• frantaklika

    Ahoj,

    do svých devatenácti jsem jezdil horskou cyklistiku. Před pár měsíci jsem se rozhodl změnit kategorii a začít se věnovat silniční cyklistice. Objevil jsem skvělou nabídku do začátku, protože jsem nechtěl hned kupovat nějaké nadupané kolo. Pořád nevím, jak moc mě to bude bavit oproti lesům a polním cestám, ale silnice mě prostě lákala tak moc, že jsem do té nabídky šel. Koupil jsem si jetou silnici Author Aura 55/2015. Problém je, že když jsem si ji zkusil na cestě před koupením přišla mi pohodlná, ale teď si nejsem jistý, jestli velikost rámu je opravdu na mou výšku. Mám 181 cm a velikost rámu 58. Možná je to jen o zvyku, ale dost mi přišlo, že jsem na tom kole natažený a dost mě bolely záda. Když si stoupnu, tak mezi rámem a rozkrokem mám cca 2–3 cm mezeru, takže je vysoký, ale nemyslím si, že až tak moc. Nevím, jak teď dál. Jestli tam dát kratší představec, abych na tom kole neležel nebo je to opravdu jen o zvyku. Rád bych řekl, že rám jsem konzultoval s kamarády silničními jezdci a říkali, že by to nemělo vadit, ale nemělo neznamená nevadí. Proto by mě zajímaly vaše názory. Děkuji

    0 0
    • Rychlej turista  

      Mohl bys mít menší, ale vejít by ses na to ještě bez problémů měl. Jak dlouhý máš představec?

      0 0
    • milan.v  

      58ka ti bude s velmi velkou pravděpodobností opravdu velká…

      0 0
      • frantaklika  

        A jak by se na tom dalo alespoň zajezdit..?? Jestli mě chápete..?? Nerad bych si zbytečně ničil tělo od prvního kilometru, ale zase bych mohl zkusit si na tom zajet cca 500km a poté hledat nové nebo se vrátit zpět na horské.

        0 0
        • atty  

          Blbě:)

          Pokud jseš velikostí někde na pomezí, pak se to dá vcelku ještě slušně a efektivně řešit představcem, podložkama, specifickejma řídítkama, sedlovkou bez/s offsetem atd. Pokud je rám stavěnej skutečně na 190cm+, pak toho moc nevyřešíš, pokud na tom chceš trošku seriózně jezdit.

          Je to jako si vzít o 5 čísel větší boty – s košem v nich dojdeš, ale na výlet bych si je určitě nebral :)

          Nicméně vcelku málo bolestný řešení je rám odstrojit, za pár stovek prodat a opět za pár stovek koupit jiný, v odpivídající velikosti. Když si pohlídáš, aby měl „novej“ rám stejnej střed (obvykle šroubovací BSA), můžeš pak řešit jedině přesmyk (objímkovej nebo navářkovej) a šíři sedlovky. Jinak to na starší podobnej rám přeházíš vcelku vše a bez problémů.

          0 0
          • frantaklika  

            Děkuji Vám moc, ačkoliv jsem tajně doufal, že to nebude až takový problém, tak se nedá nic dělat. Chybami se člověk učí. Kontaktoval jsem již kamaráda, který se zabývá stavbou a přestavbou kol, jestli s tím něco půjde dělat.

            Snad mi odpoví kladně. Bylo by mi líto se zbavit kola za pár tisíc, když je jinak v perfektním stavu a do začátku z mého pohledu úplně ideální.

            0 0
    • mirage  

      no lepší by byla tak 55

      0 0
    • kubad  

      Autor má číslování posunuté, bohužel, pro tebe 54 možná i 52

      0 0
      • Rychlej turista  

        Tomu nerozumím. To jako vezmou metr, naměří 60 cm a napíšou 58 cm? :-D

        0 0
        • atty  

          Ne, ale maj to prostě takhle (blbě) značený (jinak, než by se odvozovalo od cm – nicméně Autor není rozhodně sám, co udává „nějaké“ číslo, nekorespondující s délkama v cm).

          Já měl kdysi chvilku A33 ve velikosti 52 (na mých 182 cm) a velikost celkem seděla, jen jsem si furt kopal do předního kola (toe overlap – kombinace jejich vidle a geometrie, plus mé 48 (reálně 46) tretry, tak musel rám z domu.

          58 je snad jejich největší velikost – od 190cm vejš.

          0 0
      • khonza  

        jj podívejte se na stránky – v tabulce mají velikost 58 od 193cm (pro Aura 55 2015)

        A silniční rám za rozumnou cenu seženeš v pohodě, nech si to přeskládat.

        0 0
      • Tom-T45  

        Zrovna v tomto případě mi připadá, že to docela sedí.

        0 0
        • kubad  

          U té 58 to celkem sedí souhlas, ale jinak jsou rámy spíš o číslo delší

          a na 181cm to je tak na jejich 54, možná i 52 by stačila

          Efektivní délka:

          48 – 525mm

          50 – 532mm

          52 – 542mm¨

          54 – 556mm

          56 – 570mm

          58 – 583mm

          0 0
          • kubad  

            výška rámu sedí s číslem, to souhlas, ale to není až tak podstatný údaj :D u silničky

            0 0
        • kubad  

          jo ta 58cm by byla tak na tvých 190cm to souhlas :D

          0 0
          • Tom-T45  

            Já osobně bych potřeboval na délku ještě o cenťák víc, ale jak jsem psal níže, je to individuální.

            0 0
    • milan.v  

      Jo a kratším představcem to těžko půjde zachránit, navíc se pak výrazným způsobem změní ovládání kola, když dáš např. o pět, šest centimetrů kratší představec…

      0 0
    • platypus  

      Dej kratší představec a každých 45–60 minut zastav, slez z kola a protáhni se, dej tomu ňákej čas, tělo by mělo říct co dál s tím.

      0 0
    • Lance  

      Mam 183 cm a silnicku sem mel 58 TREKA. Relativne v pohode,ale uz bych sel do 56

      0 0
      • Rychlej turista  

        Jo, taky mám Treka, velikost 56 při 182 cm je mi akorát. Tam to číslo ale odpovídá cm :-)

        0 0
        • Tom-T45  

          Nakoukl jsem ze zvědavosti na stránky TREKU a u současných modelů už ty čísla taky neodpovídají: https://www.trekbikes.com/…r-4/p/23656/?… Např. vel. 58 má délku sedlové trubky 533 mm. U Artura to sedí i u nových modelů – vel. 58, délka sedlové trubky 580 mm.

          Nicméně tenhle rozměr bych nebral jako zásadní, mnohem víc by mě zajímala efektivní délka rámu, délka hlavové trubky, úhel sedlovky a samozřejmě Reach a Stack.

          0 0
      • MiKED  

        Jenže Author – jak už bylo zmíněno – má bohužel jiný číslování.

        0 0
    • šlapatko  

      Přidám své moudro. Měřím 193 a jezdil jsem author a55, ročník 2013, velikost 56. Efektivka byla 590mm, délka sedlové trubky cca 605mm, hlavovka 175mm. Docela ostrá geometrie. Nynější aura je o pár mm kratší a má vyšší hlavu. Můžeš vyzkoušet krátký představec, ale není to ideální. Kolo je pak ve větších rychlostech nervózní. Mi na silnici sedí představce 100mm +.

      0 0
      • šlapatko  

        Pošli fotku zhodnotíme posed. Spoustu lidí vozí na bajku řídítka ve výšce sedla a výše. Na silnici bývají řídítka nejčastěji níže než sedlo + drop řídítek. Spousta lidí nezvládne na silnici spodní úchop. Posed můžeš řešit i vhodnými řídítky.

        0 0
        • frantaklika  

          Po týdnu jsem se dostal domů a pokusil se o to foto alespoň doma na chodbě, snad to stačí.

          0 0
          • šlapatko  

            Konečně fotka. Není to nová Aura ale A55. Jak už jsem psal. Docela ostrá geometrie. Nízká hlava, dlouhý, vysoký rám.

            Píšeš že máš velikost 58, při 193cm jsem jezdil 56ku. Papírově jsem na rozhraní 56–58.

            Vyzkoušej kompakt řídítka, nejčastěji doporučované FSA vero. Posed se skrátí, řídítka budou mělčí a dostaneš se na spodní úchop.

            0 0
            • milan.v  

              Máš natažené ruce, něco je špatně…

              Dát kratší představec, kompaktní řídítka…

              0 0
            • šlapatko  

              Posílám odkaz. Dohledal jsem geometrii. Tvůj rám tabulkově začíná na 193cm +. Výška hlavy bude ok. ******* bude délka. https://cz.author.eu/…3-ua42818801#…

              vyzkoušel bych představec cca 90mm + kompakt řídítka. Změř šířku řídítek. Na mé silnici byly 46. Měnil jsem za 42ky a seděly více.

              0 0
              • mirorek2  

                no a s 90mm představcem já třeba nemůžu jezdit, nedá se to řídit… 100 lepší a 110 nebe a dudy

                0 0
                • Doyle  

                  Tak zrovna na tvých kolech v profilu nemá žádný představec víc jak 70mm, tak nevím, co to tady šíříš za teorie.

                  0 0
                  • mirorek2  

                    Co to meleš o profilu? Já se tady snad bavím o silnici, na kterou sám v XL mám problém se se 193cm poskládat, bo je prostě rám velký. Vzal jsem vůl 64 velikost, tabulkově byla od cca 192 a byla to bez vyzkoušení chyba. Berličku s 90mm představce jsem zkoušel a ještě jednou, nedá se to řídit, tečka.

                    0 0
                  • šlapatko  

                    Psal jsem už výše, silnice je s krátkým představcem nervózní.

                    0 0
                • milan.v  

                  No jo, on už ale to kolo pořídil…

                  0 0
    • Tom-T45  

      Když jsem si pořídil na stará kolena silničku, tak jak jsem si na ni zvykal, tak se mi posed prodlužoval. Začínal jsem s představcem 100 mm a skončil jsem u 120 mm.

      Na svých 190 cm mám teď efektivní délku rámu 590 mm + sedlovku s 20 mm offsetem a 120 mm představec.

      Ta Tvoje Aura má délku 583 mm a podle obrázků sedlovku bez offsetu a píšeš, že máš 100 mm představec, takže o cca 40 mm kratší posed než mám já (vím že to nejde zobecňovat, uvádím to jen jako příklad). Ideální velikost to samozřejmě není, ale zkusil bych tomu pár pokusů dát, jestli si nezvykneš. Případně ještě zkusit 90 mm představec. Pokud během 5 – 10 vyjížděk zjistíš, že opravdu ne, tak, jak už tu zaznělo, jiný kratší rám.

      0 0
    • Smazaný účet  

      A jak je na tom velikostně u silničních rámů RB? Zajímaly by mě tedy spíše starší silniční kola RB jako XR 1400 a jaká by měla být velikost na 174 cm výšku. Díky

      0 0
    • frantaklika  

      Rád bych všem poděkoval za rady, zatím to budu řešit přes již zmiňovaného kamaráda, který staví kola na zakázku. Řekl, že se s tím něco bude dát dělat a v nějakém potřebném případě to upraví, ale že si musím kolo přivést a provede se mnou měření co a jak, ale že to vidí na změnu rámu, když kolo nechci prodat.

      Jsem moc rád za vaší ochotu a rady a jsem pro příště chytřejší. Zkrátka člověk se pořád učí a pořád chybuje, ale kdyby to tak nebylo, tak by se člověk nudil, jen škoda toho, že si musím na zážitky z ježdění na asfaltu počkat o něco déle, než jsem chtěl.

      0 0
      • atty  

        Jeslti je ten kamarád slušněj a rozumnej, tak to odstrojí a sežene (řádově do cca. 2000,–) opět starší silniční rám ve vhodné velikosti. Ten tvůj pak můžeš opět za podobnou cenu celkem rychle prodat. Investice řádově maximálně několik stovek a budeš mít vhodně veliký kolo.

        0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.