Váš postup při výběru kola

8 nepřečtených
  • Sweeta

    Zdravím, kamarádi bikeři,

    tohle je spíš obecné téma než konkrétní dozat. Konkrétně by mě zajímalo, podle čeho se řídíte při výběru kola. Na mysli nemám v tomhle případě druh (silnice, mtb, gravel), ale spíš značku a poměr cena/výkon. Je pro vás samotná značka významným faktorem a proč se pro tu jednu konkrétní rozhodnete? Hraje roli historie značky, osobní zkušenost (ať už vlastní nebo někoho z přátel a podobně), šli byste do noname produktu nebo se necháte ovlivnit marketingem a aktuální popularitou známého výrobce?

    Co se pak osazení týká, koukáte vždy na co nejlepší poměr cena/výkon nebo hrají při výběru roli jiné faktory?

    Jednou z věcí, která mi dost chybí, je možnost kustomizace (nepočítám výrobce jako Duratec nebo třeba Project One od Treku s kosmickými cenami). Při prohlížení kol od nějakých 60.000 do 120.000 mám často pocit, že skoky cenách mezi jednotlivými úrovněmi, můžeme je nazvat třeba comp/expert/pro, úplně neodpovídají rozdílům v osazení jednotlivých modelů a každému modelu se dá snadno něco vytknout.

    Každopádně budu rád za vaše zkušenosti, myšlenky a názory. Díky

    0 0
    • Lišák  

      Začal bych geometrií. Ideálně se na tom kole projet; a ne jen před krámem.

      1 0
    • MTBIKER doporučuje

      Lapierre Edge 5.9 kolo, modré Skladem > 2 ks

      Výprodej Lapierre Edge 5.9 kolo, modré

      od 14 999 Kč -4% MOC 24 999 Kč

      Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré Skladem > 2 ks

      Výprodej Lapierre Edge 2.7 27,5 kolo, modré

      od 11 499 Kč -14% MOC 17 699 Kč

      Lapierre Edge 2.9 kolo, modré Skladem 1 kus

      Lapierre Edge 2.9 kolo, modré

      14 199 Kč -20% MOC 17 699 Kč

    • novas752  

      Tak první na řadě je geometrie, typ a parametry zadní stavby, vzhled rámu, cena. Další na řadě je faktická dostupnost a osazené odpružení. Zbytek se dá poměrně snadno a levně vyměnit.

      Pak ideálně semiintegrované hlávko bez vnitřního vedení skrz, šroubovací střed, žádné příliš atypické komponenty.

      A některé značky buď prodavají jen rám nebo ramový set (např. s tlumičem), pár má i konfigurator osazení – např. Propain.

      2 0
    • Azmir  

      Je třeba vědět, co chci, pokud nevíš, tak existují testovací akce, zkusit kola od kámošů, v bikeparcích a další možnosti. Pokud tu možnost nemáš nebo nechceš, tak prostě kup „to nejvýhodnější“ a doufej, že ti to sedne zaměřením a geometrií. Je to loterie, ale začínal tak skoro každý z nás. Výsledek bude stejný, jenom tě to bude stát více času a peněz.

      Já osobně bych si nové kolo z obchodu asi nekoupil, z důvodu velkého poklesu ceny. Radši koupím jeté, klidně zánovní, ale za zlomek ceny. Od toho se pak u mě odvíjí nákup, protože čekáš na dobrou nabídku a až přijde, tak ji bereš a v takovém případě je problém být omezený na jednoho kandidáta.

      U těch dražších kol rozhoduje rám a pokud víš, že i na modelu za dvojnásobek ti více věcí nesedí, je lepší jít cestou levnějšího modelu a upgradovat dle tvých preferencí. Ve výsledku, pokud nakupuješ ve výprodejích, na bazaru apod., tak tě to vyjde levněji a koupíš si tam přesně to, co chceš.

      0 0
    • oddie  

      Prostě tak občas prohlížím inzerci a když mě něco zaujme, v duchu si spočítám, co by tak asi obnášelo předělat si to k obrazu svému – to je ta customizace, zde svépomocná :)

      1 0
    • Alojs01  

      Je to ruzny, podle nejakych parametru vybiram silnicku, podle jinych bika a podle dalsich gravela. V necem se to prolina, ale ve vetsine jsou ta kriteria dost ruzna. A zimak/delnik je kapitola sama pro sebe :-)

      0 0
    • melda  

      Podívám se na stránky Bianchi, pak do peněženky a koupím Canyona

      8 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.