith  

      a nebo r7…

      0 0
    • Zerocool  

      něco málo přidej a vem REBU

      0 0
      • marapara  

        Taky bych to tak viděl. Pokud těch 900 nemůže přidat, ať veme Recona.

        0 0
    • jakub  

      ja ti necham za 4 Marzocchu Maratona S 100 s ETOU a mas naprosto pos tarostech, neprodavam zajice v pytli ale super spolehlivou vidlu, jen potrebuju vetsi zdvih.....

      0 0
      • HockeyBiker  

        Stejne budu mít peníze az po prazdninách nebo nekdy v pulce srpna…tak dlouho bys asi stejne cekat nechtel…sem chudej student:-D

        0 0
    • HockeyBiker  

      Nějáký názory na TORU 318?

      0 0
      •  

        Slušná,tuhá vidle, měl jsem SoloAir, bohužel upravenýmu Epiconovi se nemůže rovnat

        0 0
      • Zerocool  

        perfektní vidlice co se týká chodu a vzhledu – jediná nevýhoda je váha

        0 0
      • antuch  

        fajn vidle, pokud ti nevadí váha asi 2300g

        0 0
      • Lišák  

        Váží ± stejně jako Epicon. Tzn. dvě tuny.

        0 0
        • HockeyBiker  

          ale aspon stim u turnem, epicon tolik váží s ničím…

          0 0
          • Zerocool  

            TORA bez U_turnu má něco kolem 2050gr

            0 0
          • MlokCZ  

            Nene, s u-turnem je Tora o 0,5kg těžší než Epicon, to je tedy proklatý rozdíl. Tora je těžší i v té nejlehčí variantě bez u-turnu (a to stále znatelně).

            Lehčí než Tora je i Epicon TAD, který má rychlé snižování zdvihu narozdíl od u-turn použitelné k častým změnám. Ale když stejně nechceš více než 100mm zdvihu, tak snižování jak u-turn, tak TAD bude na nic.

            0 0
          • RoKo  

            s nicim? ale jo muze nechat zvetsi zdvih na 140mm (ikdyz to nepotrebujes) ;) a u vidlice se 140 ty 2tuny jsou super vaha… ne?

            Pokud ti jde o vahu vem upraveneho axona, s tim svym starym neupravenym to nesrovanavej urcite bude jiny…

            0 0
    • kali222  

      jako obvykle si prihreju kasicku : ))) cerny recon 327 solo air,jasny puvod,najeto 250km,sloupek 210mm a vaha s jezourem 1722g. 4000,– a foto zde

      http://kali222.rajce.idnes.cz/recon/

      0 0
      • kali222  

        jinak za tech 7–8 bych pustil svoji foxku…2007 80 zdvih,ale musel by nekdo sebou hodne svihnout,jeste ted je na netu za 26,– nekde :)))),je pouze na disk.vaha 1560g sloupek tusim 200mm

        0 0
      • jakub  

        jj na toho RECONA jsem koukal, bral bych ho misto ty mi Marzocchi kvuli zdvihu…

        0 0
    • jIrI___  

      A nepřemýšlel jsi třeba nad něčím z bazaru?

      0 0
      • HockeyBiker  

        No premyslel…ale tak otazka jak moc se taková koupě vyplatí? koupim v bazaáči foxku a co pak ten servis?

         
        0 0
        • jIrI___  

          Taky totiž se tak pomalu koukám po nové vidlici. A asi to bude Epicon od Milana nebo nějakký bazarový kousek Občas se tam objeví dobré vidlice za ještě lepší cenu. Se servisem obavy nemám – mám 3 roky Axona a v servisu nebyl ani jednou, takže servisní otázky já neřeším :-)

          0 0
          • HockeyBiker  

            tak to sme na tom stejně…taky uz jezdim 3. rok axona ale jako kdyz sem si projel kamosovo foxku, nebo i vůči manitou slate nebo splice se mi to zda jako obrovskej rozdíl vůči axonu. Občas mi pripada ze jezdim na tvrdy vidli…

            0 0
            • jIrI___  

              Já radši ani na kola kde je lepší vidlice nesedám, protože pak bych měl strašné nukání tu vidlici vyměnit hned a to si momentálně nemůžu dovolit :-D

              0 0
              • HockeyBiker  

                Ja si to furt kompenzuju hláškou ze vidle za mě stejně nepojede…jenze už zní pomalu začínaj vychazet takový divný zvuky že už mě to sere. Chci novou vidli a peníze taky nemam…dycky si řeknu nebudu chodit kalit a ušetřim:-D a ono se to pořád nák nedaří…hlavně o těch prázdninách

                0 0
          • MlokCZ  

            Pokud nedáš 3 roky vidlici do servisu, tak zapomeň na to, že bude perfektně fungovat a žehlit. Vidlice se nedává do servisu jen, když se něco rozbije, ale hlavně proto, aby si zachovala svoje vlastnosti.

            Pokud si koupíš sebedražší vidlici a tři roky nebudeš servisovat, tak stejně bude za chvíli chodit na úrovni těch mizerných.

            Ale samozřejmě jestli servisuješ doma pravidelně sám, tak je to jiná. Ale i tak to u Foxky zrovna nejlevnější není.

            0 0
            • jIrI___  

              Stejně člověk počítá s tím, že během pár let si koupí novou. Mě příjde zbytečné dávat 1000 Kč a víc do moji vidlice když její kupní cena snad už ani není tak vysoká. Jasně že kdybych si pořídil Foxku za 20k tak už o ni asi trochu pečovat budu a nějakou tu tisícovku za servis holt budu muset obětovat.

              0 0
              • siafu  

                mne se diky opotrebovanym guferam dostala do vidle sul… asi je clovek fakt lama, protoze se mi ta gufera zdala furt OK aspon podle toho, co psali ve Velu:) a ted je Sid Team totalne na odpis, protoze jsou vyzrane vnejsi i vnitrni nohy a ze pry v servise neco takoveho jeste nevideli:)) …jako vidle v poho jezdi dal, kazdopadne nekdy s novou vidli gufera budu menit skutecne kazdou sezonu…

                0 0
          • Loner  

            Chtěl bych se zeptat znalců upravených vidlí, co vlastně objektivně úprava zde mockrát chváleného „Epiconu od Milana“ obnáší? Jsou vevnitř úpravy a jaké – ? – v tlumiči nebo ve vzduchové patroně nebo snad některá z pružin či spacery? – nic jinýho funkčního tam snad není. Vždyť olej nad pístek dneska lije každej kutil..Dík za objektivní info od vlastníků, vyčteninkami se nezdržujte.

            0 0
            • scret  

              tohle je spis otazka na Milana nemyslis? ale myslim tim ze je to jeho know-how nebude moc sdilnej…nedivim se…

              mam upravenou R7,ale moc ti nepomuzu, jeste jsem se do ni nehrabal…

              0 0
            • jIrI___  

              Tohle ti asi ani Milan neprozradí. Jednak je to podle mě pro neznalého dost složitý proces úprav a jednak jeho know-how :-)

              0 0
            • RoKo  

              No pokud si pořádně přečteš celé fórum, tak zjíštíš, že změní mazání z vazelíny na olej, dále upraví vůle (mohou být z důvodu vazelíny) a co jsem ještě pochopil vytvořil si nějaký huhukoktejl (olej) který je jedna z jeho know-how. Pak Hlavně u toho Epiconu dá negativní pružinu dle tvé váhy, což je velmi duležite pro spravny chod a optimalni naladění. Foukají se pak všechny vidlice okolo 100PSI (na danou váhu jezdce, díky te negativce). Asi ještě provede nějaké zásahy další know-how. Takže tohle by jsi se dověděl, pokud by jsi tady prostudoval… Ja doufám, že jsem to nepopletl…

              0 0
              • Smazaný účet  

                stejne nerozumim tomu co tam muze udelat, jak napriklad vymezi vule? mel jsem rozdelanou nohu se vzduchovou patronou kdyz jesm menil zdvih a nic nestandartniho jsem neobjevil

                0 0
                • RoKo  

                  nevim… ale to ti tezko rekne… rekl bych ze to je taky jeho know-how… ;)

                  0 0
                  • milan1  

                    Co se informace týká, tak jsi to shrnul celekem správně a ty stálé snahy zjistit v čem to vše spočívá?

                    Myslím, že se prokázalo už dostatečně, že se celekm významě dá zapracovat na každé z vidlic a ani ty nejdražší nemají nastaven nějaký strop ale jdou posunout dále.

                    Je to prostě individuální práce s detaily a tvrdím to stále. Když se to nakonec rozebere, tak v mnoha případech nejde nic zjistit, takže bych doporučil sledovat konečný výsledek na kterém záleží především. Rozhodně ne, jako někdo, kdo si myslí, že potom posoudí podle modréhoa nebo zeleného kolečka uvnitř, že tam nějaká úpúrava je. Tohle rozlišování není samozřejmě tvůj případ, ty si umíš údaje celkem dobře vyfiltrovat.To jenom pro neznalé a doplním, ani když rozeberete toho Foxe a Suntour a rozložíte vedle sebe, tak také nepochopíte v čem je ten rozdíl. Rozdíly prostě nejsou viditelné jenom na pohled ale v tom konečném po složení a to je funkce.

                    Zeptám se, najde se snad někdo, kdo pozná okem, že ta konkrétní vidlice má jiné odpory? Jízdou to ale jistojistě pozná. takže je to celkem dobře rozpoznatelné. A obavy případně naděje, že se k výsledku dopracuje někdo jednoduchou cestou? Prosím získejte zkušenosti, – metody a postupy máte na mých stránkách a když si netroufnete, že vylepšíte ve funkci i ty nejlepší vidlice, tak se do toho nepouštějte, získáte nějaký pokrok ale není srovnatelný s tím nejlepšíma přitom tam potenciál evidentně je. Kdo si vyzkouší a kolik pokusů a omylů ho bude stát dostat se v cestě jenom řekněme do půlky pozná, co se mu nabízí a jak případně je to výhodné.

                    Postupy a práce s tím spojené vyžadují zcela jasnou představu co uvnitř tvoří funkci a samozřejmě zkušenosti. Jak případně postupovat v metodikách měření,které pomohou, o tom jsou také mé stránky, takže kdo případně chce postupovat sám, nebráním mu ale upozorním, že teprve tehdy každý pozná, jak se ty zkušenosti získávají.

                      
                    0 0
                    • vlk  

                      OK, tak alespoň by jsi mohl říci jaké značky a typy oleje tam používáš, od jakého výrobce stíráky. Já třeba o Epiconu i uvažuji, ale prostě servis si na vše dělám doma sám a nechce se mi ji pokaždé při výměně oleje nebo až nebudou stíráky OK, ji sundávat z kola a zasílat ji někam poštou a čekat x dní než budu moci zase vyjet. Takhle si to udělám za hoďku doma a zase jezdím.  To je třeba důvod proč váhám a myslím, že se najde více takových. Ono jistě si nikdo nebude doma měnit pouzdra či předělávat tlumič-tato informace potřeba není.

                      0 0
                      • RoKo  

                        Ja ac neznaly si troufam rict, ze pokud budu vidli servisovat (pod timto pojmem si predstavuji kompletni rozebrani a vycisteni, vc. kontroly opotrebeni) tak ji musim preci sundat z kola…

                        Co se tyce bezne kontroly (doplneni oleje na vzduchovem pistku po x hodinach) tak ten olej (predepsane mnozstvi) ti pribali k upravene vidlici a udajne neni problem tento olej doobjednat… (samozrejme u nej…) ;)

                         

                        Takze nevahej… ;) a myslim ze ikdyby jsi ji tam mel posilat jednou rocne (v zimne) tak snad to ten tyden bez kola vydrzis ne?

                        0 0
                        • vlk  

                          No mně jde spíše o olej do tlumiče, který musím měnit každý rok a o stíráky, které mně vydrží asi 2 roky max. Já jezdím celoročně. Kdyby bydlel kousek ode mne tak to neřeším.  Já si vždy vidlice ladil sám kompletně, některé dostali i komplet nové vnitřnosti, ale prostě už na to nemám čas(za čas strávený prací místo ladění s nejistým výsledkem si vydělám víc než bere Milan za úpravu). Ale kvůli  hloupému vyměnění stíráků či oleje někam vidlici posílat, mi připadá jako blbost. Jinak, když máš ten správný držák na kolo, tak ani vidlici sundávat nemusíš :)

                           

                          A dále si myslím, že Epicona určitě nevyladíš pouhým předěláním na olejové mazání a

                           
                          0 0
                          • RoKo  

                            To je mi jasne ze pouhou zamenou mazani nevyladim… (ikdyz bez toho by to neslo)

                            Ja si myslim ze nejlepe bude Milana kontaktovat pomoci mailu a domluvit se co a jak primo s nim a na konkretnich vecech… mel by jsi to asi lepsi… muj nazor…

                              
                            0 0
                            • vlk  

                              JJ. Ale měl jsem sa to, že toto je diskuze. Diskuzní fórum a tak že bude diskutovat, vyjadřovat se a říkat co a jak. Ale dle Tebe mám pocit, že toto je reklamní fórum a diskuze probíhají po mailech :(

                              0 0
                              • RoKo  

                                Tak to prrrrr… to jsi me spatne pochopil… Bral jsem te jako skuseneho mechanika, kteremu „mozna“ Milan prozradi vice nez tady na foru…

                                Ono tady neni nad cim moc diskutovat, kdyz o vnitrnostech te vidle vi jen Milan… a vsechno co je mozne o tech jeho upravach uz bylo napsano (diskutovano)… proto jsem te odkazal primo na nej… ;)

                                Mimochodem, proc zrovna ja bych mel delat Milanovi reklamu? Ja za to nic nedostanu… Takze pokud jsem s necim spokojeny a myslim si ze by mohl byt i nekdo jiny, tak mu to reknu nebo odkazu primo na Milana… Nic vic v tom nehledej.

                                0 0
                                • vlk  

                                  To nebyl útok na tebe. Já to mám s Milanem trochu na ostří nože. Dokud jsem se proti němu v jedné diskuzi nepostavil, tak se mnou normálně komunikoval, řešili jsme nějaké věci i e-mailem. Ale pak jsme se nepohodli ohledně jedné konkrétní vidlice a přesto, že jsme měli dá se říci nakonec pravdu oba, tak už jsem od té doby v kolonce nepřítel. Když jsem pak jednou zveřejnil nějaké základní věci, které ví snad téměř každý, ale Milan je bral za svůj patent, tak jsem byl nepřítel největší. Od té doby mi prostě na dotazy jakého koliv typu a položené, ať už zde nebo na jeho stránkách ve foru neodpovídá.

                                   

                                  Bike-forum se od té doby zmněnilo z fóra, kde si lidé radili co a jak udělat či upravit na forum. Kup tamto, či ono. Je to spíše už takové fórum ne pro kutily ale pro nakupující-teoreticky takové forum reklamní. Lidí je tu snad 10× tolik ale užitečných rad poskromnu. Třeba jediné co se člověk dozví o vidlicích je to, že si má buď koupit od Milana nebo ji tam nechat upravit. Pamatuji časy, kdy zde lidé diskutovali o tom jak si vidlici upravit sami, kdy tu na to někteří dávali návody a kdy s eprobíralo, jaký olej či pružina jsou nejlepší, jaké kroužy či stíráky mají nejmenší odpory apod. Navíc nikdo už ani nevyhledává v historii, i když vyhledávací engine byl o dost vylepšen.

                                  0 0
                                  • RoKo  

                                    njn, tak to mas trochu blbe… casy se meni…

                                     

                                    Ale Jakoze objednat vidilici u nej si muzes a dokonce pokud si budes vidli servisovat sam, tak ti mozna i proda olej na vymenu… a ty sam poznas kdy to chce vymenit sitraky a tak podobne (jednou za 2 roky?) to posles k nemu na servis… Myslim ze Milan je profesional a ze pokud si ji u ni zakoupis tak bych se divil, kdyby se nad spory s tebou nepovznesl… (psal jsi ze nemas cas na ladeni) Ja bych teda nevidel problem…

                                    0 0
                                  • milan1  

                                    Tak podívej se, prvně přestaň lhát.

                                    Nepohodl jsi se tady konkrétně  s peslezdírou proto, že jsi na něm tahal rozumy o úpravě, kterou jsem mu provedl. Mimojiné jsi pak tady prozradil i to,m že takto získané informace rozšiřuješ mailem jako své osobní radya tohle byl tenzásadní problém!

                                    Problém nebyl  ale jenom v tomhle, bylo to rptoto, že nevíš vlastně o co jde a jednoduché věci vidíš složitě a složité podáš jako triviálnost Prostě vznikne jenom popletenina. To, že něco už může být know how, které stejně nikdo běžně nevyužije a je to vlastně krádež, kterou mohou použít jedině dílny prostě nerespektuješ.

                                    A to, o čem by to tady mohlo být a jak by si lidé mohli pomáhat? Co takhle dávat podklady a navzájem se o ně podělit? Kolik že lidí si tady takhle nezištně pomáhá? Vytvořil a propaguju právě pro tohle celkem úspěšný systém, který myslím oslovuje čím dál více lidí a na jeho tvorbě jsi se nikdy aktivně moc nepodílel. tady je právě prostor pro to, co ty nazýváš raděním a podělením se o zkušenosti.

                                    Zase jenom připomenu právě grafy, kolikpak jsi jich dal třeba k dispozici ty? A to mě připomíná jinou kauzu. Ty vždy, když někdo s něčím přijde, viz moje domácí měření grafu, tak tys to dělal dávno předtím, akorát o tom nikdo nikdy nevěděl. Jako dokreslení tvého tvrzení je to, že když se tady grafy už dost rozjely a došlo i na tebe abys něčím přispěl, tak jsi potvrdil, že nemáš doma vhodnou váhu a že to asi nepůjde.

                                    Takže ty tvé snahy o pomáhání stále pro mě vycházejí jenom vykrádáním cizích informací a nikoliv snahou podpořenou jakoukoliv vlastní činností.

                                    A ke stírákům a dalším tvým radám, kdysi jsi tady jako kávomlýnek opakovala každému doporučoval nepřekonatelné tříbřité stíráky Rosk shok a teď najednou „radil“ zase potřebuje sehnat informace? Mimochodem, když jsi ty stíráky sám nakonec kupoval, tak jsi se tady ptal kde, jestli se nepletu.

                                    Kdybych ještě měl vyjmenovat tvé omyly, které jsi tady tvořil, tak to bylo také neustálé dotazování na výšku vidlic (známá osa – korunka), stále dokola. Byls vlastně jeden z velice aktivních tvůrců tohoto zbytečného měření. Opět se mě potvrdilo, že ty se chytneš vždy té méně správné cesty. Jenom vysvětlování téhle kauzy mě stálo dost sil a tak prosím, zkušeností s tebou mám už přespříliš a žádná nění pozitivní.

                                    Myslím, že společně se lživým podáním a zvláštním vnímáním mám dost důvodů s tebou více nekomunikovat, nikdy to nic nepřinášelo. Přestaň se cítit dotčený, že někdo nechce splnit tvé „požadavky“ když má s tebou již dostatek zkušeností.

                                     
                                    0 0
                                    • vlk  

                                      nechtěl jsem původně reagovat, ale vzhledem k napadá opět zase.

                                      • S Peslezezdíry jsem rozumy netahal. Ozval se on mně a ne já jemu:mimoto jsme diskutovali, když jsem zjistil, že nic nového nemá tak jsme diskuzi maily ukončili.
                                      • Nekradu, pokud to budeš tvrdit, tak na Tebe hodlám podat trestní oznámení za pomluvu. Šlo o obecně známá fakta, která se v motorkářském světě používají již dávno. Většina mých znalostí pramení právě od motorkářů.
                                      • Ano podklady jsem dával. Diskutovali jsme o ladění starých elastomerových vidlic Suntour na předělání na tlumení olejem, dále jsem dával rady ohledně mé vidlice, jak ji vyladit. Mnoho lidí si dodatečně vyžádalo podklady na tvorbu tlumení olejového skrze mail. I s Tebou jsem diskutoval mailově ohledně mého podomácky vyrobeného tetralogicu, který se bohužel jako systém u mne neosvědčil.
                                      • Graf své vidlice jsem zde umístil v pekáčkově threadu. Další grafy umísťovat nebylo třeba již tam byly. Měření jsem prováděl mnohem dřív-sám si to moc dobře pamatuješ-thread když jsem před x lety kupoval vidlici Duke. Měření pomocí váhy-bodu při poloze s kopce či dokopce-a následné odečty z grafů a porovnání v rámci vidlic.Sám si se  tom thredau divil odkud to měření mám.
                                      • Ano tříbřité stíráky na 30mm nohy od RS jsou opravdu hodně dobré. Zrovna tak originál olej od RS na vzduchové pístky či některé tlumičové oleje určené původně pro motorky.Já je používám dodnes. To ovšem neznamená, že se uzavřu a budu tvrdit, že jsou nejlepší dosmrti. Pokud někdo přišel na nějaké leúpší, tak očekávám, že se na BF nezištně o tuto informaci podělí. Což asi není tvůj případ.Ano když jsem ty stíráky kupoval po 2, tak jsem se ptal kde je mají, protože můj obvyklý obchod je nebyl schopen včas sehnat.Vidíš jak máš na některé věci paměť.
                                      • Dotazování na výšku vidlice není omyl. O některých kol je to v rámci geometrie základ. Zmíněné problémy u RB CRX-starší mdoely-s příliš nízkými vidlicemi.Dnes už většina výrobců má výšky vidlic dost podobné.
                                       

                                      Manipulátor Milan se zase ukázal.

                                      Opakuji, pokud budeš dále tvrdit, že jsem něco ukradl. Tak v tom případě vzhledem k tomu že jsem šlechtic a má čest je mi vším na Tebe podám trestní oznámení a můžeš toto dokázat u soudu.

                                       

                                      PS: oledně stíráků a tlumičového oleje(to o čem měla tato odnož thredau být), mnozí zde radili v minulosti s čím mají nejlepší zkušenost a já též přidal svou radu. Jen ty se zdráháš říct, které stíráky či olej si vybral jako nejlepší.A budeš něco mluvit o pomáhání ostatním :)

                                      0 0
                                    • vlk  

                                      PS: K bodu jedna-prozradil jsem, že tyto informace jsem mailem rozšiřoval dříve, než jsem se o tom bavil s peslezedírou.-stačí si to najít.

                                      0 0
                        • jecnak  

                          Ad olej nad vzduchovym pistkem – RedRum od Rock Shoxu. Myslim, ze nic lepsiho neni.

                          0 0
                          • RoKo  

                            No myslim ze se pletes… nevim jiste ale tusim ze Lisak psal ze ikdyz se snazil a daval tam redrum tak nedosahl takove citlivosti, jako kdyz tam posleze dal tu smesku od Milana… takze redrum asi nebude to nej ;)

                            Ale je to tvuj nazor a nikdo ti ho nebere… pouzivej dale RedRum od RS…

                            0 0
                            • jecnak  

                              Trochu problem je v tom, pokud tam das cokoli ridsiho, tak zaroven bude zkracen interval mezi dolevanim toho oleje. A zobecnovat tu na zaklade pocitu, to je vazne vyborne. Zvlast kdyz „tusis“.

                              0 0
                              • RoKo  

                                tusim uzivatele (nechce se mi to hledat) … ;)

                                interval kontroly 50 hod se ti zda casto? Me teda ne…

                                Rikam lej tem RedRum…

                                0 0
                              • milan1  

                                Interval doplňování oleje není dán nižší viskozitou, či podobným problémem.

                                U většiny systémů dochází k dost masivního průniku mazadel pod pístek. Na tomhle je ostatně založena oma citlivost. Vše je dáno nejen mazivy ale i předepnutím a tedy tlakem těsnění na stěny a je jasné, že menší odpory si vyžadují své.

                                Každý z majitelů i RS si může svůj systém zkontrolovat po oněch mých doporučovaných 50 ti hodinách a když tam najdou svůj red rum nad pístkem, tak bych se velmi podivil.Když jim ale nikdo netvrdí a nedoporučuje mazání v takových intervalech, tak tady následně máme záplavu problémů s těsností, které už vyřadují demontáž a výměnui, proto si myslím, že takováto údržba, kteráje menší a jednodušší se vyplatí a proto jí doporučuju.

                                0 0
                            • milan1  

                              Já Red rum běžně doporučujua  to s Lišákovou vidlicí bylo divné.

                              Na dálku jsme se nemohli dohodnout, kde je problém, když mě popisoval stav a tak mě jí zaslal a já jsem zjistil, že ten jeho Red rum byl nějakej divnej. prostě ten jeho konkrétní nefungoval, nechci to zevšeobecňovat, já red rum jako takový nezavrhuju, jen tenhle konkrétní případ.

                              0 0
                      • Jenda  

                        No jo jenze prave ten olej je docela krucialni takze to tu preci nebude Milan vytrubovat co presne pouziva. Verim ale ze ti rad potrebny olej pro domaci servis proda. Vymena stiraku a dalsi veci jsou treba pro me zalezitosti s tak malou frekvenci ze se do toho nepoustim a sverim to odbornikovi (myslim ze tyden pres zimu nejezdit zvladnu:-). Driv jsem taky razil heslo ze si vsechno udelam sam ale nakonec jsem dospel k poznani ze malo frekventovany ukony radsi sverim nekomu kdo to umi lepe. Jenze problem je s tim aby to ten nekdo umel lepe – ve vetsine servisu si myslim ze udelaji servis max. stejne jako ja spise hur protoze se s tim nebudou tolik srat. Jenze konkretne u ty vidlice jsem pochopil ze Milanovi muzu verit a ze protoze je to pro nej vicemene rutina to udela daleko lip a kdyz pripoctu naklady na kupi ruznych oleju a pripadne i potrebny cas tak ve finale mozna i levneji.

                        0 0
                • vlk  

                  No právě to co není vidět je to podstatné. Je to jako u všech strojů a přístrojů, kde jsou pohybující se mechanické díly. Každý díl má nějakou toleranci a stroje, když je vyrábějí hromadně, tak nedělají každý díl zcela stejný jako předchozí(obecný omyl).Stroj se opotřebovává a jde o jeho nastavení.No a pak se takhle mohou sejít 2 součástky s větší vůlí a je z toho vakl už z výroby a nebo naopak a pak to přidrhává apod.Díky tomu bývají rozdíly i mezi 2 stejnými vidlicemi

                  Mimo to třeba výrobce použije u některých dílů nevhodný materiál či nevhodné typy či tvrdosti pružinek, či má špatně propočítané některé průtokové otvory a je hned problém celého typu vidlice na světě.

                   

                  Když máš dílnu, to správné vybavení, materiál, zkušenosti, zručnost a hodně času, tak jde vše. A nejde to takhle jen u vidlic. Blbé je, když pak víc ladíš než jezdíš :).

                  To je asi to, co by si měl předem každý rozmyslet.

                  0 0
                  • Arteo  

                    To máš pravdu,ale ty tolerance jsou obvykle vymezené odsud-posud aby ten výrobek ještě obstojně fungoval a stroje,co je vyrábí se při výrobě kontrolují a seřizují.Říká se tomu korekce.Jinak co se týče tuningu,vypadá to,že jsi schopen se svými znalostmi také vidlici upravit ke své spokojenosti.Nej­markantnější úprava podle mne spočívá v předělání vazelínového mazání na olejové,tak jak to mají drahé vidlice,tím se vyloučí zadírání a nepravidelný chod vidlice po vyschnutí nebo setření vazeliny a nastavení „tvrdosti“ pružiny na váhu jezdce.Samozřej­mě,že viskozita toho oleje hraje také svoji roli.Pokud si ale někdo udělá z úprav zdroj příjmů,pak je logické,že to nebude troubit do světa.Navíc,pokud na tom stráví spoustu času s různým zkoušením a laborováním.Osobně se Milanovi divím,že sem tam pustí nějaké detailnější informace.Já být na jeho místě,mlčím jako hrob a věřte,že vím o čem mluvím.Na druhou stranu by měl mít kupující alespoň obecnou povědomost o tom,za co dává své peníze a proč je vidlice lepší a dražší,než tovární.Pokud se tu rozjede výměna informací o úpravách vidlic a zkušenostech s nimi,Milanovi možná klesne odbyt,protože jsme národ „kutilů“,ale také možná ne,protože ne každý je zručný a má alespoň trochu vybavenou dílnu,čas a chuť se do toho sám pustit.Možná,že třeba na základě zde popsaných postupů a zkušeností právě nabude přesvědčení,že upravený Epicon bude dělat stejnou službu a vydrží stejně jako o mnoho tisíc dražší tovární Reba či Telas a pošle vidlici na úpravu nebo si rovnou koupí upravenou.Kdo ví? Dnes jedu právě do skladu pro jednoho Suntoura.....a možná vezmu foťák.....

                    0 0
                    • vlk  

                      Spíše se Milanovi divím, že si zde raději nezaplatí reklamu v reklamním baneru.

                      0 0
                    • milan1  

                      Informací jsem zde vypustil až příliš opravdu a stále se najdou křiklouni, kterým to nebude nikdy dost a  nerespektují nic.

                      Přitom popíšu případ, který je tady tomu křiklounovi samozřejmě znám.

                      Kdysi jsem zde uvedl podstatu úpravy tlumiče u Dura, a to s výhradou, že je uvolněna pro každého, kdo si jí provede sám, zakazuji ovšem její komerční využívání.

                      No a copak se nestalo, za chvíli zde mnoho snaživých pozměnila slovosled, nebo spíš popsala postup vlastními slovy a už tady bylo to samé ale uvolněno pro kohokoliv. No a vrcholem bylo, když právě tuto úpravu prováděl kdosi na internetu za peníze!

                      Prováděl jí samozřejmě ve svém podání a nepříliš povedeně, to ale těžko šlo porovnat byla to přeci ona tajemná podstata a výsledek musel být stejný, nemohl být a také nebyl. Tady je problém, pouhým kopírováním a jenom části nejde dosáhnout zcela srovnatelné a kydž si takhle někdo ověří že vlastně nejde ten produk vlastním přičiněním dotáhnout na absolutní špičkua tak nad tím zlomí hůl a nebo, pokud má méně zkušeností, bud spokojen.

                      Právě pro tyhle příležitosti a s ohledem, že kvalita chodu je to hlavní oč tady běží se snažím rozšiřovat povědomí o metodách, které pomohou v poznávání a rozeznávání oné kvality.

                      Takže takhle nějak se taky dá postupovat a já jsem se poučil. Od té doby, nikdo a nikdy neuvedl nic, co by mohlo být nazváno nějakým postupem a vlastní tvorbou? Tu tady od nikoho nevidím.

                      To, že postupy a systémy měření jsou také know how se tady jaksi nechce rozumět a snaha o vlastní tvorbu? Stačí se podívat tady na Vlka, ten se bez rad nehneani o kousek.

                      Co takhle pojmenovat to, co tady předvádí Vlk?

                      0 0
    • robi.r  

      Mám Raidon vidli a mám dotaz ohledně kvality,zda zatim postacuje…diky---

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.