Velikost rámu silničního kola_rada

13 nepřečtených
  • paveladventurer

    Zdravím. Potřeboval bych poradit s velikostí rámu silničního kola (nemám možnost vyzkoušet).

    Dříve jsem měl silničku Trek a velikost rámu byla něco kolem 55 nebo 56 cm a myslím, že mi bylo větší než bych potřeboval.

    Měřím 174 cm. Bude mi stačit velikost kola 52 cm nebo spíše 54 cm?

    Pořizované kolo bude pravděpodobně opět Trek nebo Author.

    Děkuji

    0 0
    • marttoni  

      Samotná výška jezdce není dostatečný údaj. Teda pokud máš vzorovou souměrnou postavu, tak možná ano. Mnohem lepší je kolo vyzkoušet a nebo použít competitivecy­clist.com ale musíš tam jít přes VPN, z EU adresy to už nefunguje. Dobře se někým nechat přeměřit a dle toho co z toho vyleze volit délku/velikost rámu. Pokud je člověk na rozhraní dvou velikostí, je lepší vzít tu menší a zbytek dohnat představcem.

      0 0
      • marttoni  

        velikost 52 nebo 54 také může znamenat u různých značek(a někdy i u stejných značek) úplně něco jiného. Důležitá je hodnota viz obrázek

        1 0
        • skaj  

          Omlouvam se, ze kibicuju, ale tohle je spatne. Dulezity je reach (pro tazatele co je reach treba tady https://road.cc/…rtant-266968 )

          Proc? Protoze pozice sedlo vs slapaci stred je, a to specialne na silnicnim kole, nemenna. Tu bys mel mit z hlediska slapani na uplne kazdem kole stejnou. Takze te zajima to „navic“ pred stredem, proste jak daleko budes mit k riditkum. Pak do toho zacne jeste promlouvat stack – protoze jejich vyska pomyslnou vzdalenost k nim jeste prodlouzi/zkrati.

          Ale effective ttl – tedy to, co jsi ukazal na obrazku – je fakt omyl. Staci se zamyslet, jak vyslednou vzdalenost ovlivni napr. uhel sedlovky.

          0 0
          • Hroch obojzhivelnyj  

            Na druhou stranu, moderni silnicky maji prakticky vsechny (pokud nejsou XS nebi XXL) skoro vzdycky uhel sedlove trubky 73–73.5°, coz na delku dela cca 5mm rozdilu na urovni vysky efektivni TT. Cili podle me je skoro jedno jestli efektivni TT nebo reach.

            Pro me je dulezitejsi udaj Stack. Delka se dohoni snadno v celkem sirokem rozmezi predstavcem (8–13cm) a tvarem riditek (tak o 3 cm urcite), kdezto kdyz mas nizky ram resp. maly stack, tak vyska se dohoni tezko (komin, nahoru trcici predstavec). A reach je u kol ruznych vyrobcu a pro ruzne urceni (Aero vs endurance) v podobne velikosti dost podobny, ale ve stacku jsou radove nekolikacenti­metrove rozdily.

            Jako priklad, pred par lety jsem vybiral kolo, a ruzne ramy velikosti kolem 56–58 se vesly v reach do 2 cm, kdezto ve stack bylo rozmezi 5 cm.

            Ale samozrejme uz trochu musis tusit na jake hodnoty se potrebujes dostat.

            0 0
            • skaj  

              V podstate souhlasim skoro se vsim, ale proc jsem specialne ten reach vypichnul je tohle

              … moderni silnicky maji prakticky vsechny skoro vzdycky uhel sedlove trubky 73–73.5° …

              Coz je take pravda, ale dabel je skryty v tom moderni. Tazatel zcela evidente prechazi ze stareho ramu. Takze tam uz ten vztah mezi ett a podobnym reach nebude platit. Respektive by si mel najit reach a stack stareho kola a podle nej vybirat. Proste porovnani stare ett s novou muze byt dost zavadejici.

              Jeste k dohaneni toho reach vs stack. Zrovna pokud by sahal po moderni aero silnici, tak snaze nastavi stack. Hodne z nich ma karbon kombo riditka+predstavec a zmena reach je strasne draha zalezitost pokud se nezvladne uz pri koupi. Kdezto stack jde dohonit o centimetry…

              0 0
            • Honzis  

              Některé „bohužel“ mají i 74 sedlový úhel , ale jak píšeš, dohnat délku jde snadno, naopak s příliš vysokou hlavou se nedá udělat skoro nic a příliš nízká je zase nevzhledná když tam je komín -( dlouhý rám je třeba závodní charisma od Authora

              0 0
        • marttoni  

          Ano máš pravdu.

          0 0
    • milan.v  

      Přesně, jak tu padlo, není to jen o výšce člověka, to je jen jeden z údajů, který výrobci kol pro zjednodušení svých prodejů všude propagují jako zásadní…

      Pokud je člověk standardních proporcí, bude to s největší pravděpodobností sedět, ale…

      0 0
    • kubad  

      asi 52cm, ale není to jen o tomto údaji jak už píšou nademnou

      2 0
      • yetti  

        Měřím 173 a dosud jsem vystřídal asi 10 silniček od různých značek ve velikostech 50,51,52,53 i 54 a vždy se dala geometrie nějak doladit i když na menších velikostech to bylo snažší.

        Nejlépe mi seděl Cannondale Six 52, ale jak stárnu, tak jsem před rokem jsem kvůli zádům poprvé přesedlal na endurance geometrii Synapse 51 a je to také v pohodě.

        1 0
    • Lister  

      Jedna věc je velikost a druhá geometrie.

      Je vcelku pravděpodobné že identická velikost od jedné značky v podání závodní/enduracne může znamenat že jedno kolo bude úplně nevhodné a přitom druhé bude sedět.

      Takže vyzkoušet jak sportovní posed dnes a jak už tu vícekrát padlo zaměřit se na délku kola a výšku řízení (stack)

      A pro menší jezdec je taky důležitá délka sedlové trubky " pokud máš krátké nohy, pravděpodobné ocenís slopingovou geometrii – osobně bych se na klasiku neposkladal.

      Jinak obecně bych vzal asi to nejmenší kolo které sneseš a přitom bude mít ještě dost dlouhou hlavu, abys tam nemusel mít moc podložek.

      0 0
    • Honzis  

      Starší treky typu 1500 měly dost zvláštní geo s velmi krátkou hlavou, moderní Domane mají zase výrazně vysokou a Author charisma je extra natažený rám tak opatrně.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.