• josef.s.40

    Zdarec :-),

    zajímalo by mě prosím, jestli je technicky možný, když mám převody 2×10 s převodníkem 38~24 zubů a kazetou 11~42 zubů, tak dát převodník 40~26 zubů. Případně kdyby byla kazeta 9~i kolečko s nejmenším 10 zubů. V jednom servisu mi řekli, že to nejde. A v druhým, že by převodník šel změnit, ale že možná bude potřeba větší přesmykač.

    0 0
    • cyklista86  

      Co mas za kolo ze ti nestaci 38×11? MTB s 26 kolama?

      0 0
      • scalar  

        Nebo je škoda, že nemáme to druhé místo na olympiádu :-)

        0 0
      • josef.s.40  

        Mám Authora Tractiona 2019 s 29×2,2­5 kolama a někdy na rovinkách a pod kopec bych rád těžší

        0 0
        • MlokCZ  

          Jako, že na rovinách jezdíš rychleji než 40,5km/h? A to jsem vzal pouze 85ot./min.

          0 0
          • josef.s.40  

            Tachometr nemám, protože mě rychlost nezajímá, rád se kochám krajinou a užívám si volnosti :-).

            0 0
          • jonti  

            Nechapu tu takovou logiku, kazdeho kdo chce tezsi prevody presvedcovat, ze je nepotrebuje. V mirne z kopce nebo s vetrem do zad casto clovek podava nizsi vykon a nechce vzdy tocit kadenci 85 a vic.

            Kdyz jsem vozil 3×10 tak jsem v Alpach vyuzil jak prevod 42×11 z kopce tak i 34×36.

            Taky je prijemnejsi jet jiny pastorek nez 11z, proto vetsi prevodnik.

            K puvodnim dotazu: je riziko, ze se vetsi prevodniky nevejdou do ramu. Taky muze byt problem je sehnat na soucasne kliky a taky muze teoreticky byt problem s presmykacem.

            0 0
            • pocestny  

              snad všichni jsme jezdili 42×11 na 26", některé sady byly i 44×11. Ve vedlejším vlákně chce někdo 42×10 na 29"… to už je poměrně zvláštní myšlenka, ale budiž, ať si jezdí každý, co mu vyhovuje.

              0 0
            • cyklista86  

              Ale to si mel 26 kola ne? 29 kola jsou asi neco jineho. :)

              0 0
              • jonti  

                Mel jsem 29 kola a prevody 3×10, Giant Anthem 29er 2011.

                Taky na silnici me nikdo nepresvedcuje, ze prevod 52×11 nepotrebuju. I kdyz ho vyuziju asi stejne malo jako nejtezsi prevod na biku, jsem za nej rad.

                0 0
                • cyklista86  

                  ok, ale asi uznas, ze kdyz nekdo napise ze „Tachometr nemám, protože mě rychlost nezajímá, rád se kochám krajinou“

                  a pritom ma pocit, ze mu nestaci na rovinach 38×11 s 29 kolama. To je proste nesmysl. Kdyz to srovnam co jezdim ja max prevod 36×11. Pomalu po silnici teda zrovna nejezdim. Casto se nahanim se silnicarema a pod.. Ale ten nejtezsi prevod skoro vubec nevyuziju. Pouze z kopce a nebo s hodne silnym vetrem v zadech… Jestli udrzi 30km/h tak to uz je na MTB slusna rychlost. 35km/h to uz je na MTB „full gas“ a 40km/h to uz musis jet v haku za ziletkarema, ale jestli nemas fakt rychle gumy tak to vydrzis tak mozna 5 minut. Predstava, ze se nekdo kocha a nehroti to a jede 35km/h je fakt komicka sorry.. Asi by se mel prihlasit do nejakeho teamu, protoze mu s fleku daji smlouvu…

                  0 0
                  • novas752  

                    Zase tak extra bych to nedramatizoval, ono to 36–11 je neco jako 34–10 a spoustu lepsich hobby xc zavodniku musi mit 36–10.

                    Navic cim vetsi prevodnik, tim vetsi pastorek pro stejnou rychlost = tim lepe pro efektivitu prenosu a pro vetsi vydrz retezu i pastorku. Kdyz nejlehci prevody vubec nevyuziva, neni duvod je tam mit.

                    Ja kdyz jeste jezdil cykloturistiku/xc na 26" s nejtezsim prevodem 44–11z = cca 40–11z na 29" kole, vyuzival jsem ty 2 nejtezsi prevody pomerne casto v dlouhych mirnych sjezdech.

                    0 0
                    • cyklista86  

                      Ano pro prislapavani z kopce to beru. Tady je rec o kochani se prirodou ve 40km/h na rovine.. :D

                      0 0
                  • josef.s.40  

                    Tachometr nemám, protože nepotřebuju hypnotizovat displej, jak se mění hodnota rychlosti v závislosti na náročnosti terénu, času, vzdálenosti, fyzičce, váze kola, počasí atd.. K životu nepotřebuju řešit kadenci šlapání, tepovku, spotřebu kyslíku, nástup kyseliny mléčný a její odbourání v játrech a ostatní věci. No a na změření vzdálenosti mi stačí mobil v kapse:-). Takže ať si každej jezdí podle svejch pocitů a nazývá to jak chce :-).

                    0 0
                    • gersa  

                      Zrovna kadenci šlapání bys řešit mohl bez ohledu na ostatní parametry jízdy. Vyřešilo by to možná tvůj problém bez dalších investic

                      0 0
                  • petrx  

                    Pokud máš lacinou těžkou kovadlinu s pomalýma pláštěma tak chápu že je pro tebe 36×11 maximum. S lehkým XC kolem není problém využívat i těžké „silničářské“ převody i na kochačku bez senzorů zaražených i v rektu.

                    0 0
                    • cyklista86  

                      Moderni high end XC MTB se silnicnima prevodama tzn. prevodnik minimalne kompakt 50z? To si videl kde? Ve snu? Vsichni jezdi jednoprevodnik do terenu a jestli tam ma nejakej zavodak 38z tak to uz prehanim. S prevodnikem 40z+ uz budes na XC trati tlacit do nejakeho technickeho vyjezdu. Jinak aby jsem to teda prevedli na nejake cisla. Kolik podle tebe jezdi lidi s „lehkym XC kolem“ po silnici podle tebe se silnicnima prevodama? 40km/h? To je 36×11 pri 90 otackach. To je furt malo? A pak ses probudil… :D

                      0 0
                    • novas752  

                      Těžký silničářský převod je co? 54×11?

                      Řekl bych že i nejrychlejším z nejrychlejších stačí 40–11, pak už to stejně rvát na biku nemá smysl a člověk by udělal líp kdyby jezdil na gravelu kde se dá díky beranum a ještě 4ychlejšim plášťum jet daleko rychleji.

                      0 0
            • MichaelSimek  

              Na druhou stranu obcas lidi proste nevi a kdyz si to tu prectou tak treba zjisti ze fakt nepotrebuji. Od toho tu prece ty diskuze mame, vicemene je skoro kazdy post o tom ze nekdo nekoho o necem presvedcuje :)

              0 0
              • Rychlej turista  

                Zvláštní ale je, že zakazovači se objeví vždy jen u dotazů na těžší převod. U dotazů na převod lehčí se zakazovači z neznámého mi důvodu prakticky nevyskytují :-)

                0 0
                • cyklista86  

                  Tak logicky kazdy ma jinou vykonnost, jinak vazi. Tam neni tak jednoznacne urcit jestli by ten prevod mel nebo nemel stacit. Zatimco kdyz nekdo napise, ze mu nestaci 53 prevodnik na silnicce a k tomu napise, ze neresi blbosti jen se kocha prirodou tak nemusim byt trener world tour teamu abych usoudil, ze neco bude asi spatne.. :D

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Vzhledem k tomu, že podle některých B-F vědců není mtb zase o tolik pomalejší než silnička, tak se docela divím, že se na silniční kola dává běžně 50 až 53 zubů a ne třeba 40 zubů :-)).

                    0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                    • cyklista86  

                      Ja bych treba 53 prevodnik na silnici neutocil ani nahodou. Kompakt uz jde, ale GRX kliky 46 zubu ideal.. :D

                      0 0
                    •  
                      Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                      0 0
                • Singlespeed  

                  I kdyby měl zakladatel vlákna vepředu třeba jen 22 zubový převodník, stejně mu místní mudrlanti řeknou jediné, neumíš šlapat a těžší nepotřebuješ :-).

                  0 0
                • xtonda  

                  Ne, tam se zas pravidelně objevuje dotaz, jestli chci jezdit po zdi a že převody typu 24/36 nebo 34/50 musí stačit každému.

                  0 0
                  • pepek  

                    24/36? To je ještě slabý odvar. Častěji tady píšou, že malou pilu nikdo nikdy nepoužil. Kupodivu, na bazaru malé, nejeté pily nebývají.

                    0 0
                  • novas752  

                    To sotva, to je takovej běžnej stav.

                    0 0
                  • Esi  

                    No při šlapání te krásné stojky z údolí pod Kašperkem do Kašperských hor jsem byl za 22/36 docela rád :-) přece jen už to byl 3 den najeto nějakých 160km a 4000 výškových metrů pro moje nohy zvyklé na polabskou nížinu už to bylo dost. Garmin tam ukazoval mezi 21 a 23% tak těžko říct jak moc kecá

                    0 0
        • cyklista86  

          Pripominas mi me kdyz jsem zacinal s jezdenim. Taky jsem myslel, ze mi nestaci prevody. :))) Ujistuju te, ze nejsi schopen na rovine dlouhodobe utocit 38×11. To by ti musel do zad foukat opravdu hodne silnej vetr. :)) Ja mam na kole max 36×11 a co se jezdeni an rovine tyce, tak to vyuziju pouze kdyz fouka opravdu silny vetr do zad. Ani zavodnik by nerekl, ze mu nestaci 38×11 na 29 MTB, takze asi sam uznas, ze nekde bude zadrhel.. :)) Vyzkousel zvysit frekvenci slapani. Lidi co nemaji moc natrenovano to vnimaji asi tak, ze kdyz maji pocit, ze slapou hrozne rychle(maji vysokou frekvenci slapani) tak ve skutecnosti toci tema nohama hrozne pomalu… :)

          0 0
          • josef.s.40  

            Na to moje popojíždění, kdy nepotřebuju 2 největší pastorky kazety, mám prostor na vyzkoušení :-). A pokud to technicky je možný, tak to vyzkouším a zjistím, jestli mi víc sedí novej převod anebo starej :-).

            0 0
          • Smazaný účet  

            Zrovna závodnici na XC převodník 38T s kazetou 10–51 často spokojeně vozí.

            0 0
            • Rychlej turista  

              Jenomže tazatel není závodník XC, který moc rychle nejezdí, takže mu ta malá placka stačí :-)

              Vůbec je legrační, jak si lidé kupují převody podle závoďáků a pak se diví, že mají převody k ničemu, protože většinu času hoblují dva nejmenší pastorky, bo jezdí něco úplně jiného, než extrémně pomalou XC trať.

              0 0
              • Smazaný účet  

                malé pastorky hoblují proto, že mají převodník naopak příliš malý :)

                0 0
                • Rychlej turista  

                  Vždyť to píšu – vidí u závoďáků malé převodníky, tak si myslí, že jim to stačí taky, protože mají za to, že závoďák je určitě rychlejší, než oni. Jenomže ti jezdí na trati, kde se rychle jet ani nedá :-)

                  0 0
                  • novas752  

                    No jo jenže do drtivý většiny dnešních biků převodník větší než 38 ani nedáš.

                    0 0
                    • Esi  

                      Taky převodník 38 na nic nepotřebuješ, dneska jsem k večeru objel v jeden hodně placatý okruh kde je to na 35km 100 výškových metrů, většinou šotolina, s průměrem 27km/h a nejtěžší převod 38/11 jsem neměl zařazeny ani jednou a to jsem jel asfaltové roviny 33–35km/h. Převody mám 2×10. Takhle se obvykle na XC nejezdí.

                      0 0
                      • orm  

                        Na XC ne, ale na marathonech ano. Casto tam mas slapavy rychly sjezd, kde se drive vyuzil i prevod 44×11. Na mojem oblibenem zavode Salz, tak tam jsem vyuzil jak 22×32, tak 44×11.

                        0 0
                        • Esi  

                          Já mám převodníky 22/38 malej u nás v polabské nížině řadíme tak maximálně na Kokořínsku. Max mi to vyhovuje až kolo doslouží tak 1×12 mě moc netěší. Malou placku používám hlavně v Alpách, tak že asi to pořešim tím že do Alp sundám 36z a dám dopředu 32z a kratší řetěz. U nás tu 36z asi všude ušlapu

                          0 0
                          • orm  

                            Ja se vratim na zacatek diskuse, kde jsem prave psal o 26" mtb a jeho prevodech jako o univerzalnim kole. Ja kolem Brna take nepotrebuji extra lehke prevody. Na zimaku mam 40×34, na gravelu 40×42 a zvladnu s tim vyjet vsechno, ale do Alp na 1+h kopec uz bych musel resit jine prevody a proto ty kola nepovazuji za univerzalni z pohledu prevodu.

                            0 0
                            • Esi  

                              Jo to je přesně ono, ale kup v dnešní době XC kolo střední třídy v ceně kolem 100 000kč s něčím jiným než 1×12, škoda že se nedělá na MTB 2×12, vzadu 10–46 a převodníky tak 38–28 to by stačilo snad každému.

                              0 0
                              • orm  

                                Spolu s teleskopem se razeni presmykace uz nema kam dat. Shimano dela 2×12 s k likama 26–36 a kazetou 10–45. To uz je rozsahem super a srovnatelne s 3×9. Dan bude horsi odolnost jako u vsech 12s. Pro me nejlepsi sadu sram x0/x9 9s to asi neprekona :-).

                                0 0
                      • cyklista86  

                        Jak jsem psal. Ja mam taky 2×10 ted jsem menil velky prevodnik a udelal jsem chybu, ze jsem nevzal misto 36 tu 38z… Jezdim hodne posledni tretinu kazety coz neni idealni jak tu ostatni psali. Nehlede k tomu, ze pak vydrzi i retez dele, kdyz se furt toci na vetsim prevodniku a vetsim pastroku…

                        0 0
                        • Honzis  

                          někdy lepší spíš mít víc kol a točit „typy“ tzn jedu silnici max nějakou šotku tak gravel nebo klidně cross a pak jedu terén a vezmu bika. To, že skoro všichni kupujou „traktory“ co jsou určené pro XC a pak jezdí na pivo po stezce mi úplně hlava nebere.

                          0 0
                          • TK75  

                            Přijde mi, že to je ten důvod, proč to tolik lidí nahradilo elektrokolem na výlety.Velký kolo, mohutný, těžký a traktor…ten motor jim to ale vykompenzuje.

                            0 0
                            • Delkim  

                              jj, to bude pravda, velký pohodlný traktor s motorem a ještě tím ukážu, že na to mám prachy :)

                              0 0
                            • novas752  

                              A pak vidíš jak se týpek v sandálech plácá na elektrickym enduru po cyklostezce. :-)

                              0 0
                          • cyklista86  

                            Ale vetsina lidi nechce dve kola. takze to bohuzel moderni MTB zamerene do terenu je stejne njelepsi volba.. Neni to optimalni, ale zse nemusi fakt nic resit. Projedou vsude a kdyz jedou nazrani na cyklostezce, tak se ta lepsi stabilita sirsich plastu a riditek doclea hodi. :D

                            0 0
                          • Spartak  

                            0 0
                • Smazaný účet  

                  A nebo proto, že mají pocit, jak jim při kadenci 65 brutálně kmitají nohy.

                  0 0
            • Cryzyy  

              a stejne casto jsou na tom pri zavodech s vykonem jako prumernej clen B-F, kdyz jede po praci na pivo :-D pak ty XC zavody maji k necemu vypadat o vykonu MVDP na Tour ani nemluve

              0 0
              • Smazaný účet  

                Ano, třeba Kulhavý nebo Schurter :) Někdo by jim měl konečně vysvětlit, že 38T vozí jenom ti, co neumí pořádně šlapat.

                0 0
                • Esi  

                  Oni mají maličko vyšší výkonnost než průměrný člen BF, naštěstí jen o trošku :-)

                  0 0
            • DonE  

              Pokud na to někdo má potřebnou výkonnost, tak proč ne. Ale většina lidí to neušlape … jinak by to tam výrobci dávali standardně. Navíc každé kolo má své určení, takže pokud bych třeba jezdil dlouhou rovinu po asfaltu do/z práce, tak asi MTB nebude ideální volba.

              Jedině snad, pokud člověk nevyužívá nejlehčí převody, kvůli rovnoměrnějšímu využití kazety. Aby se nejmenší pastorek tolik neničil. Přeci jen ta kazeta dnes není úplně levná záležitost.

              0 0
              • cyklista86  

                Reknu ti muj pripad a troufam si rict, ze to byl pripad 99% lidi. Prijdes do kramu. Najdes kola s pro tebe prijatelnou cenovkou. Vyberes si ktere se ti libi. Koupis ho a jezdis na nem roky a vubec nic neresis. Obcas namazes retez nebo vymenis brzdove spalky. To byly unversaly 26 MTB s trojplackou. Jelo to pekne jak po asfaltu, tak v terenu. Na takova kola byli lidi zvykli. Dneska uz jsou ale MTB delane fakt do terenu, jenze lidi chcou furt kolo ktere jede v terenu i na silnici a protoze nehcou berany nebo nejakeho smejda trekove kolo s nefunkcni vidlou, tak proste vemou to 29 MTB s 80cm riditkama a pidi prevodnikem a obri kazetou.. Ze to je na silnice nevhodne asi nezjisti, protoze nikdy nejeli na silnici, gravelu a aspon jim to pojede pekne nekde na polni, lesni ceste. Tak jsou spokojeni.. :D Ja jsem tne trend novych 29 MTB driv vubec nechapal. Silnicku jsem nechtel. Gravely nebyly a rikal sem si ***** s timhle traktorem mam jezdit po silnici? :D No da se to. 2×10(pri zalozeni tohohle vlakna jsem mel objednany novy prevodnik zase ten stejny 36 zubu a ted vim, ze jsem udelal chybu a mel sem vzit 38. Priste ho urcite vemu to bude ideal. Zacnu vyuzivat vic horni cast kazety. Coz jak tu borci pisou bude efektivnejsi..), max 70cm riditka, rychlejsi plaste.. Neni to tak hrave, obratne a zrychleni je pomalejsi jako u stare 26ky, ale zase kdyz ten tank rozjedu tak to proste jede a mnohem lip se drzi rychlost.. :)

                0 0
                • DonE  

                  Já se s tebou nehádám. Ale ten problém je, že chceš na MTB jezdit hodně po silnici. To kolo na to prostě není stavěné. Když to přeženu, tak je to stejné, jako kdybych se rozčiloval, že se mi na silničce jede blbě na trailech. Ohledně beranů, to je problém hlavně holek a mladé generace. Já vyrostl na tátově favoritu. A klidně ti řeknu, že má drahá polovička asi rok vzdorovala, než si to CX pořídila. Vysvětlit to nešlo, tak jsem jí od kamaráda podobné výšky kolo na týden půjčil a bylo hotovo. Pravda její kamarádky dodnes jímá hrůza, když to kolo jenom vidí :))).

                  0 0
                  • orm  

                    Ale cyklista86 ma pravdu v tom, ze drive bylo 26" mtb univerzalni kolo. Hory, teren, silnice, sotky, vsechno v pohode. Rozsah prevodu o jakem se ted ani nesni. Jak pises, moderni mtb geo uz na silnici moc neni a zaroven gravel mtb nenahradi a to ani to mtb 26" s odpruzenou vidlici. Za puvodni mtb (pred 10 lety) uz nemas nahradu.

                    0 0
                    • pocestny  

                      Mě tyhle prohlášení jako „rozsah o jakém se teď ani nesní“ celkem baví. Klasický trojtalíř 22–32–42 a kazeta 11–32z má rozsah cca 550% s průměrným skokem mezi jednotlivými pastorky u 9kolečka cca 14,3% a u 8kolečka je to cca 16,5%. U systému 1×12 s kazetou 10–50z máš 500% rozsah s průměrným skokem necelých 16%.

                      Takže to prakticky znamená, že do „vysněného nejlepšího rozsahu všech dob“ (rozuměj 3×9), chybějí systému 1×12 všeho všudy 2 převody… o kterých se však dá s úspěchem pochybovat, že někomu reálně chybí. Stojí zde proti sobě dva tábory katolíků „potřebuju 550%“ a protestantů „500% ti musí kuwa stačit“. A vzájemně se zde hejtujou od doby, co vznikl Eagle. Spotřebujou se na to asi tak dvě nová vlákna týdně…

                      Edit: Něco mi říká, že kdyby někdo dal na trh 600% rozsah s 10% skokem, tak to bude pořád málo.

                      :-D

                      0 0
                      • cyklista86  

                        Az na to ze u 1×12 budes jak debil hoblovat posledni 3 pastorky a pak docela rychle odrovnas kazetu za kolik 5 tisic? Zatimco pohon s trojplackou ti vydrzi neskutecnej ranec a pak jeho vymena bude pulka ceny te odporne velke kazety. :D Proste trojplacka byl opravdovy universal ktery byl delany jak na silnici, tak do terenu, 1×12 na kolo s kterym chces jezdit z 50% silnici fakt nechces.. Ikdyz podle tabulky by ti mely prevody stacit..

                        0 0
                        • pocestny  

                          Převodník u systému 1× i u 2× i 3× volíš podle toho, kde jezdíš. Když ho zvolíš správně, tak nebudeš ničit poslední tři pastorky. Nebavil jsem se o velikosti převodníku, ale porovnával rozsah 3×9 s 1×12. Když tak si to ještě jednou přečti, na co reaguješ. Úvaha o tom, zda reálně potřebuješ rozsah 550%, nebo si vystačíš s 500%, neříká nic o hoblování třech nejtěžších převodů.

                          0 0
                          • novas752  

                            To úplně neni pravda, potřebuješ li fakt extrémní rozsah, resp. hodně lehký převod typu 30/51, tak potom na rovině nic jiného s jednoplackou nezbývá. S dvojplackou bylo možné mít 24/42 nejlehčí a velkou pilu 36z. Nebo teď nově 26/45 a zase 36/10. A to už tě dostane s běžným tempem na rovině aspoň do té čtvrtiny kazety.

                            0 0
                            • pocestny  

                              Orm: „…drive bylo 26“ mtb univerzalni kolo. Hory, teren, silnice, sotky, vsechno v pohode. Rozsah prevodu o jakem se ted ani nesni. "

                              Pocestný: tak pro pořádek, dříve byl běžný rozsah 550% (pro systémy 3×9 a 3×8)

                              Novas: to není pravda, protože 2×12 nabízí ještě víc.

                              ___

                              Novasi, máš samozřejmě pravdu, ale reakce mimo.

                              0 0
                              • novas752  

                                A? Pravda není to, že u dobře zvolený velikosti 1 převodníku nebudeš ničit nejmenší pastorky. Pak je špatně zvolenej systém.

                                0 0
                                • pocestny  

                                  Měl sem na gymplu spolužáka, co zničil 3 nejmenší pastorky na 3×8 a co?

                                  Když někdo hobluje 3 nejmenší pastorky, není problém 1převodníku.

                                  0 0
                      • orm  

                        Klasicky trojalir ma u sramu 22–33–44 nebo u shimana 22–32–44, takze jsi ubral. Kazeta se vozila bud 11–32 nebo 11–34, ale zustanme u 11–32. Ja na 26" mtb, prave proto, ze to bylo univerzalni kolo pouzival jak 44×11, tak 22×32. Vzdycky muzes rikat, az na par prevodu je to stejne. Neni to stejne, prave na tech par prevodu. O odstupnovani ani nemluvim. U 12s si musis vybrat zda chces zachovat lehkej prevod nebo zada chces zachovat tezkej. Od doby co existuji kalkulacky prevodu, tak neni potreba se nejak dohadovat a jde to videt rychle :-). Pro porovnani klasika 26" vs. moderni 29". http://gears.mtbcrosscountry.com/#…

                        0 0
                        • novas752  

                          velké množství kol mělo převodníky začínající 24 nebo končící pouze 42 nebo i 40. Ale i s 22 až 44 je ten rozsah stejný jak 52z eagle. Akorát na míň převodech, to je na prd zejména v rovinatém terénu no.

                          0 0
                          • orm  

                            O jake dobe mluvis s nejmensim prevodnikem na trojtacu 24z, protoze co ja vim, tak tam bylo 22 od doby co jezdim? Az kdyz zacali delat trojtac pro 29" tak s tim trosku cachrovali, ale tim ze dali mensi velkou placku. Ne, ani 52z eagle neni srovnatelny s trojtacem, viz. kalkulacka, kterou jsem poslal, kde to mas zobrazene. O kazete 11–34 ani nemluvim.

                            0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • pocestny  

                          Od doby, co existuje Excel, si můžeš spočítat ty skoky mezi pastorky. Jak jsem výše uvedl, ty skoky u 8rychlostní kazety 11–32z jsou v průměru stejné jako u 12rychlostní 10–50z. U devítky 11–32z jsou skoky mírnější o nějaké 2%. A desítku jsem nepočítal.

                          0 0
                    • novas752  

                      Rozsah převodů 3×8 nebo 3×9 neni skoro o nic větší než moderní 10–51/52z kazety. Počet použitelných převodů také ne.

                      A gravelbiky jsou zase mnohem vhodnější na zpevněné cesty, na tom univerzálnim 26" biku jsi sice projel víc terénem, ale většinu času se na zpevněných cestách zbytečně plácal.

                      A furt jde ještě postavit/přestavit velmi slušný bike na 2×12 nebo 11, zvlášť teď v době návratu BSA středů pomocí adaptéru pod misku na E-type přesmykače.

                      0 0
                    • TK75  

                      Já s tebou souhlasím, jen teda nechápu v čem nemůže gravel nahradit 10 let starý mtb.Geometrie je u některých grevlů jak u ht před lety, pneumatiky 2" taktéž…a co se týče beranů, tak buď můžeš mít dělaný přímo na offroad v šířce klidně 60 a nebo i rovný řidítka.A vidlice může být taky, nebo jinej bazmek.. třeba odpruženej představec.

                      Knolly Cache například…to bych řekl že je snad i schopnější než starý mtb.Kola 27,5" taky jedou.

                      0 0
                      • novas752  

                        no na tom hardtailu stejně projedeš víc terénu. Ale kdo chce jezdit v terénu, může si pořídit dnešní xc kolo, které je zase někde jinde. A po silnicích jezdit na silnici.

                        0 0
                        • TK75  

                          Mě třeba vyhovovalo moje starý 29er ht…v terénu nic moc, ale dobře se s tím jezdilo přesně tam kde jezdím teď na grevlu.Já jsem vlastně tam kde jsem byl a jsem spokojenej.S har­dtailem moderní geometrie, to nebylo ono, jen v těžkým terénu fajn

                          0 0
                      • orm  

                        Protoze berany, protoze vidlice se smesnym zdvihem. Kdyz das rovna, tak to mozna nejak fungovat bude, ale geo je delana na berany.

                        0 0
                    • MichaelSimek  

                      oboje moje mtb v klidu hory, teren ,silnice, sotky, vsechno v pohode da jako prd a to jsou oboje moderni geometrie

                      0 0
                      • orm  

                        Tak nikdo nerika ze to nebojedes, klidne i na dh kole, ale nevim jak tobe, ale mne se na mtb se vzprimenym posedem a 75+cm sirokejma riditkam nejezdi uplne konfortne na silnici delsi trasy. Nehlede na to, ze kde jsem drive mohl ve sjezdu slapat, tak ted uz nemuzu, protoze nemam tezke prevody.

                        0 0
                        • MichaelSimek  

                          ja jel dlouhy silnicni streky jak na mojim endurku (80cm riditka) tak na xc (74cm) tak na cx a nejvetsi problem jsou pláště, jinak ja mam rad vzprimenejsi posed a to i na cx… a kupodivu se slapanim problem nemam, ve chvilu kdy kadenci neutocim tak se stejne vic vyplati jit aero a nechat to jet :) … proste 100 jezdců 100 jizdnich stylů

                          0 0
                          • orm  

                            Mas pravdu s tema chutema. Treba ja jsem tezkej a rychla jizda z kopce, zvlast kdyz jsem mohl slapat, byla moje vyhoda v zavode, kde jsem dokazal najet nejaky cas, ale zase diky sve tezkosti jsem potreboval do kopcu lehke prevody, abych tocil alespon nejakou kadenci.

                            0 0
              • Smazaný účet  

                Spousta lidí neušlape ani těch 32/51 nebo 30/51, protože jedou už tak pomalu, že z toho snad i spadnou :D

                Osadit kola 34T nebo 36T převodníkem by bylo mnohem rozumnější.

                0 0
                • mirra66  

                  A jak potom ušlapou 36/10? To už je sakra těžký převod.

                  0 0
                  • novas752  

                    Ušlapou, kadencí 60rpm v pohodě. A čim méně ho budou používat tim lépe.

                    Spousta lidí často ty nejlehčí převody ani nepoužívá, koupili si horské kolo a jezdí s tim po rovinách. Navíc spolu s tou nízkou kadencí je nejlehčí převod s 30 nebo 32z převodníkem už fakt hodně na hraně toho co daný jedinec zvládne do kopce delší dobu ubalancovat.

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    ušlapou protože (bez ohledu na kadenci) někdy taky jezdí z kopce nebo po větru. Na rozdíl od 30/51 existuje reálný scénář, kde to využijí.

                    0 0
                    • mirra66  

                      Ok. Ale osobně si dovedu představit, a to zcela reálně, že bych občas 30/51 zařadil (ale faktem je, že vzhledem k rychlosti by to bylo na hraně s rovnováhou).

                      0 0
                      • Rychlej turista  

                        Já 30 převodník používám tak často, že jsem vyhodil přesmykač, jeho řazení a 44z XTR pilu vyměnil za 44z NW. A až někdy pojedu do kopce, tak to na tu 30 pod kopcem skopnu nohou, na hoře zastavím a na 44 nasadím ručně. Ušetřil jsem tak přes čtvrt kila mrtvé váhy a Drsoně dostal na 7,9kg :-)

                        0 0
                        • mirra66  

                          Tomu snad ani nemohu věřit

                          0 0
                          • Rychlej turista  

                            Jo, psal jsem o tom už kdysi, že je to dobrý nápad a že nikdo nic takového nemá. Ale zrealizoval jsem to až teď. Měl jsem to udělat hned, jak mě to napadlo. Konečně mám klid a nemusím koukat na nevyčistitelný, věčně zasviněný a hlavně vůbec nepoužívaný přesmkač a na drndách občas padající řetěz.

                            Kdybych to udělal před týdnem nemusel jsem na ten kopec zbytečně vyvézt 21 kg navíc :-D

                            0 0
                            • cyklista86  

                              Jako ma to neco do sebe to kazdopadne. Kdyz ten malej prevodnik pouzivas uplne minimalne.. Proste oddelat ten hnusnej presmyk a ten malej prevodnik neni ani videt a je tam jako nouzovka..

                              0 0
                              • Rychlej turista  

                                Přesně tak. Navíc, kdyby spadl řetěz, mohl by ho ten malý zachytit. Krátké stojky dávám na velkou a když pojedu dlouhý a festovní kopec (napadá mě třeba Čerchov od Lískové) tak to na ten malý hodím a nahoře to v klidu zase nandám na velkou. Stejně se tam zastavuje a kochá :-)

                                0 0
                            • mirra66  

                              Vidím ta čísla a chce se mi zvracet.

                              0 0
                              • Esi  

                                To by byl pro mě takový týdenní etapák a na závěr týdne bych si vzal Elektro kolo :-)

                                0 0
                            • TK75  

                              https://theradavist.com/…untain-bike/

                              Používá to, koukal jsem na to tenkrát jestli dobře vidím

                              0 0
                    • MichaelSimek  

                      to ja mam na 30/52 tuny realnych scenaru!

                      0 0
                      • Smazaný účet  

                        To nikdo nezpochybňuje. Ale kolik zákazníků, kteří si koupili jakékoliv kolo 1×12 tento váš scénář vyjede?

                        Vy pravděpodobně dokážete posoudit, jaký převodník potřebujete, a klidně si jej vyměníte. Pro ten zbytek by byl jako výchozí volba vhodnější nějaký větší než 30 nebo 32.

                        0 0
                        • novas752  

                          No jó, ale to by výrobce nic neprodal. :-) Takhle tam převodník daj spíš zbytečně lehkej, část lidí si koupí druhý těžší převodník, část lidí si na tom lehkym zlikviduje kazetu a prodaj kazetu. :-)

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            Snad jedině, pokud má výrobce kol akcie Shimano nebo SRAM. Jinak z toho nic mít nebude.

                            0 0
                            • novas752  

                              Ale proč by neměl, klidně mu výrobce komponentů může prodat kliky s malým převodníkem levněji než kliky s větším rozumnějším.

                              Navíc, například u elektrokol, výrobce si navrhne elektrický trailbike, dá tam převodník na zdolávání krpálů, ale lidi to používaj na cyklostezky, kde ty maličké pastorky zlikvidujou za 600km… Kde je pak chyba?

                              0 0
                              • Smazaný účet  

                                jo takhle, z pohledu nákladů na výrobu by asi ušetřit mohl.

                                Chyba je někde mezi prodejcem (špatné doporučení) a výrobcem (absence jiné nabídky).

                                0 0
                        • MichaelSimek  

                          mozna to je lokaci, ale vetsinu lidi co vidim tak ted 30(32)x50 vyuzivaji na trajl kolech atp, ale je fakt ze se nepohybuju v mistech kde jsou spis zacatecnici a to je rovinatejsi a tam to asi tocit nebudou

                          0 0
                • krabica  

                  To je hrozná blbost, 30/52 je stejný nejlehčí převod, jako býval u 26" kol s trojtácem a nikdo se tehdá nekácel… Shodou okolností mám přesně tyhle sestavy doma.

                  0 0
                  • Smazaný účet  

                    Tím „nikdo“ myslíte cyklistu z bike fora nebo do toho počítáte úplně kohokoliv?

                    Mezi rekreačními cyklisty, co se jdou párkrát za rok projet, se najde dost takových, co na 22/34 už neudrží stopu, kadenci ani rovnováhu. Nehledě na to, že na kopec, kde by tento převod potřebovali, se ani nepodívají.

                    0 0
                    • Smazaný účet  

                      Spousta rekreačních cyklistů jezdila/jezdí na 22/34 resp. 32/50 třeba takové kopce jako jsou Grapy nebo Klapinov v Hostýnkách. A to rozhodně nejsou kopce, kde by měl mít průměrný cyklista problémy s rovnováhou.

                      0 0
                    • krabica  

                      Asi bydlíš někde na placce, ale u nás v Beskydech jsou kvanta cyklistů, co tu jezdí fest strmé kopce… Pro cyklisty, co jezdí párkrát do roka, stačí jakýkoliv tescobike, tam je to úplně jedno…

                      0 0
                      • novas752  

                        No jo ale tam moc nemáš na výběr, žejo. Buď můžeš courat jednim údolim tam a zase zpátky, nebo musíš do kopce aby ses dostal do vedlejších.

                        Jsou oblasti, kde je v podstatě jen rovina a kde jezdí obrovské množství lidí, jsou oblasti, kde je docela na výběr a v těch prudších kopcích tam potkáš lidí naprosté minimum.

                        0 0
                        • Honzis  

                          S tím naprosto souhlasím, drtivá většina jede jen podle řeky nebo co nejmenší převýšení, do kopců se teď jezdí hlavně s motorem a tam se tolik řadit nemusí …

                          0 0
                        • Smazaný účet  

                          Tak kolo s nejlehčím převodovým poměrem 0,65 si normálně člověk asi nekupuje proto, aby se coural tam a zpět kolem vody.

                          0 0
                          • novas752  

                            No právě že normálně kupuje, na většině horských kol to z výroby je. (30, 32 a 50, 51, 52), ihned při koupi si převodník vymění/nechá vyměnit možná 1 člověk z 20 a další 2–4 možná o něco později, ale drtivá většina kol jezdí v tovární konfiguraci dlouhá léta.

                            0 0
                            • pocestny  

                              Co se mi tak vybavuje, tak XC hardtaily měly nejčastěji 34z a to mi přišlo celkem vklidu. Ty trailověji zaměřené třeba 32z. Záleží přece na fyzické kondici uživatele, na výškovém profilu tratě, na hmotnosti kola, gumách atd. atd…

                              Tak nějak předpokládám, že u kvalitního prodejce se ohledně vhodnosti převodů něco dozvím. Předpokládám, že ten prodejce splní zároveň poradenskou roli během prodeje. Dobrý prodejce by měl být taky schopen ten převodník při koupi vyměnit. A jestli ne, tak je to špatný prodejce.

                              Je to sakra jenom blbá trojčlenka, aby si člověk spočítal, že třeba převod 32/10 dá u 29eru při frekvenci 80ot./min. rychlost 35km/h. A nějakýma otázkama na klienta se dá přece dopátrat toho, jestli mu to bude na jeho ježdění vyhovovat.

                              0 0
                              • novas752  

                                Cokoliv měnit je poslední dobou docela problém. Například Shimano převodníky tak nějak nejsou.

                                Většina lidí převody vůbec neřeší, natož aby něco počítali. Ono je to při jízdě nijak neomezuje, i na ty nejmenší pastorky to jede. Do pekel.

                                0 0
                                • pocestny  

                                  U začátečníka je to zcela pochopitelné, že to neřeší. Vůbec neví, že to má řešit. Prodejce je tam v roli placeného poradce. Pokud neudělá svou práci dobře, tak klient jezdí na nevhodném převodníku.

                                  (dočasnou nedostupnost převodníků bych z této teoretické úvahy jaksi vynechal)

                                  0 0
                          • Smazaný účet  

                            Jenže on si ho kupuje. Vleze do obchodu, chce HT 29 pro ježdění polňaček, a naprostá většina kol má převodník 32T.

                            Zde tolik oblíbená rada, že si má koupit Gravel je zbytečná. To že se s tím dá vyjet ze silnice na lesní cestu ještě neznamená, že je taková jizda každému příjemná.

                            0 0
                            • cyklista86  

                              Asi tak. Ja planuju gravela, ale rozhodne nepojedu dobrovolne vedle silnice po polnacce. :D

                              0 0
                            • TK75  

                              To máš pravdu, aby to šlo, je k tomu potřeba pár věcí (bezduše třeba) a ty při prodeji většina těch gravelů nemá.U toho ht je přeci jenom vidle a ta ty tvrdý pneumatiky s duší ,co má ten cyklostezkovej ht speciál, trochu zkrotí..

                              0 0
                      • Smazaný účet  

                        Věřte tomu, že naprostou většinu zdejších cyklistů (serverní morava) by ani nenapadlo, jezdit na kole v nečem jako Beskydy. To co potkáváte na horách je ta sportovnější podmnožina :)

                        0 0
                        • Smazaný účet  

                          No do Beskyd nejezdím, ale docela často jsem v Hostýnkách a tam potkávám tři ****** cyklistů (i vyloženě cykloturistů) na místech jako Hostýn, Kelčský Javorník, Tesák nebo Klapinov.

                          To samé ve VT. Na Sliezsky Dom se tam drápe kdejaký strejda s tetou na historických 26.

                          0 0
                          • Smazaný účet  

                            To jsou ti co mají fyzičku nebo odvahu :)

                            Pak jsou takoví, co 50m prudší kopec vytlačí. A ty v podobné lokalitě už nepotkáte, ale do statistiky prodaných kol je zahrnout musíte.

                            0 0
                          • novas752  

                            Tak se ale koukni kolik cyklistů se motá v přilehlých rovinatějších lokalitách…

                            0 0
    • Alojs01  

      Vim, ze na 2×10 funguje 39/24 na 11/36.

      0 0
      •  
        Obsah tohoto příspěvku je blokován.
        0 0
    • A2735  

      Vitejte mezi cykloturisty.

      0 0
    • 0ndra  

      Jasně, že to jde :-) Vozím to na 29" už rok. Vzadu rd-m6000 GS a kazeta 11–42, vepředu jsem to zbastlil z obyč 3×9 Deore přesmyku, ale jednodušší je na bazoši koupit nějaký na 2×10. Jen teda hodně štěstí se sháněním 40z převodníku, to byl boj.

      0 0
    • pocestny  

      z 38/24 na 40/26 a posuneš přesmyk o pár mm výše, kde může být problém? co kontakt převodníku s rámem?

      jaký máš typ klik?

      0 0
      • novas752  

        Například že přesmykač nemusí jít výše posunout nebo se mu větší převodníky nevlezou do rámu. Pokud to nenastane, tak by neměl být problém s ničim, možná bude potřeba o 2 články delší řetěz.

        0 0
      • josef.s.40  

        Typ klik? Tak to se ptáš toho nepravýho :-). Pokusím se přidat foto :-).

        0 0
        • cyklista86  

          Tvuj problem je strasne nizka frekvence slapani ne moc lehky prevod. :)

          0 0
          • Espen  

            Důvod nízké frekvence šlapání je z fotky zřejmý. Má klasické pedály. S těma se blbě točí, už kadence 80 a výš je pro hobiky problém. Noha na pedálu divně litá a oni si připadají jak křečci.

            0 0
            • cyklista86  

              Jo je komicky resit vetsi prevodnik a jezdit s normalnima pedalama. Chce to minimalne paltformy a nejake trekove boty, ktere maji aspon trochu pevnejsi podrazku a i tak je to ve srovnani s tretrama velka slabota..

              0 0
            • novas752  

              Jo to mě při pohledu na obrázek taky trklo. S SPD nebo aspoň nějakýma slušnýma platformama by podle mě tento problém neměl.

              0 0
              • Espen  

                Je potřeba si uvědomit, že prostě do těch kol nejsou tak zapálený jako my. Prostě něco chtějí jinak a přišli si pro radu. Jako v tom druhém vlákně, kde chce měnit převodník bez sundání klik. Většina nechápe, proč to chce, ale on to tak chce no. Tady je to to stejný. Prostě chce větší převodník.

                0 0
                • mr.garisson  

                  Takže si sám určil diagnózu a teď chce po doktorovi, aby mu ji potvrdil i když doktor ví, že je to cypovina. 10 lidí mu napíše, že je to blbost, ale on chce slyšet „jdi do toho“.

                  0 0
                  • Singlespeed  

                    Není to blbost. Pokud jezdí převážně po asfaltu, tak není efektivní šmirglovat nejmenší pastorky, neboť za chvíli zařvou. Je optimální jezdit střed kazety. Ani dráhaři nejezdí na oválu pastorky 11 nebo 13 zubů, raději dají větší převodník a dozadu 15, 16.

                    0 0
                    • mr.garisson  

                      Při kadenci 45 – 50 ot. toho moc neušmirgluješ. Vídám takhle jezdit tetiny po návsi už 20 let na stejném kole a pochybuju, že někdy něco na tom kole měnily. :D

                      0 0
                      • Singlespeed  

                        Ošmirgluješ hned. Přímo tady na B-F jsem prodal desítky samostatných 11z pastorků, někomu i po více kusech :-). Prostě jiná je teorie a jiná praxe :-).

                        0 0
                        • mr.garisson  

                          Jasný a jaké kadence, rychlosti a kombinace převodů jezdíš? Jaké máš nájezdy? Taky se kocháš?

                          0 0
                          • Singlespeed  

                            Na mě přece nezáleží, já s převody žádný problém nemám :-)

                            0 0
                            • mr.garisson  

                              No právě, proto to nemůžeš brát podle ostatních a podle toho, kolik jsi prodal pastorků.

                              0 0
                              • Singlespeed  

                                Ti, co ode mě koupili celou krabici malých pastorků měli právě stejný problém jako zakladatel vlákna. Potřebovali dopředu větší placku, aby nemuseli točit pastorek 11z, ale třeba 16 zubů, který vydrží x krát tolik.

                                0 0
                                • mr.garisson  

                                  Bych řekl, že to bylo jen o nízké kadenci a ne o malém převodníku. Ale kdo chce kam… Jasný chápu. Adekvátně ku frekvenci šlapání to pak logicky vychází na nejmenší pastorek.

                                  0 0
                    • cyklista86  

                      Ale pri normalni frekvenci slapani by se pri jizde na rovine na posledni dva mozna i tri pastorky ani nedostal s prevodnikem 38 z. O tom tohle vlakno cele je.. Nejsem vypoctar na prevody a otacky. Jakej pastorek by mel zarazeny pri rychlosti 30km/h s frekvenci slapani 80–90 na 38z prevodniku? To jeste prehanim, protoze pochybuju, ze jezdi po silnici na MTB 30km/h kdyz „se kocha prirodou“

                      0 0
                      • novas752  

                        To je tak na 14z = 3. nejmenší. Po větru nebo v velmi mírném klesání se to dá jet i na xc ještě celkem v klidu. Úplně na rovině už to udrží déle málokdo.

                        0 0
                        • cyklista86  

                          No a ted me vysvetli jak nekdo dojde k zaveru, ze mu nestaci ani 38×11. To me hlava nebere. Uz si nemuzu vzpomenout jak jsem to delal ja na svem prvnim MTB kdyz jsem tvrdil, ze mi nestaci prevody do rychla. :)) Ale pamatuju si, ze jsem mel frekvenci slapani polovicni nez dnes. Frekvence je proste zaklad, aby se clovek nezakyselil a mohl tocit nejakou rychlost dlouhodobe. Jak me nekdo predjede a vidim jak tam rve prevod ktery je neudrzitelny, tak jen zrychlim zvysenim otacek, jedu za nim a cekam az mu dojde. :D

                          0 0
                          • Singlespeed  

                            Už jsem to tu psal několikrát. Točit 11z pastorek po rovině je neefektivní nesmysl.

                            0 0
                          • novas752  

                            Tohle ale nerozporuju, větší převodníky bych tam dal tak i tak. Nejlehčí 2 převody vůbec nepotřebuje = neni důvod je vozit a větší převodníky všemu jen prospějí.

                            0 0
                          • Rychlej turista  

                            Jezdíš prostě pomalu, tak ti ty převody stačí.

                            Sestimsmiř, a nevnucuj to ostatním :-)

                            0 0
                            • cyklista86  

                              Nechapu co to je zavod z kopce? :D

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                              • Rychlej turista  

                                Garminův segment. Projížděl jsem jím cestou na ten Klínovec :-)

                                0 0
                                • cyklista86  

                                  Strava je pro pozery. Pravej srdcar nema ani tachometr a trpi v tichosti sam pro sebe. :))) Zajimalo by me kolik frajirku by jezdilo jak jezdi, kdyby nemohli nic sdilet na internetu.. A to neplati jen pro cyklistiku v tehle dobe…

                                  0 0
                      • Singlespeed  

                        Počítejme spolu. Předpokládejme, že zakladatel vlákna šlape komfortní frekvencí např. 70 ot/min. Nechť je obvod 29-er kola 228 mm. Nechť použije nepříliš optimální převod 38/13. Tedy na jedno otočení klik se zadní kolo otočí 38/13=2,92 krát. Tedy ujede 6,66 m. Pokud za minutu šlápne 70×, ujede 466 m, to jest za hodinu 60× více neboli cca 28 km/h. To je poměrně malá rychlost i na cyklostezku, když trošku foukne do zad. My ale potřebujeme točit po rovině nikoliv 13 z pastorek, ale ideálně 15 z. pastorek. Takže pro rychlost 28 km/h potřebujeme dát dopředu placku 15/13×38z=44 zubů.

                        0 0
                        • cyklista86  

                          No s tebou pocitat nebudu. Tohle by muj mozek vstrebal mozna tak pod pohruzkou smrti. Jinak ale si myslim, ze to hodnotis podle sebe a ty mas vykonnost uplne jinde. Ja jezdim po silnici na MTB hodne. Nejcasteji na rovine prevod nejakych 36×15 a kdyz me predjede nekdo na MTB tak to je vylozene zavodak.. Proste jsme znovu u toho, ze dotycny se musi naucit slapat efektivne(frek­vencne) a to na obycejnych pedalech v keckach pujde dost blbe..

                          0 0
                  • josef.s.40  

                    Nepotřebuju slyšet jdi do toho, stačí mi jen pravdivá odpověď, jestli je to možný nebo není. Protože když v jednom servisu řeknou, že to jde, ale možná bude potřeba větší přesmykač, ale v druhým servisu řeknou, že to nejde, tak je něco špatně.

                    0 0
                    • gersa  

                      Všechny argumenty tady zazněly, co ještě potřebuješ slyšet?

                      Jo pardon, jdi do toho. Bude možná potřeba větší přesmykač

                      0 0
                      • Slavik  

                        Přesmykač, ale nechce!

                        Co vlastně chce? :-)

                        0 0
                        • cyklista86  

                          E moped. To je na kochani idealni.

                          0 0
                        • pocestny  

                          To si pleteš s jiným vláknem. Tento tazatel řešil celkem normální dotaz, jestli může použít o 2 zuby větší převodníky, plánoval výměnu ozubení tak jako tak. Navíc má pár převodů do lehka nevyužitých. Diskuze měla zůstat věcná v technické rovině, a zvrhlo se to do infantilního hejtu.

                          0 0
                          • Slavik  

                            Jo spletl jsem si to s tím z placky od Poděbrad.

                            Ty vlákna jsou hóóódně podobný…

                            0 0
                            • Delkim  

                              To jsem byl asi já, použil jsem 36z oval od Absolut Black a je to daleko lepší.

                              Skok tedy o 4 zuby, ty 2 by nic moc neřešily.

                              0 0
                        • TK75  

                          Co?No prát tam velkou přece :-)

                          0 0
                • cyklista86  

                  A co treba si uvedomit, ze od toho to forum snad je. Ze kdyz prijde nejakej zacatecnik co ma milne predstavy, ze mu ostatni vysvetli jak to je? Jestli si necha rict, nebo je tak tvrdohlavej a pojede si furt to svoje je jeho vec. Ale podstatny je, ze dostane ty spravny informace… Nebo maji vsichni v tehle vlaknech jen prikyvovat a utvrdit tak dotazujiciho, ze jeho milna predstava je spravna? Ty bys chtel delat celej zivot neco blbe a pak se probrat a rict si ty vole takhle je to mnohem lepsi..

                  0 0
                  • xtonda  

                    Jo tohle je dost časté na všech fórech bez ohledu na téma. Někdo má nějaký problém, ale místo toho aby položil dotaz jak daný problém řešit, tak si ve své neznalosti vymyslí dost nesmyslné řešení a ptá se jak toto řešení realizovat. Pokud hned z první druhé reakce, že je to nesmysl a že je to potřeba řešit jinak to nepochopí a točí se dál na tom svém nesmyslu, tak další diskuse většinou ztrácí smysl.

                    0 0
                    • gersa  

                      Taky tu jeden takový byl, říkal si Pozemšťan.

                      Nadhodil dotaz a postupně všem vyvracel jejich návrhy na řešení jako nepoužitelné

                      0 0
                • novas752  

                  No právě že si přišli pro radu tak radíme. :-)

                  Kdyby se ptal na větší převodník nějakej zdejší ostřílenej borec tak mu to asi nikdo rozporovat nebude. Tady z mého pohledu by pomohly lepší pedály, na těch ohrádkovejch jebkách se fakt nijak zvlášť efektivně šlapat nedá.

                  0 0
                  • mr.garisson  

                    A jak to krásně zajede do holeně, když se smekne noha z pedálu…mmmmm…

                    0 0
                    • novas752  

                      No z SPD nesjede, z platformy z pinama také nesjede tak snadno jako z ohrádkového pedálu – kdyby měl s klouzánim po pedálech problém, už by tam měl jiné.

                      0 0
                      • mr.garisson  

                        Co když je masochista a všechno odmítá? :) SPD bych doporučil jako první. Hlavně dneska seženeš turistické boty na SPD za slušné peníze.

                        0 0
                      • gersa  

                        A co když jen netuší, že se to dá i nějak řešit. Prostě jezdí a ani ho nenapadne, že by to mohlo být jinak

                        Spousta necyklistů odmítá nášlapy jen z pocitu neznáma nebo že za to nechce utrácet

                        0 0
                        • babkanakole  

                          Já se hlásím mezi ty necyklisty. Jako ano, výhody SPD na horáka, co ho používám jako univerzál, ani vzdáleně nerozporuji. Možná na ně časem taky dojde a odhodím platformy a turistické boty.

                          Přitom ale dokážu (krátkodobě a velmi neochotně) i na měšťákovi na obyčejných pedálech a v normálních botách utočit něco kolem 120 ot/min. Pravda, jako křeček si tam připadám, a víceméně tam tu kadenci používám tak 2× týdně jako cílený trénink kadence a šlapání když se šinu z práce. Daleko větší problém, než to utočit, mám to udýchat :)

                          0 0
                          • Lišák  

                            Seš ženská. Když jsem chodil na spinning, tak jsem čuměl, co ty baby točily za frekvence! Nicméně v reálu, na kole, jsem nepotkal žádnou, co by se jen vzdáleně frekvenčně přibližovala.

                            0 0
                    • Vilém  

                      Pokud nejezdi trial ap, tak neni duvod aby se neco smekalo.

                      0 0
                    • cyklista86  

                      Me platformy mrzacily holene jen kdyz jsem sel vedle kola a kopl do pedalu. Jinak bota na platforme drzi dobre a to jsem mel normalni trekove boty. Boty primo na platformy budou uplne jinde co se te prilnavosti tyce..

                      0 0
                      • mr.garisson  

                        Jo to vysvětluj mojim holením. Strávil jsem na obyč pedálech do půlky devadesátek, než mi táta pořídil nášlapy. Moc dobře vím, jak to drží. ;)

                        0 0
                  • Espen  

                    Radíme ale blbě, to oni nechtějí slyšet :-D. Já to už vzdal si takhle plácat játra. Prostě mu řekni, jestli tam jde větší převodník nebo ne a je to :-). Já to bohužel nevím.

                    Když jsem měl ještě bika 26" jako univerzální, měl jsem tam taky 39/26 převodníky. Rád šlapu i po silnici z kopce. A nerad brousím malý pastorky.

                    0 0
                • Esi  

                  Přesně tak, běžně předjíždíme na rovince lidí kteří nejedou ani 20km/h kadence tak 15 ale mají rozhodně zařazený nejtěžší převod :-)

                  0 0
              • Vilém  

                Na te fotce cloveka trkne vic veci. Pak si rekne, ze to nema smysl nekoho presvedcovat.

                0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
        • pocestny  

          Typ je napsaný obvykle na vnitřní straně klik, ale toto je pravdědpodobně klasika BCD 104. Taky tam nevidím problém posunout přesmyk výše, jak jsem zmínil.

          Ověř si to na googlu, zkontroluj si, že se ti tam vejde o 2 zuby navíc, aby malý převodník nedřel o rám, pak si kup převodníky, co ti vyhovujou (nechci rozporovat tu potřebu větších převodníků ani tvůj způsob jízdy, to je tvoje věc). Na sundání klik ti bude při troše šikovnosti stačit 5mm imbus a tenhle klíč můžeš MOŽNÁ nahradit třeba příborovým nožem. Přesmyk posuň do správné výšky podle některého návodu (takových návodů je na internetu plno)

          0 0
          • pocestny  

            …ačkoliv, ten přesmyk, z té rozmazané fotky si můžu leda tipovat… vypadá že má 38 zubů max, tak to bychom mohli mít celé téma 40z převodníku vyřešené.

            vypadá jako FD-M617 nebo zde

            0 0
        • foosi  

          Z té fotky mi připadá, že tam o moc větší placku nedostaneš. Jestli moc toužíš to zkusit, tak bych 40z pro bcd104 měl.

          0 0
    • hans75  

      Hele zkus to. Uvidíš. Jinak to asi nezjistíš. Asi máš stejný kliky. Zase taková pálka, za převodníky, to není. Budu technicky stručný, víc komentovat nebudu, protože bike-policii a kadenci mám u zadele a závodím max. sám se sebou.

      Při zimním servisu jsem měnil samotné převodníky (původně 38/24), už dost ojeté. Koupil jsem právě větší – 40 a nový 24. Vzápětí jsem zjistil, že po zimním běhání mi hned na jaře těch 24 přijde strašně lehký a nepoužitelný, tak jsem vyměnil za 26. To už je OK. 40/11 využiju, při silničních/cy­klostezkových přesunech, úplně s přehledem.

      Větší převodník může vadit se zadní stavbou. Pak by se musela dát jedině podložka navíc a posune se linka. Dál je třeba posunout a přeštelovat přesmyk. Taky přehození z 40 na 26 je větší „rána“, než z 38. Ale to celkem ničemu nevadí. Řadí to bez problémů. Trochu hůř se daří vyladit maximální využitelnost převodů a řetězová linka, protože při kombinaci malá placka/malé pastorky může řetěz dřív cinkat o velkou placku. S převodníkama 40/26 jsem velmi spokojený, ale faktem je s 38/24 se mi dařilo naštelovat využití pro větší rozsah – křížení teď neřeším.

      0 0
      • hans75  

        P.S. faktem je, že já mám přesmyk FD-M785, který 40 umí.

        0 0
    • Tom-T45  

      Jen bych podotknul, že změnou převodníku z 38 na 40 zubů bude nejtěžší převod rychlejší o cca 5%. Prakticky to znamená, že pokud na stávajícím převodu 38/11 jedeš rychlostí 30 km/h, na novém při stejné frekvenci pojedeš rychlostí cca 31,5 km/h. Je otázka, jestli to bude ta očekávaná změna. Osobně bych asi taky začal těmi lepšími pedály a s nimi ta vyšší frekvence šlapání možná přijde sama…

      0 0
      • cyklista86  

        Jak tu psal rychlej turista nebo kdo, tak jedinej smysluplnej duvod pro vetsi prevodnik by byl, ze bude pouzivat vic vetsi pastorky, ale vzhledem k tomu, ze tazatel pise, ze posledni dva pastorky nepouziva ani ted, tak fakt nechapu o co mu jde..

        0 0
        • Youda  

          Nepoužívá dva největší.

          0 0
          • cyklista86  

            Jo mas pravdu uz to ctu. Taky ctu, ze tu i dalsi lidi jezdi s prehledem 40×11, takze asi mam sebou zkreslene predstavy, protoze jsem totalni sracka hehe.. Btw docela dobre video pro predstavu jak vypadaji otacky od 70 po 130. https://www.youtube.com/watch?… vetsina lidi nejezdi ani tech 70. Me prijde optimalni mezi 80 a 90 a kolem tech 100 kdyz se jedou „bomby“. Tazatel to asi dela tak, ze cim tezsi prevod ma, tim nizsi otacky toci. Coz je na hovno..

            0 0
            • mr.garisson  

              Někdo si na to prostě musí přijít sám a nechce slyšet rady a zkoušet to podle nich. Kdo má wattmetr, tak si dokáže změřit maxímální efektivitu relativně ke kadenci a tak potom jezdí většinu času. Jako silové části na nižžší kadence je taky potřeba zařazovat, ale tady v tomto případě cítím trošku extrém. Každý nemá na wattmetr, to chápu, ale jsou aspoň obecná pravidla, že kolem 90 ot je to nejefektivnější atd. To snad pochopí i úplný amatér kochálista.

              0 0
              • kubad  

                že kolem 90 ot je to nejefektivnější atd

                není to tak jednoduché nemusí to platit pro každého , a pokud dlouho jezdí s nízkou kadencí trvá dlouho se to naučit

                ale aspoň na těch 80 je rozumné se dostat

                0 0
                •  
                  Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                  0 0
                • mr.garisson  

                  Proto sem napsal kolem 90. Většina tréninkových manuálů i ve škole se to tak učí, protože je to informace, od které se odrazíš. Samozřejmě po nějaké ergometrii/spi­roergometrii se dozvíš více, kam svěřence zacílit.

                  0 0
            •  
              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
              0 0
            • hans75  

              Každý prostě nemusí všechno měřit a nad vším špekulovat. Jsme i tací co jezdíme dlouhé roky „na pocit“. A i třeba 5% rozdíl může být příjemný. Jsou tu tuny diskuzí o ladění centimetrů a hodně bikeforistů dává částky o řád až dva vyšší, než stojí nový převodník, třeba taky na hledání slepých uliček… Do kopců a po rovině jednoznačně kadenčně a myslím, že to doporučí 9 kolen z 10. Ale na hladkém asfaltu, ještě lépe mírně z kopečka, se rád chvíli flákám a jen tak si točím. Nechápu, proč bych měl kroutit jak o život, aby zachoval nějakou kadenci. Jo vím… klesne mi tepovka vlastně…

              0 0
              • mr.garisson  

                A to je právě ono. Ježdění na pocit se kolikrát mine účinku a přitom by stačila drobná změna a posun by byl značný. Nikomu nekecám do tréninku, ať si jezdí, jak chce, hlavně je to především o zážitku, když to neděláš vrcholově.

                0 0
                • cyklista86  

                  No nejhorsi je kdyz nekdo jezdi roky spatne a pak uz neni ochotnej nic menit no.. Snad kazdej kdyz zacinal slapal moc silove silene nizke otacky. Ale to je jedno z druhym. Plno lidi ma i spatne nastavenej posed a tak to ani neni mozny slapat vyssi otazky. Klasika je treba sedlo moc vysoko. Naopak duchodci a lidi co maji kolo jako dopravni prostredek zase maji vetsinou sedlo moc nizko. :D

                  0 0
                  • mr.garisson  

                    To nízký sedlo jsem teď viděl na stezce u jednoho pána. Takovej ten štelovací představec až do nebes, pak naraženej vepředu a při šlapání vypadal, jak žabák. :D

                    Pak ještě potkávám jednoho, co jezdí do Alberta na nákup a ten je specialista na podhuštěný kola. Si říkám, jak to dělá, že si nikde necvakne.

                    0 0
                    • MartyM  

                      Bezduse neasivoe. Cte bf = jezdi nizky tlaky!

                      0 0
                      • mr.garisson  

                        Ale je to opravdu napínavý pohled, když přejede nějakou nerovnost, tak to tak zapupmuje nahoru dolů, fakt těsně od cvaknutí. Dycky si říkám, tyvado, dyť se na tom musí hrozně nadřít.

                        0 0
                        • Youda  

                          Tak mu to dofoukni až bude v obchodě.

                          0 0
                        • Esi  

                          Tak ona taková půlkilová duše v kombinaci s pláštěm který má tak kilo a půl celkem dost vydrží :-)

                          0 0
                  • orm  

                    To sedlo moc vysoko je zajimave, ze to clovek vidi i u lidi, kteri podle vybaveni a postavy jezdi hodne. Kdyz za nima clovek jede, tak vidis, jak se v sedle houpou ze strany na stranu a slapou jen spickama (nohu nedokazou dat do roviny).

                    0 0
                    • cyklista86  

                      Chcou met vysunutou sedlovku jak profici, ale nedochazi jim, ze profici maji ve vetsine pripadu mensi ramy na jejich vysku.. :D Plno z nich ma sedlo docela nizko kdyz se na ne divas z boku jak slapou. Jak maji pokrcenou nohu v koleni a kam jim smeruje spicka v te doplni poloze… Tady dobre video od Jamese. https://www.youtube.com/watch?… Tady je rozbor techniky slapani Sagana. Vsechno spatne.. Mel by ho nekdo naucit jezdit na kole… :D https://www.youtube.com/watch?…

                      0 0
      • josef.s.40  

        I tak to bude pro mě očekávaná změna s obyčejnýma pedálama :-).

        0 0
        • cyklista86  

          Tretry nejsou pro kazdyho, ale opravdu to chce aspon platformy. Treba https://www.koloshop.cz/…y-black.html Bota ma pak mnohem vetsi oporu a neklouze to na nich ani za mokra. Teda za predpokladu, ze mas aspon trochu normalni podrazku. S obycejnych bot treba prestige ktere maji stejnej vzorek po cele podrazce.. Nebyl bych prekvapen, ze se ti to bude tak libit, ze si pak poridis i primo boty na platformy jako five teny a pod..

          0 0
    • pocestny  

      Tak ještě jednou:

      • před koupí převodníků si ověř, že nedojde ke kontaktu s rámem a podle typu klik, jestli se jedná o BCD 104
      • tvůj přesmykač, pokud se jedná o model FD-M617, je dělaný jen do 38z max., takže je určitá pravděpodobnost, že to s 40z nebude optimálně řadit, i přesto, že nastavíš správnou výšku přesmykače.
      0 0
      • gersa  

        Tohle měl zakladatel vzít v potaz hned na úvod a bylo by vyřešeno, zbytek je tady jen zbytečné tlachání

        0 0
      • josef.s.40  

        V dalším servisu, zde doporučeným v jiný debatě, mi řekli, že by to mělo jít, tak uvidím jak si s tím poradí :-).

        0 0
        • Honzis  

          když bude místo v rámu, tak to asi fungovat bude, otázka zda se za vynaložené peníze dostaví kýžený efekt. Rozdíl 40/38 není nijak zásadní. Spíš jde o to, že trend v MTB je poslední roky nějaký, ovšem lidé, co na těch kolech pak v reálu jezdí se nepohybují po tratích jako Nino Schurter, ani nemají výkonnost eliťáků. Na cyklostezky a šotky existuje pořád cross a některé i s 48z 3plackou.

          0 0
          • Vilém  

            Rozdil neni prakticky zadny. Ale nekterym lidem to nevysvetlis. Kamosovi jsem kvuli dvoum zubum taky musel menit kliky, byl skalopevne presvedcen, ze ty 2z jsou nejaky rozdil. Kdyz jsem mu to rekl v cislech, tak taky beze smyslu. Po vymene klik (XT 42 za XT 44z) rekl, ze ted je to konecne to prave a spokojene to jezdi dodnes.

            0 0
            • babkanakole  

              Ty vůbec nechápeš, že placebo funguje i u kol ;) Navíc některým se líp jezdí i na kole, co se liší jen a pouze barvou, což takové 2 zuby na klikách. Než se s někým dohadovat, pravděpodobně už to dávno budeš mít hotové.

              U kámoše máš smůlu, že by pravděpodobně poznal, kdybys mu ty kliky nevyměnil. Znám ale dost lidí, kde by naprosto stačilo ty původní kliky umýt, pokud už tedy nebyly po smrti, a jen hrdě zahlásit „hotovo“. Než by dotyčné napadlo si to zkontrolovat, klidně (a spokojeně) by na tom jezdili celé léto.

              0 0
              • Jáchym 1  

                Tak placebo jsem si ověřil i na sobě,když jsem jel kopec,kterej pravidelně jezdím .

                Myslel jsem si,že jedu svůj obvyklý převod a až nahoře jsem zjistil,že jedu o jeden pastorek těžši šajbu.

                Hlava je mocná zbraň.

                0 0
    • josef.s.40  

      Díky všem za cenné rady :-).

      0 0
    • josef.s.40  

      P.S.: Přesmykač se posunul výš asi o 5 mm a funguje to :-).

      0 0
    • šlapatko  

      Na 29er se hodí převody 22–36. V Beskydech je to normální převod. Znám borce co po pořízení eaglu chodí pěšky věci, které normálně jezdili. Převod 32–50.Naopak po cestě zpět mají problém valit po stezce 35km/h +. Po pár kopcích v Beskydech ztuhnou nohy a člověk ocení větší převodník. Vozím 2×10, převodníky 22–36 a kazeta 11–36. Do lehka ok, na rovině pár převodů chybí. Na štěrkoletu jezdím compact kliky 34–50 a na těžké převody si nestěžuju. Po hodinách jízdy tahám těžší převody než když jsem čerstvý. Přehození na lehčí, znamená zpomalení. Toš tak, jsou to jen postřehy s praxe. Zakladateli rozumím. Mám za sebou pár let v servisu a většina lidí odpálí nejmenší dva pastorky.

      0 0
      • novas752  

        No nevím.

        Mě to přijde velice velice podobné.

        0 0
      • cyklista86  

        Kdyz na rovine par prevodu chybi, tak proc tam nedat 38z prevodnik? Jak budu kupovat novej, tak ho tam urcite dam a myslim, ze to bude uplnej optimal. 40z jak chtel zakladatel tohohle vlakna uz je podle me na 29 MTB overkill pro normalniho prumernyho hobby cyklistu..

        0 0
        • bara2  

          Mám na kolech 38–22 a max. spokojenost na běžné výletování s kazetou 12–34. Je fakt, že malé pastorky dostávají zabrat, bo jezdím hlavně po silnici, ale bez převodu 0,65 (22:34) bych nikam nedojela, do kopců (i po silnici) to potřebuji.

          Upřímně, ženských s mou (slabou) výknností moc nepotkávám. To, co jim prodávají za kola, je tak akorát někam na rovinu a do kopce to tlačit, Buď je to těžký jak kráva a je jedno, jaký to má převody, nebo to váhově jde a nemá to pomalý převod do kopce.

          0 0
          • Smazaný účet  

            Váš rozsah odpovídá aktuálnímu řazení 1×12 ve variantě 32/10–51, což je asi nejčastěji prodávaná kombinace. Chybí jí naopak převody do rychla.

            0 0
            • bara2  

              Ovšem můj rozsah s osmikazetou HG 51, přehazkou Acera/Claris, klikama a jpřevodníkama Mighty, přesmykem TZ30 a řetězem HG 71 je cenově úplně někde jinde, jak 1×12 s potřebným příslušenstvím. Neměnila bych ;-)

              Narychlo mám kazety 11–34 a můžu nasadit trojtác 42–32–22. Levé řazení mám trojkvalt, ale dva talíře mi stačí.

              0 0
    • Venda  

      Poridil jsem teď nově Trance x, v základu ma 30 zubů. Ze bych u nej zustal jsem vubec neuvazoval, jelikoz bydlim u Hradce Králové, větší prevodnik je naprosta nutnost. A zvazoval jsem 32 nebo 34 a na prodejne me prekecali na 34 ovál, tak uvidim, jestli jsem neudelal chybu a trochu to neprehnal. Ale v nejhorším poridim tu 32-ku, co se muze stat horšího…

      0 0
      • cyklista86  

        To musi byt strasny se rozhodovat co dat jako jednoplacku. :D Neco jako kdyz mas 10 korun a premyslis co si koupit aby ses co nejvic najedl. :D

        0 0
        • Venda  

          Tomu prvnímu nerozumim a koupil bych Snickersku ;-)

          0 0
          • cyklista86  

            Dobra volba. Ta ma docela ranec kalorii, ale ta je myslim drazsi nez 10kc ne? :D Btw vsude vidim jen ty dve mensi v jednom obale. To uz se nedela klasicka jedna velka?

            0 0
            • Venda  

              Musíš LidlSnickersku. A ještě ti trochu zbyde.

              0 0
              • cyklista86  

                Ja normalne kombinace hodne tucneho a sladkeho nezeru. TO jde hned do tuku.(proto je vetsina lidi bachratych ikdyz se hybou. Zerou furt jidla, kde je kombinace hodne tuku a cukru.. Klasika kava s nejakym zakuskem, ruzny ty tycinky jako prave snikrsky, margotky, na obedy tucny masa s knedlama a pod.. Profik si hlida aby nejedl zbytecne moc tuku a hlavne nekvalitniho tuku..) Hlavne tam jsou arasidy a ne moc kvalitni tuky.. Heh kdyz nad tim tak premyslim tak za 10kc by to byl fakt problem. Ani pecivo nezeru.. Asi bych vzal sacek rozinek ejstli bych se vesel do rozpoctu. :D

                0 0
                • cyklista86  

                  Vidis to ted zeru marsmelouny a ty byly v akci za 9.90. :D To do tuku nepujde same cukry a trochu bilkovin ze zelatiny. Zadny tuky.. Kdo se hodne hybe a ma spotrebu glykogenu, tak se mu to ulozi jako glykogen do jater, svalu a nepribere z tech cukru, ale jak k tem cukrum jsou navic tuky, tak cukr se vyuzije jako energie, ale tuky se ulozi.. Jasne je to i o celkovem prijmu a vydeji energie, ale to me neba resit. Tak drzim proste tuky nizko do 100g na den a muzu zrat co chcu a drzim si furt podkozni tuk kolem 10%… Nejvetsi blbost je u sportovce, tezce pracujiciho, hodne aktivniho cloveka omezovat sacharidy a prezirat se tucnyma vecma. To by davalo leda smysl na ketu, ale to zase keto nedava smysl u sportovce, aktivniho cloveka, takze jsme zase u toho, ze omezovat cukry a prezirat se tukama je nejhorsi.. Jak to funguje u vetsiny lidi to kazdej vidi.. Hybou se a furt maji pupek.. Dalsi faktor je jeste chlast. Klasika pivo… Kdo musi chlastat tvrdy nebo i vino tak to uz je hodne spatny..

                  0 0
                  • RapMan  

                    Ty to bereš ale z pohledu anaerobní zátěže. Jiný pohled je takový, že když většinu aktivit máš v aerobním pásu a trénuješ právě to spalování tuků, vytrvalost a na základě objemového tréninku pak i zrychluješ. Zásoba tuku je mnohem větší. Podobný názor na cukry / tuky jako ty jsem měl do letošního roku taky, ale štvalo mě, že mi tep hned vyskočil na 160–170bpm. Tak jsem si začal hledat informace, jak správně trénovat při nižší intenzitě a narazil jsem na MAF metodu, kterou můžu s klidným srdcem komukoliv doporučit, mlaďochovi, starochovi, trénovanému i netrénovanému. V mém případě 180bpm mínus 40bpm (věk), případně ještě mínus 5bpm (pokud by člověk do té doby nebyl fyzicky aktivní), případně a veškerou aktivitu bys měl tedy provádět minimálně 3–6 měsíců jen pásmu cca 125–140bpm., a pak teprve zařadit anaerobní zátěž/interva­ly, atd.

                    Najet na nízkosacharidovou stravu (ne úplně keto) a být trpělivý, hodně trpělivý. No a proč to píšu sem – protože pokud to provozuju i na kole, zjistil jsem, že žádný větší převodník nepotřebuju a musím naopak ve větší míře využívat rozsah lehčích převodů a nohy si postupně zvykají na rychlejší frekvenci šlapání. To samé při běhu a plavání. Za mě fakt super, prostě častější aktivity v mírnější zátěži.

                    0 0
                    • cyklista86  

                      Proc bych mel proboha jako aktivni clovek kterej ma jeste jako konicek cyklistiku se stravovat low carb??? Jinak to ze pri aerobni zatezi spalujes hlavne tuky je pekny, ale co to ma co spolecnyho s ukladanim tuku ze stravy do podkozniho tuku??? Profi cyklisti maji taky perfektni tukove spalovani a presto drzi tuky na uzde a intenzivni treningy a zavody jedou vyhradne na cukrech.. Cyklistika je vylozene glykoliticky sport. Koho by proboha bavylo tocit ty nejlehci prevody, protoze nema zadny glykogen ve svalech? Nedovedu si predstavit jak si clovek muze uzit treba 150km jizdu na kole na low carbu? To ma byt jako vtip? Jinak chtel bych videt tvou kortizolovou krivku behem dne. Low carb automaticky vede ke zvyseni stresovych hormonu a tim padem snizenych anabolickych hormonu. Kdyz nadledvinky pumpujou kortizol aby rozlozil tkane na palivo, tak proste testak nemuze byt dostatecnej.. Low carb, keto dava smysl u neaktivnich lidi, kteri jsou obezni a chcou ze sebou neco delat a ne u lidi co jsou pul dne na nohach a pak jeste delaji sport jako je cyklistika… To povede jen k adrenalni unave a z toho se dostava hodne tezko. Kdybych chtel nekoho odrovnat, tak mu doporucim low carb. To je bez debat.

                      0 0
                      • RapMan  

                        To je právě o přístupu.. Jenže my nejsme profi cyklisti. Přesně tu 150km jízdu na nízké tepovce si dokážu představit, na vysoké ne, to bych se rozpadl… Je to o komplexním přístupu, souhlasím že je hloupost low carb s kombinací tréninku ve vysoké zátěži, v podstatě trénink ve vysoké zátěži je pro hobíka hloupost… Dělá něco, na co jeho tělo není dostatečné připravené, pak vznikají zranění. Ta metoda není o ničem jiném, než začít postupně zlehka a tomu přizpůsobit stravu. Dle MAF pohled, že „fit“ a „healthy“ jsou dvě různé věci, mi také přijde logický. Někdo může být fit, ale není zdravý, někdo je zdravý, ale není fit. Cílem této metody je udržení balancu obou složek.

                        0 0
                        • cyklista86  

                          Ikdyz jedes aerobne, tak furt spalujes kvanta cukru. Predstava ze jsem na low carbu. Nemam glykogen ani v jatrech a ani ve svalech a jdu na kolo je opravdu strasidelna. Na low carbu se da cvicit, da se chodit a pod.. Ale cyklistika je proste glykolitickej sport, kterej ty cukry vyzaduje. Prijde kopec, foukne celni vetr a ty budes delat co na tom low carbu? Je to uplnej nesmysl a znovu ti opakuju, ze tvoje telo to vnima jako silnej stres a ono ti to pak vrati i s urokama jestli s tim budes blbnout dlouhodobe. Proste low carb pro cyklistiku je nesmysl. Profici zarazujou maximalne rano na lacno kratsi jizdy s mensi intenzitou, ale to je tak vsechno. K veceri si uz daji normalne komplexni cukry a bilkoviny. Jinak pises tu o treningu hobika v intenzite ze je hloupost. A to jako na co trenujou? Nechces me snad rict, ze na tom low carbu budou zavodit? :D Bez cukru proste na kole nemuze byt zabava a o to snad hobikum jde ne? Jak dlouho tohle provozujes? Par mesicu? Za rok, dva, pet nam napis jakej mas na to nazor. Ujistuju te, ze bude uplne jinej..

                          0 0
                          • Delkim  

                            btw a tohle pravidlo vždycky platilo: TUKY HOŘÍ V PLAMENI CUKRŮ!!!

                            0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
                        •  
                          Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                          0 0
                        • Esi  

                          Hobík není člověk co jezdí na kole 10 km do hospody a 10 km zpět, spousta hobíků má nájezd nad 10 000km za sezonu a odjeto spoustu závodů.

                          0 0
                          • RapMan  

                            ok, ale jde o to, na jaké závody trénuješ nebo čeho chceš dosáhnout, nejde srovnávat např. sprint s maratonem. Z mého poledu se cyklistika blíží spíš tomu maratonu než sprintu, proto mi z pohledu stavy přijde více logické toto vysvětlení.

                            0 0
                            • Esi  

                              TO je sice fajn ale pokud nejezdíš jen po rovině tak v kopcích se můžeš dostávat snadno k maximálním tepům, nějak si neumím představit jak pojedeš při 150 tepech třeba na Zlaté návrší, možná by to šlo na nějaký lehčí převod na elektrokole

                              0 0
                              •  
                                Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                                0 0
                            •  
                              Obsah tohoto příspěvku je blokován.
                              0 0
        • novas752  

          Je to jednoduché, když bys to chtěl trošičku jinak, jsou to 2 zuby, kdyby víc jinak, tak to jsou 4 zuby atd.

          Akorát nevím ten ovál, do kopců je to super, ale na rovinách by mě to možná trochu štvalo.

          0 0
          • Venda  

            Zkusenost nemam, tak vyzkousim. Treba to bude pro me slepa cesta. Ale ten muj prodejce/servi­sak/sef tymu… to hrozne chvalil, tak jsem musel. 32 zubu byl zaklad, to se i na takovyhle kola dává ( hugene, jeffsy…) a pak mi tvrdil, ze oval ještě přidá, tak z toho ta 34 tak nějak vysla.

            V nejhorším to předělám zpátky nebo dam treba 32 kulatej…

            A pak je jeste jedna věc. Ono ty dva zuby zas tak zásadní rozdíl není.

            0 0
    • drahos  

      Ahoj, chtěl bych vyměnit současný 34T převodník za převodník 42T, nejsem si ale jistý, jestli by mi neškrtal o rám, jde to vyřešit nějakými podložkami, abych převodník oddálil od rámu a vešel se mi tam? Díky za rady :)

      0 0
    • Lišák  

      Když ho oddálíš od rámu, tak budeš mít špatnou řetězovou linku a může ti padat řetěz na velkých pastorcích. Většinou při šlápnutí dozadu.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.