Užší pláště na elektrokolo - zkoušel někdo?

30 nepřečtených
  • juliik

    Zdravím vespolek.

    Koupil jsem mé milované (55kg i s přilbou) elektrokolo, pač bývala nasraná, že plive duši.

    Akorát, ačkoli jsem to tušil, to kolo je ohromné tele. 23kg+ a pláště 27,5/2.6 s vahou 850g/ks. Já co jezdívám 2.1 a přecházím na 2.25 tak na to zírám jak puk. Zkoušel jste někdo dát užší pláště na takovéhoto slona, napr 2.2? To by ch se dostal na 490g/ks. Jak se to chová? Vypadá to blbě?

    Díky za případné zkušenosti.

    0 0
    • Georrge  

      E-biky se bezne prodavaly (a rekl bych ze dost se jich stale prodava) na 2,25 gumach. Nevidim v tom problem, nekteri ti tu mozna napisou, ze tim trochu zabijes terenni potencial toho kola, pripadne ze zhorsis komfort (se sirokou gumou muzes vozit nizsi tlak a komfort zenska oceni). Jen kvuli hmotnosti bych to nedelal, je to proste e-bike, vzdy to bude tezke jako prase.

      0 0
    • Cavendish  

      Já mám tedy crosové elektrokolo Apache 20,5Kg a sám mám 82Kg. Originálně tam jsou 42mm silniční a já tam po čase dal 44mm (1,75 palce) terénní.

      Co má paní za kolo? Pro tak lehkou paní mě 2,6 přijde jako úplná vražda. To se vozí na Trail. Dej dopředu 2,25 a dozadu 2,1–2,2 a bude to. Doporučím Smart Sam od Schwalbe. To je docela fajn univerzál, který sám používám

      0 0
      • Markony  

        6ena vozí tyto a je max spokojena https://www.kupkolo.cz/…ruh_z113328/?… a klidně tam dej i tyto https://www.kupkolo.cz/…ruh_z104813/?… min defektu vice klidu. ma to v 29×2.0

        0 0
      • juliik  

        Je to MTB HT, jsou tam právě Smart Sam 2,6. Vypadá to jako motocykl (i když to vlastně je).

        Řeším to z více důvodů:

        • kola věším na hák na zdi – má to svoje rozměrové limity, ještě jsem to s tou 2.6 nezkoušel, počítám, že to nějaké přihnu, ale možno to bude moc
        • kola vozím na kouli, s tímto tam asi už 4 kola (do limitu 66kg) nedám, ale snažím se ušetřit kde se rozumně dá a požná se mi to povede
        • ušetřit 700g na rotujících částech musí být poznat při jízdě, si myslím…
        0 0
        • Markony  

          No u el kola jedno, furt lepší než nějaké tenké šlupky a mít defekty ale každého volba .

          1 0
          • Georrge  

            Taky bych řekl, že u éčka ta vyšší rotující hmotnost nepůjde až tolik poznat. Na druhou stranu bych ze šlupek asi neměl až takový strach, pro 55kg ženskou by mělo být odolnosti dostatek.

            Takže klidně tam ty 2,25 gumy dej a je to.

            0 0
        • MlokCZ  

          Pokud tam má SS, tak to tam klidně nech. Pak tedy už není kam jít méně agresivním vzorkem (to jsem psal níže, když jsem se ještě nedostal na tenhle příspěvek a nepřečetl, co konkrétně tam má za pláště, jen v jakém rozměru).

          SS sice nijak moc dobře nejede, ale to je fuk s motorem. Grip tedy také žádný zázrak, ale při tom objemu a co bude nejspíš jezdit to bude asi v pohodě. A vibrovat to nebude, v tom je SS dobrý s tím průběžným vzorkem.

          Při jízdě poznat nic nebude s podporou motoru.

          0 0
          • MlokCZ  

            A pozor na přefoukání. Takhle objemné pláště + 55kg → je potřeba to nafoukat opravdu na hodně málo.

            0 0
      • MlokCZ  

        Jedntě tvoje croosové kolo bylo konstruované na ty užší pláště, jeho na ty široké.

        0 0
    • MlokCZ  

      Dát je tam můžeš, fungovat to nějak bude, ale stejně bych to nedělal. Má to určitá úskalí.

      Celkovou hmotnost ebiku to stejně nezachrání, u manipulace s kolem (jakékoliv zvedání) se prostě musí smířit s tím, že to půjde hodně blbě a snažit se manipulaci omezit.

      Za jízdy ji to nijak moc znatelně nepomůže. Pokud nejezdí terén, tak bych případně vyměnil hlavně zadní, aby to na asfaltu tak moc nevibrovalo.

      Ale určitě bych se snažil zachovat:

      • opravdu dobrou odolnost, aby k té velké hmotnosti nemusela řešit ještě defekty
      • slušný grip, aby to těžší kolo lépe v terénu zvládla, samozřejmě to ale není třeba zase přehánět do extrémů, kdy na hodně ebiku fullů bývají často originál v podstatě sjezdové kombinace plášťů (typu Magic Mary)
      • zejména u zadní zachovat objem → tady nejde jen o zachování pohodlí, ale také o udržení limitu přípomoci na 25km/h, pokud dáš o hodně méně objemný plášť, tak tím reálně půjde už znatelně ten limit ještě dolu (u většiny motorů sice servis může překonfigurovat velikost zadního kola dle pláště, jenže to má vliv jen na ukazování rychlosti, limit dopomoci si to stejně hlídá ze samostatné hodnoty, která je daná konstrukcí kola)

      Pokud nepůjdeš cestou odblokování (já bych třeba nešel), tak pozor na to výrazně zmenšení zadního pláště.

      Já třeba měl ve specifikaci Hans Dampf 27×2,6" na který jsem od výrobce kola to poladěno. S tím pláštěm to opravdu sedělo.

      Vyměnil jsem a dal jsem tam 27×2,6" Rock Razor. A ten je přitom znatelně užší i když je to dodržený rozměr co tam patří. Reálně o 3mm užší i nižší než ten HD. Tohle není ještě žádný extrémní rozdíl, ale už i tohle mi poslalo limit přípomoci o 0,4km/h níže.

      Tedy vzadu dát právě maximálně něco ve stylu Rock Razora 2,6" jako jsem dával já. Dopředu bych nechal něco s větším vzorkem, aspoň NN (nebo něco podobného, značka není dogma).

      0 0
      • juliik  

        Díky za názor a zkušenosti. Tohle mě nenapadlo. Budu řešit asi raději ten hák :)

        0 0
      • MlokCZ  

        Ještě jsem zapomněl na jednu dost podstatnou věc.

        Když jsou výrobcem kola použité takhle široké pláště, tak skoro vždy na to bývají i použité vhodné ráfky. Tzn. bývají tam ráfky 30mm+ (tedy někdy i třeba 35mm).

        Na 30mm+ ráfky pak nechceš dávat nějaké uzoučké pláště a to ze dvou důvodů:

        • budou mít nevhodný tvar (profil se bude přibližovat čtverci, tedy boční špunty budou pracovat i tam kde nemají)
        • ráfky budou plášti málo chráněné, takže pokud někdy bude jezdit i v šutrech, tak ráfky dostanou z boku děsnou čočku
        0 0
        • juliik  

          Ano, to je taky pravda. Tuto kompatibilitu jsem plánoval ověřit ve specifikaci těch nových plášťů, ale teď už je to jedno. Prdím na to.

          Díky.

          0 0
        • BB  

          a taky častěji dochází k proříznutí boku pláště, vlastní zkušenost :-(

          0 0
    • Bruca  

      800 g v takové šířce je moc?

      Já mám na kole landcruisery, a ty mají v rozměru 28×1,4 760 g.

      Elektrokolo to uveze, zas lepší mít těžší s nějakou ochranou proti pichnuti než lepit

      0 0
      • xtonda  

        Asi tak, já mám SmartSamy DD Raceguard skládací 57–622 a podle katalogu mají mít 890g, reálně měl jeden kus skoro kilo.

        0 0
    • va-bo  

      Je třeba se rozhodnout, čeho chceme úpravou dosáhnout. Že u e-biků platí trochu jiné poučky, je jasné. Větší rotující hmotnost má větší setrvačnost. To je nevýhoda při zrychlování/zpo­malování, ale výhoda v době, kdy se kolo rozjede a jede. A pokud by se slečna nebo paní potýkala s častými defekty, je potřeba pouvažovat o inzertech do plášťů, dušových nebo bezdušových. Podle mne má na valivý odpor větší vliv druh vzorku, než šířka pláště.

      0 0
    • TJK  

      :-D

      k cemu na elektrokole lehci plaste? :) vahu nikdo nepozna, vykon taky ne (bo elektrokolo) sirka na valicej odpor moc vliv nema, spis vzorek…

      0 0
    • kycis  

      Covece koupis 23kg mrchu a pak resis gramy na plastich? Vyhozene penize, dojezdete co tam je (e bike zadni gumu sezere hezky rychle) a pak to vymen klidne za neco uzsiho. Ale pamatuj ze tezke kolo jde taky hur nadhodit na obrubnik, kamen atd, takze riziku defekto je na ecku vetsi.

      0 0
    • kandelik  

      Udelal jsem to jinak, puvodni 27,5” kola i splastem 2,6” jsem dal z kola pryc a dal ji tam 29” s plastem 2,1” Thunder Burty. Povymenoval i dalsi komponenty, odpruzenou vidlici za pevnou karbonku (povedlo se bez vyrazne zmeny geo) a vsechno ostatni do top karbonu a sel i pryc pohon (vsechny veci z supliku). No a z 22kg to slo tusim na 18kg. Na povrch, ktery s tim jezdi, ji to staci a nestezuje si. Ekonomicky je to samozrejme nesmysl, ale kdyz uz to bylo doma.

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.