Vaše hodnocení: Haibike Greed RC 2012

57 nepřečtených
  • Saurik

    Zdravím,

    již jsem zde asi před týdnem zakládal téma na nákup 29" MTB. Nakonec zůstanu u 26" MTB s karbonovým rámem o velikosti 19" (49 cm) a prozatím můj výběr vypadá velmi pravděpodobně na tenhle kousek:

    http://www.haibike.de/…,detail.html

    Fork

    Fox 32 FIT RLC, suspension: air, damping: oil ,Travel: 100mm, 1 1/8" – 1 1/2"

    Front derailleur

    Shimano Deore XT 781, Dual Pull, Down Swing, 34,9mm

    Rear derailleur

    Shimano Deore XT M 780, 30-sp

    Shiftlever

    Shimano Deore XT SL-M 780, Rapidfire

    Crankset

    Shimano Deore XT M 780, 42–32–24T

    Bottom bracket

    Shimano PressFit MTB

    Sprocket

    Shimano Deore XT M 771, 11–36 T, 10-sp

    Chain

    Shimano HG 94

    Brake lever

    Magura MT 6, adjustable reach

    Brake (front)

    Magura MT 6, hydraulic disc brake, 180mm Disc

    Brake (rear)

    Magura MT 6, hydraulic disc brake, 160mm Disc

    Tires

    Schwalbe Racing Ralph EVO, 26×2,1, SV-valve

    Wheelset

    Crank Brothers Cobalt 3

    Handlebar

    Haibike Ergo-Flatbar Carbon, 640mm

    Grips

    Crank Brothers Cobalt

    Stem

    Haibike Carbon-Matrix, oversize

    Headset

    FSA SX-Pro, A-Head, semi-integrated, 1 1/8" – 1 1/2"

    Saddle

    Fizik Tundra 2

    Seatpost

    Haibike Flex Post, 27,2mm, seatclamp

    Pedals

    w/o

    Colour

    UD carbon/white matt

    Frame

    UD Carbon High Modulus, Advanced Multiforming Technology, superlight

    total weight

    9,2 kg

    1.) Víte o nějakém komponentu, pro který byste mi toto kolo nedoporučovali? (poruchovost, nedostupný servis, špatný poměr cena/výkon v porovnání s obdobným komponentem)

    2.) Slyšel jsem, že tyhle FOX vidlice jsou dost necitlivé pro rekreační a pohodlné ježdění. Myslíte, že je to tak strašné? Nemám bohužel zkušenosti s vidlicema za 6+ tisíc Kč. Doposud jsem na ničem závodnějším nejezdil.

    3.) O těhle hydraulikách (Magura MT-6) nevím vůbec nic. Můžete mi potvrdit, že jsou spolehlivé a kvalitní?

    4.) Zapletená kola Crankbrothers Cobalt 3 (více info zde: http://www.crankbrothers.com/…_cobalt3.php) mě zajímají nejvíce. Mají jen 24 a velmi zajímavě zapletených drátů, ale místní obchod mi tvrdí, že by si nic takového nikdy nekoupil, že staší najet na nějaký kámen trochu prudčeji a mám na ráfku osmičku, kterou už nikdy nevycentruji a mohu každou chvíli kupovat nová zapletená kola. Což při ceně cca 15 000 Kč za set není zrovna sranda. Nevím, zda obchodu věřit, jelikož mi připadá podivné, že by to tato značka nějak nevychytala, pokud by bylo tak snadné ráfky odepsat neopravitelnou osmičkou. Váš názor zda se mám na tyhle ráfky vykašlat, nebo do nich mohu s klidem jít?

    5.) Místní obchod mi zároveň tvrdí, že by si nikdy nekoupil karbonový rám. Jako první důvod uvádí velmi znatelné prohýbání při silnějším šlapání a tak i nějakou ztrátu energie oproti hliníkovému kvalitnímu rámu. Jako druhý důvod, že staší s karbonovým rámem nešikovně spadnout, odřít rám a každou chvíli počítat s jeho prasknutím. Opět předpokládám, že by karbonový rám nebyl tak populární, pokud by bylo tak snadné ho rozsekat při každém větším pádu. Jaký je Váš názor na toto?

    Děkuji velmi za Vaše rady a doporučení, které mi pomohou se přesvědčit zda můj výběr kola je správný nebo naopak chybný. Kupuji své první takto drahé kolo a nejspíš i naposled, tak to nechci pokazit výběrem komponent, které budou poruchové a budu muset za chvíli vrážet do kola další tisíce.

    0 0
    • vasek80  

      Já jen ke kolům a rámu. Pokud bych toto kolo bral, tak je okamžitě hodím do bazaru a koupím pořádné záplety. Nikdy jsem je nejel a ani nikoho neznám kdo by je jezdil, ale do terénu bych na tom nevyjel. To je imho tak masírka na promenádu. Jinak když blbě padneš, tak ten rám opravdu můžeš rozštípat což ostatně hliník taky. Nejednou tu kolovala fotka kdy brzdová páka a nebo řídítko prorazilo horní rámovku. Já do budoucna uvažoval o karbonu, ale poté co kamarád koupil karbon SUPa a v prvním závodě šel s prasklým rámem na reklamaci zůstanu u hliníku. To půl kilo navíc budu vozit klidně dál. Ale já jsem zpátečník a nechci se rozloučit ani s véčkama.

      0 0
      • vasek80  

        Jo a jinak vidle je v pohodě, jen té mé chvilku trvalo než si sedla. Mě začala uspokojivě fungovat po 1500 km a dost se to zlepšilo po rozborce a výměně oleje. Sice jsem měl jinej model, ale mohlo by to platit obecněji.

        0 0
      • bluma  

        Kol bych se vůbec nebál a do bazaru je nedával! Ovšem nesou sebou rizika jako jakékoliv jiné tovární záplety, když ti rupne drát, musíš shánět origo a ten neseženeš hned a všude. Jinak obrovská výhoda v UST ráfku. V okolí mám 4 lidi co je jezdí (2× levnější 2ky a 2× dražší 3ky) a zatím žádnej problém.

        0 0
    • Kamikaze 591  

      Jen technická. Být tebou, tak počkám až tohle bude výběhový typ. Ušetříš spoustu peněz.

      0 0
    • celevra  

      tak to by mě zajímalo, ve kterym obchodu jsou tací „odborníci“, že ti radili takový blbiny.. Jestli HT, tak jedině karbon, vše ostatní je cesta zpět! Co se týká tuhosti, tak karbon je minimálně na stejný úrovni s hliníkem, ale to, co ti hlinik nedopřeje, je pohodlí. A pokud nedej bože karbec někde rožviháš, což podle mě musí bejt rána, kdy by ti ani hlína nepomohla, tak se to dá opravit a rozdíl nepoznáš. Když ti rupne hlína, tak myslim, že je to konečná.. Jinak ty kola vozí kámoš na závodech a určitě neni pravda, že se po každym přejetí retardéru rozcentrujou :D Takže bych se toho tak nebál, ale já osobně bych do nich nešel, protože za ty peníze nejsou uplně nejlehčí, ale zas musim uznat, že vizuélně se mi líběj moc, takže na balení roštěnek OK :D

      0 0
      • Singlespeed  

        No, nevím, jak je to s odolností karbonových rámů. Když jsem se zeptal jednoho vcelku známého závodníka jak se mu jezdí na karbonu, tak mi řekl, že dobře, ale za sezónu spotřeboval 4 rámy :-)

        0 0
        • celevra  

          nj,to se rámy lehce odepisujou, když se to takhle fasuje.. :D já rozšvihal karbon a komplet oprava mě vyšla nák na 3000, což beru za dobrou cenu a rozdíl před a po nepoznám.. jinak ještě poslední dobou, co tak koukám, tak se mi hodně líbí kola Radon, cenově mi přídou hodně pěkný, viz: http://www.bike-discount.de/…sin-8–0.html ale pokud, se ti líbí hai, tak ho vem, hlavně se to musí líbit tobě :) v týhle cenový relaci už nekoupíš nic zlýho..

          0 0
    • bluma  

      Zřejmě odborníci. Pokud někam vletíš, tak zrušíš jakýkoliv ráfek a i na tato kola se dá sehnat náhradní, sice blbě a draho, ale dá. Ale tohle funguje i u další značek kol jako Fulcrum nebo Mavic. Jeden z lidí co je vozí jel kus po ráfku s dětskou sedačkou včetně dítěte než se mu podařilo zabrzdit a nic jim nebylo, jen přitáhl dva niple.

      Karbon. Může se prohýbat, může být naopak daleko tužší než hliník, podle toho, jak daná značka rám vyrobí. Když ho blbě položíš, tak praskne, ale to bys promáčkl i alu rám. U karbonu je výhoda, že se dá opravit, není to opět levné, ale dá. Na foru už pár lidí nechalo opravovat.

      S brzdama neporadím.

      Fox vidlice. Dívám se, že je tam osazený model s nastavením komprese, když jsem měl Floata 120 bez komprese (citlivost hrozná) a pak možnost zkusit s kompresí, byl rozdíl hodně velký. Ale kdyby náhodou, vždycky ho můžeš prodat a za cenu co ho prodáš koupit Rebu.

      Kolo je to parádní, otázka za jakou cenu ho dostaneš. Sice nejsem ani v nejmenším fanda Haibike, ale komponentově nemůžeš šlápnout vedle (snad možná ty brzdy).

      0 0
    • Saurik  

      Moc děkuji za informace.

      Zatím mi z Vašich příspěvků vychází, že na tom karbonový rám s výdrží při nějakém pádu téměř není o nic hůř než hliník. Tedy pokud se stane, že ten karbon rozšvihám, tak je to okamžik, kdybych zničil i hliník. V nějhorším drahá oprava rámu.

      Ohledně těch Crank Brothers kol, mě uspokojuje, že tu bluma napsal, že zná kolem 5-ti lidí, co to jezdí a nemají problém. Takže jsem ochotný to risknout a snad, jak lokální prodejce tvrdí, se mi nepovede udělat neseříditelná osmička na prvních 1000-ci kilometrech.

      to celevra: přesně tak, vizuelní je bohužel u mě hlavní důvod, proč se o tyhle ráfky tak zajímám. Prostě kolo plné drátů má každý a tohle se mi zatraceně líbí. :-)

      to bluma: píšeš „Jinak obrovská výhoda v UST ráfku.“ Jsem laik a prosímtě, pokud tyhle zapletená kola mají UST ráfky, co to vlastně znamená a jaké to má výhody? Děkuji.

      0 0
      • Kamikaze 591  

        UST zanmená, že na kola můžeš obout pláště bez duše. Bez nějakého namotávání pásky.

        0 0
      • Azmir  

        Když si počkáš na výprodej nebo koupíš starší model http://www.cyklonemcik.cz/…reed-rc-2011 tak ho můžeš mít za super cenu (samozřejmě nevím za kolik můžeš mít tohle)

        0 0
        • Saurik  

          O téhle němčíkovo super nabídce vím a už jsem počítal s tím, že to hned koupím. Už jsem mu volal a bohužel má jen rám 53 cm, ale já sem prcek a mohu opravdu jen 49cm (19 „). Proto jsem nucen koukat po tomhle modelu kola pro rok 2012, kde bych měl v pondělí již mít potrvzeno, že mají skladem 19“ rám.

          Ten model 2012 by mě měl vyjít na 67 000 Kč. Je to ranec víc než loňský model, ale když tak propočítávám osazení toho kola a údajně velmi dobrý Haibike rám, tak se to ještě pořád vyplatí. Doufejme, že to bude držák a nebude to vysávat další peníze za nějaké případné poruchy a servis vidlice, poškození ráfků/rámu.

          0 0
          • bluma  

            Jseš prcek a potřebuješ 19"ku? To mi nějak nejde do hlavy. Kolik měříš?

            Ještě k UST, jak psal kamikaze hore, můžeš jezdit bez duší, jen nasadíš ventilky. Čistě teoreticky by ty ráfky měly být pevnější, protože nejsou oslabeny dírama na niple.

            0 0
          • Azmir  

            a tady ses ptal? http://www.kubicasport.eu/…eed-RC-2011/

            0 0
            • Saurik  

              Neptal, ale bohužel i tam mají hned první řádek popisu napsáno: „Veľkosti rámu: 21“-53cm , ostatné veľkosti vypredané"

              0 0
          • Kamikaze 591  

            No 19 rám je minimálně tak od 175cm výš. Já jsem 19 haibika jezdil.

            0 0
            • Saurik  

              No jsem opravdu prcek a počítám s tím, že 49 cm mi bude jen tak tak o prsa, jelikož měřím 172 cm. Jezdil jsem a jezdím už třetí 19-ku rám a ty mi zatím naprosto vyhovovali. Zrovna včera jsem zkoušel jezdit na MTB 17" (i když to nebyl Haibike) a prostě se to nedalo, seděl jsem na tom jak kačer. Asi je to i zvykem, ale dávám přednost pohodlnému posedu před závodním, což mi trochu přibližuje 19-ku rám.

              Jinak výrobci uvádí, že 19" rám je 170 cm a výš. Haibike tedy vyrábí 49 cm což děleno 2,54 je 19,29", takže je o centimetr větší, ale stále by to mělo být tak 172+. Pokud bych zvolil rám 17", tak mi bude zase stejně tak malý, jako je 19" velký. Pár z Vás asi poví, že bych měl zkusit 17", ale moje výška je prostě přesně hraniční mezi těmahle velikostma a na 19" jsem zvyklý přes 8 let.

              0 0
              • bluma  

                Hm, vyhodit 70 tisíc za špatně padnoucí rám… Leda bys měl nohy dlouhý jak modelka, pak možná se 172cm 19" rám, ale i tak je to blbost.

                0 0
                • Saurik  

                  No tak díky Vám mám další problém navíc. Zase se bojím to koupit kvůli velikosti rámu. :-)

                  Takže otázka, když koupím 19" rám i když mám jen 172 cm a v pohodě na to vylezu, i když stojím oběma nohama na zemi s ptákem kolem rámu, tak mám mezi rozkrokem a rámem nějakou rezervu. Když jsem na celodenních vyjížďkách tak mě nebolí záda, ruce ani zadek a stabilitu bych řek, že mám s kolem solidní i v terénu a připadám si pohodlně.

                  Když vlezu na MTB 17" tak mám pocit, že mám řídítka pod sebou místo před sebou. Když koukám na fota posedů ciklistů a i když si to sám zkouším, tak ty změny rozměrů rámu mi připadají dost zanedbatelné. Vyšší délku od šlapacího středu k objímce na sedlovku si vynahradím jen tím, že si sedlovku zastrčím trochu více do rámu. A jinak se mi prakticky změní jen délka horní rámové trubky k řídítkům, které budu mít na 19" kole dále od sebe, tak případně mohu vzít kratší představec případně to ještě doladit tvarem řídítek. Pokud vemu kratší horní rámovou trubku na 17" rámu tak zase mohu vzít představec delší. Bohužel jsem amatér a zatím jsem kupoval jen hliníkové rámy a jen kola pod 30 tisíc. Takže co myslíte, proč je v praxi tak špatné mít rám o sem tam 2 cenťáky delší než pro mou výšku možná preferovanějších 17". Výška rámu je dle geometrie rámu Haibike jediný rozměr, který se liší tak výrazně (o 5 cm). Například horní rámová trubka je na 19" o 2,2 cm delší než na 17". To je rozdíl, který se i v případě potřeby velmi lehce srovná jinou délkou představce.

                  0 0
                  • vasek80  

                    Ono hlavně nemůžeš brát údaj 19" jednoho výrobce jako dogma pro ostatní. Od jednoho výrobce může být 19" pro tebe krátká a 17" zase dlouhá. Geometrie rámu není jen údaj sedlové trubky.

                    0 0
                  • Smazaný účet  

                    dej sem fotku zboku jak máš nastavený posed na svém kole a jak na něm sedíš… třeba jsi si už zvykl na větší rám ale správně by jsi měl mít ten menší

                    0 0
                  • Lance  

                    neni nic horsiho nez maly ram, samo,ze i naopak,ale radeji o palec vetsi nez o dva mensi

                    0 0
                  • Eva  

                    Take nevim jak moc zmenili geometrii, mam Haibike Greed 2010, a protoze nemeli mensi nez 17" tak jsem ho na svych 163cm vzala, snizili jsme zdvih vidle, kratsi predstavec a jezdi se mi fajn, mam kratsi nohy a natazeny posed mi vyhovuje.

                    Muj nazor, 17" ti bude mala

                    0 0
              • siafu  

                to se mi moc nezdá… na 165 cm by mi podle geometrie stačil Haibike 40 cm /15.7"/

                0 0
              • Smazaný účet  

                no nevím, 19ka to je tak 180 cm a víc, já mám rám 19ku a 188cm… kámoš 175cm vysoký vozí rám velikosti M čili 17" (samozřejmě není to haibike) ale obecně je lepší mít spíš menší rám, do 19ky bych na tvém místě nešel.

                0 0
              • Kamikaze 591  

                Tak do 19 nechoď. Podívej se mi do profilu, na poslední foto toho haibika. Takhle to bylo nastaveno na 176cm. Ale preferuju spíše nataženější posed.

                0 0
              • haklicek  

                mam ram 49cm (19,něco").. nevim, jake geozmeny „hajbajčáci“ udělali v letech 2011–2012, ale řekl bych, že moc ne… mám stejnej rám (ty mas o trochu toho carbonu mín → vaha mensi) a měřím 182cm a rám naprosto ok… před tímhle jsem měl rám 21" a řekl bych, že taková 20" by sice byla ideál, ale opravdu vyhovující… takže z těch tvých 172cm a rámu 19" bych měl možna trochu i strach… nejlepší by bylo to někde vyzkoušet… ;)

                jinak by mě dost zajímalo, kolik sekund by byla tvá ztráta při „prohýbajícím“ se carbon rámu.. rekl bych, ze do 5s na třeba 40km určitě… jinak co si budeme říkat, ten můj rám by mohl být o něco tužší, ale aby mi kvůli tomu vsichni do kopce ujeli, to fakt ne… ;)

                k těm kolům: řekl bych, že je po tak 500km docentruješ (stejně jako všechny novy vyplety) a bude to ok :))

                0 0
                • Saurik  

                  No hold, 17" + 13cm představec vidím jako jistotu, abych se i na menším rámu mohl pokládat jako na moji starý dobrý 19-ce. Vyzkoušel bych si to rád, ale tak 2 – 3 obchody tuhle značku v ČR nabízí a skladem nemá nikdo nic. Píšou, že to expedujou za 3 – 5 dní a to proto, že když to člověk objedná, tak to rychle vezmou z německa, kde výrobce těhle kol sídlí. Maximálně by bylo možný si u němečka vyzkoušet nějaký starší model, který skladem možná má, ale bylo by to 2×250km v autě a hlavně už teď vím, že 19" budu muset upravit o krátký představec a naopak 17" zase dlouhý a nejspíš mi slušně sednou obě velikosti. Zkusím se v pondělí rovnou zeptat na těch 17", ale další problém je, že v nabídce nyní mají jen 19" a 21". Pokud dojde k tomu, že 17" rámy už haibike nebude mít, tak budu rozmýšlet jestli vzít 19" nebo se poohlédnout po jiném kole.

                  0 0
                  • bluma  

                    Tak možná zkus i jiný testovačky v jinejch obchodech, protože Ty Haibiky mají celkem krátkou geometrii, je klidně možné, že u jíne znažky bys měl ve velikosti 17" stejně dlouhý posed jak u Haibike 19". A pak zbývá jedinné, koupit Haibike kvůli výbavě, pak to co ti sedne rámově, přeházet a co zbude prodat :-)

                    0 0
                    • Saurik  

                      Zas tak moc rámům nerozumím. :-)

                      Máš na mysli délku horní trubky od sedlovky k řídítkám?

                      Porovnával jsem např. Haibike 19" má horní rámovou trubku k řídítkám 54,4 cm a 18" rám Spyder Squadron má 58,1 cm v 18-ti palcích, tedy menší rám a přesto má tu trubku delší. Zítra mrknu jak dlouho mám tu trubku na současném kole.

                      0 0
                      • Azmir  

                        Já mám u svojí 20" 605mm, ten haibike je vážně šíleně krátký.

                        0 0
                      • siafu  

                        nevím, co porovnáš, ale Haibike v 19" má na délku 605 mm

                        0 0
                        • Saurik  

                          to siafu: máš pravdu, už jsem si toho také všiml. Ty údaje u Haibike-u mají dvě různé délky té horní rámové trubky a ja automaticky porovnával ten první v pořadí s ostatními rámy. Vezmu-li tedy TOP TUBE – HORIZONTAL, tak má 44cm rám 58cm od sedlovky k představci. 48-mi centimetrový rám, který teď jezdím má shodou náhod také 58 cm. :-) Když jsem si od oka vzal úhly pod kterým je sedlová trubka, kterou na menším rámu trochu více vytáhnu tak to vypadá, že mi možná ta 17-ka sedne bez nějakého měnění představce za delší a mohlo by to být úplně v pohodě.

                          Jak psala Eva se 163 cm, že už musela na rámu 44 cm dělat úpravy jako nižší zdvih vidle, kratší představec. To beru jako důkaz, že ten rám bez úprav je pro člověka kolem 168 cm ideální, a to už není tak daleko ke mě, takže pokud v nejhorším vezmu třeba jen ten delší představec, tak mi ta 17-ka prostě musí padnout.

                          0 0
                  • Azmir  

                    A proč jdeš jenom po Haibiku? Designově hezká jsou i jiná kola, už ti tu padl podobně vybavený a taky hezký radon, pokud ti de jenom o ty kola, tak bych zkusil skládat, sehnat rám a kola a zbytek poskládat podle gusta.

                    0 0
                    • Saurik  

                      Ten Radon se mi také hodně líbí, jen ty Crank Brothers kola jsou pořád nejhezčí. xD

                      Haibike řeším kvůli velmi slušné výbavě, rozumnému (nijak šílenému) vzhledu a hlavně mám na něj od známého slevu cca 12 000 Kč oproti internetovým cenám. Ten radon bych hned všema deseti bral tenhle:

                      http://www.bike-discount.de/…in-10–0.html

                      XTR je super, vidlice není úplně má představa, ale špatná za ty prachy snad být nemůže. :-) Mavic Crossmax SLR jsou druhé nejlepší kola v mém žebříčku hned po těch Crank Brothers Cobalt 3. Rám pěkný matně černý a hmotnost super 9,2 kg. Také bych měl vyřešenou velikost, jelikož 18" je na mě jako na zakázku, jelikož ru řešíme zda zvolit 17 nebo 19". Jediný problém je, že je to za 3000 €, tedy nějakých 77 000,– Kč a tak se to dostává na cenu mého Haibike, kdybych neměl na něj žádnou slevu a je to přes mé finanční možnosti. Pokud bych na tohle kolo měl taky tu slevu, tak už ho mám doma.

                      0 0
                      • bluma  

                        Ty se ale pořád koukáš jen na délku sedlové trubky! Podívej se na horní rámovku, oboje je stejně krátký, z bláta do louže…

                        0 0
                      • Azmir  

                        Tenhle radon je super no to je pravda, v 18" má délku 590mm, my ti tady fakt neřeknem kolik bys potřeboval, zajdi do obchodu nejbližšího co máš, řekni že si chceš vyzkoušet kola, je to jedno jaké značky, zkus různé velikosti od různých značek, to co ti bude sedět nejvíc si zapamtuj typ a velikost kola a pak podle toho vybírej. Tomu haibiku bych tu hmotnost stejně ale moc nevěřil, podle mě bude někde kolem 9,7kg u toho radona už to je reálnější, jinak co se vidlice týče, zrovna citlivka to není, mi moc nevyhovovala, ale na závodní určení určitě dobrá vidle.

                        0 0
                        • Saurik  

                          Ahoj Azmire,

                          v obchodě jsem byl včera a zkoušel jsem všechno možné s výsledkem, že 19" můžu jezdit, ale je prostě cítit, že kdyby to bylo malinko menší, vyhovovalo by mi to více, ale prostě i tu 19-ku v pohodě poberu. 18-ka mi sedí naprosto super, ale o tu u Haibike nezavadím v letošních modelech. 17-ka MTB mi připadá méně pohodlná než 19-ka, ale jsem si jistý, že je to hodně tím, že jsem léta zvyklý jezdit na 19-ce. Navíc ten haibike má 44 cm, což je 17,33 palce, tedy je to malinko větší než běžná 17-ka. A prostě delší představec mám v záloze. :)

                          V pondělí budu vědět zda bude k dispozici 44 cm Haibike. Pokud nebude, tak asi skončím u rámu od Spydera, který je sice nějaký dovezený z Taiwanu a kvalita nebude asi žádná špička, ale zase je v ceně lak i izolepy jaké i vymyslím a zároveň si úplně každý díl mohu vybrat přesně tak, jak se mi zachce. Takže místo necitlivé vidlice od Foxu tam hodim citlivější Rebu nebo Sida a tím i pěkné penízky ošetřím. Vezmu-li i nižší peníze za ten rám jako takový, tak mi zbyde, abych v finančním limitu měl skoro celou výbavu v XTR místo v XT. Jelikož Spyder má rámy 16 / 18 / 20 / 22 tak mám jasný a snadný výběr velikosti. Vejdu se tak do super výbavy vyjma rámu, který můžu za rok dva koupit jiný.

                          Díky za rady, po víkendu sem hodím info, jak se to vyvíjí a možná se ještě nějaký dotaz objeví, tak téma zatím nezamykám.

                          0 0
                          • Azmir  

                            Prčo proboha spyder? Tady na bf jsou lidi co ti za mnohem lepší cenu složí super bike a možná i na slušném rámu, na spyder bych se vážně vysral, navíc ta jejich cena taky není nic extra a neříkej že se u spyderu se sidem a carbon rámem dostaneš na sadu XTR.

                            0 0
                            • Saurik  

                              Řeknu ti tedy mojí matematiku. Lidi co znám já, mi můžou sehnat nějakou slevičku oproti katalogovým cenám a to jedině na Haibike a Spyder.

                              Haibika výše zmíněný mne vyjde na cca 67 000,– Kč.

                              Tenhle Spyder na 63 000,– Kč:

                              http://www.cyklostore.cz/…raulic-6224/

                              Haibike je komple XT se supr kolama Crank Brothers Cobalt 3.

                              Spyder = horší rám, horší kola (náby a ráfky DT Swiss X1900), levnější vidlice (Rock Shox SID RL Rmt.), ale ta vidlice pro moje použití bohatě stačí, jelikož uvítám citlivější než je závodní FOX.

                              0 0
                              • Azmir  

                                A ted si k tomu spyderovy připočti pořádná kola a si na ceně přes 75000 a za to můžeš mít toho radona, upřímně jako abych měl spydera na XTR, ale měl tam kola, která se běžně dávají na kola levnější kategorie třeba kolem 20tis co váží přes 2 kila na to bych se jim vysral. Další věc, i když je to maličkost, proč na to proboha cpou nobby nicky na závodní kolo? Jinak ten spyder bude mít možná i přes 10 kilo, být tebou bych to fakt přehodnotil, když už kolo s takovýma kolama, tak to už můžeš mít i jiný haibike ne?

                                0 0
                                • Saurik  

                                  Díky těžšímu rámu a těžším DT Swiss kolům má ten Spyder 9,85 kg, takže to oproti Haibike už je rozdíl jen nějakých 200 gramů.

                                  Upřímně, myslíte, že to půjde tak moc znát ten rozdíl, že mám rám Spyder namísto třeba toho Haibike-u?

                                  0 0
                                  • siafu  

                                    právě rám a kola jsou základ a přijde mi už úplná blbost utopit 60 tis. ve Spyderu, když kolem 50 tis. seženeš v karbonu Trek, Cube, Focus… a v podstatě si už můžeš vybrat, na jakém rámu to chceš :)

                                    jinak je aspoň z mého pohledu výhodnější vzít nějaký model ve slevě – třeba kolem 45 tis. a za zbytek k němu dokoupit lepší kola, protože DT Swiss x1900 nemá na HT za 60 tis. co dělat

                                    0 0
                          • vasek80  

                            Mi přijde že nemáš ani ponětí co to je geometrie kola. Klidně 18 Spyder ti může sedět hůře a může být delší jak 19 Haibike!

                            Ty si prostě řekneš 18" ok, 19" moc a 17" málo. To je obrovská kravina. každej rám je jinej.

                            0 0
                            • Saurik  

                              Ano, jsem amatér, jezdím na kole spíše rekreačně a jediná časovka, co jezdím je jednou ročně malý lokální závod amatéru o délce 42 km s účasti kolem 80-ti cyklistů.

                              O geometrii rámů jsem se nikdy nezajímal, jen mi jde o to si udělat radost a koupit si jednou v životě drahé kolo, které už nemá každý a samozřejmě se snažím ten výběr nepodělat.

                              Geometrii rámů chápu jen tak, jak je napsáno u každého rámu v tabulce, délky jednotlivých částí a úhly. To pak porovnávám především s kolem, které mám nyní, s kolem kamaráda a přítelkyně, kde si můžu také nějaké rozměry přeměřit a na kolech se projet. Spyder se vyrábí (sestavuje a lakuje) přímo v našem okrese, takže narozdíl od Haibike se na něj mohu sednout v místní prodejně naživo.

                              Jinak beru, že 2 cm mi na rámu snad nemohou nijak vážně ublížit a délku horní rámové trubky si mohu trošku přizpůsobit délkou představce na řídítkách a vzdálenost klik a sedla si zase jednoduše nastavím povytažením sedlovky. Takže samozřejmě, že tento můj pohled na rám je naprosto laický, ale pro mé nezávodní a neprofesionální amatérské použití ± 1" by neměl vůbec překážet. 2" už by vadit mohly.

                              0 0
                              • bluma  

                                Trochu bych zvolnil, prošel bych si nabídky a geometrie jiných výrobců a zkoušel. V mnoha obchodech ti můžu nabídnout testovací kolo – projedeš se třeba odpoledne a poznáš víc jak týdenním sezením u netu. Další věc je, že chceš uvalit 70 tisíc, tak trošku vybírej a přemýšlej, nemusíš skočit hned po prvním lepiči nálepek.

                                0 0
                        • Saurik  

                          To: Azmir

                          Jinak budeš mít pravdu. Ten haibike se na těch psaných 9,2 kg nedostane, četl jsem na netu recenzi, kde to kolo totálně pochválili a neměli jedinou výhradu, jen tu hmotnost naměřili na 9,6 kg. Přeci jen kolem 9-ti kil se to pohybuje většionu až s komplet XTR. Jinak on asi hodně dělá ten Haibike rám. Na webu výrobce to nevidím, ale někde jsem četl, že má jen 910 gramů. Pokud je to pravda, tak to trochu vysvětluje proč většina kol s komplet XT výbavou mají 10 až 10,5 kg. Navíc ty kola mají také slušných 1500 gramů včetně pletení a náb.

                          0 0
                          • Azmir  

                            Jenomže prostě kola a rám jsou základ chápeš to? Vyser se na nějaké XTR a raději měj kvalitní rám, s dobrými koly a XT než abys měl spydera na XTR ale s blbýma kolama. Já vím že to XTR člověka láka, ale když to tak řeknu tak kola jedou.

                            0 0
                            • Saurik  

                              Jj, XTR pořádně láká a hlavně jak jsem amatér a na takhle kvalitní komponentu jdu poprvé, tak nevím co je rozdíl v rámu Spyder a kvalitním, nebo jaký je rozdíl v zapletených kolech mimo hmotnosti.

                              Nechám si to chvíli uležet v hlavě a po víkendu uvidíme.

                              0 0
                              • Azmir  

                                XT i XTR funguje obojí dobře, XTR je na tom o něco lépe, ale pokud jsou obě dobře seřízené tak to skoro ani nepoznáš, lidi v tvém okolí stejně určitě to R neocení a právě set kola, rám, vidlice je to nejdůležitější a 2/3 věcí ma ten spyder nahovno, rozmýšlej s rozmyslem a neudělej blbost, je to celkem ranec peněz a za své prachy bych chtěl odpovídající kvalitu což ten spyder prostě nenabízí.

                                0 0
                    • Saurik  

                      Ještě mám možnost sehnat rám Spyder a na to můžu hodit naprosto jakékoliv komponenty, které se dají sehnat a zároveň na to mám také zase od jiného známého prodejce zajímavou slevu (přes 10 % oproti katalogovým cenám). Tam je, ale zase problém, že rám Spyder je odněkud z Taiwanu a nebude se to dát kvalitou porovnat s Haibikem, který dělá rámy vlastní.

                      0 0
          • Smazaný účet  

            neber tohle video jako dogma ale karbon něco vydrží a pokud by jsi spadl tak, že karbon rám rozštípeš tak to bude muset být takový pád, že budeš rád když odejdeš po svých… http://www.youtube.com/watch…

            0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.