• WRC

    Nazdar kloci…Posílám Manitou R7 Super na vyladění k Milanovi (tuning-test.cz) a jediný nad čím ještě váhám je to jestli tu vidlu nechat na zdvihu 80 nebo jít do 100mm…podotýkám, že nejsem vyznavač velkejch zdvihů, ikdyž 100mm se jistě nedá považovat za velký zdvih…ale extra chrt taky zase nejsem, jen se toho trochu bojím, páč 80mm je to pravý XC – abych z té mé rapy (viz. foto)neměl „kozu“..he he…zkuste sem hodit vaše názory (prosím objektivně)…díky za kažkou připomínku…

    0 0
    • jaski  

      100

      0 0
    • MlokCZ  

      100

      0 0
      • WRC  

        Týýý wole, dík, ale pořád se bojim bojim…vím,že to udělám na 100mm tak to půjde 2cm do sagu a budu mít pořád 80mm k dispozici…protože sériová vidle do sagu nejde…

        0 0
        • MlokCZ  

          Když je to navíc ještě takový rozdíl s tím sagem, jak tu s Milanem uvádíte, tak to už bych vůbec o 80mm neuvažoval. To bys pak měl hlavový úhel více než 71st., což mě přijde fakt hodně. Takže takhle aspoň zůstane stejný. A využitelných 80mm zdvihu bych se určitě nebál ani na takovémhle kole.

          0 0
    • milan1  

      Kolo je moc pěkné. Jenom doplním, při našem telefonickém rozhovoru jsem navrhoval 100 mm a přidám zdůvodnění. V současné době nemá vidlice sag. Po zásahu se změní počáteční citlivost a sag bude mít, takže minimálně po rovině bude výsledek téměř totožný se současným stavem na 80 mm.

      0 0
      • WRC  

        Milane dík, to není směřovaný vůbec proti tobě, vidle je zabalená a nachystaná k tobě, ale víš jak sme spolu volali že sem byl trochu na rozpakaách s tím zdvihem…:-)

        0 0
        • milan1  

          Já vím, potřebuješ se utvrdit a já tady dodávám důvody pro rozhodování. Myslím, že vidíš, ře v názoru nejsem sám.

          0 0
          • WRC  

            To Milan: Milane jak velkej finanční problém to je hodit zpátky do zdvihu 80mm kdyby na to přišlo?

            0 0
            • milan1  

              Ne, není. je to záleřitost distanční podložky. demontáž a montáž vidlice je samozřejmě nutností, jinak to nevyměníš.

              0 0
    • kubad  

      S ohledem na kolo a vidlici R7 bych nechal 80mm

      0 0
    • petebike  

      tedy k tomu ramu 80… se 100 by to bylo hodne nakopnuty, zmeni se geometrie…podival bych se na stranky co k tomu davaj za vidli (zdvih) – oni vedi proc tam davaj tu kterou vidlici…

      0 0
      • MlokCZ  

        Jednak jak už tu bylo uvedeno, tak se geometrie nezmění, ale také bych trošku polemizoval s tím, že oni vědí proč tam ten zdvih dávají. Na mojem Cubu se také standardně dává Foxka na 100, ale s Rebou se chová kolo nejlépe na 115mm. HT Cuba jsem měl taky možnost chvilku vyzkoušet a právě mi také přislo, že má příliš malý úhel hlavovky a k tomu i malý rozvor. Oboje by sneslo o trošičku zvětšit.

        Mě prostě přijde, že téměř všechny Cuby by snesly o 10–15mm vyšší zdvih, než tam dávají standardně. Takže naopak by to bylo podle mě dobře, kdyby se ta geometrie o chlup změnila.

        0 0
        • WRC  

          Podívej CUBE Reaction 2006 (je geometrií stejný jako ELITE 2006) byl osazovanej R7 80mm i RS Reba do 115mm zdvihu.

          0 0
        • petebike  

          jasne, no ja Cube bajka jeste nemel, tj fakt,

          ja nemel na kole vyssi zdvyh nez je 80 – pac to nepotrebuju,

          0 0
          • MlokCZ  

            Zdvih je samozřejmě individuální a každému sedí jiná hodnota.

            Ale zkus si porovnat přesnou geometrii tvojeho rámu a toho jeho. Máš větší rozvor (i když jsem nenašel přesně o kolik, to je jediný rozměr, který jsem pro tvůj rám nenašel, ale máš delší zadní stavbu o 5mm + delší horní rámovou trubku + stejné úhly, takže ve výsledku musí být ten rozvor delší o ty rozdíly). Navíc tvoje vidlice má normální sag. Ty Cuby jsou dost krátký + krátká zadní stavba a tím mají i dost malý rozvor a proto jim ty o malinko vyšší zdvihy sednou.

            0 0
            • petebike  

              jo tak az takhle sem nikdy kolo tedy nemeril, vzdy sem mel kolo na ktery sem si sednul, nejak sem si zvyknul, pokud mozno zavodni posed nejak naladil a jezdil, pak prodal a to same udelal s dalsim kolem, mno

              jinak tedy od dob co jsem mel Sfinx tak to byla parada, prene na miru, lehce upravena zadni stavba oproti standartu a jelo se…skoda ze uz neni :-(, to KHS mi zas prijde vic do akcelarace, proste zivejsi :-)

              0 0
          • WRC  

            Já to taky nepotřebuju, jenže když nechám po úpravě zvih na 80mm a 2cm bude sag (což teď není) tak mi zůstane z 8cm zdvihu jen 6cm…to je ten důvod proč váhám…

            0 0
            • petebike  

              tak jasne, vyzkousis, pri nejhorsim to prehodis zase zpatky, ja mam zas rad tvrdy vidle…proste ktery moc neberou…je to rychlejsi :-)

              0 0
      • WRC  

        Takže je to takhle: CUBE Reaction 2006 byl osazovanej RS Reba SL Pop Lock 85–100mm, RS Reba Race U-Turn Pop Lock 85–100mm a FOX F80

        0 0
        • petebike  

          ale jo, ja bych tam nejradsi videl toho Foxe…nejak si nemuzu pomoct..proste mi prirostl k srdci a k „ramu“ :-D

          0 0
      • WRC  

        Nezapomeň, že to kolo sem skládal já a ta vidle k tomu ze série nepatří…tu sem si vybral já

        0 0
        • petebike  

          jo to vim ze to je slozene, videl sem to v kolech, tohle seriovka neni, celou zimu sem cumel na jejich web, svoje Cube uz mam slozeny…

          do vikendu budu stavet toto

          0 0
          • Peslezedirou  

            Pěkný na kolik vyšel rám?

            0 0
            • WRC  

              Rám se sedlovkou, objímkou a hlavou stojí 499 euro…já koupil ten rám ( model 2006 ) na podzim asi za 9.000 Kč

              0 0
              • Peslezedirou  

                V černý vypadá ještě líp, nevážil si samotný rám?

                0 0
                • WRC  

                  Já chtěl původně stříbrnej, ale sem rád, že sem šel do černé…rám sem nevážil, ale mělo by to být 1546g i s barvou ve 20" velikosti…

                  0 0
                  • Peslezedirou  

                    Dík

                    0 0
                  • McBlacky  

                    to je hodně, protože ty nový s eloxem maj mít ve 20" okolo 1450gr

                    0 0
                    • WRC  

                      To byl údaj někde na netu…skutečnou váhi fakt nevím, ale někde taky viděl, že to má pod 1500g…ti to schválně zvážím jak budu mít kolo rozdělaný…já se v tom hrabu furt :-)

                      0 0
                      • WRC  

                        Tohle je k '07 modelu, ale nepíšou v jaké velikosti je ta váha.

                        Produktinformation zum Cube Reaction Rahmenset Rahmen: Alu 7005 Hydroforn triple butted, Scheibenbrems-Aufnahmen, austauschbares Schaltauge Sattelstütze: RFR Prolight 31.6 Farbe: Schwarz oder Titaniumfarben eloxiert Gewicht: ca. 1450g nur Rahmen

                        0 0
            • petebike  

              4,5 litru

              0 0
          • Fifa2  

            bacha, zakous se ti do toho nejakej hroch

            0 0
    • honza.biker  

      Na tohle kolo bych urcite nechal 80

      0 0
    • maaareee  

      Omlouvám se, že nemám příspěvek na Tvou otázku, ale zajímalo by mě, jak jsi spokojený s těmi plášti?

      0 0
      • WRC  

        Hutchinson MRC High vždy bez defektu – to je hlavní důvod proč je vozím, tyhle Pythony mám chvíli, ale řadím je spíš mezi „univerzály“, před tím sem vozil MRC High Scorpion – výborné pláště ale spíše na sušší a tvrdší podklad proto sem nahradil za Pythony, ale u zančky i nadále zůstávám…podrob­nější poznatky z Pythonů ti momentálně neřeknu, páč je mám jak sem řek chvíli (asi 100km)…ale rád to sem pozděj hodím ty dojmy

        0 0
        • maaareee  

          Tak asi neumim jezdt…Po 180km jsem je sundala, zdály se mě líný a vadilo mi, že se nečistily…Ale to už je můj problém :-) Díky za odpověď, ze všech stran slyším, jak jsou skvělé, proto jsem si je pořídila, ale … jak už jsem psala.

          0 0
          • WRC  

            Jinej kraj, jinej mrav..he he…já jen vím, že sem jezdil michelin a furt sem lepil jak trotl…u Hutchin­sonu ee

            0 0
    • vlk  

      Jestli ti na ní vadí, že jde lehce nadoraz a přitom má takový „závodnický“ počátek-tak to se vyladit dá. Vimi to zrovna teď někdy bude zkoušet.

      0 0
      • WRC  

        No ta hrana mi přijde tvrdá…ladil jsi to nebo někdo?

        0 0
        • vlk  

          Bavil jsem se o tom s Vimim a ten bude ladit-to, aby nešla při nízkém tlaku tak lehce nadoraz.Při nižším tlaku ta hrana nejde tak moc cítit.

          0 0
          • WRC  

            Já vozím cca 115 psů na asi 80kg

            0 0
            • McBlacky  

              ono možná tam nemáš pružiny na svojí váhu…

              0 0
              • WRC  

                Pružina tam byla mám pocit červená ( je to možný? ) když sem měnil olej v semi bath…

                0 0
                • vlk  

                  No Vimi říkal, že tam má 60 psi a to ten počátek není skoro poznat. Má pak pěkný chod až na to, že chodí akorát často nadoraz-tomu se dá ovšem pomoct-stejným způsobem, jako to dělali kdysi Marzocchisti u svých mx comp.

                  0 0
                  • McBlacky  

                    že dáš hodně oleje, kterej nevolí jít na doraz? blééé

                    0 0
                    • vlk  

                      Blbost-toho oleje se nedává tolik, aby to nešlo nadoraz, ale jen tolik aby se zmenšila pozitivní komora.U těch Marzocchi jste také nedávali olej proto, aby to nešlo ztlačit, ale abyste zmenšili pozitivní komoru. A co způsobuje zmenšení pozitivní komory snad už víš.

                      0 0
                      • McBlacky  

                        no ono to ve finále tak dopadne specielně u marcoki, že to nejde celej zdvih, takže to nedojde nikdy na doraz. já to třeba udělal u blacka ale jen malinko, zvýší to progresivitu, ale sníží se využívání zdvihu. U vysokotlaký vidle to navíc nefunguje tak dobře jako u nízkotlaký s velkou komorou – můj dojem

                        0 0
                        • vlk  

                          No nesmíš to s množstvím přehnat-přidávat po trochách a zkoušet.

                          0 0
    • tomixx  

      Jsem pro 100.SAG to stáhne na původních 80,ale vidlice bude pracovat jak má.Budeš sám překvapen.Dřív jsem také jezdil 80 bez SAGu,teď 100 se SAGem a je to ůplně jiné,mnohem lepší,už to není ten starej kostitřas :)) Nic se neboj a dej tam 100.

      0 0
    • Meesha  

      nech tam 80

      0 0
      • MlokCZ  

        Obecný dotaz na všechny, co doporučujete nechat 80mm, nejen na tebe: Opravdu doporučujete tam nechat 80mm s tím, že po úpravě vidlice se mu to sníží o cca 1,5–2cm (oproti současnému stavu) protože se o to zvýší sag? A podívali jste se aspoň, jaká je přesná geometire toho rámu s 80mm vidlicí a pak zauvažovali jaká asi tak může být po úpravě vidlice?

        0 0
        • MlokCZ  

          Kdyby někdo chtěl tu geometrie vidět, přímo pro ten model 06, tak je třeba tady www.bikerstreff.de/…action_1.htm

          0 0
          • MlokCZ  

            A nebo přímo na stránkách Cubu, tam je i rozvor, ale modely 07 jsou o několik mm delší. www.cube-bikes.de/…d_10807_.htm

            0 0
            • WRC  

              Právě sem tu geometrii chtěl teď tady hodit…2007 ji mají trošičku jinou a vidle tam dávají tyhle www.cube-bikes.de/…d_10821_.htm

              0 0
              • MlokCZ  

                Muj Cube je taky 06 model a na HT Cubu jsem jel také na 06 modelu, sice to byl LTD Race, ale geometrii mají stejnou a majitel vozí Rebu na 100mm (v téhle konfiguraci jsem na tom už nejel, jel jsem na tom chvíli po tom co to koupil, když měl tu Rebu na 85mm).

                0 0
                • WRC  

                  Mylsím, že reba 100 zdvih má podobnej sag jako R7 po úpravě a i po úpravě zvihu. Rozhodně Reba nemá tak tvrdou hranu jako R7. Takže když vlezeš na rapu s Rebou tak se stejně ta vidle min. 1.5cm zaboří…Je tak nebo ne?…

                  0 0
                  • MlokCZ  

                    Reba má sag normální, tedy odhaduju jako R7 po úpravě. Já jezdím u 115mm Reby U-Turn sag kolem 25–27mm. U 100mm se pak vozí samozřejmě o něco nižší než při 115mm.

                    0 0
                    • WRC  

                      Já to asi nechám na 80mm, prubnu to a kdyžtak to Milan pak hodí na 100mm…dyť de ho…

                      0 0
    • kubad  

      Mě na Duratecu (když tam ještě byla odpružená vidle) vadila změna zdvihu z 80mm na 100 dost kolo bylo lenivější, ale jsme každý jiný, jezdíme každý jinak. Pokud opravdu bude vetší sag ja píše Milan 1 a vidlice vyladěna tak bych to možná zkusil, vrátit zpět to jde lehce :-)

      0 0
    • náčelník  

      Bylo by možno uvést něco více o vyladění té vidlice?

      0 0
    • McBlacky  

      shodou okolností mám taky R7 super 80.

      zkusil jsem se poptat jak by to bylo s předěláním na 100mm a v progressu mi řekli, že to nelze provést, protože by pak byly krátký vnitřní nohy. Uvnitř jsem se nevrtal, tak nevim.

      Ohledně no sag začátku, vozil jsem tak i Blacka 100 air a na závody je to lepší nastavení než se sagem. Určitě se mnou budeš souhlasit, že vidli používáme při závodech pouze k rychlejší jízdě z kopce a tak nějaká malá citlivost osobně mě může být ukradená, protože rychlosti ve kterých se sjezdy jezdí už s tou vidlí dokážou slušně hýbat. Na žehlení mám na dalších dvou kolech 120pružinu a 105pružinu :)

      Dej pak vědět jak jsi dopad

      0 0
      • WRC  

        Jo ještě jedna věc…Nevíš jakej sag má třeba Skareb 80mm Super nebo Reba 80mm?…

        0 0
        • MlokCZ  

          Na Skarebu jsem kdysi vozil sag necelý 1cm (při 80mm zdvihu).

          0 0
          • WRC  

            Hmm…to by šlo, ale 2cm se mi zdá hodně a já fakt do toho zdvihu 100 jít nějak moc nechci ( spíš vůbec )…takže sem zase na začátku – jestli to nakonec nenechám tak jak to je od indiánů

            0 0
            • milan1  

              Opravdu zvaž, zda ti současný stav nakonec nevyhovuje. Je zbytečné abys to ke mě posílal a nakonec zjistil, že to původní ti vlastně vyhovovalo.

              0 0
              • WRC  

                Já to ještě pozvažuju, každopádně sem rád, že sme to tady takhle rozebrali..dí­ky všem

                PS: Milane doufám, že nejseš naštvanej…:-) Nejlepší by bylo, kdybych to moh někde vyzkoušet jak se to chová po té úpravě.

                0 0
                • milan1  

                  Naštvaný bych byl kdybys úpravu nechal provést a potom si stěžoval, že to není podle tvých představ :-)

                  0 0
        • náčelník  

          Skareb 80 mm dle manuálu 12–16 mm.

          0 0
        • Daf  

          Ja mam na Skarebu sag 0mm. Abych docilil nejakeho sagu uz by byla vidle hodne mekka. Naštěstí citlivost vidle neresim, jsem rad ze se nehoupe ;)

          0 0
          • Imroman  

            Tak to si mozes dat rovno pevnu nie? Neni lepsie mat normalnu (citlivu) vidlu a pouzivat lock?

            0 0
            • petebike  

              ja mam treba nastavenou vidlici tak ze ji skoro nezaviram, proste nemam rad kdyz se ponori – kdyz si na to sednu nebou stoupnu do pedalu…tomu se rika zavodni nastaveni…samoz­rejme z kopce to pobere jen velky diry…ale je to proste rychlejsi

              0 0
              • sportovni_biker  

                Když ti to pobere jenom velké díry, neodskakuje ti to třeba na těch malých? Já nevím, měl bych docela strach, že mě to někde v zatáčce nepodrží.

                0 0
                • petebike  

                  ani ne, proste nejak nemam rad kdyz se vidlice chova jak houba, kolo je pak takovy liny :-(

                  0 0
                  • McBlacky  

                    tak tak race settings forever. Jedinej závod na kterej bych dal žehličku je ExBB, to je tak šílený maso že to vyklepe i kostru :)

                    ikdyž jinde než na závodech proti funkční vidličce nic nemám. naopak.

                    0 0
                    • sportovni_biker  

                      Kolik ty si měl přibližně na tom svém Blacku SAG, když si to měl nastavené na závod?

                      0 0
                      • McBlacky  

                        0 :) normálně jsem vozil 90psi na 72kg na vyjíždky na závodech nikdy pod 130 tj mezi 130–170 dle náročnosti (kromě 24H to jsem dal 110 myslím) a 50ky jsem jezdil na max tlak 190

                        0 0
                        • sportovni_biker  

                          tak to ani nevím, jestli na svém Reconu něčeho takové dosáhnu :-) Mám to teď nafoukané na 110 PSI a mám tak SAG, ty 2 cm, tak to zkusím někdy pořádně nabušit, co to s tím provede

                          0 0
              • Imroman  

                Vsimol som si ze mas Foxa a ten lock-out z riaditok nema takze to chapem, ale nechal by si rovnake nastavenie aj keby si mal napr. lock z riaditok?

                0 0
                • petebike  

                  no pred tim sem mel Sida SL s black boxem a vozil sem hodne podobny nastaveni, moc zavodu neni kde bych to povolil na mekko…treba Sudety, neco na brdech…

                  0 0
    • kolda  

      nechci rýpat, ale nechceš si rozmyslet, co vlastně chceš? jestli tvrdou závodní vidli nebo komfortnější naladění?

      pokud chceš na tom kole závodit, tak bych vidlu neladil a nechal to na těch 80 mm.

      pokud to máš na pohodovější ježdění – upravit a dát 100, vrátit zpět to můžeš vždy. akorát na tomhle kole jen tak jezdit je docela škoda..

      0 0
      • WRC  

        Záleží co myslíš tím „jentak“ jezdit na „tomhle“ kole…do alberta pro lahváče na něm nejezdím neboj…jinak nerejpeš, já sem řek, že sem rád za každej názor…

        0 0
        • Peslezedirou  

          Třeba já jsem dost zvědavý, takže by mě to lákalo, zkusit zvětšit zdvih na 100 :o) Přehodit na z5 se to dá vždycky, aspoň tě pak nebude trápit pocit, že jsi to nevyzkoušel :o))

          0 0
        • kolda  

          tak jsem to nemyslel :)

          spíš že to kolo je postavené dost nekompromisně – čistě na závodní použití, takže tam víc pasuje těch 80 mm a necitlivý začátek kroku.

          ale zhodnotit si musíš ty, co od té vidle očekáváš. pokud vysloveně nezávodíš, tak bych to upravil, koneckonců je tam lock.

          0 0
          • pop  

            No já bych už do 80ky nešel…a to mám R7 taky,ale pokud chceš být 100% chrťák… :). Na takovým kole bych ani nechtěl žádnou žehličku, ale 100mm je 100mm. Do kopce to vůbec nevadí, jde jen o zvyk.

            0 0
    • Trojci  

      Hlavně si na ní nenech nalepit ty šílený nálepky Tunning-test. Rozhodně ne zadarmo.

      0 0
      • Al_Bunda  

        Podle fota v profilu nejsi nahodou sileny ty? Tusim, ze takova nemoc tu uz jednou probehla. :-))))))))))

        0 0
    • scret  

      urcite 100mm!!! pokud nejsi XC megachrt,tak 80 je sakra malo…

      0 0
    • milan1  

      Tohle mám už na svých stránkách dávno ale myslím, že k tomuhle rozhodování zde to pasuje.

      Pokročilý závodník – nepřítelem odpružení. Je to takový, co zjistil že kvalitní vidlice mu opravdu ubírá jeho drahocenný výkon. Pokud se na to podíváme pohledem závodníka, tak má samozřejmě pravdu. Na rovné cestě ano, ale v terénu to bude trochu jiné. Závodník extrémista je přesto nepřítel jakéhokoliv pohybu a jistě se najdou i tratě, kde bude tento přístup správný. Ale takových bude opravdu minimum. Tady je třeba připomenout, že vidlice, vyladěná závodníkem extrémistou je většinou se silnější a ještě předepnutou pružinou a nebo hodně přehuštěná v případě vzduchového pružení. V tomto případě i velmi drahá vidlice s klasickým systémem neposkytne větší komfort než obyčejná velmi levná elastomerová vidlice.

      Odpružení není u žádné firmy stavěno primárně proto aby nepružilo a nebývá to ani jakýsi geniální zámer. Třeba Fox, který je tady vždy etalonem nemá nastavenu vidlici s Lockem na necitlivo, jak to je u R 7. Je to prostě klasická citlivá vidlice, která jde znecitlivět hlavně tím lockem. Požadavky na vidlice, které jsou zde kladeny od extrémistů závodníků dokáže jinak splnit kdejaká vidlice, na kterou se jinak jenom plive a vlastně ten zavrhovaný Axon do roku 2006 výroby by mohl být přímo prototypem toho, po čem prahne mnoho zdejších rádců.

      0 0
      • McBlacky  

        takových tratí je v čr 95%. Jak jsem psal již jinde kromě ExBB a ještě přidám Sudety si myslím je houpavá žehlička zbytečná. Není to že bysme byli nepřátelé odpužení, ale z praxe máme vypozorováno, jaká nastavení a vidle jsou vhodné. Na kola k ježdění s kamarády samozřejmě vozím/e vidle citlivé

        Elastomerka ani axon to bohužel nesplní, protože ve sjezdech -kvuli kterým se vidle vozí- dokážou i ty se závodním nastavením účelně využívat celý zdvih a samozřejmě mají i funkční tlumení odskoku.

        0 0
        • milan1  

          Ale já myslím, že o tohle přesně jde, myslím, že tazatel není ultra chrt jezdící výhradně na bednu a tak by se pro něho hodilo doporučit to, co kdo vozí ny ty vyjížďky s kamarády a ne to, co mnozí propagují jako závodnický standart. Podotýkám, je to jenom majitelovo rozhodnutí a on musí vědět nejdřív sám, co chce ale tady je to myslím už tak rozjeté, že se začínají formovat názory a tak je to vhodné aby se to více upřesnilo a to jsi udělal.

          0 0
          • WRC  

            Přesně jsi to trefil…já nepožaduju extra žehličku v žádným případě a na bedně sem nikdy nestál a ani nebudu, ale myslím, že po tom co jsme tu rozebrali je pro mě nejlepší nechat tu vidlu tak jak je, abych neřešil jak případnou úpravu vracet zpět…a rozhodně ji nevozím přefoukanou na tvrdo kvůli tomu abych přijel někam o pět minut dřív…

            0 0
        • petebike  

          plne s tebou souhlasim,

          jeste jen dodam – treba jde i o vahu, lowlend vidle se da sice vyladit na skvelej chod – o tom zadna – videl sem uz prekopanych vidlic hodne – treba <sangtour> a vnitrek byl z RS :-D ale vahu zbytku bez pouziti vrtacky a jinych podobnych nastroju uz clovek nestahne…

          0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.