• NeoMike1

    Zdravím,

    pokud mám uzavřenou olejovou patronu u vidlic SR Suntour, znamená to, že při předělaní na olejové mazaní se nemůže dostat olej do té patrony? Nebo ten název (uzavřená olejová patrona) značí pouze, že patrona nejde rozebrat? Díky za odpovědi

    PS: Kdyby náhodou měl někdo doma nevyužitou rozebíratelnou tlumící patronu na Raidona/Epicona, dejte prosím vědět.

    0 0
    • Pedro404  

      Znamená to, že ten olej z patrony nevyteče ven, u Epicona předělanýho na olej je problém s tim, že mazací olej se může dostat do patrony (je tam jenom jednosměrný těsnění) a tim snížit zdvih vidlice. To těsnění se patrně dá vyměnit za oboustranný, je to tu v nějakým vlákně.

      0 0
    • sr71  

      rozebral jsem si několik starších vyřazených vidlic SR a rýd bych se zeptal na pár věcí ohledně nerozebíratelné tlumící olejové patrony:

      1. pokud mám patronu vyjmutou lze nějak dle jejího chodu při stlačování usoudit v jakém stavu patrona je? některé patrony jdou poměrně těžko stlačovat a po stlačení se pomalu vrací zpět do vysunuté polohy a chod je hladký, to je v pořádku? (abych řekl pravdu tak jsem očekával že by patrona měla tlumit/zpomalovat zpětný chod vidlice po stlačení tak jako to je třeba u tlumičů u aut, takže stlačit lehce a vracet se pomalu)
      2. na patronách je výstraha o vysokém tlaku uvnitř, to je kromě oleje plněna taky nějakým tlakovým dusíkem?
      0 0
      • kyl  

        A zjistil sis jestli není patrona skoro zamknuta a jak je utažený odskok?To co popisujes by odpovídalo skoro uzamknute patrone a to pomalé vraceni uraženému odskoku.

        0 0
    • sr71  

      jsou to patrony bez regulace odskoku a takhle se to chová když je patrona odemknutá, druhá patrona která je podle mě vadná, z jiné vidlice, se zase chová tak že jdes odporem zasunout i vysunout ale zůstává v poloze kam ji ručně stlačím, pouze z úplného stlačení má snahu se vracet trochu zpět, a navíc ještě ten chod není úplně hladký – uvnitř jakoby zadrhává

      jinak obě tyto vymontované patrony lze uzamknout v jakékoli poloze

      0 0
      • benobiker  

        Taky by mě tohle zajímalo..:-) Mám Raidona model 2016, tlumící patrona je zde nerozebíratelná, natlakovaná plynem, což se běžně dělá i u aut.. Pístnice zajiždí hladce dovnitř, po zajetí sama natlakováním vyjíždí zpátky rychlostí dle nastaveného odskoku. Což je správně. Co my mě ale zajímalo, jak moc vám zajede píst při stlačení u této patrony? Nedostanu píst až na dno, nevím, jestli je to tak prostě dáno konstrukčně, nebo mám patronu vadnou… Patrona tak dělá vlastně doraz vidlice, který když zkouším s vypuštěnou vydlí, končí zdvih ve vzdálenosti 18mm stírákama od korunky, víc ji prostě nestlačím… Jak to mají s raidonama s touto patronou ostatní?

        0 0
    • Radus  

      V patroně žádný tlak není ale pouze olej . Je to naprosto stejné jak u rozebíratelné s tím rozdílem že tato je zalisovaná . Šlo by to i předělat to znamená opatrně odříznout spodek a pak udělat na soustruhu novej spodek na rozebrání . No prostě si pohrát . Pokud jde pístnice ztěžka tak je asi nejspíš bez oleje .

      0 0
      • Vilém  

        A to mas otestovany? Na funkcni patrone? Moc se mi nezda, ze by si vyrobce az tak vymyslel a tvrdil, ze je v ni tlak.

        0 0
      • Zdyn  

        Většínou tam tlak je, takže pozor. Co jiného by vracelo pístnici po zatlačení zpět?

        0 0
        • Pedro404  

          Tak i ten atmosférickej tlak při zasunutí pístníce a potažmo snížení objemu komory naroste, ne? Akorát teda při započtení tření těsnění asi nebude stačit ke stoprocentnímu vysunutí pístnice zpátky.

          0 0
      • novas752  

        Podle me tam nejaky tlak mohl byt. Natlakovani zabranuje kavitaci oleje.

        0 0
        • Pedro404  

          To jenom kdyz mas IFP nebo mechyr, ne? Ne kdyz mas natlakovanej vzduch v komore s olejem.

          0 0
      • pepek  

        V patroně . . . . . . . je pouze olej? – a kam se poděje ten olej, který vytlačí pístnice svým objemem?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Ono zalezi, zda je ta patrona slepa nebo ostra, vime?

          0 0
        • Radus  

          Že by protekl přes pístek a tím pádem měl tlumící schopnost viz sekce Auron rozebraná patrona. Jinak samozřejmě tam nějaký malé množství vzduchu bude ale nic zásadního a právě když patrona přisaje mazací olej tak toto místo zaplní a pak nejde do plného zdvihu pak stačí použit planžetu tu zasunout s pístnicí do patrony a stlačováním přebytečný olej vytlačit jak jednoduché . Někde tady je video jak patronu předělat na otevřenou odvrtáním hledat to nebudu .

          0 0
          • pepek  

            malé množství vzduchu bude zásadní v tom, že jeho objem v roztaženém stavu bude větší než objem zasunuté pístnice, což je ovšem dost zásadní

            0 0
    • DBlitz  

      Nevíte někdo, jaká patrona patří do SR Axon? Sehnal jsem tuto vidlici, měl ji doma a předevčírem jsem ji doma položil na zem, včera jsem pod ní našel louži hodně řídkého oleje. Předpokládám, že vytekl olej z této patrony. Řeším, jestli je opravitelná a zda to má smysl. Ještě to zkouším řešit s prodejcem, ale nevím, jak budu úspěšný.

      0 0
      • DBlitz  

        Děkuju, tohle jsem nenašel. Vzhledem k ceně pořízení vidlice a následné opravy nevím, jestli má smysl se do toho pouštět.

        0 0
        • Vilém  

          Ono by bylo dobry napred zjistit jestli je ten olej fakt z patrony.

          0 0
          • DBlitz  

            Zítra mám v plánu vidlici rozebrat. Na tu patronu mám předběžné podezření, protože olej vytekl z nohy, kde se patrona nachází.

            0 0
            • Vilém  

              I pokud by to bylo z patrony, tak ta by u Axona mela byt rozebiratelna, tzn mozna jen vymenit nejaky o-krouzek.

              0 0
              • DBlitz  

                Tak jsem patronu vyndal, ale moc moudrý nejsem. Vrchní matice byla mastná, včetně vnitřku, kde je to ozubení. Je něco, na co se mám zaměřit? Ta vyteklá kapalina měla viskozitu skoro jako voda byla lehce mastná a podle umístění louže to vypadalo, že vytekla vrchem.

                0 0
    •  
      Obsah tohoto příspěvku je blokován adminem.
      0 0
    • Smazaný účet  

      Využiju vlákno, mám staré mtb 26" rok 2005, ale ježděné velmi málo, má to snad i původní ještě použitelný řetěz. Vidle je pružinový Axon 80mm a lockem z řídítek.

      Má to tři mouchy:

      1/vidle jde do zdvihu tak max 50mm

      2/je velice tvrdá (to bude asi pružinou)

      3/lock nefunguje. Ten pístek na korunce locku, co vykukuje po rozebrání, by se měl, předpokládám, dát trochu stlačit, tady se ani nehne. Jde to nějak rozhýbat, díky za rozumné rady. Radu typu „hodit do popelnice“ prosím nepište, dík

      0 0
      • novas752  

        Zkus to trochu prostříknout brunoxem, WDčkem apod. Jestli nepomůže tak je to na výměnu patrony, v tom starém bude předpokládám nerozebiratelná.

        0 0
    • Markony  

      1 rozdělat zjistit stav kluzáku že je málo jezděná nic neznamená můžou byt rezlé

      2 muže souviset s 1

      0 0
      • Smazaný účet  

        mám to rozdělaný, kluzáky jsou jako nový.

        Shodou okolností tu mám ještě jednu podobnou vidli. Taky 26", jedná se o pružinovýho Raidona 100mm zdvih. Taky má zatuhlej ten pístek.

        Patrony obou vidlic jsou velmi podobný, u toho Raidonu je v klidovém stavu o ty 2cm delší a je lehčí ji stlačit. To bude předpokládám tím, že je to snad dělané na delší zdvih a asi i tím že byla hodně jezděná. Možná tam bude asi chybět něco oleje a nebude tam takový tlak plynu. Obě mají nálepku, že patrona je pod tlakem, píšou tam o nitrogenu, což bude asi dusík. Otázka je, kolik ho tam po těch letech zbylo.

        Neví někdo, jak moc se má ten pístek u funkční patrony pohybovat?

        0 0
        • Smazaný účet  

          Tak pardon, napsal jsem to blbě, patrony se tváří, že jsou identické, ale u té Raidonky je, i přes ten vyšší zdvih, v klidu kratší a celkově měkčí, což bych přičetl většímu opotřebení a úniku náplně

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.