• Duhovka

    Jednoznačně jsem se zamilovala, ale jako žena jsem přecenila síly a vlastně vůbec nevím jak s tím naložit.

    • Čím obrousit, ošmirglovat
    • Čím natřít
    • Jak zjistím velikost pláště(jsou pochopitelně spuchřelé)

    Ve sbírce mám tři kola z čehož dva Velamos.Pokud se v tom někdo orientuje budu ráda když se ozvete.Buď tady nebo na FB

    www.Adeela.Vanova@seznam.cz

    0 0
    • kutil  

      Na pláštích je to napsané. Z boku jsou tam čísla.Tak a teď záleží co chceš. Pokud toho stařečka chceš zrenovovat , bude asi nejlepší obrátit se na odborníky. Kolo se dá rozebrat, rám nechat otryskat, nalakovat… ty dříve lesklé věci co tam jsou nechat nově nachromovat nebo jiným způsobem pokovit… Můžeš se celkem slušně vyřádit, ale stojí to nemalé peníze.

      Pak je tu druhá cesta…vše si udělat sama :-) pokud ti nevadí že to nebude jako z fabriky.Chce to jen čas, ale budeš ho mít o to rači.

      Śmirgl papír se dá koupit v kdejakých stavebninách. ne moc hrubý, myslím že od 80ky nahoru , ale to ti poradí v prodejně.No ale s tím natíráním:-) Už jsi někdy viděla natřené kolo? Natírají se futra :-) ale kolo podle mě by mělo být stříkané protože ať budeš natírat sebelépe vždy tam budou vidět tahy štětcem. Nejlépe uděláš když jukneš na net a podíváš se na renovace kol. Určitě najdeš :-)

      0 0
      • Duhovka  

        Díky :) no jako mám v plánu se toho zhostit sama ;) ..nevím proč jsem zvolila termín natřu ..budu ho postřikovat :) ..akorát jediný problém …na.plášti je napsáno sice 28 1/2 ..což nevím jak to chápat 28 mají tři druhy … A 28 a půl ..neberu jako konečné označení.

        0 0
        • Jakobo  

          Do servisu takove kola radeji nedavej. Dnesni servisaci maji gramlave ruce a to jejich osazeni by videli poprve. Byla bys jeste rada, kdyby z tech 3 kol zbastlili aspon 1. Bych jim musel urazit pracky. To chce nejakeho stareho dedulu, kutila s garazi, ktery takove kola driv opravoval a vi jak na to. Urcite v okoli nekdo takovy bude. Navic te to prijde levno. Sama to nezvladnes. Co se tyce laku pokud neni ram hodne rezavy nechal bych to tak. Mnohdy staci smyt letitou spinu, smes rzi a oleje a kolo prokoukne. Plaste budou stare falcaky nebo drataky, urcis podle cisla na plasti. Hlavne na to bez s rozmyslem a peclive.

          0 0
        • Petr L2  

          Pokud jsme u té terminologie, tak postřikovat můžeš pole, rámy se jak zaznělo výše stříkají, nebo lakují :-)

          Nerad bych ti bral elán, ale pokud s tím nemáš žádné zkušenosti a dílenské zázemí, tak to bude tedy boj s hodně nejistým koncem. Doporučil bych nechat zcela odstrojený rám opískovat, pak si ho očištěný můžeš poladit smirkovým papírem a pak nechat stříknout od někoho, kdo to umí.

          Renovaci chromových částí bych nechal na odborníky úplně. Sama se můžeš dost realizovat na vlastním sestavení a výsledek bude mít smysl.

          Jo a ten plášť není to spíš 28 × 1 1/2

          0 0
    • Bubaaak  

      Vyprdni se na šmirgl, musela by si původní lak strhnout nějakou 120, pak to doleštit 400 a 800 aby tam nebyly vrypy.

      Necháš na tom ruce, navíc lakování – základovka, lak, bezbarva … aby to drželo

      Hod to do práškové lakovny, tam ti to opískujou a nalakujou zapékací barvou, která je odolnější vůči oděru než „sprej“ a ve výsledku to bude levnější.

      Hledej v okolí práškové lakovny/komaxit

      Ale na lakování jim musíš hodit kolo odstrojené až na rám, což podle dotazu na pláště by mohl být asi problém…

      0 0
      • Jirka24x  

        A hlavne zatesnit diry- hlavovy složení a střed

        0 0
        • standoslav  

          Zase ale na rovinu, je to odvaha se v dnešní době do toho pustit sama, holka. Asi má po tátovi/predcich nějaké geny.

          0 0
          • Bubaaak  

            Podle fotky je to kočka, tak i kdyby neměla, tak manuální a servisní práce na kole pro ní nemůže být problém :)

            Na tomhle fóru :)

            0 0
    • Mr.Dan  

      Osobně provozuju k plný spokojenosti podobnýho veterána a pokud můžu říct svůj názor, tak pokud to není nějak zásadně orezlý apod., tak bych se na nějaký kosmetický úpravy vyprdnul a nechal to v původním laku a jen to dal do kupy po mechanický stránce (tj. nový pláště a řetěz, vymezit vůli ve středovym složení, vyměnit sedlo, pokud je prasklý atp.). Nejen že to nepojede s novym lakem líp, ale v tom původním to bude mít i větší hodnotu, dá-li se to tak vůbec říct. ;)

      0 0
    • platypus  

      Starej lak jsem sundával kuchyňským nožem, místa kolem mufen jsem vzal drátěným kotoučem na vrtačku, při lakování barvou ve spreji nespěchat, první vrstva, nechat zaschnout atd., jak se to válí hlava nehlava barva začne se hromadit a stékat, dělat kapky a celá práce je akorát na nasrání.

      0 0
    • Hroch obojzhivelnyj  

      Tak zalezi jake s tim mas zamery. Jestli jen to vycistit, zuslechtit, namazat a jezdit jako perfektni uzitkove kolo, nebo komplet restaurovani do vitriny vcetne super laku s linkovanim a noveho chromovani (to uz je prace pro specialisty a $$$, a aby to melo smysl, melo by to kolo byt nejak zajimave, coz mi ta tvoje velamoska neprijde).

      Nebo neco mezi, treba jen novy lak a zbytek vycistit a promazat a pouzivat bezne.

      Plaste podle cisla na boku, jsou pravdepodobne 35 az 40(sirka)-635 (prumer rafku) ale pozor, muzou byt i falcove- kdyz ho sundas, nema v patce drat, ale jsou tam takove gumove jazyky ktere se skladaji pres sebe. Dela je porad " Rubena":https://www.srovnanicen.cz/…STRAL%20V19/. Podle te tve fotky v galerce to vypada na falcove. Dratove patky ve falcovych rafkach blbe drzi.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.