• pjetka

    uctivá poklona, mám po delší době dotaz do fóra: stojí za to vyměnit stávající rám u SUP 929 2012 ( Aluminium U6 SuperLite ) za karbonovej zázrak Author Revolt 2012 ( k mání za 10 kolíků, viz http://www.axitbikes.eu/index.php… ).

    Pro úplnost doplním komponenty současnýho kola:

    Řídítka ONE Race 31.8mm low rised 660mm; back swept 9°

    Středové složení Shimano SM-BB51 Hollowtech II BSA

    Představec ONE Pro 31.8mm, 19"/90mm, 21.5",23"/110mm

    Hlavové složení ONE IHS 1–1/8" w/cartrige bearings

    Vidlice Rock Shox Reba RL29"+remote lockout

    Sedlovka ONE Pro 31.6mm/350mm

    Madla ONE MTB DualDensity kraton-gel w/Hi-Tech non-slip system

    Brzdové páky FORMULA RX

    Brzdy Formula RX hydraulic disc brake, rotor 180mm

    Řadicí páky Shimano XT Rapid Fire Plus 3×10

    Přední měnič Shimano XT 34.9mm

    Zadní měnič Shimano XT Shadow SGS

    Kliky s převodníky Shimano FC-M552 Hollowtech ll 42/32/24 16.5"/170mm 18.5",20.5"/175mm

    Volnoběžka/kazeta Shimano SLX 11–36

    Řetěz SHIMANO HG74 10 Speed

    Přední náboj Shimano HB-M525

    Zadní náboj Shimano HB-M525

    Ráfky Weinmann Taurus 2000 Disc Race 32H

    Špice Sapim Race stainless

    Pláště SCHWALBE Racing Ralph Evolution; folding 29×2.25

    Počet rychlostí 30

    Zdvih 100 mm

    Za sezonu 2013 jsem najel 3000 km, spíš zpevněný a polní+lesní cesty.

    Na karbonovým rámu jsem neměl nikdy možnost se projet, takže nevím, jestli je to nějaká výhra nebo ne. Se stávajícím rámem jsem celkem spokojenej a nechci ho za každou cenu měnit. Jsem prakticky spokojenej s celým kolem, akorát jsem si od 29er sliboval větší pohodlí.

    0 0
    • Azmir  

      Ne. Radši vyměň třeba kola ;-)

      0 0
      • Martinson  

        jestli pohodlí, tak fulla

        0 0
        • pjetka  

          u fulla mi nejak nesedi, ze bych s nim polykal ty kilometry na asfaltkach… ale mozna si ho nekdy zkusim pujcit na „svuj“ okruh abych to porovnal objektivneji. btw nema ta vidlice na fulla malej zdvih ?

          0 0
          • Rubi  

            ne 100/100 full je bezny

            karbonem ziskas akorat vahu, pohodli moc necekej, to ziskas tak tlakem v plastich, radsi bych volil nove kola jak psal azmir

            0 0
            • pjetka  

              ok a nejaky konkretni kola jste meli na mysli ?

              co se tyka pohodli, spis si je odpiram za cenu lepsiho svezeni po rychlych nedrncavych cestach

              0 0
              • bradek  

                Zkusil bych objemnější pláště, třeba Continental Race King 2.2, vozím je ve verzi 26 palců a nárůst pohodlí oproti Racing Ralph, které jsem vozil dřív, i když ve verzi 2.1, tam je znatelný, jen je nesmíš tolik foukat. Troufám si tvrdit, že Race King 2.2 budou ve skutečnosti stále objemnější než Racing Ralph 2.25. Jen to neni úplně plášť do kamenitého terénu, na polní a lesní cesty to je v poho. Je to nejlevněší a nejrychlejší řešení, full z toho nebude, ale trochu drncání ubyde.

                0 0
                • pjetka  

                  ja mel prave opacnou uvahu, predpokladam ze nositelem onoho vyssiho komfortu je hlavne „vysokej profil“ 29er pneumatiky. Moje soucasny obuti nepovazuju za idealni. Tech 8 defektu za sezonu/ 3000 km povazuju s ohledem na (ne)teren kterym jezdim za docela dost, navic vzorek je hoodne hlucnej nemuzu rict,, ze v zatackach uplne jistej… Chtel jsem tam hodit misto techto balonu spis neco uzsiho s hladkym stredem behounu. Kazdopadne na ten plast continental race king kouknu, kamos ho mel tusim v 2"provedeni

                  0 0
                  • bradek  

                    29 má větší průměr, který pomůže v nájezdu na drobnější překážky, kdy na ně kolo najíždí pod jiným úhlem než průměr 26. Ale výška profilu je dána konstrukcí pláště, takže bych koupil ten nejbalónovitější (logicky čím objemnější plášť, tím více místa na zmáčknutí a pochytání nerovností) a nafoukal ho na rozumně nízký tlak, ale pokud jsi 8× píchnul Ralpha, tak ten Race King pro tebe asi nebude. Hladký střed běhounu pomůže v rychlosti, ale Race King je rychlý dostatečně. Jinak udávaná šířka pláště málokdy odpovídá skutečnosti a některý plášť 2.2 může být objemnější než jiný 2.4, chce to vyčíst v diskuzích, jak to je ve skutečnosti.

                    Taky můžeš vyzkoušet odpruženou sedlovku, tady bych asi nedoporučoval moc šetřit a koupil nějakou pořádnou, sám vozím tohle ve verzi ST, není levná, ale funguje dobře:

                    http://www.canecreek.com/…ts/seatposts

                    A pak už leda full :)

                    0 0
                    • pjetka  

                      Možná jsem to blbě napsal, mě snad nejde ani apriori o pohodlí, pokud to slušně pojede. Spíš jsem tím myslel, že moje velký očekávání od balónů nebylo naplněno, ale možná je to i tím, že teď projíždím drncavější pasáže o hodně rychleji, než na předchozím krosu s pevnou vidlicí.

                      Jinými slovy: když to dobře pojede, tak si nějakej zvýšenej komfort odpustím. Snížit tlak v pneu jsem zkoušel, ale nějak to není ono…

                      Race King má ještě větší sklon k defektům, než Schwalbe racing ralf evo ? Sice jsem měl většinou pomalý defekty (trny nebo malinký kamínky s ostrýma hranama), ale zato ta četnost… Každopádně bych chtěl pláště zůžit a možná tam zkusím nahodit krosový, jak to s něma pojede a jakej bude rozdíl v komfortu.

                      0 0
                      • Kouba_2005  

                        Všechny tyhle pomalý defekty, troufám si říct, by ti pořešilo ježdění bez duší. Po posezonní prohlídce plášťů jsem tam našel hafo zacelených dírek, o kterých jsem neměl ani potuchy, natož aby mne omezovaly v provozu. Užšíma pláštěma si nepomůžeš. Budeš je muset víc foukat, tím pádem zase větší riziko proříznutí, a na pohodlí a kontrole nad kolem to bude v terénu dost znát.

                        0 0
                        • pjetka  

                          hmm, myslel jsem ze je to s dusi spis odilnejsi proti temto drobnejm sramum… proriznuti bocnice se ani moc nebojim bo se mi to zatim nikdy nestalo ani u 26mtb ani u krose. s tim zuzenim plastu ocekavam trochu diskomfortu, ale aspon nebudu drncet na asfaltu :)

                          0 0
      • pjetka  

        no o tom jsem taky uvazoval, ale jeste tomu dam jednu sezonu…

        0 0
    • nitraq  

      A co upgrade na karbon full?

      0 0
      • nitraq  

        Aha, 29ka. Jako bych nic nenapsal:)

        0 0
      • pjetka  

        to teda ziram, jsem netusil za jaky ceny se daji poridit 26 fully. bohuzel pro me jedine 29er (195 cm/95kg ), ale nahlodal jsi mne, jestli neporidit mladymu „novy“ kolo… ale asi si to nezaslouzi :)

        0 0
        • nitraq  

          Tak tohle je jen samotný rám a ještě k tomu bazarovka, proto ta cena:)

          0 0
          • pjetka  

            sice bazarovka, ale i tak dost uzasna cena… by me zajimala cena full ramu v karbonu ( to jsem radeji ani nezjistoval). btw ztraci karbonovej ram pribyvajicim vekem svoje vlastnosti?

            0 0
            • pjetka  

              full ramu v karbonu na 29er jsem chtel napsat (v telefonu mi nejde editovat prispevek)

              0 0
              • tomxxx  

                Ne, pokud ho neroztřískáš, ale hliníkovej rám ti únavou praskne taky za celkem dlouho, nebo nikdy…

                Leda je víc jebání s čepama, ale to je problém všech fullu a spíš je to potenciální problém, nebál bych se toho…

                0 0

Nová reakce na zakládající

Pro zobrazení diskuse se prosím přihlaste nebo zaregistrujte.