• malko

    Zdravím bikerstvo. Stojím před výběrem novýho XC/AM fulla. Poohlížím se po něčem s větším zdvihem…v úvahu připadá GT Force 2.0 www.super-nakup.cz/…ce-2-0-2008/ Od vidlice na takovým typu biku bych chtěl poměrně dobrou citlivost (aby prostě žehlila) a pokud možno aby se nemusela nějak často servisovat. O Vanille se vždycky říkalo, že je to skvělá žehlička, tak jsem si na ni vzpomněl a uvažuji o ní. Myslíte, že to je dobrá volba…máte nějaký zkušenosti? Jinak moje váha je asi 83kg.

    PS: V historii jsem moc zkušeností nenašel

    0 0
    • Misiak  

      Vidlice: Fox Float R, zdvih 140mm

      kde mas vanilu na tom biku?

      inak vanilka je citlivostou top, ovsem otazne je ako su na tom modely 2008, ktore maju zdvihnutu hi-speed kompresiu…

      0 0
    • Archer  

      Vanilla je super. Ale u 2007+ nejspíš budeš potřebovat jinou pružinu, měkčí. Vážím ~80, a vozím nejměkčí :)

      0 0
      • MlokCZ  

        A pak je tu ještě ta komprese. Jak teď Milan napsal info dle testů z úpravy mojeho Talase 08, tak tovární nastavení přidává 5–15kg (dle nastavení uživatelem na korunce) k odtrhu navíc. Tedy minimálně Van. RLC 08 (předpokládám, že tlumení bude mít totožné jako Talas 08) nemůže být supercitlivá v originálním sta­vu.

        0 0
        • Archer  

          Mam '07, zkusím ten odtrh změřit. S '08 zkušenosti nemam.

          0 0
        • vojta  

          To by tedy znamenalo, ze RLC ma i pri nejmensim nastaveni low-speed komprese odrh ~10kg a RL az nekde k 15kg (nemam funkcni machanickou vahu, abych si to mohl overit)? To tedy nic moc. A jak byl Milan s upravou uspesny ?

          0 0
          • MlokCZ  

            Ano, to by znamenalo. Vidlici ještě nemám doma (dnes ji snad stihne odeslat). Předělána komprese tak, že je rozsah nastavení 0–5kg od komprese k odtrhu navíc (zase dle nastavení na korunce).

            0 0
            • MlokCZ  

              Při nastavení minimální komprese na korunce tedy bude teď ten muj Talas 08 nejcitlivější, co se z něj dá dostat, tak jsem zvědav.

              0 0
              • vojta  

                To ja take. Hlavne jestli projev te upravy bude v realu tak vyrazny, ze stoji za ztratu zaruky.

                0 0
              • milan1  

                Ty tu citlivost poznáš okamžitě o to strach nemám a taky to, že vím dost přesně, co chceš a co oceníš.

                Ty komprese na Talasu ale jsou obecně zajímavá věc a zaslouží si to širší výklad, který bude víc pro ostatní, než pro tebe, ty tohle znáš. Přiznám se, že rád smekám před tvořivostí techniků od FOXu.

                Ale ke kompresím samotným. High speed komprese, to je obecně komprese, která je krytá planžetkou, či pružinou a její odpor se musí překonat aby došlo k průtoku oleje. Síla která je třeba překonat je hodnota, kterou nám potom tato záhadná komprese přidává stejnou měrou v celé délce zdvihu. Tyto hrátky s kompresí se mohou jednou nazývat Lock, nebo motion control a podruhé high speed komprese, vše odlišuje pouze a jedině hodnota odporu, který je třeba překonávat.

                Právě tohle, si ukážeme na tomto novém tlumení. High speed komprese, která je nově na Foxech a konkrétně na tvém talasu 2008 je ovladatelná spodním kolečkem na korunce. Funkce je nevypínatelná a je třeba vždy překonat odpor celkem slabé planžetky, rozsah odporu je, jak jsem psal od cca 5 kg po 15 kg. Tohle je ta záhadná high speed komprese a její skutečná hodnota, která podle někoho prý dokáže zabránit noření vidlice při brždění.

                No a teď přejdeme k Locku, který je na rozdíl od high speed komprese vypínatelný a je aktivován zamčením páčkou na korunce. Copak se stane? Vypne se prostě propojení kompesního okruhu s tou slabší pružinkou a přechází se na pružinku podstatně tvrdějí nastavenou a tou je Lock a ten je navíc seřiditelný dole na noze pokud se jedná o provedení RLC. A tady si ukážeme opravdovou promakanost, která se ukáže. Konstruktéri evidentně oparvdu přemýšlí. Jakmile totiž přepneme na onen Lock a využijeme jeho nejnižší hodnotu nastavení, tak kupodivu začínáme na odporu někde okolo 20 kg. Hodně zajímavé, že tady někde tedy začíná, nebo už probíhá mezi tou high speed kompresí a funkcí Locku. Kdysi jsem kritizoval používání Locku, jako náhradu high speed koprese. tady je vidět rozdíl a je vidět i to, že kdo by opravdu chtěl, může si nastavit opravdu cokoliv. Zatímco dříve bylo mnoho lidí přesvědčeno, že Motion controlem nastaví vše, tak teprve tady se uakzuje, co je to téměř vše. Téměř proto, protože cybí přeci jenom kousíček k dokomnalosti a to je ten počátek od nolového odporu. Lock samozřejmě můžeme následně přitvrzovat i dále a to až na hodnotu cca 60 kg. Tak takhle se má v reálu ona záhadná komprese a takhle vypadá ten záhadný Lock, či motoion cotrol v praxi a reálných hodnotách. Takže příště již žádné pohádky od vypravěčů, co věří, že vletí do terénu a vidlice se jim prvním nárazem oetvře a oni se řítí terénem s plně funkční vidlicí. Realita je prostě taková, že si k pružině přidáme další odpor a jak si ho nastavíme, tak tomu jednou říkáme high speed komprese a nebo Lock. No a v tomto ohledu nám FOX nabídne ten nejširší dosud dostupný rozsah z celé nabídky na trhu. Nic dokonalejšího na ukázku a krásné potvrzení, než je současný nový tlumič Foxu už snad nejde předvést. Kdyby měl už teď Fox nastavení od nuly (tedy téměř od nuly, tak je to už teď ukázka maxima, které jde do běžných vidlic vtěsnat.

                A teď jenom pro tebe konkrétně. Na vidlici máš v současné době nastavení, které ti krásně umožní porovnat stav před a po úpravě. Plně zavřená komprese je totiž teď po úpravě zhruba na úrovni, jak před úpravou vypadal stav plně odemčený.

                A potom ještě k tady vysloveným obavám o záruku. Já se zeptám, kolik z majitelů Canyona uplatnilo u výrobce záruku na vidlici a jaký servis jim poskytl.

                Mlok rozhodně u mě o záruku nepřijde :-)

                0 0
                • paulovic  

                  … „A potom ještě k tady vysloveným obavám o záruku. Já se zeptám, kolik z majitelů Canyona uplatnilo u výrobce záruku na vidlici a jaký servis jim poskytl“… Canyon bol dodaný s vidlou FOX Fxx RLC. Po obhliadke bolo zistené že nefunguje lock. Následné rozobratie ukázalo zasunutý šesťhran ovládania locku … odoslané do Canyonu. Vidla sa vrátila cca po dvoch mesiacoch (blúdila po Fox-e) s opraveným lockom, ale nefunčným ovládaním Low (high) speed kompresie. Teraz to idem riešiť, lebo posielať znovu vidlu na dva mesiace preč … no neviem a to netreba hovoriť, že poštové z SK je 700,–Sk a do Nemecka sa nepoisťuje. takže radšej mať servis po ruke a z vlastnej skúsenosti viem povedať, že reklamácie sú na 90% zavinené nesprávnou údržbou (olej na piestiku …)

                  PS: zanedlho sa aj ja pripojím k upraveným Talasom RLC …

                  0 0
                  • Archer  

                    Kdyz se me Marzocchi XC 700 SL posrala prvy krat (po 50km), odnesl jsem ji do obchodu na reklamaci. Po mesici jsem dostal ji opravenou zpet. Po 500km se posrala znovu, stejnym zpusobem.

                    Tentokrat jsem ji odvezl Milanovi :) Opraveno, slaby clanek zajisten, vytuneno. Funguje jeste lepsi nez nova :)

                    0 0
                    • Misiak  

                      slaby clanok-vyrobna vada?

                      0 0
                      • Archer  

                        Vyrobna ne, spis design. Mam 700 SL prve generace, meli v ni blbe navrhnuty jeden dil. Na pozdejsich verzich je to uz opraveno.

                        0 0
                        • Misiak  

                          a to nevymenili v ramci zaruky za druhu gen? resp vtedy este nebola na svete druha generacia? kazdopadne to velmi nepotesi ked si kupis vidlu za nie zrovna lacne prachy a zistis ze ma konstrukcnu vadu… :/

                          0 0
                          • paulovic  

                            lutujem že som to vtedy kompletne neotvoril … teraz po otvorení RLC a zistení, že to nieje výrobna vada, ale „pán servisák od Foxu“ blbo poprehadzoval podložky a jednu dokonca otočil. Záhadne to aj napriek poprehadzovaniu zapadlo na svoje miesto, ale nakoklo to nevyskúšal, tak nemal ako na to prísť. Stačilo to poskladať správne a RLC funguje podla očakávania. Predpokladám, že podobne to bolo aj pri nefunkčnom locku, ale to je len domienka lebo som to nechcel otvárať komplet. čo sa týka prevedenia … Milan ma plnú pravdu … jedným slovom … skvost.

                            0 0
                            • Misiak  

                              prepac, na co konkretne reagujes?

                              btw-zaujimave ze ti pada zaruka pokial ti to te „pan servisak od Foxu“ kazdy rok nepozrie. posles vidlu na udrzbu a vrati sa ti este viac dojebabrana, ale hlavne ze nepada zaruka. kde to sme? :-/

                              0 0
                              • milan1  

                                Prostě vítej v realitě. Nepředpokládám, že by takhle dopadla vidlice u oficiálního servisu FOX, spíš to vypadá na to, že tam právě v tomto konkrétním případě nebyla. I když stát se může cokoliv, tohle je ale případ tak vzdálený, že se to stejně nedozvíš. Dovedeš si představit, jak by byl tady rozcupován jakýkoliv domácí servis, který by udělal něco podobného? Jó takoví Němci, tam by se tohle nestalo :-)))

                                0 0
                                • Misiak  

                                  nerobim si iluzie, ale toto je predsalen trocha silna kava. rozmyslam ze sa vzdam zaruky a servis si spravim doma na kolene. aspon budem mat istotu, ze potom tu zaruku potrebovat nebudem :D posledne dve vidlice som bral z usa, tam som sa zaruky vzdal uz pri kupe a nechybala mi, tak snad tentokrat to nebude inak (bral som z ciech). aj ked ktovie ci nie su rozdiely v kvalite vyrobkov pre europu a usa. ale to uz je skor teoreticko-konspiracna uvaha… :)

                                  0 0
                • vojta  

                  Diky za osvetleni, co se skryva za proklamovanym „vylepsenim“ Foxek. Jen drobna poznamka – nema v tvem prispevku byt uvedeno „low speed“ komprese ? Soudim (ovsem bez znalosti vnitrnosti, tedy pokud se pletu, tak mne prilis nekamenujte), ze gro teto jejich upravy je ve zmene „planzetky“ a je docala skoda, ze u Foxu trochu nezabojovali a nepodarilo se jim navrhnout novou planzetku s ponekud rozumnejsi charakteristikou.

                  „Já se zeptám, kolik z majitelů Canyona uplatnilo u výrobce záruku na vidlici a jaký servis jim poskytl.“ – Pred chvili jsem se dozvedel o prvnim. Docela mne prekvapilo, ze Canyoni neservisuji Foxky sami, vzhledem k tomu, ze je strkaji na vetsinu svych kol. Samozrejme bych se potencialnimu posilani vidlice do Nemec rad vyhnul, ale nejak jinou alternativu nevidim. Svec (Fox) si na neco jako „globalni“ zaruku nehraje a kdyz vezmu, kolik stoji jen posezonni servis, nechci radeji domyslet, kolik by stala oprava. Nebo ty mas pristup k nahradnim dilum na Foxky ?

                  „Mlok rozhodně u mě o záruku nepřijde :-)“ – tomu ponekud nerozumim. Pokud bylo do vidlice neautorizovane zasazeno, ztraci se narok na zaruku – dle Sevcovic zarucni politiky „Záruka je neplatná … Použití neoriginálních dílů nebo jakékoliv modifikace provedené na originálních dílech“.

                  0 0
                  • milan1  

                    Tvé reakce jsou generovány automaticky a nebo sis taky stačil přečíst příspěvky ostatních nad tebou?

                    0 0
                    • vojta  

                      Asi si sedim na vedeni, ale ponekud nechapu, co tim basnik chtel rict.

                      0 0
                      • milan1  

                        Tak zkusíme číst spolu. Tvrdíš, že Švec ti s globální zárukou nepomůže. Zkušenost se zasíláním k výrobci kola do zahraničí zde máš snad dosatetčně popsanou a vyjímka to rozhodně nebude. O co, že to přicházíš tou ztrátou záruky? Mlokovi a každému rozumě uvažujícímu uživateli vyjdu vždy vstříc a k problémům dojde zřídka. Kdyby náhodou tak řešení přijde rychle ale nedovedu si představit, jaký problém bys očekával od větší citlivosti vidlice. Problémy se generují především neporozuměním a to je vidět dost dobře.

                        0 0
                        • vojta  

                          „Tvrdíš, že Švec ti s globální zárukou nepomůže. Zkušenost se zasíláním k výrobci kola do zahraničí zde máš snad dosatetčně popsanou a vyjímka to rozhodně nebude. O co, že to přicházíš tou ztrátou záruky?“ Moje puvodni reakce, ze ktere vznikla tato diskuse smerovala na Mloka, ktery ma kolo kupovane v CR (navic ve „spratelenem“ krame) a tudiz ma cestu k zarucnimu servisu podstatne snadnejsi. U mne je to samozrejme neco jineho. A z jedne nablahe zkusenosti bych jeste nevyvozoval obecny zaver, treba to byla opravdu vyjimka ( a treba taky ne :-( ) Problem od vetsi citlivosti vidlice neocekavam samozrejme zadny a pokud by i ev. k nejakemu zadrhelu, ktery by souvisel s tebou provedenou upravou, doslo, vim ze by jsi ho korektne resil, ale pochybuji, ze by jsi prebiral odpovednost za celou upravovanou vidlici. Mozna to „neporozumeni“ prameni z toho, ze neznam tvoje moznosti v servisu Foxek ( pristupu k ND … ) a co by se muselo na vidlici posesouvat, aby byl majitel upravene vidlice nucen jit k Sevcovi.

                          Asi se ti zda podivne, proc tady porad melu o te zaruce – jsem uz totiz ponekud paranoidni, nebot co jsem v posledni dobe koupil, stalo za … ( fotak blbe vyvazoval bilou, DVD recorder jel 1 den, Black byl prvni sezonu 2 x v servisu … a mohl bych jeste chvili nudne pokracovat ) Musim konstatovat, ze z duvodu vyse uvedeneho, to byl dlouhy dusevni boj, nez jsem se rozhodl Canyona koupit a pristoupil na riziko, ze bud budu muset vidlici nebo tlumic v pripade problemu (ostatni veci poresim sam nebo v mem oblibenem servisu) bud posilat nekam do Nemec, nebo platit opravu z vlastni kapsy.

                          0 0
                          • milan1  

                            Ono to má ještě více souvislostí, které nepočítáš. Abys mohl uvažovat o plné záruce, tak musíš podtupovat ten drahý servis, na který si kdekdo stěžuje. Není to ale nic špatného, servis totiž vždy ručí a musí ručit za kvalitní chod v celém následujícím intervalu a ten servis je předepsaný a není zdarma. Díly se mnohdy musí měnit preventivně. Tohle jsou prostě stanovené podmínky a jejich nedodržení je naprosto stejné, jako jakýkoliv zásah do vidlice, tedy mé zásahy, stejně jako třeba tvé vlastní domazání neznačkovým mazivem doma a nebo nedodržování servisních zásahů předepsaných. Ostatně stěžovat si na značkový servis a jeho ceny je jako koupit si Rols Royce a divit se, že nemá stejné servisní ceny, jako Škodovka. tohle je k obecným stížnostem, ne přímo k tobě. A k dílům, ty mám k dispozici v odpovídající míře od dovozce, neznačkové na FOX nepoužívám, nevidím v tom smysl. Mohu zaručit, že přadražené se zrovna v tomto případě mohou jevit spíš pověstné Endurokorks stíráky, které budou nejspíš horší. Tak takhle bych doplnil ty satrosti ohledně záruk.

                            0 0
                  • Lišák  

                    Raděj beru záruku od Milana než od prodejce, nebo autorizovaného servisu. Tam je dost pravděpodobné, že se problém budou vždy snažit řešit systémem „nesprávně používáno, provozní opotřebení…“

                    0 0
                • claid  

                  tedy..to je pěkná machrovinka…rád bych to laicky rekapituloval, jestli jsem správně porozuměl..

                  1. High speed komprese se mění zároveň s nastavováním low speed komprese spodním kolečkem na korunce.
                  2. Rozsah nastavení odporu High speed komprese je od cca +5 kg po +15 kg, podle nastavení je tento odpor je pak přidáván v celé délce zdvihu.
                  3. Nejnižší hodnota nastavení locku (při jeho zapnutí) začíná někde okolo odporu 20 kg – tj. skoro plynule začíná přidávat odpor kde končí High speed komprese..
                  4. Mlokova vidlice po úpravě: Rozsah nastavení odporu High speed komprese je od cca nula a něco málo (plně zavřená komprese = spodní kolečko na korunce plně proti směru hod ručiček) až po +5 kg (kolečko plně ve směru hod ručiček) odporu v celé délce zdvihu?
                  5. Odpor locku zůstal stejný od 20kg?
                  6. Teď moc nerozumím zanořování vidlice při brzdění..když nastavím (tedy Mlok) low speed kompresi na minimum tj. High speed kompresi na odpor 0+ bude to mít vliv na zanořování vidlice při brzdění nebo ne?
                  7. Pokud nastavení nemá vliv na zanořování vidlice při brzdění, tak to znamená že nej je jezdit s nastavením spodního kolečka na korunce plně proti hod. ručiček, kdy je největší citlivost vidlice?
                  0 0
                  • milan1  

                    Nehledej složitosti. Bod 1 – 5 opakuješ co je napsáno. Bod 6 –7 je o zcela jednoduchých počtech. Když přidáš nulu, kolik ti přibude? Když přidáš pět, kolik ti přibude? A to v celém rozsahu, jak je výše psáno a to pod brzdama, bez brzd, prostě pořád. Příklad s brzdama je hlavně o tom, že si mnoho méně znalých představuje, jak high speed koprese jakýmsi zázračným způsobem zabraňuje noření při brždění. Samozřejmě ano ale jenom v takovémto rozsahu jakém je to nastaveno a v takovém rozsahu to kazí i chod, když je to teda nastaveno na max. Probírat se to dá stálými dotazy do nekonečna. Hlavní je pochopit princip a podstatu, co to dělá, potom už všechny ty „zázraky“ jsou najednou jasnější. To nic nemění na tom, že rozsah nastavení u Foxe je doveden téměř k maximu možností a je velmi vtipně řešený.

                    0 0
                  • MlokCZ  

                    5) S kompresním okruhem locku se nic nedělalo (tedy bude začít opět na 20kg) a není k tomu žádný důvod. Tam já používám nastavení někde upostřed rozsahu, takže mám velkou rezervu na obě strany a tedy žádná úprava rozhodně není třeba.

                    7) Nastavení vliv na noření při brždění samozřejmě má a to přesně ten kolik to přidá k odporu, jak už uvedl Milan. Tedy v originále 5–15kg a po úpravě 0–5kg.

                    A o kolik přesně to pomůže se dá snadno odečíst z grafu. Hypotetičký příklad, pokud při ostrém zabrždění na upravené vidlici s nastavením 0kg (tedy zcela proti směru hod. ručiček) půjde vidlice do zdvihu třeba 7,5cm (konkrétní údaj jsem si vycucal z prstu, ale od reality nebude mít daleko). V grafu si najdeš, jaká síla je potřeba na 7,5cm. No a teď když to srovnám s extrémním nastavením tedy tovární verze s kolečkem na maximu (tedy zcela po směru hod. ručiček). V tu chvíli to přidá 15kg a tedy při stejném brždění to půjde do zdvihu odpovídající síle o 15kg menší než předtím (na grafu). Pokud to vezmu pro průběh mojí vidlice a moje nastavení tlaku, tak to bude o necelé 2cm méně a půjde do zdvihu tedy někam přes 5,5cm. Tohle extrémní nastavení tedy už trošku pomůže, ale citlivost už bude příšerná. Pokud přidám v tuhle chvíli na upravené 5kg, co můžu maximálně, tak rozdíl pod brzdou bude už zcela minimální a kvůli chování pod brzdou určitě těch 5kg přidávat nebudu.

                    Já budu jezdit samozřejmě téměř pořád s nastavením na minimu, tedy s co nejcitlivější vidlicí. A jen budu testovat, jestli vůbec někdy má smysl to dávat na těch +5kg.

                    0 0
                    • claid  

                      díky, hodně mi to pomohlo pochopit princip, zorientovat se a udělat si trošku jasno… zůstává nezodpovězéná ještě jedna otázka.. PROČ? jak Milan říká, technici od Foxe odvedli skvělou práci, rozumí tomu a umí to udělat.. tak ale proč pro rok 2008 zvedli High speed kompresi? Co je k tomu vede, že vědomě znecitliví vidlici? Je to nějaký trend který sem teprve přijde? Nebo co tím sledují? Přeci ví co dělají a tak k tomu musí mít nějaký důvod? A tyky myslím, že je málo informací o locku..vůbec mě nenapadlo, že si můžu s ním přidávat High speed kompresi, myslel jsem že jen zavři otevři..

                      0 0
                      • Misiak  

                        co som sa dozvedel na nete (jpp), tak FOX chcel tymto krokom zacat uplatnovat myslienku „vidlica pri tak vysokych zdvihoch by mala byt stabilna a nenorit sa; citlivost na drobne podnety by mala zabezpecit pneumatika“. ked si zoberies, ze standardny zdvih u foxiek v rade 32 je 140mm tak mozno na tom v teoretickej rovine nieco bude. druha otazka je nakolko je to realne prinosom-to si uz musi zodpovedat uzivatel sam…

                        0 0
                        • MlokCZ  

                          No jo, ale když to pak v reálu je tak, že citlivost se zhorší hodně a noření je nepatrně menší…

                          S tou pneumatikou jsem to četl také, ale je to samozřejmě nesmysl. Pneumatika nikdy nemůže nahradit citlivou vidlici. A citlivost vidlice není vůbec jen o drobných nerovnostech, ale je sakra znát i při přejezdu velké překážky.

                          Kdyby to nastavení bylo v rozsahu 0–15kg k odtrhu, tak bych proti tomu neměl vůbec nic, ať si každý zvolí co chce.

                          Jinak s úpravou rozsahu na 0–5kg je ten Talas 08 moc pěkně žehlivej (tedy testoval jsem zatím celý den jen plně otevřené nastavení, tedy tu téměř 0; srovnání oproti 5kg bude později).

                          0 0
                          • Misiak  

                            ja mam za to, ze po sezone-dvoch pride fox so znizenim kompresie a s bombovou reklamou o predtym nevidanej citlivosti :)

                            samozrejme ze skutocnost je taka, ako ju popisujes. a neostava nez suhlasit s tvrdenim, ze FOX by spravil najlepsie keby nastavenie kompresie posunul do hranic 0–15kg.

                            nechajme sa prekvapit modelmi 2009. zatial to zrejme ostane len pri domacom ladeni…

                            mimochodom-mohol by si po odjazdeni nejakych km zavesit na forum tvoje dojmy ohladom ladeneho talasa? myslim ze by ti bolo par ludi vdacnych…

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Ono asi ten rozsah 0–15kg jednoduše udělat nejde.

                              K tomu Talasu nevim moc co bych napsal, prostě teď je citlivej., řekl bych téměř že se vyrovná i upravené Rebě, kterou tu mám (ten druhý RL 07 je na tom o trošku hůře než ta Reba). A pak bych zatim po dnešku řekl, že v tuhle chvíli ten upravený RLC 08 chodí nepatrně lépe než upravený RL 07. Ale jsou tam už hodně malé rozdíly a také mám podezření, že 07 a 08 nemají zcela totožný průběh pružiny. Ale protože rozdíl je opět malý, tak měření jen do 70kg, co jsem měřil 08 nestačilo a bylo by potřeba do mnohem vyšších hodnot, aby se to dalo dle grafu jasně říci.

                              U toho RL 07 se ale vlastně neví, jak to přesně s tou kompresí je. Protože už se ukázalo, že ta změna u RLC není až u modelů 08, ale už u Talasu RLC 07 to tak bylo úplně stejně. Jenže RL verze je na tom jinak a moje původní myšlenka, že by RL verze mohla odpovídat střednímu nastavení u RLC se teď dle nových poznatků ukazuje jako mylná. To by totiž v tuhle chvíli musel ten RL 07 mít odtrh o 10kg větší než ten RLC 08. A to samozřejmě nemá. Takže se nabízí spíše varianta, že odpovídá minimálnímu nastavení RLC a ani tak to nemusí být. U RL 07 jsem při úpravě před pár měsíci s kompresí nic nepožadoval, protože k tomu předtím nebyl důvod. Příště si nechám zkouknout kompresi i u toho RL 07.

                              Pokud by někoho zajímalo něco konkrétního, ať se klidně zeptá, ale nenapadá mě co by se k tomu, že je teď ta vidlice super citlivá dalo ještě napsat.

                              0 0
                              • vojta  

                                Kdyz jsem se rozhodoval, jestli vzit AM5 nebo AM6, ptal jsem se servisaka od Sevce na na nasteveni komprese u RL. Napsal, ze by to mela stredni hodnota (= 4–5 click) ( mail mam v praci, tak mne snad pamet neklame ). Nemam to nijak zmerene, ale dle pocitu, ktery jsem mel pri zkouseni, se mi zda, ze to pritvrzovani komprese neni linearni (rozdil min-stred se mi zda mensi, nez stred-max)

                                0 0
                              • milan1  

                                Tady bych rád doplnil a na uvedených příkaldech upřesnil obecné věci ohledně měření. Já se samozřejmě s Mlokem a jeho dojmy naprosto ztotožňuju právě ze své zkušenosti, stlačení na místě už pro mě vypovídá dostatečně i bez měření a shoda spolu s Mlokem je vždy zaručena. Bohužel měření samotné pružiny jsem právě v tomto případě nestihl, protože je toho v poslední době opravdu hodně. Jinak bych dal k dispozici i to. Ale už samotné měření vlivu komprese je velice zajímavé a co zajímavější, že jsme k tomuto „objevu“ opět využili jenom a pouze osobní váhu. Tedy ono bylo nejdřív třeba si ověřit jak to uvnitř funguje, než bylo zcela jasné, že toto měření bude zcela vypovídající. Ono to je totiž vždy jenom o tom pochopení principu a změření hodnoty, kterou potom můžeme přiřadit k samotnému jízdnímu dojmu. Mlok ale nepotřebuje žádné měření proto aby si potvrzoval své dojmy. On si své dojmy získal svým dlouhodobým a poctivým testováním. Protože ale dokáže sjednotit své dojmy a pocity i s výsledky měření je přímo ideálním zdrojem informací z obou oblastí. Stejně tak, jako já zase propojuju technický přístup s konečným ověřením samotnou jízdou. Shoda může musí a nastává zcela jednoznačně v obou přístupech. Není nutné aby každý postupoval mým a nebo Mlokovým postupem do všech nejměnších detailů a s vyzkoušeníém všeho dostupného. Právě od toho je ono měření a předávání zkušeností na základě nějakého uceleného systému. Stačí prostě sjednotit své vnímání s grafy a jajich popisem a dosadit si vlastní měření své vidlice a zkušenosti se najednou mohou promítnout do nevídaného a přesného výsledku pro kohokoliv, na jakémkoliv stupni zkušeností.

                                0 0
                          • claid  

                            jasně, pneu je out…ale nějaký důvod to mít přeci musí..Milan to ukázal, FOX umí super žehlivou vidli a pak přidá min. 5 kg..a pak ještě začne canyon a Cube taky dávat i tlumič s tvrdším nastavením.. nás testujou nebo co..no ale my tady „máme“ naštěstí Milana, tak to asi i můj talas půjde na úpravu..taky bych se přimlouval za zveřejnění dojmů z upraveného Talase.. škoda, že nejde taky upravit nastavení toho tlumiče RP 23, já sice nic nepoznal (můj první full) ale proč nevyužít možnosti, které jsou k dispozici..

                            0 0
                            • MlokCZ  

                              Tlumič upravit lze, ale je u něj problematičtější to, že se po úpravě musí natlakovat dusíkem na velký tlak. Třeba Push chce za „Custom Valving to suit rider's preference“ +15 liber navíc k servisu tlumiče. Ale nelze to objednat samostatně, takže minimálně 40 liber za částečný servis je třeba zaplatit. A v případě, že není třeba tlumič servisovat (je nový), tak už je pak asi lepší si rovnou nechat udělat kompletní Push úpravu (ta je také včetně nastavení dle tvojich požadavků) a ta stojí 95 liber. Jsem také váhal, zda koupit nový nebo nechat upravit ten stávající.

                              0 0
                              • claid  

                                o tom dusíku vím, můj tlumič už byl v záruce u "Švece"opětně tlakován cca 4 MPa..ale omlouvám se, nevím nic o Pusch a možné úpravě, četl jsem tady thred o tom, ale to taky byla pro mě první informace o Pusch..ceny říkáš v librách, to znamená, že úprava se dělá jen v Anglii?

                                Nepropásl jsem možnost nechat si v záruční opravě tlumiče nastavit jiné hodnoty tlumení? To by mě docela štvalo, že jsem opravu uspěchal..

                                0 0
                                • MlokCZ  

                                  Přímo na stránkách mají docela podrobně popsané, co při úpravě dělají: www.tftunedshox.com/…/pushfox.htm

                                  0 0
                                • vojta  

                                  Zitra se to dozvis. Chystam se napsat servisakovi od Sevce, jestli je mozno s nastavenim neco ucinit a co by to ev. stalo – i kdyz se na stejnou vec jiz ptal drive Mlok a dostal ve sve podstate zamitavou odpoved. Pokud take neuspeju, nic jineho nez varianta „Albion“ neni.

                                  0 0
                                • vojta  

                                  Takze jsi nic nepropasl. Pohovoril jsem dnes se servisakem a i kdyz moznost upravy nevyloucil, evidentne se mu do toho nechce, nebot vzdy, kdyz jsem nejak prekonal jeden duvod proc ne, objevil se dalsi …

                                  • mechanizmus nastaveni propedalu se sklada ze 16-ti planzet a zalezi na jejich seskladani – v manualu to neni nikde popsano ( pokud to opravdu neni nikde popsano, snad by to slo sestavit dle jineho tlumice )
                                  • je to drahe – sada planzet 16×100Kc + rozborka a sborka = cca 3k ( castka vuci celkove cene kola, jehoz chovani tak zcela neodpovida predstavam, celkem zanedbatelna )
                                  • planzety nejsou na sklade, musely by se objednat a nejblizsi dodavka bude za pul roku. Pri okamzite dodavce by to bylo silene drahe ( postovne z USA je ~20$, ty planzety by nemuseli jit zrovna kontejnerem )

                                  Jinak dle jeho slov letosni „Compression Tune“ odpovida lonskemu „Propedal Tune“, tudiz mi neni jasne, proc na kola letos Canyon cpe tlumice s max. hodnotou zatimco loni na identickych ramech byla hodnota minimalni.

                                  0 0
                                  • MlokCZ  

                                    Tak je dobře že potvrdil mojí doměnku, že loňský propedal tune plně odpovídá letošnímu compression tune.

                                    U Canyonu by se to dalo ještě pochopit, loni na ESku Fox nebyl a XCčko mělo jiný zdvih. Ale udělala to spousta jiných výrobců, třeba Cubě to udělal i na totožných kolech (kde mám propeda tune na minimu na AMS 125ce 07 a letos je na nich compression na max. stejně jako mám na Stereu).

                                    A ty ceny jsou zajímavé. Chtěli by za to 3tis. a to jen úprava nastavení. Push za 95 liber udělá kompletní Push úpravu, kde toho dělá mnohem více + ladí dle požadavků jezdce. A samozřejmě mají vše skladem pro úpravy a úprava je otázka 2–3 dnů.

                                    Já jsem už o víkendu objednal nový tlumič od Push a to Push verzi RP23 08 s podrobným popsáním požadavků (snad to z té mojí pseudoangličtiny pochopí).

                                    0 0
                                    • vojta  

                                      Lonska XC-ka mela propedal na minimu a letos dle fotek na jejich webu maji RP23 s kompresi na maximu. Asi se vsichni shledli v „pritvrzovani“ ala Fox.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        To je pravda, pro XCčka to platí.

                                        0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Zatim jsem zaregistroval jediné kolo s compression tune na minimu a to Zesty. Tam by ty byl díky umístěný horstlink čepu ale úplný úlet, kdyby tam dali compression tune na max.

                                        0 0
                                        • vojta  

                                          Prekvapilo mne, ze i u Trance X ja max ( viz Trance X1 v bajkach)

                                          0 0
                                          • MlokCZ  

                                            Tak tam to musí být také vyloženě „lahůdka“. Já snad brzo poreferuju, dneska si strhli peníze a poslali info, že tlumič odesílají, takže příští týden by měl dorazit. A budou u tlumič popsané detaily jeho nastavení (tedy aspoň to píšou v mailu), takže pak půjde dobře po otestování vycházet z chování x popis nastavení pro další případné úpravy nebo pro objednávky někoho dalšího.

                                            0 0
                                            • MlokCZ  

                                              A poštovné si naúčtovali 9,5 liber, což je slušné.

                                              0 0
                                              • claid  

                                                no jak to tak čtu, tak se snad taky půsdu postavit do „řady“ to byla rychlost a jestli ještě bude taky spokojenost jak to udělali..to bude velké lákadlo..

                                                0 0
                                            • vojta  

                                              Byla to tedy docela rychla reakce, coz je z pohledu budoucnosti prijemne zjisteni. Na ty detaily nastaveni jsem docela zvedav a hlavne pak na tve prvni dojmy.

                                              0 0
                                    • vojta  

                                      Jeste mne tak napadlo … ten tlumic se asi bude muset posilat z duvodu spec. tesneni atd. na servis do Anglie, ne ? A pokud by te to prilis neobtezovalo, byl bych ti vdecen, kdyby jsi mi mohl poslal cast sveho objednavaciho mailu, ve kterem uvadis sve pozadavky – odhaduji ze mame velmi podobne preference a docela by mne zajimalo, jak jsi je popsal.

                                      0 0
                                      • MlokCZ  

                                        S nutností servisovat u nich počítám a právě proto si pravděpodobně nechám i ten původní tlumič, i když ještě nevím. Poslat ti to můžu, klidně celý ten mail, tedy kromě údajů kreditky :-) Zatím mi na něj nijak ale nereagovali ani nestrhli peníze. Ale je fakt, že doporučují raději telefonovat, ale to už by byla u mě úplná katastrofa.

                                        0 0
                                      • MlokCZ  

                                        Mail jsem ti celý přeposlal (na adresu co máš v profilu), včetně mojich vtipně anglických vět, tak se možná pobavíš.

                                        0 0
                                        • vojta  

                                          Diky moc. Vzhledem ke kvalite me anglictiny, se rozhodne bavit nebudu … :-)

                                          0 0
                                  • claid  

                                    díky za info, kdybych propásl, to bych si vyčítal..ale do toho Pushe zatím nepůjdu, je to můj první full, tak zatím spokojenost a tak „takticky“ :-) počkám jak s úpravou společně s Mlokem dopadnete a pak bych to když tak přehodnotil.. :-)

                                    0 0
    • malko  

      Hmm to jste me moc nepotesili. Ac se v tom moc nevyznam, tak bych rekl ze 10–15 kg na odtrh neni nejak malo. S tou pruzinou to je taky blby. Da se rozume sehnat…a za kolik? Jinak se vylozene vzduchove vidli nevyhybam. Mel jsem moznost se projet na Rebe a musim rict, ze ta splnuje moje predstavy o citlivosti. Chtel bych neco takovyho, ale zhruba na tech 140mm. Cena tak kolem tech 17kkc. U toho Floata R me vadi mala moznost nastaveni a jak moc je citlivej, to taky nemam predstavu.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Neboj, taky mě to zmátlo, ale oni se bavili o Talasu ne o Vanille. Ale taky jsem chvíli nevěděl. Takže ten odtrh patří k Talasu. Aspoň myslím.

        0 0
        • MlokCZ  

          Já jsem na začátku reagoval na Vanillu, pouze jsem vycházel z hodnot tlumení naměřených pro Talas. S jistotou nic tvrdit nemoho, dokud se to neprověří i u Vanilly rozebráním nebo měřením, ale nevidím jediný důvod, proč by tlumení v pravé noze nemělo u Vanilly RLC 08 být zcela totožné jako u Talasu RLC 08. Minimálně je to velmi pravděpodobné.

          A pokud to tak je, tak 5–15kg k odtrhu je třeba přičíst i u Vanilly. Pasiviní odpory u Vanilly budou pravděpodobně o chlup menší než u Talasu, ale nevěřím, že to bude pod 5kg v originálním stavu a tedy vychází těch 10–20kg odtrhu celkem v originálním sta­vu.

          0 0
      • Archer  

        Dve pruziny se dodavany spolu s vidlici (treti je uvnitr). Da se taky objednat u CykloSvec za 699kc. Maji to skladem, doma jsem to mel za 3 dni.

        0 0
      • KRAJIC  

        Pokud bych měl možnost do vidle nasypat tolik pesos kolik uvádíš a nevadí ti vzduch tak bych volil určitě toto www.bartonicek.cz/index.php?… Už jsi se někde dočetl o tom kolik u foxek stojí roční údržba? Myslím, že to chodí kolem 1500 – 2000 kč/rok.

        0 0
        • MlokCZ  

          Pokud chce vidlici kategorie 140mm, které jsou i v pružinových verzích do 2kg (Van.), tak asi nebude chtít vidlici jiné kategorie zaměření a s váhou 2,5kg.

          A když už ji doporučuješ, tak by mě zajímalo také důvody, proč by měla být pro něj lepší a v čem (oproti těm vidlicím uvedeným níže).

          Údržba u Foxek stojí dle toho kde tu údržbu necháváš dělat. Pokud ji nebudeš posílat ke Švecovi, tak to rozhodně 2000 kč ročně nebude a bude to stát podobně jako jiné vidlice.

          Já bych na jeho místě volil mezi Epiconem/Epiconem TAD/Talasem/Va­nillou/Pikem vzduchovým nebo pružinovým. A úplně ve všech případech bych si vidlici nechal upravit. A co u které může dosáhnout:

          • obě pružinovky budou po úpravě supercitlivé a s žádnou jinou vidlicí se není možno dostat na lepší citlivost (u Vanilly je nutno pořešit při úpravě i tu kompresi)
          • obě pružinovky mají průběh pružiny, to musí vědět sám, jestli to chce nebo ne; já bych průběh pružiny nechtěl
          • jediný Talas a Epicon má použitelné rychlé snižování vidlice
          • Pike v žádné verzi nemá high speed expanzi, což je velká škoda, ale pravděpodobně by šla dodělat při úpravě také
          • citlivosti se po úpravách seřadí do následujícího pořadí: nejlepší budou ty dvě pružinovky tak kolem 3kg odtrhu; pak budou kolem 5kg všechny ty vzduchové s tím, že ten Pike a Epicon (ve verzi bez snižování zdvihu) na tom budou o malý chloupek lépe (tak možná 1kg rozdílu), protože Talas a Epicon TAD mají něco malinko pasivních odporů navíc daných tím snižováním zdvihu.
          • Pike má navíc pevnou osu (ale zase je v pružinové verzi už těžší)
          0 0
          • KRAJIC  

            Já určitě nejsem na tyto věci odborník a po technické ani jiné stránce vidlice mezi sebou nesrovnávám. Viděl jsem cenový nástřel, který týpek uvedl – dal jsem variantu. Jezdím Marzocchi a pro mne je tato značka spojena s prasečí výdrží a minimální údržbou. Určitě ty vidle nejsou supercitlivé, ale na druhou stranu odpustí jezdecké zvěrstva, kde by se řada jiných vidlic minimálně poškodila. Nic víc – nic míň.

            0 0
            • assassin  

              hele starsi marzochy meli tuhle povest a dost mozna tak i fungovali… ale co jsem posledni dobou cetl zrovna o 55ce......

              je to teda zprava typu jedna pani povidala… ale treba Cat tady z fora z ni moc nadsenej neni…

              0 0
        • malko  

          No popravde do vetsich zdvihu se mi moc nechce. Jednak bych sprasil geometrii a i kdyz to ma nejaky nastaveni zdvihu, tak se mi moc nechce verit, ze by to nemelo negativni vliv na citlivost. Tech 160 uz je fakt moc. Jeste premyslim o RS Relevation 426 (vzduch). Je to 130, ale to je jeste v mezich. Pokud by mela podobny vlastnosti jako Reba, tak proc ne.

          0 0
          • MlokCZ  

            RVL je chodem ± totéž co Pike. Od neuturnové Reby se liší tím, že jsou obě méně progresivní (tedy cca na úrovni uturnové Reby). A pro RVL platí to samé co jsem psal k vzduchovému Piku, pouze nemá pevnou osu + má menší zdvih.

            0 0
    • Misiak  

      troska som sa hrabal na foxackej stranke, tak tuto nieco na margo uprav tlmica pre rok 2008…

      0 0
    •  

      Svitava je řeka řek!

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.