• obda

    Zdravím,

    rozhodl jsem se zprovoznit svoji starou silničku, když si ji teď pořizují úplně všichni ;) Ale vážně, chci ji jako doplněk k bajku,předpo­kládám ročně pod 2000 km.

    Současný stav: rám Bareš cr-mo, ráfky Bayer, výplet „čtyřlístky“, náboje Exage, šaltr Exage 500, smyk Exage 400, řazení na rámu. Kazeta HG 12–23 7-mi kolo, brzdy Sachs Rival, střed Sachs SKF zapouzdřený čtyřhran, kliky Sachs 52/42 170mm, brzdové páky Saccon.

    Řetěz vytahaný, kazeta už je ojetá, musela by se měnit. Jelikož mi vlastně nikdy nevyhovovali převody (a krátké kliky), rozhodl jsem se, že rovnou provedu trochu upgrade. Mé požadavky: kompakty 50/34, kazeta 12–27, duály, kliky 175mm, alepoň 9-ti kolo (rozteč zadní vidle 130mm)

    Naivně jsem si myslel, že bazary budou plné devítkových komponentů, které prodávají všichni při přechodu na 10/11 rychlostí, ale jsem dost zklamán. Kdybych vše kupoval nové, tak by top vypadalo asi takhle [přibližné ceny v závorce]

    páky Campa Mirage  [2300] kliky Tiagra 4550  [1700] kazeta 12–27 [600] smyk Tiagra 4500 [400] šaltr Tiagra 4500 [650] ořech Shimano 8/9 [450]

    Celkem 6100 (pedály a řetěz mám) Páky Campa, protože jsou levnější, opravitelné a pomocí triku (jiné vedení lanka) fungují i se Shimanem. U náboje stačí vyměnit ořech, ten asi ale budu muset vzít z nového náboje. Celkem mi to přijde dost peněz, ale na cyklobazaru fakt moc devítkových komponent není :( Přece se někomu tohle musí doma válet v šuplíku … Střed (kvalitní, SKF, made in Germany :)) by se dal nechat, pak by to ale chtělo kompakty na čtyřhran.

    Dotaz – dá se něco podobného pořídit i levněji? Co byste dělali vy?

    0 0
    • Bafoon  

      já bych se zeptal Hnoj e :-D ten umí leccos

      0 0
    • Lance  

      tak starou silnicku sem upgradoval tak, ze sem na ni koupil blatniky a za zbytek sem si koupil TREKA na stopetce rocni najezd pred dvema rokma asi ctyrista km, loni, tak tristapade a letos zatim sedesat, kilometr me vychazi ******** draho :)

      0 0
    • jecnak  

      Tomu „triku“ moc never. Nefunguje to uplne 100pro.

      0 0
      • obda  

        Osobní zkušenosti? Já o bzproblémové funkčnosti jenom četl na netu, sám zkušenosti nemám. Ale Tiagry páky jsem viděl nejlevněji za 3000 :( A dát vše na Campu by znamenalo nový náboj a dvakrát tak drahou přehazku. Pitomé je, že by mi klidně stačily komponenty z druhé ruky, do nových jdu jen proto, že ty staré nejsem schopen sehnat.

        0 0
    • dancing dog  

      Starý 9náboje se občas dají se štěstím sehnat ve velkejch nebo naopak malejch"venkov­skejch" servisech, někde tam prostě jen tak leží s jinejma krámama…sehnal jsem takhle 8čkovej ořech na původně 7kolečko náboj

      a na Tvym místě bych zkusil spíš než se koukat a hledat, tak spíš napsat na bikebazary aktivně, co shániš, myslim, že dost lidí má dost věcí po sklepech a garážích a když při trošce štěstí si to přečtou, tak si vzpomenou a nabídnou..já takhle pár věcí na silničku sehnal…

      možná rady naprd, ale co…

      0 0
      • obda  

        Aha, s tím psaním aktivně mne to nenapadlo. Vždycky mi přišlo, že inzeráty typu koupím nikdo nečte. Kdo chce něco prodat, dá to do rubriky prodám. Ale asi jsem příliš velký pesimista. BTW hledal jsem vždycky jen na cyklobazaru, i-velu a na b-f, na aukru mají prd. Ale až včera večer jsem víceméně náhodou zjistil, že na cyklodiskuzi (kterou nečtu) je docela zajímavý bazar :( Tohle by bylo ideální, navíc prodávající byl z Brna :(

        0 0
        • dancing dog  

          No, to je fakt smůla. Zkus napsat všude možně, třeba budeš mít štěstí a tolik usílí to zase nestojí..tak good luck a bacha na auta .-)

          0 0
    • JSt  

      kdyz jsem resil neco podobnyho jako ty, skoncil jsem na sore a r500 kolech. na ten solich, co jezdim to bohate staci ;-). jako bonus se muzu vymlouvat, kdyz me nekdo orve ve spurtu, ze se mi ze spodniho uchopu hur haze dolu :-D.

      0 0
      • Martinson  

        Vyresil jsem to presne tak,  1690 kola a 4300 za sadu Sora.  Na silnici jezdim parkrat za rok. Za ty prachy super.

        0 0
      • Pedro  

        Stejný názor. Nemá cenu dělat čáry a kouzla, účelu který to má splnit to totiž vyhoví, bude to fungovat a zůstanou prachy i na bajka.

        0 0
      • Hnoj  

        Ty kola jsou poderžele laciný, kde je chyba?

        0 0
        • JSt  

          origo krabica polepena od shimana, manualy. zadnou chybu jsem nenasel ;-).

          0 0
        • fousek  

          Chyba je v tom ze maj rovny 2 kg

          0 0
      • Hnoj  

        Xenon sada není o moc dražší, jen škoda klik se 4-hran osou a té „plastovosti“ :-/

        0 0
        • JSt  

          kliky na 4-hran, levnej nez za cca 6.5k jsem to nenasel a kola by taky byla drazsi nez shimana. jediny plusy jsou desetikvalt a mozna paky. kdyz chcu poskladat loukost silnicu, je campa mimo…

          0 0
      • RomanH  

        Tak tak

        0 0
      • obda  

        No jo, mas asi recht. Ostatně vzhledem k tomu, že původně to kolo taky bylo na nejnižší rozumné Shimano sadě Exage … Jen mi tam přebývají ty brzdy, a kazeta je 12–25 místo 12–27. Ale to by se dalo snést (oproti 42/23 je 34/25 dost rozdíl :)).Ve spurtu mne orve i Pája s páčkama na rámu, takže výmluvy na Soru jsou stejně naprd ;-) No ale kdyby se ty brzdy střelily …

        Kola jsou jaksi navíc, už jedny mám. Stačí fakt jen ten ořech a mírně přecentrovat. Ale je pravda, že ty Shimana zase jsou o 100g (vpředu) a 70g (vzadu) lehčí … ;)

        0 0
        • RomanH  

          Takze ted uz jen Exik a Franta :-)

          0 0
          • Paja  

            …a brtnik, ten je za 10 bodu;D

            0 0
            • RomanH  

              No vidim to tak, ze do 5ti let budeme vsichni jezdit na festkach a JST na jednokolce :-D Exik rikal, ze silnicni etapu rovnou vynecha a stavi festku.

              0 0
              • Paja  

                zadny podobny vylomeniny nemam v planu;)

                0 0
              • obda  

                Nepřeháněj, otcové od rodin budou mít singla nebo festku s brzdama (smí se vůbec na festku namontovat brzdy? ;) )

                0 0
                • RomanH  

                  A nebo budou jezdit na singlu bez brzd – ja po tydnu v Home-office se priznam, ze to zenskym na materske vubec nezavidim :-D

                  0 0
                  • Martin  

                    singla bez brzd? tak to je absolut punk :-)

                    0 0
                    • JSt  

                      jo. uz jsem nekde teda daval ;-).

                      0 0
                      • Martin  

                        tak to je fakt démon… zajímalo by mě, jakou má spotřebu pneumatik a bot

                        ale za gramcema mu to šlo velice pěkně. respekt

                        0 0
                      • Lišák  

                        Ty vo.e! To musí být Olkycův synátor! Jak v pohodě profrčel přes „STOPku“ a mezi autama…

                        0 0
                        • JSt  

                          oni tam maji stopky ze vsech ctyrech smeru. je to mensi hazard nez by se nekomu mohlo na prvni pohled zdat ;-).

                          0 0
            • pepek  

              Pokud silničku, ta už rovnou Ducati, žádný směšný mezistupně nebudu praktikovat.

              0 0
          • Jaroslávek  

            Ale Fanda taky onehdá laškoval s bráchovým strojem, nevím co ho zastavilo …

            0 0
            • Paja  

              …mozna to, ze nedosahl na pedaly?

              0 0
              • mastihuba  

                no vona by byla ještě jedna od jednoho kamaráda co jezdíval s bráchou, ale ten je naštěstí zase malej. :)

                0 0
    • obda  

      Ještě jeden dotaz – kvůli pčechodu pášky na navářce->dualy bych potčeboval někam k té navářce dát úchyty na řadící bowdeny. Předpokládám, že se dělá něco na objímce nebo co se dá našroubovat do navářky, ale nic jsem nenašel. Nšjaké tipy?

      0 0
    • Wojtek  

      to moc řešíš, já na své silničce mám 2krát 5 převodů, a jezdí to

      0 0
      • obda  

        No vidíš, když jsem byl starý jako ty, tak jsem taky jezdil :) Skoro denně – o hodně víc, než teď. Teda když mi bylo šestnáct/sedmnáct jsem začal závodně tancovat a pracovat a ježdění šlo do kytek. A šlo to i stěma mejma převodama. Ale už tehdy jsem ty kopce lámal dost násilím, prostě jsem na tyhle převody nikdy neměl výkonnost. A nelepší se to. A mezi klikama 170mm a 175mm je pro mne subjekrivně fakt velký rozdíl :)

        0 0
    • Wojtek  

      mam dotaz na silničáře: je chytré překračovat max tlak uvedený na silničních pláštích?

      0 0
      • Hnoj  

        Chytré to určitě není :-D

        0 0
        • Wojtek  

          a muže se to?

          0 0
          • Martin  

            můžeš všechno, ale je otázka, co to udělá… když už nic jiného, přefouknutá pneumatika bude odskakovat od povrchu může popraskat ráfek, bouchnout duše a podobný chuťovky. já bych se držel toho čísla, co určil výrobce

            0 0
      • Medunka  

        Jasně, pokud chceš letět jako trysková myš

        0 0
      • Lance  

        cim mensi stycna plocha tim vetsi rychlost, pak neni problem vytahnout 180

        0 0
      • michals1  

        Kdysi jsem testoval plaste Michelin Pro 2 Race. 1 tyden jsem jezdil s tlakem 12 bar na prednim i zadnim kole. Plaste to vydrzely, takze mensiho prehusteni bych se urcite nebal.

        0 0
        • Wojtek  

          ja mam max 90psi, takže mohl bych dat 100?

          0 0
          • michals1  

            90 nebo 100psi, to je skoro to same.

            Jinak bych doporucoval poohlednout se po jinych plastich, pri tak malem tlaku bych se bal o rafek.

            0 0
            • Wojtek  

              to jsou nový pláště , na těch 20let starých je tlak 70psi, byl sem vubec rád že sem je ještě sehnal, páč tento rozměr skoro vymizel z povrchu zemského

              pak by to šlo jedině řešit novýma kolama(ráfkama)

              0 0
          • JSt  

            co to je zac, 90psi? to mam i na gumach za 120,– 110psi ;-). ale prefoukavam to jen vzadu.

            0 0
        • Wojtek  

          a jaký měl max tlak?, nikde sem to nenašel

          0 0
          • Wojtek  

            tak, dnes sem do zadní nabuchal 120psů, a ujel 50km a v pohodě to drží

            0 0
          • michals1  

            Max. tlak byl nizky. Asi 8 bar. Nevim to presne, uz je nejakou dobu nepouzivam.

            0 0
      • jecnak  

        U levnych bych to neriskoval, obecne cim nizsi TPI plaste tim nizsi tlak. Me takhle bouchnul pri 100PSI drateny BLizzard na zimaku. Ted mam treba plate, ktery maj minimalni tlak 130PSI, max 160.

        0 0
    • Fill  

      Taky resim silnicku ,ted mam pujcenou starou od kamarada a dostal jsem tip at si na tech par km necham preplest normalne silnicni rafky na naboje s diskovou brzdou, znama to ma a zitra se na to jedu podivat :-)

      Nesetkal se s tim tady nekdo?

      Fill

      0 0
      • t29  

        setkal na fotkách a pak i sám zkusil:

        „terénní 26“ kola, pláště 26×2,2"":/uplo­ad/users_lib/11713/­biky/big/img6704te­ren.jpg

        „silniční 28“ kola, pláště 32–622":/upload/u­sers_lib/11713/­biky/big/img6681sil­nice.jpg

        jak se to vleze

        0 0
        • Fill  

          No vyborne, a jak se na tom jezdi?? Taky to mas na meride, ja bych to mel na fulu, ale jde to pozamykat., tak by to bylo tvrdy, Docela me to laka, Jen preci jen geometrie posezu na silnicce je jina, uzpusobena pro rychlou jizdu. ale mit kolo za dvacet tisic na 1500km za rok, nevim. kdyz mam kolo za 50 tis ktery je taky dobry jen mu huci gumy na asfalte.. Ty kola jsou levnejsi reseni.

          Fill

          0 0
          • t29  

            Ty silniční kola normálně vozím na 29" GF Cobii (viz profil), tahle trailová Merida je dost krátká, prostě kolo na blbnutí. Na Cobii je to pocit asi jako když přesedneš z jeepu do ferrari.

            0 0
          • Vlady  

            Něco obdobnýho jsem pořídil ženě – abych ji dostal na silnici- viz fotka. Osobně bych ale od takového kompromisu odradil – u mne je situace přesně naopak, jezdím 90% na silnici a jenom občas na MTB. Nejvíc se mi při přesedlání na MTB líbí hlavně to, že je na něm právě všechno úplně jinak. – úplně jiná geometrie, jiný posed, jiné řazení… Prostě jiný pocit. Představa, že všecho zůstane při starém a jediný rozdíl je v tom, že prohodím kola a jedu trochu rychleji, mi připadá hodně málo. Asi bych měl víc radosti z přechodu na 20ti letého favorita, než točit klikama úplně stejně na MTB za 50tis. s jinejma pláštěma/kolama…

            0 0
        • wbiker  

          Véčka ten rozdíl asi nepoberou, že?

          0 0
    • Hrubiduk  

      Ahoj,zrovna včera jsem podobný upgrade vyřešil: původně kolo Bareš za 4000 z druhé (minimálně) ruky, přehazovačka 300EX, řazení na rámu, osmi kolečko. Po tomto nákupu jsem čistě z rozvernosti vyměnil pláště a sedátko aby mi barevně ladily s rámem, cena max 1000 včetně nové sedlovky, neboť jsem vyšší než původní majitel (takže 5tis celkem). Jelikož mi tento týden rupl řetěz, byl jsem s tím v servisu, kde za cenu 2600 mi dali Shimano Dual řazení včetně Sora přehazky, novej řetěz (+ samozřejmě práce a další doplňky, co tam kvůli výměně řazení musí být). Sice to není fungl nový kolo, ale za cenu 7600 mám silničku, která mi pro to moje ježdění vydrží docela dlouho :) „Investice“ rozložena do cca 2 let. S kolem jsem spokojenej a jako druhý k MTB mi bohatě stačí :) Tak držím palce.

      0 0
      • obda  

        Rád slyším, že jsi spokojenej :) Tak teď tech Barešů bude v Brně jezdit  o jednoho více.

        0 0
        • Hrubiduk  

          O víkendu jsem byl kolo poprvé projet a jsem maximálně spokojenej. Ten komfort, co Dualy při řazení dávají je perfektní. Jak jsem jen mohl doteď bez nich přežít? :) Tak ať to dobře šlape!

          0 0
    • jecnak  

      Pro inspiraci Meduncina silnicka, kterou jsem daval dokupy z dilu ruzne z druhe ruky, od kamaradu a za lahev vina a nebo co zbylo doma… Bez blatniku je to jeste pekna dracice ta Reta. Dualy mi ani nejak nechybi.

      0 0
      • obda  

        Moc pěkné :) Škoda že se u kamarádů takové díly z druhé ruky neválí. Řazení na rámu – to nebyl hlavní důvod upgrade. Hlavní důvod byly zcela nevyhovující převody. Holt už jsem starší, a i tehdy jsem to na to své ježdění s tou 13–23 trochu přehnal. A když už měním převody, tak ty dualy k tomu tak nějak vyšly. Zatím to vypadá na tu JSt navrhnutou Soru. Až na brzdy navíc a 25 místo 27 na kazetě to je v zásadě ono.

        0 0
        • Paja  

          7sp. kazeta s 28z. se da normalne poridit, ja tam mam jeste 7kolecko;) 13–28, odstupnovani teda pravda neni uplne nejjemnejsi;D Nebo jeste tento horsky special;D

          0 0
          • obda  

            Ja vim :) Akorát jsem ještě zapomněl na ty kliky – 175 a 170 je pro mne velky rozdíl. A u silnice mi hrubé odstupňování leze na nervy. Holt jsem rozmazlenej a mám moc peněz ;)

            0 0
          • jecnak  

            U te Sory je zbytecne jit nad 26z vzadu, protoze mas vpredu 50/34z. 34 na 26(25) je v pohode pouzitelne i do Alp. V Cechach ti myslim spis bude schazet 11z na kazete. Jinak pro vikendove jezdeni je Sora sada naprosto vhodna a dlouho ti vydrzi. Jedine co bych doporucil je vymena retezu rovnou za C9 od Campagnola. Shimano pouzijes treba po trech C9kach. Lepsi ale je ten retez hodit treba na bika, protoze nez otocis 3× C9 :-D

            0 0
        • jerryx  

          Sora je na hovno – kup aspon Tiagru (Dualy).

          0 0
    • Lišák  

      Přiživím se v tomto vláknu.

       

      Budou tyhle pláště sedět ve 13mm ráfcích?  Původně tam byly 19–622.

       

      Dík. L.

      0 0
      • Paja  

        Budou, i sirsi by tam sly.

        0 0
      • Lišák  

        Ještě mám prosbu:

         

        Neválí se někomu doma silniční představec 1" do závitové hlavy? Délka tak 5–7cm. Koupil bych. Nebo nějaký link, kde lze tyhle museální kousky sehnat. Našel jsem jen tohle.

        0 0
      • Lišák  

        Tak jsem to dal po letech do kopy. Jen jsem někde dobře „schoval“ Rollse a teď ho nemůžu najít :-/ Tohle sedlo je očistec…

        Jinak dojmy ze silničky po devítileté přestávce: Sviští to pěkně, auta smrdí jako sviňa.

        Do „Našich bajků“ dám, až budou lepší fotky.

        0 0
        • Lišák  

          Chtěl bych se zeptat, jestli někdo jezdí tyto pláště.

          Zdá se mně, že mají nějak moc velký valivý odpor. Netuším, na kolik je mám nafoukaný (nejsou jako kámen, ale tvrdší než na bajku o dost; nemám pumpu s manometrem). Když jedu dole kopcom, tak jedu jen o málo rychleji, než na bajku. Brňáci znají sjezd v Ivanovicích od České směrem na Řečkovice-nahoře mám 30km/h, nešlapu, jsem zalehlý, dole mám 50km/h. Vítr nefouká.

          Je to fakt plášti, nebo tlakem?

          0 0
          • JSt  

            rychlost nemerim, takze takhle ti neodpovim. ale nezda se mi, ze by byly pomaly. fucim je teda na 9atm. spis mi vadi, ze hrozne lepi kaminky. byl jsem nucen vypracovat grif ocisteni plaste podrazkou, abych nemusel furt zastavovat…

            0 0
            • Lišák  

              Jo, kamínky lepí a když jedu po hladkým asfaltu, tak úplně slyším, jak se „mlaskavě“ lepí k povrchu ;-)

              0 0
          • RomanH  

            Presne tyto mam. O odporu Ti moc nereknu, je to moje prvni silnicka (nepocitam favorita, na kterem jsem prestal jezdit pred 20ti lety). Ten sjezdik Ti muzu nekdy zmerit, az tudy pojedu do prace. Foukam 110 PSI.

            Oproti biku to fakt jede rychle. Nejvetsi zrychleni je ale prave u jizdy do kopce a po rovine, kde na biku jezdis do ±25km/h. Cim mene na biku, tim vice na silnicce. Pak se to pomalicku priblizuje.

            0 0
          • Paja  

            Tipl bych si, ze to mas malo nafoukly…jeden tenhle contik doma mam, ale nejspis ho nahodim az na jare, takze s porovnani valiveho odporu zatim nemuzu slouzit, oproti stavajicim dratovym vittorkam je lehci, takze to stejne pujde tezko poznat…

            0 0
        • jecnak  

          Pekny, pekny. Mas tam vetsinu puvodnich komponentu. To ja to tak ruzne u Medunciny Rety lepim dohromady. Hold brzdy byly uplne v haji a brzdove paky prakticky bez gumy. Trochu jsem ale ted vylepsil Retro styl sedlem Brooks B17 Special.

          0 0
          • Lišák  

            Už jsem našel Rollse! Mučicí nástroj od Selle Italia je sundán a uschován.

            0 0
        • Pebe  

          máš to krásný

          já jezdim na furtce Michelin Speedium2, hodně gumy, na mokru nedrží, na furtku ideální :-)

          Tyhle Contíky jsem měl ve 25mm verzi a akorát jsem pořád lepil duše :-(

          0 0
    • fousek  

      A ma cenu upgradovat starou silnicku kdyz za 10t. mas novou, nebo za tech 6t. sehnat nakou bazarovku, ktera splnuje kriteria?

      0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.