• Smazaný účet

    Zdravím, chtěl bych touto cestou požádat o rady zkušenější bikery ochotné se tím zabývat.

    Řadím se mezi rekreační nadšené cykloturisty s ročním nájezdem (dle tachometru rok 2019) 3200 km, duben-říjen. Jezdím hlavně víkendy s přespáním na jednu až dvě noci cca 180–250 km se stanem a komplet bagáží. Plus dvakrát do roka cyklodovolená na 5 nocí cca 400–500 km, taktéž s bagáží. Povrch asfalt, cyklostezky, šotolina , sem tam drsnější povrch v rámci určitých přejezdů na cyklostezkách. Kolo mám základ Merida Crossway 600 2018,tento rok vyměněny komponenty- řazení, přesmykač, komplet brzdy s kotoučem, kombinovaná platforma s nášlapy, řetěz, kazeta, středové složení a kliky- vše v řadě Shimano XT T8000– 3*10. Kolo je osazeno zadním nosičem na bagáž. A zbytek komponentů je osazeno originál od Meridy . Moje výška 185 cm váha 78 kg věk 40 let, bagáž cca 10–11 kg.

    Potřeboval bych poradit.

    1. Má smysl měnit řídítka a případně za jaké ?

    Protože se mi pravidelně stává, že mi po už cca 30 km začnou brnět ruce a bolí mě lehce krční páteř, byl mi doporučen bikefitting.

    Nicméně protože se mi upřímně moc nechce platit 3900 kč a trávit tím ještě čas, mám prý tedy alespoň změnit typ a šířku řídítek. Najde

    se tu někdo kdo by mi poradil jaký typ a jakou šířku řídítek zvolit , nebo by mne alespoň nasměroval jak mám postupovat ? Řídítka mám

    Merida comp CC 660 mm, zdvih 25 mm. Nevím zda na krosové kolo (sem tam přejezd náročnějším terénem) jsou opravdu vhodnější

    širší řídítka

    A s tím jsou spojeny i moje další dotazy. Jak jsem napsal výše, jezdím hlavně cykloturistiku spojenou s prohlídkou místních

    zajímavostí a snažím se využívat hlavně povrchy určené pro tento typ kola. Nicméně tento rok se mnou začala jezdit nová partnerka a ta

    má hardtailové kolo, nebo jak se tomu nadává. A zde nastává kámen úrazu. Poněvadž při jízdách s ní, kterých teď začíná být většina, se

    už nevyhýbáme i úsekům, kterým jsem se předtím vyhýbal (to jsou ty přejezdy mezi cyklostezkam po náročnějším terénu). A tady se

    projevují slabiny mého kola. Ať už při sjezdu tak i při stoupání . Nechci investovat do MTB kola, protože i nadále budu jezdit stejným

    stylem, jen bych rád trošku kolo poupravil, tak abych v tom těžším terénu měl vetší jistotu a stabilitu.

    Proto:

    2. Má smysl měnit vidlici a případně za jakou ? (originál VIDLICE Suntour NCX D-RL)

    Díval jsem se na Suntour nrx e rl-r-lite, ale nevím zda to stojí za tu investici a zda zvolit tento typ s ohledem na otázku 4.

    3. Pakliže vyměním vidlici, jaký zdvih si nechat nastavit ?

    4. Jaké zvolit pláště ? A co ráfky ? (originál Maxxis Overdrive II 700*40c, RÁFKY MERIDA COMP TK 20mm inner width 17mm height )

    Tak aby to při zátěži zvládlo i ten náročnější přejezd a zároveň si to zachovalo dobré vlastnosti i na zpevněném povrchu.

    Jestli se tu najde někdo ochotný poradit, budu rád za každou informaci.

    Díky moc

    0 0
    • Singlespeed  

      Jsi učebnicový příklad člověka, který na kole provedl zbytečné výměny komponentů, ale v konečném důsledku si vůbec nepolepšil. Místo osazování XT sady jsi měl řešit akutní problémy. jako posed, bolest rukou a krční páteře. Tedy zkoušet různou šířku a výšku řídítek, polohu sedla a dát třeba Ergon gripy, které jsou pro mě asi neljepší komponent za posledních 30 let, co jsem si na kolo koupil.

      0 0
    • petyn  

      Dal bych tam vzduchovou vidlici Raidon 100mm a širší pláště 29×1.9 nebo 2 jestli se tam vejdou.Na 17 mm ráfky to v pohodě půjde. Vidlice bude lépe pruzit + širší pláště = větší pohodlí i vzadu.

      0 0
      • Kahless  

        Tu vidlici si nemůže moc vyskakovat nemá Tapper hlavu, takže výběr bude na ten rám vždy omezený

        0 0
        • petyn  

          Proto píšu Raidon. Dělá se i s rovným krkem 1 1/8 a není dráha. Dával jsem to ženě taky na trekove kolo a přestala si ztěžovat na bolest rukou.

          0 0
        • Tomas_82  

          Tak zrovna Raidon určitě s rovným sloupkem a na upínáky bude, ale vidlici bych neměnil, začal bych plášti.

          0 0
    • Kahless  

      Ahoj, mám MERIDA Crossway TFS 900 a musím konstatovat, že to kolo je schopno přežít hromadu i v trochu drsnějším terénu.

      Mám přes 2m a přes 110kg a jezdil jsem na tom i se synem v sedačce ještě v jeho 5 letech a cca 25kg.

      1. kdo ví, měl jsem podobný problém, také mne často brněli prsty. Na novém kole jsem přešel na 750mm, a zatím po prvních lehkých jízdách cca 60km ani jednou. Ale vím, že jsem i na tom starém chtěl dát širší a úměrně blíže.

      2/3. Potřebuješ vidlici opravdu měnit? Vše je o tom jak moc drsně budeš a kde jezdit. Z bagáží předpokládám nebudeš nikde extra skákat po kořenech a kamenech. Vidlici bych moc neřešil a pokud ano tak bych určitě nehledal zdvih větší než 10cm, nemá to smysl.

      4. Vymněnil bych pláště za co nejširší, já jsem do rámu dostal nejvíc Continental Race King Performance 29×2,00. Ty pláště už zvládnou i nějaký lehký terén a na cestě jedou docela dost obstojně. Ale jde o to vyzkoušet jestli to tam dostaneš, já se musel zbavit klasických blatníků, do kterých se ty pláště už nevejdou.

      Pokud by jsi chtěl řešit už moc věcí, tak bych možná koupil nějaký základní MTB a přeházel bych na to tvoje XT komponenty. Kde bych měl rám do kterého se vejdou i širší pláště, vidlici a možná i ty řídítka a další.

      0 0
      • Smazaný účet  

        Nechce se mi právě investovat do něčeho co se mi nevyplatí. I ty Xt komponenty jsem pořídil za 6000. A tam asi nebylo moc nad čím přemýšlet. A nemíním ani jezdit těžký terén a už vůbec ne s bagáží. Prioritně mě zajímají ty řídítka a pláště, vidlice mi byla jen doporučena. Prý ta orginál je tam k h…u. A protože najezdím tak málo a nemám ty zkušenosti tak se ptám lidí co o tom něco vědí.

        Jak jsem tedy pochopil tak 750 řídítka by mi mohl pomoct ?

        0 0
        • Singlespeed  

          Mohly, ale nemusely. Musíš zkoušet, zkoušet, zkoušet. Představce, řídítka, výšku, šířku, prostě to, co jsi zanedbal doteď.

          0 0
        • Kahless  

          Pokud nepotřebuješ blatníky tak můžeš zkusit ty Racekingy v 2", mohl by jsi je tam dostat. Pokud bys chtěl i blatníky tak docela schopné ne drahé pláště jsou Schwalbe Smart Sam kde bych se nebál 47–622 velikosti.

          Co se týká řídítek, nejsi náhodou jen moc natažený? Bych možná zkusil nejdříve vyměnit představec za kratší, odlehcis ruce a mohlo by stačit. Případně bych potom zkoušel ty širší řídítka.

          Vidlici bych samotnou vůbec neřešil, to až případně v kombinaci s rámem. Nějaký levný rám a základní vidlice a vše co mas na to presypat. A pak by jsi mohl dát i širší pláště pokud by ti ty 47(50) nestacili.

          0 0
    • ˘Ö˘ Krab  

      Mám také na trekovém kole XT :-), jako třetí osazení, za cca 15 let. Zkoušel jsem kombinovat mnohé, MTB z trekového kola neuděláš, ne plnohodnotné.

      Alfa omega jsou pláště. Jestli jezdíš vícednky s velkou bagáží, tak se vyplatí rozložit zátěž na přední i zadní kolo, tedy instalovat přední nosič. Vzduchová vidlice je příjemná. Ale vždycky to bude trekové kolo.

      Pokud byste se se souputnicí vydali sportovnějším směrem, tak Ti nezbyde, než jít do MTB a tomu přizpůsobit výbavu.

      0 0
    • vit.sklenar  

      Určitě ty širší gumy (622–47 lépe 622–50, resp. 29×1,75 – 29×2,00) a nižší tlaky. To udělá hodně. Racing King určitě dobrá volba. Nebo s ochranou proti defektu Schwalbe Marathon Tour nebo Mondial. Máš tam ráfky 20mm vnitřkem, tak tě bude limitovat spíš průchodnost rámu.

      K těm bolestem za krkem, to znám. To jsem měl, když jsem měl posed moc položenej a musel se zaklánět, abych viděl na cestu. Napřímit posed ti pomůže zvednout řízení, pokud to ještě jde nebo řídítka vlaštovky se zdvihem. Taky kratší představec nebo představec s úhlem do plusu. Taky může pomoct posunout sedlo víc dopředu, ale zase aby se ti dobře šlapalo … Jak napřímíš posed, tak odlehčíš i zápěstí.

      0 0
      • ˘Ö˘ Krab  

        Většinou vede k lepšímu výsledku zkusit posed nejdřív zkrátit na potřebnou míru a až pak řešit drop řídítek vůči sedlu. Otázkou je i správné nastavení pozice sedla (předozadní i výškou i sklonem), tím se začíná. K tomu patří, samozřejmě, správná délka klik.

        A pak také typ používané přilby a brýlí. Spousta přileb sice dobře chrání čelo, ale není přes ně vidět, dokud člověk nesedí jak „paní radová“. Popř. se rozhled ještě „vylepší“ štítkem. A dorazí brýlemi, které mají horní obroučku právě v místech, kudy by se člověk potřeboval dívat na cestu, kdyby tam obroučka nebyla.

        No a pak obecně slabé svaly, kdy jezdec/jezdkyně jsou „propadlí“ mezi lopatkami a mají prověšená bedra, to dává celé šíji a krční páteři také zabrat. V neposlední míře způsob šlapání, jsou i tací, kteří šlapou „celým tělem“ nikoliv proto, že by to uměli a chtěli, ale proto, že jinak neumí a nejsou schopni.

        0 0
    • Smazaný účet  

      Díky všem za rady. Dnes výměna plášťů na 622×47 Schwalbe, výměna řidítek a hlavně úprava posedu. Zítra odjíždíme na prodloužený víkend Pasov- Bratislava, tak se uvidí.

      0 0
Téma bylo zamknuto, nelze přidávat další reakce